تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان یکی از گزینه های محبوب برای سرمایه گذاری خارجی است چرا که مجارستان ، فرصت های خوبی را به شرکت های خارجی برای راه اندازی کسب و کار خود ارائه می دهد.

مزیت اصلی تجارت و سرمایه گذاری در مجارستان علاوه بر موقعیت اصلی آن این است که دولت آن سیاست اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری ، تعادل خوب هزینه ها ، نیروی کار بسیار ماهر به ویژه در زمینه مهندسی ، فناوری اطلاعات و سایر خدمات حرفه ای را ایجاد کرده است ، در ادامه با شرایط و ویژگی های تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان آشنا خواهیم شد ، شما می توانید با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس گرفته و از ویژگی های این کشور و شرایط مهاجرت به آن مطلع شوید.

یک شعبه یکی از راه های ایجاد یک شرکت در مجارستان است ، افتتاح شعبه دارای مزایا و معایب خاص خود است ، در این سبک شرکت عمدتا یک شرکت مادر خارجی مسئولیت کامل عملیات شعب را بر عهده دارد و ممکن است در مورد تعهدات مالیاتی شعب به روابط طولانی مدت و پیچیده با مقامات مالیاتی نیاز باشد ؛ یک شعبه معمولا وسیله مناسبی برای پروژه های کم هزینه است ، از نظر مالیاتی شعب موسسات دائمی شرکت های غیر مقیم هستند و یک شعبه مجارستان یک شرکت حقوقی جدا از مادر اصلی خود نیست.

برای تکمیل اطلاعات خود می توانید مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان را هم در کنار این مقاله مرور کنید.

تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان

تفاوت شعبه و دفتر نمایندگی تجاری در مجارستان

درست مانند دفتر شعبه ، نمایندگی تجاری نیز مکان یک تجارت خارجی است ، در این مورد نیز شرکت مادر خارجی ۱۰۰٪ مسئول هرگونه خسارت وارده است ، دفتر نمایندگی تجاری نمی تواند قراردادی را امضا کند ، نه به تنهایی و نه به نمایندگی از شرکت مادر و در مجارستان تنها سه نوع فعالیت می تواند انجام دهد که شامل ارتقاء ، واسطه گری قرارداد ها و آماده سازی قرارداد برای امضای مشتری مجارستانی و شرکت خارجی است.

تفاوت شعبه و دفتر نمایندگی تجاری در مجارستان

برخلاف دفتر شعبه ، نمایندگی تجاری یک شخص حقوقی جداگانه نیست و نمی تواند در مجارستان تجارت واقعی انجام دهد ، در نتیجه ، مالیات شرکتی و مالیات مشاغل محلی در مجارستان را پرداخت نمی کند – مالیات بر شرکت ها توسط شرکت مادر محل سکونت خود پرداخت می شود.

ویژگی های دفاتر شعبه در مجارستان

مقررات دفاتر شعب و نمایندگی های تجاری قانون CXXII سال ۱۹۹۷ باید در حین فعالیت های تجاری انجام شده توسط شعب شرکت های خارجی رعایت شود ، تفاوت اصلی بین شعبه و یک نهاد حقوقی در این است که در مورد کلیه اقدامات شعبه ، شرکت خارجی مسئول است و تنها فعالیتهای خاصی می توانند توسط شعب بدون تأیید شرکت مادر انجام شود ، اقداماتی مانند خرید دارایی یا سهام از شرکت یا شعبه دیگر ابتدا باید از نماینده شرکت خارجی تأیید شود.

شرکت های مادر برای انجام هرگونه فعالیت باید دارایی های لازم را در اختیار شعب قرار دهند ، هنگامی که از شعب درخواست می شود لیست دارایی ها را ارائه دهند ، اموال شرکت خارجی نیز لحاظ می شود ، هر سال حساب های مالی شعب تأسیس شده در مجارستان باید همراه با ترازنامه شرکت های مادر ارائه شود.

مزیت اصلی افتتاح شعبه در مجارستان این است که نیازی به اشتراک گذاشتن حداقل سرمایه نیست ، اگر این شرکت در خارج از کشورهای عضو EEA واقع شده است یا معاهده خاصی برای همکاری و مشارکت کشور ها امضا نشده باشد ، قبل از ثبت شعبه باید مجوز دریافت کنید.

اگر شرکت مادر وارد فرایند فسخ شود که دارایی های آن باید توقیف شود ، دارایی های شعبه نیز مشمول اجرا می شود ، در صورتی که شعبه مشمول اجرا شود ، روش یکسان است و ممکن است دارایی های شرکت مادر به منظور پوشش بدهی های شعبه توقیف شود.

مراحل ثبت شعبه در مجارستان برای سال ۲۰۲۱

قبل از شروع به کار و تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان ، شرکت باید در اداره ثب شرکت ها ثبت شود ، برخلاف شرکتهای داخلی ، شرکت های خارجی باید هنگام ثبت نام اسناد بیشتری ارائه دهند ، یک پرونده باید تهیه شود و باید شامل اسناد ارائه شده در زیر باشد.

مراحل ثبت شعبه در مجارستان برای سال ۲۰۲۱
  • درخواست استاندارد و گواهی ثبت شرکت خارجی
  • گواهی سرمایه سهامی و همچنین یادداشت و اساسنامه شرکت مادر
  • تصمیم به افتتاح شعبه و لیستی با مدیران و منشی و همچنین آدرس ثبت شده شرکت مادر
  • نام شعبه و آدرس ثبت شده آن و نام نماینده ای که با وکالت تعیین شده است
  • نمونه امضاء برای شخص مسئول تصمیمات شعبه

اداره ثبت شرکت ها گواهی ثبت نام لازم را برای ثبت شعبه برای مالیات و مالیات بر ارزش افزوده صادر می کند ، همچنین در صورت داشتن کارمند در شعبه ، خدمات اجتماعی باید در مورد تأسیس شعبه اعلام شود ، اگر همه اسناد و مدارک مرتب باشند و به موقع واریز شوند ، روند افتتاح شعبه در مجارستان بیش از پنج روز کاری طول نمی کشد.

ثبت دفتر نمایندگی در مجارستان

اگرچه دفاتر نمایندگی مجاز به فعالیت تجاری نیستند ، اما همچنان باید ثبت شوند ، ثبت دفاتر نمایندگی در مجارستان را می توان با دادگاه ثبت در محل دفتر انجام داد ، برای ایجاد دفتر نمایندگی حداقل سرمایه لازم نیست ، اما هزینه ثبت نام ۵۰،۰۰۰ فورینت مجارستان باید پرداخت شود ، پس از رعایت کلیه الزامات و هزینه ها ، دادگاه ثبت درخواست را در سوابق خود وارد می کند. ، دفاتر نمایندگی فقط پس از ثبت می توانند فعالیت تجاری خود را آغاز کنند.

شما حتی می توانید در یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا یعنی فرانسه هم سرمایه گذاری کنید ، در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه به شما گفته ایم که در چه زمینه هایی می توانید در فرانسه با موفقیت سرمایه گذاری کنید.

مقررات مالیاتی شعب مجارستان در سال ۲۰۲۱ چیست؟

با توجه به این واقعیت که یک شرکت داخلی یا خارجی با هدف توسعه فعالیت تجاری شعبه ایجاد می کند ، این امر تعهدات مالیاتی خاصی را برای این نوع شرکت ایجاد می کند ، بازرگانان خارجی که مایل به افتتاح یک شرکت مجارستانی هستند باید توجه داشته باشند که دفتر شعبه مطابق مقررات حسابداری موجود در مجارستان مشمول مالیات های محلی است.

مقررات مالیاتی شعب مجارستان در سال ۲۰۲۱ چیست؟

در قوانین تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان از نظر مالیاتی ، شعبه به عنوان یک مرکز دائمی در مجارستان رفتار می شود ، به این معنی که واحد تجاری تنها در قبال درآمد حاصل از یک سال مالی از عملیات تجاری توسعه یافته در این کشور ، مشمول مالیات های محلی خواهد بود.

شعبه ای که در اینجا تأسیس شده است همچنین باید در اداره مالیات و گمرک ملی ثبت نام کند ، نهادی که شماره شناسایی مالیاتی را صادر می کند ، ثبت نام برای اهداف مالیاتی به این معنی است که شرکت باید اسناد حسابداری خاصی را طبق قوانین مربوطه حفظ کند.

کسانی که در مجارستان شرکتی افتتاح می کنند (به عنوان یک نهاد شرکتی یا به عنوان یک شعبه) موظف به نگهداری اسناد دو ورودی هستند و در طول سال مالی موظف به تکمیل و انتشار اسناد مختلف حسابداری مانند حساب های ساده سالانه هستند.

نرخ مالیات بر شعبه در مجارستان

از نظر مالیاتی ، یک شعبه در مجارستان به عنوان یک مرکز دائمی یک شرکت خارجی تلقی می شود ، به همین دلیل است که شعبه فقط برای درآمد خود در مجارستان مالیات می دهد ، اما از سیستم مالیاتی قابل اعمال در این کشور پیروی می کند ، در سال ۲۰۲۱ ، دفاتر شعبه موظف به پرداخت مالیات بر شرکت ها با نرخ ۱۰ درصد هستند ؛ آنها همچنین مشمول مالیات های محلی دیگری هستند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شعبه در مجارستان

  • اساسنامه شرکت خارجی یا متن کامل سند قانون اساسی که تا به امروز اصلاح شده است ، در صورت لزوم
  • مدرکی که نشان می دهد شرکت خارجی در فهرست تجاری در کشور محل استقرار ثبت شده است (معمولا گواهی تأسیس)
  • صورتجلسه در مورد تأسیس شعبه و تعیین نماینده مجاز آن
  • ترجمه رسمی مجارستانی اسناد فوق الذکر

در برخی موارد ، اسناد اصلی ذکر شده در بالا باید قانونی شود به عنوان مثال ، نمایندگان دیپلماتیک یا کنسولی کشوری که در آن سند باید ارائه شود ، صحت امضا را تأیید می کنند و آپوستیل باید برای اسناد اصلی درخواست شود.

هزینه ثبت یک شعبه در مجارستان

برای ثبت یک شعبه از یک شرکت خارجی در مجارستان حداقل سرمایه مورد نیاز وجود ندارد البته شرکت مادر ملزم به پرداخت هزینه ثبت شعبه در این کشور و هزینه اجاره ملک به عنوان مکان تجاری است ، هزینه ثبت یک شعبه در مجارستان ۵۰۰۰۰ فورینت و هزینه اجاره یک ماک تجاری بسته به شهر ، محل و متراژ ملک متفاوت است و از ۲۰۰ یورو در ماه به بالا می باشد.

هزینه ثبت یک شعبه در مجارستان

بسیاری از افراد سرمایه گذاری در بلغارستان را انتخاب می کنند ، دلیل آن هزینه های پایین نیروی کار است ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلغارستان را بخوانید.

اقامت گرفتن بعد از شعبه یا نمایندگی زدن

یکی از مزایای تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان دریافت مجوز اقامت در این کشور است ، اجازه اقامت برای کارمند اعزامی با افتتاح شعبه شرکت خارجی در مجارستان و استخدام کارمند انجام می شود ، این اجازه اقامت حق کار در دفتر را می دهد و ابتدا برای ۱ سال صادر می شود ؛ پس از اقامت متوالی به مدت ۳ سال در مجارستان همراه با سایر شرایط ، فرد واجد شرایط درخواست مجوز اقامت دائم خواهد بود.

سوالات پر تکرار تاسیس شعبه و نمایندگی در مجارستان

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام اطلاعاتی که یک سرمایه گذار برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان نیاز دارد بداند را مرور کردیم ، برای پرسیدن سوالات خود از باکس دیدگاه در پایان همین صفحه استفاده کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.

شعبه یک شرکت در مجارستان چه فعالیت هایی را می تواند انجام دهد؟

در مجارستان ، شعبه یک شرکت تنها سه نوع فعالیت می تواند انجام دهد که شامل ارتقاء ، واسطه گری قرارداد ها و آماده سازی قرارداد برای امضای مشتری مجارستانی و شرکت خارجی است.

یا دفتر نمایندگی یک شرکت در مجارستان باید مالیات پرداخت کند؟

برخلاف دفتر شعبه ، نمایندگی تجاری یک شخص حقوقی جداگانه نیست و نمی تواند در مجارستان تجارت واقعی انجام دهد ، در نتیجه ، مالیات شرکتی و مالیات مشاغل محلی در مجارستان را پرداخت نمی کند – مالیات بر شرکت ها توسط شرکت مادر محل سکونت خود پرداخت می شود.

برای ایجاد دفتر نمایندگی در مجاسرتان چقدر سرمایه مورد نیاز است؟

برای ایجاد دفتر نمایندگی حداقل سرمایه لازم نیست ، اما هزینه ثبت نام 50،000 فورینت مجارستان باید پرداخت شود

هزینه ثبت شعبه در مجارستان چقدر است؟

هزینه ثبت یک شعبه در مجارستان 50000 فورینت و هزینه اجاره یک ماک تجاری بسته به شهر ، محل و متراژ ملک متفاوت است و از 200 یورو در ماه به بالا می باشد.

آیا با تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان به اقامت این کشور خواهم رسید؟

یکی از مزایای تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان دریافت مجوز اقامت در این کشور است ، اجازه اقامت برای کارمند اعزامی با افتتاح شعبه شرکت خارجی در مجارستان و استخدام کارمند انجام می شود ، این اجازه اقامت حق کار در دفتر را می دهد و ابتدا برای 1 سال صادر می شود ؛ پس از اقامت متوالی به مدت 3 سال در مجارستان همراه با سایر شرایط ، فرد واجد شرایط درخواست مجوز اقامت دائم خواهد بود.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی شرایط و ویژگی های تاسیس شعبه یا نمایندگی در مجارستان را بررسی و بیان کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم با مطالعه مقاله کار در مجارستان ، اطلاعات خود را در زمینه شرایط و ضوابط کاری در این کشور افزایش دهید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه