تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین از محبوب ترین انتخاب ها برای علاقه مندان این دو رشته در دنیا و به خصوص آسیا است که با جذب هرچه بهتر دانشجویان بین المللی ، این کشور توانسته به یک مقصد موفق ذر این حوزه مبدل شود.

 

علم پزشکی به عنوان نیاز اصلی دنیای مدرن ، در تمامی کشورهای جهان جایگاه ویزه ای داشته و افراد زیادی به دنبال تبدیل شدن به یک پزشک حاذق هستند . چین به عنوان یکی از این مقاصد تلاش می نماید تا رویای بسیاری از مشتاقان به این علم را به واقعیت تبدیل نماید . این کشور به دلیل آموزش پزشکی رقابتی و دانش عملی خود با ساختاری مقرون به صرفه که بدون شک آسان نیست ، توانسته به مقصدی محبوب و در عین حال مشهور مبدل شود.

چین برنامه ۶ ساله پزشکی را همراه با یک سال کارآموزی ارائه می دهد که بدان معناست که هرگاه دانشجوی پزشکی ۵ سال آموزش نظری را از هر یک از ۴۵ دانشگاه ذکر شده در NMC (کمیسیون ملی پزشکی) به پایان برساند می تواند برای تکمیل دوره کارآموزی تحصیل پزشکی در چین به کشور خود برگردد.

تحصیل دندانپزشکی در چین نیز به طور کلی بین ۵-۶ سال طول می کشد که آخرین سال آن کارآموزی در بیمارستان است . دانشجویان بین المللی پس از گذراندن دوره کارآموزی ، امتحان نهایی را پشت سر گذاشته و در صورت قبولی در آزمون ، گواهی مدرک BDS را دریافت می کنند.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با ما باشید تا تمام جوانب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین را مرور کنیم . همچنین ضمن مراجعه به عنوان تحصیل در چین می توانید از شرایط کلی تحصیل در این کشور به خوبی مطلع شوید.

شما عزیزان می توانید برای دسترسی سریع تر به عناوین مد نظرتون در قسمت فهرست مطالب بر روی عنوان مورد درخواست کلیک کنید تا به ابتدای همان محتوا بروید . 

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

محتوای ویدوئویی آماده شده، اطلاعات کلی همین مقاله می باشد که توسط مدیریت محترم هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای شما آماده و ارائه شده است، می توانید به جای خواندن محتوای متنی ، این ویدئو را ببینید و یا پادکست تحصیل پزشکی و دنداپزشکی در چین را دانلود کرده و بعداً آن را گوش دهید.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بدون آزمون ورودی، الان اقدام کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی چین

هر دانشگاه شرایط و الزامات خاص خود را برای پذیرش رشته پزشکی در چین دارند و از جمله نقاط قوت آن این است که برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در چین قبولی در آزمون ورودی نیاز نبوده و تنها ملاک پذیرش سابقه تحصیلی فرد متقاضی می باشد . البته متقاضیان خارجی در اغلب موارد ملزم به حضور در دوره پری مدیکال هستند که انان را آماده ورود به نظام آموزشی این کشور می سازد . چین دارای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعددی در زمینه پزشکی است که خوشبختانه تعدادی از این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند ؛ پس به راحتی می توان دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرد.

پس از انتخاب دانشگاه نوبت به جمع آوری مدارک و مستندات مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چین می رسد که باید آنها را آماده نموده و در سایت دانشگاه بارگذاری کنید . برای اتمام مراحل درخواست پذیرش فرد متقاضی ملزم به پرداخت هزینه است که در رشته های علوم پزشکی چین ۴۰۰ یوان و غیر قابل استرداد است ، پس از پرداخت هزینه های ثبت نام اولیه و دریافت تاییدیه از دانشگاه ، نامه پذیرش برای شما ارسال می شود که می توانید برای دریافت ویزای تحصیل پزشکی در چین اقدام کنید.

دوره های پریمدیکال پزشکی چین

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین که نمرات آنها پایین تر از حد نصاب برای پذیرش است ، ملزم به حضور در دوره های پری مدیکال هستند . دوره پری مدیکال پزشکی چین در دانشگاه ها به مدت یک ترم برگزار می شود و 2 برنامه در ماه های مارس و ژوئن وجود دارد . برنامه مارس تا ماه ژوئن ادامه دارد ، در حالی که برنامه ژوئن تا ماه اوت زمان می برد.

دوره های پری مدیکال تحصیل دندانپزشکی در چین به عنوان پل ارتباطی دانش آموزان را از دبیرستان به دانشگاه متصل ساخته و به آنان فرصت می دهد تا پایه های خود را در علوم طبیعی و پیش پزشکی تثبیت نموده و زبان انگلیسی را برای تحصیل و زبان چینی را برای زندگی روزمره خود تقویت سازند.

 هزینه برای ورود به دوره پریمدیکال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین بستگی زیادی به دانشگاه انتخابی شما دارد و می تواند بین 2500 دلار تا 4500 دلار متغییر باشد . از این رو حتماً با مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این مورد مشورت کنید تا اطلاعات به روز در اختیار تان قرار بگیرد و یا با کلیک بر روی عنوان دوره پریمدیکال پزشکی در چین به تمامی جزئیات لازم در این باره برسید.

دوره های پری مدیکال پزشکی چین
شرایط تحصیل پزشکی در چین

 China Study Medicine Condition

شرایط تحصیل پزشکی در چین

جهت تحصیل پزشکی در چین اتمام دوره دبیرستان ضروری است و متقاضیان خارجی می توانند با ارائه مدرکی که معادل دیپلم دبیرستان چین است ، برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی چین اقدام کنند . چنانچه در اغلب دروس بتوانید نمره 70 درصد به بالا را ارائه دهید ، واجد شرایط تحصیل پزشکی در چین خواهید بود . نمرات دروس زیست شناسی ، فیزیک و شیمی از اصلی ترین فاکتورها در بررسی دانشگاه هستند و هرچه مهارت زبانی خود را ارتقا بخشید ، دوره تحصیلی بهترین نیز در این کشور خواهید داشت . به صورت کلی برنامه تحصیل پزشکی در چین را می توان شامل سه بخش کلی دانست:

 

دوره هدف
فرهنگ و علوم طبیعی چین به منظور تسهیل یادگیری و زندگی در چین و تماس با بیماران در عمل پزشکی
علوم پایه پزشکی شامل علوم رفتاری ، علوم انسانی ، علوم اجتماعی ، اخلاق پزشکی ، پزشکی پیشگیری و پزشکی بالینی
دوره کارآموزی به مدت زمان یک سال (حداقل ۴۸ هفته) که می تواند در این کشور و یا هر کشور دیگری انجام شود.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای اطلاع از مدارک کلی مورد نیاز تحصیل پزشکی در چین شماره خود را درج نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

China Study Dentistry Conditions

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین

با رعایت شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین شما قادر خواهید بود تا بتوانید به یک دانشجوی موفق و سپس دندانپزشکی حاذق در این زمینه مبدل شوید . امروز برنامه تحصیل دندانپزشکی در چین با توجه به استانداردهای بین المللی تدوین شده و دوره های اصلی شامل آناتومی عمومی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، داروسازی عمومی ، فیزیولوژی ، آسیب شناسی عمومی ، بیو شیمی ، میکروبیولوژی دهان و مورفولوژی دندان است . برخی از دروس اصلی نیز با توجه به آپدیت بودن با اصول جهانی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین

صلاحیت اساسی برای پذیرش در رشته دندانپزشکی در چین موارد مشخصی را در هر دانشگاه شامل می شود و دانشگاه های پزشکی چین به متقاضیان با سن بیش از ۱۸ سال اجازه می دهند برای پذیرش در رشته دندانپزشکی اقدام کنند . با این حال آنها باید دوره ۱۲ساله دبیرستان را با نمرات خوب به پایان رسانده باشند و دیپلم شان شامل دروس فیزیک ، زیست شناسی و شیمی به عنوان دروس اجباری با نمره بالای 70 درصد باشد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

چین به عنوان کشوری مقرون به صرفه تحصیل و زندگی با هزینه مقرون به صرفه را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده و شما این فرصت را خواهید داشت تا با شهریه ای مقرون به صرفه تحصیلات در این کشور پشت سر بگذارید . جهت ارسال درخواست باید هزینه ای متغیر از 90 تا 10 دلار را پرداخت کنید که نهایتا بیش از 200 دلار نخواهد شد.

در میان تمام برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه ها ، تحصیل پزشکی در چین ممکن است گران ترین برنامه در مورد هزینه های درخواست باشد . علاوه بر این ، هر چه رتبه دانشگاه بالاتر باشد هزینه تحصیل بیشتر خواهد بود . با این حال ، شهریه دانشگاه های چین در مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر مناسب است.

تحصیل دندانپزشکی در چین نسبت به رشته پزشکی هزینه بالاتری دارد و دانشجویان باید میزان شهریه بیشتری را پرداخت کنند که البته تفاوت چشمگیری با رشته پزشکی نخواهد داشت . هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین در هر دانشگاه متغیر است ، اما میانگین آن را می توان در حدود زیر در برخی از دانشگاه ها دانست: 

نام دانشگاه هزینه تحصیل
رشته پزشکی در دانشگاه شانتو 52000 یوان برای هر سال و ۲۶۰۰۰۰ یوان برای ۵ سال
رشته پزشکی در دانشگاه نانجینگ 34000 یوان برای هر سال و ۲۰۴۰۰۰ یوان برای ۶ سال تحصیل
رشته پزشکی در دانشگاه جحیانگ 42800 یوان برای هر سال و و ۲۵۶۸۰۰ یوان برای ۶ سال 
رشته پزشکی در دانشگاه فودان 35000 یوان برای هر سال و و ۲۱۰۰۰۰ یوان برای۶ سال 
رشته پزشکی گوانگجو ۳۰۰۰۰ یوان برای هر سال و ۱۸۰۰۰۰ یوان برای ۶ سال 
رشته پزشکی کپیتال ۳۵۰۰۰ یوان برای هر سال و ۲۱۰۰۰۰ یوان برای ۶ سال 

در این ویدئو شما عزیزان می توانید ویزاهای اخذ شده توسط تیم اجرایی شرکت مهاجرتی رجبی مربوط به قبل از پاندمی کرونا را ببینید و برای دیدن برخی مصاحبه ها به بخش “ما تا حالا چیکار کردیم” بروید.

در صورت هرگونه سوال نیز می توانید شماره تماس خود را در باکس زیر درج کرده و یا با مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

به عنوان یک دانشجو در چین به چه اطلاعاتی نیاز خواهید داشت ؟ ما در مقالات زیر به برخی از آنها پرداخته ایم:

مدرک زبان جهت تحصیل پزشکی در چین

طبق آمار بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی هر ساله برای تحصیل رشته پزشکی در چین به این کشور وارد می شوند و این رشته ها از سال 2004 تاکنون اهمیت ویژه ای یافته اند زیرا دروس در دانشگاه های چین به زبان انگلیسی ارائه می شوند . بنابراین برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور تسلط به زبان انگلیسی الزامی است.

البته مدرک زبان جهت تحصیل پزشکی در چین به انگلیسی محدود نبوده و همواره زبان چینی به عنوان زبان اصلی در اولویت قرار دارد و شما می توانید با انتخاب آن از مزایای زیادی بهره مند گردید . هر دانشگاه دارای مدرک و سطح خاصی از زبان است که شما عزیزان باید با توجه به آن اقدام به ارائه سازی مدرک خود اقدام نمایید .

کالج های متعددی نیز در این کشور وجود دارند که کلاس های افزایش مهارت در هر یک از زبان های انتخابی شما را ارائه می دهند و می توانید با ثبت نام در آنها ، ابتدا مدرک مورد تایید دانشگاه خود را دریافت نموده و سپس به دانشگاه وارد شوید.

در رابطه با شرایط سنی تحصیل پزشکی در چین نیز می توان گفت که دانشگاه های این کشور متقاضیان بین رده سنی 18 تا 25 سال را پذیرش می کنند اما تعداد کمی از دانشگاه ها مانند دانشگاه جیانگشو به دانشجویان با سن بالاتر مانند ۲۸ یا ۳۰ سال پذیرش می دهند.

مدرک زبان و محدودیت سنی تحصیل پزشکی در چین
تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی

برای تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی ارائه مدرک آیلتس و یا تافل ضروری نیست و در صورت عدم وجود مدرک زبان می توان در دوره های زبان ارائه شده در چین مانند دوره پری مدیکال شرکت کرد و مهارت مورد نیاز را کسب کرد.

مدارک معتبر جهت پذیرش در رشته پزشکی چین به زبان انگلیسی مدرک تافل و یا آیلتس است و باید توجه داشت که از مدت زمان شرکت در آزمون و دریافت مدرک ۲ سال نگذشته باشد ، حداقل نمره آیلتس قابل قبول پذیرش  پزشکی چین در برخی دانشگاه ها ۵٫۵ و در برخی دانشگاه ۶ است و در برخی دانشگاه ها نیازی به ارائه مدرک زبان نیست . البته آن دسته از افراد که دارای مدرک زبان نیستند باید در کالج برای کسب مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند.

اگر چه دانش زبان چینی برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی چین الزامی نیست اما برای فارغ التحصیلی لازم است و بایستی در طول تحصیل خود این زبان را فراگیرید ، زیرا برای ارتباط با بیماران نیاز به این زبان خواهید داشت و بدون برقراری ارتباط شما نمی تواند کارآموز و یا پزشکی موفقی باشید.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اطلاعات رایگان و ارزیابی اولیه شما در مشاوران تلفنی موسسه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل پزشکی در چین به زبان چینی

از آن جا که زبان رسمی کشور چین زبان ماندارین است ، دروس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور به زبان چینی ارائه می شوند و با انتخاب این زبان می توانید از بورسیه های مختلف بهره مند شوید . آزمون HSK تعیین کننده سطح شما در این زبان خواهد بود که به عنوان یک فرد غیر بومی توانایی و مهارت شما را در حوزه انتخابی تان تعیین می کند.

برای یادگیری این زبان نیز نگران نباشید چرا که می توانید در دوره های مخصوص شرکت کرده و به سطح لازم بریسد . با کلیک بر روی عنوان تحصیل دوره زبان چینی در چین به اطلاعات لازم در این باره خواهید رسید.

اگر تمایل به فراگیری زبان چینی دارید ، توصیه می کنیم این زبان را فرا گرفته سپس برای تحصیل در دانشگاه های چین اقدام کنید زیرا در های بیشتری برای شما باز خواهد شد.

 البته در صورت تحصیل به زبان انگلیسی یکی از دروس مهم در دانشگاه های چین زبان و فرهنگ چینی خواهند بود در صورتی که دوره دبیرستان را به این زبان پشت سر گذاشته باشید نیازی به دوره زبان چینی نخواهید داشت.

 

تحصیل پزشکی در چین به زبان چینی
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین با مدرک دیپلم

برای پذیرش دانشجویان خارجی جهت تحصیل دندانپزشکی در چین متقاضیان باید مستقیما درخواست پذیرش خود را ارائه دهند که داشتن مدرک دیپلم لازمه اصلی آن به شمار می رود ، در واقع شما در چین نیازمند شرکت در آزمون ورودی نخواهید بود و تطبیق مدرک تحصیلی تان تنها شرط اصلی و مهم است.

البته معدل نقش تعیین کننده ای برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین را دارد ، پس متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در چین بایستی از نمرات خوب یعنی 7۰ درصد به بالا در دروس مورد نیاز برای پذیرش ( ریاضی ، فیزیک ، زیست و شیمی ) برخوردار باشند و معدل بالای ۱۵ برای تحصیل مورد نیاز است.

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی با مدرک دیپلم می توانند در دوره پری مدیکال که پیش از این معرفی شد ، شرکت کنند و خود را آماده تحصیل در رشته پزشکی نمایند . خوب است که تمامی مدارک خود را به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی و یا چینی ارائه دهید تا مورد تایید قرار گیرد.

شرایط لازم تحصیل پزشکی چین با مدرک دیپلم

دانشگاه مورد نظر جهت قبول درخواست پذیرش ، یک بررسی جامع از شرایط لازم تحصیل پزشکی چین با مدرک دیپلم از جمله هویت خارجی فرد متقاضی  ، عملکرد تحصیلی ، مهارت زبان ، اظهارات شخصی ، توصیه ها و فعالیت های فوق برنامه دانشجو انجام داده و پس از آن یک مصاحبه را تنظیم می کند . برای آن دسته از متقاضیانی که تأیید صلاحیت را قبول می شوند ، کالج یا مدرسه مربوطه از اواسط تا اواخر ماه مه یک مصاحبه ویدیویی از طریق اسکایپ را ترتیب می دهد.

این مصاحبه توانایی زبانی به همراه دانش متقاضی را محک زده و نتیجه آن تاثیر مستقیمی بر پذیرش و یا رد دانشجو خواهد داشت . نتیجه مصاحبه معمولا در اواسط ماه ژوئن اعلام می شود . در رابطه با ارائه مدارک به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • مدارک تحصیلی دبیرستان باید توسط مقامات آموزشی کشور صادر کننده تأیید شوند.
  • دانش آموزان فارغ التحصیل دبیرستان باید ریزنمرات تحصیلی مربوط به هر سال دبیرستان را نیز ارائه دهند.
  • گزارش نتایج آزمون سراسری کالج ملی یا آزمون های استاندارد پذیرفته شده بین المللی ، به عنوان مثال UEC / A Level / AP / IB / SAT / ACT برای پذیرش در رشته پزشکی قابل قبول است.
  • نوشتن یک بیانیه شخصی ( حداقل 800 کلمه ) که شامل معرفی شخصی ، انگیزه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین و مجموع برنامه تحصیلی باشد ، می تواند در روند پذیرش بسیار موثر واقع شود.
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در چین

اگرچه هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی چین مقرون به صرفه و پایین است ، اما روش هایی وجود دارد که علاقمندان تحصیل رشته های پزشکی در چین می توانند هزینه تحصیل خود را به حداقل برسانند و یا حتی به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند ، البته باید توجه داشت که پذیرش سریع و به موقع می تواند شانس شما را برای استفاده از این روش ها افزایش دهد.

مطالعه سخت و آماده شدن زود هنگام برای درخواست دانشگاه می تواند به شما نسبت به سایر متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در چین برتری دهد ، از این طریق می توانید یک پروفایل و رزومه علمی قدرتمند ایجاد کنید که جایگاه شما را در هر دانشگاهی که برای درخواست خود انتخاب می کنید تضمین کند و بتوانید به صورت رایگان در چین تحصیل کنید . مطالعه عنوان بورسیه های تحصیلی چین راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان خواهد بود.

درخواست زود هنگام یک عامل حیاتی در ورود به دانشگاه مورد نظر است ؛ همانطور که با هزاران متقاضی دیگر رقابت می کنید ، گرفتن درخواست شما در میان اولین مواردی که توسط پانل دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد ، می تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد . 

Advantages of Studying in China

مزایای تحصیل پزشکی در چین

تا این بخش از مقاله با ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین آشنا شدیم و به طور قطع متوجه شدید که چین می تواند یک گزینه مناسب برای تحصیل ایرانیان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باشد ، البته تحصیل در هر نقطه ای از جهان مشکلات و چالش های خود را دارد که چین نیز از این قاعده مستثنی نیست . در تمامی مقاله به مزایا مختلف تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین اشاره نمودیم اما موارد زیر نیز می تواند بخش دیگری از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی باشد:

مزایای تحصیل پزشکی در چین
  • هزینه کم تحصیل و زندگی در چین
  • کیفیت بالا و استانداردهای بین المللی
  • شروع تحصیل پزشکی بلافاصله پس از ثبت نام
  • بهره مندی از طب سنتی و فنون پزشکی باستانی همراه با طب مدرن
معایب تحصیل پزشکی در چین

Disadvantages of Studying in China

معایب تحصیل پزشکی در چین

شاید نیاز به یادگیری یک زبان جدید را بتوان یک چالش اصلی برای دانشجویان بین المللی دانست زبانی که در دنیا چندان رایج نبوده و علاوه بر آن دارای گویش و لهجه های مختلفی نیز می باشد . همین امر موجب می شود تا علاوه بر بارسنگین رشته پزشکی ، دانشجویان مسئولیت دشوار دیگری را نیز در حین تحصیل احساس کنند . همین امر موجب شده تا برخی از دانشجویان در حین تحصیل از مترجم استفاده کنند. از دیگر معایب تحصیل پزشکی در چین می توان به مواردی همچون :

  • درصد کم قبولی در آزمون FMGE که دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی برای ثبت نام در MCI باید واجد شرایط شوند.
  • درصد کم قبولی در دانشگاه های پزشکی چین
  • عادات و رسوم غذایی متفاوت 
  • در دسترس بودن گزینه های بهتر مانند روسیه و ترکیه

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش رشته پزشکی در چین

مهم ترین مدارکی که باید از همان ابتدا به فکر تهیه آنها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین باشید ، موارد زیر را شامل می شود و فراموش نکنید که باید با ترجمه رسمی به چینی و یا انگلیسی ارائه شوند:

  • فرم درخواست که باید به زبان چینی یا انگلیسی تکمیل و امضا شود.
  • دیپلم دبیرستان یا گواهی فارغ التحصیلی
  • ریز نمرات تحصیلات دبیرستان
  • گواهی مهارت زبان
  • تصویر گذرنامه
  • آدرس پستی و شماره تلفن دقیق دائمی
  • فرم معاینه پزشکی تکمیل شده 
  • ارائه گواهی تکمن مالی
  • گزارش عدم سو پیشینه کیفری 
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

از جمله دانشگاه هایی که می توانید تحصیل به زبان انگلیسی را در آنها تجربه کنید شامل موارد زیر می باشد که البته با مراجعه به عنوان بهترین دانشگاه های پزشکی چین به شرایط تحصیل و پذیرش در آنها نیز دسترسی خواهید داشت:

  • دانشگاه علوم پزشکی چین
  • دانشگاه پزشکی دالیان
  • دانشگاه پزشکی شاندونگ
  • دانشگاه پزشکی ژنگرو
  • دانشگاه پزشکی جیلین
  • دانشگاه پزشکی تیانجین
  • دانشگاه پزشکی هبی
  • دانشگاه پزشکی هاربین
  • دانشگاه پزشکی فودان
  • دانشگاه پزشکی جنوب
  • دانشگاه پزشکی نانجینگ
  • دانشگاه پزشکی سوچو
فرم JW202 برای ویزا چیست؟

پس از ثبت نام در یکی از دانشگاه های پزشکی چین و پشت سر گذاشتن تمامی مراحلی که در بالا گفتیم ، دانشجویان باید نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایند که خود مراحل خاص خود را می طلبد . از این رو توصیه می کنیم تا تمامی مراحل را با کمک یک مشاور و راهنما پشت سر بگذارید و مطالب تهیه شده در عنوان ویزای دانشجوی کشور چین را جهت اطلاع بیشتر از روند این مرحله حتما مطالعه نمایید.

در این مقاله مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) اطلاعات ضروری در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین را ارائه کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دیگر زمینه های مهاجرت با دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز درتماس باشید . همچنین مطالعه عنوان مهاجرت به چین می تواند راهگشای خوبی برای شناختن سایر مسیرهای ممکن جهت ورود به این کشور باشد.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

از مزیت های تحصیل پزشکی در چین ، همین ارائه دروس به زبان انگلیسی می باشد که خیلی ها متقاضی این کشور شده اند.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های کشور چین ارائه مدرک آیلتس و یا تافل ضروری نیست

شهریه دانشگاه های پزشکی در کشور چین از خیلی کشورهای دیگه کمتر می باشد، اما به هر حال پرداخت با ارز کشوری دیگر است و این سبب زیاد شدن به پول ما می شود.

برای اثبات تسلط به این زبان شرکت در آزمون HSK و ارائه مدرک قبولی را می توان ارائه داد.

معدل بالای 15 برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور مورد نیاز است.

بله ، به طور کلی محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی در این کشور بین 18 تا 25 سال است ، اما تعداد کمی از دانشگاه ها به دانشجویان با سن بالاتر مانند 28 یا 30 سال اجازه تحصیل می دهند.

با مطالعه مقالات زیر می توانید مقایسه بهتری برای انتخاب مقصد تحصیلی خود داشته باشید:

26 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین علی گفت:

    سلام و خسته نباشید من دیپلم تجربی دارم با معدل کل ۱۸.۲۹ و معدل کتبی ۱۳.۹۱ آیا برای پذیرش در دانشگاه هایی مثل دالیان نیاز به دوره پری مدیکال دارم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر الزامی به شرکت در دوره پری مدیکال نیست و پذیرش مستقیم هم میتوان گرفت.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین علی علایی گفت:

    سلام و خسته نباشید من دیپلم تجربی دارم با معدل کل ۱۸.۲۹ و معدل کتبی ۱۳.۹۱ آیا برای پذیرش در دانشگاه هایی مثل دالیان نیاز به دوره پری مدیکال دارم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر الزامی به شرکت در دوره پری مدیکال نیست و پذیرش مستقیم هم میتوان گرفت.

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین فرشید گفت:

    سلام و درود .
    بنده فارغ التحصیل رشته تجربی با معدل کل 19.16 و کتبی 16.56 هستم . آیا کشور چین برای بنده مناسبه؟
    آیا بورسیه شامل حال بنده میشه . لطفا کامل توضیح بدین

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید اپلای کنید و گزینه‌ مناسبی ست ولی در رشته پزشکی و دندانپزشکی بورسیه ندارند.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین دکتر مهندس گفت:

    سلام بنده ۲۳ سالمه و لیسانس مهندسی پزشکی دارم و معدل کارشناسیم 16.22 و معدل دیپلمم 17.68 و معدل پیشم 17.80 هستش و آیلتس ندارم ولی در سطح حدودا متوسط رو به بالا تسلط دارم. حدود ۷۰۰ میلیون هم برای سال اول سرمایه دارم. آیا برای من امکان تحصیل پزشکی در یکی از دانشگاه های معتبر جهان وجود داره؟ در صورتی که بله چه شرایطی وجود داره؟ ممنونم.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله می توانید در دانشگاه های کشور آلمان،فرانسه،مجارستان،لهستان و کانادا در رشته پزشکی تحصیل کنید که شرایط هریک از این کشورها متفاوت هست.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین کیانا گفت:

    سلام خسته نباشید من بیست و دو سالمه و دیپلم تجربی دارم اما متاسفانه نمراتم فوق العاده پایین هست الان دارم برای دیپلم دوم اقدام میکنم قصد دارم سال دیگه رشته پزشکی در چین تحصیل کنم دیپلم دومم باید ریاضی باشه یا هر رشته دیگه ای باشه مشکلی نداره؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و وقت بخیر
      با ارائه دیپلم ریاضی و انسانی هم امکان دریافت پذیرش وجود دارد، اما با توجه به اینکه تعداد دانشگاه هایی که با دیپلم انسانی پذیرش می‌دهند بسیار کم هست، بهتر است دیپلم ریاضی بگیرید
      با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مانا گفت:

    سلام من رشته تجربی هستم و معدل سومم 16 و خورده ای شده اما معدل پیشم 14 و خورده ای اما برای پین در دوره پری مدیکال اقدام کردم چون بهم گفته بودن که با گرفتن نمرات خوب در اون دوره جبران خواهد شدو میتونم بعد از اون اقدام کنم برای دانشگاه برای رشته دندان و پزشکی اما الان خیلی مطمین نیستم میشه توضیحی در این مورد بدین

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین Hamid گفت:

      با سلام

      بله امکان پذیر میباشد اما بستگی به شرایط پذیرش دانشگاه ها نیز دارد که با بررسی بیشتر شرایط مانند سن و..در برخی موارد این امکان را برای دانشجو فراهم می اورد در برخی موارد خیر.اما بطور کلی راه های ساده تردیگری نیز امکان پذیر میباشد که شما بدون گذراندن دوره پری مدیکال شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین فاطمه گفت:

    با سلام . من 27 سالمه و مدرک ارشد روابط بین الملل دارم. دیپلم و پیش دانشگاهی من انسانی اما با نمرات بالا بوده. ایا با این وجود مینوانم برای دندانپزشکی چین اقدام کنم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      متاسفانه خیر – شما حتماً باید دیپلم و پیش دانشگاهی رشته های تجربی و یا ریاضی را داشته باشید .

      باتشکر از سوال شما

  8. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین نیاز گفت:

    به نظرتون ماهیانه چقدر هزینه میبره برای تحصیل در چین

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور چین در رشته های پزشکی و دندانپزشکی سالیانه در حدود 4.500 تا 6.500 می باشد که بستگی به دانشگاه دارد .

      باتشکر از سوال شما

  9. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین پوریا گفت:

    باسلام معدل من کمتر از 14 ولی ازآیلتس 7 دارم می توانم در دانشگاه های برتر چین تحصیل کنم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله ، امکان تحصیل شما وجود دارد ، اما نکته مهم این است که در چه بازه زمانی و برای کدام دانشگاه اقدام کنید ، با توجه به اینکه تعداد متقاضیان برای دانشگاه های چین افزایش یافته است ، تحصیل در رشته های دندانپزشکی نیاز به معدل بالای 16 و رشته های پزشکی هم معدل بالای 15 می باشد . شرایط سنی و دیگر عوامل نیز دخالت دارند .

      باتشکر از سوال شما

  10. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین سنا گفت:

    سلام
    من دیپلم ریاضی با معدل ۱۸/۴۸ و پیش ۱۷/۴۹ هستم سی ساله هستم فوق مهندسی فناوری اطلاعات ایا میتونم برای رشته دندانپزشکی چین اقدام کنم زبان هم نسبتا خوب هست

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      برای امشال که خیر ، اما در حالت کلی با داشتن مدرک زبان امکانش وجود دارد .

      باتشکر از سوال شما

  11. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین امیر گفت:

    اگه کسی نمرات پایین داشته باشه نمبتونه بخونه ؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      منظورتان از نمرات پايين چقدر است ؟ براي تحصيل پزشكي و دندانپزشكي در كشور چين ، شما بايد معدل بالاي 15 داشته باشيد . به اضافه شرايط ديگر كه البته براي معدل هاي پايين تر براي برخي از دانشگاه ها وجود دارد .

      باتشکر از سوال شما

  12. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین سجاد گفت:

    با سلام
    من 30 سالمه ( کارشناس ارشد پرستاری مراقبت های ویژه) قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی دارم.
    خیلی از نمرات دیپلم و پیش دانشگاهیم از 16 کمتره
    مدرک زبان ایلتس ندارم
    اگر کشوری بجز چین از نظر هزینه مناسبتر هست، ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      كشور چين بهترين گزينه براي شما مي باشد ، اما شرايط آن را نداريد . كشورهاي تركيه ، روسيه در كشورهاي مورد تائيد و گزينه فيليپين از كشورهاي غير تائيد گزينه هاي خوبي هستند .

      باتشکر از سوال شما

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین امیر گفت:

        سلام و درود.
        بنده معدل کلم نزدیک به ۱۶ است. مدرک زبان دارم و لیسانس کامپیوتر با معدل ۱۸ دارم. ۲۲ سال سن دارم. آیا میتوانم در رشته دندانپزشکی یا پزشکی چین پذیرش شوم؟

        1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بله میتوانید
          معدل و سن تان برای پذیرش و ویزای تحصیلی چین در رشته پزشکی مناسب است

          با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (433 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه