تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان

تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان چگونه است؟ این امری کاملا طبیعی است که برای انتخاب یک رشته تحصیلی در خارج از کشور ، پرسش هایی در ذهن داوطلب باشد ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کرده اند به پرسش های متقاضیان پاسخ دهند.

حرفه اپتومتری همه چیز در مورد درمان و تشخیص دوربین طبیعی (چشم انسان) است ، اگر به درمان چشم و مراقبت از بینایی افراد علاقه دارید ، به عنوان اپتومتریست دانشگاهی را در نظر بگیرید.

به عنوان ارائه دهندگان مراقبت های اولیه چشم ، پزشکان بینایی سنجی بیماری ها و اختلالات سیستم بینایی ، چشم ها و ساختارهای مرتبط را بررسی ، تشخیص ، درمان و مدیریت می کنند و همچنین شرایط سیستمیک مرتبط را تشخیص می دهند.

آنها عینک و لنزهای تماسی ، کمک بینایی کم بینایی ، درمان بینایی و داروها و همچنین انجام برخی روش های جراحی تجویز می کنند.

دانشگاه های آذربایجان از روش های تحصیل و تدریس آمریکا و کشورهای اروپایی الگوبرداری کرده و آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهند ، آموزش بینایی سنجان دانشگاهی نیز از این قوانین مستثنی نیست و علاقه مندان این رشته از ایران ، شاید بتوانند یک زندگی ایده آل مرتبط با حرفه خود در این کشور زیبا و جذاب ایجاد کنند.

بنابراین با مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید و به آینده حرفه ای خود در آذربایجان و حتی کشور های پیشرفته تر از آن امیدوار باشید ، پیشنهاد می کنیم درکنار این نوشتار ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان را نیز بخوانید و با هزینه ها و برترین دانشگاه های پزشکی این کشور هم آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان

روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، در این بخش از مقاله با شما در خصوص شرایط تحصیل بینایی سنجی در آذربایجان سخن گفته ، اطلاعاتی ارزشمند و به روز که برای علاقه مندان این رشته جذاب و مفید است ، در کمتر از سه دقیقه می توانید مهمترین اطلاعات موجود در این مقاله را ببینید و بشنوید ؛ امکان دانلود فایل پادکست هم وجود دارد.

پادکست تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان​

پخش ویدیو

پریمدیکال رشته بینایی آذربایجان

به طور کلی داوطلبان با تحصیلات 12 ساله در رشته علوم فیزیک و علوم زیستی و برخورداری از دانش زبانی مورد نظر می توانند برای تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان شرکت کنند ، اما متقاضیان برای ورود به این دوره ، با توجه به دانشگاه انتخابی ممکن است به گذراندن پریمدیکال رشته بینایی آذربایجان نیاز پیدا کنند ، این دوره پریمدیکال می تواند 6 ماه تا یکسال باشد.

توجه داشته باشید که برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست فعال از ابتدا باید مشخصه های این حرفه را داشته باشید؛ به عنوان مثال ، اپتومتریست ها خود باید از توانایی بصری خوبی برای تجسم و خواندن اطلاعات از کاغذها ، فیلم ها ، اسلایدها ، ویدئوها و نمایشگرهای کامپیوتری داشته باشند ، همچنین آنها باید مهارت های ارتباطی بالایی داشته باشند.

اپتومتریست ها باید بتوانند نتایج انواع آزمایشات نوری را ارزیابی کرده و در مورد بهترین روش درمانی برای بیمار تصمیم گیری کنند و آنها باید بتوانند دستورالعمل های مراقبت از چشم را به وضوح برای بیماران خود توضیح دهند و همچنین به سوالات بیماران پاسخ دهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین رشته ها و دانشگاه ها برای تحصیل در خارج از کشور با کمک و راهنمایی مشاوران تخصصی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های بینایی سنجی آذربایجان

طبق قانون جدید «اپتیک پزشکی» کشور آذربایجان در سال 2018 در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، 10 ماده و مقررات دولتی در زمینه اپتیک پزشکی در آذربایجان تعریف شده است.

بر اساس این قوانین ، تربیت متخصصان بینایی سنجی و اپتیک پزشکی در موسسات آموزش عالی یا متوسطه ویژه (کالج ها) و همچنین به ترتیبی که توسط دستگاه اجرایی ذیربط از طریق دوره های آموزشی انجام می شود.

قطعا در آذربایجان هم مانند سایر کشورها ، نوع دانشگاه در ارزش و اعتبار مدرک شما و کاریابی پس از آن بسیار تاثیر گذار است ، حتما به این دلیل میخواهید بهترین دانشگاه های بینایی سنجی آذربایجان را بشناسید.

متاسفانه جزییات مطالعه رشته بینایی سنجی در دانشگاه های آذربایجان در وب سایت های دانشگاه ها ارائه نشده است ، شما احتمالا می توانید رشته بینایی سنجی را در بهترین دانشگاه های پزشکی آذربایجان پیدا کنید و یا با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی مشورت کنید.

بهترین دانشگاه های بینایی سنجی آذربایجان
دانشگاه شهریه لیسانس پیراپزشکی شهریه فوق لیسانس پیراپزشکی
دانشگاه باکو (دولتی) 3750 در سال 4000 دلار در سال
دانشگاه خزر (خصوصی) 4000 دلار به بالا 4000 تا 6000 دلار در سال

هزینه تحصیل بینایی سنجی در آذربایجان

با توجه به اینکه اطلاعات تخصصی از رشته بینایی سنجی در وب سایت های دانشگاه های آذربایجان ارائه نشده ، بنابراین باید صادقانه بگوییم که به اطلاعات هزینه تحصیل بینایی سنجی در آذربایجان هم دسترسی پیدا نکردیم!

اما اگر بخواهیم به صورت عمومی تر نگاه کنیم؛ احتمالا شهریه تحصیل رشته بینایی سنجی در دانشگاه های آذربایجان هم مانند دیگر رشته های پیراپزشکی باشد و خیلی تفاوتی با دیگر رشته ها مانند تحصیل رشته فیزیوتراپی در آذربایجان ندارد و حتی ممکن است انتخاب رشته فیزیوتراپی در آذربایجان ارزشمند تر از تحصیل بینایی سنجی در این کشور باشد ، لینک مقاله فیزیوتراپی  را در  بالای همین صفحه خواهید یافت.

چارت درسی رشته بینایی سنجی در دانشگاه های آذربایجان

مهم ترین چارت درسی رشته بینایی سنجی در دانشگاه های آذربایجان که دانشجویان حین تحصیل فرا می گیرند شامل؛ آناتومی و فیزیولوژی انسان ، انکسار (شامل نسخه، ساخت و نصب عینک) ، اپتیک مکانیکی ، اپتیک فیزیکی و هندسی ، ابزار دقیق و پیشرفته چشم پزشکی و عکاسی ، انکسار و لنزهای تماسی ، مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی ، اپتیک بینایی ، چشم و اپتیکال ، انکسار بالینی ، عدسی چشم و آنالیز شناسی چشم پزشکی تحقیقاتی می شود.

سایر دروس شامل آسیب شناسی و میکروبیولوژی چشم ، اپتیک و ارتوپتیک بالینی و پیشرفته ، چشم پزشکی و ارتوپتیک کودکان ، بیوشیمی عمومی و چشم ، لنزهای انکساری و تماسی بالینی و پیشرفته می شود.

دانشجویان هم چنین کار با دستگاه هایی مانند بیومیکروسکوپ ، اتورفتومتر ، پنوموتونومتر را فرا می گیرند هم چنین معاینه طبیعی چشم را که چهار مرحله بررسی حدت بینایی و انکسار ، بررسی بخش قدامی با بیومیکروسکوپ ، معاینه فوندوس و اندازه گیری فشار چشم است را فرا می گیرند.

چارت درسی رشته بینایی سنجی در دانشگاه های آذربایجان

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان چیست ؟ دانشگاه های آذربایجان در حیطه زبان تحصیل و الزامات آن برای تحصیل رشته بینایی سنجی ، سخت گیری ندارند و دانشجویان می توانند بر مبنای شرایط عمومی تحصیل در آذربایجان برای پذیرش در مقاطع مختلف برای تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان اقدام نمایند.

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی آذربایجان ، برای مقطع کارشناسی در آذربایجان اکثرا آذری است ، این مقطع در برخی نیز به زبان روسی نیز تدریس می شود.

مزایا و معایب تحصیل بینایی سنجی در آذربایجان

آذربایجان از کشورهایی است که به لحاظ نزدیکی به ایران و هزینه های نسبتا کمتر برای تحصیل در خارج از کشور در نظر گرفته می شود ، اما با توجه به اینکه تعداد دانشگاه ها محدود است ، بنابراین شاید لازم باشد برای انتخاب تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان دقت بیشتری به عمل آورید ، در زیر مشاوران رجبی مزایا و معایب تحصیل بینایی سنجی در آذربایجان اشاره کرده اند:

مزایا:

  • هزینه تحصیل دوره بینایی سنجی در آذربایجان کمتر از کشورهای اروپایی و در حد ترکیه و ارمنستان است.
  • شرایط پذیرش رشته بینایی سنجی در آذربایجان ، نسبت به شرایط کشورهایی اروپایی از قبیل تحصیل رشته بینایی سنجی در اتریش و آلمان خیلی راحت تر است.

معایب:

  • مدرک بینایی سنجی از دانشگاه های آذربایجان مورد تایید ایران نیستند و دانشجویان برای جابجایی یا بازگشت به ایران محدودیت دارند.
  •  با هزینه های مشابه دانشگاه های آذربایجان ، می توان برای تحصیل رشته بینایی سنجی در ترکیه که مورد تایید ایران است ، درخواست داد.
  •  علاوه بر این ، تعداد دانشگاه های ارائه دهنده بینایی سنجی در آذربایجان محدود بوده اما در کشور ترکیه دست متقاضیان برای انتخاب بازتر است.
  •  برای کار با مدرک بینایی سنجی در آذربایجان ، گذراندن دوره معادل سازی مورد نیاز است و نمی توان مستقیما ویزای تحصیلی را به ویزای کاری آذربایجان تبدیل کرد.

Azerbaijan optometry entrance exams

آزمون های ورودی رشته بینایی سنجی آذربایجان

تعداد بسیار محدودی از دانشگاه های آذربایجان برای اخذ پذیرش دانشجویان دارای شرط آزمون ورودی رشته بینایی آذربایجان هستند اما به طور کلی آزمون های ورودی رشته بینایی سنجی آذربایجان اگر هم برگزار شود ، از آزمون های ورودی کشورهای اروپایی راحت تر و شانس قبولی در آن ها بیشتر است.

برای ورود و اخذ پذیرش در بسیاری از دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته بینایی سنجی دانشجویان می توانند با دارا بودن مدرک دیپلم سه ساله و اتمام دبیرستان وارد دوره های کارشناسی بینایی سنجی در دانشگاه های این کشور شوند.

آزمون های ورودی رشته بینایی سنجی آذربایجان

این مقاله را می خوانید چون به رشته بینایی سنجی علاقه دارید ؛ مقالات زیر هم در همین زمینه به شما کمک خواهند کرد.

قوانین کار بینایی سنجی در آذربایجان

قوانین کار بینایی سنجی در آذربایجان

طبق قوانین کار بینایی سنجی در آذربایجان ، افرادی که مایل به انجام فعالیت های اپتیک و بینایی سنجی پزشکی در آذربایجان هستند ، باید دوره تکمیلی را که توسط دستگاه اجرایی مربوطه برگزار می شود ، بگذرانند و برای اخذ گواهینامه مربوطه (گواهی اپتیک و گواهی اپتومتری) در آزمون شرکت کنند.

گواهی صلاحیت به طور نامحدود صادر می شود و مدرکی است که تأیید می کند فرد امتحان را با موفقیت پشت سر گذاشته است ، چشم پزشکان ، افرادی که دارای تحصیلات عالی یا متوسطه در زمینه اپتیک پزشکی و بینایی سنجی هستند ، برای ارائه خدمات اپتیک و بینایی سنجی پزشکی نیازی به گواهینامه ندارند.

چشم پزشکان شاغل در اپتیک و بینایی سنجی در این مدت مجاز به کار به عنوان چشم پزشک در یک موسسه پزشکی نیستند ، ضوابط برگزاری دوره مقدماتی و آزمون صلاحیت اخذ مدرک بینایی سنجی ، فرم و صدور گواهینامه و المثنی آن توسط دستگاه اجرایی ذیربط تعیین می شود ؛ افرادی که در زمینه اپتیک و بینایی سنجی پزشکی فعالیت می کنند ، هر 5 سال یک بار به منظور بررسی میزان حرفه ای بودن و شایستگی حرفه ای ، توسط دستگاه اجرایی ذیربط گواهی می شوند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان

این دوره پریمدیکال می تواند 6 ماه تا یکسال زمان ببرد.

دانشگاه باکو (دولتی) 3750 در سال
دانشگاه خزر (خصوصی) 4000 دلار به بالا

مهم ترین چارت درسی رشته بینایی سنجی در دانشگاه های آذربایجان که دانشجویان حین تحصیل فرا می گیرند شامل؛ آناتومی و فیزیولوژی انسان ، انکسار (شامل نسخه، ساخت و نصب عینک) ، اپتیک مکانیکی ، اپتیک فیزیکی و هندسی ، ابزار دقیق و پیشرفته چشم پزشکی و عکاسی ، انکسار و لنزهای تماسی ، مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی ، اپتیک بینایی ، چشم و اپتیکال ، انکسار بالینی ، عدسی چشم و آنالیز شناسی چشم پزشکی تحقیقاتی می شود.

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی آذربایجان ، برای مقطع کارشناسی در آذربایجان اکثرا آذری است ، این مقطع در برخی نیز به زبان روسی نیز ارائه می شود.

مدرک بینایی سنجی از دانشگاه های آذربایجان مورد تایید ایران نیستند و دانشجویان برای جابجایی یا بازگشت به ایران مشکل خواهند داشت.

در این مقاله که توسط مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تهیه شده بود ، مطالبی پیرامون تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان مطرح گردید که ممکن است به پرسش های شما عزیزان پاسخ داده باشد ، اگر چنین نیست با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید و از جزییات کامل آگاه شوید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به آذربایجان ، با تمامی راه های قانونی به جز تحصیل هم برای ورورد و اقامت در این کشور آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (81 امتیاز)
منو
خانه