تحصیل دکترا در کرواسی

تحصیل دکترا در کرواسی یک فرصت عالی برای دست یابی به اهداف تحصیلات عالیه است که در یکی از کشورهای جذاب و مقرون به صرفه اروپا برای دانشجویان خارجی فراهم آمده است.

ورود به دانشگاه های این کشور چه خصوصی و چه دولتی نیاز به فراهم آوردن شرایط و مدارکی خاص دارد که در ادامه این مطلب توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) به شما عزیزان ارائه خواهد شد.

کرواسی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که از برنامه آموزشی بولونیا پیروی می کند و دارای دانشگاه های معتبر و با کیفیتی است که دریافت مدرک دکترا از آن ها می تواند بهترین فرصت های شغلی را در هر کجای جهان برای شما به ارمغان بیاورد. در جهان کرواسی یک کشور تحصیل کرده شناخته می شود و شما با مردمانی کاملا متفاوت با تمام دنیا طرف هستید و این موضوع در اقامت و دریافت مدرکتان بسیار مثمر ثمر و تاثیر گذار است.

تحصیل دکترا در کرواسی به طور کلی نیاز به دانستن یک سری مسائل دارد که برای هر فردی که مهاجرت تحصلیی به این کشور را انتخاب می کند مهم است ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل در کرواسی را بخوانید و اطلاعات مفید و جذابی در این زمینه بدست آورید.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در کرواسی

شرایط تحصیل مقطع دکترا کرواسی

تحصیل دکترا در کرواسی در رشته های مختلفی در دسترس دانشجویان است که البته مقدار آن ها محدود می باشد و به تنوع کشورهایی همچون آمریکا ، آلمان، فرانسه و غیر نیست؛ اما رشته های مشهور و روز دنیا در دسترس قرار گرفته اند ، شرایط تحصیل مقطع دکترا کرواسی دارای محدودیت سنی خاصی نیست و مقداری برای آن در نظر گرفته نشده است، اما یقینا هرچه سن متقاضی کمتر باشد شانس پذیرش نیز بالا می رود.

طول دوره های دکترا در این کشور نیز با توجه به رشته های تحصیلی متفاوت است، اما معمولا بازه 3 تا 5 سال را در بر می گیرد ؛ همچنین داشتن مدرک فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر و مورد تایید مراکز این کشور واجب است ؛ ضمن اینکه ارائه رزومه قوی و پر محتوا اصل مبنای پذیرش و قبولی را در بر می گیرد و معدل مدرک کارشناسی ارشد چندان دارای اهمیت نیست.

شما باید با یک رزومه قوی شامل مقالات و پژوهش های بین المللی ، توصیه نامه از اساتید و دانشگاه های پیشین و مدرک زبان معتبر با سطح بالا، اساتید یا دانشگاه های این کشور را ترغیب و مجاب به پذیرش خود نمایید ،  دقت داشته باشید که هر دانشگاه دارای شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشجویان می باشد ؛ پس حتما پیش از هر اقدامی از طریق مکاتبه با دانشگاه حتما از مدارک و شرایط مورد آنان اطلاع کاملی به دست آورید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل بالاترین مقاطع رشته مورد علاقه شما بصورت رایگان در برترین دانشگاه های اروپا ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

 شروع ترم تحصیلی دکترا کرواسی

دقت داشته باشید که برای تحصیل دکترا در کرواسی باید حتما به موقع اقدام کنید تا برای ثبت نام با ضیق وقت مواجه نشوید و برای شروع ترم تحصیلی دکترا کرواسی تمامی مراحل ثبت نام را به پایان رسانده باشید ، باید بگوییم که هر دانشگاه زمان خاصی را برای شروع ترم مقطع دکترای خود در نظر می گیرد ، اما به طور معمول اکثر دوره ها در ماه سپتامبر شروع می شوند و برخی نیز در ژانویه یا مه آغاز می گردند.

شما در طول سال در تمامی مواقع می توانید با استید و یا دانشگاه مد نظر خود در ارتباط باشید ؛ اما همواره زمانی به عنوان ضرب العجل برای دانشجویان اعلام می شود که پس از آن امکان ارسال مدارک و ثبت نام وجود ندارد که این موضوع نیز قطعا توسط هر دانشگاه اعلام می شود ، اما اکثر دانشجویان با شروع ماه های دسامبر یا ژانویه شروع بع ارسال مدارک خود و اقدام جهت پذیرش می نمایند ، اما شما بهتر است که از همان ابتدای فصل پائیز شروع به این کار نمایید.

مهم ترین موضوع در این زمینه اقدام به موقع است ، حتما با مشورت با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در زمان مناسب برای این هدف قدم بردارید تا بتوانید به موقع نتیجه مناسب را دریافت نمایید تا در حین انجام مراحل پذیرش خود با کمبود وقت یا تاخیر مواجه نشوید و حتی کل مراحل پذیرش شما کنسل و ناتمام بماند.

شروع ترم تحصیلی دکترا کرواسی

استاد راهنما برای دکتری کرواسی

به طور قطع انتخاب استاد راهنما برای دکتری کرواسی یکی از مهم ترین مراحل و اقدامات جهت پذیرش و انجام پروژه شما در این کشور است ، یقینا اساتید برتر و معتبرتر را به راحتی نمی توانید به دست آورید و هرچه قصد استفاده از اساتید برتر را داشته باشید باید رزومه و پروپوزال قوی تر و ممتاز تری را هم برای ارائه در اختیار خود داشته باشید.

اما به طور کلی در تحصیل دکترا در کرواسی باید حتما یک استاد راهنما شما را پذیرفته و آماده همکاری و راهنمایی برای انجام پروژه و تحقیقات شما باشد ، برای این کار ابتدا باید لیستی از اساتید مرتبط با زمینه تحصیلی و موضوع پروژه خود را در دانشگاه های این کشور یا دانشگاه مدنظرتان استخراج کرده و سپس از طریق ارتباط با آنان رزومه خود را ارسال و منتظر نتیجه بمانید.

البته باید دقت کنید که آیا استاد مربوطه در حال حاضر قصد انجام این هدف و موضوع متناسب با رشته و پروپوزال شما را دارد یا خیر ، در صورت مثبت بودن سعی نمایید که با ارائه یک رزومه قوی و تحریک کننده وی را ترغیب به پذیرش خود کنید ، باید رزومه تان طوری نشان دهد که استاد مربوطه پذیرش شما و موضوع تحقیقتان را یک فرصت بداند و حاضر به از دست دادن آن نباشد.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

ممکن است که فرد متقاضی تحصیل دکترا در کرواسی متاهل بوده و یا دارای فرزند باشد ؛ یقینا در این صورت شخص اولین تمایلی که دارد همراه داشتن خانواده و فرزندان خود در این کشور در مدت اقامت و تحصیل است ، موضوع تحصیل و اخذ مدرک در کرواسی جوانب و زوایای بسیار گسترده ای دارد که باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد ، مقاله مشخص شده اطلاعات جامعی در این باره به شما خواهد داد.

اما در ادامه بحثمان باید بگوییم که دانشجویان خارجی محصل در مقطع دکترای کرواسی می توانند فرزندان و همسر خود را برای مدت زمان اقامت و تحصیل در این کشور به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند ، اما معمولا این اقدام از همان ابتدای کار و شروع به تحصیل امکان پذیر نیست و دانشجو می تواند پس از نقل مکان به این کشور و شروع اقامت خود فورا این در خواست را ارسال نماید.

شما جهت دستیابی به این هدف باید اثبات کنید که قادر به پوشش هزینه های خانواده تان در مدت اقامت در این کشور می باشید و همسر شما در مدت اقامت درکرواسی قادر به تحصیل و یا کار در این کشور نمی باشد ؛ اما فرزندانتان می توانند در مدارس بین المللی کرواسی به آموزش و تحصیل مشغول شوند.

جمع آوری اطلاعات صحیح هنگام مهاجرت ابهامات و ریسک ها را کاهش میدهد ، درباره کرواسی بیشتر بدانید.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا کرواسی

از آن جا که تحصیل دکترا در کرواسی بالاترین درجه تحصیلی در این کشور می باشد ؛ معمولا دانشجویان پذیرفته شده در این مقطع در حین تحصیل خود به دلیل انجام پروژه تحقیقاتی به همراه اساتید راهنما مبلغی را به عنوان حقوق دریافت می کنند ، ضمن اینکه برخی از مراکز علاوه بر این با محول سازی برخی از فعالیت ها و کارها به دانشجویان این مقطع در دانشگاه آنان را به کار گرفته و حقوقی نیز به آن ها پرداخت می کنند.

این مشاغل محول شده در دانشگاه معمولا شامل تصحیح اوراق امتحانی ، برگزاری کلاس های آموزشی و تقویتی ، اجاره تدریس در برخی دروس در مقطع کارشناسی ، برگزاری آزمایشگاه و غیره می باشد که معمولا با توجه به تفاوت در دانشگاه ، رشته و نوع فعالیت مبلغی مابین 10 تا 20 یورو در ساعت را در بر می گیرد.

البته میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا کرواسی فقط به همین معطوف نمی شود و همانطور که گفتیم برخی موارد نیز اساتید راهنما با پرداخت از بودجه تحقیق و یا از طریق دانشگاه به دانشجویانی که در انجام پروژه تحقیقاتی دکتری به عنوان دستیاران تحقیقاتی به وی کمک می کنند حقوقی را می پردازند که مقدار این حقوق نیز با توجه به تفاوت هایی که گفتیم سالانه می تواند از 25 هزار یورو تا 35 هزار یورو متغیر باشد.

کار و اقامت بعد از دکتری کرواسی

کار و اقامت بعد از دکتری کرواسی

بسیاری از متقاضیان تحصیل دکترا در کرواسی پس از اتمام تحصیلات خود قصد ماندن و ادامه زندگی در این کشور را دارند و دیگر نمی خواهند به کشور خود بازگردند ؛ اما همانطور که مستحضر هستید با تمام تحصیلات در این کشور ویزای تحصیلی شما نیز پایان پذیرفته و باید از کرواسی خارج شوید.

اما خوشبختانه امکان کار و اقامت بعد از دکتری کرواسی برای دانشجویان این امکان را فراهم می آورد تا بتوانند در این کشور بمانند و حتی در نهایت به اقامت و تابعیت این کشور نیز دست پیدا کنند ، جهت دستیابی به این هدف شما باید بتوانید پس از اتمام تحصیل خود در کرواسی در یک شغل استخدام شوید تا ویزای تحصیل شما باطل و ویزای کار جدید برایتان صادر شود.

برای این کار باید کارفرمای شما درخواست و استخدام یا قرارداد کاری مابینتان را به ایستگاه پلیس این کشور ارسال نماید و درخاست تغییر ویزای شما به ثبت برسد ، پس از موافقت و صدور ویزای کاری جدید شما می توانید در این کشور به کار مشغول شوید و در صورت ادامه نیاز همکاری با کارفرمای برای تمدید ویزایتان اقدام کنید ، چون معمولا ویزای کار به مدت 1 سال صادر می شود و نیاز به تمدید دارد ، در نهایت در صورتی که 5 سال در کرواسی اقامت و زندگی کنید و بیمه و مالیات خود را نیز کامل پرداخت نمایید ؛ قادر به دریافت اقامت دائم می شوید ؛ جهت کسب اطلاعات کامل تر و با جزئیات مطلب کار در کرواسی را مطالعه نمایید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از کرواسی

یقینا تحصیل دکترا در کرواسی در هر رشته و با هر گرایشی که باشد ؛ یک موفقیت و دستاورد بزرگ برای دانشجویان تلقی می شود و شاید بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در اقصی نقاط جهان نیز آرزوی دست یابی به این هدف را در سر خود می پرورانند ، یقینا تا این قسمت از مقاله ما خودتان با مزایای مختلفی از این امر آشنا شدید ؛ اما در ادامه نیز ما مهم ترین آنان را به شما ارائه خواهیم کرد.

مزایای اخذ مدرک دکترا از کرواسی کم نیست ، اما ما مهم ترین آنان را در لیست زیر به شما ارائه خواهیم کرد که به شرح زیر می باشد:

مزایا
تحصیل در دانشگاه های معتبر و بزرگ جهان
امکان تحصیل به زبان کروات و انگلیسی
تنوع و گستردگی قابل قبول رشته های مقطع دکترا در این کشور
استفاده از اساتید با سواد و باتجربه بسیار
اعطای بورسیه و فاندهای تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط
اعتبار بالای مدارک اعطایی از سوی دانشگاهی این کشور در جهان
بازار کار قابل قبول و مهیا برای فارغ التحصیلان این مقطع
شرایط ورود نسبتا ساده تر از کشورهای برتر اروپایی
برخورداری ازامکانات و تجهیزات کامل و کافی برای دانشجویان دکترا

دریافت مشاوره رایگان غیر حضوری با درج شماره تماس در بخش مشاوره رایگان در همین صفحه!

تصاویر ارائه شده گویای توانایی مدیران و کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در اخذ ویزای تحصیلی از کشور مورد نظر مراجعین است ؛ همچنین می توانید به بخش ما تا حالا چیکار کردیم مراجعه کرده و تجارب افراد را نیز ببینید و بشنوید ؛ از منوی بالا این بخش را بیابید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج نام و شماره تماس در لیست دریافت مشاوره غیر حضوری رایگان مهاجرتی قرار خواهید گرفت.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در کرواسی

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و بزرگ جهان
  • امکان تحصیل به زبان کروات و انگلیسی
  • تنوع و گستردگی قابل قبول رشته های مقطع دکترا در این کشور
  • استفاده از اساتید با سواد و باتجربه بسیار
  • اعطای بورسیه و فاندهای تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط

در صورتی که 5 سال در کرواسی اقامت و زندگی کنید و بیمه و مالیات خود را نیز کامل پرداخت نمایید ؛ قادر به دریافت اقامت دائم می شوید.

اساتید راهنما با پرداخت از بودجه تحقیق و یا از طریق دانشگاه به دانشجویانی که در انجام پروژه تحقیقاتی دکتری به عنوان دستیاران تحقیقاتی به وی کمک می کنند حقوقی را می پردازند که مقدار این حقوق نیز با توجه به تفاوت هایی که گفتیم سالانه می تواند از 25 هزار یورو تا 35 هزار یورو متغیر باشد.

دانشجویان خارجی محصل در مقطع دکترای کرواسی می توانند فرزندان و همسر خود را برای مدت زمان اقامت و تحصیل در این کشور به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند ، اما معمولا این اقدام از همان ابتدای کار و شروع به تحصیل امکان پذیر نیست و دانشجو می تواند پس از نقل مکان به این کشور و شروع اقامت خود فورا این در خواست را ارسال نماید.

در تحصیل دکترا در کرواسی باید حتما یک استاد راهنما شما را پذیرفته و آماده همکاری و راهنمایی برای انجام پروژه و تحقیقات شما باشد ، برای این کار ابتدا باید لیستی از اساتید مرتبط با زمینه تحصیلی و موضوع پروژه خود را در دانشگاه های این کشور یا دانشگاه مدنظرتان استخراج کرده و سپس از طریق ارتباط با آنان رزومه خود را ارسال و منتظر نتیجه بمانید.

جهت کسب جزئیات و اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دکترا در کرواسی می توانید با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید و یا حضورا در دفاتر تهران و شیراز از مشاوره های آنان بهره مند گردید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به کرواسی را بخوانید و با تمامی شیوه های مهاجرت قانونی و امن به این کشور که متناسب با شرایط و امکانات خودتان است آشنا شوید.

تحصیل دکترا و شرایط آن در برخی کشورهای محبوب اروپایی را در مقالات زیر بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه