کار دانشجویی در کرواسی

کار دانشجویی در کرواسی یکی از روش های کسب کمک درآمد برای دانشجویان خارجی محصل در این کشور است که معمولا از سوی اکثر دانشجویان مورد استقبال قرار می گیرد و همچنین می تواند بخش قابل قبولی از هزینه ها را پوشش دهد و از فشار مالی آنان بکاهد.

اگر شما هم علاقمند به انجام کار دانشجویی در کرواسی هستید حتما در ادامه با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) همراه شوید تا این موضوع را کامل بشناسید.

تمامی دانشجویان خارجی که موفق به اخذ پذیرش در یک برنامه آموزش عالی به طور تمام وقت شده باشند و یا در یکی از دانشگاه های این کشور ثبت نام نموده باشند، واجد شرایط هستند که در حین تحصیل به دنبال کار پاره وقت برای کسب درآمد بوده و در آن شاغل شوند؛ فقط باید دقت داشته باشند که شغل و کار مربوطه باعث ضربه و یا خدشه ای به تحصیلات و مطالعه درسی دانشجو نشود.

انجام کار دانشجویی در کرواسی نیازمند مطالعه و جمع آوری اطلاعات کافی و لازم پیش از اقدام است که یکی از مهم ترین آن ها اطلاعات لازم در رابطه با مهاجرت و نقل مکان از کشورمان می باشد؛ توصیه می کنیم مقاله تحصیل در کرواسی را در سایت موسسه رجبی مطالعه نمایید و از اطلاعات آن نهایت استفاده را ببرید.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در کرواسی

اجازه کار حین تحصیل در کرواسی

باید دقت کنید که با اخذ ویزای تحصیلی دیگر می توانید به کار پاره وقت در کرواسی مشغول شوید؛ اما قادر به کار آفرینی و خود اشتغالی نیستید و شما فقط می توانید به استخدام یک کارفرمای کروات در آیید. همچنین افرادی که برای شرکت در دوره های زبان، دوره های پریمدیکال و یا کالج های مقدماتی در این کشور حضور دارند برای کار کردن باید حتما از وزارت کار این کشور مجوز دریافت نموده تا قادر به استخدام شوید.

اجازه کار حین تحصیل در کرواسی بدین صورت می باشد که دانشجویان حداکثر قادر به انجام 35 ساعت کار در هفته هستند و برای آن نیاز به اخذ مجوز خاصی نیست؛ همچنین هنگام استخدام باید یک گواهی یا هرگونه سندی که نشان دهنده دانشجو بودن فرد و داشتن ویزای تحصیلی وی می باشد را به کارفرما ارائه نمایید تا از قانونی بودن حضور شما اطمینان حاصل شود.

افراد می توانند در کار دانشجویی در کرواسی در زمینه های مختلفی شاغل شوند که هرچه این زمینه به حیطه تحصیلی آنان مرتبط باشد بسیار مفیدتر و بهتر است و زمینه را هم برای استخدام آنان پس از اتمام تحصیلات فراهم می نماید . دقت داشته باشید که در شهرهایی که نرخ بیکاری بالا است میزان مشاغل دانشجویی حداقل بوده و شانس برای یافتن کار کم تر است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در ارزان ترین مقاصد تحصیلی جهان با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی کرواسی

میزان درآمد کار دانشجویی کرواسی بستگی بسیاری به شغلی دارد که در آن به انجام کار مشغول خواهید شد. با این که معمولا برای دانشجویان میزان دستمزد بالایی در نظر گرفته نمی شود و اکثرا در کارهای خدماتی و غیر تخصصی مشغول به کار می شوند، اما چنان چه در زمینه خاصی دارای تخصص باشید و بتوانید در آن تخصص شغلی را در این کشور پیدا کنید؛ شاید درآمد خوبی را هم به دست بیاورید.

اما به طور کلی مزدی که بابت انجام کار دانشجویی در کرواسی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود ساعتی 3.35 یورو می باشد که البته برخی از کارفرمایان تا 4 یورو نیز بایت ساده ترین کارها به آنان پرداخت می نمایند. همانطور که گفتیم این مبلغ بایت ساده ترین نوع کار است؛ اما اگر شما در کاری تخصصی مشغول شوید شاید تا5 یا 6 یورو هم بتوانید از کارفرمای خود مزد دریافت نمایید.

البته این حداقل مزد و کار دانشجویی در کرواسی قادر به پوشش کل هزینه ها و مخارج دانشجویان خارجی نسیت؛ اما کمک به سزایی به آنان می نماید و باتوجه به پایین بودن و ارزان بودن مخارج در این کشور یک کمک بسیار عالی به حساب می آید. دقت کنید که اگر درآمد دانشجو بابت کار دانشجویی در کرواسی سالانه بیش از 8,320 یورو (63,000 HRK ) باشد؛ وی شامل پرداخت مالیات بر درآمد خواهد شد.

میزان درآمد کار دانشجویی کرواسی

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار کرواسی

در اکثر دانشگاه های کرواسی مراکز شغلی راه اندازی شده است که در آن به دانشجویان کمک می شود تا بتوانند در وهله اول کاری مناسب با تحصیل خود یافته تا در آموزش و کسب تجربه آنان نیز موثر باشد. اما در غیر این صورت نیز، این مراکز تلاش می نمایند تا آنان بتوانند شغلی را به دست آورده که هم از درآمد مناسبی برخوردار بوده و هم با زمان بندی آنان هماهنگ باشد و کمترین آسیب را به تحصیلشان وارد نماید.

شما به عنوان یک دانشجو در کرواسی می توانید در سازمان ، ادارات ، شرکت ها و یا صنایع مرتبط با تحصیل خود برای استخدام و یافتن کار پارده وقت و یا در ابتدا برای کارآموزی درخواست ارسال نمایید. این نوع مشاغل می تواند هم در تحصیل و کسب علم و آموزش شما موثر باشد و هم در آینده شغلی شما بسیار تاثیر بگذارد و پس از اتمام تحصیل و دریافت مدرک به استخدام شما منجر شود.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار کرواسی وجود دارند که بستگی به شانس شما دارد که در هنگام درخواست شما چه شغل و فرصتی موجود باشد. حتی بسیاری از دانشجویان با اشتغال در رستوران ها، بارها، فست فودها، کارخانجات و غیره نیز فقط در جهت کسب درآمد برآمده و در همان حین نیز به دنبال کار دانشجویی در کرواسی و مرتبط با تخصص نیز می باشند.

برای برآورد هزینه های تحصیل و کار دانشجویی بهتر است با هزینه های زندگی در کرواسی هم بخوبی آشنا باشید ، مقاله لینک شده را حتما بخوانید.

تحصیل در دانشگاه های کرواسی چه شرایط و ویژگی هایی دارد؟ مقالات زیر اطلاعات ارزشمندی به شما می دهد.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در کرواسی

کارفرماهای بسیاری در کرواسی هستند که از همان ابتدا به دنبال استعدادهای خاص در میان دانشجویان می باشند که معمولا شامل شرکت ها و کمپانی های بزرگ و سرشناس نیز می شوند. چنان چه شما هم به دنبال کار دانشجویی در کرواسی هستید و دارای استعداد یا تخصص در زمینه خاصی مرتبط با رشته تحصیلی یا غیر از آن هستید، بهتر است حتما شرکت های معتبر را مورد آزمون و محک قرار دهید تا بتوانید یک موقعیت پاره وقت را در آن ها به دست آورید که شاید در نهایت به یک شغل دائم نیز تبدیل شود.

اگر بخواهیم از مشاغلی نام ببریم که دانشجویان در آن از شانس بالایی برای یافتن کار دانشجویی در کرواسی برخوردار هستند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • مدرس زبان انگلیسی
  • پیشخدمت ، آشپز و سرور هتل و رستوران
  • پرستاری از بچه و کودک
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • متصدی بار
  • مهارت های خاص مانند عکاسی و طراحی گرافیک
کارفرماهای محبوب دانشجویان در کرواسی

اما شرکت های زیر نیز از دانشجویانی که دارای تخصص در زمینه های مورد نیاز آنان می باشند ، استقبال به عمل آورده و سالانه دانشجویان زیادی را در مشاغل پاره وقت به کار می گیرند:

  • RIT (Rochester Institute of Technology)
  • Berlitz
  • DaDa
  • Zentiva
  • HelenDoron

ضمنا شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ بسیاری در این کشور به دانشجویان مشاغل پاره وقت اعطا می کنند که حتما به صورت حضوری به آنان مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت نمایید.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی بستگی به زمینه و شغل مد نظر خود فرد دارد. شما می توانید برای یافتن مشاغل مرتبط با رشته تحصیلیتان و یا شاغل شدن در مشاغل موجود در دانشگاه، به پشتیبانی دانشگاه خود در این کشور مراجعه کرده و از آن اطلاع پیدا کنید، چه بسیار افرادی با مشاغل و شرکت هایی در محیط خارج از دانشگاه نیز از این طریق آشنا شده اند.

یکی دیگر از روش های جستجوی کار به صورت پاره وقت و تمام وقت در کرواسی ، مراجعه به موسسات و شرکت های کاریابی می باشد که گزینه های موجود و در دسترس خود را در اختیار شما قرار می دهند و حتی در صورت درخواست به دنبال فرصت شغلی مناسبی نیز در زمینه مورد نیاز شما خواهند گشت و در صورت یافتن به شما اعلام خواهند نمود.

یکی دیگر از روش هایی که در دنیای امروز بسیار کارآمد و پر استقبال بوده است ، استفاده از سایت های آنلاین کاریابی و پیشنهاد شغل می باشد که می توانند در حال حاضر و در عصر امروزی بسیار کارآمد واقع شوند و در وقت و هزینه های شما نیز بسیار صرفه جویی به عمل آورند. در ادامه مهم ترین سایت های آنلاین جهت جستجوی کار دانشجویی در کرواسی را مشاهده خواهید کرد.

برترین سایت های آنلاین کاریابی دانشجویی در کرواسی

  • https://dekra-arbeit.hr/
  • https://www.futurejobs.hr/
  • https://www.adorio.hr/
  • https://www.bika.net/poslovi
  • https://www.freelance.hr/hr
  • https://hr.jooble.org/
  • https://www.oglasnik.hr/posao
  • https://www.posao.hr/

همچنین لازم به ذکر است که کارشناسان دلسوز و وظیفه شناس هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با قرار دادن مقاله تحصیل در کرواسی در سایت موسسه ؛ اطلاعات بسیار مهم و کارآمدی را در این زمینه به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده اند ، مطالعه آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

شهرهای کرواسی مناسب کار دانشجویی

در ادامه معرفی کار دانشجویی در کرواسی شاید برای برخی از شما عزیزان این سول وجود داشته باشد که کدامیک از شهرهای کرواسی مناسب کار دانشجویی می باشد؟! در جواب باید بگوییم که کرواسی یکی از کشورهایی است که نرخ بیکاری بالایی ندارد و فرصت های شغلی در تمامی شهرهای آن وجود دارد؛ به خصوص برای دانشجویان.

اکثر شهرهای این کشور که دارای دانشگاه های مهم و یا به طور کل دانشگاه هستند؛ از جمعیت خوبی برخوردار بوده و همچنین گردشگر پسند نیز می باشد، علاوه بر این همواره کارفرمایان در این کشور به استخدام دانشجویان روی خوش نشان می دهند؛ چون نیاز به پرداخت مزد کمتر و مزایای کمتری دارند.

پس جای نگرانی نیست؛ شما درهر شهر و دانشگاهی در کرواسی که مشغول به تحصیل شوید، حداقل می توانید در ساده ترین کارها استخدام شده و درآمدی حداقلی داشته باشید، اما شهرهای مناسب یقینا دارای فرصت های شغلی مترداف با رشته تحصیلی شما خواهد بود. در حال حاضر مناسب ترین شهرهای کرواسی برای کار دانشجویی به شرح زیر است:

شهر جمعیت
اسپلیت 176,314
زاگرب 698,966
رییکا 141,172
اوسییک 88,140
زادار 71,258
اسلاونسکی برد 60,742

مزایای انجام کار دانشجویی

می توانیم بگوییم که کار دانشجویی در کرواسی آنقدر که مزیت برای دانشجویان به همراه دارد از معایبی برخوردار نمی باشد. از ابتدا تا این قسمت با برخی از این مزایا آشنا شده اید و همچنین از برخی شرایط و قوانین کار دانشجویی در کرواسی نیز مطلع گردید.

اما در ادامه بازهم برخی از مهم ترین مزایای انجام کار دانشجویی را برای شما تهیه کرده ایم که به صورت خلاصه به شما ارائه می کنیم، بهتر است که این موارد را دقیق در یاد خود بسپارید:

  • کسب درآمد و کمک مخارج اقامت و زندگی در کرواسی
  • ارتباط بیشتر با مردم و حضور در جامعه
  • آشنایی با آداب، فرهنگ، رسوم مردم کرواسی
  • تقویت زبان و یادگیری سریع تر آن
  • آشنایی بازار کار و شرایط و قوانین کاری این کشور
  • شناخت و ارتباط با کارفرمایان مختلف برای یافتن کار پس از تحصیل
  • تقویت رزومه کاری جهت ارائه به کارفرمایان آینده
  • کسب تجربه و دانش بیش تر در صورت کار در زمینه های تحصیلی رشته خود
اگر به فکر مهاجرت به کرواسی هستید خوب است با تمامی شیوه های مهاجرت به جز تحصیل هم آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در کرواسی

تمامی دانشجویان خارجی که موفق به اخذ پذیرش در یک برنامه آموزش عالی به طور تمام وقت شده باشند و یا در یکی از دانشگاه های این کشور ثبت نام نموده باشند، واجد شرایط هستند که در حین تحصیل به دنبال کار پاره وقت برای کسب درآمد بوده و در آن شاغل شوند.

اجازه کار حین تحصیل در کرواسی بدین صورت می باشد که دانشجویان حداکثر قادر به انجام 35 ساعت کار در هفته هستند و برای آن نیاز به اخذ مجوز خاصی نیست.

به طور کلی مزدی که بابت انجام کار دانشجویی در کرواسی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود ساعتی 3.35 یورو می باشد که البته برخی از کارفرمایان تا 4 یورو نیز بایت ساده ترین کارها به آنان پرداخت می نمایند.

  • مدرس زبان انگلیسی
  • پیشخدمت ، آشپز و سرور هتل و رستوران
  • پرستاری از بچه و کودک
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • متصدی بار
  • مهارت های خاص مانند عکاسی و طراحی گرافیک

اگر در رابطه با کار دانشجویی در کرواسی ابهام یا سوالی دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و یا به صورت حضوری در دفاتر تهران یا شیراز از راهنمایی های آنان استفاده نمایید خبر خوب اینکه مقاله کار در کرواسی نیز جهت معرفی شرایط و قوانین کار در این کشور به صورت کامل و با جزئیات در سایت موسسه قرار گرفته است؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

کار دانشجویی در برخی از کشورها را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه