بورسیه های تحصیلی چک

بورسیه های تحصیلی چک موضوع امروز گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) است ، پس اگر دوست دارید با کم ترین هزینه و یا به صورت کاملا رایگان در کشور چک تحصیل کنید ، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود به بهترین دانشگاه های کشور چک با ما در مقاله تحصیل در چک همراه باشید.

بورسیه در واقع منبع مالی ای است که می تواند قسمت و یا تمام هزینه های تحصیل در دانشگاه های خارج و یا داخل کشور را فراهم کند. این هزینه می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد و می تواند خیال شما را از هزینه های مختلف راحت کنند و به شما کمک کند تنها بر روی درس تمرکز کنید. به صورت کلی دانشجویانی که بورسیه دریافت می کنند دغدغه های مالی کمتری دارند ، زمان بیشتری برای مطالعه دارند و شانس موفقیت بیشتری دارند.

هر ساله بهترین دانشگاه های کشور چک بورسیه تحصیلی ارائه می دهند ، اما در مقایسه با سایر کشورها فرصت های کمتری برای دریافت این بورسیه وجود دارد زیرا تحصیل به زبان چک در این کشور برای دانشجویان داخلی و خارجی رایگان است به همین دلیل دولت کمتر بر بورسیه های تحصیلی تمرکز دارد به صورتی که تنها 1.5% از بودجه دولتی برای حمایت از دانشجویان اختصاص یافته است.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی چک

انواع بورسیه ها در چک

به صورت کلی در طول 20 سال گذشته ، تعداد دانشجویان بین المللی در چک بیش از 7 برابر افزایش یافته است ، وزارت آموزش چک گزارش می دهد که در سال 2020 بیش از 50000 دانشجوی خارجی از سراسر جهان وارد دانشگاه های محلی شدند.

دانشجویان بین المللی که مایلند در  دانشگاه های چک به تحصیل بپردازند گزینه های متعددی برای دریافت کمک مالی و بورسیه دارند ، در ادامه به بررسی انواع بورسیه ها در چک می پردزایم.

بورسیه های دانشگاهی

به صورت کلی دانشجویان بین المللی به صورت مساوی دارای شانس برای دریافت بورسیه های تحصیلی چک هستند ، با توجه به قواعد دانشگاه هر دانشگاه می تواند:

  1. به دانشجویان برتر برای نتایج علمی ، پژوهشی ، هنری و یا ایر نتیاج خلاقانه کمک کند.
  2. بورسیه تحصیلی برای فعالیت های نوآورانه ، توسعه و تحقیق دانشجو بدهد.
  3. بورسیه تحصیلی برای رفع شرایط سخت دانشجو، مانند کمک به هزینه های زندگی و یا بورسیه اجتماعی
  4. بورس تحصیلی اعطا شده در موارد دیگری که ارزش توجه ویژه دارند.

هر چند بهتر است قبل درخواست سایت دانشگاه مورد نظر خود را چک کنید و ببینید دانشگاه شما از چه نوع بورسیه ای حمایت می کند.

بورسیه های دولتی

یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی  چک بورسیه دولتی است ، دولت چک برای کمک به دانشجویانی که از کشور های دیگر می آیند و قصد تحصیل و پیشرفت در جمهوری چک را دارید بورسیه تحصیلی ارائه می دهد.

این بورسیه های تحصیلی چک برای دانشجویانی است که:

  • قصد دارند در یکی از مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و یا دکترا تحصیل کنند ، ابتدا یک دوره یک ساله زبان چک را یاد می گیرند. متقاضیان باید امتحانات ورودی دانشگاه را قبول شوند ، زیرا این یکی از شرایط دریافت جایزه بورسیه است.
  • می خواهند در ادامه برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد یا برنامه های تحصیلی دکترا با آموزش به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

بورسیه تحصیلی به زبان چک با در نظر گرفتن لیست رشته های تحصیلی پیشنهادی ، به روز شده با توجه به نیازهای کشورهای خاص و با توجه به پروژه های همکاری توسعه در حال انجام اعطا می شود ، همچنین دانشجویان می توانند برای یک دوره زبان و دوره مقدماتی یک ساله کمک مالی دریافت کنند ، بورسیه های تحصیلی برای برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند فقط در برنامه های تحصیلی منتخب ارائه می شوند.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار راهکار های خلاقانه مدیران مجموعه در تلاش است شما را از راه های قانونی ، امن ، سریع و البته کم هزینه به مقاصد مهاجرتی تان برساند ، اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارید می توانید بعد از تحقیق و اعتماد به سرعت در مسیر مهاجرت تحصیلی قرار بگیرید ، تصاویر ارائه شده تنها بخشی از موفقیت تیم ما در اخذ ویزاهای تحصیلی از کشورهای مختلف است.

شاید تصویر ویزای شما هم در سری بعدی فیلم های ما باشد! شماره تماستان را در باکس زیر درج کرده و بدون هیچ هزینه ای با مشاوران ما صحبت کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رایگان در معتبر ترین دانشگاه های چک با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های تحصیلی بر اساس توافق نامه های بین المللی دو یا چند جانبه

وزارت آموزش ، جوانان و ورزش جمهوری چک سالانه در چارچوب برنامه های تبادل بین دولتی که با چندین کشور ترتیب داده شده است ، به اتباع خارجی بورسیه های تحصیلی چک می دهد.

این بورسیه تنها به نامزدهای که توسط مقامات انتخاب شده اند و واجد شرایط هستند داده می شود ، بورسیه های این نوع برای دانشجویان دانشگاه ، فارغ التحصیلان و داوطلبان دکترا طراحی شده است که مایل به انجام بازدی دهای مطالعاتی یا تحقیقاتی در یکی از دانشگاه های دولتی چک هستند ، دوره بورسیه معمولا بین 2 تا 10 ماه بسته به توافق دولت چک و دولت خارجی مربوطه متغیر است.

بورسیه های مرکز بین المللی موراویای جنوبی

مرکز بین ‌المللی موراویان جنوبی یک سازمان غیرانتفاعی تخصصی است که از دانشجویان و محققان مستعد مستقر در منطقه موراویای جنوبی جمهوری چک پشتیبانی می‌کند ، این برنامه بورسیه از دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا که علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه های برنو هستند ، پشتیبانی می کند.

متقاضیانی که برای این بورسیه های تحصیلی چک اقدام می کنند باید به زبان چک مسلط باشند زیرا باید امتحانات ورودی دانشگاه انتخابی را پشت سر بگذارند و برنامه ای را که به زبان چک تدریس می شود مطالعه کنند.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی چک

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی چک

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی چک برای هر مقطع متفاوت است ، به صورت کلی تحصیل مقطع کارشناسی در کشور چک حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد و دانش آموزان می توانند پس از تحصیل در دبیرستان برای ورود به داشگاه های کشور چک آماده شوند.

به صورت کلی به خاطر تعداد تقاضای زیاد و پایین بودن بورسیه های تحصیلی چک در این مقطع دریافت بورسیه کمی دشوار است. نمره های بالا در این دوره بسیار مهم است. تحصیل به زبان چک در این کشور رایگان است اما با داشتن مدرک آیلتس 6 می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. میزان بورسیه در این مقطع حدود 5 هزار دلار است.  

تحصیل در مقطع کارشناسی و دریافت بورسیه های تحصیلی چک در این مقطع آسان تر است زیرا برنامه های بورسیه بیشتری برای مقطع کارشناسی وجود دارد. زبان تحصیل این مقطع معمولا انگلیسی است ، هزینه دریافت بورسیه در این مقطع حدود 3 هزار یورو است.

آخرین مقطع تحصیلی دکترا می باشد که راحت ترین گزینه برای دریافت بورسیه تحصیلی است ، شما باید برای تحصیل در این مقطع رزومه خوبی داشته باشید که شامل مقالات علمی ، منفرانس های بین لمللی و.. می شود ، کمک هزینه بورسیه در این مقطع حدود 2 هزار دلار است.

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی چک

اول از همه برای دریافت بورسیه های تحصیلی چک ، شما باید یک درخواست ارسال کنید و یک پرسشنامه را پر کنید. وب سایت های دانشگاه های چک دارای بخش هایی هستند که به بورسیه ها اختصاص داده شده است ، در آنجا مراحل ثبت نام به صورت مرحله به مرحله شرح داده شده و مدارکی که باید ارائه شود درج شده است ، برای دریافت بورسیه های تحصیلی چک باید در یکی از بانک های چک حساب باز کنید.

گرفتن بورسیه های تحصیلی چک دشوار است ، اما ممکن است ؛ بنیادهای مستقل ، سازمان‌ های بین ‌دولتی و دانشگاه‌ ها سالانه برنامه ‌هایی را برای کمک به دانشجویان محققان آینده اعلام می ‌کنند ، به منظور تضمین بورس تحصیلی به موقع ، نظارت منظم بر وب سایت ها ، پر کردن صحیح درخواست و تکمیل الزامات مورد نیاز است.

همانطور که می دانید راه های مختلفی برای کسب اقامت کشور چک وجود دارد ، ما تمامی این راه ها را در مقاله ای تخصصی قرار داده ایم که می توانید همین حالا به آن مراجعه کنید و راه های مختلف را یاد بگیرید ، برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی عنوان مهاجرت به چک کلیک کنید ؛ همچنین می توانید گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام همراهی کنید.

با شرایط دریافت بورسیه در کشورهای مختلف با مطالعه مقالات زیر بیشتر آشنا شوید.

بورسیه های لیسانس در چک

همانطور که گفتیم امروزه بورسیه های لیسانس در چک موارد بسیار زیادی نمی باشند و بیشتر بورسیه ها بر مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تمرکز دارد ، اما یکی از بورسیه ها مقطع کارشناسی که دارای طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا است بورسیه ERASMUS+ می باشد.

برنامه ERASMUS+

  • مدت زمان: از 3 تا 12 ماه
  • سطح: لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکتری

Erasmus+  برنامه اتحادیه اروپا برای حمایت از آموزش و تربیت ، جوانان است ، این بورسیه فرصت های مالی را برای دانشجویان از سراسر جهان به ارمغان می آورد:

  • دوره های تحصیل در خارج از کشور – برای حداقل 3 ماه اما بیش از 12 ماه در طول یک دوره تحصیلی ، برای دانشجویان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و داوطلبان دکترا در کشورهای برنامه  Erasmus+   به و از کشورهای شریک؛
  • دوره های کارآموزی در خارج از کشور (کار ، کارآموزی) – حداقل به مدت 2 ماه اما حداکثر 12 ماه در طول یک دوره تحصیلی ؛ برای دانشجویانی که در آموزش عالی در کشورهای برنامه Erasmus+  و به کشورهای شریک و از کشورهای همکار ثبت نام کرده اند.

بورسیه ها مقطع ارشد در چک

امروزه بورسیه های مختلف در مقطع فوق لیسانس وجود دارد ، دانشجویان می توانند حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به شرایط خود یکی از انواع بورسیه ها مقطع ارشد در چک را دریافت کنند. در ادامه به چند مورد از این برنامه ها اشاره می کنیم پس تا انتهای متن با ما همراه باید.

بورسیه ها مقطع ارشد در چک​

بورسیه سمپر سولاریس

  • مقطع: کارشناسی ارشد ، کارشناسی ، دکتری
  • مبلغ: تا 3000 دلار

Semper Solaris در بسیاری از ابتکارات بشردوستانه مشارکت دارد و با سازمان‌ های غیرانتفاعی مانند Warrior Foundation Freedom Station مشارکت دارد ؛ دانش ‌آموزان آینده مایهد پیشرفت جامعه هستند و Semper Solaris مایل است فرص ت‌های متعددی را برای بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه دهد که می ‌توانند بینش خلاقان ه‌ای در مورد آینده انرژی ‌های تجدید پذیر ارائه دهند ؛ متقاضی باید دانشجوی کارشناسی ، ارشد ، دکترا و  فارغ التحصیل یا در حال حضور در یک آکادمی نظامی باشد.

متقاضیان باید معدل تجمعی حداقل 3.0 در مقیاس 4 امتیازی داشته باشند و به طور تمام وقت در کالج یا دانشگاه معتبر بین 1 مه 2022 تا 31 مه 2023 ثبت نام کنند ؛ دانشجویان کالج هر سال 4 فرصت برای برنده شدن جایزه برتر 3000 دلاری یا جایزه رتبه دوم 1750 دلاری خواهند داشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به روزترین اطلاعات مهاجرت تحصیلی با راهنمایی کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های دولت چنگدو “یک کمربند و یک جاده” برای دانشجویان بین المللی

  • مقطع: لیسانس ، کارشناسی ارشد
  • مبلغ: تا 2800 یورو در سال

بورسیه های تحصیلی چک “یک کمربند و یک جاده” دولت چنگدو برای دانشجویان بین المللی در دسترس همه دانشجویان بین المللی است که برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه چنگدو درخواست می دهند.

دانشجویان دارای بورسیه های تحصیلی چک هر ساله بر اساس میزان حضور ، سوابق تحصیلی و عملکردشان ارزیابی می شوند تا تصمیم بگیرند که آیا می توانند در سال آینده برنده بورس تحصیلی شوند یا خیر ، دانشجویانی که برنده بورس تحصیلی می شوند ، باید قبل از دریافت کمک هزینه تحصیلی ، شهریه ، خوابگاه و بیمه را در هر ترم پرداخت کنند ؛ دانشجویان مدرک تحصیلی: 20000 یوان در سال (کارشناسی) • 25000 یوان در سال (فارغ التحصیل) دریافت می کنند.

بورسیه های دکترا در چک ​

PhD scholarships / Czech 

بورسیه های دکترا در چک

بورسیه های دکترا در چک نیز یکی از مواردی است که می توانید به راحتی دریافت کنید زیرا این تعداد این بورسیه ها نسبت به دیگر مقاطع زیاد است.

همانطور که از نام آن پیداست ، این پرداخت ها برای دانشجویان دوره دکتری در نظر گرفته شده است ، در دانشگاه چارلز ، بورس تحصیلی دکترا از 416 تا 990 یورو متغیر است ، مبلغ مشخص توسط رئیس دانشکده پس از مصوبه سنای دانشگاهی تعیین می شود ؛ علاوه بر این ، استاد راهنما ممکن است به دانشجوی دکترا در دانشگاه چارلز 30000 یورو اضافی را به عنوان هزینه یک بار برای دستاوردهای عالی تحصیلی ارائه دهد.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی چک در هزینه ها

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی چک در هزینه ها تقریبا خوب است ، همانطور که می دانید هزینه های زندگی در کشور چک حدود 700 تا 1000 یورو است ، این مبلغ برای تمامی هزینه ها اعم از اجاره خانه ، خرج پوشاک و خوراک است. حال با توجه به مقطی که در آن تحصیل می کنید می توانید انتظار داشته باشید که حدود 3 هزار یورو یورسیه تحصیلی دریافت کنید.

به هر حال شما می توانید با دریافت این مبلغ به راحتی زنددگی خود را بگذرانید اما به هر حال مبلغ این بورسیه بستگی به نوع بورسیه شما و مقطع تحصیلی که در آن تحصیل می کنید و دانشگاه مورد نظرتان دارد.

همچنین اگر دوست دارید می توانید حین تحصیل در این کشور کار کنید و بخشی از هزینه های خود را پرداخت کنید. ما با توجه به علاقه و درخواست زیاد شما عزیزان تمامی مطالب در مورد کار حین تحصیل در این کشور را در مقاله ای با عنوان کار در چک قرار داده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی چک

  1. به دانشجویان برتر برای نتایج علمی ، پژوهشی ، هنری و یا ایر نتیاج خلاقانه کمک کند.
  2. بورسیه تحصیلی برای فعالیت های نوآورانه ، توسعه و تحقیق دانشجو بدهد.
  3. بورسیه تحصیلی برای رفع شرایط سخت دانشجو، مانند کمک به هزینه های زندگی و یا بورسیه اجتماعی
  4. بورس تحصیلی اعطا شده در موارد دیگری که ارزش توجه ویژه دارند.

دانشجویانی که : 

  • قصد دارند در یکی از مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و یا دکترا تحصیل کنند ، ابتدا یک دوره یک ساله زبان چک را یاد می گیرند. متقاضیان باید امتحانات ورودی دانشگاه را قبول شوند ، زیرا این یکی از شرایط دریافت جایزه بورسیه است.
  • می خواهند در ادامه برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد یا برنامه های تحصیلی دکترا با آموزش به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

زبان تحصیل این مقطع معمولا انگلیسی است ، هزینه دریافت بورسیه در این مقطع حدود 3 هزار یورو است.

  • متقاضی باید دانشجوی کارشناسی ، ارشد ، دکترا و  فارغ التحصیل یا در حال حضور در یک آکادمی نظامی باشد.
  • متقاضیان باید معدل تجمعی حداقل 3.0 در مقیاس 4 امتیازی داشته باشند و به طور تمام وقت در کالج یا دانشگاه معتبر بین 1 مه 2022 تا 31 مه 2023 ثبت نام کنند.
  • دانشجویان کالج هر سال 4 فرصت برای برنده شدن جایزه برتر 3000 دلاری یا جایزه رتبه دوم 1750 دلاری خواهند داشت.

در دانشگاه چارلز ، بورس تحصیلی دکترا از 416 تا 990 یورو متغیر است ، مبلغ مشخص توسط رئیس دانشکده پس از مصوبه سنای دانشگاهی تعیین می شود ؛ علاوه بر این ، استاد راهنما ممکن است به دانشجوی دکترا در دانشگاه چارلز 30000 یورو اضافی را به عنوان هزینه یک بار برای دستاوردهای عالی تحصیلی ارائه دهد.

سپاس که تا انتهای مقاله بورسیه های تحصیلی چک با ما همراه بودید ، شما می توانید برای کسب اقامت کشور چک در کم ترین زمان همین حالا از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به چک را بخوانید تا با سایر روش ها به جز مهاجرت تحصیلی هم آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه