خوابگاه های دانشجویی چک

خوابگاه های دانشجویی چک یکی از گزینه های اقامتی مناسب برای دانشجویان بین المللی است که پس از پشت سر گذاشتن مسیر پذیرش باید نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

در این عنوان قصد داریم تا به نگاهی به خوابگاه های دانشجویی چک ، به این نتیجه برسیم که سکونت در خوابگاه های این کشور بهتر است یا مسکن های خصوصی.

دانشجویان بین المللی در جمهوری چک چندین گزینه برای اقامت در زمان تحصیل پیش رو دارند ؛ برخی از دانشگاه های این کشور خوابگاه های دانشجویی ارائه می دهند که در صورت تمایل به نداشتن  اقامت در خوابگاه دانشگاه ، دانشجو می توانید از اقامتگاه های خصوصی مانند اجاره آپارتمان استفاده کنید که هزینه ی آن به موقعیت و کیفیت محل اقامت بستگی دارد ؛ لذا ، اگر دانشجو در شهر پرجمعیتی مثل پراگ زندگی کند ، هزینه های زندگی و اجاره گران تر خواهند بود.

یکی از دلایلی که خوابگاه های دانشجویی چک را پرطرفدار می کند ، مقرون به صرفه بودن آن ها در کنار ارائه امکانات است و اکثر دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین‌المللی این فرصت را می دهند که در محوطه دانشگاه در خوابگاه هایی متعلق به خود دانشگاه ها زندگی کنند که شرایط زندگی را بسیار برایتان آسان تر می سازد.

این عنوان که به کوشش کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 )مطابق با آخرین قوانین کشور چک تهیه شده است ، تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد و توصیه می کنیم تا حتما به مراجعه به عنوان تحصیل در چک به درک بهتری از دانشجویی در این کشور برسید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی چک

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های چک را دارید موضوع خوابگاه ، اهمیت بالایی دارد ، روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این بخش از مقاله با شما در این رابطه صحبت می کند و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما می گذارد.

پادکست خوابگاه های دانشجویی چک​

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در چک

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در چک را می توان بسیار متنوع دانست ؛ خوابگاه های دانشجویی چک اکثریت قریب به اتفاق توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شوند و این گزینه اقامتی تجربیات و مزایای سرگرم کننده زیادی را به همراه خواهد داشت ؛ لذا ، اسکان دانشجویان در پراگ ، برنو و سایر شهرهای جمهوری چک در خوابگاه ها که البته به برنامه انتخابی نیز بستگی دارد ، سازماندهی می شود ؛ اما با وجود تمام مزایای خوابگاه های دانشجویی چک ، بسیاری از دانشجویان به دنبال مسکن خصوصی در این کشور هستند.

خوابگاه دانشجویی چک

اکثر دانشگاه های جمهوری چک به دانشجویان امکان اسکان در خوابگاه های مرتبط با خود را می دهند که هر یک امکانات و شرایط خاص خود را برای زندگی دارند ، اما اگر به دنبال اتاق های یک نفره در خوابگاه دانشجویی چک باشید ، باید گفت که اتاق های یک نفره در این خوابگاه ها کمیاب است.

بنابراین ، برای اسکان در خوابگاه های دانشجویی چک ، شاید نیاز باشد از اتاق های مشترک با یک هم اتاقی استفاده کنید.

خوابگاه های دانشجویی چک معمولا از نوع آپارتمانی هستند که از یک اتاق دو تخته با آشپزخانه ، دوش و توالت مشترک تشکیل شده اند و به تمام وسایل اولیه شامل تخت ، میز ، صندلی و قفسه مجهز شده و آشپزخانه ها مجهز به اجاق گاز ، یخچال ، آب شهری و مبلمان اولیه آشپزخانه هستند.

تهیه سایر اثاثیه و امکانات رفاهی مانند پرده ، فرش ، پتو ، بالشت ، وسایل نظافتی ، ظروف ، توستر و غیره بر عهده خود دانشجو می باشد.

خوابگاه های دانشجویی چک

اقامتگاه های خصوصی در چک

اقامتگاه های خصوصی در چک گزینه ای دیگر برای اسکان دانشجویان بین المللی است که دانشجویان می توانند با توجه به شرایط خود در مناسب ترین آن ها سکونت داشته باشند ؛ مسکن های خصوصی معمولاً به صورت یک اتاق در یک آپارتمان مشترک و یا یک آپارتمان می باشند.

اما دانشجویان بین المللی معمولا آپارتمان های بزرگ تر را به ویژه در مرکز شهر به صورت مشترک اجاره می کنند ؛ انتخاب یک اقامتگاه خصوصی ، پس از مستقر شدن در شهر مورد نظر و آشنایی با شهر می تواند گزینه ایده آلی باشد ؛ مزیت مسکن های خصوصی نسبت به خوابگاه های دانشجویی چک در این است که دانشجو هم در انتخاب محل اقامت و هم در انتخاب موقعیت اقامتگاه آزاد است ، مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با کارشناسان رجبی به بهترین خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های چک برسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در چک

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در چک در چیست؟ اگر بخواهیم از لحاظ هزینه و بودجه ، گرفتن خانه را با خوابگاه مقایسه کنیم ، خوابگاه های دانشجویی چک با هزینه‌هایی پایین‌تر نسبت به مسکن های خصوصی گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان خواهند بود ، همچنین ، خوابگاهها معمولا دارای امکانات مناسبی هستند که دانشجو با زندگی در خوابگاه های دانشگاه ، دیگر دغدغه تهیه وسایل اولیه زندگی و ورزشی و رفاهی را نخواهد داشت ؛ دسترسی به اینترنت رایگان نیز ممکن است و هزینه‌های مربوط به قبوض آب و برق شامل هزینه‌های اجاره می‌شود.

همچنین ، در خوابگاه های دانشجویی چک معمولا امکاناتی چون پارکینگ ، مکانهایی برای دوچرخه سواری ، رستوران و سالن غذاخوری ، سالن بدنسازی ، سونا ، سولاریوم و … برای دانشجویان مهیا است ، پرداخت هزینه نیز بصورت ماهانه می‌باشد و پس از عقد قرارداد و پرداخت بیعانه خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد ؛ اما دقت کنید که ممکن است ظرفیت خوابگاهها محدود همیشه در دسترس دانشجو نباشد.

اما آپارتمانهای خصوصی با این که گرانتر از خوابگاه های دانشجویی هستند ، همیشه در دسترسند و فضای بیشتری را در اختیار دانشجو قرار می‌دهند ؛ حریم خصوصی در این اقامتگاهها نیز بیشتر رعایت می‌شود ؛ همچنین ، برای عقد قرارداد اجاره برای آپارتمان یا اقامتگاه خصوصی شاید لازم باشد از طریق آژانس‌ها یا مشاوران املاک اقدام نمود که در اینصورت هزینه خدماتی چون جستجوی محل اقامت در پراگ از طریق آژانسها شامل 70 درصد از اجاره یک ماهه می‌باشد.

امکان زندگی با خانواده چکی

living With Czech family

امکان زندگی با خانواده چکی

امکان زندگی با خانواده چکی ، تماس روزانه با مردم محلی ، یادگیری در مورد عادات غذایی و زندگی و بهره از مهارت های زبانی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورد ؛ لذا ، اگر به یادگیری در مورد سبک زندگی ، عادات و آداب و رسوم مردم چک علاقه مند هستید ، خواهید دید که زندگی با یک خانواده محلی چکی بهترین انتخاب خواهد بود ، با انتخاب این نوع اقامت ، درک خود را از فرهنگ و آداب و رسوم محلی غنی تر خواهید کرد ، با عبارات عامیانه بهتر آشنا خواهید شد و لهجه تان بهبود خواهد یافت.

در چک انواع خانواده ها از جمله خانواده‌های با یا بدون فرزند و همچنین افراد مجردی وجود دارند که از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند ؛ دقت کنید که تهیه وعده های غذایی در این نوع اقامت در خانواده های مختلف می تواند متفاوت باشد ، همچنین بسیاری از خانواده های میزبان در مرکز شهر زندگی نمی کنند که بدان معناست که ممکن است برای رسیدن به دانشگاه کمی پیاده روی لازم باشد و یا ممکن است برای رسیدن به دانشگاه به وسایل حمل و نقل عمومی نیاز باشد.

لذا دانشجویانی که در یک خانواده میزبان زندگی می کنند می توانند مهارت های زبانی خود را از طریق گفتگوهای روزانه با اعضای خانواده به طور چشمگیری بهبود بخشند.

هزینه های خوابگاه و اقامت در چک

هزینه های خوابگاه و اقامت در چک به نسبت شرایط آن متفاوت خواهد بود اما میانگین هزینه ماهانه یک اتاق به همراه یک هم اتاقی ( معمولاً دو نفر در یک اتاق ) حدود 120 یورو در ماه می باشد ؛ هزینه ها ، مواردی چون رختخواب و ملحفه ، دسترسی به آشپزخانه و حمام مشترک و نیز هزینه های مربوط به قبوض آب و برق را نیز شامل می شوند ، قیمت مسکن های خصوصی به موارد مختلفی چون متراژ ، موقعیت و تجهیزات آپارتمان بستگی دارد ؛ اما به طور متوسط اجاره برای یک آپارتمان 2 تا 3 خوابه در حدود 500-800 یورو در ماه خواهد بود ؛ هزینه یک اتاق خصوصی در یک آپارتمان نیز در حدود 250 یورو در ماه می باشد.

همچنین اجاره آپارتمان با پرداخت ودیعه همراه است که باید آن را نیز در نظر داشت ؛ ودیعه دریافتی پس از تخلیه مسکن به دانشجو بازگردانده می شود ، البته به شرط آن که محل اقامت در شرایط قابل قبول باقی مانده باشد و خسارتی به مسکن وارد نشده باشد ، بطور کلی هزینه اجاره یک اقامتگاه خصوصی در جمهوری چک به صورت زیر خواهند بود:

نوع اقامتگاه خصوصی هزینه
یک اتاق با یک آشپزخانه در حومه شهر 570 – 740 دلار / 500 – 650 یورو
یک اتاق با یک آشپزخانه در نواحی مرکزی تر 740 – 910 دلار / 650 – 800 یورو

دقت داشته باشید قیمت های ذکر شده بسته به مکان ممکن است متفاوت باشد و در صورتی که در شهر پرجمعیت تری مثل پراگ زندگی کنید ، باید انتظار هزینه های بیش تری را داشته باشید.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در چک

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در چک

برای پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در چک می توان به زرق مختلف اقدام نمود ؛ اطلاعات مربوط به پیداکردن اقامتگاه دانشجویی در چک را می توان از طریق وب سایت دانشگاه ها و یا از طریق تماس با بخش روابط بین الملل دریافت نمود و دانشجو می تواند خودش (معمولا به صورت آنلاین) اتاق رزرو کند یا این که اطلاعات بیش تر را از طریق مشاور تحصیلی یا هماهنگ کننده برنامه دانشگاه دریافت نماید.

اگر به هر دلیلی دانشجو متمایل به اقامت در خوابگاه های دانشجویی چک نبوده ، می تواند به دنبال اقامتگاه های خصوصی در این کشور باشد.

لذا ، برای پیدا کردن اتاق ها یا آپارتمان های خصوصی مناسب می توان از طریق آگهی های روزنامه ها ، مراجعه به وب سایت ها و یا آژانس های املاک اقدام نمود ؛ تابلو اعلانات ساختمان دانشگاه نیز می تواند به دانشجو در یافتن اقامتگاه خصوصی کمک کند.

از جمله وب سایت های مناسب برای جستجوی آپارتمان های خصوصی موارد زیر خواهند بود:

  • Expats.cz
  • Foreigners.cz
  • Flatio.cz
  • Forstudents.cz
  • Spolubydlici.cz
  • Streality.cz

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همواره به دور از هرگونه بازاریابی ، دغدغه راهنمایی شما عزیزان را جهت رسیدن به مهاجرتی موفق دارند ، در این ویدیو شما می توانید با مهاجرت و چالش های پیش روی آن به خوبی آشنا شوید و در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام با مشاورین ما تماس حاصل کرده و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره خود از تاریخ ثبت نام خوابگاه های دانشجویی چک مطلع شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در پراگ

برای یافتن محله های مناسب اسکان دانشجویی در پراگ ، بهترین کار پیدا کردن مکانی در نزدیکی دانشگاه است که در این صورت ، دانشجو رفت و آمد راحت تری خواهد داشت ؛ از میان 22 منطقه پراگ ، دانشجویان زیادی را خواهید یافت که در مناطق 3 ، 6 و 10 پراگ اقامت دارند.

محله Dejvice در پراگ 6 ، منطقه ای ترکیبی از مسکن های دانشجویی و مسکن های بسیار گران است و اکثر سفرا یا کارمندان سفارت را در این منطقه خواهید دید ؛ از آنجایی که دانشگاه های زیادی در این منطقه وجود دارد ، دانشجویان زیادی در منطقه Dejvice اقامت دارند.
همچنین بسیاری از موارد ارائه شده در این منطقه بر حول محور دانشجویان و زندگی دانشجویی متمرکز است که از نمونه های آن می توان به کافه های ارزان و یا بازارهای کم هزینه اشاره کرد ؛ از طرف دیگر در Dejvice ، سفارتخانه های زیادی فعالیت دارند که به توضیح بخش گران قیمت این منطقه کمک می کند.

خوابگاه های دانشجویی چک

محله وینورادی در پراگ 2

محله وینورادی در پراگ 2 ، برای سال‌های متمادی از جمله محبوب ترین بخش ها برای مهاجران انگلیسی زبان بوده است ؛ از یک طرف رستوران ها ، کافه ها و مغازه های زیادی در این منطقه هستند که فرصت صحبت به زبان انگلیسی را به شما می دهند و از طرف دیگر این منطقه گران ترین منطقه برای زندگی در پراگ 2 است ؛ Vinhorady محله ای پر از خارجی ها است و اگر به دنبال لذت بردن هر چه بیش تر از اقامت در پراگ هستید ، Vinhorady بهترین مکان برای شماست.

محله Zizkov در پراگ 3

در محله Zizkov در پراگ 3 ، می توان برخی از مقرون به صرفه ترین گزینه های اقامتی در پراگ را یافت ؛ علاوه بر میخانه ها ، بارها و رستوران ها ، از دلایل دیگری که باعث می شود بسیاری از مسافران جوان در این منطقه سکنی گزینند ، وجود بهترین هاستل های شهر در این منطقه می باشد.

محله اسمیچوف (Smichov)

محله اسمیچوف (Smichov) در اصل بیش تر یک منطقه صنعتی بوده که به سیستم حمل و نقل ایده آی شناخته می شود ؛ به این معنی که شما می توانید به راحتی در روز یا شب به هر نقطه دیگری از شهر رفت و آمد کنید ، این محله روی رودخانه و نزدیک به پارک بزرگ پترین قرار دارد ؛ همچنین ، اسمیچوف تنها 15 تا 20 دقیقه پیاده روی از جاذبه های اصلی در منطقه مالا استرانا فاصله دارد ؛ هر چند که در اسمیچوف فرصت‌های متعددی برای غذاخوری و زندگی شبانه وجود دارد.

اقامت در این محله ، زندگی آرام و به دور از شلوغی و سرو صدا را تضمین می کند ؛ همچنین ، اسمیچوف با هر بودجه ای گزینه های اقامتی را متعددی ارائه می دهد ، از دیگر محله های مناسب کشور چک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Stare Mesto، بهترین منطقه برای اقامت در پراگ
  • Mala Strana، محل اقامت در پراگ برای زوج ها و خانواده ها
  • Vinohrady، محله ای جالب برای اقامت در پراگ
  • Nove Mesto & Vyšehrad، مکانی عالی برای اقامت در پراگ
  • کارلین ، جایی که با بودجه کم می توانید در پراگ اقامت کنید.
  • چودوف ، مکانی ارزان برای زندگی

محله های مناسب اسکان دانشجویی در برنو

برنو دومین شهر بزرگ جمهوری چک پس از پراگ است ؛ شهری که برای دانشجویان آماده شده و فضای بسیار دلپذیری دارد ، زیرا به لطف دانشگاه های معتبر خود هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی می باشد ، برنو شهری ساده ای است که ساختمان های مدرنی ندارد ، اما سبکی تاریخی آن را منحصر به فرد ساخته است ؛ همچنین فضاهای باز بسیاری وجود دارند که می توانید از آن ها لذت ببرید ، همچنین این شهر شامل طیف گسترده ای از فرصت های کار در چک و اوقات فراغت است.

در برنو ، محبوب ترین موسسات آموزشی و دانشگاه ها بسیار نزدیک به یکدیگر و مرکز شهر هستند و پیشنهادهای متنوعی برای اقامت دانشجویی وجود دارد که از جمله محله های مناسب اسکان دانشجویی در برنو عبارتند از Trnitá، Zábrdovice ، Veveří ، Ponava و Černá Pole .

محله های مناسب اسکان دانشجویی در برنو

برخی از محله های مناسب اسکان دانشجویی در برنو

در ادامه به برخی از محله های مناسب اسکان دانشجویی در برنو می پردازیم:

محله Veveří، محله‌ای مرکزی است که بخوبی از طریق حمل‌و نقل عمومی به سایر بخشهای شهر مرتبط است ؛ در این محله طیف گسترده‌ای از آپارتمانهای اجاره‌ای و همچنین انواع رستورانها و کافه‌ها را خواهید یافت ؛ اجاره آپارتمان استودیویی در Veveří بطور متوسط 600 یورو در ماه است.

محله Trnitá بسیار نزدیک به مرکز تاریخی برنو است ؛ تقریباً در 10 دقیقه می‌توانید هم پیاده و هم با وسایل حمل و نقل عمومی که می‌تواند تراموا یا اتوبوس باشد به این محله برسید ؛ اجاره یک آپارتمان استودیویی در این منطقه از 530 یورو به بالا است و بطور متوسط 720 یورو در ماه می‌باشد.

محله‌های Trnitá ،Zábrdovice و Veveří مکانهای خوبی برای یافتن محل اقامت دانشجویی در نزدیکی دانشگاه Masaryk هستند ؛ همچنین پردیس موسسه مندل در شمال مرکز شهر ، در محله Černá Pole واقع شده ؛ لذا ، هم این محله و هم زابردوویسه و پوناوا (Zábrdovice و Ponava) گزینه‌های خوبی برای نزدیکی به دانشگاه هستند و می‌توان هم پیاده و هم با وسایل حمل ‌و نقل عمومی به آنجا برسید.

دانشگاه صنعتی برنو یکی از بزرگترین دانشگاههای فنی چک است که در چند دقیقه پیاده‌روی از مرکز شهر ، به سمت شمال و بسیار نزدیک به دانشگاه ماساریک قرار گرفته ؛ به همین خاطر ، محله‌هایی مانند Trintá ،Zábrdovice و Veveří بسیار مناسب برای یافتن اقامتگاه هستند ؛ همچنین ، محله هایی چون Ponava و Černá Pole نیز مناسب می‌باشند.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور چک

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور چک ، علاوه بر هزینه های مقرون به صرفه و اقتصادی به همراه امکانات ارائه شده ، راهی عالی برای آشنایی با سایر افراد و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و بهره از تجربیات دیگران است ، زیرا در خوابگاه های دانشجویی چک با دانشجویان زیادی از زمینه های مختلف آشنا خواهید شد.

خوابگاه های دانشجویی چک این فرصت را به دانشجو می دهند تا در محوطه و یا نزدیک دانشگاه اقامت داشته باشند که بدین صورت بسیاری از دردسرها و هزینه های اضافی مربوط به مسافت های طولانی کاسته خواهد شد ، همچنین ، این اقامتگاه ها معمولا دانشجویانی از هر سن و ملیت را در محیطی دوستانه در خود جای می دهند ، بنابراین زندگی در چنین محیطی به تقویت روابط اجتماعی می انجامد و باعث می شود تا با زبان و فرهنگ کشورهای مختلف از نزدیک آشنا شد.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی چک

بلی ، دانشگاه های این کشور به دانشجویان فرصت می دهد تا بتوانند در خوابگاه دانشگاه اقامت داشته باشند.

باید به شما بگوییم که برای داشتن اتاق تک نفره بهتر است به سراغ خانه های شخصی بروید.

جهت سکونت در خوابگاه باید حدودا 120 یورو را مدنظر داشته باشید ، در حالی که برای منازل شخصی می تواند تا 800 یورو در ماه برسد.

هر یک از این موارد در هزینه ، امکانات و سبک زندگی متفاوت بوده و فاکتورهای شخصی تعیین کننده سکونت در هر یک می باشند.

برای سکونت دانشجویان در شهر پراگ می توان به مناطق مناطق 3 ، 6 و 10 اشاره کرد.

اگر قصد مهاجرت به چک را دارید ، حتما با کلیک بر روی عنوان سری به مطالب جمع آوری شده کارشناسان ما بزنید تا دریابید که در تمامی روش ها باید به دنبال اقامتگاههای مناسب در این کشور نیز باشید ؛ در صورتی که به عنوان دانشجو می خواهید وارد این کشور شوید ، گزینه های اقامتی فراوانی پیش روی شماست که از جمله آن ها خوابگاه های دانشجویی چک است که توسط دانشگاههای کشور چک در اختیار دانشجویان قرار می گیرد ؛ اگر در یکی از دانشگاههای جمهوری چک پذیرفته شده اید و دغدغه تامین اقامتگاه را دارید ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز راهنمای خوبی برای شما خواهند بود.

چنانچه به دنبال خوابگاه های دانشجویی در سایر کشورها هستید ، نیز عنوان های زیر را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه