بهترین دانشگاه های فرانسه

بهترین دانشگاه های فرانسه نه تنها در این کشور بلکه در جهان نیز شناخته شده و دارای اعتبار بالایی هستند و همه ساله افراد بسیاری تلاش نموده تا بتوانند در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون در این مراکز مشغول به تحصیل و اخذ مدرک شوند و آینده ای مناسب و شغلی درخور احترام را برای خود به دست آوردند.

فرانسه با بیش از 3500 مؤسسه آموزشی از جمله 90 دانشگاه ، 240 مدرسه برتر در زمینه مهندسی ، 230 مدرسه عالی بازرگانی و بیش از 2000 مدرسه عالی هنر و معماری در کنار مدارس عالی پزشکی و پیراپزشکی آمار چشمگیری از مراکز معتبر بین المللی را تشکیل می دهد.

در مجموع 39 دانشگاه فرانسه در رتبه بندی جهانی دانشگاه QS در سال 2018 رتبه بندی شده اند که 11 مورد آن ها در میان 30 دانشگاه های برتر جهان هستند و تهدادی دیگر از این مراکز موفق به قرارگیری در میان 100 دانشگاه برتر جهان شده اند که نشان از کیفیت و اعتبار بسیار بالای مراکز و بهترین دانشگاه های فرانسه دارد.

جهت آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های فرانسه پرداختیم ، اما همچنان می توانید از طریق تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) و یا با حضور در دفاتر تهران و شیراز ما با کارشناسان ما دیدار کرده و اطلاعات دقیق تر و مد نظر خود را دریافت نموده و به یک انتخاب واحد و روشن دست پیدا کنید ، همچنین خوب است در کنار این محتوا سری به مقاله جامع تحصیل در فرانسه بزنید و با نحوه دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های فرانسه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه دکارت پاریس

یکی از شعب سیزده گانه دانشگاه پاریس محسوب می شود که در سال 1970 از دانشگاه پاریس جدا شد و شامل پردیس دانشگاهی پزشکی دانشگاه سوربن است ، دانشگاه دکارت پاریس یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه در زمینه پزشکی ، حقوق ، اقتصاد ، علوم کامپیوتر و روانشناسی به شمار می آید.

مدرسه کسب و کار اروپایی پاریس

مدرسه کسب و کار اروپایی پاریس یک مدرسه کسب و کار خصوصی در پاریس است که در سال 1967 تاسیس شد ، EBS پاریس تا به حال تاثیر بسیاری در مدل آموزش و پرورش اروپایی داشته و اولین مدرسه کسب و کار بین المللی است که در فرانسه تاسیس شده است.

این مدرسه که در چندین شهر پاریس ، لندن ، ژنو و سانفرانسیسکو پردیس دارد و با بیش از 130 دانشگاه در 30 کشور از جمله دانشکده اقتصاد لندن ، دانشگاه مک گیل ، دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو و دانشگاه نیو ساوت ولز همکاری دارد.

دانشگاه دکارت پاریس

دانشگاه برگاند

این دانشگاه در سال 1722 تاسیس شد و رشته های حقوق ، پزشکی ، ادبیات و علوم انسانی ، زیست شناسی ، کامپیوتر و تجارت در آن تدریس می شوند نزدیک به 300 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند و شهریه در نظر گرفته شده برای هر سال تحصیل در این مرکز 500 یورو می باشد.

دانشگاه پیرو ماری کوری پاریس

این دانشگاه که نام آن در سطح جهان مشهور است از شعبه های دانشگاه پاریس بود که در سال 1971 جدا و به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز نمود ، امروز دانشگاه پیرو ماری کوری پاریس به عنوان یکی از بزرگ ترین مجموعه های علمی و پزشکی فرانسه با نزدیک 34 هزار دانشجو به اموزش مشغول بوده و 20 دانشجویان خود را از شکورهای مختلف جهان جذی می نماید.

دانشگاه نانت فرانسه

دانشگاه نانت در سال 1460 در شهر نانت تاسیس شد و در حال حاضر تقریبا 34500 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که بیش از 10 درصد آن ها دانشجویان بین المللی از 110 کشور جهان هستند ، این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان در رتبه 401 تا 500 قرار دارد و دارای دانشکده های پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی ، روانشناسی ، علوم وفناوری ، حقوق و علوم سیاسی ، تاریخ ، هنر ، زبان و علوم انسانی ، جامعه شناسی و غیره می باشد  رشته های علوم کامپیوتر ، مهندسی ، زیست شناسی و بیوشیمی و زبان و ادبیات انگلیسی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه محبوبیت بسیار دارد.

دانشگاه استراسبورگ​

Strasbourg

دانشگاه استراسبورگ

دانشگاه استراسبورگ در سال 1538 در شهر استراسبورگ تاسیس شد و دکترا در رشته های مدیریت ، هنر ، شیمی ، الکترونیک ، تاریخ ، ادبیات ، ریاضیات ، فلسفه و غیره را ارائه می دهد ، این داشنگاه یکی از مراکز برتر در ارائه و آموزش مقطع دکترا در فرانسه محسوب می شود و سالانه تعداد دانشجویان بسیاری جهت پذیرش در این مرکز درخواست خود را ارسال می نمایند که برخی موفق به اخذ پذیرش و قبولی می گردند.

دانشگاه لورن

این دانشگاه که دارای بیش از 60 هزار دانشجو و 101 مرکز تحقیقاتی و 8 کالج دکترا است در سال 2012 در شهر نانسی تاسیس شد ، دانشگاه لورن در رشته های ریاضیات و علوم رایانه ، شیمی و فیزیک ، مکانیک ، علوم انسانی ، حقوق ، زبان های خارجه ، هنر ، تاریخ و غیره در مقطع دکترا دانشجو می پذیرد ؛ این دانشگاه نیز یکی از مراکز بزرگ و معتبر در ارائه دوره های دکترا در فرانسه محسوب می گردد که دریافت مدرک دکترا از آن افتخار و تضمینی بزرگ برای دانشجویان می باشد.

دانشگاه سوربن فرانسه

قطعا تاکنون نام دانشگاه سوربن فرانسه به گوش شما خورده است و آن را به عنوان یکی از بهترین موسسات آموزشی در جهان شناخته اید ، این دانشگاه به عنوان یک مرکز تحقیقات عمومی در پاریس ، از سه دانشکده علوم انسانی ، علوم مهندسی و پزشکی تشکیل شده و در نقاط مختلف تعدادی کالج دارد.

کیفیت آموزش و تحصیل در دانشگاه سوربن در بالاترین حد خود قرار داشته و کاملا مطابق با ساختارهای آموزشی جدید پایه گذاری شده است ، در حال حاضر بیش از 43 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند و کادر آموزشی آن از بیش از 3400 استاد و پژوهشگر تشکیل شده است ، در تمامی رتبه های جهانی دانشگاه سوربن جزو 100 دانشگاه برتر جهان قرار داشته و مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد و سطح قابل قبولی از زبان فرانسوی را از داوطلبان درخواست می کند.

البته خوب است بدانید که این دانشگاه در کالج های خود ابتدا دانشجو را به سطح مناسبی از زبان رسانده و سپس اجازه آغاز تحصیل را به وی می دهد.

دانشگاه اکس مارکسی فرانسه

دانشگاه اکس مارکسی یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی در پروانس است که در سال 1409 تاسیس شد این دانشگاه با ادغام دانشگاه پروانس ، دانشگاه مدیترانه و دانشگاه پائول سزان در سال 2012 به وجود آمد و دارای دانشکده های علوم سیاسی ، حقوق ، تجارت و مدیریت ، اقتصاد ، پزشکی ، زمین شناسی و مهندسی است ، رشته های زبان انگلیسی ، ادبیات ، تاریخ هنر در مقطع کارشناسی و رشته های حقوق و علوم سیاسی ، اقتصاد و مدیریت ، تجارت و مطالعات بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشگاه بوردو

در حال حاضر 2000 دانشجو در مقطع دکترا در هشت دانشکده این دانشگاه در حال تحصیل هستند و آغاز فعالیت آن را می توان از سال 1441 در شهر بوردو دانست ، این دانشگاه نیز یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های فرانسه می باشد که افراد شاخص بسیاری در آن تحصیل کرده و موفق به دریافت مدرک و جوایز معتبر شده اند.

مدرسه کسب و کار آمریکایی پاریس

مدرسه کسب و کار آمریکایی پاریس یک مدرسه کسب و کار بین المللی در فرانسه است که از دانشجویان سراسر جهان استقبال می کند ، هدف این موسسه آموزشی است که دانشجویان را از طریق برنامه های بین المللی به اقتصاد جهانی امروز یعنی BBA ، MBA ، DBA و غیره وارد کند و آنان را برای افزایش و ایجاد فرصت های کار در فرانسه آماده سازد.

برنامه های مدرسه بازرگانی بین المللی آمریکا توسط IACBE تأیید شده است و دروس در این موسسه آموزشی 100 درصد به زبان انگلیسی تدریس می شود و بر اساس روش های آموزشی آمریکایی یعنی انعطاف پذیری و انطباق پذیری درس ، تعامل و تبادل و همچنین روابط قوی دانش آموز و استاد می باشد.

دانشگاه بوردو

دانشگاه École Polytechnique فرانسه

این دانشگاه که منحصرا بر علوم فنی تمرکز دارد با پذیرش تعداد کم دانشجویان می کوشد تا بهترین امکانات را در اختیار آنها قرار داده و افراد متخصصی را به جامعه تحویل دهد ، در حدود 30% از دانشجویان این دانشگاه از کشورهای مختلف و بین المللی هستند و دانشجویان رشته های علوم مهندسی باید در برخی از کلاس های علوم انسانی و وروزشی نیز شرکت کنند تا از یادگیری مهارت های لازم جا نمانند ، دانشجویان در این دانشگاه به دوره های میان دوره ای و چند رشته ای از طریق برنامه های آموزشی دسترسی داشته و می توانند پس از اتمام دوره تحصیل به انجام پروژه های تحقیقاتی بپردازند.

دانشگاه اکول نرمال سوپریور فرانسه

این دانشگاه که معمولا در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد از بهترین مقصدهای تحصیلی در این کشور به دانشجویان معرفی می شود ، علوم انسانی از زمان تاسیس دانشگاه اکول نرمال سوپریور فرانسه در سال 1793 بسیار معتبر و در رقابت با دانشگاه های مطرح جهان است و 31 جایزه نوبل در فهرست افتخارات فارغ التحصیلان نیز وجود دارد ؛ البته افراد مشهوری همچون میشل فوکو و ژاک دریدا نیز از دیگر افتخارات هستند و به عنوان یک دانشگاه دولتی همواره در حال تلاش برای بالا بردن رتبه جهانی خود است.

دانشگاه پاریس سود فرانسه

این دانشگاه دولتی در سال ۱۹۷۱ در شهر اورسی تاسیس شد و مانند دانشگاه دیدرو یکی از شعب سیزدگانه دانشگاه پاریس محسوب می شود ، این دانشگاه یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاههای فرانسه محسوب می‌شود ، رشته ‌های علوم و ریاضی در این دانشگاه تدریس می‌شود ، این دانشگاه دارای دانشکده های تجارت و علوم اجتماعی ، سلامت و پزشکی ، مهندسی ، علوم و فناوری می باشد.

دانشگاه گرنوبل الپس فرانسه

هنگام تحقیق درباره تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه قطعا به نام به این دانشگاه می رسید ، دانشگاه گرنوبل الپس یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در گرنوبل فرانسه است که در سال 1339 تاسیس شد ، این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ در فرانسه به حدود 45 هزار دانشجو و بیش از 3000 محقق است ، بیست و سه دپارتمان ، مدرسه و موسسه یخش های اصلی این دانشگاه را می سازند که از این میان می توان به دپارتمان تحقیق و آموزش شیمی و زیست شناسی ، علوم کامپیوتر ، ریاضیات ، علوم و فناوری ، پزشکی ، داروسازی ، زبان های خارجی ، اقتصاد ، حقوق ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، مهندسی و تربیت بدنی اشاره کرد.

رشته های تجارت ، مدیریت ، حقوق ، زمین شناسی ، مهندسی ، جغرافیا ، علوم بهداشت و سلامت ، ریاضیات و علوم رایانه ، فیزیک و علم مواد در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، در سال جاری این دانشگاه رتبه ۲۸۹ در بین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داد و یکی از اصلی ترین دلایل درخواست ویزای تحصیلی در میان دانشجویان خارجی ست.

در ادامه برخی از مقالات سایت رجبی که به معرفی دانشگاه های فرانسه پرداخته اند را می توانید مرور کنید.

مدرسه EPITA فرانسه

EPITA یک مدرسه علوم مهندسی و یک دانشکده تحصیلات تکمیلی دو زبانه مهندسی کامپیوتر واقع در پاریس است که در سال 1984 تاسیس شد ، این دانشگاه یک عضو گروه آموزش IONIS ، گروه پیشرو در زمینه آموزش عالی خصوصی است که دارای 20 مدرسه و موسسات آموزشی است ، با توجه به رویکرد آموزشی منحصر به فرد آن ، EPITA دانشجویان خود را برای تبدیل شدن به مهندسین برجسته با پایه محکمی از دانش علمی و پیشرفته ترین مهارت ها در بخش دیجیتال آموزش می دهد ، یک مهندس کامپیوتر که در EPITA آموزش دیده دارای مشخصات حرفه ای کامل است و به عنوان تکنسین کامپیوتر در تمام نقاط یک شرکت همه جا حضور خواهد داشت.

مدرسه بازرگانی بین المللی و ارتباطات ESGCI فرانسه

مدرسه بازرگانی بین المللی و ارتباطات ESGCI یک مدرسه بین المللی تجارت ، بازاریابی و ارتباطات است که تخصص های علمی آن بازاریابی ، تجارت ، ارتباطات ، گردشگری ، مدیریت هتل و روابط بین الملل می باشد ، این مدرسه به 4 بخش ( بازاریابی و روابط بین الملل ، بازاریابی و کسب و کار ، ارتباطات و روابط عمومی و همچنین مدیریت گردشگری و هتل ) تقسیم شده و بر انعطاف پذیری و برنامه های یادگیری شدید همراه با کنفرانس ها و کارآموزی تأکید دارد و واحد انستیتو این موسسه در حال حاضر حدود 1000 دانش آموز دارد ؛ در این زمینه توصیه می کنیم به مقالات سرمایه گذاری در فرانسه و ثبت شرکت در فرانسه نیز مراجعه نموده و اطلاعات مفیدی در این زمینه ها به دست آورید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر به دنبال دانشگاه های بدون آزمون ورودی در فرانسه هستید ، مشاوران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه دیدرو پاریس

این دانشگاه دولتی که در سال ۱۹۷۰ در شهر پاریس تاسیس گردید یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه و از شعبه های سیزدگانه دانشگاه پاریس به شمار می آید ، این دانشگاه دارای دانشکده های هنر ، علوم انسانی و زبان ، اقتصاد و علوم اجتماعی ، علوم و فناوری ، پزشکی و دندانپزشکی ست و درسال جاری بین ده دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی QS قرار گرفته است ، این دانشگاه دارنده یکی از بزرگترین کتابخانه های دانشگاهی پاریس است و در جایگاه چهارم بهترین دانشگاه های فرانسه جای گرفته است.

دانشگاه انگرز فرانسه

دانشگاه انگرز یک موسسه آموزش عالی در شهر انگرز فرانسه است که در قرن یازدهم به عنوان یک مدرسه آغاز به کار کرد و در سال 1337 به دانشگاه تبدیل شد ، در سال 1432 دانشکده های پزشکی ، هنر و الهیات به دانشگاه حقوق این دانشگاه افزوده شدند ، این دانشگاه دارای دانشکده های حقوق ، اقتصاد و تجارت ، زبان ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، علوم ، بهداشت ، گردشگری و فرهنگ ، مهندسی و فناورزی می باشد ، دروس در رشته های حقوق و امور مالی ، گردشگری و فرهنگ و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشگاه های برتر رشته های مهندسی در فرانسه

بیش از 250 دانشکده مهندسی برای تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه وجود دارد که اکثر آنها دولتی هستند و کمیسیون ( CIT ) در مقاطع فنی ، کیفیت آن ها را تضمین می نماید ، دانشگاه هایی که مورد تائید تمامی اروپا برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا ورود به بازار کار هستند و شما به راحتی می توانید بعد از فارغ التحصیلی در مشاغل مختلف استخدام شوید.

دانشگاه های برتر رشته های مهندسی در فرانسه دارای رشته های تحصیلی شامل مهندسی هوافضا ، مهندسی مکانیک ، مهندسی برق و مهندسی عمران هستند ، دانشگاه های برتر رشته های مهندسی در فرانسه را می توان به موارد زیر شرح داد :

  • دانشگاه ژوزف فوریه ( UJF )
  • دانشگاه گرونوبل آلپ
  • موسسه فناوری گرنوبل
  • دانشگاه لورن
  • دانشگاه پیر و ماری کوری – پاریس 6
  • دانشگاه اکول پلی تکنیک
  • دانشگاه پاول سابتییر – تولوز 3
  • دانشگاه لیل
  • دانشگاه علوم کاربردی لیون
  • دانشگاه مون پلیه

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در فرانسه

وزارت علوم ایران هر ساله فهرستی از دانشگاه های مورد تایید خود منتشر می کند تا دانشجویانی که پس از اتمام دوره تحصیل خود قصد بازگشت به کشور را دارند بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل مشغول شوند ، مدارک دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم هستند نیازی به معادل سازی نداشته و دانشجویان به راحتی به کار مشغول می شوند.

دانشگاه های فرانسه به چهار رده ممتاز ، خوب و متوسط و ضعیف تقسیم می شوند که رده ضعیف به هیچ عنوان جزء دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در فرانسه نیست ، نام برخی از این دانشگاه ها به شرح زیر است:

  • مدرسه مرکزی نانت
  • مدرسه عالی مرکزی لیون
  • مدرسه عالی مرکزی پاریس
  • دانشکده معماری شهر و قلمروها در مارن لا والی (تولبیاک)
  • دانشکده معماری پاریس – بلویل
  • دانشکده مطالعات پیشرفته در علوم اجتماعی
  • دانشکده مهندسی سیستم های صنعتی
  • دانشکده ویژه فواید عمومی، ساختمان و صنعت

همچنین جهت اطلاع از فهرست کامل این دانشگاه ها می توانید به سایت وزارت علوم مراجعه کنید.

  • مدرسه مرکزی نانت
  • مدرسه عالی مرکزی لیون
  • مدرسه عالی مرکزی پاریس
  • دانشکده معماری شهر و قلمروها در مارن لا والی (تولبیاک)
  • دانشکده معماری پاریس – بلویل
  • دانشکده مطالعات پیشرفته در علوم اجتماعی
  • دانشکده مهندسی سیستم های صنعتی
  • دانشکده ویژه فواید عمومی، ساختمان و صنعت

 

همچنین جهت اطلاع از فهرست کامل این دانشگاه ها می توانید به سایت وزارت علوم مراجعه کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

هزینه رشته مورد علاقه شما در کدام دانشگاه فرانسه کمتر است؟ مشورت رایگان را از دست ندهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های فرانسه

فرانسه به عنوان یکی از اصلی ترین اعضای اتحادیه اروپا علاوه بر امکانات و اعتباری که در اختیار دانشجویان قرار می دهد ، شانس تحصیل به صورت رایگان را نیز به آنان بخشیده و هزینه ها را به حداقل می رساند.

تمامی رشته ها از مقطع کارشناسی تا دکترا در فرانسه قابل تحصیل است و دانشجویانی که بتوانند به تسلط کافی زبان فرانسه برسند شانس بیشتری در دریافت بورسیه تحصیلی خواهند داشت.

تحصیل در فرانسه برای شهروندان آن و افراد اتحادیه اروپا رایگان و یا با پرداخت حداقل هزینه همراه است ، اما دانشجویانی که از سایر کشورهای دنیا اقدام به پذیرش در دانشگاه های این کشور می نمایند باید هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند و امکان تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های فرانسه را نخواهند داشت.

آموزش در فرانسه تا سن هفده سالگی برای تمامی شهروندان اجباری بوده و پس از آن با سپری کردن یک دوره سه ساله دانش آموزان با دریافت مدرک دیپلم قادر به ورود به دانشگاه هستند.

با وجود آنکه زبان اصلی مردم و سیستم آموزش این کشور فرانسوی است و بیش از 200 میلیون نفر در جهان این زبان را صحبت می کنند ، امکان تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی در رشته های مختلف و مقطع دکترا و کارشناسی ارشد برای علاقه مندان وجود دارد.

در صورتی که به تحصیل رایگان در فرانسه فکر می کنید باید مقصد خود را در میان دانشگاه های دولتی و رایگان این کشور بیابید زیرا موسسات خصوصی شهریه بالایی از دانشجویان دریافت می کنند.

لیست دانشگاه های رایگان فرانسه

دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی موجود در فرانسه که تعداد قابل توجهی نیز هستند بخش مهمی از بودجه کشور را به خود اختصاص داده اند.

در اصل می توان گفت که در بهترین دانشگاه های فرانسه به خصوص دانشگاه های دولتی این کشور امکان دریافت بورس و در نهایت تحصیل به صورت رایگان وجود دارد اما هر فرد با توجه به رشته و سابقه تحصیلی خود باید بهترین گزینه که در آن بیشترین شانس را دارد انتخاب نماید در ادامه لیست دانشگاه های رایگان فرانسه را خواهید دید : 

 

  • دانشگاه پیرو ماری کوری و یا Universite Pierre et Marie Curie
  • دانشگاه اکول نرمال سوپریور یا Ecole Normale Superieure
  • دانشگاه Centrale Supelec
  • دانشگاه پلی تکنیک Ecole Polytechnique
  • دانشگاه لیل University of Lille Nord de France
  • دانشگاه Sciencespo
  • دانشگاه Paris Tech
  • دانشگاه ژان مونت (University Jean Monnet )
  • دانشگاه کلود برنارد (University Claude Bernard )
  • دانشگاه بلیز پاسکال ( University Blaise Pascal )
  • دانشگاه هنری پوینکر (Henri Poincare University )
  • دانشگاه جوزف فویر (Joseph Fourier University )
  • دانشگاه پاریس دسکارتز (Paris Descartes University )
  • دانشگاه کاتولیک لیون (Catholic University of Lyon )
  • دانشگاه د اورلیانز (Université d’Orléans )
  • دانشگاه دی مونت پلیر (Université de Montpellier )

 

در میان دانشگاه های کشور فرانسه اسامی بالا از جمله مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها هستند که امکان تحصیل به صورت رایگان نیز در آنها وجود دارد و در صورت نیاز به پرداخت شهریه دانشجو هزینه بالایی را متحمل نخواهد شد.

در زیر برخی از رشته های پر متقاضی و محبوب در دانشگاه های فرانسه را می توانید مطالعه کنید.

آشنایی با موسسات دانشگاهی در فرانسه

حدود ۳۵۰۰ موسسه آموزش عالی در فرانسه وجود دارد که شامل دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی ، کالج ها و گراند اکول ها می باشد.

از این میان ۳۵ دانشگاه این کشور در بین رتبه بندی دانشگاه های جهان QS قرار دارند که از این تعداد ۱۱ دانشگاه بین ۳۰۰دانشگاه برتر جهان جای گرفته اند.

تمامی متقاضیان ورود به بهترین دانشگاه های فرانسه باید مدرک دیپلم خود را برای ورود به دانشگاه ارائه داده و زبان تحصیل را نیز انتخاب کنند ، در بین دو زبان فرانسه و انگلیسی توصیه ما به علاقه مندان به کشور فرانسه انتخاب زبان فرانسوی ست.

بان انگلیسی تنها در برخی از دانشگاه ها و اکثرا در دوره تحصیلات تکمیلی بخصوص دوره دکترا وجود دارد و دانشجویان علاوه بر تحصیل در تمامی جنبه های زندگی به زبان فرانسه بسیار نیاز خواهند داشت علاوه بر این با تقویت زبان فرانسه در طول تحصیل می توانید زمنیه اقامت خود را نیز فراهم سازید.

برای ورود به دانشگاه های رایگان فرانسه به رزومه تحصیلی قوی تری نیاز است و به دانشجویان توصیه می شود تا شانس خود را برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا امتحان کنند و در دوره کارشناسی رسیدن به بورسیه تحصیلی دشوار است.

اغلب دانشجویان قبل از ورود به سیستم آموزشی کشور فرانسه باید دوره یک ساله کالج را پشت سر بگذارند و اگر به زبان فرانسوی تسلط نداشته باشند می توانند در این کالج ها مهارت زبانی خود را تقویت نموده و سپس تحصیلات شان را آغاز کنند برای آشنایی با موسسات دانشگاهی در فرانسه در کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های فرانسه

یکی از شعب سیزده گانه دانشگاه پاریس محسوب می شود که در سال 1970 از دانشگاه پاریس جدا شد و شامل پردیس دانشگاهی پزشکی دانشگاه سوربن است ، دانشگاه دکارت پاریس یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های فرانسه در زمینه پزشکی ، حقوق ، اقتصاد ، علوم کامپیوتر و روانشناسی به شمار می آید.

این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان در رتبه 401 تا 500 قرار دارد و دارای دانشکده های پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی ، روانشناسی ، علوم وفناوری ، حقوق و علوم سیاسی ، تاریخ ، هنر ، زبان و علوم انسانی ، جامعه شناسی و غیره می باشد  رشته های علوم کامپیوتر ، مهندسی ، زیست شناسی و بیوشیمی و زبان و ادبیات انگلیسی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه محبوبیت بسیار دارد.

  • مدرسه مرکزی نانت
  • مدرسه عالی مرکزی لیون
  • مدرسه عالی مرکزی پاریس
  • دانشکده معماری شهر و قلمروها در مارن لا والی (تولبیاک)
  • دانشکده معماری پاریس – بلویل
  • دانشکده مطالعات پیشرفته در علوم اجتماعی
  • دانشکده مهندسی سیستم های صنعتی
  • دانشکده ویژه فواید عمومی، ساختمان و صنعت

 

این دانشگاه ، رشته های حقوق ، پزشکی ، ادبیات و علوم انسانی ، زیست شناسی ، کامپیوتر و تجارت در آن تدریس می شوند ، برای هر سال تحصیل در این مرکز 500 یورو می باشد.

این مطلب جهت آشنایی شما عزیزان با بهترین دانشگاه های فرانسه و همچنین برخی از دانشگاه های برتر این کشور در رشته های مختلف تهیه و گردآوری شده است ، کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی همواره به صورت فعال در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه بهترین مشاوره ها و اطلاعات در این زمینه و دیگر زمینه های مهاجرتی به شما عزیزان می باشند ، در همین راستا پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به فرانسه را نیز بخوانید و راه های قانونی دیگر برای ورود و اقامت در این کشور را بشناسید شاید شرایط شما با برخی روش های دیگر تطابق بهتری داشته باشد.

در انتها تجربه چند نفر از کلاینت ها که برای تحصیل در کالج های زبان فرانسه اقدام کرده اند را مشاهده کرده و سپس به بخش " ما تا حالا چیکار کردیم " بروید و باقی ویدئو ها را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.2/5 - (4 امتیاز)
منو
خانه