بورسیه های تحصیلی فرانسه

بورسیه های تحصیلی فرانسه یکی از دلایل انتخاب این کشور به عنوان بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور است.

طبق داده‌ های پردیس فرانسه از سال 2020، این کشور میزبان جمعیت دانشجویی بین‌المللی 358000 نفری بوده است ، چرا که دانشجویان بین المللی می توانند در فرانسه به صورت رایگان یا با شهریه بسیار کم  با انبوهی از بورسیه تحصیلی تحصیل کنند ، برای آشنایی با جزئیات این بورسیه ها این مقاله را مطالعه کرده و با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در فرانسه را در کنار این محتوا مرور کنید.

با افزایش اخیر شهریه ها، دولت همچنین اعلام کرده است که میزان بورسیه های ارائه شده به دانشجویان بین المللی را سه برابر خواهد کرد ،  بورسیه های تحصیلی از طریق وزارت امور خارجه فرانسه و سفارت فرانسه درهر کشور وجود دارد ، این وزارتخانه به طور مستقیم 25 درصد از آنها را تأمین مالی می کند ، این بورسیه ها برای تمامی مقاطع تحصیلی طراحی شده اند اما بیشتر بورسیه ها برای تحصیلات تکمیلی می باشند ، این بورسیه ها با فاند دروه دکتری متفاوت هستند ، چرا که دانشجویان دوره دکتری در فرانسه هر ماه به مدت 3 سال حقوق می گیرند.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی فرانسه

شناخت بورسیه های تحصیلی در فرانسه برای علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار مهم و حیاتی است ، در این بخش از محتوا دعوت می کنیم به فایل ویدئویی و پادکست ارائه شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی توجه نمایید ؛ فایل پادکست قابل دانلود است تا در زمان های بهتری بتوانید دوباره آن را گوش کنید.

پادکست بورسیه های تحصیلی فرانسه​

انواع بورسیه ها در فرانسه

به غیر از بورسیه های معمولی که دولت اعطا می کند ، بورسیه های تحصیلی متعدد دیگری بر اساس تحقیقات و سایر معیارهای رقابتی اعطا می شود ، برای وضوح ما انواع بورسیه ها در فرانسه را به سه دسته تقسیم می کنیم:

بورسیه های دانشگاهی

شما می توانید به راحتی از طریق دانشگاه بورسیه تحصیلی فرانسه را دریافت کنید ، دانشگاه این بورسیه هایی را که شما درخواست می کنید اعطا می کند ، آنها به طور کامل توسط شوراهای مدیریت این دانشگاه ها تنظیم می شوند و ممکن است علاوه بر سوابق تحصیلی اثبات شده ، عوامل دیگری را نیز شامل شوند.

بورسیه های دولتی

بورسیه های تحصیلی با بودجه دولتی صفحاتی هستند که توسط دولت فرانسه دریافت می شوند ، به این ترتیب، بسیاری از دانشجویان بین المللی فرصت دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه را دارند.

بورسیه های تحصیلی غیر دولتی

اینها بورسیه هایی هستند که بسیاری از سازمان های مستقل دولتی آن را تامین می کنند ، این بورسیه ها و انجمن های دانشگاهی را پوشش می دهد ، اکثر آنها بورسیه های تحصیلی و حمایت مالی تا حدی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

بورسیه های غیردولتی معمولا برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را هدف قرار می دهند ، این ممکن است به این دلیل باشد که این سازمان ‌ها در مقایسه با بورسیه های دولتی و دانشگاهی دارای یک جایگاه علمی کوچک هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت برترین بورسیه های اروپا با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان آگاه ما!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی فرانسه

برای دریافت بورسیه های تحصیلی فرانسه شرایط و الزاماتی وجود دارد که بایستی قبل از درخواست با آن ها آشنا بوده و شایط مورد نیاز را فراهم کرد تا شانس دریافت این بورسیه ها را افزایش داد  ، هر بورسیه الزامات خاص خود را داراد که برای آشنایی با آن ها بایستی با موسسه رجبی تماس بگیرید ؛ اما کلیات هر شرایط شامل موارد زیر است:

  • ملیت : این برنامه برای نامزد های ملیت غیر فرانسوی محفوظ است ، داوطلبان با دو ملیت که یکی از آنها فرانسوی است ، واجد شرایط نیستند.
  • سن : برای مقطع کارشناسی ، نامزد ها نباید در تاریخ کمپین 2022 بیشتر از 25 سال سن داشته باشند ، یعنی دانشجویان متولد پس از مارس 1996 و در Ph.D ، نامزد ها نباید در تاریخ کمپین 2022 بیشتر از 30 سال سن داشته باشند.
  • مبدأ درخواست ها : فقط درخواست های ارسال شده توسط موسسات آموزشی فرانسه پذیرفته می شود. این موسسات متعهد می شوند که دارندگان بورسیه تحصیلی را در برنامه دانشگاهی که برای آن انتخاب شده اند ثبت نام کنند.
شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی فرانسه
  • دوره های تحصیلی : بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی است که مایل به ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد ، از جمله در دانشکده مهندسی و برای دانشجویان دکترا هستند ؛ برنامه ایفل برای دوره های کارشناسی ارشد فرانسوی در خارج از کشور اعمال نمی شود.
  • ناسازگاری های بورسیه تحصیلی : دانشجویان خارجی که در زمان درخواست ، قبلا بورسیه تحصیلی دولت فرانسه را از برنامه دیگری دریافت کرده اند ، واجد شرایط نیستند ، حتی اگر این بورسیه فقط بیمه سلامت را پوشش دهد.
  • مهارت های زبانی : هنگام انتخاب داوطلبان غیر فرانسوی زبان ، مؤسسات باید مطمئن شوند که مهارت های زبانی آنها با شرایط دوره تحصیلی مربوطه مطابقت دارد.
بورسیه های لیسانس در فرانسه​

France/ Bachelor Degree / scholarships

بورسیه های لیسانس در فرانسه

اگر به عنوان یک دانشجوی خارجی مایل به انجام تحصیلات دانشگاهی رایگان در مقطع کارشناسی در فرانسه هستید ، باید برای مدرک لیسانس در فرانسه بورسیه های لیسانس در فرانسه دریافت کنید ، این به شما این امکان را می دهد که به طور جزئی یا کامل هزینه تحصیل دانشگاهی خود در فرانسه و اخذ مدرک دانشگاهی در فرانسه را بپردازید.

در واقع بورسیه های ارائه شده در مقطع کارشناسی فرانسه به شما این امکان را می دهد که تحصیلات عالی را در دوره اول در فرانسه بدون پرداخت هزینه ثبت نام و هزینه تحصیل و حتی بیشتر انجام دهید.

بورسیه های بنیاد EDHEC در فرانسه در سال 2023

گروه EDHEC مجموعه ای از دوره های آموزشی را ارائه می دهد که تمام نیاز های شرکت های امروزی را پوشش می دهد ،  این گروه غیرانتفاعی دانشجویان با استعداد را تشویق می‌کند تا خود را به مهارت ‌های ضروری مورد نیاز در بازار کار مسلح کنند اما سرمایه‌گذاری در تحقیق را نیز تشویق می‌کند.

بورسیه های « بنیاد » که توسط گروه EDHEC اعطا می شود ، معادل کاهش 15 درصدی شهریه دانشجویان در اختیار دانشجویان با استعدادی است که مایل به توسعه حرفه خود با دنبال کردن مدرک کارشناسی در    EDHEC  هستند ، این به طور مستقیم به شهریه دانشجو تعلق می گیرد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دارید با مطالعه مقالات زیر اطلاعات خود را کامل و به روز کنید.

اکول مدیریت گرنوبل مدیریت در فرانسه در سال 2023

اکول مدیریت گرنوبل مدیریت یک مدرسه تجاری بین المللی پیشرو است که در حال حاضر در بین 40 مدرسه تجاری برتر اروپا توسط فایننشال تایمز رتبه بندی شده است ، همچنین یکی از 1% دانشکده های بازرگانی در جهان است که موفق به کسب ” تاج سه گانه ” اعتبارنامه ها ، شناخت بین المللی ، کیفیت ، سازمان ، برنامه های آن و دیپلم هایی شده است که صادر می کند.

25درصد از بورس تحصیلی برای شهریه های سال اول اعمال می شود ،  75 درصد از بورسیه تحصیلی برای شهریه های سال دوم اعمال می شود ، این تخفیف یک بار روی کل شهریه اعمال می شود ؛ به عنوان مثال، اگر هزینه برنامه شما 30000 یورو باشد و 3000 یورو تخفیف دریافت کنید ، کل شهریه شما 27000 یورو خواهد بود ؛ تمامی درخواست ها برای تایید یا رد شدن و تعیین میزان بورسیه اعطایی توسط کمیته انتخاب بررسی و ارزیابی می شوند.

بورسیه لیسانس مدیریت بین المللی

این بورسیه تحصیلی تحت کارشناسی مدیریت بین المللی (برنامه مدیریت بازرگانی) در دسترس است ، در 3 سال ؛ برنامه کارشناسی  در مدیریت بین المللی دانشجویان را در تجارت بین المللی ، حسابداری ، مدیریت ، بازاریابی و فروش آموزش می دهد و با آموزش مناسب بستری مناسب برای کار در این کشور یا سایر نقاط جهان فراهم می کند ، برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کار در فرانسه را مطالعه کنید.

علاوه بر دوره هایی که درک خوبی از نحوه کار شرکت ارائه می دهد ، این برنامه شامل فرصتی برای تحرک بین المللی در سال آخر است ؛ از طریق این مشارکت ‌های عملی و نظری ، دانشجو به‌شدت در پروژه ‌های مدرسه شرکت می‌کند ، استقلال ، مهارت ‌های حوزه و شبکه ‌اش را از طریق اقدامات انجمنی یا با مشارکت در زندگی و ارتقای مدرسه خود توسعه می‌دهد.

بورسیه تحصیلی اعطا شده توسط مدرسه بازرگانی برست به عنوان بخشی از برنامه لیسانس مدیریت بین المللی (برنامه مدیریت بازرگانی) 1000 یورو است ؛ در هیچ موردی نمی تواند از این مقدار بیشتر شود و در هیچ موردی قابل تمدید نیست ؛ این بورسیه فقط به دانشجویانی مربوط می شود که تحت این برنامه تحصیلی پذیرش می شوند که در مدت 3 سال بر اساس معیارهای انتخاب ذاتی در روند پذیرش تعریف شده توسط مدرسه بازرگانی برست در مقررات آموزشی این برنامه خاص انجام می شود ؛ این بورسیه از کل مبلغ شهریه کسر می شود.

France/ Master degree / scholarships

بورسیه های مقطع ارشد فرانسه

گرفتن بورسیه تحصیلی در فرانسه برای بسیاری از ما یک رویا است ، فرانسه علاوه بر اینکه از نظر کیفیت آموزش و تحقیقات علمی رتبه های پیشرفته ای را در سطح جهانی دارد ، کشوری غنی از فرهنگ ، معماری و تاریخ را نیز به نمایش می گذارد ؛ بیشتر بورسیه های ارائه شده در این کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی  ارشد طراحی شده اند ، در ادامه با تعدادی از بورسیه های مقطع ارشد فرانسه آشنا می شویم.

بورسیه های مقطع ارشد فرانسه​

بورسیه کارشناسی  ارشد  Healthtech  

مؤسسه موضوعی بین رشته ای HealthTech یک برنامه فارغ التحصیلی بین المللی در سطح کارشناسی ارشد ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود ، به دانشجویان برگزیده کمک هزینه تحصیلی قابل توجهی اعطا می شود که اکثر هزینه های زندگی برای سال تحصیلی و هزینه های سفر را پوشش می دهد ، تامین مالی کاملا تامین شده است.

بورسیه های دانشگاه  کوت دازور

هر ساله، دانشگاه کوت دازور 10 کمک هزینه برتر را برای حمایت از دانشجویانی که برای برنامه های کارشناسی ارشد درخواست می کنند ، ارائه می دهد ؛  دریافت کنندگان این کمک هزینه تحصیلی از پرداخت شهریه معاف بوده و مبلغ 5000 یورو کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

بورسیه های تحصیلی    CEDAR

بورسیه تحصیلی CEDAR (صندلی برای طراحی اکو هواپیما) هزینه های تحصیل به علاوه بخشی از هزینه های زندگی را پوشش می دهد ، صندلی CEDAR به حساس شدن مهندسان هوانوردی آینده برای حمل و نقل هوایی سازگارتر با محیط زیست کمک می کند.

بورسیه تحصیلی IMT Atlantic Excellence

مبلغ بورسیه تحصیلی از 250 یورو تا 4900 یورو (بسته به برتری متقاضی) متغیر است و به عنوان معافیت از هزینه تحصیل در کل هزینه تحصیل برای M.Sc اعطا می شود ، برنامه جایزه نقدی تعلق نمی گیرد.

France/ PhD / scholarships

بورسیه های دکترا در فرانسه

اگر به عنوان یک دانشجوی خارجی مایل به انجام تحصیلات دانشگاهی رایگان در مقطع دکترا در فرانسه هستید ، باید به دنبال بورسیه های دکترا در فرانسه باشید ، این به شما امکان می دهد تا هزینه تحصیل دانشگاهی خود در فرانسه را به طور جزئی یا کامل تامین کنید و مدرک دکترا را در فرانسه دریافت کنید ؛ در واقع ، بورسیه های دکتری فرانسه ارائه شده به شما این امکان را می دهد که تحصیلات عالی را در دوره سوم بدون پرداخت هزینه ثبت نام و هزینه تحصیل و حتی بیشتر انجام دهید.

بورسیه های دکترا در فرانسه​

بورسیه های دکتری EDHEC برای کشور های در حال ظهور در فرانسه در سال 2023

EDHEC  در چارچوب برنامه دکترای خود (دکتری در امور مالی) ، می‌تواند به داوطلبانی که در این برنامه (بر اساس درآمد و شایستگی) پذیرش می‌شوند و در یک کشور کم درآمد زندگی می‌کنند ، کمک مالی (جزئی) ارائه دهد ؛ این بورسیه برای شرکت کنندگان در مسیر اجرایی با بودجه شخصی در نظر گرفته شده است که در یک کشور کم درآمد زندگی می کنند و مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا در EDHEC هستند ، این می تواند تا 50٪ از شهریه را نشان دهد.

این کمک مالی برای متخصصان صنعت مالی است که با حفظ شغل تمام وقت خود در برنامه شرکت می کنند ؛ آنها باید برتری علمی و پیشینه حرفه ای استثنایی را نشان دهند ؛ بورسیه تحصیلی برای مدت برنامه (3 سال) تمدید می شود و هر سال بسته به نتایج تحصیلی یا تغییر کشور محل اقامت ، اعتبار مجدد دارد.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با در نظر گرفتن اهداف ، شرایط و تمکن شما برترین پیشنهادات مهاجرتی را ارائه می دهیم ؛ تحصیل در دانشگاه های فرانسه و اخذ بورسیه های تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی یکی از محبوب ترین گزینه های مراجعین ماست ، تعداد مراجعینی که به کمک کارشناسان آگاه و حرفه ای ما موفق به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و بورسیه های مربوط به رشته و مقطع تحصیلی خود شده اند کم نیست! در ویدئوی کوتاه ارائه شده تصویر برخی از ویزاهای اخذ شده از بهترین دانشگاه های کشور فرانسه را میبینید که برای کلاینت های ما در موسسه رجبی اخذ شده ؛ شما هم می توانید با درج شماره تماس خود در باکس زیر ، وارد پروسه مهاجرت تحصیلی شده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان و بررسی شرایط اولیه اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه شماره خود را درج کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه دکتری مدیریت در HEC پاریس در سال 2023

HEC   پاریس مدرک دکتری ملی  ارائه می دهد ، هر دانشجویی که در این برنامه پذیرفته می شود ، واجد شرایط بورسیه تحصیلی بنیاد HEC است و از معافیت شهریه بهره مند می شود ؛ این برنامه 100٪ به زبان انگلیسی تدریس می شود و 7 تخصص را ارائه می دهد.

دکترای HEC یک کارشناسی ارشد را در برنامه دکتری خود ارائه می دهد و هر دانشجو دو دیپلم ملی دریافت می کند ، هر دانش آموز از مزایای زیر بهره مند می شود:

  •  کمک هزینه زندگی 23000 یورو در سال برای حداکثر 5 سال تحصیل
  • معافیت 100% شهریه تا 5 سال تحصیل
  •  یک برنامه 5 ساله 100٪ به زبان انگلیسی تدریس می شود.
  •  انتخاب بین 7 تخصص
  • بودجه اضافی برای شرکت در کنفرانس ها مشروط به ارائه مقاله و بازدیدهای تحقیقاتی از یک دانشگاه بین المللی یا مدرسه بازرگانی

بورسیه های دانشگاه سوربن

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی که برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا آماده می شوند باز است و بر اساس شایستگی علمی نشان داده شده اعطا می شود ، در واقع ، شما همچنین می توانید بورسیه های تحصیلی در فرانسه ، بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد در فرانسه و بورسیه های دکتری در فرانسه برای دانشجویان خارجی پیدا کنید.

برنامه بورسیه تحصیلی ایفل ابزاری است که توسط وزارت اروپا و امور خارجه ایجاد شده است تا مؤسسات آموزش عالی فرانسه را قادر سازد تا بهترین دانشجویان خارجی را برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا جذب کنند.

این بورسیه کمک می کند تا تصمیم گیرندگان خارجی آینده ، از بخش خصوصی و دولتی ، در زمینه های تحصیلی دارای اولویت آموزش داده شوند و به تحریک درخواست های دانشجویان از کشور های نوظهور با حداکثر 25 سال سن برای سطح کارشناسی ارشد و از کشورهای نوظهور و صنعتی 30 ساله کمک می کند ؛ فقط فایل هایی با حداقل میانگین 15/20 توسط دانشگاه سوربن به پردیس فرانسه ارسال می شود.

برای مقایسه شرایط بورسیه های تحصیلی در برخی کشورهای اروپایی مقالات زیر را بخوانید.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی فرانسه در هزینه ها

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی فرانسه در هزینه ها به چه صورت است؟ بورسیه های تحصیلی ارائه شده در فرانسه متفاوت هستند ، برخی از آن ها کل شهریه را پوشش می دهند و برخی دیگر تنها بخشی از شهریه ها را پوشش می دهند مثلا:

  • بورسیه تحصیلی استفان ام کلن : 6000 یورو برای دو سال تحصیلی
  • بورسیه های انتخابی بین المللی ENS : 1000 یورو برای هر ماه برای سه سال
  • بورسیه تحصیلی Ampère Excellence برای دانشجویان بین المللی : 1000 یورو برای هر ماه برای دو سال
  • بورسیه های بین المللی کارشناسی ارشد دانشگاه پاریس-ساکلی : 10000 یورو برای هر سال و 1000 یورو برای هزینه سفر
  • بورسیه انجمن شاتوبریاند : 1200 یورو برای هر ماه

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی فرانسه

  • بورسیه تحصیلی استفان ام کلن : 6000 یورو برای دو سال تحصیلی
  • بورسیه های انتخابی بین المللی ENS : 1000 یورو برای هر ماه برای سه سال
  • بورسیه تحصیلی Ampère Excellence برای دانشجویان بین المللی : 1000 یورو برای هر ماه برای دو سال
  • بورسیه های بین المللی کارشناسی ارشد دانشگاه پاریس-ساکلی : 10000 یورو برای هر سال و 1000 یورو برای هزینه سفر
  • بورسیه انجمن شاتوبریاند : 1200 یورو برای هر ماه

بله ، برای مقطع کارشناسی ، نامزد ها نباید در تاریخ کمپین 2022 بیشتر از 25 سال سن داشته باشند ، یعنی دانشجویان متولد پس از مارس 1996 و در Ph.D ، نامزد ها نباید در تاریخ کمپین 2022 بیشتر از 30 سال سن داشته باشند.

25درصد از بورس تحصیلی برای شهریه های سال اول اعمال می شود ،  75 درصد از بورسیه تحصیلی برای شهریه های سال دوم اعمال می شود ، این تخفیف یک بار روی کل شهریه اعمال می شود.

به عنوان مثال، اگر هزینه برنامه شما 30000 یورو باشد و 3000 یورو تخفیف دریافت کنید ، کل شهریه شما 27000 یورو خواهد بود.

  •  کمک هزینه زندگی 23000 یورو در سال برای حداکثر 5 سال تحصیل
  • معافیت 100% شهریه تا 5 سال تحصیل
  •  یک برنامه 5 ساله 100٪ به زبان انگلیسی تدریس می شود.
  •  انتخاب بین 7 تخصص
  • بودجه اضافی برای شرکت در کنفرانس ها مشروط به ارائه مقاله و بازدیدهای تحقیقاتی از یک دانشگاه بین المللی یا مدرسه بازرگانی

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی که برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا آماده می شوند باز است و بر اساس شایستگی های تحصیلی اعطا می شود.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با توجه به محبوبیت فرانسه به عنوان مکان تحصیلی بورسیه های تحصیلی فرانسه را بررسی و تعدادی از آن ها را معرفی کردند ، با ما از طریق شعب تهران و شیراز در تماس باشید و مشاوره دریافت کنید ، همچنین می توانید مقاله مهاجرت به فرانسه را بخوانید و با تمامی روش های قانونی به جز تحصیل هم برای ورورد و اقامت در فرانسه بخوبی آشنا شوید.

در انتها تجربه مراجعین ما که موفق به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه شده اند را میبینید.

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره کلاینت شقاقی
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه