تحصیل دکترا در فرانسه

تحصیل دکترا در فرانسه معمولا فقط پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد یا یک دوره پنج ساله تلفیقی کارشناسی و کارشناسی ارشد در موضوع مربوطه قابل پیگیری است و برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که پتانسیل لازم برای کار در پروژه های تحقیقاتی مستقل را دارند.

فرانسه فرآیند بولونیا را پذیرفته که در نهایت مدرک دکترا  در فرانسه به درجه « سیکل سوم » تبدیل شده است ، دانشگاه‌ های فرانسه گاهی اوقات پروژه‌ های تحقیقاتی خاص دکترا را تبلیغ می‌کنند ، برای آگاهی  از جزئیات تحصیل در فرانسه با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و همچنین مقاله تحصیل در فرانسه را بخوانید تا با سیستم  آموزشی فرانسه و تحصیل در مقاطع مختلف آن آشنا شوید.

برای تحصیل دکترا در فرانسه برای کسب مدرک خود باید چندین جزء دیگر را در کنار پایان نامه خود تکمیل کنید ؛ در طول دوره دکتری شما ملزم به گذراندن دوره های تحقیقاتی خواهید بود که شامل جلسات آموزشی و سمینارهای مرتبط با پروژه شما می شود ، این دوره ها معادل 150 ساعت در طول دوره دکتری است.

علاوه بر این ، ممکن است مجبور شوید چندین جلسه آموزشی را که در چارچوب دانشکده دکتری خود سازماندهی شده است انجام دهید ؛ در کنار این ، شما باید تحقیقات خود را برای رسیدن به اهداف پروژه خود انجام دهید  که در نهایت منجر به تولید پایان نامه می شود.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در فرانسه

اگر از علاقه مندان تحصیل دکترا در فرانسه هستید می توانید با دیدن و شنیدن ویدئو و پادکست ارائه شده در این بخش از مقاله اطلاعات خود را به روز کنید ، فایل ها را روناک از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به تهیه و ارائه کرده است.

پادکست تحصیل دکترا در فرانسه​

نمایش ویدیو درباره تحصیل دکترا در فرانسه

شرایط تحصیل مقطع دکتری فرانسه

شرایط تحصیل مقطع دکتری فرانسه چیست؟ دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه هستند ، باید شرایط خاصی را  داشته باشند ، اگرچه دانشگاه های مختلف معیارهای واجد شرایط بودن متفاوتی دارند ، در اینجا برخی از رایج ترین شرایطی که باید رعایت کنید ، آورده شده است.

  • مدرک کارشناسی ارشد دو ساله یا لیسانس پنج ساله در رشته مربوطه که می خواهید دکترا را در فرانسه دنبال کنید.
  • دانشگاه های برتر فرانسه اغلب دانشجویانی را ترجیح می دهند که تجربه قابل توجهی در زمینه های مربوط به خود داشته باشند.
  • نمره خوب در آزمون های مهارت زبان برای درخواست دکترا در فرانسه بسیار مهم است ، برای دوره هایی که دارای آموزش زبان انگلیسی هستند، متقاضیان باید تافل یا آیلتس را امتحان کنند. در حالی که، با توجه به زبان فرانسه، داوطلبان باید امتحانات TCF و Le TEF را نیز بگذرانند.
  • ارائه پرپوزال : پروپوزال تحقیق یک بیانیه شخصی است که انتخاب شما برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در مدیریت را توضیح می دهد ، در واقع برنامه دکترا به انگیزه های شما برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه و همچنین جاه طلبی ها و مهمتر از آن علایق تحقیقاتی شما علاقه مند است.
  • پاسپورت معتبر
  • توصیه نامه
  • رزومه تحصیلی و پژوهشی
  • ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد که بایستی از نمرات متوسط به بالا به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد برخوردار باشد.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل دکترا به زبان انگلیسی همراه با بورسیه در فرانسه با راهنمایی مشاوران مجرب رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شروع ترم تحصیلی دکترا فرانسه

شاید بخواهید بدانید شروع ترم تحصیلی دکترا فرانسه چه زمانی است؟ یک “دکترا” از شش ترم برای یک دکتری استاندارد 3 ساله تشکیل شده است که منجر به دو ترم آموزشی (یا پژوهشی) در سال می شود:

     ترم پاییز – اواخر سپتامبر – ژانویه با تعطیلات در حدود کریسمس و سال نو

     ترم بهار – اوایل فوریه تا ژوئن با برخی از موسسات تعطیلات بهاری در عید پاک

مؤسسات معمولا در پایان هر ترم امتحان دارند و از جولای تا سپتامبر یک تعطیلات تابستانی سه ماهه دارند ، شما معمولا 3 تا 4 سال به عنوان دانشجوی تمام وقت در حال تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه خواهید بود.

استاد راهنما برای دکتری فرانسه

اگر برای دانشکده دکتری  در دانشگاه فرانسه درخواست  می دهید ، یک استاد راهنما برای دکتری فرانسه برای شما انتخاب می شود .

شما می توانید با ارسال پرپوزال خود  به چند استاد از بین اساتید مرتبط با رشته تحصیلی و موضوع پایان نامه استاد راهنمای خود را انتخاب کنید ، اگر استادی نظارت بر پایان نامه شما را انتخاب کند ، می توانید برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید.

پس از تعیین یک استاد راهنما ، یک قرارداد اخلاقی ( منشور پایان نامه ) امضا می کنید که آماده سازی پایان نامه ، اهداف و منابع شما را نشان می دهد.

در فرانسه یک پایان نامه ممکن است توسط یک یا دو استاد راهنما نظارت شود ، علاوه بر این ، برای پیشبرد چشم انداز همکاری و تحرک یک دکترای فرانسوی ، نظارت مشترک بین المللی نیز امکان پذیر است.

استاد راهنما برای دکتری فرانسه

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا برای پیوستن به شما در دوران تحصیل دکترا در فرانسه چیست؟ اعضای درجه یک خانواده دانشجویان محصل در مقطع دکتری در دانشگاه های فرانسه می توانند برای پیوستن به دانشجو در این کشور برای دریافت ویزا اقدام کنند به شرط آن که دانشجو دارای ویزای بلند مدت باشد و از توانایی مالی لازم برای تامین هزینه زندگی و مکان اقامت برخوردار باشد ؛ لازم به ذکر است که اعضای خانواده مانند همسر و فرزندان برای تحصیل یا کار در فرانسه بایستی جداگانه برای مجوز و ویزا اقدام کنند.

تحصیل دکترا در فرانسه شرایط بهتری دارد یا سایر کشورهای اروپایی ؟ مقالات زیر را مطالعه و تحلیل کنید.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا  فرانسه

 دانشجویان محصل در مقطع دکتری می توانند به عنوان دستیار تحقیق یا دستیار تدریس در دانشگاه های فرانسه مشغول به کار شوند  این دستیاران در امور پژوهشی یا تدریس به مدرسان و اساتید دانشگاه ها کمک می کنند و حقوق دریافت می کنند ؛ میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا  فرانسه به عنوان دستیار حدود 3000 یورو در ماه و حقوق دستیار پژوهش 3200 یورو در ماه است ،  دانشجویان در این مقطع به صورت کلی حقوق دریافت می کنند که این حقوق 2000 یورو برای هر ماه است.

کار و اقامت بعد از دکتری فرانسه

کار و اقامت بعد از دکتری فرانسه

قوانین کار و اقامت بعد از دکتری فرانسه پس از تحصیل به ملیت شما بستگی دارد ، دانشجویان اتحادیه اروپا  /  EEA می توانند پس از فارغ التحصیلی بدون دریافت مجوز کار در فرانسه کار کنند.

سایر دانشجویان بین المللی می توانند برای مجوز اقامت موقت غیرقابل تمدید "Autorisation Provisoire de séjour" (APS) که برای 6 ماه پس از انقضای مجوز اقامت دانشجوی شما معتبر است ، درخواست دهند ،  APS شما به شما این امکان را می دهد که 60 درصد از هفته کاری رسمی را در هر شغلی کار کنید.

اگر شغلی مرتبط با حرفه دانشگاهی خود با حقوقی معادل یا بالاتر از 1.5 برابر حداقل دستمزد ملی به دست آورید ، می توانید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار در فرانسه ارتقا دهید ،  دانشجویان مقطع دکتری از دانشگاه های فرانسه می توانند پس از پایان دوره تحصیل خود با  یافتن کار مناسب و تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار در این کشور اقامت داشته باشند.

در همین زمینه مقاله کار در فرانسه را یخوانید و با قوانین حاکم بر بازار کار این کشور آشنا شوید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از فرانسه

به طور قطع فرانسه یکی از جذاب ترین کشور ها برای تحصیل در خارج از کشور است ، مزایای اخذ مدرک دکترا از فرانسه شامل موارد زیر است:

  • هزینه مقرون به صرفه : برخلاف سایر کشور ها ، فرانسه چندین برنامه تحصیلی مقرون به صرفه دارد ، دانش‌آموزان می‌توانند با ثبت ‌نام در یکی از این برنامه ‌های تحصیلی که متناسب با امور مالی و بودجه ‌شان است ، به ‌طور کامل بهره‌ مند شوند.
  • کشور دانشجو محور : فرانسه به عنوان یکی از آن کشور هایی شناخته شده است که نیاز های دانشجویان را درک می کند و برای پاسخگویی به این نیازها تا جایی که می توانند کامل تلاش می کند ؛ بنابراین، زمانی که دانشجویان دکتری چنین محیطی را پیدا می‌کنند که متناسب با نیازهایشان باشد و به آنها اجازه نمی‌دهد از کارهای علمی و تحقیقاتی خود عقب بمانند.
  • ارزش استعداد: فرانسه یکی از کشورهایی است که نه تنها از استعداد های جوان خود قدردانی می کند، بلکه می خواهد چنین استعداد هایی به منصه ظهور برسد و کار ها را به بهترین نحو انجام دهند ، در کارآفرینی و به طور کلی در بخش شرکتی نیز، استعدادهای جوان تشویق می شوند که بیایند و مهارت های خود را به همه نشان دهند.
  • مکان جذاب : از نظر موقعیت مکانی ، فرانسه در واقع کشوری رویایی و زیبا است ، دورنمای اقامت در اینجا و به دست آوردن یک شغل خوب که باعث شود شما مهاجرت به فرانسه را انتخاب کنید.

تعدادی از تصاویر ویزاهای کشور فرانسه را در ویدئو ارائه شده میبینید ، این تصاویر مربوط به مراجعین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است که و مربوط به بازه زمانی کوتاهی است .

این ویزاها با اعتماد مراجعین عزیز به مشاوران و متخصصان ما و تلاش دلسوزانه کارشناسان رجبی اخذ شده.

شما هم می توانید با درج شماره تماس خود در باکس زیر ، قدم اول در راه مهاجرت تحصیلی به فرانسه را بردارید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به دنبال تحصیل رایگان دکترا در فرانسه هستید، به مشاوران ما در هلدینگ رجبی اعتماد کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در فرانسه

داوطلبان باید امتحانات TCF و Le TEF را نیز بگذرانند.

  • پاسپورت معتبر
  • توصیه نامه
  • رزومه تحصیلی و پژوهشی
  • ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد که بایستی از نمرات متوسط به بالا به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد برخوردار باشد.

     ترم پاییز – اواخر سپتامبر – ژانویه با تعطیلات در حدود کریسمس و سال نو

     ترم بهار – اوایل فوریه تا ژوئن با برخی از موسسات تعطیلات بهاری در عید پاک

باید دانشجو دارای ویزای بلند مدت باشد و از توانایی مالی لازم برای تامین هزینه زندگی و مکان اقامت برخوردار باشد.

حقوق دستیار تحقیق در فرانسه حدود 3000 یورو در ماه و حقوق دستیار پژوهش 3200 یورو در ماه خواهد بود.

 در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی شرایط و الزامات تحصیل دکترا در فرانسه را بررسی کردند ؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات کامل در زمینه روش های مهاجرت امن و قانونی به فرانسه ، مقاله مهاجرت به فرانسه را بخوانید.

 

با تجارب و گفته های سه نفر از مراجعین ما که موفق به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه شده اند آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره آیلین هاشمی کلاینت موسسه رجبی
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره سهیل یگانگی کلاینت موسسه رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه