تحصیل رشته حقوق در فرانسه

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته حقوق در فرانسه یکی از پرطرفدار ترین و پر جاذبه ترین هدف های تحصیلی در سراسر جهان است که هر روزه به متقاضیان آن افزوده می شود.

بسیاری از علاقمندان ایرانی تحصیل در رشته حقوق پس از جستجوی فراوان ، دانشگاه های فرانسه را به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی این رشته در جهان انتخاب می کنند ، فرانسه به دلیل اعتبار دانشگاه ها ، استاندارد عالی آموزشی و رایگان بودن هزینه تحصیل ، گزینه ای عالی برای تحصیل به شمار می آید.

کشور فرانسه نه تنها در حوزه تحصیل بلکه در جنبه های مختلف زندگی نیز محبوب همگان بوده و با عضویت در گروه های مهم جهانی همچون گروه هشت ، گروه بیست ، ناتو ، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه لاتین نقش بسیار مهمی را حوزه های اقتصادی و سیاسی ایفا می کند.

زیبایی های طبیعی ، آب و هوای شگفت انگیز ، فعالیت های تفریحی ، موزه های هنری و غیره همه موجب شده تا فرانسه به یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در جهان مبدل گردد.

کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در این مطلب به تحصیل رشته حقوق در فرانسه نگاهی داشته اند و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه را به شما معرفی می نمایند.

برای مطاله راحت تر این مقاله ، می توانید از لینک های کنار این صفحه استفاده کرده و با انتخاب هر یک ، موضوع مورد علاقه تان را براحتی بخوانید.

بررسی تحصیل رشته حقوق در فرانسه

رشته حقوق به لحاظ ماهیت و شدت تقاضای آن در دانشگاه ها ارائه می شود و برای کار در سیستم عدلی به صورت های مختلف شما را آماده می سازد ، شما درک عمیقی از قانون را در یک سطح فلسفی و چگونگی تاثیر قانون و سیستم قضایی بر زندگی کسانی که تحت تأثیر آن هستند را فرا خواهید گرفت.

مدرک کارشناسی در رشته حقوق به شما دانش پایه ای در مورد قانون و نحوه انجام آن در کشور خاص شما می دهد ، قانون مشترک مبنای اکثر سیستم های حقوقی است اما مشخصه ها در هر کشور متفاوت است.

مهم این است که مدرک حقوق شما به عنوان یک سیستم حقوقی قابل قبول برای کشور مورد نظر شما تعریف شود به همین ترتیب شما با خدمات قانونی و شرایطی که ممکن است در آنها مورد نیاز باشد آشنا خواهید شد.

ادامه تحصیلات می تواند به شکل یک مدرک کارشناسی ارشد ، یا دکتری ، یا دیپلم یا گواهی تحصیلات تکمیلی باشد که در بهترین دانشگاه های فرانسه برگزار خواهد شد.

مزایای تحصیل حقوق در فرانسه

دانشگاه های فرانسه به نحوی هستند که تمامی رشته های تحصیلی را به صورت ترکیبی از دوره ها و حالت های مختلف از جمله شامل سخنرانی ها و سمینارها ، همراه با جلسات عملی و کار در دادگاه به دانشجو ارائه می دهند.

البته ممکن است دانشجو دوره کارآموزی خود را در یک شرکت حقوقی پشت سر بگذارد که مزیتی دو چندان بوده و این اجازه را به دانشجو می دهد تا به سیستم حقوقی فرانسه کاملا آشنا گردد.

تحصیل رشته حقوق در فرانسه مسیر خوبی برای بسیاری از موقعیت ها در زمینه های مختلف از جمله کسب و کار ، بانکداری و سیاست است.

از آنجا که فرانسه از بسیاری از دانشجویان خارجی استقبال می کند ، تحصیل در دانشگاه های آن غنی از تنوع فرهنگی است ، در فرانسه به راحتی می توان تجربه های متفکرانه را پیدا کرد علاوه بر آن دانشجویان با داشتن کارت تخفیف دانشجویی از تخفیفاتی در حمل و نقل ، غذا و سرگرمی برخوردار خواهند شد.

موزه ها ، به ویژه آنهایی که در پاریس هستند ، به ساکنان اتحادیه اروپا که دانشجویان زیر ۲۶ ساله هستند اجازه می دهند به صورت رایگان از آنها بازدید کنند.

پذیرش حقوق در دانشگاه های فرانسه

همانند بسیاری از کشور های دنیا ، یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های فرانسه قبل از اینکه بتوانید در هر رشته ای تحصیل کنید ، این است که برای ورود به کالج یا دانشگاه انتخابی خود درخواست دهید.

رشته حقوق در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه با دوره سه ساله کارشناسی آغاز شده و با دوره های یک تا دو ساله کارشناسی ارشد و سه تا چهار ساله دکتری تخصصی ادامه می یابد.

رشته حقوق شامل زیر گروه هایی مختلفی از جمله حقوق املاک ، حقوق کیفری ، حقوق اساسی ، رویه های مدنی و تجزیه و تحلیل قانونی است ، دانشجویان و علاقمندان تحصیل در هر یک از این زمینه ها می توانند با سپری کردن دو سال تخصص دریافت کنند.

مهم این است که آیا شما یک دانشجو اروپایی یا یک دانشجوی بین المللی هستید ، فرایند درخواست را به طور کامل تکمیل کنید و همچنین تمام اسناد مورد نیاز و درخواست برای تحصیل رشته حقوق در فرانسه را در زمان ارسال ارائه کنید.

پس از دریافت درخواست ، دانشگاه بررسی می کند که آیا متقاضی مناسب برای دانشکده است یا خیر ، کپی مدارک باید از تمام موسساتی که قبلا در آن تحصیل کرده اید ، ارائه شود که این شامل سوابق تحصیلی دبیرستان و همچنین دانشگاه هایی که در گذشته حضور داشته اید می شود.

دانشگاه های قابل تحصیل رشته حقوق در فرانسه

بهترین دانشکده های دولتی در فرانسه دارای شناخت بین المللی هستند ، در فرانسه دانشکده حقوق مستقل نیست ، دانشکده های حقوق به یک دانشگاه متصل می شوند و به دانشجویان دوره های تحصیلات مختلفی را برای تحصیل ارائه می کنند.

اکثر دوره ها در دانشکده های حقوق فرانسه مربوط به قوانین فرانسه و قوانین قوانین اتحادیه اروپا است که در ادامه برترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته حقوق در فرانسه را به شما معرفی خواهیم نمود.

تحصیل حقوق در دانشگاه استراسبورگ فرانسه

ابتدا بیایید با این دانشگاه آشنا شویم : دانشگاه استراسبورگ فرانسه یک دانشگاه دولتی است که در سال 1538 در شهر استراسبورگ تاسیس شد استراسبورگ در مرز فرانسه با آلمان قرار گرفته که در پایان قرن نوزدهم بخشی از آلمان شد اما در سال ۱۹۱۸ به فرانسه بازگشت.

این شهر از نظر تاریخی یک شهر منحصر به فرد و ترکیبی از فرانسه و آلمان به نظر می رسد که خیابان های گسترده ای با درختانی زیبا ، حمل و نقل عمومی عالی ، کافی شاپ ها ، رستوران ها و کافه ها دارد.

این دانشگاه در سال 1971 به سه موسسه آموزشی مجزا به نام های دانشگاه لویی پاستور ، دانشگاه مارک بلوک و دانشگاه روبرت شومن تقسیم شد اما مجددا در سال 2009 این سه دانشکده دوباره با هم ادغام شدند و دانشگاه استراسبورگ به یک دانشگاه منحصر به فرد و نمونه با هدف افزایش آگاهی بین المللی و توسعه جنبه های چند رشته ای از آموزش و تحقیقات تبدیل شد .

کسانی که به تحصیل رشته حقوق در دانشگاه استراسبورگ فرانسه فکر می کنند باید بدانند ، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه فرانسه با بیش از 43 هزار دانشجو و 40 هزار پژوهشگر است که دومین دانشگاه بین المللی فرانسه ( پس از پاریس ) نیز به شمار می آید.

بخش های مختلف دانشگاه استراسبورگ فرانسه

دانشگاه استراسبورگ شامل سی و هفت دپارتمان در رشته های مختلف تحصیلی از جمله هنر ، ادبیات و زبان ، حقوق ، اقتصاد ، مدیریت و علوم سیاسی ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، علم و فناوری و سلامتی است.

دانشکده حقوق ، اقتصاد ، مدیریت ، علوم سیاسی و علوم اجتماعی شامل مراکز مطالعات مالکیت معنوی بین المللی ، مدرسه روزنامه نگاری ، مدرسه تجارت استراسبورگ EM ، دانشکده حقوق ، علوم سیاسی و مدیریت ، دانشکده اقتصاد و مدیریت ، موسسه مطالعات سیاسی ، موسسه آمادگی اداره عمومی و موسسه کار هستند.

دانشکده حقوق ، علوم سیاسی و مدیریت در زمینه های حقوق ، اقتصاد کاربردی ، مدیریت ، حسابداری و مالی به علاقمندان تحصیل رشته حقوق در دانشگاه استراسبورگ فرانسه آموزش می دهد ، این دانشکده پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان و متعهد به ارتقاء مبادلات با دانشگاه های دیگر در سراسر جهان می باشد.

دانشکده حقوق دانشگاه استراسبورگ فرانسه

دانشکده حقوق ، علوم سیاسی و تاریخ از ۵ واحد تحقیقاتی تشکیل شده است : مرکز حقوق خصوصی بنیادین ( CDPF) ، مرکز مطالعات بین المللی و اروپایی (CEIE ) ، پژوهش مشترک ، حقوق ، مذهب ، تجارت و جامعه واحد ( DRES ) ، موسسه تحقیقاتی Carré de Malberg ( IRCM ) و آزمایشگاه مرکز مطالعات بین المللی مالکیت معنوی ( CEIPI ).

برای ورود به این دانشکده بهتر است که دانشجویان به حداقل سطح B1 و یا B2 زبان فرانسه مسلط باشند که البته دانشگاه ارائه هیچ گونه مدرک زبانی را الزامی ننموده است.

البته سه دوره به زبان انگلیسی ( ۲ دوره در ترم پاییز و ۱ دوره در ترم بهار ) برای تحصیل حقوق در دانشگاه استراسبورگ نیز در دسترس است.

شرایط تحصیل حقوق در دانشگاه استراسبورگ فرانسه

دانشگاه استراسبورگ طیف گسترده ای از دوره های مختلف رشته های دانشگاهی از جمله رشته حقوق را پوشش می دهد ، این دانشگاه متعهد به تضمین بهترین فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان خود است و آموزش هایی را برای همه سطوح آموزشی ارائه می دهد.

دانشجویان بین المللی ۲۰ درصد از دانشجویان دانشگاه استراسبورگ را تشکیل می دهند و هر ساله دانشجویان از بیش از ۱۵۰ کشور به تحصیل حقوق در دانشگاه استراسبورگ فرانسه می پردازند که این خود استراسبورگ را یکی از بزرگترین شهرهای فرانسه برای دانشجویان بین المللی می سازد.

دانشکده حقوق دانشگاه استراسبورگ در سه مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری تخصصی از سراسر جهان دانشجو می پذیرد ، دروس در دانشکده حقوق این دانشگاه به دو زبان فرانسوی و انگلیسی تدریس می شوند ، پس تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

تحصیل رشته حقوق در دانشگاه استراسبورگ فرانسه در دو سطح LL.M و LL.B ارائه می شوند که سطح LL.B شامل یک دوره سه ساله است که دانشجویان در آن دوره با علوم پایه حقوق آشنا می شوند.

این سطح بیشتر برای افرادی است که دوره کارشناسی خود را در رشته ای غیر مرتبط با حقوق سپری کرده اند و خواهان کسب اطلاعات در موضوعات کلی حقوق باشند ، اما دوره LL.M یک دوره تحصیلی یک ساله برای دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های حقوق فرانسه است و معادل دوره فوق لیسانس می باشد.

هزینه تحصیل حقوق در دانشگاه استراسبورگ

در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هزینه های تحصیل در فرانسه بسیار مقرون به صرفه و نسبتا رایگان است البته هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه استراسبورگ فرانسه بسته به رشته و مقطع تحصیلی متغیر می باشد.
هزینه تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی 184 یورو ، در مقطع کارشناسی ارشد 256 یورو و در مقطع دکتری تخصصی 391 یورو برای هر سال تحصیلی است.

این دانشگاه خوابگاه هایی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که هزینه ای در حدود 500 یورو در ماه دارند ، دانشجویان در خوابگاه دانشگاه استراسبورگ باید مبلغ ۵۰۰ € در هر ماه بپردازند.

اقامت در محل اقامت خصوصی می تواند بیشتر از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه باشد . حمل و نقل نیز نسبتا ارزان است و ماهیانه ۲۰ یورو برای سفر در هر نقطه وجود دارد ؛ در این شهر در حدود 7 یا 8 رستوران دانشجویی نیز وجود دارد که باعث می شود غذا برای دانشجویان دغدغه نشده و بتوانند با پرداخت 3 یورو یک غذا کامل داشته باشند.

زندگی دانشجویی در شهر استراسبورگ فرانسه

شهر استراسبورگ از طریق یک سیاست فرهنگی قوی از توسعه هنر و فرهنگ حمایت می کند ، موسسات هنری ، جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی مختلفی که در طول سال برگزار می شوند ، قلب تپنده شهر است ، این دانشگاه با برگزاری سمینارها ، کنفرانس ها ، نمایشگاه ها ، نمایش ها ، کنفرانس های میزگرد و سمپوزیوم ها ، نقش فعال در زندگی فرهنگی محلی ایفا می کند.

فعالیت و خدمات ورزشی Unistra ( SUAPS )، امکانات ورزشی در پردیس دانشگاه را مدیریت می کند و بیش از ۵۰ فعالیت برای کلاس ها ، دوره های فشرده ، دوره های آموزشی دانشجویان و کارکنان دانشگاه برگزار و آموزش و مسابقات را در سطح علمی ، منطقه ای و ملی سازماندهی می کند.

باشگاه ها و جوامع دانشجویی دانشگاه استراسبورگ ، به رهبری داوطلبان دانشجویی ، بخشی فعال از زندگی دانشگاهی هستند . ۱۵۰ انجمن دانشجویی طیف وسیعی از خدمات را به دانشجویان در حال تحصیل حقوق در دانشگاه استراسبورگ فرانسه ارائه می دهند.

تحصیل حقوق در دانشگاه پانتئون آسا فرانسه

این دانشگاه به صورت غیر رسمی به نام دانشگاه پاریس دو ، رشته های مختلفی را ارائه می دهد که یکی از مهم ترین آنها رشته حقوق بوده و مورد درخواست تعداد زیادی از دانشجویان داخلی بین المللی برای تحصیل است.

دانشگاه پانتئون آسا فرانسه در بخش لاتین پاریس ، در کنار دانشگاه پانتئون سوربن واقع شده و دارای ۲۴ مرکز تحقیقاتی و پنج دانشکده دکتری در زمینه حقوق ، علوم سیاسی ، اقتصاد ، علوم مدیریت ، علوم اطلاعات و ارتباطات است ، ۱،۶۳۰ استاد در آن مشغول به تدریس و بیش از ۸۰۰۰ دانشجو از آن فارغ التحصیل می شوند.

تمام دوره های دانشگاهی برای تحصیل رشته حقوق در فرانسه به زبان فرانسه یا انگلیسی می باشند و در این دانشگاه نیز فرصت تحصیل به هر دو زبان وجود دارد ، این دانشگاه نیز که یکی از شعب 13 گانه دانشگاه پاریس است از سال 1970 به فعالیت در رشته های مختلف مشغول است.

طبق اخرین رتبه بندی دانشگاه پانتئون آسا در میان 600 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است رشته حقوق در این دانشگاه شامل گرایش هایی از جمله علوم جنایی ، علوم قضایی ، حقوق بین المللی ، حقوق خصوصی ، حقوق عمومی ، قانون اجتماعی ، علوم سیاسی ، تاریخ حقوق و قانون اجتماعی می شود.

شرایط تحصیل حقوق در دانشگاه پانتئون آسا فرانسه

تحصیل در دانشگاه پانتئون آسا به زبان فرانسوی و انگلیسی صورت می پذیرد و دانشگاه جهت اطمینان از آشنایی دانشجو با مهارت های زبان انتخابی یک امتحان ورودی را برگزار می نماید و دانشجو باید بتواند توانایی خود در حد B2 در زبان فرانسه و آیلتس با نمره 7 به بالا و یا تافل با نمره 90 را نشان دهد.

البته این آزمون ورودی شامل درس های مختلفی شده و برای قبولی هر چه بهتر در محیط دانشگاه به مدت یک سال یک دوره مقدماتی برگزار می گردد.

تمامی دانشجویانی که به نبال تحصیل در این دانشگاه هستند باید ضمن مراجعه به سایت رسمی دانشگاه فرم درخواست خود را تکمیل نموده و ارسال کنند.

دانشگاه با بررسی درخواست ثبت شده دانشجویان واجد شرایط را برای شرکت در دوره های مقدماتی فرا می خواند ، شروع درخواست ها از ماه سپتامبر آغاز می شود و دانشجویان در صورت قبولی از اکتبر سرکلاس های درس حاضر می شوند.

تحصیل حقوق در دانشکده سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن از جمله مقصدهای تحصیلی ست که احتیاج به هیچ گونه معرفی نداشته و برای اکثر علاقه مندان به تحصیل در اروپا نامی آشناست ، دانشگاه سوربن فرانسه که قدیمی ترین دانشگاه این کشور است در شهر پاریس قرار گرفته و بسیاری از دانشگاه های این کشور خود را شعبه ای از سوربن می دانند.

دانشگاه پانتیون سوربن با داشتن 14 دپارتمان آموزشی و 5 موسسه هر ساله دانشجویان زیادی را در رشته های مختلفی از جمله حقوق ، علوم سیاسی ، اقتصاد ، مدیریت و انسان‌شناسی می پذیرد.

شرایط تحصیل حقوق در دانشکده سوربن فرانسه

دانشکده حقوق دانشگاه سوربن در پاریس ، معتبر ترین دانشکده برای تحصیل رشته حقوق در فرانسه است ، این دانشکده که به عنوان Ecole de Droit de la Sorbonne شناخته می شود ، بزرگترین دانشکده حقوق در فرانسه است.

دانشکده حقوق دارای ارتباطات رسمی با کالج کینگ لندن ، دانشگاه کلن ، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه کرنل است . رشته کارشناسی ارشد حقوق این دانشکده به عنوان ۳۶ امین رشته محبوب کارشناسی ارشد در فرانسه مشخص شده و تمامی دوره ها در این دانشکده به زبان فرانسوی آموزش داده می شود.

این دانشگاه لیسانس رشته حقوق را با یک دوره سه ساله که ترکیبی از حقوق عمومی ، حقوق شهری و یا حقوق بین الملل است به دانشجویان ارائه می دهد ، در طی این دوره دانشجویان بر روی قوانین بین المللی و تجارتی تمرکز می کنند که زمینه ساز آنده حرفه ای شان خواهد بود.

پذیرش در دانشکده سوربن فرانسه

برای رسیدن به پذیرش تحصیلی در این دانشکده باید ابتدا درخواست خود را با تکمیل فرمی که توسط دانشگاه برایتان ارسال می گردد ، اعلام نمایید تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ترجمه نموده و به تایید برسند.

در سایت دانشگاه ذکر شده است که دانشجویانی که نیاز به بالا بردن مهارت زبان خود دارند می توانند در واحدهای فشرده زبانی شرکت نموده و به سطح موردنظر دانشگاه برسند.

کلاس های زبان در کمپ های دانشگاه و مطابق با ساعات کلاس دانشجو برنامه ریزی شده اند و از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت ، پذیرش دانشگاه هر سال در ماه سپتامبر انجام گرفته و در صورت تحصیل به صورت پاره وقت مدت زمان تحصیل افزایش می یابد.

در پذیرش دانشگاه نوشتن فرم انگیزه بسیار مهم است و خوب است که یک توصیه نامه آکادمیک و یا حرفه ای را نیز به آن بیافزایید مدارک شناسایی به همراه مدارک سابق کار مرتبط نیز از دیگر شرایط درخواستی دانشگاه هستند.
شهریه تحصیلی این دانشگاه برای سال تحصیلی 2020 -2021 به میزان 6000 یورو برای هر سال تحصیلی تعریف شده است که البته باید میزان هزینه های زندگی و دریافت ویزا را نیز درنظر داشته باشید.

تحصیل حقوق در دانشگاه لیون فرانسه

این دانشگاه با قدمتی تاریخی مفتخر است که از سال ۱۸۷۵ تاکنون آموزش رشته حقوق را را به صورت تخصصی به دانشجویان ارائه داده است.

نام اصلی این دانشگاه که ژان مولن سوم است دوره های متنوعی از جمله قوانین تجاری اروپا و حقوق بین الملل را ارائه می دهد ،این مرکز واقع در مرکز لیون ، دومین شهر بزرگ فرانسه با تعدادی از موسسات دیگر در اروپا از جمله دانشگاه هلسینکی ، دانشگاه ارسطو در تسالونیکی ، دانشگاه بولونیا ، دانشگاه بارسلونا و آکادمی حقوق دولتی مسکو همکاری دارد.

تحصیل در مقطع دکترا حقوق در دانشگاه لیون فرانسه طرفداران زیادی دارد ، دانشجویان و اساتید با همکاری یکدیگر برنامه های تحقیقاتی خود را در این دانشگاه پیش می برند.

سه دانشکده بخش های اصلی این دانشگاه را می سازند که دانشکده حقوق آن مدارکی مورد تایید دانشگاه های انگلستان به دانشجویان خود اعطا می کند که فرصت کار در سایر کشورها را نیز به آنها می بخشد.

شرایط تحصیل حقوق در دانشگاه لیون فرانسه

رشته حقوق در دانشگاه لیون در دوره کارشناسی با نام LL.M در دو گرایش حقوق بین المللی و حقوق تجارت تدریس می شود ، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی به دانشجویان این امید را می دهد که بتوانند در حوزه بین الملل بتوانند شغل دلخواه خود را بیابند.

پس تحصیل رشه حقوق به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی در این دانشگاه امکان پذیر می باشد ، هم چنین این دانشگاه به دانشجویان فرصت می دهد تا برخی از ترم های تحصیلی خود را در دانشگاه های کشورهایی که با آنها همکاری دارد سپری نماید تا تجربه هرچه بیشتری در رشته تحصیلی خود به دست آورد.

طبق آخرین رتبه بندی دانشگاه لین در رتبه 201 قرار گرفته و فرصت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد به مدت دو سال را در ادامه تحصیلات فراهم می سازد ، البته دانشجو می تواند در صورت داشتن سابقه تحصیلی مناسب از همان ابتدا به صورت پیوسته به دوره فوق لیسانس وارد گردد.

پذیرش در دانشگاه لیون فرانسه

دانشجوی علاقه مند به رشته حقوق در دانشگاه لیون باید تمامی مدارک لازم را از طریق اینترنت برای دانشگاه ارسال نموده و شماره ثبت نام دریافت نماید ، این شماره روند کار را برای داوطلب مشخص نموده و به او کمک می کند تا پورتال ثبت نام را به صورت آنلاین تکمیل نماید.

دقت داشته باشید که انجام روند ثبت نام نیاز به پرداخت هزینه دارد که پس از ارسال فیش پرداخت اجازه انجام ادامه کار داده خواهد شد ، روند پذیرش در این دانشگاه با توجه به ملیت ، سطح مقطع تحصیلات و سایر معیارها تغییر می کند و نمی توان فاکتورهای یکسانی را در پذیرش دانشگاه موثر دانست.

تحصیل حقوق در دانشگاه کاتولیک لیل فرانسه

دانشگاه لیل فرانسه مانند بسیاری از مراکز آموزشی این کشور به دانشکده و بخش های مختلفی تقسیم می شود که هر یک به صورت تخصصی در حوزه ای خاص فعالیت می کنند.

این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1875 اغاز نموده و شامل 5 دانشکده ، 20 مدرسه و یک مجتمع بیمارستانی ست ؛ هم اکنون بیش از 33 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند و شهریه هر سال تحصیلی در رشته هایی همچن حقوق برابر با 2000 یورو در سال است.

دانشگاه لیل نیز برای داوطلبان به مدت یک سال دوره پیش نیاز برگزار نموده و دانشجویان را از طریق آزمون ورودی پذیرش می نماید ، دانشجویانی که بتوانند به قبولی در آزمون ورودی برسند به مدت سه سال دوره کارشناسی رشته حقوق را پشت سر گذاشته و اماده ورود به مقطع کارشناسی ارشد می شوند.

شهریه تحصیلی در این دانشگاه در حدود 8000 یورو در سال اعلام شده و می توان به چهار زبان انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی و اسپانیای تحصیل نمود . البته شهریه تحصیلی با توجه به میزان درآمد فرد مشخص شده و می تواند با دریافت تخفیف تا 2500 یورو نیز برسد.

تحصیل حقوق در دانشگاه تولوز فرانسه

شاید در میان شهرهای برجسته کشور فرانسه نام شهر تولوز به گوشتان خورده باشد ؛ این شهر با میزبانی یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه توانسته بیش از پیش به محبوبیت خود بیافزاید.

البته این شهر علاوه بر امتیاز تحصیلی گزینه ای مقرون به صرفه است که مخارج دانشجویان را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

جهت قبولی در رشته حقوق داشتن مدرک زبان انگلیسی بسیار برای دانشگاه حائز اهمیت است و دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود به راحتی به مقطع کارشناسی ارشد وارد شوند ، برای ورود به این دوره گذراندن حداقل 240 واحد درسی و شرکت در مصاحبه حضوری الزامی ست.

رشته های حقوق در این دانشگاه شامل گرایشات زیر می باشد:

  • حقوق هوانوردی LL.M
  • حقوق خصوصی و رقابتی بین المللی اروپایی (CEPIL)
  • حقوق بین الملل، قانون تجارت بین الملل (IBL)
  • حقوق بین المللی و اروپایی (MIEL)
  • حقوق بین المللی اقتصادی MINTEC

دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید در حدود 750 یورو پرداخت کنند دقت داشته باشید که در کنار مهارت زبان انگلیسی دانشگاه از شما مهارت زبان فرانسه C1 را نیز می طلبد.

تحصیل حقوق در دانشگاه کویین مری فرانسه

دانشگاه کویین مری در واقع یک دانشگاه واقع در لندن انگلستان است که شعبه های متعددی در کشورهای مختلف از جمله فرانسه دارد.

تحصیل در دانشگاه کویین مری فرانسه به معنای تجربه تحصیل به زبان انگلیسی و برابر با سطح تحصیلات انگلستان در قبل کشور فرانسه است ، این دانشگاه اگرچه وسعت زیادی ندارد اما توانسته در رشته های ارائه دهنده خود مانند حقوق متخصصان حاذقی را به جامعه تحویل دهد.

تحصیل رشته حقوق همانند دانشگاه اصلی در لندن صورت پذیرفته و در حدود سه تا چهار سال زمان می برد ، ثبت نام در این دانشگاه دو بار در سال در ماه های سپتامبر و ژوئن صورت می پذیرد و دانشجویان باید با مراجعه به سایت دانشگاه فرم درخواست را تکمیل و ارسال نمایند.

خدمات مهاجرت تحصیلی به فرانسه

اگر میخواهید در کشوری متنوع با شهرت عالی تحصیلی تحصیل کنید ، فرانسه برای شما کشور مناسبی است ، در حال حاضر بیش از ۲۵۰،۰۰۰ دانشجوی بین المللی در فرانسه وجود دارد که حدود ۱۰ درصد از ثبت نام شدگان در دانشگاه های فرانسه را تشکیل می دهد.

بسیاری از دانشجویان در سطح تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری ) تحصیل می کنند ، این کشور یک محیط عالی برای همه دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و کیفیت فوق العاده آموزشی ، سخنرانی ها و فرصت های پژوهشی دارد.

سوالات پر تکرار تحصیل حقوق فرانسه

پس از مطالعه نوشتار بالا احتمالا به پاسخ پرسش هایتان رسیده اید ، در زیر هم سوالات پرتکراری که علاقه مندان تحصیل در فرانسه در رشته حقوق از کارشناسان ما پرسیده اند را با پاسخشان قرار داده ایم اما اگر هنوز هم برایتان ابهامی وجود دارد می توانید در قسمت دیدگاه ها موضوع را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ دقیق آن را دریافت کنید.

در نهایت موسسه مهر آفرین رجبی با مجوز رسمی ، جهت تحصیل رشته حقوق در فرانسه آماده ارائه خدمات مشاوره و ارسال دانشجو به فرانسه می باشد ، برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص شرایط تحصیل در آلمان و یا کشور های دیگر دنیا با دفاتر تهران و شیراز موسسه در تماس باشید و با شرایط تحصیل رایگان در فرانسه آشنا شوید.

4.3/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه