برترین دانشگاه های پزشکی آلمان

برترین دانشگاه های پزشکی آلمان را می توان به عنوان مقصد اصلی علم پزشکی در جهان معرفی کرد ، زیرا بر کسی پوشیده نیست که این کشور علاوه بر منحصر بفرد بودن در حوزه صنعت ، در علم پزشکی نیز بسیار صاحب نام بوده و کمتر کشوری توانسته در علم درمان به پای آن برسد.

انتخاب دانشگاه های ارائه دهنده علم پزشکی در آلمان می تواند هوشمندانه ترین انتخاب زندگی تان به شمار برود.

چنانچه مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اید و به دنبال یک مقصد ایده آل جهت تحصیل در رشته پزشکی هستید ، ضمن مطالعه این مطلب با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید ، ضمناً دعوت می کنیم تا مقاله بسیار کامل و به روز  تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را بخوانید ؛ اطلاعاتی که در آن مقاله کسب می کنید شامل نحوه اخذ پذیرش در رشته های پزشکی ، چگونگی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ، دریافت بورسیه ، هرینه های تحصیل رشته پزشکی و سایر موارد کاربردی و مهم است.

در زیر به تعدادی از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان می پردازیم تا ضمن آشنایی با آن ها ، برخی ویژگی های مهم از این دانشگاه ها را بدانید ، زیرا هر دانشگاه در ایالت مربوط به خودش دارای شرایط خاص خود برای پذیرش دانشجو می باشد.

فهرست مطالب
برترین دانشگاه های پزشکی آلمان

دانشگاه پزشکی آخن

دانشگاه پزشکی آخن را می توان یکی از اصلی ترین دلایل درخواست تحصیل در آلمان دانست ، زیرا علاوه بر آنکه یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا به شمار می رود ، به شیوه کاملا نوین و جدید دروس علوم پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می کند ، این دانشگاه با داشتن کلینیک های مخصوص و کلیه امکانات پژوهشی دانشجویان را به بهترین شکل ممکن برای دنیای حرفه ای آموزش داده و آماده ورود به محیط واقعی درمان می نماید.

ثبت نام در رشته پزشکی این دانشگاه منوط به شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره بالا در دروس ریاضی و زیست می باشد ، علاوه بر این هم در دانشگاه آخن و هم در سایر برترین دانشگاه های پزشکی آلمان باید به تسلط خوبی از زبان آلمانی برسید تا بتوانید در آزمون ورودی شرکت کرده و تقاضای تحصیل رایگان داشته باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با راهنمایی مشاوران حرفه ای رجبی که شناخت کاملی از دانشگاه های آلمان دارند ، برترین ها را انتخاب می کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه بوخوم آلمان​

University of Bochum / Germany

دانشگاه بوخوم آلمان

چنانچه بخواهیم نام ده مورد از برترین دانشگاه پزشکی آلمان را فهرست نماییم ، قطعا دانشگاه بوخوم آلمان در میان یکی از پنج مورد اول است که فعایلت خود را از سال ۱۹۶۲ آغاز نموده است ، این دانشگاه با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده در علوم مختلف ، در اغلب حوزه های علم پزشکی دارای اساتید برتر بوده و شما با آینده ای تضمین شده تحصیلات خود در رشته پزشکی را به پایان خواهید رساند ، طبق آخرین رتبه بندی جهانی این دانشگاه توانسته رتبه ۳۳۰ را به دست آورد که یکی از دلایل اصلی آن داشتن کلینیک های مختلف است ، دانش زبان آلمانی و تسلط نسبی به زبان انگلیسی از جمله شروط پذیرش این دانشگاه می باشد.

دانشگاه فرانکفورت آلمان

از دیگر گزینه های ایده الی که می توان در کشور آلمان به عنوان مقصد رشته پزشکی معرفی نمود ، دانشگاه فرانکفورت آلمان است ، این دانشگاه که در سال 1914 تاسیس شده ، هرساله پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی از اقصی نقاط جهان است که داشتن اساتیدی با جوایز نوبل دلیل افزایش این درخواست ها است.

یکی از اصلی ترین مزایای دانشگاه فرانکفورت آلمان وجود بورسیه و حمایت های مختلفی تحصیلی است که دانشجویان حتی در رشته های پزشکی را را در مقاطع مختلف بورسیه می نماید ، اختصاص رتبه بندی جهانی زیر ۲۰۰ نشان از جایگاه ویژه این دانشگاه دارد و چنانچه بتوانید در آزمون ورودی به قبولی برسید ، نیازی به پرداخت شهریه تحصیلی نخواهید داشت.

برای اطلاع از نحوه شرکت در آزمون و چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی آلمان و همچنین آگاهی از قوانین محدودیت سنی در رشته پزشکی آلمان ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را حتما بخوانید.

در این بخش ، دعوت می کنیم به ویدئویی که تعدادی از پرونده های ما در زمینه اخذ ویزای تحصیلی آلمان را نشان میدهد ، توجه فرمایید ؛ این ویدئو ها تنها بخشی از موفقیت همکاران تلاشگر و حرفه ای ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است که در بازه زمانی کوتاه مدتی گردآوری شده ، شما می توانید به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم؟” هم سری بزنید و با صحبت برخی از دانشجویانی که موسسه ما را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کرده اند ، آشنا شوید.

دانشگاه لوبک آلمان

رتبه دانشگاه لوبک آلمان در تمامی علوم دانشگاهی از جمله رشته پزشکی را می توان دلیل خوبی برای مهاجرت به آلمان دانست ، این دانشگاه که به عنوان یک مرکز تحقیقاتی در شمال کشور آلمان شناخته میشود ، به طور کامل بر روی تمام شاخه های پزشکی تمرکز و تحقیق می کند و سالانه دانشجویانی را در این علم تربیت می کند.

دانشگاه لووبک به عنوان یکی از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان ، در ابتدا تنها مختص به علم پزشکی بود که با گذر زمان رشته های دیگر به آن افزوده شد ، خوب است بدانید که دانشگاه لووبک آلمان بین سه مورد نخست برترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آلمان شناخته می شود و از معتبرترین مدارک جهانی را به فارغ التحصیلان اعطا می کند.

داشتن مدرک زبان از جمله موارد مهم اخذ پذیرش این دانشگاه محسوب میشود و دانشجویان خارجی و داخلی نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای در هنگام تحصیل ندارند.

دانشگاه لوبک آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان نه تنها در آلمان بلکه در اروپا و جهان یکی از قوی ترین و قدیمی ترین دانشگاه ها ی حوزه پزشکی است که تمام رشته های علم پزشکی از جمله پزشکی عمومی و دندانپزشکی را با دانشجویان ارائه می دهد ، بسیاری از تحقیقات علمی و مقاله های معتبر علم پزشکی کشور آلمان در این دانشگاه انجام و به چاپ میرسد و اکثر واحدهای درسی به زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می شوند ، خوب است بدانید که تحصیل در این دانشگاه و یا هر یک از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان می تواند زمینه ساز کار در آلمان پس از فارغ التحصیلی باشد و شما را به راحتی به دنیای طبابت این کشور وارد سازد.

عده ای از دانشجویان ، دانشگاه هایدلبرگ را برای گرفتن تخصص پزشکی انتخاب می کنند اما آیا می دانید چگونه باید مدرک پزشکی ایران یا سایر کشور ها را برای گرفتن تخصص در دانشگاه های آلمان معادل سازی کنید ؟ آیا می دانید استاد راهنما را باید چگونه انتخاب کنید ؟ برای آگاهی از این موارد و بسیاری اطلاعات مهم دیگر مقاله تخصص های پزشکی در آلمان را با دقت بخوانید.

رشته پزشکی در آلمان و یا هر رشته دیگری که انتخاب کنید ، ابتدا باید با کلیات و اصول آشنا باشید ، مقالات زیر را بخوانید.

دانشگاه دولتی برلین​

State University of Berlin

دانشگاه دولتی برلین

دانشگاه دولتی برلین از امکانات و دوره های پیشرفته ای در زمینه پزشکی برخوردار است که از جمله مهم ترین آن بیمارستان مجهز آن است که از بزرگترین و مشهورترین های مراکز آموزشی اروپا به شمار می رودد ، برای تحصیل در این دانشگاه باید زبان آلمانی را به طور نسبی فرا بگیرید ، با نگاهی به رزومه علمی دانشگاه نیز به چند جایزه نوبل برخواهید خورد که در رشته پزشکی برای کمتر دانشگاهی در سطح جهان وجود دارد ، این دانشگاه در حدود ۱۴۰۰۰ استاد ، کارمند و پرسنل دارد و در سال حدود ۶۰۰۰ نفر ثبت نامی داخلی و بین المللی در ان به ثبت می رسد ، از دانشگاه دولتی برلین می توان به عنوان مدلی در خود محوری ، استقلال ، مطالعه و تحقیقات گسترده برای دیگر دانشگاه های اروپا نام برد.

دانشگاه پزشکی ماگدبورگ

شاید نام دانشگاه پزشکی ماگدبورگ را در زمینه تحصیلی کشور آلمان کمتر شنیده باشید ، اما این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان به دانشجویان بین المللی معرفی می شود ، این دانشگاه با تاسیس در سال ۱۹۹۳ ، از جوانترین دانشگاه های آلمان است که دارای سه دانشکده بزرگ پزشکی ، مهندسی و تربیت معلم می باشد ، در حال حاضر حدود ۱۳ درصد از دانشجویان دانشگاه ماگدبورگ را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که از این تعداد بیشترین آنها دانشجویان پزشکی هستند.

دانشکده پزشکی ماگدبورگ در رنکینگ جهانی تایمز در سال ۲۰۱۸ در جایگاه ۵۰۰ قرار داشته و از شرایط ورود برای رشته پزشکی تسلط به زبان آلمانی با ارائه مدرک DSH در سطح سه به بالا ، معدل بالای ۱۸ و TestDaf با نمره حداقل ۵۴ اشاره کرد.

دانشگاه خصوصی هردک ویتین

از دانشگاه های دولتی که بگذریم در میان دانشگاه های خصوصی آلمان نیز می توان گزینه های ایده آلی را در رشته های پزشکی یافت که دارای رتبه جهانی هستند. 

دانشگاه خصوصی هردک ویتین یک دانشگاه خصوصی است که در سال ۱۹۸۳ در شهر ویتن تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه خصوصی در این شهر است ، حدود ۱۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته های پزشکی ، پرستاری ، دندانپزشکی ، اقتصاد ، فلسفه و فرهنگ در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

مانند سایر برترین دانشگاه های پزشکی آلمان برای پذیرش در این دانشگاه شرکت در مصاحبه و بیان انگیزه تحصیل در رشته پزشکی ضروری است ، لازم به ذکر است که تحصیل در این دانشگاه رایگان نیست اما به دانشجویان بین المللی محصل در این دانشگاه کمک هزینه تحصیلی اعطا می گردد.

دانشگاه خصوصی هردک ویتین

دانشگاه پزشکی چریت برلین

دانشگاه پزشکی چریت برلین بزرگترین دانشگاه کلینیکی در اروپا است که در طول ۵ سال گذشته نیز به عنوان بهترین دانشگاه بیمارستانی در آلمان شناخته شده است ، دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از معتبرترین و رقابتی ترین دانشکده ها در سراسر آلمان می باشد و در حال حاضر حدود ۶۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

آیا دانشگاه های آلمان برای تحصیل پزشکی بهترین هستند؟ مقالات زیر را مطالعه کرده و به پاسخ سوال برسید.

سوالات پر تکرار برترین دانشگاه های پزشکی آلمان

 برای ثبت نام در رشته پزشکی این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت  کرده و نمره بالا در دروس ریاضی و زیست بگیرید ، به علاوه زبان آلمان شما باید خوب باشد.

این دانشگاه ، رتبه ۳۳۰ را داردکه از دلایل اصلی آن داشتن کلینیک های مختلف در آلمان بوده است.

 

بله این دانشگاه با رتبه زیر 200 در جهان ، از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان است ، یکی از اصلی ترین مزایای دانشگاه فرانکفورت آلمان وجود بورسیه تحصیلی بوده و اگر شما بتوانید در آزمون ورودی قبول شوید ، نیازی به پرداخت شهریه تحصیلی نیست!

دانشگاه دولتی برلین از امکانات و دوره های پیشرفته ای در زمینه پزشکی برخوردار بوده که از جمله مهم ترین آن بیمارستان مجهز آن است که از بزرگترین و مشهورترین های مراکز آموزشی اروپا است ، برای تحصیل در این دانشگاه باید زبان آلمانی را به طور نسبی بدانید.

در این مقاله تلاش نمودیم تا تنها برخی از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان را  بررسی کنیم ، اما علاوه بر این موارد گزینه های مختلف زیادی برای تحصیل کلیه علوم پزشکی در آلمان وجود دارد که کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی اماده راهنمایی شما برای اخذ پذیرش هستند ، با دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید تا از تمامی جزئیات لازم مطلع شوید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به آلمان را بخوانید تا با راه هایی به جز تحصیل هم برای مهاجرت به این کشور آشنا شوید ؛ روش هایی مانند ، کار ، سرمایه گذاری ، ازدواج ، همراهی با خانواده و سایر روش های امن و سریع.

در ویدئو های زیر ، برخی از کلاینت های موسسه رجبی از تجارب خود در زمینه مهاجرت می گویند ؛ شاید شما نفر بعدی باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه