بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

بهترین شهرهای هلند برای تحصیل چه ویژگیهایی دارند؟ هلند معمولاً بعنوان یک مقصد برتر برای دانشجویان بین‌المللی ، هم بخاطر آنچه که این کشور نشان می‌دهد و هم بخاطر آموزش جامعی که ارائه می‌دهد ، شناخته می‌شود.

هلند دارای شهرهای دانشجویی بسیاری است که هر یک دارای ویژگیهای مخصوص به خود هستند ؛ لذا شناخت شهرهای این کشور پیش از مهاجرت به کشور هلند و تحصیل در آن بسیار مفید خواهد بود ؛ با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا تحصیلی راحت و پر از تجارب عالی را به ثبت برسانید ، همچنین مقاله تحصیل در هلند را در کنار این محتوا مرور کنید تا با هزینه های تحصیل ، شرایط تحصیل رایگان و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلند هم آشنا شوید.

هلند دارای صنعتی خوب است و یکی از اعضای موسس ناتو و اتحادیه اروپا می‌باشد ؛ همچنین هلند یکی از بزرگترین صادرکنندگان موادغذایی در سراسر جهان است و با حمایت عالی دولت و نرخ پایین جرم و جنایت ، از محیطی امن و با کیفیت و هزینه‌های پایین زندگی برخوردار می‌باشد ؛ همچنین گزارش جهانی شادی ، هلند را بعنوان یکی از پنج کشور برتر شاد جهان رتبه‌بندی کرده است.

لذا می‌توان گفت که بهترین شهرهای هلند برای تحصیل می‌توانند مکانهای مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی باشند ؛ چرا که شرایط مناسبی را چه از لحاظ حضور دانشگاهها و چه از لحاظ بازار کار در کشور هلند و هزینه‌های مناسب زندگی و سایر امکانات در اختیار دانشجویان قرار خواهند داد.

فهرست مطالب
بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

در همین ابتدا دعوت می کنیم ویدئو و پادکستی که همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در خصوص معرفی بهترین شهر های هلند برای تحصیل ارائه داده است را ببینید و بشنوید ، در کمتر از سه دقیقه می توانید مهمترین موضوعات مطرح شده در این مقاله را دریافت نمایید ؛ پادکست را هم می توانید دانلود کرده و بعداً دوباره گوش دهید.

پادکست بهترین شهرهای هلند برای تحصیل​

بهترین شهرهای هلند برای تحصیل کدامند؟

بهترین شهرهای هلند برای تحصیل کدامند؟ هلند ممکن است کشور کوچکی باشد ، اما یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و دارای ساکنینی با فرهنگ ها و ملیت های مختلف و شهرهای غنی از فرهنگ و تاریخ می باشد ؛ از آن جا که شهرهای دانشجویی زیادی در هلند وجود دارد ، بنابراین کشوری عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد.

شهرهای دانشجویی این کشور مکان هایی عالی برای پیدا کردن دوستان جدید و ادغام سریع با مردم محلی است ؛ علاوه بر این ، دانشجویان می توانند تا 16 ساعت در هفته در طول تحصیل و تمام وقت در تعطیلات به کار مشغول شوند ، لذا شرایط کار در شهرهای دانشجویی هلند برای دانشجویان فراهم خواد بود ؛ همچنین ، دانشجویان خارجی پس از فارغ التحصیلی اجازه دارند تا یک سال در این کشور بمانند و بدون نیاز به درخواست مجوز کار شغلی پیدا کنند.

در اکثر شهرهای هلند جمعیت دانشجویی بسیاری وجود دارند و سالانه این کشور پذیرای حدود 90000 دانشجوی خارجی است و علی رغم اینکه انگلیسی زبان رسمی این کشور نیست ، اما حدود 95% از مردم محلی به انگلیسی مسلط هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رایگان در هلند با دریافت مشاوره های مهاجرت تحصیلی و سنجش رایگان شرایط شما.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

لیدن یک شهر دانشجویی افتخارآمیز از دهه 1500

لیدن یک شهر دانشجویی افتخارآمیز از دهه 1500 است که بین لاهه و آمستردام قرار گرفته و تنها 15 دقیقه از لاهه و 30 دقیقه تا آمستردام فاصله دارد ؛ جامعه دانشجویی بخش بزرگی از شهر لیدن را تشکیل می دهد و در واقع این شهر به خاطر انجمن های دانشجویی خود شناخته شده است ؛ لذا می توان گفت که لیدن شهری است که برای دانشجویان بین المللی در هلند ساخته شده است ؛ پس در بین بهترین شهرهای هلند برای تحصیل قرار می گیرد.

لیدن دارای قدیمی ترین دانشگاه هلند است ، بنابراین در طول سال ها دانشجویان زیادی را آموزش داده است و به ویژه در زمینه علوم اجتماعی و حقوق شناخته شده است ؛ از آنجا که لیدن زادگاه رامبراند است ، به دلیل ریشه های هنری خود نیز شناخته شده است.

این شهر بر اساس شعار خود ، شهر اکتشافات ، آموزش و علم را در اولویت خود قرار داده و چشم انداز شهر را حول موسسات آموزشی می بیند که این امر منجر به هجوم بالای دانشجویان خارجی به لیدن شده است ؛ با این حال ، لیدن جذابیت های یک شهر کوچک را از طریق مکان های تاریخی غنی حفظ می کند و دارای شبکه گسترده ای از  کانال ها و پل ها است ؛ دانشگاه لیدن و وبستر لیدن دانشگاه های معروف شهر لیدن می باشند.

لیدن یک شهر دانشجویی افتخارآمیز از دهه 1500

تحصیل در آمستردام

تحصیل در آمستردام و پایتخت هلند همه انتظارات را برآورده می‌کند ؛ با وجود دوره‌های زبان هلندی و انگلیسی ، آمستردام شهری شگفت‌انگیز برای زندگی و کاوش در اطراف و زندگی شبانه برای هر دانشجویی خواهد بود ؛ اما با اینکه اقامت در آمستردام کار دشواری است ، ولی با برنامه‌ریزیهای مناسب می‌توان بر چالشها غلبه کرد.

در حالیکه این شهر مرکز امور مالی در هلند است ، اما افتخار این شهر فرهنگ آن است ؛ همچنین سیستم پیچیده کانالهای آمستردام که هم زیبا و هم کاربردی هستند ، از شگفتیهای این شهر است ؛ آمستردام سرشار از تاریخ است و معماریهای جذاب و صحنه‌های هنری را در جای جای این شهر می‌توان مشاهده نمود ؛ دانشجویان می‌توانند آخر هفته‌های خود را با دوچرخه‌سواری در شهر و یا گشت‌و گذار در بازارهای قدیمی و هنرهای خیابانی بگذرانند ، در کافه‌های شهر بچرخند و روز را با گوش‌دادن به کنسرتهای موسیقی در بازارهای شبانه به پایان برسانند.

حال‌و هوای خنک و آرام شهر در شخصیت مردم آن نیز نفوذ کرده و شهروندان آمستردام بخاطر بردباری ، مهمان‌نوازی و روحیه آرامشان شناخته شده‌اند.

لذا ، کارهای زیادی برای انجام دادن در آمستردام وجود دارد و جامعه دانشجویی این شهر ، بزرگ و متنوع هستند ؛ آمستردام می‌تواند بسیار گرانتر از بسیاری از شهرهای دیگر هلند باشد ؛ لذا در صورتیکه مشکل هزینه ندارید و واقعاً می‌خواهید در آمستردام تحصیل کنید ، این شهر می‌تواند بهترین مکان باشد.

نام دانشگاه (فارسی) نام دانشگاه (انگلیسی)
دانشگاه آمستردام University of Amsterdam
دانشگاه Vrije آمستردام Vrije University Amsterdam (VUA)

خرونینگن یک شهر شمالی شلوغ

خرونینگن یک شهر شمالی شلوغ با تعداد زیادی دانشجو است که آن را به مکانی فوق العاده محبوب ، برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است ؛ گرونینگن بزرگترین شهر در منطقه و دارای تنوع زیادی است ؛ کارهای زیادی برای انجام دادن در خرونینگن وجود دارد.

دانشگاه های خرونینگن ، به خودی خود نقطه عطفی است و از جمله بهترین دانشگاه های قدیمی در کل هلند به حساب می آید ؛ لذا گرونینگن در بین بهترین شهرهای هلند برای تحصیل قرار دارد.

نام دانشگاه (فارسی) نام دانشگاه (انگلیسی)
دانشگاه خرونینگن University of Groningen
دانشگاه علمی کاربردی Hanze Hanze University of Applied Sciences
مدرسه بازرگانی بین المللی خرونینگن International Business School Groningen

خرونینگن چیزهای زیادی برای کشف داشته و از لحاظ مکان هایی برای مطالعه در رتبه بالایی قرار دارد ؛ گرونینگن اساساً به عنوان یک شهر دانشجویی عالی شناخته می شود ؛ چرا که بسیاری از جمعیت شهر دانشجو هستند.

علاوه بر این ، این شهر به دلیل موفقیت زنان دانشجویش شناخته شده است ؛ به طوری که اولین دانشجوی زن و همچنین اولین فضانورد زن هلندی از آن این شهر و دانشگاه این شهر بوده است ؛ بنابراین خرونینگن تاریخچه جالبی را پشت سر گذاشته است.

روتردام شهری با ملیت های مختلف 

روتردام شهری با ملیت های مختلف است و از یک جامعه دانشجویی بزرگ بهره می برد ؛ این بندر به عنوان بزرگترین بندر اروپا نیز شناخته شده است ؛ همچنین در صورتی که به معماری و طراحی علاقمند باشید ، این شهر مناسب شما خواهد بود ؛ روتردام دارای تاریخچه ای غنی است که در طول جنگ جهانی دوم خسارات زیادی متحمل شد ؛ اما روتردام برای ایجاد فضایی رو به رشد آرام ننشست.

روتردام که دومین شهر بزرگ و یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل است ، کار خود را به عنوان یک دهکده ماهیگیری ساده شروع کرد و در حال حاضر به یک شهر بندری بزرگ تبدیل شده است.

روتردام به عنوان مرکز تجارت دریایی و شهری پر جنب و جوش شناخته می شود و گام هایی در تغییر چشم انداز خود برای تبدیل شدن به قطبی برای معماری مدرن برداشته است و آن را به مقصدی عالی برای دانشجویان هنر و طراحی تبدیل کرده است.

نام دانشگاه (فارسی) نام دانشگاه (انگلیسی)
دانشگاه اراسموس روتردام Erasmus University Rotterdam
دانشگاه علوم کاربردی روتردام Rotterdam University of Applied Sciences
دانشکده مدیریت روتردام Rotterdam School of Management
کودارتس روتردام Codarts Rotterdam

اگر قصد دارید در دانشگاه های محبوب و مطرح هلند تحصیل کنید ، اطلاعات مقالات زیر تکمیل کننده دانسته های شماست!

آیندهون شهری نوآور

آیندهون شهری نوآور و از جمله بهترین شهرهای هلند برای تحصیل است ؛ لذا در زمینه نوآوری کارهای زیادی برای انجام دادن دارد ؛ این شهر که محل استقرار برند معروف فیلیپس می باشد ، به معنای واقعی کلمه با فضاها و ساختمان های نوآورانه عجین شده است ؛ به همین دلیل این شهر به عنوان مرکز فناوری و مهندسی شناخته می شود.

دانشگاه فناوری آیندهوون که رتبه بالایی را در بین دانشگاه های جهان برای معماری اش کسب کرده ، در این شهر وجود دارد و این دانشگاه با شرکت فیلیپس و سایر شرکت های فناوری همکاری نزدیکی دارد ؛ لذا اگر به دنبال مطالعه هر چیز نوآورانه ای هستید ، پس آیندهون از جمله بهترین شهرهای هلند برای تحصیل خواهد بود.

آیندهوون یک شهر دوست داشتنی است و مکان های زیادی برای کاوش دارد ؛ یک فرودگاه اصلی نیز در این شهر وجود دارد که معمولاً بلیط‌های ارزان‌تری نسبت به اسخیپول ارائه می دهد ؛ بنابراین برای مسافرت اقدام از این طریق راحت تر و ارزان تر خواهد بود.

نام دانشگاه (فارسی) نام دانشگاه (انگلیسی)
دانشگاه فناوری آیندهوون Eindhoven University of Technology
دانشگاه علمی کاربردی فونتیس Fontys University of Applied Sciences

دلفت نسخه ای کوچک از آمستردام 

دلفت یک شهر کوچک و بسیار زیبا در هلند است که بین لاهه و روتردام قرار گرفته است ؛ این شهر تمام کانال های زیبا ، خانه های هلندی و خیابان های سنگ فرش شده را در خود جای داده است ؛ به همین خاطر ، دلفت نسخه ای کوچک از آمستردام ، البته منهای گردشگران فراوان ، شناخته می شود ؛ این شهر همچنین از تاریخی فوق العاده غنی بهره می برد ؛ همچنین قدیمی ترین ، بزرگ ترین و برترین دانشگاه فنی دولتی هلند یعنی دانشگاه صنعتی دلفت در این شهر واقع شده است ، لذا اگر به ریاضیات و علوم کامپیوتر (و یا هر چیزی که با فناوری در ارتباط است) علاقه داشته باشید ، پس این شهر و دانشگاه را نباید از یاد ببرید.

نام دانشگاه (فارسی) نام دانشگاه (انگلیسی)
دانشگاه صنعتی دلفت Delft University of Technology
موسسه IHE برای آموزش آب IHE Delft Institute for Water Education

همچنین دانشگاه دلفت ، یکی از دانشگاه های برتر معماری است و پردیس آن با توجه به کوچک بودن دلفت بزرگ است و در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب می باشد.

برترین دانشگاه های دلفت که به عنوان یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل شناخته می شود ،  جدول را ببینید.

اوترخت مرکز مذهبی هلند   

اوترخت چهارمین شهر بزرگ و یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل و زندگی دانشجویی در هلند است و در حالی که شهرهای دیگر هلند ممکن است  به عنوان مراکز سیاسی یا اقتصادی هلند از جایگاهی ویژه برخوردار باشند ، اوترخت مرکز مذهبی هلند از قرن هشتم به بعد بوده است ؛ امروزه هلند از آزادی مذهب برخوردار است.

اما شواهدی از گذشته کاتولیک کشور هلند در تعداد زیادی از بناهای مذهبی شهر به خوبی مشخص است که یکی از نمونه های بارز آن برج Dom Tower که بلندترین نقطه اوترخت است و مناظر فوق العاده ای از شهر را به نمایش می گذارد ، می باشد.

دانشجویان می توانند در کانال های اوترخت و مناظر قدیمی مدرسه گم شوند و در سبک زندگی هلندی غوطه ور شوند ؛ شهر اوترخت دومین شهر از نظر تعداد رویدادهای فرهنگی است و تئاترها و کنسرت های موسیقی و جشنواره های مذهبی در این شهر قابل مشاهده می باشند ؛ برخی از موسسات عالی اوترخت عبارتند از:

نام دانشگاه (فارسی) نام دانشگاه (انگلیسی)
دانشگاه اوترخت Utrecht University
دانشگاه هنر اوترخت Utrecht School of Arts

وبینار تحصیل بدون مدرک زبان 

در این بخش از مقاله دعوت می کنیم وبینار ارائه شده توسط زهرا اشتیاقی کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید ، چنانچه دغدغه شما هم گرفتن مدارک ایلتس و تافل و یا یادگیری سایر زبان های دیگری به جز انگلیسی برای تحصیل در کشورهای خارجی است این وبینار را از دست ندهید.

 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان با ثبت شماره تلفن همراه در همین باکس ، ما با شما تماس میگیریم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر تیلبورگ هلند

با این که شهر تیلبورگ هلند مکان کم تر محبوب برای زندگی در هلند برای مهاجران شناخته می شود و دانشجویان کمتری در آن زندگی می کرده اند ؛ اما در طول سال ها شروع به جذب بیش تر و بیش تر دانشجویان بین المللی کرده و به سرعت در حال تبدیل شدن به مکانی محبوب به ویژه برای دانشجویان است.

در حال حاضر ، تیلبورگ جمعیت زیادی از دانشجویان را در بر می گیرد و همیشه کارهای زیادی برای انجام در شهر وجود دارد.

در این شهر زندگی شبانه و فرهنگ مقرون به صرفه است و شما در یک مکان عالی و به نسبت ارزان کشور هلند خواهید بود ، هزینه های حمل و نقل و اقامت در تیلبورگ نسبت به سایر شهرهای هلند نسبتاً ارزان است و فستیوال های زیادی در تابستان وجود دارند که معروف ترین آن ها یک نمایشگاه ده روزه در ماه جولای می باشد ؛ از دانشگاه های برتر تیلبورک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام دانشگاه (فارسی) نام دانشگاه (انگلیسی)
دانشگاه تیلبورگ Tilburg University
دانشکده تجارت و جامعه TIAS TIAS School of Business and Society

ماستریخت جنوبی ترین شهر هلند

ماستریخت جنوبی ترین شهر هلند ، کمی متفاوت است و نسبت به بقیه مناطق هلند ، کم تر هلندی است ؛ ماستریخت چند فرهنگی تر از شهرهای دیگر هلند است و با آلمان و بلژیک همسایه می باشد ؛ بنابراین دانشجویان می توانند در حین تحصیل به نقاط اطراف نیز سفر کنند و کشورهای دیگر را نیز کشف نمایند.

نام دانشگاه (فارسی) نام دانشگاه (انگلیسی)
دانشگاه ماستریخت Maastricht University
دانشکده مدیریت ماستریخت Maastricht School of Management

دانشگاه ماستریخت دومین دانشگاه جوان هلندی است که در سال 1976 تأسیس شده است و همچنان دارای رتبه جهانی می باشد.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

بله ، سالانه این کشور پذیرای حدود 90000 دانشجوی خارجی است و علیرغم اینکه انگلیسی زبان رسمی این کشور نیست ، اما حدود 95% از مردم محلی به انگلیسی مسلط هستند. 

لیدن دارای قدیمی ترین دانشگاه هلند است ؛ لیدن یک شهر دانشجویی افتخارآمیز از دهه 1500 است که بین لاهه و آمستردام قرار گرفته و تنها 15 دقیقه از لاهه و 30 دقیقه تا آمستردام فاصله دارد ؛ می توان گفت که لیدن شهری است که برای دانشجویان بین المللی در هلند ساخته شده است.

دانشگاه آمستردام
دانشگاه Vrije آمستردام

خرونینگن یک شهر شلوغ با تعداد زیادی دانشجو است که آن را به مکانی فوق العاده محبوب ، برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است ؛ گرونینگن بزرگترین شهر در منطقه و دارای تنوع زیادی است ؛   دانشگاه های این شهر از بهترین دانشگاه های قدیمی در کل هلند به حساب می آید.

اگر به ریاضیات و علوم کامپیوتر (و یا هر چیزی که با فناوری در ارتباط است) علاقه داشته باشید ، پس این شهر و دانشگاه را نباید از یاد ببرید ؛ همچنین دانشگاه دلفت ، یکی از دانشگاه های برتر معماری است و پردیس آن با توجه به کوچک بودن دلفت بزرگ است و در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب می باشد.

با انتخاب بهترین شهرهای هلند برای تحصیل می توان علاوه بر بهره بردن از کیفیت آموزشی برتر در بهترین دانشگاه های هلند ، می توان از زندگی دانشجویی مطلوب و مساعدی نیز لذت برد ؛مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص مسائل مهاجرتی می باشند ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به هلند را نیز بخوانید و با سایر روش های مهاجرت به جز تحصیل هم آشنا شوید.

با برخی از پر طرفدارترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های هلند از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه