بهترین دانشگاه های هلند

بهترین دانشگاه های هلند بر اساس عملکردشان در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان از رتبه بسیار خوبی برخوردارند.

تحصیل در دانشگاه های هلند می تواند در کنار کیفیت آموزشی بالا در بهترین دانشگاه های هلند ، شهریه‌های نسبتا مطلوب و دوره‌های آموزشی فراوان به زبان انگلیسی را به متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه دهد ؛ چرا که هلندی‌ها عموماً به دلیل تسلط به زبان انگلیسی ، این زبان را بعنوان زبان دوم خود می دانند.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سالها تجربه در خصوص انواع روشهای مهاجرتی ، آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود ، همچنین توصیه می کنیم ختما در کنار این محتوا مقاله تحصیل در هلند را نیز بخوانید تا در خصوص هزینه ها ، اخذ پذیرش و بورسیه های تحصیلی در این کشور بیشتر بدانید.

هلند نیز با داشتن برخی از قدیمی‌ترین دانشگاههای جهان و یکی از اولین کشورهای قاره اروپا که دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی کرد و نیز به دلیل رتبه‌بندی بالای دانشکده های مهندسی ، دانشکده‌های حقوق و مدارس کسب و کار و نیز دانشکده‌های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

علاوه بر این ، چندین مؤسسه و دانشگاه هلند دارای رتبه‌های بالا و شهرت جهانی از لحاظ اکتشافات و تحقیقات علمی می‌باشند ؛ لذا ، تحصیل در بهترین دانشگاه های هلند بسیار پرطرفدار است.

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های هلند

بهترین دانشگاه های هلند را در این مقاله معرفی کرده ایم اما اگر فرصت کافی برای مطالعه تمام مطلب را ندارید می توانید با استفاده از ویدئو و پادکست ارائه شده با مهمترین موضوعات این محتوا آشنا شوید ، مدت زمان ویدئو تقریبا دو دقیقه است.

پادکست بهترین دانشگاه های هلند​

بهترین دانشگاه های هلند کدامند؟

بهترین دانشگاه های هلند کدامند؟ هلند از جمله کشورهای پیشرو در اروپا برای آموزش بین المللی است و این کشور ترکیب خوبی از موسسات سنتی و مدرن را ارائه می دهد و بسیاری از دانشگاه‌های هلند از شهرت بی نظیری در سراسر جهان برخوردار هستند ؛ همچنین ، هلند خانه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین سیستم های آموزش عالی در جهان است که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می گردد.

هلند یکی از اولین کشورهایی بوده که تلاش های جدی در ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را انجام داده است و هر چند که این کشور بسیار کوچک تر از همسایگان خود از جمله آلمان یا فرانسه است ، اما تعداد بیش تری از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

بهترین دانشگاه های هلند همواره در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان از امتیازات بالایی برخوردار بوده اند ؛ دانشگاه لیدن ، دانشگاه اوترخت ، دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن ، دانشگاه آمستردام ، دانشگاه اراسموس روتردام و دانشگاه فناوری آیندهوون تنها بخشی از دانشگاه ها و موسسات محبوب هلند به حساب می آیند که به لطف کیفیت قابل توجه تحقیقات و آموزش عالی در بین بهترین دانشگاه‌های جهان از رتبه بالایی برخوردارند.

برخی از بهترین دانشگاه های هلند براساس رتبه بندی QS شامل موارد زیر خواهند بود:

نام دانشگاه رتبه در بین بهترین دانشگاه های هلند رتبه در بین بهترین دانشگاه های اروپا رتبه در بین بهترین دانشگاه های جهان
دانشگاه آمستردام 1 9 38
دانشگاه اوترخت 2 12 48
دانشگاه اراسموس روتردام 3 18 62
دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن 4 24 80
دانشگاه لیدن 5 25 82
دانشگاه Vrije در آمستردام 6 26 84
دانشگاه گرونینگن 7 29 88
دانشگاه رادبود نیمخن 8 40 107
دانشگاه فناوری دلفت 9 68 174
دانشگاه ماستریخت 10 79 190
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های هلند در کمترین زمان با راهنمایی مشاوران حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام (UvA) بزرگ ترین موسسه آموزش عالی کشور هلند است که شامل حدود 32000 دانشجو می باشد ؛ این دانشگاه که در سال 1632 تأسیس شد ، سومین دانشگاه قدیمی هلند است و علاوه بر این که در 100 رتبه برتر رنکینگ دانشگاه های جهانی قرار گرفته ، در زمینه هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی نیز از رتبه بالایی برخوردار است.

این دانشگاه در حدود 150 مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می دهد و بیش از 3000 دانشجوی بین المللی از بیش از 100 کشور را جذب می کند ؛ پردیس اصلی در مرکز آمستردام به همراه ساختمان های دانشگاهی پراکنده در سراسر شهر ، امکان ادغام خوبی بین دانشجویان و افراد محلی را فراهم آورده است.

دانشگاه آمستردام یکی از بزرگ ترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپا است که بر اساس انتشارات علمی و بودجه تحقیقاتی است و کتابخانه مرکزی آن شامل بیش از 4 میلیون کتاب و هزاران نسخه خطی ، نامه ، نقشه و آثار کمیاب می باشد ؛ این دانشگاه همچنین دارای پنج موزه است.

دانشگاه اوترخت هلند​

دانشگاه اوترخت هلند

دانشگاه اوترخت هلند یکی دیگر از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا است که در سال 1636 تأسیس شده است ؛ در حال حاضر حدود 30000 دانشجو در هفت دانشکده این دانشگاه ثبت نام شده اند که آن را به یکی از بزرگ ترین دانشگاه های هلند نیز تبدیل می کند ؛ این دانشگاه مدعی است که 12 برنده جایزه نوبل در میان دانشجویان و کارکنان سابق ، در کنار 19 برنده جایزه اسپینوزا را داراست.

دانشگاه اوترخت یکی از برجسته ترین دانشگاه های تحقیقاتی هلند است و دانشجویان و کارکنان آن از 118 ملیت مختلف هستند ؛ دانشگاه اوترخت بیش از 90 برنامه تحصیلات تکمیلی و 12 برنامه کارشناسی را ارائه می دهد ؛ همه برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی از جمله علوم طبیعی ، حقوق ، حکومت داری ، علوم زیستی ، علوم انسانی ، علوم اجتماعی و علوم زمین را پوشش می دهد.

دانشگاه اراسموس روتردام

دانشگاه اراسموس روتردام یک دانشگاه دولتی واقع در روتردام است ؛ این دانشگاه دارای هفت دانشکده است که بر چهار حوزه سلامت ، ثروت ، حکومت داری و فرهنگ متمرکز است ؛ نام دانشگاه از فیلسوف و الهی دان قرن پانزدهم ، دسیدریوس اراسموس روتروداموس گرفته شده است.

این دانشگاه در سال 1913 به عنوان مدرسه بازرگانی هلند تأسیس شد و نامش چندین مرتبه تغییر داده شده است و سرانجام در سال 1973 با عنوان دانشگاه اراسموس روتردام معرفی شد ؛ کارکنان دانشگاه شامل تعدادی از دانشمندان و سیاستمداران برجسته از جمله یان تینبرگن برنده جایزه نوبل و یان پیتر بالکننده ، نخست وزیر سابق می باشند.

با مشاوران هلدینگ مهاجرتی رجبی همراه باشید تا تحصیلی آسوده را در بهترین دانشگاه های هلند را تجربه کنید.

اگر راهی هلند برای تحصیل هستید داشتن اطلاعات به روز بسیار مفید است ، مقالات زیر را برای تکمیل دانسته های خود بخوانید.

دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن

دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن دارای گرایش تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست است و کم تر از 14000 دانشجو در مقاطع کارشناسی ، فوق لیسانس و مدارک حرفه ای تحصیل می کنند ؛ دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن یکی از بهترین موسسات جهان برای علوم زیستی و علوم اجتماعی است.

اکثر برنامه های کارشناسی به صورت ترکیبی به زبان های هلندی و انگلیسی تدریس می شوند ، اما حدود 40 برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صرفاً به زبان انگلیسی ارائه می شوند ؛ این دانشگاه تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی را جذب می کند ، به طوری که در حدود 27 درصد از کل دانشجویان از خارج از کشور هستند.

به طور کلی ، این دانشگاه 20 برنامه مختلف در مقطع کارشناسی ، از جمله دوره های کسب و کار ، توسعه بین المللی و علوم بهداشتی را ارائه می دهد ؛ همچنین ، 37 برنامه در سطح کارشناسی ارشد وجود دارد که همه این برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و تمامی دوره ها دو سال به طول خواهند انجامید.

دانشگاه لیدن در هلند

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های هلند ، دانشگاه لیدن است که در سال 1575 تأسیس شده ، قدیمی‌ترین دانشگاه هلند است و این دانشگاه با اعضای خانواده سلطنتی هلند که اغلب به عنوان دانشجو در این دانشگاه حضور دارند ، ارتباط دارد ؛ بسیاری از سیاستمداران کشور ، به علاوه تعدادی از شخصیت های برجسته فکری و فرهنگی هلند ، در دانشگاه لیدن هلند تحصیل کرده اند ، فیلسوفانی مانند اسپینوزا و دکارت در دوران طلایی هلند در لیدن بوده و از آن زمان تا به امروز ، 16 دریافت کننده جایزه نوبل از جمله آلبرت انیشتین و انریکو فرمی به این دانشگاه وابسته بوده اند ؛ این دانشگاه علیرغم تاریخ طولانی خود ، از یک سبک آموزشی متمایزی استفاده می کند که بر یادگیری فردی و کار گروهی تمرکز دارد ، دانشگاه لیدن بیش از 200 مدرک به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد و بدنه دانشجویی 28000 نفری این دانشگاه ، شامل دانشجویانی از 100 کشور جهان نیز می باشد.

دانشگاه لیدن هلند

دانشگاه Vrije آمستردام

دانشگاه Vrije آمستردام یک موسسه دولتی است که در سال 1880 تاسیس شده و در یک سال اخیر حدود 23000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند ؛ دانشگاهVrije  دارای 10 بخش اصلی دانشگاهی شامل بخش های دندانپزشکی ، اقتصاد و مدیریت بازرگانی ، علوم زمین و حیات ، علوم رفتاری و حرکتی ، علوم انسانی ، حقوق ، پزشکی ، علوم ، علوم اجتماعی و الهیات می باشد.

در یک سال اخیر ، این دانشگاه بیش از 50 رشته در مقطع کارشناسی و 160 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه کرده و نیز چندین برنامه لیسانس بین المللی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، از جمله برنامه های تجزیه و تحلیل تجاری ، علوم کامپیوتر و روانشناسی ، از طریق این دانشگاه در دسترس دانشجویان خواهد بود.

با این که اکثر برنامه های کارشناسی دانشگاهVrije  به زبان هلندی تدریس می شوند ؛ اما هم دانشجویان هلندی و هم انگلیسی زبان از برنامه های کارشناسی ارشد متنوعی در دانشگاه بهره خواهند برد و حدود یک چهارم دانشجویانی که در برنامه های آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه VU آمستردام ثبت نام کرده اند ، بین المللی هستند.

دانشگاه گرونینگن هلند

از دیگر بهترین دانشگاه های هلند می توان به دانشگاه گرونینگن هلند اشاره کرد ؛ این دانشگاه ادعا می کند که اولین دانشجویان زن این کشور ، اولین مدرس زن و اولین فضانورد هلندی در این دانشگاه بوده اند ؛ دانشگاه در حال حاضر حدود 31000 دانشجو را ثبت نام کرده و مانند سایر دانشگاه های برتر هلند ، این دانشگاه یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی می باشد.

این دانشگاه بر موضوعات مختلفی چون اقتصاد و تجارت ، علوم رفتاری و اجتماعی ، الهیات و مطالعات دینی ، هنر ، علوم پزشکی ، حقوق ، علوم مکانی ، فلسفه و علوم ریاضی و طبیعی متمرکز است.

به طور کلی ، دانشگاه گرونینگن 45 برنامه لیسانس و بیش از 100 برنامه کارشناسی ارشد و همچنین برنامه های دکترا ارائه می دهد ؛ برخی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در سطح تحصیلات تکمیلی در دانشگاه گرونینگن به زبان انگلیسی در دسترس هستند ، در حالی که بقیه به زبان هلندی تدریس می شوند ؛ تحقیقات دانشگاه به طور کلی در سه زمینه اصلی انرژی ، سالخوردگی سالم و جامعه پایدار متمرکز است و مؤسسات تحقیقاتی این دانشگاه شامل موسسه Zernike برای مواد پیشرفته ، موسسه شیمی Stratingh و انستیتوی نجوم Kapteyn می باشد.

دانشگاه گرونینگن هلند

دانشگاه رادبود نیمخن

دانشگاه رادبود نیمخن یک دانشگاه بین‌المللی پژوهش محور است که در نیمخن هلند (Nijmegen) واقع شده است ؛ رادبود که در سال 1923 تأسیس شده ، دارای سنت قوی آموزش و پژوهش با کیفیت بالا و معتبر بین‌المللی است ؛ دانشگاهیان برجسته و اساتید عالی این دانشگاه به شما کمک می‌کنند تا در یک دانشگاه تحقیقاتی که در رده 1% دانشگاه های برتر در سراسر جهان قرار دارد ، هر آنچه را که نیاز دارید ، انجام دهید.

دانشگاه رادبود میزبان 14 موسسه تحقیقاتی در محوطه دانشگاه است که بسیاری از آنها در زمینه خود پیشرو در جهان هستند ؛ لذا ، این دانشگاه محل رشد ایده هاست ؛ دانشگاه رادبود به دلیل کیفیت بالای آموزش و تحقیقات و تعهد خود به رویکرد شخصی با دانشجویان معروف است ؛ با ثبت‌نام در این موسسه ی واقعا عالی ، ارائه برنامه‌های با کیفیت بالا به دانشجو تضمین می شود.

در دانشگاه رادبود بیش از 20000 دانشجو دارد که از هر 9 دانشجو ، 1 نفر دانشجوی بین المللی می‌باشد ؛ سبک شخصی تدریس در این دانشگاه فرصت‌های زیادی را برای همکاری نزدیک با اساتید و دانشجویان دیگر با رویکردی چند رشته‌ای و انعطاف‌پذیری جهت تطبیق برنامه‌ها با علایق دانشجو فراهم خواهد ساخت.

دانشگاه رادبود 13 برنامه کارشناسی و 36 برنامه کارشناسی ارشد را بطور کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد ؛ همچنین دارای بیش از 50 دوره آموزشی فشرده در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا است ؛ دانشگاه رادبود دارای بیش از 600 دانشجو از 75 کشور می‌باشد.

اگر به دنبال موسسه ای می گردید که با کمترین هزینه ، در اسرع وقت ، تمام مراحل مهاجرت شما را پیگیری کند ، جای درستی آمده اید! ما در هلدینگ بزرگ مهاجرتی رجبی با سابقه ای درخشان ، سالهاست در تلاشیم مراجعین عزیزمان را به مقاصد مهاجرتی شان برسانیم و البته این پایان راه نیست ؛ ما در کنار شماییم تا پس از اتمام تحصیل ، کاریابی را برایتان آسان کنیم ؛ درباره فعالیت های ما تحقیق کرده و با اعتماد به کارشناسان آگاه و خبره رجبی به رویای مهاجرتی خود جامه حقیقت بپوشانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سنجش اولیه شرایط شما برای مهاجرت تحصیلی به صورت رایگان با درج شماره تماس در فرم مشاوره!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه دلفت

قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی دولتی کشور هلند ، دانشگاه دلفت در سال 1842 تاسیس شده و به عنوان TU Delft نیز شناخته می شود و یکی از بهترین دانشگاه های هلند می باشد ؛ در این دانشگاه در حدود 23,460 دانشجو آموزش می بینند و تمرکز بر رشته های مهندسی ، علوم کامپیوتر ، ریاضیات ، علوم کاربردی و سیاست و مدیریت در فناوری می باشد.

این دانشگاه با معماری خاص و جالب خود ، از جمله این که سراسر پشت‌ بام کتابخانه‌ دانشگاه با چمن پوشیده شده است ؛ در سراسر دنیا زبانزد است.

دانشگاه ماستریخت

دانشگاه ماستریخت از جمله بهترین دانشگاه های هلند است ؛ دانشگاه ماستریخت هلند یک دانشگاه نوآورانه و تحقیقات محور است و برنامه هایی را در طیف گسترده ای از مضامین ، از جمله هنر و فرهنگ ، علوم رفتاری و سیاسی ، تجارت و … ارائه می دهد ؛ در این دانشگاه برنامه های لیسانس ، کارشناسی ارشد و برنامه های افتخاری و همچنین برنامه های مبادله ای برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

دانشگاه ماستریشت بین المللی ترین دانشگاه هلند با بیش از 100 ملیت مختلف در بین کارمندان و دانشجویان می باشد.

دانشگاه های مورد تایید ایران در هلند

دانشگاه های مورد تایید ایران در هلند 

دانشگاه های مورد تایید ایران در هلند کدامند؟ متقاضیان ایرانی تحصیل در کشور هلند ، علاوه بر این که باید به اعتبار دانشگاه مورد نظر خود در هلند توجه داشته باشند ، می بایست به این نکته نیز توجه کنند که آیا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند ، مورد تایید وزارت علوم نیز هست یا خیر ؛ چرا که فارغ التحصیلان دانشگاه های هلند تنها در صورتی می توانند در ایران مشغول به کار و یا ادامه تحصیل شوند که دانشگاه محل تحصیل آن ها در هلند مورد تایید وزارت علوم ایران باشد.

با بررسی های کارشناسی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و با توجه به رتبه بندی های معتبر بین المللی مانند تایمز ،QS  ، شانگهای ، هر ساله فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم صادر می شود و برخی از دانشگاه ها و یا حتی کشورها به این لیست افزوده و یا از آن حذف می شوند.

لذا ، لازم است پیش از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر با بررسی به روز ترین فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم از اعتبار مدرک تحصیلی و درجه اعتبار دانشگاه مورد نظر کسب اطلاع کنید ، فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در هلند از گروه های ممتاز (الف) ، خوب (ب) و متوسط (ج) و ضعیف (د) تشکیل می شود که در ادامه نام برخی از دانشگاه ها بر اساس گروه هایشان بیان خواهد شد.

گروه الف گروه ب گروه ج
دانشگاه صنعتی دلفت موسسه مطالعات مسکن و شهرسازی (IHS) کنسرواتوریوم وان آمستردام
دانشگاه صنعتی آیندهوون موسسه گیاهان ، حیوانات و فناوری (PTC+) دانشگاه الهیات کاتولیک اوترخت
دانشگاه اراسموس روتردام موسسه مطالعات اجتماعی (ISS) دانشگاه کسب و کار Nyenrode
دانشگاه تیلبورگ مرکز بین المللی کشاورزی (واخنینگن بین المللی) دانشگاه الهیات van de Gereformeerde Kerken
دانشگاه ماستریخت موسسه بین المللی علوم اطلاعات جغرافیایی و رصد زمین (ITC) دانشگاه فراملیتی لیمبورگ
دانشگاه رادبود نیمخن آکادمی حمل و نقل دریایی بین المللی (STC) دانشگاه علوم انسانی
دانشگاه آمستردام دانشگاه آموزش حرفه ای لارنشتاین دانشگاه الهیات van de Christelijke Gereformeerde Kerken
دانشگاه خرونینگن دانشکده مدیریت ماستریخت (MSM) دانشگاه Nimbas Graduate School of Management

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های هلند

  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن
  • دانشگاه لیدن

دانشگاه آمستردام (UvA) که بزرگ ترین موسسه آموزش عالی کشور هلند است که شامل حدود 32000 دانشجو می باشد ؛  در 100 رتبه برتر رنکینگ دانشگاه های جهانی قرار گرفته ، در زمینه هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی نیز از رتبه بالایی برخوردار است.

لیدن قدیمی‌ترین دانشگاه هلند است و این دانشگاه با اعضای خانواده سلطنتی هلند که اغلب به عنوان دانشجو در این دانشگاه حضور دارند ، ارتباط دارد ؛ تا به امروز ، 16 جایزه نوبل از جمله آلبرت انیشتین و انریکو فرمی به این دانشگاه وابسته بوده اند ؛ دانشگاه لیدن بیش از 200 مدرک به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد و بدنه دانشجویی 28000 نفری این دانشگاه ، شامل دانشجویانی از 100 کشور جهان نیز می باشد.

تمرکز بر رشته های مهندسی ، علوم کامپیوتر ، ریاضیات ، علوم کاربردی و سیاست و مدیریت در فناوری می باشد.

  • دانشگاه صنعتی دلفت
  • دانشگاه صنعتی آیندهوون
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه تیلبورگ
  • دانشگاه ماستریخت
  • دانشگاه رادبود نیمخن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه خرونینگن

تحصیل در بهترین دانشگاه های هر کشوری می تواند ایده ای بسیار عالی باشد و مهاجرت به کشور هلند جهت تحصیل در بهترین دانشگاه های هلند می تواند آینده شغلی شخص را تضمین کند ؛ چرا که بهترین دانشگاه های هلند با ارائه آموزشی باکیفیت و پژوهش محور و فراهم آوردن امکانات و شرایط مساعد برای تحصیل توانسته اند ، جایگاه خوبی را در بین بهترین دانشگاه های جهان از آن خود کنند ؛ کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز با سالها تجربه و پرونده های موفق آماده راهنمایی شما عزیزان در خصوص مسائل مهاجرتی هستند ، همچنین پیشنهاد ما مطالعه مقاله مهاجرت به هلند است تا به جز تحصیل با سایر روش های سریع ، امن و قانونی مهاجرت به این کشور زیبا هم آشنا شوید.

بهترین دانشگاه های بهترین کشورهای اروپایی کدامند؟ قطعا با مطالعه مقالات زیر به پاسخ این پرسش می رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه