تحصیل دوره دکترا در روسیه

تحصیل دوره دکترا در روسیه فرصت های شغلی بی نظیری را پیش روی شما قرار می دهد که می تواند از همان ابتدای تحصیل آغاز شود.

دوره دکترا به عنوان بالاترین درجه علمی دانشگاهی در تمام مراکز آموزشی جهان معرفی می شود که برای تمامی رشته های دانشگاهی موجود بوده و مدت زمان آن بین سه تا پنج سال و حداقل هشت ترم و حداکثر ده ترم است و بخش نخست آن آموزشی و بخش دوم پژوهشی است.

در بخش آموزشی دانشجو باید واحدهای درسی ارائه شده را پشت سر گذاشته و پس از آن حداقل یک سال به پژوهش در موضوع انتخابی خود پرداخته و در نهایت با دفاع از پایان نامه و ارائه آن به هیئت داوری موفق به پایان دوره شوند.

تحصیل دوره دکترا در روسیه را می توان یکی از شیرین ترین دوره های تحصیلی دانست که کلاس های درس به همراه تحقیق و پژوهش را یکجا در خود جای داده است .

از این رو خوب است که با انتخاب یک دانشگاه مناسب، این شیرینی را برای خود دو چندان کنید. علاوه بر این، بورسیه های تحصیلی به شما کمک می کند تا هیچ گونه دغدغه ای بابت هزینه های خود نداشته باشید.

کارشناسان مجرب شرکت مهاجرتی رجبی در کنار شما هستند تا به روز ترین اطلاعات در این زمینه را برای شما تشریح کنند، لذا می توانید شماره خود را در فرم تماس درج نمایید تا با شما تماس گرفته شود.

فهرست مطالب
تحصیل دوره دکترا در روسیه

توصیه می کنیم در ابتدا  ویدئویی در خصوص چگونگی تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های روسیه را ببینید ، همکار ما ، روناک ، مهمترین موضوعات این نوشتا ر را برایتان بازگو می کند ، همچنین می توانید به پادکست همین ویدئو هم گوش دهید و یا آن را برای بعد ، ذخیره کنید ، مدت زمان ویدئو و پادکست  ، تنها دو دقیقه است.

پادکست تحصیل دوره دکترا در روسیه

نمایش ویدیو درباره تحصیل دوره دکترا در روسیه​

زبان تحصیل دکترا در روسیه

در برخی موارد دانشجویان باید چند درس دوره ارشد را مجددا بگذرانند . درجه پیشرفته علمی دکتری در روسیه دو درجه است:

  • نامزد علمی کاندید Ph.D
  • دکترای علوم D.Sc

زبان تحصیل دکترا در روسیه طبق زبان رسمی کشور و سپس زبان بین المللی انگلیسی برنامه ریزی شده است، اما امکان تحصیل در روسیه به زبان روسی به عنوان اولویت اول همواره وجود داشته و دانشجویان می توانند با ارائه مدرک این زبان ، دوره دکترا را به زبان روسی پشت سر بگذارند.

داشتن مدرک رسمی آیلتس و یا تافل با نمره مشخص شده توسط دانشگاه یکی از شرایط مهم اغلب دانشگاه ها در هنگام ثبت نام است، البته در هنگام اخذ پذیرش در روسیه نیاز به ارائه مدرک زبان نیست و دانشجویان می توانند دوره زبان را ابتدا در روسیه سپری کرده و سپس در دانشگاه ثبت نام نمایند.

زبان تحصیل دکترا در روسیه

همچنین از ویژگی های بسیار خوب تحصیل دکترا در روسیه این است که برخی از دانشگاه ها از شما مدرک زبان نمی خواهند و شما صرفاً باید در مصاحبه دانشگاه، سطح لازم را داشته باشید.

به دلیل پژوهشی بودن ذات دوره دکترا شما نیاز حتمی به زبان روسی خواهید داشت و اکیدا توصیه می کنیم که حتی در صورت انتخاب زبان انگلیسی برای برنامه تحصیلی خود حتما زبان روسی را در حد متوسط یاد بگیرید که در هنگام تحصیل دوره دکترا در روسیه با مشکل مواجه نشوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای ارزیابی رایگان شرایط، شماره خود را درج نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

cost Study phd Russia

هزینه تحصیل دوره دکترا در روسیه

تحصیل در دانشگاه های کشور روسیه به دو شیوه پرداخت شهریه و یا دریافت بورسیه به صورت رایگان امکان پذیر است . بورس شدن نیازمند فراهم نمودن شرایط مشخصی است که از جمله آن می توان به معدل بالا ، داشتن سابقه علمی مانند تدریس در زمینه مربوط ، داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر ، مدرک زبان انگلیسی و تایید تز خود توسط یک استاد ، رزومه تحصیلی قوی و غیره اشاره کرد.

هزینه تحصیل دوره دکترا در روسیه​

بورسیه های متنوعی در دانشگاه های روسیه وجود دارد که گاها این علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه هزینه های زندگی را تا حدی در بر می گیرند . با نگاهی به عنوان بورسیه های تحصیلی در روسیه از تمامی جزئیات لازم در این زمینه مطلع خواهید شد.

اما در صورتی که دانشجویان با پرداخت شهریه به تحصیل مشغول شوند باید با توجه به رشته و زبان انتخابی شهریه مشخص شده را پرداخت کنند . تحصیل دوره دکترا در روسیه به زبان انگلیسی هزینه بیشتری برای دانشجویان به همراه دارد اما همچنان از گزینه های ارزان در مقابل کشورهای اروپایی به شمار می رود.

هزینه تحصیل در دوره دکترا در روسیه می تواند بین 2000 تا 5000 دلار در سال باشد که البته باید هزینه های دیگر مانند مخارج زندگی ، اخذ ویزا ، ثبت نام در دانشگاه و غیره را نیز درنظر بگیرید؛ معمولا دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی میشوند حقوق ماهیانه ای دریافت می کنند که از طریق آن میتوانند هزینه تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

برای آشنایی بیشتر با کشور روسیه می توانید مقالات مرتبط در خصوص این کشور را مطالعه نمایید

برخی از رشته های موجود مقطع دکترای روسیه

تنوع رشته در مقطع دکترا دانشگاه های روسیه بسیار زیاد است و چنانچه به آمار مهاجرت دانشجویان به این کشور نگاهی داشته باشید درمی یابید که تحصیل دوره دکترا در روسیه یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت به روسیه به شمار می رود . از جمله رشته های دانشگاهی که امکان تحصیل مقطع دکترا در روسیه وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هوافضا
  • خلبانی
  • مدیریت فرودگاه
  • هوافضا
  • مدیریت پرواز
  • مهندسی موشک
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی نفت و گاز
  • مهندسی کامپیوتر سخت افزار و نرم افزار
نحوه پذیرش دکترا در روسیه

نحوه پذیرش دکترا در روسیه

همانگونه که اطلاع دارید شیوه پذیرش مقطع دکترا در اغلب دانشگاه های جهان با سایر دوره های تحصیلی متفاوت است و شما آزمون و یا پیش نیاز مشخصی را برای قبولی در این مقطع پشت سر نخواهید گذاشت .

نحوه پذیرش دکترا در روسیه بدین صورت است که شما با آماده کردن رزومه تحصیلی خود و تز تحصیلی که به دنبال تحقیق بر روی آن هستید ، در تاریخی که از سوی دانشگاه موردنظرتان مشخص شده ، درخواست خود را ارسال می کنید.

البته این درخواست باید با ارسال رزومه به یکی از اساتید در دانشکده مرتبط صورت پذیرد و شما باید شخصا با استاد موردنظر وارد گفت و گو شوید.

نظر استاد راهنما در قبولی و حمایت مالی از شما بسیار موثر است و او می تواند تصمیم نهایی را در مورد وضعیت تحصیلی تان اتخاذ کند

برای برخی از اساتید دانش زبان روسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که می توانند در طول تحصیل به راحتی با دانشجوی خود ارتباط برقرار کرده و بر روی هدف تمرکز کنند.

در حالی که برخی دیگر زبان انگلیسی را برای برقراری ارتباط در سطح بین المللی بسیار مهم می دانند و ان را یکی از شرایط اصلی تحصیل دوره دکترا در روسیه می دانند . خوب است دقت داشته باشید که استاد مرتبط حتی می تواند زمینه کار در روسیه را نیز برایتان فراهم سازد.

بخشی از ویزاهای دریافت شده کلاینت های عزیز هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مربوط به کشور روسیه را می توانید در این فیلم مشاهده بفرمائید.

همچنین برای دیدن سایر ویزاها و یا مصاحبه کلاینت ها به بخش “ما تا حالا چیکار کردیم؟” سری بزنید.

شرایط سنی تحصیل دکترا در روسیه

یکی از مواردی که در رابطه با تحصیل دوره دکترا در روسیه صحبت می شود ، شرط سنی جهت ورود به دانشگاه های این کشور است؛ خوب است این نوید را به شما بدهیم که برای تحصیل دوره دکترا در روسیه شرط سنی وجود نداشته و شما می توانید با داشتن رزومه نسبتاً قوی در هر سنی به تحصیل مشغول شوید.

البته توصیه می شود که گپ تحصیلی زیادی در زمان درخواست خود نداشته باشید و در سن کمتر از 40 سال از بیشترین شانس برخوردار شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل دوره دکترا در روسیه

خوشبختانه تحصیل در دوره دکترا روسیه محدودیت سنی نداشته و شما می توانید با هر سنی اقدام نمایید، اما گپ تحصیلی زیاد ممکن است شانس شما را کاهش دهد.

داشتن رزومه نسبتاً قوی برای دانشگاه های روسیه مهم است؛ رزومه شامل داشتن مدرک زبان انگلیسی، معدل خوب در مقطع قبلی، داشتن مقالات و غیره، اما به طور کلی دانشگاه های روسیه برای مقطع دکترا سخت گیری زیادی ندارند.

اساساً تحصیل در این مقطع با بورسیه همراه است و شما هزینه ای را پرداخت نمی کنید، اما اگر موفق به دریافت بورسیه نشوید هزینه ای حدود 2000 تا 5000 دلار را باید پرداخت کنید.

به طور کالی تحصیل در مقطع دکترا به زبان انگلیسی می باشد، اما برخی رشته ها در بعضی از دانشگاه ها به زبان روسی نیز ارائه می شوند.

در این محتوا تلاش شد تا تحصیل دوره دکترا در روسیه برای شما به طور مختصر توضیح داده شود، لذا در صورت داشتن سوال در این مورد می توانید با دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید و مشاوره های اولیه رایگان با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را داشته باشید؛ همچنین می توانید در بخش دیدگاه ها سوالات خود را مطرح نمایید تا به آن ها پاسخ دهیم.

در صورت علاقمندی به اطلاعات تخصصی هر رشته، حتماً مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (94 امتیاز)
منو
خانه