تحصیل دکترا در اسلواکی

تحصیل دکترا در اسلواکی با توجه به رتبه علمی دانشگاه های این کشور یکی از بهترین گزینه ها می باشد ، این کشور که در اروپا واقعی شده است می تواند گزینه خوبی برای تحصیل دکترا باشد.

اگر شما نیز قصد تحصیل در اسلواکی را دارید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه این مطلب همراه باشید.

کارشناسی ارشد مدرکی است که نشان می دهد دانش آموزان مطالعات پیشرفته را در زمینه آموزشی خود تکمیل کرده اند ، این برنامه برای دانشجویان دارای مدرک کارشناسی در دسترس است و اغلب یک تا دو سال طول می کشد تا تکمیل شود پس از آن هر دانشجو می تواند برای برای تحصیل دکترا در اسلواکی درخواست دهد.

اسلواکی یا جمهوری اسلواکی (اسلواکی: Slovensko یا Slovenská republika) ، کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است ، اسلواکی یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد ، بنابراین اگر شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا هستید ، می توانید به طور قانونی بدون محدودیت در اسلواکی اقامت و کار کنید. دانشگاه Comenius قدیمی ترین دانشگاه موجود در اسلواکی در براتیسلاوا است.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در اسلواکی

در این بخش از مقاله توجه شما را جلب می کنیم به ویدئو و پادکستی که همکار ما از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در خصوص تحصیل دکترا در اسلواکی به شما ارائه داده ، مدت زمان این فایل ها حدوداً دو دقیقه است و مهمترین موضوعات این مقاله را شامل می شود.

پادکست تحصیل دکترا در اسلواکی​

نمایش ویدیو درباره تحصیل دکترا در اسلواکی

شرایط تحصیل مقطع دکترا اسلواکی

تحصیل دکترا در اسلواکی برای همه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و همچنین تمام دانشجویانی که در حال حاضر در سال آخر برنامه کارشناسی ارشد در هر زمینه ای ثبت نام کرده اند آزاد است.
متقاضیان خارج از کشور باید شرایطی را برآورده کنند ، متقاضیان پذیرفته شده باید قبل از شروع تحصیل در ماه سپتامبر ، مدرک تحصیلی تکمیل شده در سطح کارشناسی ارشد را ارائه دهند ، دارندگان مدارک اعطا شده توسط موسسات نیز باید گواهی معادل سازی ارائه دهند.

متقاضیان در درخواست خود باید برنامه تحصیلی مورد نظر خود ، موضوع پایان نامه انتخابی (از بین موارد ارائه شده برای سال تحصیلی مربوطه) ، استاد راهنما آینده نگر و شکل تحصیل که برای آن درخواست می کنند را مشخص کنند.

مدارک مورد نیاز شرایط تحصیل مقطع دکترا اسلواکی:

  1.  رزومه تحصیلی
  2. مدرک تکمیل شده کارشناسی ارشد که به طور رسمی در جمهوری اسلواکی به رسمیت شناخته شده است
  3.  کپی مصدق مدرک کارشناسی ارشد – کپی تایید شده (توسط دفتر اسناد رسمی) به زبان خارجی و ترجمه رسمی به زبان اسلواکی الزامی است.
  4.  ضمیمه دیپلم – کپی تایید شده (توسط دفتر اسناد رسمی) به زبان خارجی و ترجمه رسمی به زبان اسلواکی الزامی است.
  5. طرح کلی پروژه دکتری پیشنهادی – برای موضوع پایان نامه منتخب ، داوطلب طرحی مختصر و منظم از پروپوزال پایان نامه را در حداکثر 5 صفحه ، با فرمت A4 می نویسد.
  6. تشویق نامه
  7. کپی تایید شده از مدارک زبان
  8. اثبات پرداخت هزینه برای پذیرش (هزینه رسیدگی)
شرایط تحصیل مقطع دکترا اسلواکی
روش های تحصیل دکتری در اسلواکی ​

Methods PhD Slovakia

روش های تحصیل دکتری در اسلواکی

روش های تحصیل دکتری در اسلواکی به سه سال در فرم فعلی یا چهار سال در فرم خارجی مربوط می شود ، این دوره دکتری شامل 180 واحد درسی است: بخش تحصیلی (60 واحد) و بخش علمی (120 واحد).
تمرکز اصلی در طول دوره تحصیل دکترا در اسلواکی ، انجام تحقیقات شخصی است که از سال اول شروع می شود ، به موازات آن ، شما دوره های اجباری را انجام خواهید داد و در سمینارها و کنفرانس ها شرکت خواهید کرد.

به عنوان یک دانشجوی دکترا فعالیت اصلی شما انجام تحقیقات ، بیشتر در مورد پروژه خود خواهد بود ، با این حال ، شرکت در تدریس ، چه از طریق آموزش مستقیم ، چه با علامت گذاری مقالات و یا نظارت بر دانش آموزان ، الزامی است.

سایر فعالیت ها شامل شرکت در کنفرانس ها ، ارائه سخنرانی و انتشار مقالات علمی خواهد بود ، به عنوان یک دانشجو ، شما به طیف وسیعی از دوره ها ، کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی در اسلواکی و خارج از کشور دسترسی دارید.

در طول تحصیل فرصت های خوبی برای دنبال کردن و کمک به توسعه دانش در حوزه تحقیقاتی خود دارید ، در پایان شما امتحان نهایی خود را به عنوان یک دفاع عمومی دارید ؛ پس از دفاع موفق عنوان “دکتر ” به شما داده می شود ؛ معیار اصلی کسب دکترا این است که شما تحقیقات علمی مستقل و اصیل انجام داده باشید و توانایی ارائه این پژوهش را به صورت شفاهی و کتبی داشته باشید.

رشته های مورد علاقه دانشجویان بین المللی در دانشگاه های اسلواکی چیست ؟ برخی از آن ها را به شما تقدیم می کنیم.

شروع ترم تحصیلی دکترا اسلواکی

در حال حاضر بیش از 200000 دانشجو در دانشگاه های اسلواکی تحصیل می کنند که تقریباً 10000 نفر از آنها دانشجویان خارجی از بیش از 100 کشور در سراسر جهان هستند ، بیشتر برنامه‌های آموزشی پیشرفته در اسلواکی به زبان اسلواکی آموزش داده می‌شوند ، اما همچنان برنامه‌ها و دوره‌های زیادی را خواهید دید که به زبان انگلیسی و سایر زبان‌های خارجی مانند روسی ، آلمانی ، مجارستانی ، اسپانیایی و فرانسوی گذرانده می‌شوند.

دانشجویان خارجی که به صورت تمام وقت در اسلواکی می آموزند ، بدون اینکه از طول مدت تحصیل استاندارد فراتر بروند ، هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند (مانند اتباع اتحادیه اروپا) ، به شرط اینکه برنامه ای را که به زبان اسلواکی ارائه می شود ، مطالعه کنند.

به هر حال ، اگر آموزش کامل آنها به زبان خارجی دیگری انجام شود ، معمولاً باید هزینه تحصیل را بپردازند.

شروع ترم تحصیلی دکترا اسلواکی از 1 سپتامبر شروع می شود و در 31 آگوست سال بعد به پایان می رسد و از 2 ترم (ترم زمستان از سپتامبر تا ژانویه و ترم اواخر بهار از فوریه تا ژوئن) تشکیل می شود.

شروع ترم تحصیلی دکترا اسلواکی
استاد راهنما برای دکتری اسلواکی

استاد راهنما برای دکتری اسلواکی

مقطع دکترا بالاترین سطح آموزش عالی است ، دانشکده های اسلواکی مطالعات دکترا را در برنامه های تحصیلی معتبر در رشته های تحصیلی مجاز ارائه می دهد ، تحصیل دکترا در اسلواکی به صورت تمام وقت یا پاره وقت انجام می شود.

شرط اساسی برای پذیرش در مقطع دکترا ، تکمیل قبلی یک برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد ، یعنی تحصیلات دانشگاهی در سطح 2 با توجه به برنامه های تحصیلی فردی است.

تحصیل دکترا در اسلواکی در رشته مورد نظر توسط سیستم اعتباری به عنوان یک طرح مطالعاتی فردی که از استاد راهنما اخذ شده و توسط هیئت متخصصان تأیید ، نظارت و ارزیابی می شود.

برنامه تحصیلی انفرادی یک دانشجوی دکتری خاص شامل یک بخش مطالعه است که با امتحان پایان نامه پایان می یابد ، یک بخش علمی و دفاع نهایی از پایان نامه دارد.

استاد راهنما برای دکتری اسلواکی فردی است که جزو هیئت علمی دانشگاه می باشد و بر فرایند تحصیل و پژوهش دانشجو در طی دوره تحصیل دکترا در اسلواکی کمک می کند.

بهتر است استاد راهنمایی را انتخاب کنید که به شما نزدیک باشد ، در زمینه تحصیل شما تخصص داشته باشد ، سخت گیر و دلسوز باشد.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

اگر قصد تحصیل دکترا در اسلواکی را دارید اما نگران اعضای خانواده خود هستید ، خبر خوب است است که می توانید با ویزای تحصیل آنها را نیز با خود ببرید.

این ویزا شامل موارد زیر می شود:

  1.  همسر
  2.  فرزندان زیر سن قانونی
  3. خواهر و برداری که به دلیل ناتوانی جسمی سرپرستی آنها را بر عهده دارید
  4.  والدین وابسته

مدارک و شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا به شرح زیر می باشد.

  •  تکمیل فرم درخواست ویزای همراه (به زبان انگلیسی)
  •  پاسپورت معتبر فرد متقاضی
  •  عکس جدید با پس زمینه سفید
  •  پوشش بیمه اجباری
  •  اثبات تمکن مالی
  • اثبات رابطه خویشاوندی با فرد متقاضی
  •  رسید پرداخت هزینه های ویزا
  • تایید نامه عدم سوء پیشینه
  •  گواهینامه سلامت پزشکی

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا اسلواکی

دانشجویان تمام وقت دکترا به عنوان دانشجو در نظر گرفته می شوند نه کارمند از این رو آنها برای تحصیل دکترا در اسلواکی حقوقی دریافت نمی کنند مگر اینکه به صورت بورسیه در این کشور تحصیل کنید ، بورسیه های تحصیل دکترا در اسلواکی ارائه شده توسط ایالت از مالیات بر درآمد معاف هستند.

دانشجویانی که دارای اقامت دائم در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند ، حق دریافت بورسیه دکتری از بودجه دولتی را دارند ، مگر اینکه قبلاً مدرک دکترا را دریافت کرده باشند.

نام هزینه هزینه ها
اجاره خانه 500 دلار
لباس 50 دلار
بلیط حمل و نقل با قطار 0.79 دلار
رستوران 5.65 دلار

دانشجویان هنگام تحصیل دکترا در اسلواکی می توانند با نوشتن درخواست های کمک هزینه ، هدایت سمینارها ، همکاری در چندین پروژه مختلف ، ارائه در کنفرانس ها و تلاش برای یافتن یک بورسیه تحقیقاتی در خارج از کشور دیده شود.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا اسلواکی و برای کارهایی مانند دستیار پژوهش و دستار آموزش ، در دانشگاه ، حدود 10000 SKK در ماه است.

کار و اقامت بعد از دکتری اسلواکی

در این بخش با کار و اقامت بعد از دکتری اسلواکی آشنا می شوید ، طبق قوانین اسلواکی ، دانشجویان کشورهای ثالثی که بیش از 90 روز در اسلواکی اقامت دارند باید برای اقامت موقت برای تحصیل درخواست دهند.

چه زمانی برای اجازه اقامت موقت اقدام کنیم؟

بلافاصله پس از ثبت نام در یک موسسه آموزشی ، دانشجویان بالقوه باید شروع به جمع آوری تمام مدارک لازم برای دریافت مجوز اقامت موقت کنند ؛ بدون مجوز ، اخراج خواهند شد.

مدارک برای اجازه اقامت “دانشجویی” کجا ارائه شود؟

آنها باید شخصاً در خارج از کشور به سفارت/کنسولگری اسلواکی صالح برای کشورشان یا در یک اداره پلیس خارجی مربوطه در اسلواکی درخواست دهند.

کار و اقامت بعد از دکتری اسلواکی

علاوه بر این برای دانش آموزانی که در مدارس متوسطه ثبت نام می کنند چه چیزی لازم است؟

شرط اضافی برای دریافت مجوز اقامت موقت به منظور تحصیل در کشور اسلواکی برای دانش آموزان رده سنی 14 تا 16 سال که قصد ثبت نام در دبیرستان های اسلواکی را دارند این است که آنها باید یک نماینده قانونی – قیم – در قلمرو اسلواکی داشته باشند.

مدت اعتبار مجوز اقامت موقت اعطایی چقدر است؟

اجازه اقامت برای مدت زمان مورد انتظار تحصیل صادر می شود ، اما نه بیش از 6 سال ؛ برای تمدید اجازه اقامت، لازم است درخواست را با مدارک مورد نیاز مجددا ارسال کنید.

پلیس مهاجرت اسلواکی به راحتی وضعیت اجازه اقامت را برای یک دانشجوی فارغ التحصیل تغییر می دهد. بنابراین ، پس از فارغ التحصیلی ، فارغ التحصیل می تواند بلافاصله برای اجازه اقامت برای اشتغال اقدام کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پذیرش آسان دکترا در دانشگاه های اسلواکی با همکاری مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اقدام برای شهروندی اسلواکی

2.5 سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اسلواکی ، متقاضیان اقامت دائم اسلواکی را دریافت می کنند ، پس از 5 سال اقامت دائم ، می توان برای شهروندی اسلواکی درخواست داد.

مزایای دریافت مجوز اقامت موقت چیست؟

  •  برخلاف بسیاری از کشورها ، پس از اخذ اقامت موقت ، هیچ شرایط قانونی برای اقامت بیش از 180 روز در سال در قلمرو اسلواکی وجود ندارد.
  • حق شرکت در برنامه های تبادل بین المللی ، به عنوان مثال ، اراسموس و گذراندن دوره های آموزشی در شرکت های اروپایی.
  •  سفر بدون محدودیت در داخل کشورهای منطقه شنگن
    آیا دانشجو می تواند با اجازه اقامت موقت در اسلواکی کار کند؟
    بله ، قوانین به دانشجویان خارجی اجازه می دهد گهگاه مشغول به کار در اسلواکی شوند ؛ بنابراین ، یک دانشجوی خارجی می تواند تا حدودی هزینه های زندگی یا سرگرمی های خود را در حین تحصیل در کشور اسلواکی پوشش دهد.
مزایا اخذ مدرک دکترا از اسلواکی

Benefits  doctorate Slovakia

مزایا اخذ مدرک دکترا از اسلواکی

اکثر مردم وقتی به تحصیل در خارج از کشور فکر می کنند ، اسلواکی را نادیده می گیرند ، در عوض فرانسه ، بریتانیا ، اسپانیا و امثال اینها در ذهن آنها ظاهر می شود اما باید گفت اسلواکی یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل می باشد ، حال، دقیقاً چرا باید اسلواکی را به عنوان مقصد تحصیلی بعدی خود در نظر بگیرید؟ مزایا اخذ مدرک دکترا از اسلواکی چیست؟ بیایید پنج مزیت عمده ای را که آموزش در این کشور اروپای مرکزی به همراه دارد ، بیان کنیم.

1. نیازی به هزینه گزافی برای شهریه نیست

تحصیل در ایالات متحده یا اکثر کشورهای اروپای غربی بسیار گران است ، یک سال در یک موسسه چهار ساله می تواند بین 9400 تا 36700 دلار هزینه تحصیل برای شما هزینه داشته باشد ، آن را در چهار ضرب کنی د، هزینه‌های زندگی را به معادله اضافه کنید – و این امری بی ‌معنی است که چرا تحصیل در کشوری که کمتر بازدید می‌شود منطقی‌تر است.

در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا ، اسلواکی در رده “مقرون به صرفه تر” قرار می گیرد. اسلواکی مانند فرانسه یا دانمارک نیست که دانشجویان بین المللی باید سالانه بین 2770 تا 6000 یورو برای تحصیل خود بپردازند ، در اسلواکی ، هزینه تحصیل برای ساکنان غیر اتحادیه اروپا از 1000 یورو در سال شروع می شود.

علاوه بر این ، این فقط برای برنامه هایی است که به زبان انگلیسی تدریس می شود ، اگر زبان اسلواکی یاد بگیرید ، می توانید در هر دانشگاه دولتی کاملا رایگان تحصیل کنید.

البته ، تحصیل دکترا در اسلواکی به زبان خارجی می تواند سخت باشد ، اما ارزش تلاش را دارد بعلاوه ، فقط به خاطر داشته باشید برای دریافت گواهینامه ابتدا باید در دوره های زبان اسلواکی که توسط وزارت آموزش معتبر است ثبت نام کنید.

2. آموزش با کیفیت و مدرک اروپایی

اسلواکی دارای آموزش با کیفیتی است و برنامه درسی و ارائه آن با سایر دانشگاه های اروپایی شناخته شده تر است.

علاوه بر این ، پنج دانشگاه اسلواکی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS که شامل 1000 موسسه آموزشی برتر در سراسر جهان است، قرار گرفته اند.

همه مؤسسات آموزشی در اسلواکی باید هنگام آموزش به دانشجویان خود از فرآیند بولونیا پیروی کنند ، به آن به عنوان چارچوبی فکر کنید که تمام تلاش‌های آموزشی را در کشورهای شرکت‌کننده استاندارد می‌کند و بنابراین ، کیفیت تدریس را تضمین می‌کند.

و مهمتر از آن ، این بدان معناست که مدرکی که در اسلواکی می گیرید در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شود ، از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا است ، مدرک به طور خودکار در هر کشور دیگر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ بورسیه دکترا از دانشگاه های اسلواکی با همراهی مشاوران هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

3. هزینه زندگی مقرون به صرفه

اسلواکی فقط در مورد هزینه های تحصیل مقرون به صرفه نیست ، در حالی که این کشور از یورو به عنوان پول ملی استفاده می کند ، هزینه های روزانه بسیار کمتر از اروپای غربی است ، این امر نه تنها خود تحصیل دکترا در اسلواکی ، بلکه اقامت شما را در کشور مقرون به صرفه تر می کند.

فرض کنید شما انتخاب کرده اید که در براتیسلاوا تحصیل کنید ، در اینجا فقط تعدادی اعداد وجود دارد که می توانید برای پیش نویس بودجه خود از آنها استفاده کنید:

  • برای خرج کردن بین 100 تا 200 یورو در ماه برای خرید مواد غذایی آماده شوید.
  •  دانشجویان از تخفیف 50 درصدی بلیط حمل و نقل عمومی برخوردارند ، گذرنامه 30 روزه بسته به منطقه ممکن است بین 7 تا 50 یورو هزینه داشته باشد.
  •  هزینه اینترنت به طور متوسط حدود 11 یورو در ماه است و برنامه های تلفن همراه از 15 یورو شروع می شود.
  •  علاوه بر این ، اکثر دانشگاه ها به دانشجویان خود خوابگاه می دهند ، هزینه های اقامت از 60 یورو تا 90 یورو برای تخت در اتاق های دونفره یا سه تخته تا 100 تا 250 یورو برای اتاق یک نفره متغیر است.

4. گزینه های بورس تحصیلی موجود

فرض کنید تحصیل دکترا در اسلواکی به زبان اسلواکی برای شما مشکلی نیست ، اما هزینه های تحصیل همچنان بسیار بالاست ، نگران نباشید: لازم نیست از رویایتان دست بکشید ، اسلواکی بورسیه های تحصیلی کافی برای دانشجویان بین المللی دارد.

محبوب ترین آنها ، تا کنون ، بورسیه های بین المللی برای همه مدارک تحصیلی است که توسط دولت این کشور تامین می شود ، این 48 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است و ارائه می دهد:

  •  کمک هزینه تحصیلی ماهانه (280 یورو)؛
  •  کمک هزینه شروع تحصیل (35 یورو)؛
  •  کمک هزینه تحصیلی (100 یورو)؛
  • کمک هزینه ماهانه برای دانشگاه های دولتی (80 یورو).

البته اگر می خواهید بورسیه تحصیلی بگیرید ، بسیار تلاش کنید اما ارزشش را خواهد داشت!

5. سفر رایگان در محدوده شنگن

منطقه شنگن شامل 26 کشور در قاره اروپا است.

این در عمل به چه معناست؟ فرض کنید با اتوبوس یا قطار از اسلواکی به جمهوری چک سفر می کنید. همانطور که در داخل منطقه شنگن سفر می کنید ، هیچ ایست بازرسی یا کنترل مرزی در راه وجود نخواهد داشت.

این بدان معناست که شما می توانید بدون نیاز به درخواست (و پرداخت) برای ویزا به هر یک از آن 26 کشور شنگن بروید ؛ در عمل ، این موضوع باعث می شود سفر ارزان تر ، سریع تر و راحت تر شود.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در اسلواکی

دوره دکتری شامل 180 واحد درسی است: بخش تحصیلی (60 واحد) و بخش علمی (120 واحد).

شروع ترم تحصیلی دکترا اسلواکی از 1 سپتامبر شروع می شود و در 31 آگوست سال بعد به پایان می رسد و از 2 ترم (ترم زمستان از سپتامبر تا ژانویه و ترم اواخر بهار از فوریه تا ژوئن) تشکیل می شود.

1. همسر
2. فرزندان زیر سن قانونی
3. خواهر و برداری که به دلیل ناتوانی جسمی سرپرستی آنها را بر عهده دارید
4. والدین وابسته

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا اسلواکی و برای کارهایی مانند دستیار پژوهش و دستار آموزش ، در دانشگاه ، حدود 10000 SKK در ماه است.

2.5 سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اسلواکی ، اقامت دائم اسلواکی را میگیرید و پس از 5 سال اقامت دائم ، می توانید برای شهروندی اسلواکی درخواست دهید.

جهت تحصیل دکترا در اسلواکی باید حتما با شرکت مهاجرتی معتبر این فرآیند را انجام دهید ، پیشنهاد ما به شما عزیزان شرکت مهاجرتی رجبی است ؛ این شرکت با داشتن دو شعبه معتبر در تهران و شیراز به صورت حضوری و مجازی آماده کمک و خدمت رسانی در زمینه مهاجرت به اسلواکی به شما است ، در مقاله لینک شده ، شما می توانید با تمام روش های مهاجرت قانونی از جمله سرمایه گذاری ، کار ، ازدواج و سایر روش ها برای مهاجرت به کشور اسلواکی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه