تحصیل دکترا در اسپانیا

تحصیل دکترا در اسپانیا یک تجربه فوق العاده با فرصت های بی شماری برای رشد ، یادگیری و پیشرفت حرفه ای است ، طیف گسترده ای از برنامه های استثنایی دکترا در اسپانیا در هر زمینه ای از تحقیقات وجود دارد.

 اگر قصد تحصیل در اسپانیا در مقطع دکترا را دارید تا انتهای این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید ، همچنین می توانید در کنار این مطلب ، مقاله تحصیل در اسپانیا را نیز بخوانید و با سیستم آموزشی اسپانیا و شرایط اخذ پذیرش ، هزینه ها و آزمون های ورودی به دانشگاه های این کشور آشنا شوید.

برنامه های دکترا در اسپانیا در زمینه توسعه و آموزش فراوان ، جامع و کارآمد هستند ، از آنجایی که اسپانیا یک مقصد محبوب برای ادامه تحصیل است ، بسیاری از دانشجویان بین المللی اسپانیا را به عنوان مقصد دکترا انتخاب می کنند.

هنگام تحصیل دکترا در اسپانیا شما در محیطی چند فرهنگی قرار می گیرید که در آن آب و هوای گرم ، کیفیت تحصیلی استثنایی و فرصت های موفقیت در زندگی حرفه ای شما بی پایان است.

فرقی ندارد که به هنر و علوم انسانی ، بهداشتی ، علوم اجتماعی و حقو ق یا علوم فنی علاقه مند باشید ، در هر رشته ای که دوست دارید می توانید در اسپانیا به تحصیل بپدازید زیرا برنامه های دکتری اسپانیا به خوبی ساختار یافته اند تا آموزش با کیفیت بالا و توسعه حرفه ای ارائه دهند.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در اسپانیا

شرایط تحصیل مقطع دکترا در اسپانیا

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل مقطع دکترا در اسپانیا این است که شما باید حتما مدرک ارشد و یا فوق لیسانس را از دانشگاه معتبری دریافت کرده باشید ، همچنین سن مقاضی نباید بیشتر از 40 سال باشد ، پس از داشتن مدرک کارشناسی ارشد می توانید برای دانشگاه های مختلف و معتبر اسپانیا درخواست دهید. راحت ترین راه ارسال رزومه تحصیلی به دانشگاه های مختلف است که دوره های دکترا را ارئه می دهد.

تحصیل دکترا در اسپانیا این مدرک معمولاً 3 تا 5 سال طول می کشد و پس از فارغ التحصیلی از برنامه کارشناسی ارشد قابل دسترسی است ، برای دریافت این مدرک شما باید یک پایان نامه دکتری را در کمیته پایان نامه ارسال کرده و با موفقیت از آن دفاع کنید و در آزمون دکتری قبول شوید.

همچنین اگر قصد دارید مدرک MBA یا همان دکترای مطالعات بازرگانی را به دست آورید اسپانیا مکان مناسبی می باشد ، در اسپانیا تمام مهارت های مورد نیاز دنیای تجارت معاصر را به شما ارائه می دهد و فرصت های شغلی منحصر به فردی را به شما ارائه می دهد ، زیرا اقتصاد اسپانیا پنجمین کشور بزرگ در اروپا و در بین کشورهای برتر در صادرات و واردات در سطح جهان است.

تحصیل دکترا در اسپانیا جزئیات کلیدی
دانشگاه ها 84
جوایز نوبل 8
قدیمی ترین دانشگاه سالامانکا (1218)
دانشجویان بین المللی 77062
مدت دکترا 3 سال
هزینه های تحصیل 2300-5500 یورو یا کمتر در سال
سال تحصیلی سپتامبر تا آگوست
روش های تحصیل دکتری در اسپانیا

روش های تحصیل دکتری در اسپانیا

به صورت کلی روش های تحصیل دکتری در اسپانیا به دو گروه اصلی تمام وقت و پاره وقت تقسیم می شود ، تحصیل دکترا در اسپانیا به صورت تمام وقت حدودا سه سال به طول می انجامد ، اما جالب است بدانید امکان ثبت نام دکترا برای یک دوره نیز وجود دارد که برای دو سال دیگر تمدید شده است ، بخش اصلی و مهم این دوره این است که این امر باید به طور ویژه توسط کمیسیون علمی دانشگاه شما تأیید شود.

دوره دکترای پاره وقت ممکن است تا 5 سال به طول بیانجامد ، هرچند فعالیت اصلی در طول دوره دکتری شما ممکن است نیاز به شرکت در دوره های آموزشی ، سمینارها و شرکت در سایر فعالیت های دانشگاهی داشته باشید.

اغلب ، دکترای اسپانیایی از دو مرحله تشکیل می شود ، دوره دکترا در اسپانیا مرحله اول ، که شامل دوره های آموزشی است و دوره دوم ، که بر تحقیق و نگارش پایان نامه متمرکز است ، تقسیم می شود ، در طول دوره دکتری ، داوطلبان باید در جلسات آموزشی ، سمینارها و طیف گسترده ای از فعالیت های دانشگاهی دیگر شرکت کنند.

شروع ترم تحصیلی دکترا اسپانیا

درخواست پذیرش برای ترم اول سال تحصیلی 22/23 با تاریخ شروع در 15 نوامبر 2022، می تواند از 1 فوریه تا 31 اوت 2022 به وقت شبه جزیره اسپانیا ارسال شود.

درخواست های پذیرش برای ترم دوم سال تحصیلی 22/23 با تاریخ شروع در 30 مارس 2023 می تواند از 1 سپتامبر 2022 تا 31 ژانویه 2023 به وقت شبه جزیره اسپانیا ارسال شود.

پیشنهاد ما این است که روزمه تحصیلی خود را سر موعد مقرر برای داشنگاه مورد علاقه خود ارسال کنید ، هر چه زودتر برای ارسال رزومه اقدام کنید ممکن است بتوانید تاثیر بهتری بگذارید و شانس قبولی شما برای دانشگاه مورد علاقیتان بیشتر خواهد بود.

شروع ترم تحصیلی دکترا اسپانیا از اول اکتبر آغاز و در 30 سپتامبر به پایان می رسد.

اگر به فرهنگ اسپانیا علاقمند هستید می توانید مقاله مهاجرت به اسپانیا را مطالعه کنید و از راه های مختلف گرفتن اقامت اسپانیا اطلاع پیدا کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل دکترا و دریافت بورسیه های تحصیلی با راهنمایی مشاوران مجرب هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

استاد راهنما برای دکتری اسپانیا

هنگام تحصیل دکترا در اسپانیا به استاد راهنما نیاز دارید ، علاوه بر کمیسیون دانشگاهی ، هر برنامه دکتری دارای دو استاد راهنما با مسئولیت های مختلف است:

استاد راهنما برای دکتری اسپانیا
  •  مربی – معادل استاد راهنمای سنتی دکترا ، مسئول نظارت بر تعامل شما با کمیسیون علمی.
  • مدیر پایان نامه – مسئول برنامه ریزی فعالیت های آموزشی شما و اطمینان از تأثیر و تازگی پایان نامه کافی است ، این فرد ممکن است استاد شما باشد و کمیسیون علمی می تواند هر لحظه این فرد را تغییر دهد.

همچنین ممکن است چهره‌های نظارتی دیگری نیز وجود داشته باشد ، مانند مدیران مشترک در مورد برنامه دکترا که چند رشته‌ای است یا در چندین مؤسسه مستقر است.
وظیفه استاد راهنما برای دکتری اسپانیا این است که شما را در طول مسیر مطالعه راهنمایی کند ، به شما کمک کند تا پایان نامه خود را تشکیل دهید و همچنین مسئول نظارت بر تعامل شما با کمیسیون علمی است.

استاد راهنما دوم یک مدیر پایان نامه است ، او مسئول برنامه ریزی فعالیت های آموزشی شما و اطمینان از تأثیر و تازگی پایان نامه است ، این شاید مربی شما و کمیسیون آکادمیک بتوانند هر لحظه این فرد را تغییر دهند.

برای شناخت بهتر مردم اسپانیا و ارتباط بهتر، حتماً مقالات زیر را بخوانید.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

اعضای خانواده شما (همسر ، والدین ، فرزندان تحت تکفل زیر 18 سال) در صورت داشتن ویزای تحصیلی می توانند در حین تحصیل دکترا در اسپانیا به شما بپیوندند ، معمولاً اقوام باید قبل از آمدن به اسپانیا برای الحاق خانواده یک سال صبر کنند ، با این حال ، بستگان دانش آموزان تا زمانی که شرایط خاصی وجود داشته باشد ، می توانند بلافاصله بیایند.

طبق شرایط شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا شما باید ثابت کنید که پول کافی برای حمایت از افراد تحت تکفل دارید ، مدرکی دال بر رابطه خود ارائه دهید و اقامت باید بیش از شش ماه باشد ، آنها همچنین باید یک ماه پس از ورود به اسپانیا برای کارت شناسایی خارجی خود TIE) ) اقدام کنند.

اعضای خانواده در زمانی که همراه شما در اسپانیا هستند اجازه کار یا دریافت مجوز کار در اسپانیا را ندارند.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا اسپانیا

هنگام تحصیل دکترا در اسپانیا می توانید در این کشور کار کنید و در کنار تحصیل درآمد کسب کنید ، یکی از بهترین شغل ها هنگام تحصیل دکترا در اسپانیا AR و TR می باشد ، این مشاغل عمدتا در دانشگاه انجام می شود و شما می توانید به عنوان دستیار استاد به تحقیق و پژوهش بپردازید و در قابل کارهایی نظیر امتحان گرفتن از دانشجویان ، تصحیح کردن برگه های امتحانی و ارائه کلاس های رفع اشکال دستمزد دریافت کنید.

کل دستمزد برآورد شده برای یک دانشجوی دکترا 20995 یورو در سال در منطقه بارسلونا ، منطقه اسپانیا ، با میانگین حقوق 18،575 یورو در سال است. این اعداد نشان‌دهنده میانه است پرداخت اضافی تخمینی 2419 یورو در سال است ، پرداخت اضافی می تواند شامل پاداش نقدی ، کمیسیون ، راهنمایی و اشتراک سود باشد.

به هر حال میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا اسپانیا می تواند به توجه به دانشگاه محل تحصیل دکترا در اسپانیا شما متفاوت باشد.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا اسپانیا

کار و اقامت پس از دکتری اسپانیا

برای کار و اقامت پس از دکتری اسپانیا باید حتما ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید ، اگر می خواهید پس از اتمام مدرک خود در این کشور بمانید ، ضروری است که محل اقامت خود را با دقت انتخاب کنید و بر اساس آن برای ویزای کار پس از تحصیل دکترا در اسپانیا برنامه ریزی کنید ، هزینه زندگی در اسپانیا بسته به موقعیت مکانی متفاوت است ، یافتن مسکن در شهرهای بزرگ مانند مادرید و بارسلون می تواند گران باشد اما به طور کلی ، زندگی خوب در اسپانیا آسان است.

اگر مقیم یک کشور خارجی هستید ، باید از کنسولگری اسپانیا که در آن کشور تعلق دارید ، مجوز کار دریافت کنید ، اگر قصد دارید بیش از 90 روز بمانید که یک امر بدیهی است ، باید ویزای اقامت دریافت کنید ، با این حال ، به دست آوردن این چیزها بسیار دشوار است.

هنگام پیدا کردن کار پس از تحصیل در اسپانیا دانستن زبان اسپانیایی بسیار مهم است و با داشتن این مهارت و داشتن مدرک دکترا از دانشگاه های معتبر اسپانیا می توانید شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مناسب در اسپانیا داشته باشید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از اسپانیا

اسپانیا به طور منظم به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل بین المللی در نظر گرفته می شود ، و فهمیدن دلیل این انتخاب دلیل دشوار نیست در ادامه این مطلب که توسط مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی گردآوری شده است به مزایای اخذ مدرک دکترا از اسپانیا می پردازیم ، همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در دیگر شبکه های مجازی دنبال کنید یا از طریق تلفن های تماس با ما همراه باشید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا شهریه مقرون به صرفه دریافت می کنند.

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل دکترا در اسپانیا نیازی به پرداخت بیش از 4000 یورو در سال ندارند. و برنامه های تحصیلی متعدد در واقع از 100 تا 150 یورو در سال شروع می شود ، با این حال ، به خاطر داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا همیشه از شهریه کم مانند شهروندان اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا برخوردار نیستند و ممکن است مجبور شوند کمی شهریه بالاتری بپردازند.

دانشگاه های دارای رتبه برتر ، به ویژه دانشکده های بازرگانی

بیش از 50 دانشگاه اسپانیایی هر ساله جایگاه خود را در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی کسب می کنند ، از میان آنها ، مدارس کسب و کار مؤسسات برجسته هستند ، زیرا اسپانیا به عنوان مکانی حمایت کننده برای کارآفرینان و افراد تجاری آینده شناخته شده است.

با تحصیل دکترا در اسپانیا می توانید مدرک خود را در یکی از بهترین دانشگاه های بین المللی کامل کنید.

آب و هوای شگفت انگیز

اسپانیا یکی از لذت بخش ترین آب و هوای اروپا را دارد ، دما از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است ، اما به جرات می توان گفت که اگر عاشق آفتاب ، رفتن به ساحل، و احساس گرمای دلپذیری در پوست خود هستید ، باید حتما تحصیل دکترا در اسپانیا را انتخاب کنید.

امکان تحصیل مقطع دکتری در سایر کشورهای اروپایی را با مطالعه مقالات زیر بررسی کنید.

سبک زندگی آرام و لذت بخش اسپانیایی را کشف کنید.

اگرچه عادت به چرت زدن بعد از ناهار به آرامی در حال کاهش است ، اما همچنان بخشی از سبک زندگی و آداب و رسوم سنتی اسپانیایی باقی مانده است.

شما می توانید از غذای خود و همچنین سایر عادات و غذاهای محلی مانند تاپاس ، فلامنگو – یک شکل هنری زیبا – لذت ببرید و البته شاهد جشن های پرشور مربوط به فوتبال خواهید بود که بسیار محبوب است.

دارایی بزرگ در هر رزومه تحصیلی شما است.

همانطور که قبلاً می دانید ، صحبت کردن تنها به یک زبان خارجی همیشه کافی نیست ، کارمندان تشویق می شوند که علاوه بر زبان انگلیسی حداقل زبان دیگری را نیز بدانند و ابزارهای آنلاین زیادی برای کسانی که می خواهند با سرعت خودشان یاد بگیرند وجود دارد.

اما زندگی و تحصیل چند ساله در اسپانیا بهترین فرصت برای یادگیری زبان اسپانیایی است ، به هر حال شما حداقل به اصول اولیه نیاز خواهید داشت ، زیرا همه انگلیسی صحبت نمی کنند.

در ویدئو ارائه شده با ویزای تحصیلی کشورهای مختلف که توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در یک بازه زمانی کوتاه برای مراجعین اخذ شده است را می بینید ، برای دریافت مشاوره تحصیل در خارج از کشور با ما در تماس باشید.

همچنین می توانید برای دیدن تجارب برخی از کلاینت های موسسه رجبی به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم” بروید.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در اسپانیا

شما باید حتما مدرک ارشد و یا فوق لیسانس را از دانشگاه معتبریگرفته باشید و همچنین سن شما نباید بیشتر از 40 سال باشد.

تحصیل دکترا در اسپانیا 3 تا 5 سال زمان می برد.

اعضای خانواده شما (همسر ، والدین ، فرزندان تحت تکفل زیر 18 سال) در صورت داشتن ویزای تحصیلی می توانند در حین تحصیل دکترا در اسپانیا همراه شما باشند ، معمولاً آن ها باید قبل از آمدن به اسپانیا یک سال صبر کنند ، با این حال ، بستگان دانش آموزان تا زمانی که شرایط خاصی وجود داشته باشد ، می توانند بلافاصله بیایند.

بله ، یکی از بهترین شغل ها هنگام تحصیل دکترا در اسپانیا AR و TR است ، این مشاغل عمدتا در دانشگاه انجام می شود و شما می توانید به عنوان دستیار استاد به تحقیق و پژوهش بپردازید و در قابل کارهایی نظیر امتحان گرفتن از دانشجویان ، تصحیح کردن برگه های امتحانی و ارائه کلاس های رفع اشکال دستمزد دریافت کنید.
کل دستمزد برآورد شده برای یک دانشجوی دکترا 20995 یورو در سال در منطقه بارسلونا ، منطقه اسپانیا ، با میانگین حقوق 18،575 یورو در سال است.

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل دکترا در اسپانیا نیازی به پرداخت بیش از 4000 یورو در سال ندارند و برنامه های تحصیلی متعدد در واقع از 100 تا 150 یورو در سال شروع می شود.

اگر شما نیز به فکر تحصیل دکترا در اسپانیا هستید می توانید همین حالا از طریق دو شعبه معتبر تهران و شیراز با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، مشاوران ما به شما کمک می کند که به رویای خود برسید ، پس اولین قدم را برای رسیدن به زندگی ایده آل خود بردارید، توصیه ما به شما این است که مقاله مهاجرت به اسپانیا را نیز بخوانید و با تمام روش های قانونی و امن مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

 
Rate this post
منو
خانه