خوابگاه های دانشجویی اسپانیا

خوابگاه های دانشجویی اسپانیا گزینه مناسبی برای اسکان هنگام تحصیل در اسپانیا می باشد ، انتخاب مکان زندگی یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند.

این مقاله که توسط مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نوشته شده است شرایط خوابگاه های دانشجویی اسپانیا را شرح می دهد پس با ما همراه باشید.

یکی از مهمترین چیزها برای دانشجویان در اسپانیا یافتن مسکن مناسب است ، با این حال ، پیدا کردن مکان مناسب برای زندگی در اسپانیا آسان نیست ، مهم است که به اطراف نگاه کنید ، جوانب مثبت و منفی را بسنجید و از گزینه های خود آگاه باشید.

خبر خوب این است که گزینه های اقامتی زیادی در دسترس است ، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم تحقیقات خود را هر چه زودتر شروع کنید و قبل از تصمیم گیری نهایی همه گزینه ها را در نظر بگیرید ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خوابگاه های دانشجویی اسپانیا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید و توصیه اکید ما این است که در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در اسپانیا را هم بخوانید و با نحوه اخذ پذیرش ، هزینه های تحصیل و دانشگاه های این کشور هم بخوبی آشنا شوید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی اسپانیا

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های اسپانیا را دارید موضوع اقامت شما بسیار مهم خواهد بود در این بخش دعوت می کنیم از شما که به توضیحات کامل و مفید ارائه شده در فایل ویدئویی توجه نمایید ، پادکست همین ویدئو هم در زیر ارائه شده است ؛ هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این فایل ها را برای ارتباط موثرتر با مخاطبانش تهیه و تقدیم کرده است.

پادکست خوابگاه های دانشجویی اسپانیا ​

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا​

Types dormitories / Spain

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا

به عنوان یک دانشجو که مشغول تحصیل در یک کالج یا موسسه اسپانیا است ، داشتن مسکن مناسب برای اقامت شما از الزامات می باشد ، بهتر است که اجاره خانه و یا خوابگاه های دانشجویی اسپانیا را قبل از مهاجرت به اسپانیا انجام دهید ، چندین گزینه مسکن برای دانشجویان در دسترس است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند ، قبل از انتخاب محل اقامت در حین تحصیل در کالج ، باید به تمام گزینه‌ های موجود نگاهی بیندازید لذا برای اطلاع از انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا با ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید.

خانواده های میزبان

خانواده‌ های میزبان از دانشجویان برای زندگی با آنها در سراسر اسپانیا استقبال می ‌کنند و تجربه‌ ای بسیار پرارزش و همه ‌جانبه را برای تحصیل شما در اسپانیا فراهم می‌ کنند، شما می توانید مطالعه کنید ، اسپانیایی را در یک محیط طبیعی یاد بگیرید و تجربه دست اول در فرهنگ اسپانیایی کسب کنید.

استودیو آپارتمان

آپارتمان ‌های استودیویی گزینه ‌های مسکن مستقل ‌تری هستند ، اما نسبت به سایر اشکال مسکن ، کمی گران‌ تر هستند ، آنها معمولا کوچکتر هستند و شما مجبور نیستید یک اتاق را با دانشجوی دیگر به اشتراک بگذارید ، همانطور که گفته شد ، با این حال، آنها هر چه به مرکز نزدیکتر باشند معمولا گران تر هستند.

آپارتمان

آپارتمان ها و خانه های شهری نیز به عنوان وسیله ای برای اسکان دانشجویان در دسترس هستند ، با این حال ، به دست آوردن آنها دشوار است و آنها معمولا گران تر هستند ، اگر ترجیح می دهید این مورد را انتخاب کنید ، بهتر است با یک نماینده املاک تماس بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

رزرو به موقع خوابگاه های خارج از کشور با اقدام به جای کارشناسان حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خوابگاه ها

بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها در اسپانیا خوابگاه و مسکن دانشجویی در محوطه دانشگاه را در اختيار دانشجویان قرار می دهند ؛ خوابگاه های دانشجویی اسپانیا معمولا با توجه به دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید متفاوت است.

داشتن هم اتاقی

پیدا کردن یک هم اتاقی نیز یک گزینه اقامتی عالی و مقرون به صرفه برای آن دسته از دانشجویانی است که خواهان یک زندگی اجتماعی هستند ، بسیاری از دانشجویان این انتخاب را انتخاب می‌ کنند زیرا تقسیم هزینه مقرون به صرفه ‌تر است و مطمئناً راحت ‌تر با افراد جدید ملاقات خواهید کرد ، بنابراین اگر به دنبال پرداخت کمتر و داشتن یک دوست هستید پیدا کردن هم اتاقی بهترین گزینه می باشد.

هزینه های خوابگاه و اقامت در اسپانیا

هزینه های خوابگاه و اقامت در اسپانیا با توجه به نوع خانه و اقامتگاهی که قصد اسکان در آن را دارید می تواند متفاوت باشد همچنین شهر نیز تاثیر بسیار زیادی بر هزینه ها می گذارد.

شاخص هزینه های مسکن در شهرهای مختلف اسپانیا :

به طور کلی ، اگر مادرید یا بارسلونا را انتخاب کنید ، قیمت ها کمی بالاتر از شهرهای دیگر است ، به طور معمول ، یک آپارتمان در بارسلونا حدود 850 یورو است ، در حالی که در مادرید آپارتمان یک خوابه حدود 1000 یورو در ماه هزینه دارد.

اقامتگاه های دانشجویی – قیمت ها از 360 تا 650 یورو در ماه متغیر است.

بسیاری از دانشجویان این گزینه را ترجیح می دهند ، قیمت ها از حدود 200 یورو شروع می شود و به بیش از 1000 یورو در ماه می رسد ، می توانید وب سایت هایی مانند Uniplaces یا Resa را پیدا کنید ، که به شما کمک می کند مکان های زندگی مختلف را با هم مقایسه کنید ، یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های خود ، اشتراک آپارتمان با دانشجویان دیگر است.

شهر هزینه
مورسیا 16
گرانادا 17.5
سانتا کروس د لا پالما 21
سویل 22.5
والنسیا 24
مالاگا 25
بیلبائو 28
بارسلونا 34
مادرید 34

قیمت ها می تواند بر اساس منطقه ، شرایط زندگی و غیره متفاوت باشد ، می توانید خدمات آنلاینی را بیابید که به شما کمک می کند با خانواده های اسپانیایی در تماس باشید.

اجاره یک آپارتمان یا استودیو خصوصی لزوماً به این معنی نیست که هزینه ماهانه آن شامل تمام هزینه ها می شود ، باید اضافه کنید:

  •  خدمات عمومی (برق ، آب ، گرمایش ): 115 یورو در ماه
  •  اینترنت: 30 یورو در ماه

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اسپانیا

راه های مختلفی برای پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اسپانیا وجود دارد ، اما چگونه می توانیم بهترین مکان را برای اقامت در حین تحصیل پیدا کنیم ، در این راه می توانید از real estate ها استفاده کنید ، این افراد همان مشاورین املاک هستند که به شما در کار پیدا کردن خانه دانشجویی کمک می کنند.

آژانس املاک دارای تعداد زیادی ملک هستند ، بنابراین یافتن گزینه مناسب برای شما تا حدودی آسان است ، مشکل این است که آنها از شما پورسانت دریافت می کنند ، به عنوان یک پرداخت ماهانه اضافی برای اجاره پس از ورود به آپارتمان ، یا به عنوان درصد اضافی از اجاره شما در هر ماه ، از این رو ، توصیه ما این است که از آژانس ها دوری کنید و مستقیماً با صاحبخانه/مالک صحبت کنید ، این باعث صرفه جویی در پول شما می شود!

از دیگر راه هایی که می توانید محل اقامت خود را پیدا کنید مراجعه به دانشگاه است ، بدون شک هر دانشگاه گزینه های مختلفی را برای خوابگاه های دانشجویی اسپانیا و اقامتگاه دانشجویی به دانشجویان خود ارائه می دهد.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اسپانیا

سایت Casita

Casita به دانشجویان دانشگاه از سراسر جهان کمک می کند تا بهترین خانه را در بیش از 30 کشور در آمریکای شمالی ، اروپا ، آسیا و اقیانوسیه پیدا کنند ، Casita گزینه های اقامتی با کیفیت بالا و قابل اعتمادی را ارائه می دهد که برای دانشجویان دانشگاه ساخته و مدیریت می شود با استفاده از این وبسایت محل اقامت دانشجویی خود را در اسپانیا پیدا کنید.

سایت HousingAnywhere

HousingAnywhere با بیش از 170 دانشگاه در 65 کشور جهان همکاری می کند تا به دانشجویان خود در یافتن محل اقامت در خارج از کشور کمک کند ، علاوه بر این ، آنها دانش آموزان را تشویق می کنند تا اتاق ها و آپارتمان های خود را در زمانی که دور هستند به دانشجویان ورودی اجاره دهند ، اقامتگاه های مقرون به صرفه را در بارسلونا ، مادرید و والنسیا بیابید.

با مطالعه مقالات زیر ، امکانات ، هزینه ها ، بهداشت و سایر موارد مهم خوابگاه ها را در برخی کشور های اروپایی با هم مقایسه کنید.

سایت Uniplaces

این سایت یک پورتال مسکن است که رویکرد جدیدی را برای رزرو آنلاین خوابگاه های دانشجویی اسپانیا ارائه می دهد ، رزرو سریع است ، پرداخت آن ایمن است و به شما امکان می دهد هزاران ملک مورد اعتماد را در بهترین شهرهای دانشجویی اروپا از جمله بارسلونا ، مادرید و والنسیا مرور کنید.

سایت Student.com

Student.com بیش از 1 میلیون تخت در اسپانیا و سایر کشورهای جهان ارائه می دهد ، استفاده از وب سایت آنها رایگان است و یک تیم اختصاصی از مشاوران اسکان متخصص و مقایسه قیمت ها را ارائه می دهد ، آنها همچنین روابط قراردادی رسمی با هر صاحبخانه در سایت خود دارند تا یک لایه امنیتی اضافی برای شما ایجاد کنند!

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اسپانیا

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اسپانیا

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اسپانیا در هزینه ها است ، خوابگاه معمولا از طرف خود دانشگاه به دانشجو ارائه می شوند در صورتی که هنگام اجاره خانه باید خودتان دست به کار شوید و مکانی را پیدا کنید.

امروزه اکثریت قریب به اتفاق صاحبخانه ها برای ایفای نقش واسطه به آژانس های املاک مراجعه می کنند. این تضمین می کند که آنها در پایان هر ماه حقوق دریافت می کنند ، زیرا آنها مستقیماً با مستاجر در تماس نیستند ، البته ، همانطور که در زیر خواهیم دید ، این روی کل قیمتی که مستاجر باید بپردازد تأثیر می گذارد.

قیمت اجاره با توجه به عوامل بسیاری به شدت متفاوت است ، این عوامل عبارتند از شهری که در آن اجاره می‌ کنید ، موقعیت مکانی داخل آن شهر (هرچه به مرکز شهر نزدیک‌ تر باشد ، هزینه بیشتری پرداخت می‌ کنید) ، اگر آپارتمان داخلی یا خارجی باشد (پنجره ‌های آن رو به خیابان باشد یا خیر) ، اگر دارای اتصالات حمل و نقل عمومی در نزدیکی باشد ، اندازه تخت و غیره.

اجاره یک اتاق یک نفره در یک آپارتمان مشترک می تواند برای شما بین 200 تا 600 یورو در ماه هزینه داشته باشد (که بسیار گران قیمت است ، حتی اگر در مورد شهرهای بزرگ صحبت می کنیم) ، استودیو یا آپارتمان برای دو نفر می تواند از 500 تا 1000 یورو در ماه هزینه داشته باشد.

این در حالی است که قیمت خوابگاه های دانشجویی اسپانیا از 200 یورو شروع می شود.

الزامات قانونی اجاره خانه در اسپانیا

صاحبخانه (یا آژانس در حالت پیش فرض) از شما مدرکی می خواهد که نشان دهد می توانید اجاره را هر ماه بپردازید ، این مدرک معمولاً از طریق فیش حقوقی شما انجام می شود و نیاز به ارائه 3 مورد آخر است.

با این وجود ، اگر به تازگی به کشور وارد شده‌اید و هنوز کار را شروع نکرده‌اید ، اما یک پیشنهاد کاری دارید که قبلاً امضا شده است ، گاهی اوقات می‌تواند به عنوان یک مدرک مناسب عمل کند.

اما اگر نتوانید هیچ یک از این دو را انتخاب کنید چه اتفاقی می افتد؟ سپس شما 3 گزینه (پیچیده تر) دارید که بستگی به پذیرش مالک دارد:

  1.  گاهی اوقات می توانید 6 ماه اجاره را به صورت پیش پرداخت یا هر نوع سپرده بزرگ مشابه دیگری پرداخت کنید.
  2.  شما همچنین می توانید یک ضامن ارائه دهید ، کسی که به طور قانونی موافقت می کند در صورت عدم توانایی شما ، اجاره پرداخت کند.
  3.  در نهایت ، اگر مالک یک ملک هستید ، می توانید از آن به عنوان پشتیبان استفاده کنید ، یا هر نوع ضمانت نامه بانکی را دریافت کنید که می تواند در صورت عدم پرداخت اجاره بها را پرداخت کند سپس از شما پاسپورت یا شناسنامه و شماره شناسایی مالیاتی در صورت کار نیز درخواست می شود.

به خاطر داشته باشید که نمی توانید در پرداخت های ماهانه خود شکست بخورید ، در غیر این صورت ممکن است اخراج شوید.

Living with Spanish family

امکان زندگی با خانواده اسپانیایی

اگر فرصتی برای کشف سبک زندگی اسپانیایی برای شما جذاب به نظر می رسد ، هیچ راهی بهتر از زندگی با یک خانواده میزبان در اسپانیا وجود ندارد ، در حالی که تحصیل در خارج از کشور به خودی خود یک ماجراجویی است ، اقامت با خانواده میزبان تجربه شما را بیش از پیش به یاد ماندنی خواهد کرد ، شما این شانس را خواهید داشت که سنت های محلی را تجربه کنید ، غذاهای سنتی خانگی بخورید و مهارت های اسپانیایی خود را تقویت کنید ، همه اینها در آسایش پذیرایی از خانه خانواده میزبان خود!

امکان زندگی با خانواده اسپانیایی​

امکان زندگی با خانواده اسپانیایی به این صورت است که می توانید در حین تحصیل در دانشگاه های اسپانیا و در کنار کار در اسپانیا به همراه یک خانواده اسپانیایی زندگی کنید و اتاقی را در خانه یک فرد اسپانیایی اجاره کنید. 

اگر نمی ‌دانید اقامت در کنار یک خانواده میزبان برای شما مناسب است یا خیر ، در ادامه بخوانید تا چهار دلیلی که تصمیم به انجام این کار منجر به ماجراجویی شگفت ‌انگیزی می ‌شود که فراموش نخواهید کرد ، پیدا کنید.

زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید

چه در حال کاوش در برنامه‌های تابستانی در اسپانیا یا سایر گزینه‌های یادگیری باشید ، برنامه یادگیری اسپانیایی شما با اقامت در کنار یک خانواده میزبان ، بسیار مفیدتر خواهد بود ، زندگی در یک محیط اسپانیایی زبان این فرصت را به شما می دهد که هر روز اسپانیایی خود را تمرین کنید و آنچه را که در دوره های اسپانیایی خود می آموزید در موقعیت های واقعی به کار ببرید. 

زمانی که به طور منظم خارج از کلاس اسپانیایی صحبت نمی‌ کنید ، می‌توان به مهارت‌ های اسپانیایی خود اعتماد کرد و زمانی که با افرادی که به خوبی نمی ‌شناسید صحبت می ‌کنید ، تمرین کردن می‌ تواند ترسناک باشد.

زندگی با یک خانواده میزبان به شما این امکان را می دهد که در حین تحصیل در خارج از کشور ، مهارت های اسپانیایی خود را تمرین کنید.

وقتی با یک خانواده میزبان می ‌مانید ، می ‌توانید همیشه از زبان اسپانیایی خود استفاده کنید ، چه دور میز شام بنشینید یا فقط صبح از خواب بیدار شوید ، نه تنها واژگان روزمره مفیدی در مکالمه ایجاد می کنید ، بلکه با صحبت کردن با خانواده ای که با آن ها رابطه برقرار می کنید ، به توانایی های زبانی که به تازگی به دست آورده اید اعتماد خواهید کرد. 

آن ‌ها نیز از شما پشتیبانی می ‌کنند و احتمالاً حتی در صورت مرتکب اشتباه شما را تصحیح می ‌کنند و مهارت‌ های اسپانیایی شما با استفاده از فرصت ‌های مکرر برای تمرین صحبت کردن در محیطی که در آن راحت هستید ، شکوفا می‌شود.

فرهنگ اصیل اسپانیایی را کشف کنید​

Discover Spanish culture

فرهنگ اصیل اسپانیایی را کشف کنید

در حالی که تحصیل در خارج از کشور در یک کشور خارجی طعم فرهنگ محلی را به شما می دهد ، بهترین راه برای کشف آداب و رسوم و فرهنگ سنتی زندگی با یک خانواده میزبان در طول اقامت است ؛ با خانواده میزبان ، می‌توانید ببینید که خانواده‌های اسپانیایی چگونه زندگی روزمره خود را انجام می‌دهند ، تفاوت‌های فرهنگی را درک می‌کنند ؛ ممکن است تعطیلات سنتی را با خانواده میزبان خود بگذرانید ، در جشن های تولد سهیم شوید و نحوه تعامل آنها با یکدیگر را مشاهده کنید ، اقامت با یک خانواده واقعی ترین راه برای تجربه فرهنگ اسپانیایی است که تجربه تحصیل در خارج از کشور را افزایش می دهد و افق های فرهنگی شما را گسترش می دهد.

اگر در سویا هستید ، فرصت های زیادی برای امتحان غذاهای محلی و امتحان کردن غذاهای جدید خواهید داشت ، با این حال ، بهترین راه برای تجربه آشپزی اصیل اسپانیایی اقامت در کنار یک خانواده میزبان است ، هیچ چیز مانند یک غذای خانگی نیست و زمانی که با یک خانواده سویلان زندگی می کنید ، این فرصت را خواهید داشت که بسیاری از غذاهای سنتی خوشمزه را که توسط خانواده میزبان خود طبخ می شوند ، امتحان کنید.

چه گازپاچوی اندلسی باشد – یک سوپ سبزیجات سرد که در تابستان سرو می‌شود ، یا یک غذای تخم‌مرغ پخته شده با پایه سس گوجه‌فرنگی ، اقامت در خانواده میزبان به شما این امکان را می‌دهد تا از نزدیک نحوه غذا خوردن مردم سویل را کشف کنید ، حتی ممکن است این فرصت را داشته باشید که با پخت و پز با خانواده میزبان خود غذاهای خاصی را یاد بگیرید!

در حین اقامت با یک خانواده میزبان ، فرهنگ و غذاهای اصیل اسپانیایی را تجربه خواهید کرد.

ارتباطاتی ایجاد کنید که تا آخر عمر باقی بماند

شاید ارزشمندترین بخش زندگی با یک خانواده میزبان در روابطی باشد که در طول مسیر ایجاد خواهید کرد ، اقامت با یک خانواده میزبان راهی عالی برای پیدا کردن دوستان جدید در سراسر جهان است ، احتمالاً با عضویت در خانواده میزبان خود برای چند ماه ، ارتباط قوی با خانواده میزبان خود ایجاد خواهید کرد. روابطی که ایجاد خواهید کرد مادام العمر خواهد بود و باعث می شود تحصیل در خارج از کشور تجربه ای داشته باشد که همیشه به یاد داشته باشید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در مادرید

مادرید یک شهر دانشگاهی پررونق و یکی از مقاصد برتر اروپا برای دانشجویان اراسموس و تحصیل در خارج از کشور است ، اما کدام محله برای فضای دانشجویی ، زندگی اجتماعی عالی و معاملات ارزان نوشیدنی مناسب است؟ با لیست راهنمای ما در مورد محله های مناسب اسکان دانشجویی در مادرید همراه باشید.

محله مونکلوا-آرگولس مارید

این ناحیه در شمال مرکز ، ناحیه دانشگاهی مادرید است و محل سیوداد دانشگاه (شهر دانشگاه) است که شامل پردیس‌های دانشگاه Complutense مادرید و دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید است ، معبد مصری مادرید ، Templo de Debod، و پارک بزرگ Casa de Campo نیز در این محله قرار دارد ، این منطقه کاملاً مسکونی است ، با خیابان های دلپذیر و پر از درخت ، تعداد زیادی محل اسکان دانشجویی در دسترس است ، اما سعی کنید زودتر جستجو برای خانه در این محله را شروع کنید ، سپتامبر برای هزاران دانشجو که به طور ناگهانی وارد می شوند و به دنبال مکان هایی برای اقامت می گردند زمان شلوغی است و ممکن است نتوانید خانه و آپارتمان مورد علاقه خود را پیدا کنید.

محله لاواپیه مادرید

محله سنتی چندفرهنگی مادرید ، Lavapiés محل زندگی مهاجران از ده ها ملیت است ، که حسی متفاوت به باریو می دهد و به این معنی است که هر نوع غذاهایی که دوست دارید ، می توانید آن را در اینجا پیدا کنید. 

خیابان های شیب دار و سنگفرش شده با گرافیتی های چشمگیر پوشیده شده اند و در چند سال گذشته ، کافه ها و رستوران های جذاب بیشتری افتتاح شده اند ، این منطقه مرکز خلاقیت و یکی از جالب‌ترین محله‌های حال حاضر در مادرید است – و در حالی که قیمت ملک در حال افزایش است ، هنوز هم می‌توان به توافق رسید و خانه ای با قیمت مناسب خریداری کرد.

محله مالاسانا ماردید

مالاسانا مدت‌ ها محله مستقل مادرید بوده است ، با ریشه‌های شورشی به اوایل دهه 1800 زمانی که مرکز قیام علیه نیروهای اشغالگر فرانسوی بود ، در دهه‌های 1970 و 1980، این مرکز کانون La Movida Madrileña بود ، جنبش ضدفرهنگی که پس از مرگ دیکتاتور فرانسیسکو فرانکو به وجود آمد.

امروزه ، سالن ‌های خالکوبی و آرایشگاه‌ های شیک در کنار کافه‌های کوچک ، بارها و رستوران‌های بزرگ و برخی از میخانه ‌های سنتی که در میان هجوم افتتاحیه ‌های جدید سرپا ایستاده‌اند ، قرار دارند ، اگر عاشق گشت و گذار در میان ریل‌ها در مغازه‌های قدیمی هستید و از زندگی در یک باریوی جایگزین لذت می‌برید ، Malasaña بهترین گزینه برای شماست.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب امن ترین محله ها برای اسکان دانشجویی با راهنمایی مشاوران با تجربه و حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

محله Chamberíمادرید

درست در شمال مرکز ، این منطقه مسکونی در مقایسه با ازدحام گاه شیدایی در مرکز ، یک نفس تازه است. در این مکان آپارتمان های مشترک رایج هستند ؛ دانشجویان می توانند یک اتاق یا باشگاه را با هم پیدا کنند و یک مکان کامل را به صورت گروهی اجاره کنند ، Chamberí یک انتخاب خوب برای کسانی است که یک منطقه ساکت تر با احساس محله واقعی را ترجیح می دهند.

محله Centro/Sol مادرید

اگر واقعاً می خواهید در قلب همه چیز باشید ، سول ، مرکز شهر و توریستی ترین منطقه آن را انتخاب کنید. بسیاری از دیدنی های مادرید از جمله پلازا مایور ، کاخ سلطنتی و کلیسای جامع آلمودنا در این شهر قرار دارند.

مکان ‌های اقامتی زیادی در اینجا وجود دارد ، اما توجه داشته باشید که این منطقه می‌تواند بسیار شلوغ با گردشگران باشد ، از سول که خود یک مترو مرکزی و ایستگاه cercanía (قطار رفت و آمد) است ، ارتباطات حمل و نقل بسیار خوب است.

محله سالامانکا مادرید

سالامانکا محل استقرار دانشگاه بازرگانی IE، یکی از معتبرترین مدارس تجاری اسپانیا است ، اگر در این مکان تحصیل می کنید ، انتخاب محل اقامت در محله شیک سالامانکا به معنای رفت و آمد کوتاه به کلاس ها و محیط بسیار شیک است ، سالامانکا خانه لوکس Calle Serrano، پر از فروشگاه‌ های طراحان و رستوران‌های سطح‌ بالاست ، این شهر با پارک زیبای رتیرو ، مکانی عالی برای ورزش یا گردش در شب ، همسایه است.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در بارسلونا

در حالی که بارسلونا ممکن است شهر بزرگی نباشد ، محله های آن مطمئنا ویژگی متمایز خود را دارند ، اگر در بارسلونا تحصیل می‌کنید و نمی دانید کجا زندگی کنید ، راهنمای ما را در مورد محله های مناسب اسکان دانشجویی در بارسلونا را بخوانید تا همه چیز را از زندگی مقرون به صرفه گرفته تا بهترین زندگی محلی ، را بدانید.

محله El Born بارسلونا

اگر نمی توانید تصمیم بگیرید کدام قسمت از بارسلونا را بیشتر دوست دارید ، جایی را امتحان کنید که در نزدیکی همه آن باشد ، از El Born می‌توانید به راحتی به ساحل بارسلونتا ، فروشگاه‌های خیابانی در اطراف Plaça Catalunya، بارهای ال راوال ، پارک سیوتادلا ، کلوپ‌های شبانه Eixample و تقریباً هر چیز دیگری دسترسی داشته باشید. 

از آنجایی که El Born بسیار مرکزی است ، در تابستان مملو از گردشگران خواهد بود و مطمئناً آرام‌ترین محله (یا ارزان‌ترین) نیست ، اما یکی از زیباترین و محبوب ‌ترین مکان‌های شهر برای معاشرت است.

محله Gràcia بارسلونا

بخش قدیمی گراسیا که زمانی شهری در حومه بارسلونا بود ، هنوز هم حس بسیار روستایی دارد و به خاطر روحیه آزاد اندیشی خود مشهور است ، محله‌ای که بارسلونیایی ‌ها دوست دارند در آن زندگی کنند ، گراسیا بازار غذای فوق‌العاده‌ای در مرکز آن دارد و همچنین بوتیک‌های مستقلی دارد که مدها ی مختلف ، نوشیندنی های خوشمزه ، مبلمان مدرن ، دوچرخه‌های کلاسیک و سبزیجات ارگانیک می‌فروشند. 

اینجا همچنین جایی است که برخی از بهترین تراس‌های فضای باز بارسلونا را خواهید دید ، مانند میدان نمادین Plaça del Sol که تراس‌های بار آن در روزهای آفتابی همیشه شلوغ هستند.

محله El Clot بارسلونا

از آنجایی که مردم خود را از مرکزی ترین محله های بارسلون قیمت گذاری کرده اند ، مکان هایی مانند ال کلوت به طور فزاینده ای محبوب شده اند ، محله کوچکی که در داخل شهر از Poblenou واقع شده است و از Sagrada Família دور نیست ، El Clot همه چیزهایی را که برای زندگی روزمره به آن نیاز دارید دارد: فضاهای سبز ، فروشگاه های مواد غذایی ، بارها و غذاخوری های مقرون به صرفه. 

ممکن است شیک‌ترین یا پر زرق و برق‌ترین محله نباشد ، اما دوستانه ، امن ، با ارتباط خوب و بسیار محلی است که مردم دوست دارند همسایه‌های خود را بشناسند.

محله Les Cort بارسلونا

اگر در بارسلونا تحصیل می کنید ، شانس زیادی برای شرکت در کلاس های دانشگاه بزرگ شهر واقع در جنوب غربی شهر وجود دارد ، Les Corts که نه چندان دور از آنجا واقع شده است ، محله ای است که هم جنبه مدرن و هم سنتی دارد.
در اطراف Avenida Diagonal، بلوک‌های آپارتمانی مدرن و همچنین مراکز خرید جدید و فروشگاه بزرگ Corte Ingles را خواهید دید ، با این حال ، از جاده‌های اصلی دور شوید و ساختمان‌های قدیمی‌تر و جذابی را در اطراف میدان‌های عمومی سرسبز با حس شهر کوچک پیدا خواهید کرد.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اسپانیا

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اسپانیا

هر دانشجوی بین ‌المللی که گزینه‌های اسکان خود را در اسپانیا بررسی می‌کند ، باید بین زندگی در محوطه دانشگاه ، اجاره یک اجاره خصوصی با صاحبخانه ، یا زندگی در مسکن دانشجویی هدفمند یکی را انتخاب کند.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه گرفتن اقامت اسپانیا و مهاجرت به این کشور از طرق مختلف از طریق شبکه های مجازی موسسه مهاجرتی رجبی را دنیا کنید.

تفاوت های زیادی بین گرفتن آپارتمان و ماندن در خوابگاه دانشجویی دانشگاه وجود دارد که قبل از هر تصمیمی باید بدانید ، اگر از گزینه های متعدد موجود غرق شده اید و برای انتخاب مشکل دارید ، در اینجا تمام مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اسپانیا خواهید داشت آورده شده است:

یک محیط مطالعه عالی

گزینه های خوابگاه های دانشجویی اسپانیا ، فضای مطالعه منحصر به فردی را فراهم می کند که در خنه های اجاره ای خصوصی معمولی یافت نمی شود ، از مناطق مطالعه مدرن مجهز به میزهای مطالعه گرفته تا Wi-Fi قابل اعتماد یا پهنای باند ، هر خوابگاه هر چیزی را که یک دانش آموز نیاز دارد و بیشتر ارائه می دهد ، مسکن دانشجویی تضمین می کند که آرامش لازم را برای تمرکز بر مطالعه و انگیزه برای برتری در تحقیقات و تکالیف پیدا کنید.

آنها کاملا ایمن هستند

یکی از مزیت های آرامش بخش زندگی در اقامتگاه دانشجویی امنیت آن است ، اکثر ساختمان ها دارای دوربین مدار بسته ، امنیت در محل ، تیم های مدیریتی و سیستم های ورود به کلید هستند تا مطمئن شوند که همه دانش آموزان همیشه سالم هستند.

والدین تمایل دارند به این خوابگاه ها با سطح امنیتی بالا به جای زندگی در اجاره خصوصی اعتماد کنند ، در خوابگاه ها ، می توانید با آگاهی از اینکه خود و وسایلتان در امان هستید ، راحت بخوابید.

آنها ملزومات دانش آموزی را فراهم می کنند

اکثر خوابگاه های دانشجویی اسپانیا با صورتحساب های همه جانبه ارائه می شوند ؛ این بدان معناست که شما نیازی به پرداخت هزینه اضافی برق ، آب ، گاز و اینترنت ندارید ، همچنین امکانات ضروری دیگری در محل موجود است ، مانند امکانات خشکشویی و محل نگهداری دوچرخه یا پارکینگ.

اگرچه ممکن است با هزینه اضافی همراه باشند ، اما داشتن آنها در محل مفید است ، اتاق دانشجوی شما همچنین دارای تمام موارد ضروری است ، از جمله فضای مطالعه ، کمد لباس ، فضای ذخیره سازی و شما می توانید حمام خود را با دوش و آشپزخانه خود داشته باشید ، حتی اگر در حمام ، آشپزخانه و محل نشیمن با دانشجویان دیگر مشترک هستید ، برخی از املاک خدمات نظافت هفتگی ارائه می دهند.

آنها در موقعیت ایده آل قرار دارند

تقریباً همه خوابگاه های دانشجویی اسپانیا در فاصله چند قدمی حداقل از دو دانشگاه اصلی شهر قرار دارند ، علاوه بر این ، بسیاری از آنها به رستوران ها ، کافه ها و مغازه ها نزدیک هستند ، دسترسی آسان به خطوط حمل و نقل نیز در نظر گرفته شده است ، بنابراین دانشجویان می توانند در شهر پرسه بزنند و به راحتی به دانشگاه های خود رفت و آمد کنند.

آنها مقرون به صرفه تر هستند

زمانی که اقامت در محوطه دانشگاه را انتخاب می کنید ، علاوه بر اجاره ، باید هزینه های بیشتری نیز بپردازید ، اگر یک آپارتمان یا اتاق خصوصی اجاره می کنید ، باید اجاره به علاوه خدمات آب و برق و همچنین غذا و سایر ملزومات را بپردازید ، به همین دلیل است که زندگی در خوابگاه های دانشجویی اسپانیا مقرون به صرفه ترین گزینه با صورتحساب های همه جانبه و یک آشپزخانه مشترک است که می توانید در آن غذا تهیه کنید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی اسپانیا

قیمت ها از 360 تا 650 یورو در ماه متغیر است.

اجاره یک آپارتمان در بارسلونا حدود 850 یورو است ، در حالی که در مادرید آپارتمان یک خوابه حدود 1000 یورو در ماه هزینه دارد.

تفاوت تنها و تنها در هزینه های بالای آپارتمان است ، اجاره یک اتاق یک نفره در یک آپارتمان مشترک می تواند برای شما بین 200 تا 600 یورو در ماه هزینه داشته باشد (که بسیار گران قیمت است ، حتی اگر در مورد شهرهای بزرگ صحبت می کنیم) ، استودیو یا آپارتمان برای دو نفر می تواند از 500 تا 1000 یورو در ماه هزینه داشته باشد.
این در حالی است که قیمت خوابگاه های دانشجویی اسپانیا از 200 یورو شروع می شود.

شما می توانید : 

  • زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید .
  • فرهنگ اصیل اسپانیایی را کشف کنید.
  • طعم غذاهای محلی اسپانیا را بچشید.
  • ارتباطاتی ایجاد کنید که تا آخر عمر باقی بماند.
  • محله مونکلوا-آرگولس مارید
  • محله لاواپیه مادرید
  • محله مالاسانا ماردید
  • محله Chamberíمادرید
  • محله Centro/Sol مادرید
  • محله سالامانکا مادرید
  • محله El Born بارسلونا
  • محله Gràcia بارسلونا
  • محله El Clot بارسلونا
  • محله Les Cort بارسلونا

پس از مطالعه مقاله خوابگاه های دانشجویی اسپانیا اکنون می توانید با آگاهی بیشتر محل اسکان خود را در اسپانیا پیدا کنید ، در این راه می توانید از مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی کمک بگیرید ، کارشناسان ما در دو شعبه تهران و شیراز آماده کمک به شما هموطنان عزیز و گرامی هستند ، همچنین می توانید مقاله مهاجرت به اسپانیا را هم اکنون مطالعه کرده و با راه و روش های امن و قانونی به جز تحصیل برای مهاجرت به این کشور آشنا شوید ؛ راه هایی مانند خرید ملک ، ثبت شرکت ، ازدواج ، سرمایه گذاری و سایر روشها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه