ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا فقط برای افرادی صادر می شود که قصد داشته برای تحصیل در اسپانیا به این کشور مهاجرت نمایند و در یکی از دانشگاه های آن به تحصیل پرداخته و مدرک خود را دریافت کنند/

باید مطلع باشید که ویزای تحصیلی اسپانیا با توجه به مقطع تحصیلی برای مدت معلومی صادر می شود و در صورت امکان تا مدت زمان محدودی نیز قابلیت تمدید را دارد.

در این مطلب قصد داریم مدارک و شرایط مورد نیاز برای دست یافتن به ویزای تحصیلی اسپانیا را برای شما عزیزان شرح دهیم که البته باید دقت داشته باشید که این شرایط با توجه به رخدادها و شرایط حاکم بر دو کشور امکان تغییر را دارد به همین خاطر همیشه دقت داشته باشید که با تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  از دقیق بودن شرایط و تغییرات احتمالی آن مطلع شوید.

همچنین مطلع باشید که مهاجرت به کشور اسپانیا و تحصیل در این کشور بدون ویزای تحصیلی اسپانیا امکان پذیر نیست ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل در اسپانیا را نیز در کنار این محتوا بخوانید و با سیستم آموزشی ، هزینه ها و بورسیه های تحصیلی در این کشور بیشتر و بهتر آشنا شوید.

فهرست مطالب
ویزای تحصیلی اسپانیا

چگونه ویزای تحصیلی اسپانیا را بدست آوریم ؟ همکار ما روناک از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ویدئو و پادکست ارائه شده در همین خصوص با شما صحبت می کند ، اگر وقت ندارید همه مقاله را بخوانید حتما ویدئو و پادکست ارائه شده را ببینید و بشنوید.

پادکست ویزای تحصیلی اسپانیا​

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی اسپانیا

یکی از موارد مهمی که برای دست یابی به ویزای تحصیلی اسپانیا باید به آن دقت ویژه ای داشت و توجه داشت که هیچ گونه ایراد یا نقصی در آن صورت نگیرد ، ارسال مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی اسپانیا به سفارت این کشور است ، باید گفت که شما پس از این که موفق به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های اسپانیا شوید در مرحله آخر نیاز به دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا دارید.

با دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا شما اجازه ورود به این کشور و تحصیل در دانشگاه مد نظر خودتان را برای مدت معلومی به دست می آورید ، برای دریافت این ویزا باید مدارکی را برای سفارت تهیه نمایید که این مدارک به شرح زیر می باشند :

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی و یا دعوتنامه از دانشگاه پذیرفته شده
  • ارائه بیمه دانشجویی و بیمه مسافرتی
  • مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی )

توجه داشته باشید که این مدارک از تمامی متقاضیان درخواست می شود و با توجه به شرایط هر فرد امکان درخواست مدارک دیگری نیز از متقاضیان وجود دارد که یقینا به وی اعلام می گردد ، پس از آن با بررسی نهایی مدارک و تایید آن در صورت نیاز وقت مصاحبه حضوری برای متقاضی صار می گردد که باید برای این امر در سفارت حضور پیدا کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های اسپانیا با دریافت مشاوره های تحصیلی از کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ویزای همراه در ویزای تحصیلی اسپانیا​

ویزای همراه در ویزای تحصیلی اسپانیا

یکی از مزایای خوب و مهم دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا این است که دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های این کشور می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه به این کشور آورده و در آن جا زندگی کنند ، اما نیاز است که متقاضیان اثبات کنند که تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه زندگی تمام اعضای خانواده خود را دارند.

همچنین باید توجه داشته باشید که هیچ یک از همراهان دانشجویان نمی توانند به کار در اسپانیا مشغول شوند و اگر چنین قصدی داشته باشند باید جداگانه برای دریافت ویزای کار در این کشور اقدام نمایند و پس از دریافت آن قادر خواهند بود تا در هر شغلی در اسپانیا به کار مشغول شوند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه دانشجو

در این مرحله علاوه بر مدارکی که دانشجویان باید برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا خود تهیه نمایند ، مدارکی را هم باید برای دریافت ویزای همراهان خود تهیه کرده و به سفارت ارائه دهند که به شرح زیر می باشند :

  • پاسپورت همراهان
  • ارائه مجوز اقامت دانشجو
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • گواهی اثبات نسبت های خانوادگی ( سند ازدواج و سند تولد )
  • مدرک اجاره یا خرید ملک ( مدرکی دال بر تهیه مکانی جهت اقامت )

چنانچه قصد تحصیل در برترین دانشگاه های اسپانیا را دارید حتما مقالات زیر را بخوانید و اطلاعات خود را کامل و به روز کنید.

جزئیات مدارک موردنیاز سفارت اسپانیا

  • یک عکس رنگی از صورت متقاضی به اندازه 26*32 میلیمتر با زمینه یکنواخت سفید ساده که از جلو با سر کاملاً باز و بدون عینک تیره یا هر لباس دیگری که مانع یا مانع شناسایی فرد شود گرفته شده است ، ( عکس باید به وضوح صورت شامل ابرو ، چشم ، بینی ، دهان و چانه را نشان دهد و با وضوح بالا و روی کاغذ عکاسی چاپ شده و حداکثر در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد).
  • پاسپورت شخص با شش ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • بیمه خدمات درمانی معتبر در سراسر اتحادیه اروپا با مبلغی بالای 30000 یورو 
  • ارائه دعوت نامه یا نتیجه پذیرش از دانشگاه
  • ارائه نامه ای مبنی بر عدم سوء پیشینه از اداره آگاهی
  • ارائه گواهی دریافت خوابگاه یا اجاره نامه ملکی در این کشور 
  •  تمکن و گردش حساب
  •  گواهی سو پیشینه
  • گواهی پزشکی
  • رزرو هتل
  •  رزرو بلیط هواپیما
  •  بیمه مسافرتی

دریافت وقت مصاحبه سفارت اسپانیا

شما باید جهت دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا درخواست خود را از طریق سایت سفارت این کشور در تهران به ثبت برسانید و دقت داشته باشید که ارسال درخواست از طریق فکس و یا پست مورد قبول سفارت خانه نیست ، شما می توانید از طریق سامانه https://www.exteriores.gob.es/ فرم درخواست خود را تکمیل نموده و ارسال نمایید و وقت مصاحبه خود را دریافت نمایید.

توجه داشته باشید که از 1 ماه تا حداکثر 3 ماه پیش از زمان برنامه ریزی شده جهت سفر خود و شروع ترم تحصیلی برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام به عمل آورید تا با کمبود وقت مواجه نشوید ، همچنین دقت داشته باشید که روند درخواست و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به طور معمول 4 هفته به طول می انجامد.

در نهایت پس از ارسال درخواست و دریافت وقت مصاحبه سفارت اسپانیا با حضور در این سفارت و ارائه مدارک شناسایی ، مراحل احراز هویت و انگشت نگاری را به همراه مصاحبه حضوری خود پشت سر خواهید گذاشت ، در انتها در صورت موفقیت در دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا ، نتیجه از طریق تلفن و یا ایمیل به شما اعلام خواهد شد و شما یا وکیل و نماینده تان باید برای دریافت مدارک به صورت حضوری به سفارت مراجعه نمایید.

دریافت وقت مصاحبه سفارت اسپانیا

هزینه تایید مدارک توسط سفارت اسپانیا

دقت داشته باشید که متقاضیان علاوه بر مبلغی که جهت ارسال درخواست پذیرش خود به دانشگاه مد نظرشان می پردازند ، پس از ارسال مدارک خود به صورت کامل و ترجمه شده به سفارت باید هزینه تایید مدارک توسط سفارت اسپانیا را نیز پرداخت نمایند ، این هزینه بدون توجه به نتیجه مصاحبه باید قبل از اعلام نتیجه و هنگام ارسال مدارک پرداخت شود و به هیچ صورت قابل بازگشت نیست.

هزینه تایید مدارک توسط سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا به صورت کوتاه مدت و یا ویزای شنگن 60 یورو می باشد ، اما هزینه دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت یا همان ویزای Type D طبق قانون اتحادیه اروپا 80 یورو می باشد و باید نقدا توسط متقاضی پرداخت شود.

سفارت اسپانیا در تهران روز های یکشنبه تا پنج شنبه و در ساعات 9 الی 16 در خدمت مراجعین می باشد.

همیشه در تلاشیم بهترین گزینه های مهاجرت را با توجه شرایط افراد پیشنهاد دهیم، حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف سازی اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از فرهنگ بازاریابی ما را در این راه متفاوت کرده است ؛ تعداد کمی از ویزاهایی که کلاینت های موسسه رجبی توانسته اند اخذ کنند را برای شما در فیلم زیر به نمایش گذاشته ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی مقرون به صرفه  در کوتاه ترین زمان ممکن با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آدرس سفارت اسپانیا

پس از شروع تحصیل در خارج کشور سفارت به یکی از مکان های پر رفت و آمد برای دانشجویان تبدیل خواهد پس داشتن اطلاعات کامل سفارت یقینا مورد نیاز می باشد ، آدرس سفارت اسپانیا به شرح زیر است :

  • آدرس : تهران ، دروس ، بلوار شهرزاد ، خيابان کماسايي ، کوچه اول شرقي ، پلاک 10
  • تلفن : ( +98 ) 21.225.68.681 / 2 /3 / 4
  • فکس : ( +98 ) 21.225.68.017 / 18
  • ایمیل : teheran@maec.es
  • وب سایت : maec.es/embajadas/teheran/

دقت داشته باشید که با دریافت ویزای تحصیلی نیز همچنان ورود شما به این کشور قطعی نیست و آخرین مرحله تایید و اجازه ورود توسط گارد مرزی این کشور صادر می شود و ویزا نوعی مجوز ورود و اقامت برای شما محسوب می گردد که در ابتدای ورود به کشور باید مورد تایید قرار گیرد.

سوالات پر تکرار ویزای تحصیلی اسپانیا

• فرم درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا
• پاسپورت معتبر
• عکس
• ارائه نامه پذیرش تحصیلی و یا دعوتنامه از دانشگاه پذیرفته شده
• ارائه بیمه دانشجویی و بیمه مسافرتی
• مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی )

دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های این کشور می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه به این کشور آورده و در آن جا زندگی کنند ، اما نیاز است که متقاضیان اثبات کنند که تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه زندگی تمام اعضای خانواده خود را دارند.

شما باید جهت دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا درخواست خود را از طریق سایت سفارت این کشور در تهران به ثبت برسانید و دقت داشته باشید که ارسال درخواست از طریق فکس و یا پست مورد قبول سفارت خانه نیست ، شما می توانید از طریق سامانه https://www.exteriores.gob.es/ فرم درخواست خود را تکمیل نموده و ارسال نمایید و وقت مصاحبه خود را دریافت نمایید.

روند درخواست و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به طور معمول 4 هفته به طول می انجامد.

هزینه تایید مدارک توسط سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا به صورت کوتاه مدت و یا ویزای شنگن 60 یورو می باشد ، اما هزینه دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت یا همان ویزای Type D طبق قانون اتحادیه اروپا 80 یورو می باشد و باید نقدا توسط متقاضی پرداخت شود.

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا از روش های مختلفی امکان پذیر است که توصیه می کنیم با مشورت با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی از سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش ممکن اطلاع پیدا کرده و اقدام نمایید ، شما می توانید با حضور در دفاتر تهران و شیراز ما با کارشناسان و مشاورین دیدار داشته باشید و از راهنمایی های آنان بهره مند گردید ، توصیه ما به شما مطالعه و تحقیق و دریافت مشاوره است ، مقاله مهاجرت به اسپانیا را نیز بخوانید تا با تمام شیوه های امن مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

برای مقایسه شرایط دریافت ویزای تحصیلی از کشور های مختلف ، مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه