تحصیل رشته های مهندسی در سوئد

تحصیل رشته های مهندسی در سوئد در بین گزینه های موجود برای تحصیل دانشجویانی ایرانی در خارج از کشور قرار دارد.

کیفیت بالای آموزش در سوئد و بازار کار طولانی عالی در این کشور ، وجود هشت دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS برای مهندسی و فناوری و همچنین پنج دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر جهان سبب محبوبیت آن در تحصیل رشته های مهندسی شده است ، برای آشنایی با شرایط تحصیل در رشته های مهندسی این مقاله تحصیل در سوئد را مطالعه کرده و با دفاتر موسسه شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

دانشگاه های مهندسی سوئد پذیرای دانشجویان از کشورهای جهان هستند ، کیفیت زندگی عالی و امکانات تحقیقاتی را برای گسترش دامنه دانش به سطوح جدید فراهم می کنند ، مدت زمان دوره های مهندسی در سوئد بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است ، این رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند که هر یک الزامات خاص خود برای پذیرش را دارا هستند.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در سوئد

رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در سوئد

اولین مقطع تحصیلی در رشته های مهندسی در دانشگاه های سوئد مقطع کارشناسی است که 3 تا 4 سال طول می کشد.

برای پذیرش رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در سوئد اتمام دوره دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک الزامی است ، البته افرادی که از رشته های دیگر مانند علوم تجربی یا علوم انسانی فارغ التحصیل شده اند می توانند با گذراندن دروس ریاضی و فیزیک برای پذیرش در رشته های مهندسی اقدام کنند.

علاقمندان تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در دانشگاه های سوئد بایستی در دروس زبان انگلیسی ، ریاضی و فیزیک نمرات عالی داشته و از دانش در حد متوسط به بالا برخوردار باشند.

البته در برخی از رشته های مهندسی مانند خلبانی علاوه بر دانش در دروس ریاضی ، فیزیک و زبان انگلیسی توانایی فیزیکی فرد و مسائل ظاهری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت ، مثلا فرد خواهان تحصیل در رشته معماری بایستی در هنر های بصری توانایی داشته باشد.

رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در سوئد
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب تحصیل ارزان و حتی رایگان با دریافت بورسیه های تحصیلی زیر نظر کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد سوئد

شرایط مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد سوئد

شرایط مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد سوئد چیست؟ پس از اتمام دوره کارشناسی در دانشگاه های سوئد یا سایر دانشگاه ها می توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سوئد درخواست دهید ، برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور بایستی دارای مدرک لیسانس در علوم یا مهندسی باشید.

علاوه بر این بر اساس رشته تحصیلی خود بایستی تعدادی از دروس تخصصی پیش نیاز را گذرانده باشید ، مثلا برای تحصیل فوق لیسانس در رشته معماری در سوئد بایستی علاوه بر موارد ذکر شده در بالا باید دروس مکانیک کوانتومی ، الکترومغناطیس ، فیزیک حالت جامد ، حساب دیفرانسیل و انتگرال چند بعدی ، جبر خطی ، آنالیز فوریه و زبان انگلیسی را در مقطع کارشناسی خود گذرانده باشید، همچنین بایستی مقالات و رزومه عملی خود در امور نقشه کشی و غیره را برا دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

دوره تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سوئد 2 سال است که با ارائه و دفاع از پایان نامه ارشد به پایان می رسد.

دکترا رشته های مهندسی در سوئد

تحصیل دکترا رشته های مهندسی در سوئد نشان دهنده بالاترین سطح پیشرفت تحصیلی برای دانشجویان است ، مانند سایر کشور ها تأکید دانشگاه های ارائه دهنده مقطع دکتری بر تحقیقات مستقل شما به سمت یک پایان نامه اصلی است که کمک جدیدی به دانش در زمینه تحصیلی شما می کند.

تحصیل دکتری در دانشگاه های سوئد 4 سال طول می کشد و با ارائه و دفاع از تز دکتری به پایان می رسد ، در طول تحصیل PhD در دانشگاه های سوئد تحقیقات و پژوهش های دانشجویان تحت نظارت استاد راهنما انجام می شود ، استاد راهنما یکی از اساتید عضور هیئت علمی دانشگاه است که در زمینه مورد نظر شما برای پایان نامه دارای تجربه علمی و عملی است.

معمول است که دانشجویان دکترا در سوئد نیز به عنوان کارمند ، مشروط به قرارداد کاری با دانشگاه خود شناخته شوند ، بنابراین دانشجویان در طول تحصیل خود حقوقی دریافت می کنند که به عنوان کمک هزینه تحصیلی (utbildningsbidrag) به ارزش تقریباً 1500 یورو در ماه است البته توجه داشته باشید که مشمول مالیات می باشد.

دکترا رشته های مهندسی در سوئد

اگر مقصدتان برای تحصیل در کشورهای خارجی کشور سوئد است ، اطلاعات ارائه شده در مقالات زیر می تواند کمک بزرگی به شما باشد.

زبان تحصیل رشته های مهندسی سوئد

language study engineering/  Sweden

زبان تحصیل رشته های مهندسی سوئد

زبان تحصیل رشته های مهندسی سوئد بسته به مقطع تحصیلی آن ها متفاوت است ، یعنی دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور دروس خود را به زبان سوئدی می خوانند و برای پذیرش در این مقطع تسلط به این زبان در سطح B2 مورد نیاز است ، رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به هر دو زبان انگلیسی و سوئدی برگزار می شود ، برای پذیرش به زبان انگلیسی به نمره آیلتس 6.5 نیاز است.

بهترین دانشگاه های مهندسی سوئد

  • موسسه سلطنتی فناوری KTH : برترین دانشگاه مهندسی این کشور موسسه سلطنتی فناوری KTH است که در شهر استکهلم قرار دارد ، میانگین نرخ پذیرش در سال 2022 پذیرش در برنامه های کارشناسی ارشد این دانشگاه 30٪ است.
  • دانشگاه تکنولوژی چالمرز : دانشگاه صنعتی چالمرز یک دانشگاه تحقیقاتی فشرده که به طور مداوم در بین بهترین دانشگاه های مهندسی در سوئد رتبه بندی می شود، یک دانشگاه بین المللی بسیار پیشرفته است ؛ محدوده نرخ پذیرش 80-90٪ است که این سازمان آموزش عالی سوئدی را به یک موسسه حداقل انتخابی تبدیل می کند.
  • دانشگاه لوند : یکی از قدیمی ترین ، وسیع ترین و بهترین دانشگاه های شمال اروپا ، دانشگاه لوند یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است و یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی در سوئد است ، نرخ پذیرش در دانشگاه لوند برای دوره های لیسانس بیش از 34 درصد است ؛ فرآیند پذیرش سازماندهی شده توسط دانشگاه بسیار استاندارد است که از طریق آن دانشجویان این فرصت را پیدا می کنند تا بهترین مهارت های علمی و عملی خود را به نمایش بگذارند.
  • دانشگاه لینکوپینگ : دانشگاه لینکوپینگ نیز یکی از برترین دانشگاه های مهندسی در سوئد است که به انجام تحقیقات عالی و ارائه آموزش با کیفیت بالا مشهور است ، دانشگاه لینکوپینگ همچنین دارای امکانات تحقیقاتی عالی در هر دانشکده است ؛ میزان پذیرش 40-45 درصد است که آن را به یک موسسه انتخابی تبدیل می کند ، دانشگاه لینکوپینگ بر اساس آزمون ورودی و سوابق تحصیلی دانشجویان معیارهای پذیرش خاصی دارد.

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های مهندسی سوئد بسیار مقرون به صرفه است و می توان با صرف11000 – 13000 یورو در سال تحصیلی در برترین دانشگاه های جهان در رشته مورد نظر خود تحصیل کرده و آینده شغلی خود را تضمین کنید ، توجه داشته باشید که فرصت های شغلی زیادی در زمینه مهندسی و فناوری اطلاعات برای کار در کشور سوئد وجود دارد و به طور متوسط، یک مهندس می تواند حدود 358,501 کرون تا 759,743 کرون درآمد کسب کند.

در تلاشیم بهترین گزینه مهاجرت را با در نظر گرفتن شرایط افراد به آن ها پیشنهاد دهیم،  حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف بودن اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از فرهنگ بازاریابی ما را در این راه موفق کرده است.

در ویدئو ارائه شده می توانید موفقیت مراجعین ما در بدست آوردن ویزای تحصیلی کشورهای مختلف را ببینید ؛ برای شنیدن صحبت های آن ها به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم؟” بروید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کارشناسان خبره ما با شماره های درج شده تماس گرفته و به تمام سوالات مهاجرتی تان پاسخ می دهند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در سوئد

هزینه تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های سوئد بسیار مقرون به صرفه است و می توانید با صرف11000 – 13000 یورو در سال تحصیلی در برترین دانشگاه های جهان در رشته مورد نظر خود تحصیل کنید.

بله ، افرادی که از رشته های دیگر مانند علوم تجربی یا علوم انسانی فارغ التحصیل شده اند می توانند با گذراندن دروس ریاضی و فیزیک برای پذیرش در رشته های مهندسی اقدام کنند.

دوره تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سوئد 2 سال است که با ارائه و دفاع از پایان نامه ارشد به پایان می رسد.

بله ، دانشجویان دکترا در طول تحصیل خود حقوقی دریافت می کنند که به عنوان کمک هزینه تحصیلی (utbildningsbidrag) به ارزش تقریباً 1500 یورو در ماه است البته توجه داشته باشید که مشمول مالیات می باشد.

 دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور دروس خود را به زبان سوئدی می خوانند و برای پذیرش در این مقطع تسلط به این زبان در سطح B2 مورد نیاز است ، رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به هر دو زبان انگلیسی و سوئدی برگزار می شود ، برای پذیرش به زبان انگلیسی به نمره آیلتس 6.5 نیاز است.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی شرایط تحصیل رشته های مهندسی در سوئد را بررسی و بیان کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید مقاله مهاجرت به سوئد را نیز بخوانید و با تمامی راه و روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید ِ‌راه هایی که شاید با برخی از آن ها تا کنون آشنا نشده اید!

شرایط تحصیل رشته های مهندسی در سایر کشورهای اروپایی چگونه است؟ مقالات زیر را با هدف مقایسه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه