کالج ها و دوره های زبان در کشور چک 2024

کالج ها و دوره های زبان در کشور چک را در این مقاله به شما عزیزان معرفی می کنیم تحصیل در دوره های زبان یکی از روش های مهاجرتی بوده که به علت آسان بودن، محبوبیت مناسبی برای شروع مسیر مهاجرت دارد.

کالج ها و دوره های زبان در کشور چک 2024

مشاور مهاجرتی

از آن جایی که این دوره ها در تمام مدت سال برگزار می شوند می توانید در هر زمانی برای شکت در آن ها اقدام نمایید.

مقدار شهریه تعیین شده توسط هر مرکز آموزشی با دیگری تفاوت داشته و نمی توان مقدار دقیقی را برای آن ها مشخص کرد.

کالج ها و دوره های زبان در کشور چک به دو زبان چکی و انگلیسی ارائه شده که با شرکت در هر کدام از آن ها می توان از مزیت های مختلفی برخوردار شد. 

البته توجه داشته باشید که زبان اصلی و مورد استفاده این کشور چکی بوده و با شرکت در این دوره ها می توان امتیازهای بیشتری را به دست آورد.

فهرست مطالب

این دوره ها در سطح های مختلف و بسیار دقیق برنامه ریزی شده برگزار می شوند که می تواند با توجه به رشته و روش اقامتی شما متغیر باشد. در صورتی که برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه های این کشور قصد شرکت در کالج ها و دوره های زبان در کشور چک را دارید مقاله تحصیل در چک را از ندهید.

کالج های زبان در چک

اولین قدم برای شرکت در کالج ها و دوره های زبان در کشور چک، یافتن بهترین مرکز آموزشی برای زبان های مورد نظر است، زیرا همان طور که می دانید بخش بزرگی از یادگیری زبان های جدید را آموزش تشکیل داده و در صورتی که مکان و یا سیستمی نامناسب باشد ممکن است که فرد در یادگیری و اقامت خود دچار مشکلاتی شود.

کالج های زبان در چک

اما فقط سیستم آموزشی نبوده و در صورتی که قصد پیدا کردن بهترین شرکت و دوره های زبان در کشور چک را دارید باید موارد مختلف و زیادی را در نظر بگیرید.

مهم ترین شرایط در هر کالج شامل هزینه، تعداد دوره های ارائه شده، شرایط پذیرش و کیفیت آموزشی ارائه شده می باشد. به دنبال تقاضای زیادی که برای شرکت در این دوره ها وجود دارد، تعداد کالج های زبان در چک و دوره ها بسیار افزایش یافته است.

به طور کلی کالج های زبان در چک به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. کالج های خصوصی طیف بزرگتری از خدمات و امکانات را به متقاضیان خود ارائه می دهند و در مقابل هزینه های بیشتری را نیز دریافت می نمایند.

البته این به این معنا نیست که امکانات ارائه شده در مراکز دولتی قابل قبول و مناسب نیستند، بلکه این مراکز با وجود هزینه های کمتری که نسبت به کالج های خصوصی زبان در چک دارند کیفیت بالایی از آموزش را ارائه می دهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شروع یادگیری زبان در کالج های کشورهای اروپایی، تصمیمی هوشمندانه برای آغاز مسیر مهاجرت!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی شرکت در دوره های زبان در کشور چک

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برترین کالج های زبان در چک

به علت تعداد زیاد کالج های زبان در چک ممکن است که انتخاب برای افراد از میان آن ها بسیار سخت بوده و نتوانند تا تمامی گزینه های موجود را مورد بررسی قرار دهند.

 به همین دلیل کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بعد از بررسی تمامی موارد، بهترین ها را یافته و در دسترس شما قرار داده اند تا آن ها را به عنوان اولویت خود برای برخوداری از بالاترین کیفیت آموزشی قرار دهید.

برترین کالج های زبان در چک عبارت اند از:

نام Name
موسسه زبان پراگ Prague Language Institute
مرکز آموزشی OCA انجمن OCA پراگ OCA Training Center of the OCA Association of Prague
آکادمی MSM MSM Academy
صفحه اصلی زبان بین المللی جمهوری چک International language home page of the Czech Republic
مرکز آموزشی GoStudy در چک GoStudy educational center in Czech

خدمات کالج های زبان در چک

خدمات کالج های زبان در چک با یکدیگر بسیار تفاوت داشته و برخی از آن ها مانند کالج های خصوصی طیف بزرگتری از خدمات را به زبان آموزان ارائه می دهند. خدماتی که توسط این مراکز آموزشی ارائه می شوند فقط شامل امکانات آموزشی نبوده و حتی موارد اقامتی و محیطی نیز شامل آن ها می شود. برخی از مراکز برای دانش آموزان بین المللی خود مکان های اقامتی را به مدتی موقت نیز ارائه می دهند.

تمامی کالج ها و دوره های زبان در کشور چک دارای حداقل امکانات زیر هستند که در دسترس تمامی زبان آموزان قرار دارد:

  • کتابخانه
  • فعالیت های اجتماعی
  • سفرهای فرهنگی
  • اتاق تلویزیون
  • آسانسورها
  • منطقه غذا خوردن
  • اینترنت رایگان
  • اینترنت بیسیم
  • کامپیوترها
  • سمینارهای بعد از کلاس
  • منطقه مطالعه
  • فعالیتهای ورزشی
دوره های زبان انگلیسی در چک

 دوره های زبان انگلیسی در چک

دوره های زبان انگلیسی در چک با انواع مختلف و متناسب با شرایط متفاوت طراحی شده اند، به همین دلیل با داشتن هر نوع شرایط می توان یادگیری این زبان بین المللی را آغاز کرده و یا آن را بهبود داد و به یکی از معتبرترین مدرک های زبان در جهان دست پیدا کرد.

این دوره ها در تمام طول سال برگزار می شوند و شما می توانید در هر زمان برای شرکت در آن ها درخواست داده و بلافاصله تحصیل خود را آغاز نمایید. در صورتی که قصد دریافت مدرک از کالج ها و دوره های زبان در کشور چک را برای ورود به دانشگاه ها دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما مدت زمان دوره را بررسی کرده و موردی را انتخاب نمایید که با پایان آن بتوانید در زمان مناسب در دانشگاه ثبت نام نمایید.

برخی از متقاضیان برای این که بتوانند سریعتر مدرک خود را دریافت نمایند در دوره ها فشرده ثبت نام می کنند. در کالج های زبان در چک بر مهارت های مورد نیاز و ضروری مانند تلفظ، خواندن، نوشتن و قواعد کار شده و حتی برخی از مراکز آموزشی دوره هایی را مطابق با نیازهای برخی از دانش آموزان خود برگزار کرده و به همین دلیل دارای کارنامه بسیار درخشانی هستند.

دوره های زبان چکی در کشور جمهوری چک

همان طور که اشاره کردیم یادگیری زبان ملی چک می تواند مزایای بیشتری را برای شما نسبت به زبان انگلیسی فراهم نماید. دوره های زبان چکی در کشور جمهوری چک می تواند بهترین گزینه برای یادگیری این زبان باشد زیرا زبان آموزان با قرارگیری در محیطی که تمامی افراد به این زبان صحبت می نمایند می تواند تاثیر مستتقیمی بر یادگیری فرد داشته و بتواند آن را به بهترین شکل بیاموزد.

افرادی که قصد مهاجرت به این مکان و یا یادگیری این زبان را دارند، به کالج ها و دوره های زبان در کشور چک مراجعه می نمایند. این دوره ها در تمامی کالج ها در دسترس بوده و آموزشگاه های زیادی هستند که به آموزش این زبان می پردازند.

تفاوتی ندارد که قصد شروع از کدام مقطع را دارید، می توانید در هر زمان برای یادگیری این زبان اقدام و ثبت نام نمایید. توجه داشته باشید که طبقه بندی دوره های زبان چکی در کشور جمهوری چک در هر کالج با دیگری تفاوت دارد، اما ما طبقه بندی کلی که بیشترین استفاده را دارد برای آشنایی بهتر شما در جدول قرار داده ایم:

سطح در CEFR نام تعداد درس های مورد نیاز در هر سطح
A1 مبتدی از A1 به A2 80
A2 ابتدایی از A2به B1 160
B1 متوسط از B1به B2 180
B2 متوسط بالا ازB2 به C1 200
C1 پیشرفته از C1بهC2 220
C2 حرفه ای

هزینه های دوره زبان در چک

مهم ترین بخش برای افرادی که قصد ثبت نام در کالج ها و دوره های زبان در کشور چک را دارند، مقدار هزینه های آن است و با وجود شرایط ارز به دنبال مکانی هستند که کمترین هزینه را نسبت به سایرین داشته باشد. خوشبختانه هزینه های دوره زبان در چک بسیار مناسب و به صرفه بوده و می توان با هزینه های بسیار کمتری نسبت به کشورهای اروپایی به این دوره ها دست پیدا کرد.

بزرگترین بخش از هزینه های کالج ها و دوره های زبان در کشور چک را شهریه های آموزشگاه ها تشکیل می دهند. مقدار شهریه تعیین شده از سوی هر کالج با دیگری تفاوت داشته و به همین دلیل نمی توان مقدار دقیقی را برای آن ها مشخص و ارائه کرد. این هزینه ممکن است در بازه های مختلفی قرار بگیرن که به بیش از هزار کورن نیز برسد.

اما با بررسی کالج ها می توانید گزینه های به صرفه زیادی را برای خود یافته و با توجه به بودجه خود تصمیم گیری نمایید. به یاد داشته باشید که برای ثبت نام در کالج های خصوصی باید هزینه های بسیاری را پرداخت کنید. پرداخت شهریه ها برای نهایی کردن ثبت نام و همچنین دریافت ویزا بسیار ضروری است و بدون آن نمی توان در این دوره ها شرکت و به این کشور نقل مکان کرد.

اگر می خواهید دیدی کلی از هزینه های زندگی در این کشور هم داشته باشید، سری بزنید به مقاله هزینه های زندگی در چک

ویزای گذراندن دوره زبان در کشور چک

برای این که بتوانید به شرکت در کالج ها و دوره های زبان در کشور چک بپردازید، فقط ثبت نام در مراکز آموزشی کافی نبوده و شما باید حتما ویزای خود را دریافت نمایید تا بتوانید به این کشور نقل مکان کرده و شروع به یادگیری این زبان نمایید.

راه های دریافت ویزای برای هر یک از روش های مهاجرتی با یکدیگر  متفاوت بوده اما دریافت ویزای گذراندن دوره زبان در کشور چک بسیار آسان تر از سایرین می باشد.

شرط اصلی دریافت این ویزا این است که مدرک ثبت نام و پذیرش در یک کالج و یا موسسه ارائه دهنده این دروه ها را داشته باشید، توجه کنید که این کالج باید حتما مورد تایید سفارت باشد. برای این که بتوانید پذیرش را از سوی کالج های زبان در چک به دست آورید باید شرایط جداگانه ای را که توسط آن ها تعیین شده است را برآورده نمایید.

ویزای متناسب با شرکت در کالج ها و دوره های زبان در کشور چک برای دوره ای کمتر از 3 ماه می باشد باید برای دریافت ویزای کوتاه مدت اقدام نمایید.

ویزای گذراندن دوره زبان در کشور چک

در صورتی که زمان تحصیل شما در کالج ها و دوره های زبان در کشور چک بیش از سه ماه می شود باید ویزای تحصیلی بلند مدت را دریافت کرده و شما با دریافت آن می توانید برای ورود به دانشگاه های این کشور نیز اقدام نمایید.

اگر می خواهید بهترین دانشگاه های چک را بشناسید، مقاله لینک شده را بخوانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

 شرکت در دوره های زبان، از سریعترین روشهای مهاجرت قانونی است؛ مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت قانونی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای گذراندن دوره های زبان در جمهوری چک

در ابتدا گفتیم که با شرکت در کالج ها و دوره های زبان در کشور چک می توان از امتیازهای مثبت بسیاری برخوردار شد، این مزایا فقط محدود به آینده تحصیلی در این کشو نبوده و موارد بسیار زیادی وجود دارند که می توانند به عنوان دلیلی برای استفاده از این دوره ها باشند. برخی از مزایای گذراندن دوره های زبان در جمهوری چک شامل موارد زیر می شوند:

  • برقراری ارتباط بیشتر با مردمان این کشور
  • آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی در چک
  • تسلط بر یکی از زبان های اروپایی
  • تسلط عالی بر پر استفاده ترین زبان دنیا یعنی انگلیسی
  • فراهم شدن زمینه مناسب برای تحصیل با هزینه کمتر در دانشگاه های این کشور
  • یادگیری بسیار عالی با قرار داشتن در محیط آن زبان
  • امکان کار کردن و وجود فرصت های شغلی بسیار
  • امکان دریافت اقامت این کشور

سوالات پر تکرار دوره های زبان در کشور چک

در صورتی که مدت زمان کالج ها و دوره های زبان در کشور چک 2024 کمتر از 3 ماه است ویزای کوتاه مدت، و در صورتی که بیشتر از این زمان باشد ویزای طولانی مدت مناسب می باشد.

کالج ها و دوره های زبان در کشور چک 2024 شامل دو نوع خصوصی و دولتی می شوند که خدمات ارائه شده توسط هر کدام متفاوت است.

 بله، دوره های این زبان در مقطع و مراکز مختلفی در این کشور در دسترس هستند.

با دوره های زبان در اقصی نقاط جهان آشنا شوید و شرایط آن ها را قیاس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه