هزینه های زندگی در چک

هزینه های زندگی در چک را می توان نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی ارزان تر و مقرون به صرفه تر در نظر گرفت که یکی از مزیت های مهاجرت به چک می باشد و زمینه را برای سرمایه گذاری در چک نیز بسیار هموارتر و کم ریسک تر نیز می نماید.

در ادامه با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا اطلاعات کارآمد و مفیدی را در رابطه با هزینه های زندگی در چک به دست آورید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به چک را نیز بخوانید تا بدانید از چه راه هایی می توان به اقامت دائم این کشور رسید.

جمهوری چک امروزه یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و ورود به آن می تواند دسترسی به بازار دیگر کشورهای عضو را برایتان به راحتی فراهم سازد و به عنوان پلی جهت دسترسی به کشورهای برتر اروپا مورد استفاده قرار گیرد ، اما باید توجه کنید که ورود به این کشور به هر هدفی نیازمند شناخت هزینه ها و مخارج وارد بر افراد و یا خانواده های مهاجر به این کشور است تا بتوان با برنامه ریزی درست قدم در این راه گذاشت.

خوشبختانه با رشد اقتصادی این کشور طی سال های گذشته ، نرخ تورم و بیکاری نیز در این کشور رو به کاهش گذاشته و این باعث بالاتر رفتن رفاه مردم به مرور زمان شده است که امید می رود طی سال های آینده حداقل دستمزد در این کشور پاسخگوی یک زندگی معمولی و کاملا تکمیل جهت شهروندان متوسط جامعه و هزینه های زندگی در چک باشد.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در چک

قصد مهاجرت به چک را دارید و نگران هزینه های زندگی هستید ، روناک ، از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در حدود دو دقیقه با شما در زمینه هزینه های زندگی در چک صحبت میکند و ابهامات شما را برطرف می نماید ، امکان دانلود و ذخیر ه سازی فایل صوتی همین ویدئو را دارید تا بعدا هم بتوانید از آن بهره ببرید.

پادکست هزینه های زندگی در چک​

نمایش ویدیو درباره هزینه های زندگی در چک

هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف چک

شاید یکی از معضلات حال حاضر جمهوری چک برای پوشش زندگی شهروندان خود ، کمبود تعداد مسکن در این کشور باشد که باعث شده نتوان هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف چک را در دسته کشورهای ارزان قیمت در اروپا و جهان در نظر گرفت ، البته با برنامه بلند مدت دولت و ساخت سالانه مسکن در این کشور ، پیش بینی می شود طی 10 تا حداکثر 20 سال آینده این معضل کاملا حل شود.

همچنین برای اجاره یک ملک در این کشور و به خصوص در شهرهای بزرگ و اصلی باید وقت زیادی بگذارید تا بتوانید یک گزینه مناسب با حداقل قیمت را به دست آورید ، زیرا منازل در چک به سرعت اجاره رفته و مدت کمی را خالی از سکنه می مانند ، توصیه می کنیم برای این امر از یک مشاور یا فرد متخصص و با تجربه در این زمینه استفاده کنید تا مشکل یافتن مسکن را به حداقل برسانید.

باید در نظر داشته باشید که قسمت عمده ای از هزینه های زندگی در چک متعلق به اجاره مسکن می باشد ، در ادامه نرخ ماهانه اجاره در برخی شهرهای مهم جمهوری چک را طبق آخرین آمار سال 2022 مشاهده می نمایید.

نام شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
پراگ 20050 کرون 15531 کرون 38550 کرون 25810 کرون
برنو 15600 کرون 12809 کرون 26375 کرون 20166 کرون
اوستراوا 11708 کرون 9130کرون 19928 کرون 16945 کرون
لیبرک 8500 کرون 7000 کرون 16000 کرون 12000 کرون
اولوموتس 11750 کرون 8000 کرون 18333 کرون 17000 کرون
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای مهاجرت قانونی به اروپا با کارشناسان خبره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نام شهر قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر قیمت هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر
پراگ 130هزار کرون تا 250 هزار کرون 100 هزرا کرون تا 150 هزار کرون
برنو 100 هزار کرون تا 140 هزار کرون 75 هزار کرون تا 110 هزار کرون
اوستراوا 53 هزار کرون تا 77 هزار کرون 37 هزار کرون تا 50 هزار کرون
لیبرک 31250 کرون تا 75 هزار کرون 27110 کرون تا60 هزار کرون
اولوموتس 55 هزار کرون تا 100 هزار کرون 50 هزار کرون تا 80 هزار کرون

هزینه خرید مسکن در چک

شاید شما بنا به هر دلایلی نیاز به تهیه یک مسکن برای خود و خرید آن را در جمهوری چک حس کنید که در این قسمت نیز باید بگوییم که هزینه خرید مسکن در چک از برخی کشورهای اروپایی گران تر و از برخی نیز ارزان تر است ، اما با توجه به کمبودی که بازار املاک این کشور با آن رو به رو است به طور قطع نمی توان آن را در دسته کشورهای کاملا ارزان قرار داد.

در این صورت باید گفت که هزینه های زندگی در چک در ابتدا برای شما بالا خواهد بود چون نیاز به یک سرمایه گذاری کلان دارید ، اما در ادامه به دلیل عدم نیاز به پرداخت اجاره به طور قابل توجه هزینه های ماهانه شما کاهش پیدا خواهد ، همچنین با توجه بر نرخ رشد مناسب و قابل قبول قیمت املاک در جمهوری چک این سرمایه گذاری شما یک سرمایه گذاری امن و با سود مناسب در نظر گرفته می شود.

در این میان قیمت ملک در شهرهای اصلی و مهم گران ترین در این کشور بوده و قیمت املاک در روستا ارزان ترین است و شهر پراگ پایتخت این کشور دارای بالاترین قیمت در اجاره و خرید ملک در چک می باشد ، در جدول ، متوسط نرخ هر متر مربع ملک در جمهوری چک را مشاهده خواهید کرد.

هزینه های زندگی در چک نسبت به بقیه کشورهای اروپایی گران تر است یا ارزان تر؟ پاسخ سوال شما در مقالات زیر.

هزینه های قبوض در چک

یکی دیگر از بخش های مهم هزینه های زندگی در چک توجه به هزینه های قبوض و انرژی چه در محل کار و چه در داخل منزل است ، به خصوص که این هزینه ها در کشورهای اروپایی نسبت به کشورمان گران تر بوده و تاثیر زیادی در اقتصاد کشور چک می گذارند ، پس طبیعی است که نظارت های دقیقی بر استفاده درست و صرفه جویی در آن ها به کار گرفته شود.

البته به دلیل گران تر بودن این هزینه ها باید آن ها را دقیق مدیریت و مورد بررسی قرار داد تا موقع پرداخت با مشکلی مواجه نشد ، زیرا عدم پرداخت در کشوری مانند جمهوری چک با برخورد شدید مانند جریمه های سنگین و یا قطعی انشعاب مواجه می گردد ، این هزینه ها با توجه به شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت خواهند داشت ، اما ما در جدول زیر حداقل و حداکثر این هزینه ها را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

نوع قبض هزینه
مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 4 هزار کرون تا 7100 کرون
هزینه 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه 2 کرون تا 4 کرون
هزینه اینترنت خانگی ADSL با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود 360 کرون تا 600 کرون
نام اقلام خوراکی آخرین قیمت به روز در ژوئن 2022
1 لیتر شیر 19.82 کرون
500 گرم نان 26.61 کرون
1 کیلو برنج 40.64 کرون
12 عدد تخم مرغ 43.13 کرون
1 کیلو پنیر 206.82 کرون
1 کیلو فیله مرغ 154.03 کرون
1 کیلو گوشت قرمز 243.45 کرون
1 کیلو سیب 35.67 کرون
1 کیلو سیب زمینی 18.75 کرون
1 کیلو گوجه فرنگی 67.74 کرون
1 کیلو پیاز 18.79 کرون
1.5 لیتر آب معدنی 12.71 کرون
1 بطری شراب متوسط 120 کرون
1 کیلو پرتقال 38.19 کرون

هزینه خوراک در چک

یکی دیگر از موارد اصلی و مهم در هزینه های زندگی در چک را باید مرتبط با هزینه های خوراک در چک معرفی کرد ، همانطور که می دانید تغذیه و خوراک یکی از عوامل مهم در سلامتی انسان ها می باشد و امروزه و در قرن 21 انسان ها بیش از هر زمان دیگری به خوراک و تغذیه سالم و با کیفیت اهمیت می دهند.

اما نباید فراموش کرد که مقرون به صرفه بودن و مناسب بودن قیمت خوراکی ها نیز تاثیر زیادی در انتخاب و یا رد آنان خواهد داشت ، با توجه به وجود فروشگاه های زنجیره ای در این کشور و فروشگاه های همواره تخفیف شما می توانید هزینه های خوراک خود را قیمت های مناسب تری نسبت به دیگر فروشگاه های فعال در این کشور تهیه نمایید.

در جدول قیمت متوسط خوراکی های مهم و اساسی مورد نیاز افراد و خانواده ها را براس شما عزیزان جمع آوری کرده که مشاهده می کنید.

هزینه حمل و نقل در چک

با توجه به زندگی امروزی انسان ها و اهمیت حمل و نقل و جابه جایی به خصوص در زندگی شهری ، پس جای تعجبی نمی باشد که بگوییم هزینه حمل و نقل مقدار قابل توجهی از هزینه های زندگی در چک را به خود اختصاص می دهد ، این موضوع برای هر شخص و خانواده با توجه به شرایط زندگی شخصی و با توجه فاصله محل زندگی از محل کار در چک و یا محل تحصیل در چک و نیاز به تعداد دفعات جابه جایی میان این مقاصد متفاوت است.

البته توصیه می کنیم تا با مراجعه به مقاله های کار و تحصیل در این کشور که در بالا مشاهده می کنید ، اطلاعات دقیق تری را نیز در رابطه با دیگر شرایط مورد نیاز جهت زندگی ، کار و تحصیل در این کشور به دست آورید و یا با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل کنید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی نمایند.

به همین خاطر سخت است که بتوان رقمی را حتی به طور متوسط برای هزینه های حمل و نقل در چک برای افراد در نظر گرفت ، اما ما مبلغ مورد نیاز برای جابه جایی توسط وسائل نقلیه برای هربار جابه جایی را برای شما تهیه کرده ایم ، پس شما قادر خواهید بود تا با توجه به میزان رفت و آمد خود مبلغ ماهانه مورد نیاز برای حمل و نقل و جابه جایی های خود را محاسبه نمایید.

حمل و نقل هزینه
بلیط یکطرفه ( حمل و نقل محلی ) 20 کرون تا 40 کرون
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 333 کرون تا 600 کرون
قیمت شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 29 کرون تا 90 کرون
قیمت تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 23 کرون تا 40 کرون
قیمت تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 240 کرون تا420 کرون
قیمت 1 لیتر سوخت 41 کرون تا 48 کرون
نوع پوشاک قیمت
1 شلوار جین Levis یا مشابه 800 کرون تا 2500 کرون
1 لباس تابستانه در مارک های اچ اند ام ، زارا و غیره 500 کرون تا 1500 کرون
1 جفت کفش برند نایک ( کیفیت متوسط ) 1200 کرون تا 2500 کرون
1 جفت کفش چرم مردانه مجلسی 1500 کرون تا 3000 کرون

هزینه پوشاک در چک

همانطور که تا این قسمت از مقاله ما متوجه شده اید ، ما در رابطه با هزینه های زندگی در چک به هزینه های اصلی و مایحتاج مهم و اساسی افراد در زندگی امروز اشاره کرده ایم که هر فرد به طور یقین به این موارد برای بقا و زندگی خود نه تنها در این کشور بلکه در هرکجای جهان نیازمند است ، لباس و پوشاک نیز در زندگی امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

هزینه پوشاک در چک با توجه به وجود تولیدی های موجو در این کشور نرخ بالایی ندارد و همچنین در صورت نیاز به استفاده از پوشاک با برندها و مارک های جهانی نیز با تفاوت قیمت چندانی نسبت به دیگر کشورها مواجه نخواهید ، زیرا این شرکت ها اجناس خود را با قیمت های تقریبا برابری در سراسر جهان عرضه می نمایند.

هزینه تفریحات در چک

شاید برای شما جای تعجب باشد که چرا باید هزینه تفریحات در چک را مورد بررسی قرار دهیم ، باید خدمتتان عرض کنیم که در کشور چک و به طور کلی در اکثرکشورهای جهان امروزی ، تفریحات و استراحت یکی از برنامه های اصلی زندگی انسان به شمار می آید و پس از هر هفته کاری لازم می دانند که روزهای تعطیل آخر هفته را به تفریح و سرگرمی های مورد علاقه خود جهت رفع خستگی بپردازند.

پس لازم است که این آیتم را نیز در هزینه های زندگی در چک لحاظ کنیم که در صورت مهاجرت و یا صفر به جمهوری چک اطلاعاتی را نیز در این باره و هزینه های آن داشته باشید ، البته اگر شما یک دانشجو در این کشور باشید احتمالا آخر هفته را به یک کاردانشجویی در چک مشغول باشید و کمتر برای این تفریحات وقت صرف نمایید.

نوع تفریح و ورزش هزینه
هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال 500 کرون تا 1200 کرون
هزینه اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هفته 200 کرون تا 350 کرون
هزینه بلیت سینما برایدیدن اکران فیلم های جهانی 150 کرون تا 250 کرون
هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در چک

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در چک

خوشبختانه باید بگوییم که هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در چک رایگان است و جهت بهره مندی از خدمات درمانی و بیمه دولتی باید سالانه 250 یورو پرداخت نمایید ، اما در پی آن هزینه های ویزیت ، دارو تا سقفی خاص و برخی از عمل ها در بیمارستان های دولتی برای شهروندان یا مقیمان رایگان است.

اما با این شرایط بازهم برخی از افراد بیمه های خصوصی را انتخاب کرده و خود را تحت پوشش این بیمه ها در می آورند که دلیل آن استفاده از مزایای بیش تری است که در اختیار آنان قرار می گیرند ، به طور مثال برخی از بیمه های خصوصی هزینه های دندان پزشکی را هم تحت پوشش خود در می آورند و یا اینکه برای عمل اتاق شخصی در اختیار بیمار قرار می دهند یا اینکه نوبت های کوتاه تری را برای ویزیت متخصص به اشخاص می دهند و خدمات بسیاری دیگر.

البته هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در چک با توجه به بیمه درمانی متفاوت است و شما با خرید بیمه های خصوصی با مزایای بیش تر باید هزینه بیش تری را هم پرداخت نمایید ، این هزینه برای بیمه های خصوصی سالانه تا سقف 2500 دلار نیز بالا می رود ، پس در محاسبه هزینه های زندگی در چک باید هزینه سالانه بیمه درخواستی خود را هم مد نظر قرار دهید.

سطح درآمد در چک

جمهوری چک در تعدادی از ابعاد رفاه نسبت به سایر کشورهای اروپا در شاخص زندگی بهتر مانند : مشاغل ، تحصیلات ، ارتباطات اجتماعی ، ایمنی و رضایت از زندگی از میانگین عملکرد بهتری دارد و در شاخص هایی نظیر درآمد و مشارکت مدنی از میانگین اروپا عملکرد کمتری دارد.

در جمهوری چک ، متوسط ​​درآمد سرانه خالص تعدیل شده خالص خانوارها 26664 دلار در سال است که کمتر از میانگین OECD 30490 دلار در سال می باشد.

همچنین از نظر اشتغال ، نزدیک به 74 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در جمهوری چک دارای شغل ثابت با درآمد ثابت ماهانه هستند که بالاتر از میانگین اشتغال OECD 66 درصد است و تحصیلات ، مهارت و تخصص های خوب  لازم شرط مهمی برای یافتن شغل به حساب می آیند ، پس اگر می خواهید به درآمد بالایی در این کشور برسید یا باید تحصیلات دانشگاهی و تخصص داشته باشید و یا به ثبت شرکت در چک و ایجاد کسب و کار بپردازید.

سطح درآمد در چک

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در چک

  • پراگ 130هزار کرون تا 250 هزار کرون
  • برنو 100 هزار کرون تا 140 هزار کرون
  • اوستراوا 53 هزار کرون تا 77 هزار کرون
  • لیبرک 31250 کرون تا 75 هزار کرون

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 4 هزار کرون تا 7100 کرون

قیمت تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 23 کرون تا 40 کرون
قیمت تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 240 کرون تا420 کرون

متوسط درآمد سرانه خالص تعدیل شده خالص خانوارها 26664 دلار در سال است که کمتر از میانگین OECD 30490 دلار در سال می باشد.

  • 1 لیتر شیر 19.82 کرون
    500 گرم نان 26.61 کرون
  • 1 کیلو برنج 40.64 کرون
  • 12 عدد تخم مرغ 43.13 کرون
  • 1 کیلو پنیر 206.82 کرون
  • 1 کیلو فیله مرغ 154.03 کرون
  • 1 کیلو گوشت قرمز 243.45 کرون

سطح درآمد در چک می تواند به حدی بالا و قابل قبول باشد به طوری که بتوانید هزینه های زندگی در چک را به طور کامل پوشش داده و زندگی راحت و با آرامش و آسایشی را برای خود تهیه نمایید ، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات و مشاوره در این زمینه با مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل کرده و یا به دفاتر تهران و شیراز ما مراجعه نمایید ، همچنین برای کسب اطلاعات کافی و به روز در زمینه کار در این کشور و شناخت قوانین کاری آن از جمله بیمه و بازنشستگی به مقاله کار در جمهوری چک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه