مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن

بله این کشور اقتصادی بسیار قوی و بزرگ داشته و اکثر روش های سرمایه گذاری در آن می تواند موفقیت آمیز بوده و شما را به سوددهی برساند. همچنین این کشور از فرصت های کاری بسیار خوب بهره مند است.

 مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری مناسب ترین و بهترین روش های مهاجرت به ژاپن هستند.

بله در صورتی که 5 سال در این کشور به صورت قانونی اقامت داشته و کار کنید، می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید.

مهاجرت کاری به ژاپن را می توان ارزان ترین روش مهاجرت به این کشور معرفی کرد که هزینه های زیادی نداشته و از همان ابتدا می توانید کسب درآمد کنید.

سالانه از 5 هزار تا 25 هزار دلار

مهاجرت به ژاپن یک فرصت بسیار مناسب است که بتوانید به یکی از کشورهای بسیار جذاب و متفاوت جهان مهاجرت کنید و از یک فرهنگ و تاریخ غنی در کنار زندگی بسیار مدرن و پیشرفته بهره مند شوید. ژاپن یکی از کشورهای مرفه جهان است که در بسیاری از معیارهای زندگی و رفاه در بین کشورهای برتر جهان قرار دارد.

البته مهاجرت به ژاپن برخی معضلات خود را نیز دارد، مثلا یادگیری زبان ژاپنی سخت خواهد بود و یا تفاوت فرهنگ و رسوم این کشور با کشورمان بسیار است. به طور کل این موارد را نمی توان موانع مهم یا مشکل سازی برای مهاجران متصور شد و افراد می توانند برای رفع و یا حل آن ها اقدام کنند.

دعوت می کنیم همین ابتدا سری به مقاله مهاجرت به کشورهای آسیایی بزنید و با نگاهی ریزبینانه تر کشورهای آسیایی را برای مهاجرت بررسی کنید.

در حال حاضر روش های مختلفی پیش روی متقاضیان وجود دارد که هر فرد می تواند باتوجه به شرایط شخصی خود از طریق یکی از راه ها خود را به ژاپن برساند. به طورکل باید بگوییم که زندگی در ژاپن می تواند اغلب خواسته ها و توقعات مهاجرین را بر طرف نماید که همین امر باعث علاقمندی این افراد برای مهاجرت به این کشور شده است. مقاله کی و به کجا مهاجرت کنیم را بخوانید تا تردیدتان برای انتخاب مقصد و زمان مهاجرت بر طرف شود.

روش های مختلف مهاجرت به ژاپن

برای مهاجرت به ژاپن افراد می توانند از طریق روش های مختلفی که وجود دارند اقدام نموده و خود را به این کشور برسانند. دقت داشته باشید که نباید توقع داشت که تمامی روش ها برای یک فرد مناسب و در دسترس باشند، بلکه ممکن فقط یک راه و یا بیش تر با شرایط افراد هم خوانی داشته باشد که باید بهترین گزینه را در نظر گرفت.

در حال حاضر و در سال 2024 بهترین راه های مهاجرت به ژاپن را می توان روش های زیر معرفی کرد:

  • مهاجرت از طریق تحصیل در ژاپن
  • مهاجرت از طریق کار در ژاپن
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ژاپن
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ژاپن
  • مهاجرت از طریق ازدواج با شهروندی ژاپنی
  • مهاجرت از طریق تولد در ژاپن
  • مهاجرت از طریق پناهندگی در ژاپن

دقت داشته باشید که برای تجربه یک مهاجرت موفق، سریع و مقرون به صرفه حتما از تجارب دیگر مهاجرین و متخصصین و مشاورین فعال در این حوزه استفاده نمایید. به خصوص در رابطه با کشوری همچون ژاپن که در میان ما ایرانیان کمتر شناخته شده است. پس می توانید یک وکیل خوب داشته باشید اما ویژگی های یک وکیل مهاجرتی خوب را با مطالعه مقاله لینک شده بهتر بشناسید.

مهاجرت تحصیلی به ژاپن

مهاجرت تحصیلی به ژاپن می تواند بینظیر برای شما باشد. باید بدانید که سیستم آموزشی  ژاپن  به دلیل کیفیت بالا و  معتبر  بودن  در  سراسر جهان  شناخته شده است و دانشگاه های آن  برخی از  بهترین  برنامه های  آموزشی  را در  رشته های مختلف  ارائه می دهند و فارغ التحصیلان از  آن ها  در  بازار کار  جهانی  به راحتی جذب می شوند.

همچنین هزینه های تحصیل در دانشگاه های ژاپن در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته نسبتا پایین است و سالانه از 5 هزار تا 25 هزار دلار را در بر می گیرد. علاوه بر این، بورسیه های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که می تواند به کاهش هزینه های تحصیل کمک کند. به طور کل برای تحصیل در ژاپن ابتدا باید از یک دانشگاه یا مرکز آموزشی پذیرفته شده و موفق به ثبت نام شوید.

پس از آن می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نموده و با دریافت آن به این کشور مهاجرت کرده و شروع به تحصیل کنید. همچنین پس از اتمام تحصیلات اگر بتوانند شغلی مناسب در این کشور یافته در آن استخدام شوند، ویزای آنان به ویزای کار تغییر داده شده و پس از 5 سال زندگی و کار در این کشور، امکان درخواست اقامت دائم برای آنان فراهم خواهد آمد.

علاوه بر این موضوع، دانشجویان بین المللی با اخذ مجوز می توانند در حین تحصیل به صورت پاره وقت نیز به کار دانشجویی مشغول شوند و کمک درآمدی کسب کنند. همچنین پس از اتمام تحصیلات، به آنان حداکثر 1 سال اجازه اقامت اضافه در ژاپن داده خواهد شد تا به جستجوی کار باشند، اما این مهلت قابل تمدید نیست.

مهاجرت به ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن

یکی دیگر از راه های بسیار پر طرفدار برای مهاجرت به ژاپن، اقدام برای مهاجرت کاری است که نیازمند اخذ مجوز کار و ویزای کاری از سفارت ژاپن دارد. برای این امر باید گواهی واجد شرایط بودن (COE) از طرف متقاضی توسط کارفرما به سفارت ارائه شود و در کنار دیگر مدارک برای شما درخواست ویزای کار صورت پذیرد.

متقاضیان در وهله اول باید مدرک، گواهی نامه یا سابقه کاری معتبر در حوزه شغلی مدنظر خود داشته باشند تا سفارت آنان را واجد شرایط بداند. همچنین لازم است که افراد بتوانند شغلی مناسب در این کشور را یافته و توسط یک کارفرمای ژاپنی استخدام شوند و قراردادی کاری را میان خود منعقد نمایند.

پس دقت داشته باشید که ارائه جاب آفر یکی از شرایط اصلی برای مهاجرت کاری به ژاپن است. در صورت فراهم بودن شرایط لازم و تایید ویزای شما، اعتبار ویزای صادر شده باتوجه به شرایط متقاضیان می تواند از 3 ماه تا 5 ماه باشد که معمولا برای ویزاهای بلند مدت اعتباری از 1 تا 2 سال در نظر گرفته می شود که قابل تمدید نیز می باشد. در نهایت با 5 سال کار و زندگی در ژاپن می توانید به اقامت دائم برسید.

دعوت می کنیم مقاله ویزای کار در کشور های آسیایی را مرور کنید و با جزئیات بیشتری وضعیت کار در کشورهای آسیایی را بررسی کنید.

مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

ژاپن یکی از اقتصادهای بزرگ و تاثیرگذار جهان است که در حوزه های مختلفی نظیر حوزه های تکنولوژی و کامپیوتر نقش بسیار مهمی در دنیای امروز ایفا می کنند. این اقتصاد بزرگ و رو به رشد همواره مقصدی مناسب و امن برای سرمایه گذاری شناخته می شود و علاوه بر کسب درآمد و سود آوری می تواند اقامت و مهاجرت به ژاپن را هم برای افراد به دنبال داشته باشد.

متقاضیان از طریق روش های مختلفی می توانند برای سرمایه گذاری در ژاپن اقدام نمایند که هر روش نیازمند شرایط خود خواهد بود. از روش های مناسب سرمایه گذاری در کشور ژاپن می توان به ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید بیزنس آماده، خرید ملک و غیره اشاره کرد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید که تمامی روش های سرمایه گذاری در این کشور به اخذ اقامت منجر نخواهند شد. مثلا خرید ملک با این که می تواند روشی بسیار امن و مطمئن برای سرمایه گذاری باشد و هیچ محدودیت خاصی برای خریداران خارجی در نظر گرفته نشده است، اما از سوی دولت ژاپن هیچ امتیاز اقامت موقت یا دائمی نیز برای خریداران آن در نظر گرفته نشده است.

در مقابل با کارآفرینی، ثبت شرکت و یا خرید یک بیزنس می توانید به این مجوز نیز دست پیدا کنید. البته باید خاطرنشان کنیم که روش سرمایه گذاری یکی از گران ترین روش های مهاجرت به ژاپن شناخته می شود که نیاز به بودجه بالایی در مقابل دیگر روش ها دارد.

مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ژاپن از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در ژاپن یکی از روش های مهاجرتی به این کشور است که پیش از انجام آن باید اطلاعات کافی و دقیقی در رابطه با آن کسب کنید. برای اقدام از این طریق شما باید انواع شرکت های موجود در ژاپن را شناخته و باتوجه به شرایط، ویژگی ها و معایب هریک، بهترین گزینه را برای به ثبت رساندن شرکت خود انتخاب کنید.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در ژاپن 5 میلیون ین (معادل حدود 40 هزار دلار آمریکا) است که در مقایسه با دیگر روش های سرمایه گذاری در ژاپن بسیار کمتر است. حال هرچه مبلغ سرمایه گذاری را افزایش دهید، شانس صدور ویزای شما نیز افزایش پیدا می کند. همچنین باید بگوییم که حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید یک بیزنس آماده در ژاپن 2.5 میلیون ین اعلام شده است.

در صورت سرمایه گذاری موفق و یا خرید موفق یک بیزنس در ژاپن برای شما یک ویزای 1 تا 5 ساله صادر می شود که در صورت برقرار بودن شرایط و سرمایه گذاری انجام شده، قابل تمدید می باشد. در نهایت پس از 5 سال زندگی و حفظ سرمایه گذاری در این کشور می توانید اقامت دائم را به دست آورید. همچنین 5 سال پس از دریافت اقامت دائم و یا 10 سال پس از سرمایه گذاری تان می توانید تابعیت ژاپن را نیز به دست آورید.

پیشتر در همین سایت مقاله با عنوان بهترین شهرهای ژاپن برای کار به شما تقدیم شده که می توانید با مطالعه آن، مقصد نهایی مهاجرت کاری ، سرمایه گذاری و البته ثبت شرکت را تعیین نمایید.

مهاجرت به ژاپن از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به ژاپن از طریق پناهندگی

مهاجرت به ژاپن از طریق پناهندگی روش بسیار سختی است و نرخ موفقیت پایینی دارد. در سال 2022، تنها 0.5% از متقاضیان پناهندگی در ژاپن موفق به دریافت پناهندگی شدند. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که بدین شرح هستند:

  • ژاپن عضو کنوانسیون پناهندگان 1951 نیست. این کنوانسیون مبنای قانونی پناهندگی در بسیاری از کشورهای جهان است. ژاپن فقط به پروتکل 1967 این کنوانسیون پیوسته است که تعهدات کمتری را برای این کشور ایجاد می کند.
  • فرآیند پناهندگی در ژاپن بسیار طولانی و پیچیده است. ممکن است سال ها طول بکشد تا درخواست پناهندگی شما بررسی شود.
  • معیارهای پذیرش پناهندگی در ژاپن بسیار سخت گیرانه هستند. شما باید اثبات کنید که در کشور خود به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، گرایش جنسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص در معرض آزار و اذیت یا خطر جدی قرار دارید.
  • شرایط زندگی برای پناهندگان در ژاپن دشوار است. پناهندگان معمولاً در کمپ های پناهندگی زندگی می کنند و به خدمات و حمایت محدودی دسترسی دارند.
  • یافتن شغل و مسکن برای پناهندگان در ژاپن دشوار است. پناهندگان معمولاً اجازه کار ندارند و در یافتن مسکن مناسب با مشکل مواجه می شوند.

با توجه به این موارد، مهاجرت به ژاپن از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود. اگر قصد مهاجرت به ژاپن را دارید، روش های قانونی و مطمئن تری که به شما معرفی کرده ایم را برگزینید.

مهاجرت به ژاپن از طریق تولد فرزند

باید مطلع باشید که کشورهای جهان برای اعطای تابعیت خود از طریق تولد کودکان به یکی از دو قانون خاک و خون متکی هستند که کسب تابعیت ژاپن از طریق تولد به قانون خون بستگی دارد. به این معنی که فقط در صورتی که یکی از والدین یا هر دوی آن ها تابعیت ژاپنی داشته باشند، به کودک متولد شده در ژاپن تابعیت این کشور تعلق می‌گیرد.

همچنین اگر یکی از والدین یا هر دوی آن ها تابعیت ژاپنی داشته باشند، اما کودک در خارج از ژاپن متولد شده باشد، برای کسب تابعیت ژاپنی باید اقداماتی انجام شود. این اقدامات شامل ثبت نام کودک در دفتر نمایندگی یا کنسولگری ژاپن در کشور محل تولد و ارائه مدارک لازم است.

باید خاطر نشان کنیم که کودکی که از والدین بدون تابعیت یا با تابعیت ناشناخته در ژاپن متولد شده باشد، تابعیت ژاپنی را کسب نمی‌کند. همچنین کودکی که از یک مادر ژاپنی و یک پدر خارجی متولد شده باشد، می‌تواند پس از رسیدن به سن 20 سالگی برای کسب تابعیت ژاپنی درخواست دهد.

دعوت می کنیم مقاله جذاب کدام کشورها با تولد فرزند اقامت میدهند؟ را از دست ندهید خصوصا اگر در صدد به دنیا آوردن دلبندتان در کشورهای خارجی هستید.

مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن از طریق ازدواج

مهاجرت به ژاپن از طریق ازدواج یکی از روش های قانونی و محبوب برای اخذ اقامت این کشور است، اما از آن جایی که باید ازدواج طرفین واقعی بوده و به قصد مهاجرت و دریافت اقامت انجام نشده باشد، نمی توان این امر را یک روش مهاجرتی معرفی کرد، بلکه باید آن را فرصتی دانست برای مهاجرت و دریافت تابعیت کشور ژاپن.

برای مهاجرت به ژاپن از این طریق، متقاضی باید با یک شهروند یا مقیم دائم این کشور ازدواج کرده باشد که در این صورت یک ویزای اقامت موقت برای وی صادر خواهد شد که اعتبار آن حداکثر تا 3 سال صادر می شود و قابل تمدید می باشد. برای اخذ اقامت دائم از این روش باید حداقل 3 سال از ازدواج طرفین گذشته باشد و همچنین آنان 3 سال در کشور ژاپن در کنار هم زندگی کرده باشند.

علاوه بر این متقاضی نباید هیچ گونه سوء سابقه ای در کشور خود یا ژاپن بوده و همچنین تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود و همسر را دارا باشد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، این که به اگر قصد اخذ تابعیت ژاپن را دارید، این کشور تابعیت دوگانه را نمی پذیرد و شما برای دریافت تابعیت ژاپن باید تابعیت پیشین خود را باطل کرده و از آن انصراف دهید.

ما در سایت رجبی تمام جزئیات مهاجرت را شرح داده ایم تا مسیر شما را روشن کنیم ، مقاله اقامت از طریق ازدواج هم مقاله ایست که روشنگر مسیر مهاجرت از طریق ازدواج است.

مهاجرت به ژاپن

مدارک لازم برای مهاجرت به ژاپن

قطعا برای مهاجرت به ژاپن و دریافت ویزای این کشور و اقامت موقت آن نیاز خواهید داشت تا مدارکی را تهیه و جمع آوری کرده و با ارائه آن ها به مراجع قانونی مربوطه، هویت و شرایط خود را احراز نمایید. یقینا محرز است که با توجه به هر روش مختلف مهاجرتی نیاز به مدارکی متفاوت خواهد بود که مختص به همان روش است.

علاوه بر این ممکن است باتوجه شرایط مختلف شخصی نیز، هر متقاضی نیازمند مدارکی خاص یا مازاد نیز باشد. به همین خاطر حتما مدارک خود را با بررسی دقیق و مشاوره با کارشناسان این حوزه تهیه و جمع آوری نمایید. در ادامه مدارکی که به طور عمومی برای مهاجرت به ژاپن نیاز خواهید داشت را مشاهده خواهید کرد:

  • فرم درخواست ویزا مربوطه تکمیل شده
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه
  • سند ازدواج برای متاهلین
  • گواهی تمکن مالی لازم( برای روش های مختلف متفاوت است)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان انگلیسی یا ژاپنی ( در صورت نیاز و وجود)
  • گواهی پذیرش و ثبت نام در دانشگاه یا مرکز آموزشی ( روش تحصیلی)
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (روش تحصیلی)
  • جاب آفر یا قراردادکاری از کارفرمای ژاپنی (روش کاری)
  • تمامی سوابق و تجارب کاری پیشین (روش کاری)
  • گواهی ثبت شرکت و حساب بانکی (سرمایه گذاری و کارآفرینی)

هزینه های مربوط به مهاجرت به ژاپن

همواره امر مهاجرت با پرداخت هزینه هایی همراه خواهد بود. دسته اول هزینه های پیش از مهاجرت و ورود به ژاپن بوده و دسته دوم مربوط به هزینه های پس از ورود به این کشور و زندگی در آن. قطعا باتوجه به عوامل و شرایط مختلف، هزینه های مرتبط برای افراد یا خانواده های مختلف با یکدیگر تفاوت خواهند داشت و نمی توان رقمی یکسان را برای همه در نظر گرفت.

مثلا شما باید هزینه ترجمه مدارک، هزینه بلیت هواپیما، هزینه بیمه مسافرتی و بیمه درمانی، هزینه صدور ویزا و غیره را در حین انجام رماحل مهاجرت خود پرداخت کنید. هزینه تمامی ویزاهای ژاپن یکسان بوده و به دو بخش زیر تقسیم می شود:

نوع ویزاهزینه ورود
ویزای یکبار ورود3 هزار ین
ویزای چندبار ورود6 هزار ین

در رابطه با هزینه های زندگی در ژاپن نیز باید به این موضوع توجه داشته باشید که این کشور، کشوری ارزان نیست و اما در مقایسه با سایر کشورهای جهان به خصوص کشورهای تراز اول نظیر آمریکا، استرالیا، انگلیس و کانادا گزینه مقرون به صرفه تری است. همچنین میزان مخارج و هزینه ها در شهرهای مختلف این کشور متفاوت بوده و کلان شهرها و شهرهای مهم آن بالاترین میزان مخارج را دارند.

در ادامه به طور متوسط برخی از هزینه های زندگی در این کشور را مشاهده می کنید:

مخارجمبلغ هزینه
متوسط هزینه زندگی ماهانه خانواده 4 نفره بدون اجاره مسکن2,905.8 دلار
متوسط هزینه زندگی ماهانه یک فرد مجرد بدون اجاره مسکن823.6 دلار
متوسط هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه480.10 دلار
متوسط هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه950.79 دلار

برای شناخت تخصصی تر روش های مهاجرت به ژاپن و همچنین بررسی تخصصی شرایط و مدارکتان برای مهاجرت به این کشور، حتما با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر  تهران و  شیراز تماس حاصل کرده و زمان مشاوره خود را تعیین کنید. همچنین شما می توانید نحوه ارائه خدمات ما را در دو مقاله موسسه مهاجرتی در تهران و موسسه مهاجرتی در شیراز بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *