مهاجرت به کشورهای آسیایی

مهاجرت به کشورهای آسیایی

طبق آمار و شواهد در سال 2024، بهترین مقاصد مهاجرتی در آسیا شامل کشورهای ژاپن، سنگاپور، امات، کره جنوبی، ترکیه و چین می شود.

 در حال حاضر مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری بهترین روش های مهاجرت در آسیا هستند.

بله، ترکیه یکی از کشورهای بسیار پر طرفدار در بین مهاجران ایرانی است و همه ساله ایرانیان بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند.

خیر، کشور امارات یک مقصد گران قیمت برای مهاجرت شناخته می شود.

طبق شواهد و آمار بهترین مقصد برای مهاجرت در قاره آسیا، کشور ژاپن است.

مهاجرت به تاریخ متفاوت جهان

مهاجرت به کشورهای آسیایی می تواند، فرصت های جدید و تجربیات هیجان انگیزی را به ارمغان بیاورد که یقینا با کشورهای اروپایی و آمریکایی از جهات بسیاری متفاوت خواهد بود. با این حال، قبل از تصمیم گیری نهایی، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که شامل اهداف و شرایط شخصی و همچنین شرایط و قوانین موجود و حاکم بر هریک از کشورهای این قاره است که شما را به گزینه نهایی و دلخواهتان خواهد رساند.

باید بدانید که تنها کشورهای اروپایی و آمریکایی نیستند که دارای شرایط اقتصادی، رفاهی و فرهنگی مناسبی بوده و می توانند مقاصد مناسبی برای مهاجرت تلقی شوند. بلکه چندین کشور آسیا نیز دارای کیفیت تحصیلی، کار و زندگی بسیار مناسب و بالایی هستند که می توانند مقاصد خوبی برای مهاجرت تلقی شوند. در ادامه کارشناسان موسسه رجبی شما را با چند کشور برتر و برخی عوامل مهم در این زمینه آشنا می سازند.

6 نکته مهم که باید قبل از مهاجرت به کشورهای آسیایی بررسی کنید!

  1. یکی از اصلی ترین پارامترهای مورد بررسی در این بخش، بررسی کشور و مقاصد مدنظر برای بهترین گزینه ممکن است. هر کشور آسیایی، فرهنگ، زبان، قوانین و اقتصاد خاص خود را دارد که قبل از انتخاب آن، باید در مورد این عوامل و این که چگونه با سبک زندگی، اهداف و برنامه شما مطابقت دارند، تحقیق کنید.
  2. چرا می خواهید به یک کشور آسیایی مهاجرت کنید؟ آیا به دنبال فرصت های شغلی هستید و یا می خواهید تحصیل کنید؟ آیا به دنبال بازنشستگی در آب و هوای گرم هستید و یا قصد سرمایه گذاری دارید؟ هدف شما از مهاجرت به شما کمک می کند تا کشور و نوع ویزای مناسب را انتخاب کنید.
  3. هر کشور قوانین و مقررات خاص خود را برای صدور ویزا دارد که باید آن را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام الزامات را برآورده می کنید.
  4. هزینه زندگی در کشورهای آسیایی به طور قابل توجهی متفاوت است. قبل از مهاجرت، باید در مورد هزینه های مسکن، غذا، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و سایر هزینه های زندگی در کشور مقصد تحقیق کنید و مطمئن شوید که توانایی پرداخت آن ها را دارید.
  5. اگر به دنبال کار در یک کشور آسیایی هستید، باید در مورد بازار کار آن کشور تحقیق کنید و مطمئن شوید که تقاضا برای مهارت های شما وجود دارد. همچنین باید زبان محلی را یاد بگیرید یا حداقل در سطح مکالمه به آن مسلط باشید.
  6. مهاجرت به یک کشور جدید می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر فرهنگ آن کشور به طور قابل توجهی با فرهنگ شما متفاوت باشد. قبل از مهاجرت، باید در مورد فرهنگ کشور مقصد تحقیق کنید و برای سازگاری با آن آماده باشید.

بهترین کشورهای آسیایی برای مهاجرت

همانطور که اشاره کردیم، بررسی شرایط و عوامل مختلف در کشورهای آسیایی، مهم ترین بخش برای انتخاب یک مقصد مناسب در این قاره است. اما در بین تمامی کشورهای آسیایی برخی به طور کلی و از لحاظ پارامترها و عوامل مختلف، دارای شرایط بسیار بهتر و مناسب تری در مقایسه با سایر کشورها هستند.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا برترین کشورهایی که شما می توانید به عنوان یک مقصد ایده آل در آسیا برای خود در نظر بگیرید، را به همراه شرایط مهم حاکم و موجود در آن ها به شما عزیزان ارائه کنیم، با ما همراه باشید.

ژاپن کشور آسیایی با اقتصاد قوی

ژاپن کشوری توسعه یافته با اقتصاد قوی، فرهنگ غنی و جامعه ای امن است که می تواند مقصدی جذاب برای مهاجران باشد. با این حال، مانند هر کشور دیگری، مهاجرت به ژاپن مزایا و معایبی دارد که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر بگیرید.

ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان را دارد و فرصت های شغلی زیادی را در طیف وسیعی از صنایع ارائه می دهد. نرخ بیکاری در این کشور پایین است و حقوق ها به طور کلی بالا هستند و از نظر کیفیت زندگی در رده های برتر جهان قرار دارد. این کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی عالی، آموزش عمومی با کیفیت و زیرساخت های توسعه‌یافته است.

همچنین ژاپن یکی از امن ترین کشورهای جهان است که میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. البته هزینه زندگی در ژاپن، به خصوص در شهرهای بزرگ، می تواند بالا باشد. علاوه بر این زبان ژاپنی دشوار است و یادگیری آن می تواند زمان بر باشد. این امر می تواند یافتن شغل و برقراری ارتباط با مردم محلی را دشوار کند.

مهاجرت به کشورهای آسیایی

سنگاپور در شرق آسیا

سنگاپور یکی از کشورهای کوچک اما بسیار جذاب برای مهاجرت در شرق آسیا است که آن را به عنوان نیویورک قاره آسیا نیز می شناسند. سنگاپور یکی از امن ترین کشورهای جهان است که نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است و از نظر سیاسی نیز ثبات بسیار بالایی دارد.

این کشور به عنوان یک مرکز مالی و تجاری جهانی شناخته می شود و فرصت های شغلی زیادی را در طیف گسترده ای از صنایع ارائه می دهد که به دلیل داشتن اقتصادی بسیار بزرگ است. اگر سرمایه مالی خوبی دارید و به دنبال کشوری امن و پر پتانسیل برای سرمایه گذاری هستید، سنگاپور را فراموش نکنید.

سنگاپور دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان است و مدارس دولتی این کشور به طور مداوم در رتبه‌بندی های بین المللی در صدر قرار می گیرند و دانشگاه های آن نیز شهرت جهانی دارند. آن جا دارای زیرساخت های پیشرفته ای از جمله سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد، بیمارستان ها و کلینیک های با کیفیت بالا و مسکن های مقرون به صرفه است.

البته سنگاپور یکی از گران ترین کشورهای جهان برای زندگی است و هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر اقلام ضروری می تواند بسیار بالا باشد. همچنین بازار کار آن نیز رقابتی است، به خصوص برای مشاغل پردرآمد و ایده آل. یافتن شغل مناسب ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر تجربه کاری یا تحصیلات مرتبط با بازار کار این کشور را نداشته باشید.

مقاله مهاجرت به سنگاپور را بخوانید و با تمام شیوه های امن مهاجرت به این کشور زیبا و مدرن آشنا شوید.

سنگاپور

امارات کشور هفت امارت

امارات متحده عربی از هفت امارت تشکیل شده است که هریک توسط یک شیخ اداره می شود و رئیس دولت آن نیز توسط شیوخ هفت امارت انتخاب می شود. اقتصاد امارات به شدت به نفت و گاز وابسته است، اما با این حال، این کشور در سال های اخیر تلاش های زیادی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و تبدیل شدن به یک مرکز جهانی برای تجارت، امور مالی و گردشگری انجام داده است.

امارات به دلیل داشتن زیرساخت های پیشرفته، سطح بالای زندگی و فرصت های شغلی فراوان، به مقصدی محبوب برای مهاجران تبدیل شده است، با این حال، هزینه زندگی در امارات متحده عربی بالا است و قوانین و مقررات این کشور میتواند سختگیرانه باشد.

دولت از مهاجران استقبال می کند و برنامه های مختلفی برای جذب و حفظ استعدادهای برتر در این کشور وجود دارد. علاوه بر این، این کشور یکی از امن ترین کشورهای جهان است که امنیت آن مثال زدنی است. نرخ جرم و جنایت بسیار پایین بوده و مهاجرین به راحتی می توانند در این جا زندگی کنند.

تحصیل در امارات هم می تواند شما را به مدارک بسیار معتبر و ارزشمندی در سطح جهانی برساند؛ مقاله تحصیل در امارات را بخوانید.

امارات

کره جنوبی

کره جنوبی یکی از کشورهای شرق آسیا است که به خاطر اقتصاد پیشرفته، فرهنگ پویا و مناظر زیبا شناخته شده است. کره جنوبی دارای چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است و به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه فناوری، تولید و تجارت شناخته می شود که فرصت های شغلی زیادی را در طیف گسترده ای از صنایع ارائه می دهد.

شما می توانید این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید، اما دقت داشته باشید که مهاجرت به کشورهای پیشرفته شرق آسیا کمی پیچیده و سخت است و افراد باید دارای رزومه قوی باشند. کره جنوبی از نظر استانداردهای زندگی در رده های برتر جهان قرار دارد و دارای زیرساخت های پیشرفته، سیستم آموزشی با کیفیت بالا و مراقبت های بهداشتی عالی است.

کره کشوری عالی برای خانواده ها شناخته می شود که دارای مدارس با کیفیت بالا، پارک های امن و فضاهای باز فراوان و جامعه ای است که از خانواده ها حمایت می کند. فرهنگ و اصالت چیزی بسیار غنی در این کشور است و ایرانیان می توانند به راحتی با فرهنگ و آداب و رسوم کره کنار بیایند.

از آنجا که بسیار از افراد تحصیل در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های معتبر کره جنوبی را بر می گزینند، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی را به شما تقدیم کرده ایم تا اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

مهاجرت به کشورهای آسیایی

ترکیه

ترکیه به دلایل متعددی مقصدی محبوب برای مهاجران ایرانی است و همانطور که مطلع هستید، طی سالیان گذشته با استقبال بالایی از سوی هموطنانمان نیز مواجه شده است. ترکیه و ایران دارای تاریخ و فرهنگ مشترکی هستند که این امر می تواند برای ایرانیانی که به دنبال مهاجرت به کشوری هستند که در آن احساس راحتی و آشنایی بیشتری داشته باشند، جذاب باشد.

همچنین هزینه زندگی در ترکیه به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و حتی آسیای شرقی است و این موضوع می تواند برای ایرانیان که با مشکل گرانی ارز مواجه هستند، یک کشور بسیار جذاب و ارزان تلقی شود.

مردم ترکیه بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و طبیعت و آب و هوای ترکیه نیز بسیار متعادل و زیبا است و شما می توانید از مناظر مختلف در سرتاسر این کشور دیدن کنید. البته نباید معضل یادگیری زبان را فراموش کنید و این که ترکیه طی سالیان گذشته با افزایش نرخ بیکاری مواجه بوده و یافتن شغل شاید به آسانی سایر کشورهای دیگر در لیست ما نباشد.

برای آگاهی از هزینه های زندگی در ترکیه و مقایسه آن با هزینه های ایران میتوانید مقاله لینک شده را بخوانید.

مهاجرت به کشورهای آسیایی

چین کشور آسیایی با فرهنگ هزاران ساله

این که چین کشور مناسبی برای مهاجرت شما هست یا خیر به شرایط و اولویت های فردی شما بستگی دارد. مزایا و معایب متعددی برای مهاجرت به چین وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری نهایی آن ها را به دقت بسنجید و تحقیقات خود را انجام دهید، تا  بدها از انتخابتان پشیمان نشوید.

در حال حاضر چین دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان است و بسیاری از کمپانی های خارجی و مطرح بزرگ جهان، در این کشور کارخانجات و تولیدی های خود را را اندازی کرده و محصولات و خدماتشان را به دنیا ارائه می کنند. همچنین چین به سرعت در حال توسعه است و فرصت های زیادی برای پیشرفت شخصی و حرفه ای در این کشور وجود دارد.

خوشبختانه هزینه زندگی در بسیاری از شهرهای چین به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای غربی است و شما شهرها و مناطق بسیار مختلف و متنوعی را برای نقل مکان و زندگی در این کشور پیش روی خود خواهید داشت. ضمن این که چین دارای تاریخ و فرهنگ هزاران ساله است که می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

البته زبان رسمی چین ماندارین است که یادگیری آن می تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. اضافه بر این مورد، بسیاری از شهرهای چین با آلودگی هوا و آب روبرو هستند و دولت نیز اینترنت را به شدت کنترل می کند و دسترسی به برخی از وب سایت ها و برنامه ها در این کشور ممکن است، مسدود باشد.

برای یادگیری زبان چینی، بهترین مکان خود چین است که صفر تا صد این روند را در مقاله
تحصیل دوره زبان چینی در چین شرح داده ایم.

مهاجرت به کشورهای آسیایی

بهترین روش های مهاجرت به کشورهای آسیایی

یقینا انتخاب بهترین روش مهاجرت به شرایط و علایق شخصی افراد بستگی دارد، اما در این میان بازهم برخی از راه ها، همواره در بین گزینه های اصلی بوده و اکثر مهاجران یکی از آن ها را انتخاب می کنند. در ادامه چند مورد از برترین راه هایی که می توانید از طریق آن ها خود را به کشورهای برتر آسیا برسانید و مزایا و معایب هر یک را برای شما شرح داده ایم.

مهاجرت کاری به کشورهای آسیایی

یافتن شغل در یک کشور آسیایی و دریافت ویزای کار یکی از رایج ترین روش های مهاجرت است که می تواند به شما امکان دهد تا در حالی که در یک کشور جدید زندگی می کنید، درآمد داشته باشید و به طور قانونی اقامت به دست آورید.

  • مزایا:
    • فرصت کسب درآمد
    • اقامت قانونی
    • مسیر مشخص برای شهروندی
  • معایب:
    • یافتن شغل مناسب ممکن است، دشوار باشد.
    • ممکن است به مهارت ها و تحصیلات خاصی نیاز داشته باشید.
    • ممکن است نیاز به یادگیری زبان محلی داشته باشید.
مهاجرت به کشورهای آسیایی

مهاجرت تحصیلی به کشورهای آسیایی

تحصیل در دانشگاه یا موسسه آموزشی در یک کشور آسیایی روش دیگری برای مهاجرت است. پس از اتمام تحصیل، ممکن است بتوانید برای ویزای کار یا اقامت دائم درخواست دهید و در کشور مقصدتان ادامه زندگی دهید.

  • مزایا:
    • تحصیلات با کیفیت بالا
    • فرصت های شغلی
    • اقامت قانونی
    • مسیر مشخص برای شهروندی
  • معایب:
    • هزینه تحصیل و زندگی می تواند بالا باشد.
    • ممکن است به مدرک زبان خاصی نیاز داشته باشید.
    • یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی ممکن است دشوار باشد.

عنوان تحصیل و اعزام دانشجو به کشورهای آسیایی را پیشتر به شما تقدیم کرده ایم که درخصوص تحصیل در کشورهای آسیایی اطلاعات بیشتری به شما می دهد.

مهاجرت به کشورهای آسیایی

سرمایه‌گذاری در کشورهای آسیایی

 

برخی از کشورهای آسیایی برنامه های مهاجرتی را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهند و این برنامه ها معمولاٌ به شما امکان می دهند در ازای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، اوراق قرضه یا مشاغل، ویزا و اقامت دائم دریافت کنید.

  • مزایا:
    • سریع ترین مسیر برای دریافت شهروندی (در برخی کشورها)
    • آزادی و انعطاف پذیری بیش تر
    • فرصت های سرمایه گذاری
  • معایب:
    • نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارید.
    • ممکن است با خطرات تجاری همراه باشد.
    • ممکن است به مهارت ها و تجربیات خاصی نیاز داشته باشید.
مهاجرت به کشورهای آسیایی

شناخت مقصد مناسب مهاجرت در آسیا و همچنین شناخت بهترین روش مهاجرت به هریک از کشورهای آسیایی را از کارشناسان موسسه رجبی در دفاتر تهران و شیراز بخواهید و به صورت تلفنی و یا حضوری مشاوره رایگان خود را دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *