مهاجرت به کشورهای آفریقایی

مهاجرت به کشورهای آفریقایی

مهاجرت به کشورهای آفریقایی شاید جزو نخستین انتخاب های افراد قرار نگیرد، اما با بررسی دقیق تر می توان به عنوان گزینه های ایده آل جهت رسیدن به آینده ای بهتر به آن ها نگاه کرد. بسیاری از افراد کشور آفریقای جنوبی را با قاره آفریقا اشتباه می گیرند که خوب است بدانید این دو با یکدیگر تفاوت داشته و آفریقای جنوبی یکی از کشورهای این قاره و در واقع به دلایل متعددی، بهترین کشور این قاره به شمار می رود.

کشورهای آفریقایی در واقع مقصد اصلی گردشگری برای تمامی جهانیان به شمار می روند و تمامی کشورهای آن را می توان مملو از جاذبه های طبیعی دانست. اما در این میان می توان گزینه هایی را یافت که سکوی پرتاب خوبی برای رسیدن به کشورهای تراز اول جهان هستند.

در این میان باید کشور آفریقای جنوبی را گزینه اول دانست که در رتبه بسیار بالاتری نسبت به سایر کشورها ایستاده و با داشتن جمعیتی قابل توجه مرکز توجه این قاره سیاه به شمار می رود. در این عنوان از شرکت مهاجرتی رجبی با ما همراه باشید تا دریابید که منطقی است در هنگام انتخاب مقصد مهاجرت خود، از بررسی کشورهای آفریقایی غافل نشوید.

مهاجرت به کشورهای آفریقایی

فاکتورهای مهم جهت مهاجرت به کشورهای آفریقایی

در هنگام مهاجرت، هر یک از افراد دارای هدفی مشخص و البته فردی برای رفتن به کشوری دیگر هستند و می خواهند مقصدی را انتخاب کنند که رسیدن به آن هدف را برایشان آسان سازد. در میان کشورهای آفریقایی نیز باید فاکتورهای مهم و اصلی را بررسی نمود تا بتوان به نتیجه رسید.

کشورهای آفریقایی اغلب خود دارای آمار مهاجرتی بالایی بوده و به دلیل فقر و کمبود فرصت های شغلی، آمار افرادی که به دنبال سکونت در دیگر کشورها هستند، بالا است. اما مزیت برخی از این کشورها عدم محدودیت های متعدد برای مهاجرت بوده و شما می توانید به واسطه آن ها به آسانی در کشورهای تراز اول جهان قدم بگذارید.

  • کشور انتخابی: قطعا در قاره آفریقا کشورهای مختلفی وجود دارد که انتخاب هر یک سرنوشت متفاوتی را برای شما رقم می زند. هر یک از ما در زندگی سبک و توقعات خاص خود را داشته و به دنبال تامین و بهتر شدن آن ها پس از مهاجرت هستیم. قوانین و فرهنگ موجود هر جامعه، شرایط زندگی شما را تعیین کرده و می تواند آینده ای که پیش رویتان قرار دارد را به خوبی ترسیم نماید.
  • زبان کشور مقصد: یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در هنگام مهاجرت برای متقاضیان اهمیت فراوان دارد، زبان کشور انتخابی است. همواره یادگیری یک زبان جدید چالشی جدی برای افراد بوده و برخی حتی به دلیل دشواری زبان، ترجیح می دهند کشور مقصد را تغییر دهند.
  • هزینه های زندگی: با توجه به تغییرت ارز در کشورمان، تامین هزینه های زندگی در کشوری دیگر نیازمند بررسی دقیق است. برخی از کشورهای دارای هزینه زندگی بالایی بوده و برخی دیگر با توجه به خدمات و رفاه اجتماعی جزو گزینه های مقرون به صرفه هستند. البته کشورهای آفریقایی در مجموع جزو مقصدهای گران به شمار نمی روند اما چنانچه مراکز آموزشی را برای تحصیل انتخاب کنید، می تواند هزینه زیادی را در برگیرد.
  • بازار کار: کشورهای آفریقایی به جز آفریقای جنوبی را نباید جزو گزینه های مناسب جهت کار دانست. این کشورها به دلیل اقتصاد نه چندان قوی و جمعیت زیاد، همواره آمار بیکاری بالایی داشته و قطعا از طریق مشورت با کارشناسان ما می توانید به مقصدهای بهتری دست یابید.
  • روند اخذ ویزا و شهروندی: همان گونه که می دانید رسیدن به ویزای هر کشوری مرحله آخر و البته مهم ترین بوده و شما باید تمام تلاش خود را جهت رسیدن به نتیجه مثبت از سفارت به کار گیرید. قوانین هر کشور در صدور ویزا با توجه به مسیری که انتخاب نموه اید، متفاوت و البته مشخص است که باید کامل و بدون هیچ گونه کم و کاستی فراهم شود.
  • فرهنگ: کشورهای آفریقایی در عین زیبایی و رنگارنگی، فرهنگی کاملا متفاوت با کشورمان داشته و در تمامی جنبه ها شما را با شگفتی های متعدد رو به رو می سازد. خوب است که فرهنگ کشور موردنظرتان را به دقت شناخته و با آمادگی کامل پا به آن بگذارید.

رسیدن به شهروندی نیز با توجه به سال های سکونت و مسیری که در طول اقامت در هر کشور گذرانده اید، سال های خاصی را شامل می شود که مشاورین ما به خوبی در رابطه با هر کشور جزئیات دقیق را پیش رویتان قرار می دهند.

بهترین کشورهای آفریقایی برای مهاجرت

مهاجرت به کشورهای آفریقایی می تواند با مقصدهای متعددی صورت پذیرد که بهترین آن ها عبارتند از :

  1. مراکش
  2. مصر
  3. آفریقای جنوبی
  4. کنیا
  5. تانزانیا
  6. ماداگاسکار

دقت داشته باشید که مهاجرت به کشورهای آفریقایی تفاوت های چشمگیری با کشورهای اروپایی و یا آسیایی داشته و شما باید توقع خود را متناسب با آن ها مدنظر بگیرید. البته کیفیت تحصیل و یا کار در برخی از حوزه ها در کشوری همچون آفریقای جنوبی بسیار بالا بوده و می توانید هر آنچه را که تمایل دارید، به دست آورید.

مهاجرت به آفریقای جنوبی

برخی این قاره را تنها با نام این کشور می شناسند که البته منطقی بوده و این کشور را می توان بهترین گزینه در این قاره دانست. این کشور با سه پایتخت به عنوان سکوی پرتابی ایده آل برای کشورهایی همچون کانادا و یا استرالیا درنظر گرفته می شود که با هزینه زندگی پایین و سطح زندگی خوب می تواند تصمیم منطقی باشد.

با زندگی در این کشور می توانید با زبان انگلیسی با دیگران به خوبی ارتباط برقرار نموده و ضمن تقویت آن خود را برای کشوری دیگر آماده سازید. همچنین تنوع ملیت در این کشور بالا بوده و شما به هیچ عنوان حس یک مهاجر را ندارید.

ضمن این که تعداد مسکن نیز در این کشور بالا بوده و می توانید با بودجه ای که دارید، در منزلی خوب اقامت داشته باشید. البته باید دقت داشته باشید که در این کشور جرم و جنایت بالا بوده و تورم زیادی را همانند کشورمان تجربه خواهید نمود.

اگر می خواهید شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی را بدانید به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

مهاجرت به کشورهای آفریقایی

مهاجرت به مصر

کشور مصر در سال های اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته و می تواند گزینه خوبی برای تحصیل دانشجویان به شمار برود. مصر به عنوان پلی میان آفریقا و خاورمیانه تلقی شده و برای سرمایه گذاری گزینه ای ایده آل است. خوب است بدانید که اغلب ایرانیان مقیم آفریقا به شیوه سرمایه گذاری به این کشور وارد شده و در زمینه های مختلف تجاری به کار مشغول هستند.

با فعالیت تجاری در مصر می توانید پس از سه سال به اقامت دائم برسید و در سایر روش ها باید مسیر 5 تا 7 سال را پشت سر بگذارید. البته خوب است مدنظر داشته باشید که در سال های اخیر کشور مصر روند سختی را در اعطای اقامت و پاسپورت درنظر گرفته و باید به دقت تمامی شرایط لازم را فراهم سازید.

مهاجرت به مصر

کشور مراکش برای مهاجرت

روش های متعددی جهت ورود به کشور مراکش وجود دارد که شاید کار در زمینه هایی همچون گردشگری را می توان بهترین گزینه دانست و این کشور همواره به دلیل جاذبه های گردشگری متعدد خود زبانزد بوده و هر ساله درامد قابل توجهی را از این راه به دست می آورد.

گرچه مسیر ورود به مراکش مانند سایر کشورها متعدد است اما توصیه می کنیم تا حتما هدف خود و آینده ای که از مهاجرت طلب می کنید، را به دقت بررسی نمایید تا بتوانید به بهترین مقصد دست یابید.

کشور مراکش برای مهاجرت

مهاجرت به کشور کنیا

اغلب کشورهای آفریقایی را با جنگ های داخلی و قحطی و سختی متصور می شویم اما در میان آن ها همانطور که در بالا مشاهده کردید، کشورهای مناسب و رو به پیشرفت نیز وجود دارند. کنیا یکی از این کشورها است که شاید با کشورهای برتر و مقاصد پر طرفدار مهاجرتی در دنیا فاصله داشته باشد، اما با کشورهای آفریقایی نیز فاصله زیادی دارد و شرایطش بهتر است.

کنیا دارای یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در آفریقا است و فرصت های شغلی زیادی در بخش های مختلف مانند کشاورزی، گردشگری، فناوری اطلاعات و ساخت و ساز وجود دارد. همچنین هزینه زندگی در کنیا در مقایسه با سایر کشورهای غربی به طور قابل توجهی پایین تر است.

البته نباید از مناظر طبیعی خیره کننده این کشور از جمله سواحل زیبا، پارک های ملی و کوه های مرتفع مشهور چشم پوشی کرد که زیبایی های منحصر به فردی را ارائه می کنند. کنیایی ها به مهمان نوازی و صمیمیت خود مشهور هستند و این جا کشوری با فرهنگ و قومیت های مختلف است و این امر می تواند تجربه ای غنی و متنوع برای مهاجران فراهم کند.

البته باید توجه کنید که زیر ساخت های کنیا، به ویژه در خارج از مناطق شهری، می تواند ضعیف باشد و این امر می تواند بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد. همچنین دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت در این جا می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص در مناطق روستایی.

مهاجرت به کشورهای آفریقایی

روش های مهاجرت به کشورهای آفریقایی

کشورهای آفریقایی نیز مانند تمامی کشورهای جهان دارای روش های خاص خود در پذیرش مهاجرین از اقصی نقاط جهان هستند و هر یک از متقاضیان با توجه شرایط خود از جمله سن، تحصیلات و شرایط مالی اقدام به انتخاب یک مسیر می نمایند.

به صورت کلی روش های مهاجرت به کشورهای آفریقایی عبارتند از:

  • مهاجرت به شیوه تحصیل: در این مسیر باید بتوانید از یک مرکز آموزش عالی به پذیرش رسیده و با دریافت ویزا هر ساله اقامت خود را تمدید نمایید.
  • مهاجرت به روش کاری: داشتن پیشنهاد از سوی یک کارفرمای مقیم این کشور و یا دریافت ویزای نیروی کار متخصص شرط رسیدن به ویزای کار است که البته مسیر آسانی نبوده و در کشورهای آفریقایی که با آمار بالای بیکاری رو به رو هستند، گزینه ای ریسک پذیر است.
  • مهاجرت با سرمایه گذاری: این شیوه را شاید بتوان گزینه ای مناسب جهت مهاجرت به کشورهای آفریقایی دانست، زیرا میزان هزینه لازم برای شروع یک سرمایه گذاری در مقابل با برخی از کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر بوده و اغلب کشورهای این قاره به بازارهای بزرگ جهانی به آسانی دسترسی دارند.
  • مهاجرت از طریق ازدواج: تنها از طریق ازدواج با یکی از افراد دارای اقامت و شهروندی این کشور برایتان اتفاق می افتد. البته هر کشور قوانین متفاوتی دارد و باید آن ها را دقیق مطلع باشید.
  • مهاجرت با تولد فرزند: فرزند تازه متولد شده در صورتی به اقامت و شهروندی کشور مقصد می رسد که یکی از والدین دارای اقامت دائم و یا شهروندی آن کشور باشند که البته قوانین در هر کشور متفاوت بوده و می توانید از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان ما به دقیق ترین جزئیات برسید.
  • مهاجرت با ثبت شرکت: یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری است که به دلیل نیاز به سرمایه کم و مناسب به عنوان یک شیوه جداگانه بررسی شده و می تواند شروع خوبی جهت مهاجرت به کشورهای آفریقایی به شمار برود.
مهاجرت به کشورهای آفریقایی

در این عنوان کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی کوشیدند تا چکیده مفیدی از مهاجرت به کشورهای آفریقایی را برای شما عزیزان فراهم سازند. در صورتی که تمایل به بررسی دقیق کشوری خاص دارید، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نموده و به روزترین اطلاعات را به دست آورید. ضمنا شرایط و جزئیات یافتن کار در آفریقای جنوبی را نیز در مقاله مربوطه برای شما شرح داده ایم، مطالعه آن را از دست ندهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *