بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی

بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی زیر نظر سازمان بهداشت عمومی که به وسیله وزارت بهداشت اسلواکی مدیریت و برنامه ریزی می شود ، کنترل و نظارت می گرد.

بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی یکی از دغدغه های اصلی دولت و همچنین شهرداری های هر ایالت است که بتوانند با مدیریت کامل بیمارستان ها و مراکز درمانی ، بیماری و مرگ و میر در این کشور را به حداقل رسانده و سلامت جامعه را افزایش دهند ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی بهتر بشناسید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اسلواکی را بخوانید تا با تمام شیوه های امن مهاجرت به این کشور بخوبی آشنا شوید.

خوشبختانه بازهم بیمه های درمانی برای شهروندان اسلواکیایی وجود دارد که از جبران برخی کمبودهای موجود در این بخش کرده و فشار کمتری را به مردم وارد می آورد ، اما واقعیت این است که بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی راه درازی دارد تا به کیفیت سایر کشورهای اروپایی و یا برتر جهان برسد.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی

حقایق سیستم بهداشت و درمان عمومی اسلواکی

در این قسمت چندی از مهم ترین حقایق سیستم بهداشت و درمان عمومی اسلواکی را برای شما جمع آوری کرده ایم که به شرح زیر هستند:

  • اسلواکی امید به زندگی نسبتا پایینی دارد به طوریکه میانگین امید به زندگی در اسلواکی 77.3 سال است که کمتر از میانگین امید به زندگی در اتحادیه اروپا 80.4 است.
  • کشور اسلواکی دارای پوشش جهانی مراقبت های بهداشتی است و 44 بیمارستان دولتی در این کشور وجود دارند.
  • در اسلواکی 3.4 پزشک به ازای هر 1000 نفر وجود دارد به طوریکه در ایالت براتیسلاوا ، 6.9 پزشک به ازای هر1000 نفر در دسترس است.
  • کشور با کمبود نیروی بهداشتی مواجه است و مهاجرت پزشكان به كشورهاي همسايه باعث كمبود كاركنان بهداشتي در داخل كشور شده است ، به طوریکه پس از عضویت اسلواکی به اتحادیه اروپا بین سال‌های 2004 تا 2019 فقط 300 هزار کارگر به کشورهایی رفتند که دستمزد بهتری داشتند.
  • عوامل خطر از جمله چاقی و سیگار بر طول عمر اسلواکی ها تأثیر می گذارد و چاقی در اسلواکی در حال افزایش است و 14% از جمعیت کشور دارای اضافه وزن هستند و 20% سیگار مصرف می کنند.
  • جمعیت کولی ها در اسلواکی با تبعیض اجتماعی روبرو هستند که منجر به نابرابری های بهداشتی می شود ، به طور مثال مناطقی مانند کوشیتسه و پرشوف با جمعیت زیاد کولی ها ، دارای امید به زندگی کمتر و همچنین نرخ مرگ و میر نوزادان بیشتر است که دو برابر میانگین ملی می باشد.

جالب توجه است که اسلواکی با این که کشور کم جمعیتی در اروپا است اما در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا که جمعیت بسیار بیش تری را در خود جای داده اند از بودجه مراقبت های بهداشتی پایینی برخوردار است و کیفیت و امکانات پزشکی و درمانی در آن از اکثر کشورهای عضور اتحادیه اروپا کمتر است ، علیرغم اینکه دولت طی یک دهه اخیر بودجه بخش درمانی را افزایش داده و طرح هایی را برای حمایت از بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی انجام داده است ، اما هنوز این بخش نیازمند حمایت های بیش تری می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت همه جانبه کشور مقصد مهاجرتی شما با دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان خبره و آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

انواع بیمه های موجود در اسلواکی

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که قصد مهاجرت به اسلواکی را دارید ، یکی از موارد مهمی که باید حتما از آن مطلع شوید بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی است تا به بهترین نحو ممکن از درمان عمومی این کشور بهره ببرید.

شهروندان اسلواکی می توانند از بین سه شرکت بیمه سلامت در سراسر کشور یکی را انتخاب کنند که یکی خصوصی بوده در حالی که دو شرکت دیگر دولتی هستند و نزدیک به 65% از جمعیت اسلواکی را تحت پوشش خود دارند ، بیمه سلامت عمومی از بدو تولد برای افراد دارای اقامت دائم در اسلواکی و برای اعضای خانواده تحت تکفل بیمه گذار که در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا متولد شده اند ، شروع می شود و در حال حاضر 98% از مردم اسلواکی تحت پوشش بیمه هستند.

همچنین بیمه سلامت عمومی به طور کلی برای تمامی افراد با اقامت دائم اسلواکی اجباری است و اتباع خارجی که اقامت دائم اسلواکی را دریافت می کنند باید ظرف 8 روز برای بیمه سلامت عمومی ثبت نام کنند ، بیمه درمان دولتی جراحی پلاستیک یا تمامی هزینه های دندانپزشکی و دارو را پوشش نمی دهد که بازهم با این شرایط اسلواکی ها به ندرت از مراقبت های بهداشتی خصوصی استفاده می کنند.

انواع بیمه های موجود در اسلواکی

واجدین شرایط برخورداری از بیمه سلامت عمومی اسلواکی

واجدین شرایط برخورداری از بیمه سلامت عمومی اسلواکی چه افرادی هستند؟ تمام شهروندان خارجی که اقامت موقت اسلواکی را دارند و افرادی که اقامت دائم این کشور را به دست آورده اند ، باید تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند که این بیمه می تواند توسط شخص و یا کارفرمای وی پرداخت شود ، همچنین گردشگران خارجی نیز باید دارای مدارک معتبر بیمه در اسلواکی باشند که این بیمه می تواند در اسلواکی یا در کشور دیگری خریداری و صادر شده باشد.

اگر شما در این کشور شاغل هستید باید توسط کارفرما بیمه شده و خانواده شما شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند از خدمات بیمه ای به صورت کامل و بدون نیاز به پرداخت هزینه ای بهره مند گردند ، اما اگر شما خود کارآفرین و خود شتغال هستید باید بیمه درمانی خود را پرداخت نموده و این امر برای شما اجباری است.

همچنین دانشجویان خارجی نیز باید در هنگام دریافت ویزای تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه ، وضعیت بیمه درمانی خود در اسلواکی را مشخص کرده باشند و خود را تحت پوشش بیمه درمانی دولتی و یا خصوصی قرار داده باشند تا امکان صدور ویزا و تحصیل برای آنان وجود داشته باشد ، یقینا بهره مندی از بیمه درمانی بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی را ارزان تر و حتی رایگان می سازد و از هزینه های دانشجویان در این کشور می کاهد.

آیا در اسلواکی به بیمه درمانی خصوصی نیاز دارید؟

آیا در اسلواکی به بیمه درمانی خصوصی نیاز دارید؟

معمولا افرادی که برای کار در کشور اسلواکی و یا تحصیل در این کشور به اسلواکی سفر می کنند ، علاوه بر بیمه درمانی دولتی اقدام به دریافت بیمه های تکمیلی خصوصی کرده تا از هزینه های پزشکی خود در صورت نیاز بکاهند ، البته تمامی هزینه ها مختص بخش درمان نیست و شما باید اطلاعات بسیار دیگری را هم هنگام اقدام برای کار و یا تحصیل در این کشور به دست آورید تا بتوانید از مشکلات و هزینه های احتمالی خود بکاهید.

به طور مثال آن قیمت از هزینه های دندان پزشکی ، جراحی پلاستیک ، برخی داروهای خاص و همچنین درمان بیماری نادر و خاص را می توان با تهیه بیمه های تکمیلی خصوصی پوشش داد که البته هزینه خرید این بیمه ها هم ارزان نیست ، اما در صورت نیاز بسیار از هزینه های درمان را کاهش خواهند داد.

از شرکت های بیمه ای که خدمات بیمه تکمیلی مناسب در اسلواکی به مردم ارائه می کنند می توان به شرکت های MAXIMA ، UNION و ADACTA اشاره کرد که بیمه های تکمیلی و انواع بیمه های درمانی خصوصی ، مسافرتی و دانشجویی را به شهروندان خارجی و داخلی با قیمت های متفاوت ارائه می نمایند.

خدمات بهداشتی و درمانی اسلواکی را با سایر کشورهای مهاجر پذیر اروپایی مقایسه کنید ؛ اطلاعات مقالات زیر ، به روز است.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی

از شرکت های بیمه ای که خدمات بیمه تکمیلی مناسب در اسلواکی به مردم ارائه می کنند می توان به شرکت های MAXIMA ، UNION و ADACTA اشاره کرد که بیمه های تکمیلی و انواع بیمه های درمانی خصوصی ، مسافرتی و دانشجویی را به شهروندان خارجی و داخلی با قیمت های متفاوت ارائه می نمایند.

تمام شهروندان خارجی که اقامت موقت اسلواکی را دارند و افرادی که اقامت دائم این کشور را به دست آورده اند ، باید تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند که این بیمه می تواند توسط شخص و یا کارفرمای وی پرداخت شود ، همچنین گردشگران خارجی نیز باید دارای مدارک معتبر بیمه در اسلواکی باشند که این بیمه می تواند در اسلواکی یا در کشور دیگری خریداری و صادر شده باشد.

خیر ، در اسلواکی 3.4 پزشک به ازای هر 1000 نفر وجود دارد به طوریکه در ایالت براتیسلاوا ، 6.9 پزشک به ازای هر1000 نفر در دسترس است.

اسلواکی امید به زندگی نسبتا پایینی دارد به طوریکه میانگین امید به زندگی در اسلواکی 77.3 سال است که کمتر از میانگین امید به زندگی در اتحادیه اروپا 80.4 است.

چنان چه سوال و یا ابهامی در زمینه بهداشت و درمان عمومی در اسلواکی دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران یا شیراز تماس برقرار کرده و از اطلاعات آنان بهره مند شوید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله کار در اسلواکی با شرایط و بازار کار این کشور و مشاغل مورد نیاز مردم و جامعه آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه