مهاجرت به شیلی

مهاجرت به شیلی بر روی جمعیت و تاریخ این کشورِ آمریکای جنوبی تاثیر بسیار داشته است؛ در سال های اخیر ، شیلی به عنوان پناهگاهی برای مهاجرانی که به دنبال نقل مکان به محیطی دلپذیر بودند، ظهور کرده است ، این کشور یکی از ارزان‌ترین ، در دسترس‌ترین اقامتگاه‌ها در جهان است.

مهاجرت به شیلی

مشاور مهاجرتی

روش های قانونی مهاجرت به شیلی ، شامل سرمایه گذاری یا کارآفرینی ، تحصیل ، ثبت شرکت یا خرید یک شرکت آماده ، خرید ملک ، ازدواج و تولد فرزند است.

رشد اقتصادی شیلی خوب است و بالطبع در چنین کشوری میزان نیاز به نیروی کار ماهر هم بالا می رود ، بنابراین می توان به اخذ اقامت شیلی از طریق کار امیدوار بود.

سرمایه گذاری در شیلی تنها پس از یک سال اقامت موقت ، اقامت دائم را به خارجی ها ارائه می دهد ، اخذ تابعیت با روش سرمایه گذاری تنها پس از 5 سال اقامت در شیلی اتفاق می افتد و سرمایه گذار به مکان های بدون ویزا مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا دسترسی دارد.

برنامه اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری ، به سه دسته “شیلی رانیتر” ، “ویزای سرمایه گذاری شیلی” و “ویزای استارتاپ شیلی” تقسیم می شود.

خرید ملک در شیلی فقط نشان می دهد که شما دارایی دارید ، در صورت اجاره ملک در شیلی نیز یک منبع درآمد دارید ، این به شما کمک می کند تا به اداره مهاجرت شیلی ثابت کنید که منابع مکرر را دارید که به شما امکان می دهد در شیلی زندگی کنید.

برای کسانی که علاقه مند به کشورهای قاره آمریکا هستند ، اقامت دائم شیلی و در نهایت پاسپورت می تواند آزادی رفت و آمد را در قاره آمریکا افزایش دهد و از مالیات کمتری برخوردار شود.

پاسپورت شیلی شانزدهمین پاسپورت قدرتمند جهان است و اجازه می دهد تا بدون ویزا به ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، اتحادیه اروپا ، روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر سفر کنید.

دعوت می کنیم با مطالعه مقاله کار در شیلی شرایط زندگی ، حقوق و دستمزد ، مالیات و بسیاری موارد دیگر در این کشور را نیز مطالعه نمایید.

روش های قانونی مهاجرت به شیلی

اکثر مهاجران به شیلی از اروپا از آلمان ، فرانسه ، بریتانیا و کرواسی آمده اند ، اگرچه تعداد قابل توجهی از فلسطینی ها ، سوری ها و لبنانی ها نیز وارد شدند اما امروزه بیشتر مهاجران از کشورهای ونزوئلا و پس از آن پرو ، هائیتی و کلمبیا می آیند.

یکی از عوامل اصلی که باعث این مهاجرت شده است ، تاریخ سیاسی نسبتاً پایدار این کشور در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین و اخیراً رشد چشمگیر اقتصاد شیلی در دهه های اخیر بوده است.

مهاجرت به شیلی ، پس از سال 2020 با رشد یازده درصدی همراه بوده و از جدیدترین شرایط آن می توان به تمکن مالی کافی اشاره کرد.

روش های قانونی مهاجرت به شیلی ، شامل سرمایه گذاری یا کارآفرینی ، تحصیل ، ثبت شرکت یا خرید یک شرکت آماده ، خرید ملک ، ازدواج و تولد فرزند است و چنانچه با روش های قانونیبه این کشور مهاجرت کنید ، زندگی مطلوبی را تجربه خواهید کرد.

مقاله روش های قانونی مهاجرت را بخوانید تا با روش های امن بیشتری برای قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت آشنا شوید.

اما روش غیر قانونی و بدترین روش برای مهاجرت روش پناهندگی است که به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ زیرا شیلی یکی از کشورهایی است که نه تنها پناهندگان به آن مهاجرت نمی کنند بلکه افراد زیادی از این کشور به مکان های دیگر پناهنده می شوند.

فقط در سال 2020 ، 1353 درخواست پناهندگی وجود داشته است که مربوط به شهروندان شیلی در سایر کشورها بوده است.

روش های قانونی مهاجرت به شیلی 
اخذ اقامت شیلی از طریق تحصیل 
اخذ اقامت شیلی از طریق کار 
مهاجرت به شیلی از طریق سرمایه گذاری 
اقامت شیلی با ثبت شرکت 
اخذ اقامت شیلی با خرید ملک 

اخذ اقامت شیلی از طریق تحصیل

اگر می خواهید پس از اتمام برنامه تحصیلی خود در شیلی بمانید و زندگی کنید ، باید گزینه های خود را بدانید تا بتوانید از قبل برنامه ریزی کنید ، ویزای دانشجویی پس از اتمام برنامه تحصیلی شما پایان می یابد و اگر مایل به ادامه زندگی در شیلی هستید برای کار قانونی در این کشور به مجوز کار نیاز دارید.

مشاوران رجبی در اینجا حول محور اقامت پس از تحصیل در شیلی صحبت می کنند ، اگر می خواهید کمی عقب تر برگردید و اطلاعات تحصیل در شیلی را کسب کنید ، لطفا مقاله لینک شده را بخوانید.

گزینه های پیش روی فارغ التحصیلان خارجی برای اخذ اقامت شیلی از طریق تحصیل هم مانند دیگر اتباع خارجی است که مایل به اقامت یا کار بیش از 90 روز هستند.

این افراد معمولاً باید ابتدا اجازه اقامت موقت را کسب کنند ، برای این کار چندین دسته ویزای اقامت موقت وجود دارد که دانشجوی فارغ التحصیل باید ببینید که کدام ویزا با شرایط او سازگار است.

اخذ اقامت شیلی از طریق تحصیل

ویزاهای اقامت موقت مشمول فارغ التحصیلان بین المللی از شیلی

ویزاهای اقامت موقت مشمول فارغ التحصیلان بین المللی از شیلی در زیر عنوان شده است:

ویزای اقامت موقت شیلی (Visa de Residencia Temporaria): این نوع ویزا برای کسانی در نظر گرفته شده است که ثابت کنند منافعی در کشور دارند و یا دارای روابط خانوادگی مانند ازدواج هستند دارند ، این ویزا اجازه می دهد تا هر گونه فعالیتی در شیلی بدون هیچ محدودیتی انجام شود (البته در چارچوب قانون).

ویزای فرصت موقت: این ویزا در واقع برای جستجوی کار است و به فارغ التحصیلان حرفه ای اجازه می دهد تا به مدت 1 سال در شیلی بمانند و به دنبال کار بگردند.

دانشجویان همچنین می توانند ویزای فرصت موقت برای کارآفرینی بگیرند ، این نوع ویزا از طریق سیستم امتیازدهی و بر اساس معیارهای تعریف شده (آموزش حرفه ای ، سن ، زبان ، حرفه) اعطا می شود.

ویزای موقت بین المللی هم از دیگر گزینه های پیش روی دانشجویان برای درخواست اقامت شیلی از طریق تحصیل است ، این ویزا یکساله است و به متخصصانی که از یکی از 150 موسسه آکادمیک برتر در سراسر جهان فارغ التحصیل شده اند اجازه می دهد در شیلی به دنبال کار باشند ، سقف 300 ویزا از این نوع در سال صادر می شود.

اخذ اقامت شیلی از طریق کار

اخذ اقامت شیلی از طریق کار

رشد اقتصادی شیلی خوب است و بالطبع در چنین کشوری میزان نیاز به نیروی کار ماهر هم بالا می رود ، بنابراین می توان به اخذ اقامت شیلی از طریق کار امیدوار بود ، حالا بیایید با هم نگاهی به شرایط کار در کشور شیلی بیاندازیم و ببینیم مهاجرت به شیلی از طریق کار چگونه است.

برای اخذ اقامت شیلی از طریق کار ، حتما باید یک پیشنهاد کار داشته باشید ، پس از دریافت پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری در شیلی ، همه کارمندان خارجی باید ویزای کار درخواست کنند ، شیلی به منظور مدرن کردن سیستم مهاجرت خود ، قانون مهاجرتی جدیدی را در سال 2020 تصویب کرد که بعداً در آوریل 2021 منتشر شد و در سال 2022 به روز شد.

طبق قانون ، دسته‌های ویزای شیلی تجدید ساختار شده‌اند و دسته‌های مجوزهای اقامت و کار قبلی به تدریج حذف شده‌اند ، دسته بندی جدید ویزای اقامت موقت با 16 زیرمجموعه معرفی شده است: اتباع خارجی که مایل به مهاجرت به شیلی از طریق کار هستند ، اکنون باید ویزای اقامت موقت دریافت کنند ، این ویزای جدید حداکثر تا دو سال قابل اعطا است و می توان آن را به طور نامحدود و با افزایش دو ساله تمدید کرد ، زیرشاخه های موجود برای این نوع ویزا در ادامه آمده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله کار در شیلی را هم مرور کنید و با برترین مشاغل این کشور هم آشنا شوید.

زیرشاخه های ویزای موقت کاری در شیلی

زیرشاخه های ویزای موقت کاری در شیلی ، عبارتند از:

مجوز برای کارگران خارجی (شاغل در یک شرکت یا خوداشتغالی): این ویزا به کارهای دستمزدی اختصاص دارد و به ارائه یک قرارداد کار رسمی در عرض 45 روز پس از ورود به شیلی نیاز دارد ، برخلاف ویزای قرارداد کاری قبلی ، این ویزا دیگر به اعتبار قرارداد کاری وابسته نیست و دارندگان می توانند بدون مشکل کارفرما را تغییر دهند.

مجوز برای سرمایه گذاران ، مدیران یا پرسنل متخصص: افرادی که حداقل 500000 دلار در یک پروژه سرمایه گذاری می کنند ، می توانند برای مهاجرت به شیلی از طریق کار در این زیرشاخه درخواست دهند.

مجوز برای مدیران خارجی: این ویزای چند بار ورود اجازه می دهد تا علاقه مندان تجارت در شیلی به طور منظم وارد این کشور شوند ، مشروط بر اینکه زمان حضور آنها در این کشور از بیش شش ماه در هر سال تقویمی نباشد.

مجوز برای کارگران فصلی: این زیرمجموعه برای کارگران خارجی موقت برای مدت حداکثر شش ماه در یک سال تقویمی است.

بر اساس مجوز کار جدید ، کارگران خارجی نمی توانند توسط یک شرکت خانگی استخدام شوند ، بلکه آنها باید توسط شرکتی شوند که یک قرارداد کار محلی ، پیشنهاد شغلی یا قرارداد خدماتی داشته باشند.

انتظار می رود شیلی توضیحات و دستورالعمل های بیشتری را در مورد دسته بندی های جدید ویزا و مقررات مرتبط در سال 2022 منتشر کند که در اینصورت مشاوران رجبی سریعا اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

مهاجرت به شیلی از طریق سرمایه گذاری

شیلی هم مانند بسیاری از کشورهای جهان ، برنامه هایی را برای اقامت از طریق سرمایه گذاری ارائه می دهد ، ویزای طلایی سرمایه گذاری شیلی از بهترین روش های مهاجرت به شیلی از طریق سرمایه گذاری است که برای بسیاری از سرمایه گذاران ثروتمند ، به ویژه کسانی که برای شهروندی جدید عجله دارند ، سودمند است.

سرمایه گذاری در شیلی تنها پس از یک سال اقامت موقت ، اقامت دائم را به خارجی ها ارائه می دهد ، اخذ تابعیت با روش سرمایه گذاری تنها پس از 5 سال اقامت در شیلی اتفاق می افتد و سرمایه گذار به مکان های بدون ویزا مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا دسترسی دارد ، به علاوه این روش مهاجرت به شیلی از طریق سرمایه گذاری ، در مقایسه با بسیاری از ویزاهای سرمایه گذار دیگر مقرون به صرفه است.

یکی از چیزهایی که باید در مورد برنامه های شیلی بدانید این است که آنها بر اساس اینکه سرمایه گذاری در منطقه پایتخت یا خارج از آن انجام شده است تقسیم می شوند ، به طور کلی باید سرمایه گذاری در منطقه پایتخت سانتیاگو بیشتر باشد ، برنامه اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری ، به سه دسته “شیلی رانیتر” ، “ویزای سرمایه گذاری شیلی” و “ویزای استارتاپ شیلی” تقسیم می شود که اطلاعات تخصصی درباره هر کدام از اینها را مشاوران موسسه رجبی برای شما شرح خواهند داد.

مهاجرت به شیلی از طریق سرمایه گذاری

الزامات اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری

الزامات اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری که معمولا در همه روش ها مشترک هستند ، شامل مدارک زیر است:

  • فرم تکمیل شده به موقع
  • دو قطعه عکس پاسپورت
  • یک فتوکپی از پاسپورت
  • سابقه کیفری شما
  • گواهی پزشکی بیمه سلامت و بازگشت به کشور با پوشش بین المللی.
  • یک فتوکپی از دفترچه ثبت خانواده یا یک کپی از شناسنامه والدین.
  • گواهی مدرک با آپوستیل.
  • دیپلم اسپانیایی SIELE یا DELE
  • حداقل 102650 دلار آمریکا سرمایه گذاری اولیه را انجام دهید.

*ممکن است مدارک اضافی دیگر هم مورد نیاز باشد که در زمان انتخاب همکاری با موسسه رجبی ، مشاوران مهاجرتی ما اطلاعات آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اقامت شیلی با ثبت شرکت

اقامت شیلی با ثبت شرکت

مهاجرت به شیلی از طریق ثبت شرکت ، در واقع با روشی از سرمایه گذاری و کارآفرینی امکان پذیر می شود؛ ویزای سرمایه گذار مهاجر شیلی که در واقع یک طرح سرمایه گذار تجاری است ، یک برنامه کامل راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت را در بر می گیرد.

برای اخذ اقامت شیلی با ثبت شرکت همانند سایر روش های سرمایه گذاری شیلی ، ابتدا یک اقامت موقت یکساله اعطا می شود ، بسته به اینکه در منطقه پایتخت سانتیاگو مستقر شوید یا در مناطق دیگر کسب و کار خود را شروع کنید ، مسیرهای متفاوتی برای این اجازه اقامت موقت پیش رو خواهید داشت.

اگر در روند تاسیس شرکت در شیلی با موفقیت روند کار خود را پیش ببرید ، حداقل پس از 5 سال می توانید برای تابعیت یا شهروندی شیلی درخواست دهید ، موضوع مهم این است که تابعیت مضاعف در شیلی به رسمیت شناخته شده است و برای اینکه شهروند شیلی شوید ، ملزم به صرف نظر از ملیت قبلی خود نیستید.

مدارک صحیح ثبت شرکت در شیلی

برای ثبت صحیح یک شرکت در شیلی که بتواند منجر به اخذ اقامت این کشور شود ، مشخصات شرکت باید در مراجع مربوطه ثبت شود ، مدارک صحیح ثبت شرکت در شیلی شامل:

  • نام شرکت
  • شرح بخش و فعالیت های شرکت
  • جزئیات سهامداران
  • مشخصات مدیر شرکت
  • آدرس دفتر مرکزی در شیلی
  • قانون اساسی و اساسنامه

پس از ارائه این اسناد ، شرکت شما با موفقیت در شیلی ثبت نام می شود و مهاجرت به شیلی از طریق ثبت شرکت روبراه می شود.

فرآیند راه اندازی کسب و کار در شیلی ساده ترین فرآیند در آمریکای لاتین است اما باید با کمک یک نماینده قانونی مجاز انجام شود؛ انتخاب یک نماینده قانونی مناسب برای موفقیت شرکت بسیار مهم است ، بنابراین دقت داشته باشید که هنگام ثبت شرکت در شیلی ، حتما از یک نماینده قانونی با تجربه و دارای تخصص حقوقی در زمینه فعالیت شرکت استفاده کنید.

اخذ اقامت شیلی با خرید ملک

اخذ اقامت شیلی با خرید ملک

قانون شیلی به یک خارجی اجازه خرید ملک را می دهد  و در این سرمایه گذاری ، مقیم بودن یا نبودن ملاک نیست ، فقط شماره پاسپورت برای خرید ملک کافی است اما لازم است بدانید که خرید ملک در شیلی لزوماً حق ویزای مهاجرت به شیلی از طریق خرید ملک را نمی دهد.

خرید ملک در شیلی فقط نشان می دهد که شما دارایی دارید ، در صورت اجاره ملک در شیلی نیز یک منبع درآمد دارید ، این به شما کمک می کند تا به اداره مهاجرت شیلی ثابت کنید که منابع مکرر را دارید که به شما امکان می دهد در شیلی زندگی کنید.

این نوع سرمایه گذاری منجر به اقامت شیلی با خرید ملک نمی شود و بازار املاک و مستغلات سانتیاگو معمولا یک انتخاب محبوب در بین مدیران تجاری خارجی است که اقامت قبلی دارند و برای مدت طولانی در این کشور عملیات تجاری انجام می دهند.

گرچه خرید ملک در شیلی ساده است اما به خاطر داشته باشید که خارجی ها ابتدا باید یک شماره شناسایی مالیاتی شیلی یا RUT موقت از خدمات مالیاتی بخواهند ، این شماره به خریدار این امکان را می دهد که تعهدات مالی خود را در وب سایت خدمات مالیاتی انجام دهد.

وکیل مهاجرت به شیلی

با توجه به جدیدترین قوانین مهاجرتی شیلی ، نیاز به راهنمایی و مشاوره یک وکیل مهاجرت به شیلی کاملا احساس می شود و ضرورت دارد که قبل از هر اقدامی برای تحقیق درباره پیدا کردن یک وکیل مهاجرتی زبده و کارآمد تلاش کنید.

به یاد داشته باشید که وکلای برجسته و مجرب اغلب در کادر تخصصی موسسات حقوقی-مهاجرتی فعال در عرصه مهاجرت و اعزام دانشجو کار می کنند و از طریق موسسه و دفاتر کاری مجاز اقدام به معرفی خود می کنند.

بنابراین توصیه می شود که در نگاه اول به کار وکلایی که خود را وکیل مهاجرتی آشنا به تمامی امور معرفی می کند و اصرار دارد که مدارک کاذب از تحصیل در رشته حقوق مهاجرت به شما نشان دهد ، به هیچ وجه اعتماد نکنید.

این افراد قصد سوء استفاده دارند و بعضا مشاهده شده که آسیب های مادی زیادی به متقاضیان وارد کرده اند ، این را بدانید که نه تنها در دانشگاه های ایران بلکه در دانشگاه های اروپایی هم رشته ای به عنوان حقوق مهاجرت وجود ندارد.

در بخش پایانی با یک موسسه مهاجرتی به شیلی آشنا می شوید که اگر مایل باشید می توانید از کادر تخصصی وکلا و مشاورین مجرب این موسسه استفاده کنید.

وکیل مهاجرت به شیلی

موسسه مهاجرتی به شیلی

موسسه حقوقی مشاوران مهاجرتی رجبی ، یک مرکز مشاوره ای معتبر برای معرفی موسسه مهاجرتی به شیلی است که در عرصه اعزام دانشجو ، کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار و دیگر روش های مهاجرت به شیلی بسیار فعال و پویا عمل کرده و دارای پرونده های موفق زیادی است.

شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی در مورد مهاجرت با مشاوران رجبی تماس بگیرید و پس از یک یا دو جلسه مشاوره رایگان برای ادامه کار به دفاتر فعال موسسه در شهرهای شیراز و تهران مراجعه کنید و از دانش و تخصص وکلای با سابقه ما بهره مند شوید.

وکلای ما مشاوره حقوقی مهاجرت را تحت خدمات مشاوره کامل ارائه می دهند ، به گونه ای که به شما زمان کافی برای بحث در مورد سوالات ، پرونده و حتی اهداف خود را به عنوان بخشی از خدمات کامل برای برآوردن نگرانی ها و نیازهای شما ارائه می دهد.

با شرایط مهاجرت قانونی به برخی کشورهای محبوب برای مهاجرت آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه