مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان –کشوری که به منزله دروازه اروپا و منطقه شنگن شناخته می شود- در این مقاله از سوی مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، مورد بررسی قرار گرفته است.

کشور یونان در گذشته بیشتر برای مقاصد گردشگری مشهور بود اما امروزه به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا ، ذهن بسیاری از متقاضیان مهاجرت را به خود مشغول ساخته است ، متقاضیان می خواهند بدانند که شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ، تحصیل ، کار و یا ازدواج در این کشور چگونه است؟

مشاوران رجبی در این مقاله ، اطلاعات کاملا جدید و به روز از شرایط مهاجرت به یونان را بیان کرده و درباره راه های دسترسی سریع به اقامت یونان مشاوره می دهند ، شما عزیزان در صورت تمایل می توانید از راهنمایی های ما بهره مند شوید.

ضمناً شاید بخواهید با یکی از آسان ترین شیوه های مهاجرت به یونان در همین ابتدای مقاله آشنا شوید ، پس عنوان تحصیل در یونان را مطالعه کنید.

فهرست مطالب
مهاجرت به یونان

روش های قانونی مهاجرت به یونان

روش های قانونی مهاجرت به یونان شامل مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری ، سرمایه گذاری ، ثبت شرکت ، خرید ملک ، ازدواج و تولد است.

مهاجرت تحصیلی از طریق گذراندن مراحل پذیرش در دانشگاه های یونان و گرفتن ویزای تحصیلی این کشور قابل انجام است و از روش های معتبر برای مهاجرت محسوب می شود.

کار کردن همیشه یکی از روش های موثر برای مهاجرت به خارج از کشور بوده است؛ در مورد کشور یونان هم این روش بسیار کارآمد است و البته باید این نکته را هم مدنظر داشته باشید که در حال حاضر نرخ بیکاری در یونان بالاتر از دیگر کشورهای اروپایی است.

در روش سرمایه گذاری هم با توجه به مبلغ سرمایه گذاری ، شرایط مختلف برای اقامت یونان ، ارائه می شود که در بخش مربوط به سرمایه گذاری با چگونگی اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری ، آشنا خواهید شد.

مهاجرت به یونان با روش ازدواج و اخذ اقامت بر این اصل استوار است که اگر فردی اقامت یونان را داشته باشد به راحتی به همسر او هم اقامت داده می شود اما حتی در مورد تبعه یونانی هم قانونی وجود دارد که ابتدا به همسر اقامت چند ساله اعطا داده می شود و پس از اثبات زندگی ، اقامت تمدید می شود و در صورت جدایی طرفین ، اقامت شخص باطل می شود.

توصیه می کنیم مقاله روش های قانونی مهاجرت را بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه کاملا به روز کنید.

پناهندگی در یونان چگونه است؟

در مورد روش غیر قانونی مهاجرت به یونان یعنی پناهندگی احتمالا در اخبار بسیار درباره آن و خطرات ناشی از این تصمیم غیرمنطقی شنیده اید ، یونان شاهراه ورود به اروپا محسوب می شود و به همین دلیل تمامی متقاضیان پناهندگی در اروپا ابتدا به این کشور پناه می برند ، بنابراین جمعیت پناهندگان زیاد و شرایط زندگی آنها نامطلوب است.

به دلیل مشکل عبور از یونان به سمت کشورهای دیگر ، بسیاری مایل هستند که بدانند دقیقا شرایط پناهندگی در یونان چگونه است؟ امکان درخواست پناهندگی در یونان و موافقت با درخواست شما بسیار پایین است ، حتی اگر هم بتوانید در یونان پناهنده شوید ، امکان کار و زندگی با شرایط پناهندگی در این کشور اصلا مطلوب نیست.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پاسخگوی تمام پرسش های شما در زمینه مهاجرت هستیم ، شماره خود را درج کرده و سوالاتتان را آماده کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل

بر خلاف سایر کشورها ، برای یک فارغ التحصیل بین المللی از یک مؤسسه آموزش عالی یونان تقریباً غیرممکن است که اقامت طولانی مدت یا اجازه کار را در حین زندگی در یونان دریافت کند ، در واقع برای فارغ التحصیلان بین المللی هیچ معیاری جهت اخذ اقامت دائم یا تابعیت یونان وجود ندارد ، اما اگر متقاضی بتواند به گونه ای وضعیت خود را از دانشجو به کارمند تغییر دهد ، قادر به اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل خواهد شد. 

به این منظور ، دانشجویان پس از تحصیل در دانشگاه های یونان باید بلافاصله کار پیدا کنند و قطعا در این مسیر با چالش مواجه خواهند شد ، زیرا یونان با بحران اقتصادی شدید مواجه است.

علاوه بر این ، نرخ بیکاری بالا می رود و دولت یونان برای مهاجران غیر اتحادیه اروپا ویزای کار صادر نمی کند ، بحران یونان اساساً در اواخر سال 2009 آغاز شد و بدهی این کشور از 269.3 میلیارد یورو به 299.7 میلیارد یورو افزایش یافت.

خوب است بدانید دانشجویان ایرانی بیشتر برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان به این کشور می روند ، مقاله مربوطه ، لینک شده است.

اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل

صدور مجوز کار و اقامت یونان برای فارغ التحصیلان

  • صدور مجوز کار و اقامت یونان برای فارغ التحصیلان به استخدام و حمایت مالی کارفرما نیاز دارد؛ برای این کار، فارغ التحصیل آینده نگر باید به کشور خود برگردد و منتظر پردازش باشد ، این شامل تماس های شخصی و شهرت شما در یونان است.
  • اگر شما رابطه خوبی با کارفرمایان معتبر یونانی دارید و تنها کاندیدای واجد شرایط برای این شغل هستید ، کارفرما نام شما را برای صدور مجوز کار به مقامات دولتی توصیه می کند.
  • برای دریافت این مجوز کار و ویزای کار گاهی اوقات کارمند مجبور است حقوق چند ماهه خود را به عنوان ضمانت واریز کند.
  • برای داوطلبان موفق ، نامه های تعیین وقت به کشورشان ارسال می شود و این به متقاضی اجازه می دهد تا ویزای کار را از طریق کنسولگری یونان دریافت کند.
  • هنگامی که در یونان شاغل هستید و پنج سال مستمر در یونان کار کرده اید ، می توانید برای یک مجوز اقامت/کار طولانی مدت در سراسر اتحادیه اروپا درخواست دهید و پس از دو سال دیگر در یونان ، فرد می تواند برای شهروندی یونان درخواست دهد.
اخذ اقامت یونان از طریق کار

اخذ اقامت یونان از طریق کار

اتباع کشورهای عضو تحادیه اروپا برای مهاجرت و کار در  کشور یونان باید حتما مجوز کار دریافت کنند و دریافت مجوزهای اقامت/کار یونان برای کسانی که اصالت یونانی ندارند یا با یک یونانی ازدواج نکرده‌اند ، بسیار دشوار است ، در قوانین جدید یونان ، دریافت مجوز کار مستقل برای یک تبعه غیر اتحادیه اروپا امکان پذیر نیست و اجازه کار در مجوز اقامت گنجانده شده است.

اخذ اقامت یونان از طریق کار به شرطی مهیا می شود که متقاضیان ابتدا یک پیشنهاد شغل یا جاب آفر از طرف یک کارفرمای یونانی داشته باشند ، کارفرما به شما پیشنهاد کار و البته مصاحبه قبل از آن را می دهد و در صورت پذیرفته شدن ، باید روند اخذ ویزای کار از طرف سفارت کشور شما انجام شود.

چنانچه ویزای کاری را دریافت کنید و موفق به مهاجرت به یونان از طریق کار شوید ، ظرف 30 روز پس از ورود به یونان ، باید شخصاً برای مجوز اقامت/کار در دفتر شهرداری محلی (Δημαρχείο / Dimarchio)  درخواست دهید.

بسته به شرایط متقاضی (خوداشتغالی ، مشاور ، کارمند ، مجری) انواع مختلفی از اجازه اقامت وجود دارد و دوره اعتبار آنها از یک تا پنج سال متغیر است ، حداقل 60 روز قبل از انقضای مجوز اقامت/کار ، باید درخواست تمدید را به اداره شهرداری یا بخشداری محلی ارسال کنید.

فرآیند حمایت کارفرما برای اقامت کاری یونان

برای داشتن یک مهاجرت کاری سریع و ایده آل که بتواند منجر به اقامت یونان شود ، باید کارفرما بتواند فرآیند حمایت مالی از شما را انجام دهد؛ به این معنا که مجوزهای کار باید برای کارمندان تضمین شود و توسط یک نهاد دارای مجوز محلی و ثبت شده حمایت شود.

این امر می تواند برای شرکت هایی که تازه وارد بازار یونان می شوند مشکل ساز باشد ، چنین شرکت هایی می‌توانند از یک شرکت مدیریت برون‌سپاری یا GEO Employer of Record  برای حمایت از کارمند برای دریافت مجوزهای لازم استفاده کنند.

برای حمایت مالی کارفرما ابتدا باید ویزای ورود به کارمندان ارائه شود و ویزای مورد نیاز در فرآیند حمایت کارفرما برای اقامت کاری یونان ، ویزای نوع D یا ویزای ملی است.

توجه داشته باشید که باید کارهای سفارت سریع پیگیری و انجام شود؛ زیرا ممکن است در مدتی که شما  منتظر انجام کارهای ویزای کار هستید ، کارفرما از استخدام شما پشیمان شود و یا نیروی دیگری را جذب کرده باشد ، مشاوران رجبی با سابقه کاری درخشانی که دارند ، می توانند در انجام صحیح و سریع تر این فرایند به شما کمک کنند.

اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری ، با روش های مختلف امکان پذیر است اما یک روش مطمئن و تضمین شده که اغلب برای مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری پیشنهاد می شود ، ویزای طلایی یونان است.

ویزای طلایی یونان یکی از محبوب ترین برنامه های ویزای سرمایه گذاری در یونان (و اتحادیه اروپا) است که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که سهم قابل توجهی در اقتصاد یونان دارند صادر می شود.

برای این نوع سرمایه گذاری ، گزینه‌های متعددی وجود دارد ، اما رایج‌ترین راه ، خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل یک چهارم میلیون است.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی یونان ، باید یکی از سرمایه گذاری های زیر را انجام دهید:

  • خرید ملکی به ارزش حداقل 250000 یورو
  • قرارداد اجاره با یک هتل یا موسسه توریستی برای حداقل 10 سال امضا کنید.
  • حداقل 400000 یورو در یک شرکت ثبت شده در یونان سرمایه گذاری کنید.
  • سرمایه گذاری 400000 یورویی در اوراق قرضه دولتی یونان انجام دهید.
  • 400000 یورو در اوراق قرضه یا سهام شرکت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.
  • 400000 یورو در یک بانک یونانی سپرده گذاری کنید.
  • 800000 یورو در اوراق قرضه شرکتی یا دولتی سرمایه گذاری کنید.

اقامت یونان از طریق ویزای طلایی چگونه است؟

حتما کنجکاو هستید که بدانید اقامت یونان از طریق ویزای طلایی چگونه است؟ ویزای طلایی یونان اقامت پنج ساله فوری را به سرمایه گذار و اعضای نزدیک خانواده آنها و همچنین سفر رایگان در منطقه شینگن ارائه می دهد.

این ویزا قابل تمدید است و بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر که ویزای طلایی صادر می کنند ، برای تمدید اجازه اقامت اصلاً نیازی به اقامت در یونان ندارید ، تا زمانی که سرمایه گذاری خود را حفظ کرده باشید ، می توانید آن را هر پنج سال یکبار تمدید کنید.

برای تمدید اجازه اقامت ، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد ملک مستغلات هنوز در مالکیت شماست یا اعلام رسمی نمایندگان مربوطه مبنی بر اینکه سرمایه گذاری همچنان ادامه دارد.

بر خلاف حالت اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری ویزای طلایی ، شما نمی توانید برای شهروندی و تابعیت یونان بدون زندگی واقعی در آنجا و پرداخت مالیات اقدام کنید ، در واقع شما باید حداقل هفت سال در یونان زندگی کنید تا واجد شرایط درخواست شهروندی باشید.

اقامت یونان با ثبت شرکت

افراد مایل به مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری ، می توانند به شروع یک کسب و کار در یونان فکر کنند و برای این منظور باید به دنبال راه اندازی یک شرکت در یونان باشند ، اگر بخواهید پروسه اقامت یونان با ثبت شرکت با موفقیت پیش برود و به اخذ اقامت یونان از طریق ثبت شرکت برسید باید الزامات زیر را رعایت کنید:

  1. تایید حداقل سرمایه 3000000 یورویی به عنوان مدرک لازم است.
  2. تاسیس شرکت با حداقل 10 کارمند جدید ، که 30٪ آن باید به ساکنان یونان داده شود.
  3. یک درخواست و پیشنهاد تجاری که به زبان یونانی ارائه می شود و نشان می دهد که کسب و کار باعث افزایش توسعه اقتصادی یونان می شود.

به خاطر داشته باشید ، همکاری با یک یونانی یا بومی دیگر اتحادیه اروپا شما را از این اصول معاف نمی کند.

اقامت یونان با ثبت شرکت

شما همچنین می توانید برای اخذ اقامت یونان از سرمایه گذاری در شرکت و ویزای طلایی یونان استفاده کنید ، برای این کار باید مدارک با جزئیات موسس شامل نام ، نوع شخصیت حقوقی و سهامداران آماده ارائه باشد و علاوه بر این ، مدارکی مانند اسنادی از جزییات پروژه ، تامین بودجه ، پیش بینی نتایج در پنج سال اول ، جزییات اشتغال زایی سرمایه گذاری شما و یک رزومه کوتاه نیز باید آماده باشد.

اسنادی که ارسال می کنید باید توسط خدمات ترجمه وزارت امور خارجه در آتن ، یونان یا توسط وکیلی که بخشی از کانون وکلای یونان است به یونانی ترجمه شود.

اقامت یونان با خرید ملک

در مورد خرید ملک در یونان ، این کشور با افتخار اعلام می کند که به اتباع غیر اتحادیه اروپا که بتوانند اقدام به خرید ملک در یونان کنند ، اقامت می دهد.

جزییات این ماجرا در همان ویزای طلایی یونان گنجانده شده است؛ زیرا اگر خرید ملک غیر از چهارچوب تعیین شده در ویزای طلایی یونان باشد ، نمی تواند به اقامت یونان با خرید ملک منجر شود.

اگر می خواهید در یونان فعالیت اقتصادی داشته باشید یکی از مهمترین مواردی که باید درباره آن اطلاعات دقیق داشته باشید نرخ مالیات در یونان است ، مقاله مرتبط را بخوانید تا اطلاعات دقیق و صحیح داشته باشید.

زندگی در هر کشوری که مقصد احتمالی مهاجرت شماست مزایا و معایبی دارد ؛ اصولا مهاجرت یکی از بزرگترین رویدادها در زندگی یک فرد می تواند باشد و با چالش های بسیاری همراه خواهد بود از ابتدای تصمیم گیری شما دچار تضاد و ابهام هستید و حتی با رسیدن به مقصد هم این چالش ها و دغدغه ها تمام نخواهد شد ؛ اما ما در کنار شما هستیم تا مرحله به مرحله ی این مسیر را روشن و هموار کنیم چراکه حرکت آگاهانه در مسیری روشن بسیار آسان تر و حتی لذت بخش تر خواهد بود.

وبینار ارائه شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به بررسی تمام چالش هایی می پردازد که شما در مسیر مهاجرت با آن روبه رو هستید. 

مدت زمان این وبینار یک ساعت و چهل و پنج دقیقه است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی شرایط خاص شما برای مهاجرت با دریافت مشاوره اختصاصی از موسسه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

وکیل مهاجرت به یونان

احتمالا آنچه در مورد مهاجرت به یونان ، بیشتر از همه نظر شما را به خود جلب کرده است ، نحوه اخذ ویزای طلایی یونان برای سرمایه گذاری است ، البته سایر روش های مهاجرت مانند مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری هم چنانچه با مشاوره و راهنمایی یک وکیل مهاجرت به یونان پیگیری شود ، قطعا قابل انجام است.

اما شما چه وکیلی نیاز دارید؟ امروزه وکلای زیادی در راستای مهاجرت پیش روی شما قرار می گیرند که بسیاری از آنها سر رشته کافی از رشته حقوق و قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف ندارند اما به کذب سعی دارند خود را دارنده انواع مدارک معتبر بین المللی برای تخصص مهاجرت نشان دهند.

توجه داشته باشید که چنین افرادی نه تنها مدارک جعلی در دست دارند بلکه تجربه و سواد کافی از مسائل حقوقی مهاجرت ندارند و شما عزیزان برای اقدام صحیح برای مهاجرت به یونان و یا هر کشور دیگری ، باید از طریق وکلای فعال درعرصه مهاجرت در کادر تخصصی موسسات حقوقی-مهاجرتی اقدام کنید.

وکیل مهاجرت به یونان

موسسه مهاجرتی به یونان

یکی از موسسات حقوقی-مهاجرتی مجرب و با سابقه که به عنوان موسسه مهاجرتی به یونان توصیه می شود ، موسسه حقوقی مشاوران مهرآفرین رجبی  است که با سال ها فعالیت در عرصه مهاجرت توانسته است نظر مساعد بسیاری از متقاضیان مهاجرت را به خود جلب کند.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی دارای طیف وسیعی از کارشناسان هستند که در زمینه سرمایه گذاری بین المللی ، مهاجرت و املاک مشاوره و کمک می کنند ، آنها همچنین می توانند فرآیند سرمایه گذاری یونان را از طرف شما انجام دهند.

هنگامی که با مشاوران رجبی تماس می گیرید ، یکی از وکلای موسسه مسئولیت تمام کارها را بر عهده می گیرد ، با شرکای خارجی خود هماهنگ می کند تا همه مجوزهای مورد نیاز را سازماندهی کنند ، زمان پردازش ، هزینه ها ، لیست بررسی اسناد را ارائه می دهد و شما را در جریان همه کارها قرار می دهد.

خوب است برای آشنایی با موسسه رجبی و نحوه ارائه خدمات ، مقالات موسسه مهاجرتی در تهران و موسسه مهاجرتی در شیراز را بخوانید.

سوالات پر تکرار مهاجرت به یونان

روش های قانونی مهاجرت به یونان شامل مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری ، سرمایه گذاری ، ثبت شرکت ، خرید ملک ، ازدواج و تولد است.

مهاجرت به یونان با روش ازدواج و اخذ اقامت بر این اصل استوار است که اگر فردی اقامت یونان را داشته باشد به راحتی به همسر او هم اقامت داده می شود اما حتی در مورد تبعه یونانی هم قانونی وجود دارد که ابتدا به همسر اقامت چند ساله اعطا داده می شود و پس از اثبات زندگی ، اقامت تمدید می شود و در صورت جدایی طرفین ، اقامت شخص باطل می شود.

خیر ، در واقع برای فارغ التحصیلان بین المللی هیچ معیاری جهت اخذ اقامت دائم یا تابعیت یونان وجود ندارد ، اما اگر متقاضی بتواند به گونه ای وضعیت خود را از دانشجو به کارمند تغییر دهد ، قادر به اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل خواهد شد. 

اخذ اقامت یونان از طریق کار به شرطی مهیا می شود که متقاضیان ابتدا یک پیشنهاد شغل یا جاب آفر از طرف یک کارفرمای یونانی داشته باشند ، کارفرما به شما پیشنهاد کار و البته مصاحبه قبل از آن را می دهد و در صورت پذیرفته شدن ، باید روند اخذ ویزای کار از طرف سفارت کشور شما انجام شود.

  • خرید ملکی به ارزش حداقل 250000 یورو
  • قرارداد اجاره با یک هتل یا موسسه توریستی برای حداقل 10 سال امضا کنید.
  • حداقل 400000 یورو در یک شرکت ثبت شده در یونان سرمایه گذاری کنید.
  • سرمایه گذاری 400000 یورویی در اوراق قرضه دولتی یونان انجام دهید.
  • 400000 یورو در اوراق قرضه یا سهام شرکت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.
  • 400000 یورو در یک بانک یونانی سپرده گذاری کنید.
  • 800000 یورو در اوراق قرضه شرکتی یا دولتی سرمایه گذاری کنید.

بنابراین ، اگر قصد مهاجرت به یونان دارید ، موارد فوق را در نظر بگیرید ، با مدارک لازم آماده شوید و برای دانستن جزییات بیشتر با ما تماس بگیرید ، لازم نیست نگران فرآیند کار باشید زیرا همکاران ما در دفاتر تهران و شیراز برای کمک به شما آمادگی کامل دارند ، برای آشنایی بیشتر با روش های مهاجرت به اروپا و بررسی گزینه های بیشتر مقاله لینک شده را مرور کنید.

نام مهاجرت ، شما را یاد چه کشوری می اندازد؟ در سایت رجبی مهاجرت قانونی به اکثر کشورهای دنیا بررسی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه