وکیل امور مهاجرت کیست؟

وکیل امور مهاجرت کیست؟ باید بگوییم وکیل امور مهاجرت به وکیلی می گویند که پروانه وکالت دادگستری دارد و همچنین توانسته دانش، تجربه و تخصص لازم و کافی را در امور مهاجرتی و امور بین الملل به دست آورده باشد.

این افراد می توانند باتوجه به اطلاعات و آگاهی که از آخرین و جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرتی کشورها دارند، می توانند بهترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه ممکن برای دریافت ویزا، اقامت موقت، اقامت دائم و غیره باتوجه به شرایط مختلف متقاضیان بیابند.

پیدا کردن چنین قابلیت و تخصصی نیازمند این است که وکیل امور مهاجرت شناخت کافی و دقیق از امر مهاجرت را به دست آورده باشد و علاوه بر این دانش موردنیاز در موضوعات مهاجرتی از قبیل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری و دیگر روش های قانونی مهاجرت را نیز داشته باشد. یک وکیل امور مهاجرت متبحر می تواند باتوجه به شرایط فردی، اقتصادی و اجتماعی افراد و اهداف آنان بهترین، سریع ترین و ارزان ترین راه کار را در کمترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه نماید.

باتوجه به اینکه همواره قوانین مهاجرتی کشورها در حال تغییر می باشند، امروزه بهره گیری از یک وکیل امور مهاجرت خبره و باتجربه امری حیاتی است. به همین خاطر در ادامه این مطلب کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با ویژگی های وکلای مهاجرتی آشنا خواهند کرد، تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله روش های قانونی مهاجرت را بخوانید و با شیوه های امن مهاجرت بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب
وکیل امور مهاجرت کیست؟

مهاجرت با همراهی وکیل مهاجرتی یا بدون آن

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، در ابتدای امر با این ابهام مواجه هستند که مهاجرت با همراهی وکیل مهاجرتی یا بدون آن، کدام یک را برگزینند؟ باید بدانید که امر مهاجرت شاید در ظاهر ساده باشد، اما نیازمند اطلاع از شرایط و قوانین مختلف دارد و باید قدرت تحلیل و بررسی مراحل و مدارک مورد نیاز را در زمان ممکن داشته باشید.

این قدرت و تسلط بدون تجربه به دست نمی آید. ضمن اینکه مهاجرت جای آزمون و خطا نیست که در صورت رد شدن درخواست پشت سر هم آن را تکرار کرد یا بتوان نتیجه آن را متناوب عوض کرد. شما یکبار مهاجرت می کنید و این امر برای تمامی آینده و انتخاب های بعدی شما تاثیر گذار خواهد بود و با توجه به هزینه های بالای این امر و سختی و زمان بر بودن آن جایی برای انتخاب دوباره وجود ندارد.

ضمن اینکه باتوجه به افزایش بسیار مهاجرین و سخت گیری های سفارت ها، باید در انتخاب روش و ارسال مدارک بیش از پیش دقت به عمل آورد، زیر کوچکترین نقص یا کاستی قطعا درخواست شما را ریجکت می کند. در این جاست که نقش یک وکیل امور مهاجرت باتجربه و مسلط کاملا نمایان می شود.

فردی که تمامی این تجارب را دارد، تماما این آزمون و خطاها را از طریق دیگر کلاینت ها و در طول سال ها فعالیت انجام داده است و به تمامی چم و خم و ریز و درشت کار آشنا می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت به روز ترین و دقیق ترین مشاوره های مهاجرتی در هلدینگ بزرگ حقوقی مهاجرتی رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

یک وکیل مهاجرت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

قطعا این سوال برای بسیاری پیش خواهد آمد که یک وکیل مهاجرت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ بسیار مهم است که شما به عنوان یک فرد متقاضی مهاجرت به خارج از کشور مطلع باشید که وکیلی که قصد انتخاب وی را دارید، باید دارای چه ویژگی ها و توانایی هایی باشد که بتواند در امر مهاجرت شما مثمر ثمر واقع شود.

از مهم ترین ویژگی های یک وکیل امور مهاجرت توانا و قوی می توان به وارد زیر اشاره کرد:

یک وکیل مهاجرت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
  • مسئولیت پذیر، متعهد و صادق در انجام امور مهاجرت
  • موثر در تسریع بخشیدن و صرفه جویی در وقت و هزینه های امور مهاجرت
  • در دسترس بودن و پاسخگو بودن به سوالات و ابهامات متقاضی
  • همراهی و پیگیری امور مهاجرتی به همراه متقاضی
  • تسلط بالا و شناخت کافی از مسائل و شرایط سفارت خانه ها و کنسول گری ها
  • مسلط به زبان انگلیسی و حدالامکان دیگر زبان های پرگویشور جهان
  • شناخت شرایط اقتصادی و مالی کشورهای جهان
  • آشنایی و اشراف کامل به قوانین کشور مبدا و مقصد
  • قدرت تحلیل و بررسی شرایط متقاضی و ارائه بهترین روش و راهکار به متقاضی
  • داشتن یک رزومه کاری پربار و سوابق ویزایی و اقامتی موفق برای متقاضیان

یک وکیل مهاجرتی خوب چگونه وکیلی است؟

آیا می دانید یک وکیل مهاجرتی خوب چگونه وکیلی است؟ یک وکیل امور مهاجرت خوب به این موضوع واقف است که هیچ دو پرونده مهجرتی دارای شرایط و مشکلات یکسانی نخواهند بود، این یعنی وی باید بتواند با توجه به شرایط هر یک از مشتریان خود و مهارت های حل مشکلی که دارد، خود را با آن ها تطبیق دهد.

یک وکیل مهاجرتی خوب باید همواره بتواند با استفاده از اطلاعات جدید و تحلیل و بررسی یک راهکار و تحلیلی منحصر به فرد و نوآورانه را برای رساندن هریک از مشتریان خود به اهدافشان را بیابد. پس یکی از نکاتی که باید حین انتخاب وکیل امور مهاجرت مد ظنر قرار دهید، این است که آیا وی دارای قدرت تحلیل و خلاقیت بوده و می تواند با بروز مشکل راه حل های بالقوه ای را ارائه دهد!

همچنین وکیل امور مهاجرت خوب باید بتواند با مهارت های ارتباط قوی که دارد، پیچیده ترین مسائل و قوانین و مشکلات مهاجرتی را به ساده ترین روش قابل درک به شما شرح دهد. وی باید بتواند پرونده شما را طوری شرح دهد که شما با شفافیت کامل و واضح بتوانید تصمیم گیری نمایید.

علاوه بر این یک وکیل مهاجرت خوب باید دارای قدرت تکلم بالایی باشد، تا بتواند به شما بیاموزد که در مواجه با افسران مهاجرتی چگونه برخورد کرده و صحبت نمایید، تا قادر باشید آنان را متقاعد کنید. این یکی از ویژگی های بسیار مهم یک وکیل امور مهاجرت قوی می باشد.

از وکیل مهاجرت در چه زمینه هایی می توان کمک گرفت؟

باید بگوییم که یک وکیل امور مهاجرت می تواند از ابتدای امر مهاجرت و ارائه مشاوره در انتخاب روش مهاجرت و جمع اوری مدارک تا انتهای آن و رسیدن شما به کشور مقصد و ساکن شدن در آن همراه و یار شما باشد. 

اگر می خواهید بدانید که از وکیل مهاجرت در چه زمینه هایی می توان کمک گرفت؟ باید بگوییم که این افراد در موارد زیر می توانند کمک های بزرگی برای شما باشند:

از وکیل مهاجرت در چه زمینه هایی می توان کمک گرفت؟
مشاوره در انتخاب روش مهاجرتی ایده آلِ شما بررسی دقیق مدارک و پرونده شما برای ارسال به مراکز مربوطه
ارسال پرونده به سفارت با کمترین ریسک راهنمایی و ارائه پیشنهاد جهت افزایش شانس قبولی در مصاحبه با افسر سفارت
کمک در تقویت رزومه، ترجمه و معادل سازی مدارک و گرفتن مدرک زبان کمک به یافتن محل اسکان موقت و سپس دائمی در کشور مقصد
کمک برای دریافت اقامت دائم و در نهایت شهروندی کمک در یافتن دانشگاه معتبر و مناسب شما و اخذ پذیرش در آن ( روش تحصیلی )
کمک در یافتن شغل مناسب و استخدام در آن ( روش کاری ) پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما

چه کسانی نیاز به وکیل مهاجرتی دارند؟

معمولا این سوال به وجود می آید که برای مهاجرت چه کسانی نیاز به وکیل مهاجرتی دارند؟ همانطور که گفتیم مهاجرت امر حساس و بسیار مهمی است و توصیه ما این است که اگر قصد مهاجرت دارید، تحت هر شرایطی حتما از تجارب و مشاوره های وکلای مهاجرتی بهره مند شوید.

چه کسانی نیاز به وکیل مهاجرتی دارند؟

اما در این بین برخی از متقاضیان دارای شرایط حساس و یا خاصی و ویژه ای هستند که نیاز به دقت بسیار بالا و یا بررسی های بسیار تخصصی دارند، این افراد بهتر است حتما از حضور یک وکیل امور مهاجرت بهره مند شوند. به طور کل افراد زیر به وکیل مهاجرتی نیازمند هستند:

  • افرادی که تسلط و سواد اینترنتی و انجام امور آنلاین بالایی ندارند.
  • افرادی که روش مهاجرتی خاص و پر ریسکی را در نظر دارند.
  • افرادی که روش مهاجرتی آنان در بازه مشخصه با ریجکتی زیادی مواجه بوده است.
  • افرادی که دارای سوء پیشینه هستند.
  • افرادی که دارای پیک تحصیلی زیادی هستند.
  • افرادی که سابقه ریجکت شدن ویزا دارند.
  • افرادی که دانش و تجربه امور مهاجرتی و بین المللی ندارند.
  • افرادی که روند مهاجرتی شان با ادارات و سازمان های دولتی متفاوتی در کشور مقصد مرتبط است.

چگونه بهترین وکیل امور مهاجرت را بیابیم؟

در این ایام که امر مهاجرت بسیار زیاد شده و افراد و موسسات مختلف و بسیاری در حال انجام امور مهاجرتی هستند، باید حتما در یافتن موسسه مهاجرتی و وکیل امور مهاجرت دقت داشته باشید که مبادا به نتیجه دلخواه نرسیده و حتی با ضرر مالی نیز روبه رو شوید. شاید بپرسید که پس چگونه بهترین وکیل امور مهاجرت را بیابیم؟

شما قرار است که سرمایه، وقت و اعتمادتان را به یک وکیل بسپارید، پس طبیعی است که نهایت راندمان، تلاش و تعهد را از وی بخواهید. برای این که بتوانید به یک انتخاب بسیار دقیق، امن و مناسب برسید، برخی از موارد و شرایط هستند که اگر آن ها را بررسی نمایید و در بین گزینه های مختلف مقایسه کنید، می توانید به یک انتخاب ایده آل دست پیدا کنید. این موارد بدین شرح است:

  • داشتن پروانه موسسه حقوقی
  • داشتن دفتر کار به همراه آدرس و شماره تلفن معتبر و مشخص
  • داشتن پروانه کسب
  • داشتن سوابق و کارنامه های موفق مهاجرتی ( هرچه بیش تر و متنوع تر بهتر )
  • داشتن مجوزهای کاریابی خارجی و اعزام دانشجو به خارج ( برای موسسات اعزام دانشجو و کاریابی )
  • داشتن اطلاعات و تسلط کافی و به روز به امور و قوانین مهاجرتی

برای قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت مطالب زیر را بهتر است بدانید.

از وکیل های ایرانی یا خارجی کمک بگیریم؟

تصوری که در عموم مردم وجود دارد، این است که استفاده از وکلای مهاجرتی خارجی می تواند بسیار بهتر و مفیدتر از وکلای داخلی یا ایرانی باشد، حال با این اوصاف وکیل مهاجرت خارجی بگیریم یا ایرانی؟ باید بگوییم که بر خلاف تصور عموم مردم استفاده از وکلای مهاجرتی و مشاورین مهاجرتی ایرانی بسیار بهتر و مثمر ثمرتر از وکلای خارجی می باشد.

زیرا امر مهاجرت نیازمند داشتن اطلاعات مهاجرتی بر اساس شرایط و قوانین مهاجرتی کشور سفارت در کشور مبدا دارد. به همین خاطر متقاضیان به مشاوری نیاز دارند که با قوانین مهاجرتی و قوانین سفارت در کشورمان آشنایی کامل داشته و بتواند مدارک لازم را گردآوری، بررسی و ارسال نماید.

اگر روش مهاجرتی متقاضی به نحوی باشد که علاوه بر نیاز به ارتباط با سفارت داخل کشور و دانشگاه یا کارفرمای خارج از کشور با مراکز اداری و سازمان های متعددی نیاز به ارتباط و ارائه مدارک باشد، می توان فقط از حضور یک مشاور یا وکیل امور مهاجرت در کشور مقصد نیز استفاده نمود.

وگرنه برای انجام هرگونه امور داخلی و مرتبط با داخل خاک کشورمان نیازی به وکیل خارجی نیست. ضمن اینکه وکیل خارجی قطعا با ضوابط و شرایط داخل کشور ما آشنایی کافی ندارد. اما کارشناسانی نظیر تیم هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به راحتی قادر به انجام تمامی امور مرتبط با مهاجرت از هر روش قانونی چه در داخل و چه در خارج از کشورمان بوده و شما را از پرداخت هزینه های گزاف برای استفاده از وکیل خارجی مبری می سازد.

هزینه وکیل امور مهاجرتی چقدر است؟

هزینه وکیل امور مهاجرتی چقدر است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای متقاضیان مهاجرت وجود دارد، این که هزینه وکیل امور مهاجرتی چقدر است؟ قطعا می دانید که امر مهاجرت با هزینه همراه است که هرچقدر هم که شما از روش ارزان و به مقصد ارزانی مهاجرت کنید، بازهم باتوجه به نرخ ارز می تواند مبلغ قابل عرضی را در بر بگیرد.

اما در رابطه با هزینه وکیل امور مهاجرت باید بگوییم که هزینه موسسه، وکیل یا مشاور مهاجرتی به کشور مقصد، روش مهاجرتی، شرایط و موقعیت شخص متقاضی بستگی دارد. علاوه بر آن پرداخت هزینه های وکیل امور مهاجرت با توجه به اقداماتی که وی برای فرد متقاضی انجام می‌دهد، تعیین می‌شود.

معمولا موسسات و شرکت های مهاجرتی معتبر و با سابقه نظیر موسسه رجبی دارای نرخ مشخص و هزینه هایی استاندارد برای امور خود هستند. البته هزینه وکیل امور مهاجرت به سوابق وی نیز بستگی دارد و ممکن است یک وکیل با تجارب بیشتر نسبت به سایر وکلا دستمزد بیش تری طلب نماید.

البته یقینا موسسه یا وکیل امور مهاجرت باتجربه تر که دارای کارنامه و سوابق درخشان تری است، می تواند تاثیر بسیار بهتر و بیش تری بر روی وقت، هزینه و احتمال موفقیت امر مهاجرت شما بگذارد. اما هزینه و دستمزد بالا هم همواره به معنای بهتر بودن نیست، بلکه سوابق گویای آن است. حتی اگر لازم باشد از وکیل های ایرانی آمریکایی استفاده میشود.

مراجعین ما که به به دنبال مهاجرت قانونی هستند مقالات زیر را خوانده اند.

سوالات پر تکرار سوالات پرتکرار وکیل امور مهاجرت

 وکیل امور مهاجرت به وکیلی گفته می شود که پروانه وکالت دادگستری داشته و توانسته است دانش، تجربه و تخصص لازم و کافی را در امور مهاجرتی و امور بین الملل به دست آورد.

 مهم ترین وظیفه وکیل مهاجرتی این است که بتواند متقاضی را به بهترین نحو در سریع ترین زمان ممکن و ببا مقرون به صرفه ترین هزینه به هدف مهاجرتی وی برساند.

خیر، محاسبه هزینه وکیل امور مهاجرت به کشور مقصد، روش مهاجرتی، شرایط و موقعیت شخص متقاضی بستگی دارد. ضمنا خدمات و اقداماتی که وی برای مشتری خود انجام می دهد نیز در آن تاثیر گذار است.

خیر، این امر اجباری نیست و اجبار قانونی ندارد، اما جهت رسیدن به موفقیت بسیار بر آن تاکید می شود.

باتوجه به اینکه وکیل مهاجرتی ایرانی کاملا تجربه و سابقه اقدام از طریق کشورمان را داشته و قوانین داخلی را کاملا می شناسد در کنار هزینه های بسیار ارزان تر آن می توان گفت که وکیل مهاجرتی ایرانی بسیار بهتر و مناسب تر است.

اگر نیاز به شناخت بهتر و بیش تری از وکیل امور مهاجرت دارید، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید. توصیه می کنیم مقاله مرجع تحصیل در خارج از کشور را بخوانید اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید ، این مقاله می تواند در انتخاب مقصد به شما کمک کند.

تجربه کلاینت های رجبی از روند کار مشاوران و وکلای این شرکت را ببینید و بشنوید.

نمایش ویدیو درباره تشکر جاوید شینی مجارستان
نمایش ویدیو درباره تشکر یاسمن رحمان منش لهستان
نمایش ویدیو درباره تشکر حسین مشهدی زاده آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه