شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا

شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا به مجموعه ای از الزامات اشاره دارد که برای ورود به بازار کار این کشور ضروری می باشد. با توجه به این که ایالت متحده آمریکا دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در جهان است، به عنوان یکی از بهترین کشورها برای کار در زمینه مراقبت های بهداشتی به شمار می رود.

کار در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا به شما کمک کرده تا بتوانید در محیطی امن با حقوق و مزایای بسیار زیادی مشغول به کار شوید. همچنین با داشتن مشاوری خوب و آگاه کار در این کشور به عنوان پزشک یا دندانپزشک، می تواند برای شما اقامت این کشور را نیز به همراه داشته باشد. 

توصیه می کنیم همین حالا برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

پزشکان و دندانپزشکان در سراسر کشور آمریکا بسیار مورد تقاضا هستند و از همین رو دولت این کشور برنامه هایی را در جهت جذب پزشکان و دندانپزشکان خارجی ارائه داده و با ایجاد زمینه های کار در این کشور شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا را تسهیل کرده است.

در این راه توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط، الزامات و روش های یافتن شغل در این کشور حتما در کنار این مقاله، عنوان کار در آمریکا که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه تدوین شده را، مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب
شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا

معادلسازی مدارک برای پزشکان در آمریکا

به صورت کلی روند ورود به بازار کار پزشکی و مهاجرت این رشته با تحصیل در یکی از دانشگاه های آمریکایی آغاز می شود. با این حال امروزه بسیاری از پزشکانی که مدرک تحصیلی خود را در کشورهای دیگه از جمله ایران کسب کرده اند، باید برای مهاجرت به این کشور مراحل معادلسازی مدارک برای پزشکان در آمریکا را انجام دهند.

طبق این اصل مهاجرینی که قصد دارند در این کشور به انجام طبابت بپردازند باید مدارک و درخواست مرتبط خود را ارسال کرده و برای دریافت گواهینامه ECFMG اقدام فرمایند. این مورد گواهینامه ای استاندارد است که صلاحیت های پزشکان خارجی را برای ورود به سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده می سنجد و اثبات می کند که افراد تحصیلات مرتبط با پزشکی را در کشور دیگری گذرانده اند.  

برای واجد شرایط بودن و اخذ این گواهینامه، تمامی فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی باید برخی از الزامات، از جمله الزامات معاینه علوم پزشکی، الزامات مهارت های بالینی و الزامات مهارت های ارتباطی را برآورده کنند. همچنین در این راه باید تمامی مدارک اخذ شده از دانشگاه های معتبری که در آن ها به تحصیل پرداخته اند و ریز نمرات تحصیلی خود را نیز ارسال فرمایند.

به صورت کلی امروزه بسیاری از پزشکان خارجی که در بیمارستان های آمریکا مشغول به کار هستند عموما دوره هایی را در این کشور برای رشته پزشکی گذرانده اند و بیشتر مهاجرین روند اخذ گواهینامه و معادل سازی را امری دشوار و پیچیده می دانند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور آمریکا و کاریابی موفق با همراهی مشاوران به روز رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون مجوز پزشکی آمریکا

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا امروزه تمامی پزشکانی که تحصیلات خود را در کشور دیگری گذرانده و قصد دارند به عنوان پزشک در کشور آمریکا مشغول به کار شوند، باید حتما در آزمون مربوط به اخذ مجوز این کشور شرکت کنند.

امروزه آزمون مجوز پزشکی آمریکا USMLE نامیده شده و از جنبه های مختلف صلاحیت متقاضیان را برای کار طبابت مورد بررسی قرار می دهد. این آزمون دارای 3 مرحله مختلف است و هیئت معاینه متشکل از پزشکان، متخصصان پزشکی و مربیان از سراسر ایالات متحده، مسئول طراحی سوالات آزمون مجوز پزشکی می باشند. در نهایت تمامی نتایج آزمون های مربوطه برای نهادهای صدور مجوز ارسال شده تا آن ها در مورد صلاحیت متقاضی برای صدور مجوز تصمیم گیری فرمایند. به صورت کلی سه مرحله آزمون شامل موارد زیر می شود.

  • مرحله اول: ارزیابی دانش پایه داوطلبان در پزشکی
  • مرحله دوم: ارزیابی دانش و مهارت های پزشکی داوطلبان برای درمان بیماری ها
  • مرحله سوم: ارزیابی دانش شیمیایی و درک زیست پزشکی در مقابله با اقدامات پزشکی بدون نظارت، مانند موارد اضطراری
مرحله اول مرحله دوم مرحله سوم
نوع تست مبتنی بر کامپیوتر مبتنی بر کامپیوتر مبتنی بر کامپیوتر
مدت زمان کل 8 ساعت 9 ساعت 8 ساعت در روز اول و 9 ساعت در روز دوم
ساختار آزمون 280 سوال تستی و 90 ثانیه برای هر سوال 316 سوال تستی 91 ثانیه برای هر سوال 233 سوال تستی 180 سوال تستی 13 شبیه سازی کیس 10-20 دقیقه برای هر شبیه سازی

هزینه های آزمون مجوز پزشکی آمریکا

به صورت کلی هزینه های آزمون مجوز پزشکی آمریکا با توجه به سابقه تحصیلی متقاضیان متفاوت است. با این حال میزان این هزینه ها برای دانشجویان بین المللی که خارج از ایالات متحده و آمریکا مدرک خود را اخذ کرده اند، شامل موارد زیر می شود.

به صورت کلی طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا تنها عده کمی از پزشکان و دندانپزشکان می توانند تمامی مراحل را به صورت موفقیت آمیز بگذرانند و بسیاری از پزشکان در این روند طولانی و هزینه بر ناتوان شده و مجبور به شرکت در دوره های پزشکی مخصوص به آمریکا می شوند.

نوع هزینه هزینه به دلار
هزینه‌ های آزمون مرحله اول ۹۸۵ دلار آمریکا
هزینه‌ های آزمون مرحله دوم ۹۸۵ دلار آمریکا
هزینه های آزمون مرحله سوم ۹۱۵ دلار آمریکا
تغییر منطقه آزمون ۹۰ دلار در هر منطقه
بازبینی امتیاز ۸۰ دلار

مراحل صدور مجوز برای پزشکان در آمریکا

در راستای ورود به بازار کار این کشور، تمامی مدارک اخذ شده فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی باید توسط کمیسیون آموزشی تایید شود. اصولا تمامی پزشکان باید برای انجام این مراحل در مرحله یک و دو دانش بالینی آزمون مجوز پزشکی شرکت کرده و این مراحل را با موفقیت به پایان برسانند. بدین ترتیب این آزمون ها نشان می دهید که شما دارای صلاحیت و علم کافی برای کار طبابت هستید.

طبق مراحل صدور مجوز برای پزشکان در آمریکا آزمون مرحله 1 دارای سوالاتی در مورد مبانی علوم پزشکی است و دارای سوالاتی مربوط به دو سال اول دانشکده پزشکی ایالات متحده می باشد. علاوه بر این مرحله دوم این آزمون مهارت های بالینی شما را که در طول دو سال آخر دانشکده پزشکی کسب کرده اید، مورد بررسی قرار می دهد.

چنانچه افراد در مرحله های اول و دوم این آزمون، سر بلند بیرون آمدند، می توانند گواهینامه ECFMG را دریافت کنند. در نهایت آخرین مرحله قرار گرفته و تمامی فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی برای انجام این مرحله نیاز به گواهینامه ECFMG دارند. امروزه برخی از ایالت های این کشور اجاره می دهند که افراد مرحله سوم آزمون مجوز پزشکی را پیش از اخذ اقامت انجام دهند. اصول تمامی فارغ التحصیلان بین المللی که به دنبال اخذ مجوز های کار در کشور آمریکا هستند باید مراحل زیر را طی کرده تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

  • اخذ مدرک پزشکی
  • رونوشت های پزشکی
  • قبولی در آزمون مرحله اول
  • قبولی در آزمون مرحله دوم
  • قبولی در آزمون مرحله سوم
مراحل صدور مجوز برای پزشکان در آمریکا

تخصص های پزشکی در آمریکا

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا شما می توانید در این کشور به عنوان یک پزشک عمومی یا پزشک متخصص مشغول به کار شوید. با توجه به اطلاعات به دست آمده امروزه بیش از 44 نوع از تخصص های مختلف پزشکی در این کشور وجود داشته که این تعداد عموما با توجه به پیشرفت صنعت افزایش می یابد.

به عنوان پزشکی خارجی شما می توانید در یکی از این زمینه ها مشغول به کار شوید و شغل مورد نظر خودتان را پیدا کنید. جالب است بدانید امروزه از مهم ترین تخصص های پزشکی در آمریکا که بین پزشکان بین المللی محبوب است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پزشک خانواده: پزشکی عمومی است که می تواند طیف وسیعی از بیماران را در هر رده سنی ای درمان کند. عموما پزشکان خانواده به ارزیابی کلی وضعیت سلامتی افراد پرداخته و در صورت نیاز بیماران را به پزشک متخصص ارجاع می دهند.
  • متخصص گوارش: به آن دسته از پزشکان اشاره دارد که به سلامت معده، روده کوچک و بزرگ و همچنین پانکراس و کبد تمرکز دارند.
  • متخصص غدد: پزشکی داخلی است که عموما سطح هورمون های بدن انسان را مورد بررسی قرار می دهد.
  • متخصص مغز و اعصاب: پزشکی است که به صورت تخصص سلامت بخش مغز و اعصاب را مورد بررسی قرار می دهد.
  • چشم پزشک: متخصص در درمان و جراحی های مربوط به چشم می باشد.
  • متخصص ارتوپد: پزشکی است که در بیماری، صدمات و درمان پا که عضله، اعصاب، استخوان ها تخصص دارد.

ویزا برای مهاجرت پزشکان به آمریکا

اخذ ویزا برای مهاجرت پزشکان به آمریکا یکی دیگر از الزامات بسیار مهم است که تمامی پزشکان باید با دقت روند مربوط به این مقوله را انجام دهند. برای ورود به این کشور باید در ابتدا وکیل مهاجرتی استخدام کنید و پس از آن با مشاوره این وکیل مراحل مهاجرت قانونی را انجام دهید. لازم به ذکر است که امروزه پزشکان می توانند ویزاهای متفاوتی برای کار در این کشور دریافت کنند.

ویزا برای مهاجرت پزشکان به آمریکا
  • ویزای H-1B: پر تقاضا ترین گزینه است و برای دریافت این نوع ویزا باید یک پیشنهاد شغلی برای استخدام تمام وقت از یک کارفرمای آمریکایی مانند بیمارستان، دانشگاه، کلینیک، مطب پزشک و … داشته باشید.
  • ویزای O-1: در این نوع ویزا باید از طریق جوایز، انتشارات و دستاوردهای علمی خود نشان دهید که فردی ماهر و با تجربه هستند.
  • ویزای J-1: این ویزا به پزشکان این امکان را داده تا در برنامه های رزیدنتی و فلوشیپ در ایالات متحده شرکت کنند.
  • ویزای E-2: ویزای سرمایه گذاری است که در برخی موارد برای پزشکان نیز قابل استفاده می باشد. برای مثال چنانچه قصد ایجاد یک مطب در کشور آمریکا را دارید این ویزا می تواند گزینه مناسبی باشد.

تمامی پزشکانی که ویزا دریافت کرده اند واجد شرایط درخواست برای برنامه اقامت در ایالات متحده می باشند. امروزه دریافت اقامت آمریکا برای پزشکان عموما رقابتی تر شده است و بدین ترتیب متقاضیان باید برای دریافت اقامت به موفقیت های شغلی خود بیافزایند. با توجه به تخصص شغلی شما دریافت اقامت حدود 3 تا 8 سال به طول می انجامد.

با برخی شیوه های ورود و اقامت در آمریکا آشنا شوید.

دستمزد دندانپزشکان و پزشکان در آمریکا

امروزه مشاغل مربوط به سلامتی در سراسر دنیا از میزان دستمزدهای بالایی برخودار هستند و عموما جزو مشاغل پر درآمد طبقه بندی می شوند. دستمزد دندانپزشکان و پزشکان در آمریکا عموما با توجه به تخصص آنها و زمینه های شغلی متقاضیان تعیین می شود، اما متوسط دستمزد دندانپزشکان در این کشور حدود 146940 دلار در سال برآورد شده است.

تجربه کاری به سال درآمد دندانپزشکان تجربه کاری به سال درآمد دندانپزشکان
0 - 2 140700 دلار 10-15 سال 302100 دلار
2-5 سال 177100 دلار 15-20 سال 325900 دلار
5-10 سال 246200 دلار 20+ سال 349300 دلار

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا حقوق پزشکان به عوامل مختلفی نظیر محل، تخصص پزشکی و میزان تجربه بستگی دارد با این حال متوسط ​​حقوق یک پزشک در ایالات متحده 1,65,347 دلار در سال پیش بینی شده است. در این بین بالاترین میزان این حدود سالانه 208000 دلار و پایین ترین مورد حدود 126470 دلار می باشد.

جالب است بدانید امروزه میزان درآمد یک پزشک در زمینه جراحی پلاستیک در ایالت متحده آمریکا حدود 576000 دلار برآورد شده است. در حالی که این میزان برای متخصص گوش و حلق و بینی 469,000 دلار و متخصص گوارش 453000 دلار در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که در کنار اطلاع از میزان درآمد ها اطلاع از میزان هزینه ها به شما کمک می کند تا تصویری واقع بینانه تر در مورد زندگی و کار در این کشور داشته باشید. در این راه توصیه می کنیم، مطالعه مقاله هزینه های زندگی در آمریکا را از دست ندهید. در بالای مقاله لینک مورد نظر را خواهید یافت.

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا و اطلاعات به دست آمده از این موضوع دندانپزشکی یکی از بهترین و پرتقاضا ترین مشاغل موجود در کشور آمریکا است و اداره آمار کار ایالات متحده این زمینه شغلی تا 2026 بیش از 19% رشد را تجربه خواهد کرد. با این حال برای این که بتوانید به عنوان دندانپزشک به کشور آمریکا مهاجرت کرده و در این کشور به اشتغال بپردازید باید برخی از الزامات و شرایط را رعایت کنید. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین شرایط مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا می پردازیم.

  • تکمیل یک برنامه دندانپزشکی و اخذ مدرک تحصیلی معتبر حداقل در مقطع فوق لیسانس
  • اخذ مجوز دندانپزشکی از کشور مبدا
  • تسلط به زبان انگلیسی و دریافت مدرک زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل
  • سابقه کاری مرتبط به دندانپزشکی
  • پیشنهاد شغلی مناسب
  • مهارت های نرم مهارت های ارتباطی، همکاری و مدیریت بیمار در بخش دندانپزشکی

با هر مدرکی و با هر توان مالی که مهاجرت کنید باز هم چالش ها و دغدغه هایی خواهید داشت ، از یادگیری زبان های خارجی تا دوری از عزیزان و آموزش فرهنگ و باورهای مردم کشور مقصد و بسیاری موارد دیگر.

در وبینار ارائه شده در این بخش از مقاله به بررسی تمام چالش های مهاجرت پرداخته ایم و تلاش کردیم برای هر یک راه حل های کاربردی ارائه کنیم.

مدت زمان وبینار ، یک ساعت و چهل و سه دقیقه است که کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شما تقدیم کرده اند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای سنجش رایگان شرایط مهاجرتی خود با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روند مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا روند مهاجرت شغلی دندانپزشکان به این کشور کمی پیچیده است و برای این که بتوانید به عنوان یک دندانپزشک در این کشور مشغول به کار شوید باید برخی از مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید.

اولین مرحله از روند مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا اخذ مدرک تحصیلی معتبر می باشد و نکته حائز اهمیت این است که طی معادلسازی، مدرک شما باید با مدرک DDS یا DMD از یک دانشکده دندانپزشکی در ایالات متحده قابل مقایسه باشد. در مرحله بعدی دندانپزشکان باید با کار به عنوان دندانپزشک در کشور خودشان تجربه بالینی لازم را به دست آورند و مهارت های لازم در این زمینه شغلی را گسترش دهند.

در گام بعدی باید در آزمون ملی دندانپزشکی آمریکا (NBDE) شرکت کنید که در واقع آزمونی است که دانش شما از علوم اصلی دندانپزشکی، تصمیم گیری بالینی و مراقبت از بیمار را به دقت مورد ارزیابی قرار می دهد. قبولی در این آزمون یکی از مهم ترین مراحل ورود به کشور آمریکا می باشد.

پس از قبولی در آزمون ملی دندانپزشکی باید مجوز دندانپزشکی ایالتی که قصد اشتغال در آن را دارید را به دست آورد. مراحل اخذ مجوز در هر ایالت متفاوت است لذا حتما پیش از اقدام شرایط و قوانین استان مورد نظرتان را بررسی کنید. در گام بعدی برای اشتغال در آمریکا به عنوان دندانپزشک باید از کارفرمایی آمریکایی پیشنهاد شغلی مناسب داشته باشید. در نهایت می توانید برای ویزای کار در ایالات متحده درخواست دهید.

آزمون مجوز دندانپزشکی آمریکا

آزمون مجوز دندانپزشکی آمریکا

آزمون مجوز دندانپزشکی آمریکا یا NBDE دانشجویان و متخصصان دندانپزشکی که علاقه دارند در این کشور به اشتغال بپردازند را از جهات مختلف بررسی و ارزیابی می کند. این آزمون درک افراد از علوم بیولوژیکی، دندانپزشکی و بهداشت دندان را به صورت کامل بررسی می کند. 

هر چند هر ایالت این کشور برای صدور مجوز معیارهای خاص خود را دارد، اما همه ی این ایالت ها برای ارزیابی دندانپزشکان از آزمون‌ های ملی دندانپزشکی استفاده می کنند. امروزه این آزمون به دو بخش اصلی NBDE I و NBDE II تقسیم شده و هر کدام از این بخش ها مهارت های مختلفی را در دندانپزشکان بررسی می کنند. بخش اول یا NBDE I اصولا 400 سوال چند گزینه ای دارد که بر علوم آناتومی، جنین شناسی و بافت شناسی انسان، بیوشیمی و فیزیولوژی، میکروبیولوژی و آسیب شناسی، آناتومی و اکلوژن دندان تمرکز می کنند.

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا در کنار آن نیز بخش دوم یا NBDE II قرار دارد که دوره ای دو روزه است و بر موضاعات بالینی دندانپزشکی مانند جراحی دهان و فک، ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان، ریشه دندان، فارماکولوژی، مدیریت بیمار، از جمله بهداشت عمومی دندان، علوم رفتاری، و ایمنی شغلی، دندانپزشکی جراحی، پروتزهای دندانی و پریودنتیکس تمرکز دارد.

ویزا برای مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا اگر یک دندانپزشک ماهر هستید که به اشتغال در کشور آمریکا علاقه دارید، باید روند مهاجرت خود را از طریق یکی از ویزاهای موجود انجام دهید. امروزه ویزا برای مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا شامل ویزای H-1B برای کارگران ماهر، ویزای O-1 برای افرادی که توانایی استثنایی دارند و ویزای EB-2 و EB-3 برای مهاجرت مبتنی بر اشتغال می شود.

  • ویزای H-1B: معروف ترین و رایج ترین نوع ویزا که برای دریافت آن به پیشنهاد شغلی از کارفرمای آمریکایی نیاز دارید.
  • ویزای EB-2: برای دریافت این ویزا باید مدرک تحصیلی معتبر داشته و دارای مهارت های بیار خاصی در زمینه دندانپزشکی باشد.
  • ویزای EB-3: مانند دسته EB-2 برای کسانی است که کارگران حرفه ای و ماهر هستند و مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از دانشگاهی معتبر دارند.

در پایان اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی در آمریکا هستید تا بعد از آن برای کاریابی هم بتوانید راحت تر عمل کنید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا را بخوانید.

سوالات پر تکرار شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا

طبق این اصل مهاجرینی که قصد دارند در این کشور به انجام طبابت بپردازند باید مدارک و درخواست  خود را ارسال کرده و برای دریافت گواهینامه ECFMG اقدام فرمایند.

آزمون مجوز پزشکی کشور آمریکا که USMLE نامیده شده و از جنبه های مختلف صلاحیت متقاضیان را برای کار طبابت مورد بررسی قرار می دهد.

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا هر مرحله این آزمون دارای هزینه های جداگانه می باشد و به صورت کلی تمامی مرحله حدود 2885 دلار هزینه دارند.

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا آزمون مجوز دندانپزشکی یا NBDE برای دانشجویان و متخصصان دندانپزشکی که علاقه دارند در این کشور به اشتغال بپردازند را از جهات مختلف بررسی و ارزیابی می کند.

ویزایH-1B  می باشد که هم توسط دندانپزشکان و هم پزشکان استفاده می شود و برای دریافت این نوع ویزا باید یک پیشنهاد شغلی برای استخدام تمام وقت از یک کارفرمای آمریکایی مانند بیمارستان، دانشگاه، کلینیک، مطب پزشک و … داشته باشید.

طبق شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا با داشتن پیشنهاد شغلی، روند مهاجرت شما حدود 12 تا 18 ماه به طول می انجامد. با این حال داشتن مشاوری خوب و آگاه به شما در کاهش این مدت زمان کمک می کند. ما مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران و دفتر شیراز را با سال ها سابقه درخشان توصیه می کنیم. جهت کسب اطلاعات کامل تر از طریق راه های ارتباطی با این مشاورین در تماس باشید و همچنین برای اطلاع از روند مهاجرتی و اقامتی حتما به مقاله مهاجرت به آمریکا مراجعه فرمایید.

پزشکان در چه کشوری بهترین شرایط برای مهاجرت را دارند؟ مقالات زیر را مطالعه نمایید.

48 دیدگاه در “شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا

  1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا وحید شمشیری گفت:

    سلام اگر من ویزای آمریکا رو داشته باشم از طریق لاتاری
    و ازمون ndeb و. مدرک تافلم اوکی باشه بازم نیازه تو اون دوره های ۲ساله شرکت کنم ؟یا این دوره ها برای همه اجباریه

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام و درود بله اجباری ست.

      1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا وحید شمشیری گفت:

        هزینش یجا شنیدم 20تا یجا شندیم 400تاس میشه دقیقشو بفرمایید

        1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود
          هزینه دوره های آمادگی آزمون های معادل سازی پرشکان در آمریکا تقریبا بین 20 تا 35 هزار دلار است .
          با تشکر از سوال شما

  2. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا علی گفت:

    باسلام و عرض ادب
    من میخواستم مهاجرت کاری کنم به کانادا و بعد از گرفتن pr به تحصیل دندان پزشکی بپردازم
    با توجه به طولانی بودن این پروسه(۱۲ سال)در نظر داشتم با تحصیل دندان پزشکی در کشوری مثل پرتغال که کوتاه تر هستش اقدام کنم برای کانادا که دیدم نوشتید باز هم نیاز به ازمون داره
    الان سوالم این هستش مدارک دندانپزشکی کشوری اروپایی مثل پرتغال نیاز به معادل سازی برای المان داره یا خیر؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به دانشگاه دارد ولی معمولا نیاز است در آزمونی شرکت کنید و پروسه سخت و زمانبری ندارد . مدرک زبان آلمانی هم مورد نیاز است .

      با تشکر از سوال شما

  3. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا نيكا گفت:

    سلام من ميخواستم از طريق گذروندن يك دوره ٦ ماهه يوز براي تحصيل در دندانپزشكي دانشگاه دولتي تركيه اقدام كنم
    ميشه بگيد بعد اتمام تحصيلم اين مدرك مورد تاييد امريكا هست يا نه و ميشه هزينه هاي معادلسازي و ازمون ها رو بگيد ؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      به صورت مستقیم مدرک تان مورد تایید نخواهد بود و باید معادل سازی شود . هزینه ازمون ها حدودا 2500 دلار می باشد .

      با تشکر از سوال شما

  4. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا سجاد گفت:

    سلام کل مراحل معادلسازی دندانپزشکی تا زمان کار چند سال طول میکشد؟ چون خیلی گیج شدم چندین مراحل و آزمون داره
    این مراحل در آلمان هم به همین صورت سخت و پیچیده است؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی‌به این دارد که چه زمانی در ازمون های لازم قبول شوید ولی به طور کلی‌کشورهای امریکایی مقصد مناسبی برای مهاجرت پزشکان ایرانی نیستند چون پروسه معادل سازی چندین سال زمان می برد. اما‌در‌کشورهایی که به نیروی کار احتیاج دارند از جمله المان این پروسه به مراتب سریعتر ساده تر و کم هزینه تر خواهد بود.

      با تشکر از سوال شما

  5. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا میلاد گفت:

    با سلام
    من متخصص قلب و عروق از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم و سه سال سابقه کار در بیمارستان های کرج رو داشتم.در معادل سازی مدارک من میخواستم ببینم که بنده در دانشگاه جزو دانشجو های ممتاز بودم ولی معدل دیپلم تجربی من۱۶هستش تنها سوال من اینه که وضعیت دیپلم من در انجام پروسه معادل سازی مدارک پزشکی من و اخذ ویزای کار پزشکی در آلمان یا ایالات متحده و در نهایت گرفتن اقامت داعم مشکل ایجاد خواهد کرد و مانع میشود؟
    تمام شرایط روی برای گرفتن ویزای کاری رو دارم فقط این سوال دغدغه ذهنی من هستش
    لطفا جواب بدید
    باتشکر

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر مشکلی ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  6. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا Roya گفت:

    با سلام و خسته نباشيد
    ميخواستم بدونم هزينه لازم براي پروسه معادل سازي و ازمون هايي كه بايد بديم چقدر است؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در ازمون های متفاوتی باید شرکت کنید و مجوزهای مختلفی را دریافت کنید که مجموعا حدود ۲۵۰۰ دلار است .

      با تشکر از سوال شما

    2. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا سجاد گفت:

      سلام خیلی پیچیده شد نفهمیدم الان برای مهاجرت کاری یک دندانپزشک به آمریکا دقیقا بگید چه آزمون هایی وجود داره و مجموع این معادلسازی تا شروع کار چقدر طول میکشه؟؟؟هزینش چقدره حدودا و برای گذراندن این دوره ها باید آمریکا باشیم؟
      لطفا جواب بدید

      1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        ازمون NBDE را باید شرکت کنید که کمتر از دو هزار دلار هزینه دارد.اما‌برای اینکه شانس قبولی داشته باشید باید در دوره های چند ماه که‌در‌امریکا برگزار می شود شرکت نمایید که هزینه دوره ها بیش از ۲۰ هزار دلار می باشد.

        با تشکر از سوال شما

  7. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا آرش حاجتی گفت:

    کمی در مورد آزمون nbde دندان پزشکی توضیح بدین واینکه وقتی مدرک دندون پزشکی عمومی رو از کشور دیگه ای گرفته باشیم، باز هم باید برای تخصص در آمریکا این آزمون رو بگذرونیم، هزینه این آزمون و شرکت در دوره ای معادل سازی چه قدره؟ و هزینه تخصص گرفتن چه قدره و چند سال به طول می‌انجامد؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله باید حتما در دوره تکمیلی و آزمون کشور امریکا جهت معادل‌ سازی مدرک تان شرکت کنید. هزینه مورد نیاز جهت دوره تخصص 300 تا 500 هزار دلار می باشد و حداقل 3 سال زمان می برد.

      با تشکر از سوال شما

  8. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا Sara گفت:

    سلام خسته نباشید
    آیا مدرک دندان پزشکی عمومی آذربایجان(باکو)
    برای آمریکا و اروپا مورد قبول هست؟
    باتوجه به رنکیگ دانشگاه!

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مدرک آذربایجان به طور مستقیم قابل قبول نیست ولی با شرکت در دوره و آزمون های کشور مقصد می‌توان مدرک را معادل سازی کرد.

      با تشکر از سوال شما

      1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا فاطمه گفت:

        با سلام من در کشور فیلیپین در یکی از دانشگاه های دندانپزشکی امریکایی با معدل A فارقالتحصیل شده ام ، و پنج سال سابقه کار در ایران را دارم ، شرایط مهاجرت و کار در امریکا را میخوام بدونم ، و هزینش حدودا چقدر میشه با تشکر

        1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          برای مهاجرت کاری به امریکا می بایست مدرک تحصیلی شما با شرکت در آزمون و دوره ها معادل سازی شده و بعد وارد بازار کار شوید.

          با تشکر از سوال شما

  9. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا Shiva.T گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بپرسم برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به آمریکا به عنوان یک دندانپزشک عمومی، آیا رنکینگ دانشگاهی که دوره ی عمومی رو توش خوندم مهمه؟ یه جا خوندم که میگفت باید رنکینگ دانشگاهی ک ازش فارغ التحصیل شدم زیر 1000 باشه تا بتونم مهاجرت کاری یا تحصیلی کنم به آمریکا؛ این موضوع حقیقت داره؟
    و معدل دانشگاه اهمیت داره؟یعنی اگه معدل پایین باشه آیا مانع مهاجرت میشه؟؟؟!
    پیشاپیش ممنون از پاسخگویی💚

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر صحت ندارد
      و اگر رنک دانشگاه بالای 1000 باشد هم می‌توانید اپلای کنید.
      در کل آزمون ها و دوره ها برای معادل سازی مدرک تان ملاک می باشند.

      با تشکر از سوال شما

  10. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا Dorsa گفت:

    سلام برای امریکا بعد از اینکه معادل سازی ها رو انجام دادیم و مدرکمون تایید شد بعد چندسال بهمون اقامت میدن ؟ و میزان درامد بطور تقریبی چقدره؟
    و اینکه تمام این مراحل معادل سازی و اقامت چقدر طول میکشه؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      حداقل می‌بایست سه چهار سال در آمریکا کار کنید و مالیات بپردازی که بتوانید درخواست اقامت دائم بدهید.
      میزان درآمد به طور ميانگين 200 هزار دلار در سال می باشد .
      پروسه معادل سازی نیز چندین ماه حداقل زمان می برد.

      با تشکر از سوال شما

  11. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا سام گفت:

    من دندانپزشک عمومی هستم اسم ازمونی که برای کار دندانپزشکان در امریکا گرفته میشه رو میخواستم بدونم

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      آزمون NBDE

      با تشکر از سوال شما

  12. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا حسام گفت:

    سلام …

    یک دندان پزشک عمومی اگر بخواد همه مراحل رو با موفیقت پشت سر بزاره…

    چقدر وقت میبره تا بتونه اقامت آمریکا رو بگیره ؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به تایپ ویزای کاری شما دارد و حداقل می بایشت 3 سال در امریکا کار کنید که بتوانید درخواست اقامت دائم بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  13. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا محمد گفت:

    سلام من دوره bds دندان پزشکی در چین گذرانده ام میخ اهم به یکی از کشور های اروپایی یا امریکا مهاجرت کنم روند کاری به چه صورت هست

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به اینکه چند مورد از کشور های اروپایی به کادر درمان احتیاج دارند، پیشنهاد میکنیم برای این کشورها اپلای کنید.
      در کشور های سوئد، دانمارک و آلمان می‌توانید ادامه تحصیل بدهید و یا با معادل سازی کردن مدرک تان وارد بازار کار شوید.
      برای این کشورها می بایست به زبان بومی مسلط شوید و بعد از آن در آزمون های مربوط شرکت نماييد. امکان گذراندن کالج زبان در کشور سوئد و دانمارک وجود دارد.
      برای مهاجرت به آمریکا نیز می بایست مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید و در آزمون های usmle شرکت نمایید

      با تشکر از سوال شما

  14. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا ميترا گفت:

    سلام روزبخير
    اگر در رشته دندانپزشكي دانشگاهي در روسيه درسمان را تمام كنيم ميتوانيم به امريكا براي كار مهاجرت كنيم؟؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید به امریکا مهاجرت کنید. البته در نظر داشته باشید باید مدرک تحصیلی تان به تایید کشور آمریکا برسد و بعد از آن میتوانید با مدرک تان کار کنید.

      با تشکر از سوال شما

      1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا SH.ZEMESTOON گفت:

        با سلام
        من امکان ایران را دارم که در ایران یا در روسیه در رشته ی دندانپزشکی تحصیل کنم. اما قصد دارم پس از اتمام درسم و گرفتن مدرک دندانپزشکی عمومی به آمریکا یا کانادا مهاجرت کنم.
        میخواستم بپرسم
        1- آیا در ایران یا روسیه دانشگاهی وجود دارد که بشود با مدرک دکترای عمومی از آنجا مستقیما و بدون نیاز به معادل سازی یا آزمون به آمریکا یا کانادا مهاجرت کرد و شروع به کار کرد؟
        چون من قصد دارم در صورتی که شرایط ایران و روسیه یکی است در ایران به دانشگاه بروم اما اگر در روسیه دانشگاهی مورد تایید آمریکا باشد و نیاز به معادل سازی و آزمون نداشته باشد در روسیه تحصیل کنم.. .

        پیشاپیش ممنون از پاسخ شما

        1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          در ایران یا روسیه در هر دانشگاهی تحصیل کنید برای مهاجرت به آمریکا باید مدرک تان را معادل سازی نماييد.

          با تشکر از سوال شما

  15. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا علی گفت:

    سلام من شنیدم امریکا مدرک تخصص دندان پزشکی ایران رو قبول نداره و واگر بری امریکا دوباره باید بخونیم تخصص رو ایا درسته؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مدرک شما به صورت مستقیم برای امریکا قابل قبول نیست.
      در ابتدا باید در آزمون معادل سازی شرکت کرده و مدرک تان را به تایید برسانید .
      در مرحله بعد می بایست میزان ساعات مشخصی را تحت نظر یک دندانپزشک متخصص کار کنید و بعد از پایان این دوره می توانید به صورت مستقل و به عنوان یک متخصص کار کنید.

      با تشکر از سوال شما

  16. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا ..Ashil.. گفت:

    سلام
    با توجه به رتبه و تراز کنکورم قطعا امسال رشته پزشکی رو توی یکی از دانشگاه های تراز اول ایران میارم و قصد دارم بعد از اتمام دوره عمومی یا تخصص به کشور آلمان یا در صورت امکان ( برداشتن تحریم ویزای کار ایرانیان در آمریکا ) به آمریکا مهاجرت کنم

    1 _ من الان باید چه کارهایی انجام بدم تا بعداً راحت تر بتونم مهاجرت کنم به یکی از این دو کشور ؟

    2 _ مدرک زبان آلمانی بگیرم یا انگلیسی ؟

    3 _ از بین آلمان و آمریکا کدوم کشور پول و درآمد و شرایط بهتری رو برای پزشک متخصص داره ؟
    ممنونم

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا Hamid گفت:

      با سلام

      مدارك تحصيلى شما در اين كشورها احتياج به معادل سازى خواهد داشت در بدو ورود به اين كشورها بايد دوره هاى لازم براى معادل سازى مداركتان را گذرانده وازمون داده و بعد از ان براى تخصصتان اقدام كنيد
      يادگيرى كدام زبان بستگى به انتخاب نهايى مقصد شما دارد
      براى كشور المان نيازمند مدرك زبان المانى و براى كشور أمريكا نيازمند مدرك زبان انگليسى ميباشيد
      پزشكان متخصص در أمريكا درامد بهترى دارند.

      با تشکر از سوال شما

    2. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا Mohammad گفت:

      سلام
      من خواندم که برای سپری کردن آزمون تخصص در دندانپزشکی باید در امریکا یا کانادا باید باشی تا در امتحان شرکت کند‌.مثلآ NBDE

      1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله این آزمون را در کانادا یا امریکا می بایست به صورت حضوری شرکت کنید.

        با تشکر از سوال شما

  17. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا s گفت:

    سلام .با توجه به شرایط حاضر نحوه حضور برای ازمون مرحله 3 usmle در امریکا چگونه ست؟امکان پذیر هست؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا Hamid گفت:

      با سلام

      با توجه به قوانین بسیار سخت گیرانه امریکا علیه ایران و با توجه به اینکه ازمون این مرحله فقط در خود امریکا برگزار میشود شانس شما برای شرکت در این ازمون ها بسیار پایین میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  18. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا mohamadreza گفت:

    با سلام خدمت شما
    من دانشجوی پزشکی دانشپاه علومم پزشکی شیراز هستم
    میخواستم با شرایط مهاجرت به کشور امریکا بیشتر اشنا بشم.

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا Hamid گفت:

      با سلام

      اگر قصد ادامه تحصیل در امریکا را دارین باید علاوه بر داشتن نمره بالا در زبان انگلیسی ( تافل)، در برگزاری ازمون معادلسازی مدرک در کشورهایی نظیر دبی، ترکیه ، مالزی ، کانادا و امریکا شرکت کنید و با تایید این کشور اجازه تحصیل و یا کار را داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  19. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا رهی گفت:

    میخواستم بدونم که اگر پزشک متخصص باشه تخصصش در آمریکا قبول میشه یا نه؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آمریکا Hamid گفت:

      با سلام

      اگر در ایران مدرک گرفتند باید ازمون معادلسازی در امریکا شرکت کنید در این صورت میتونین مجوز کار و یا ادامه تحصیل بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.5/5 - (2 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه