رازهای عبور از مرز مکزیک و آمریکا

رازهای عبور از مرز مکزیک و آمریکا

 خیر، این روش خطرات زیادی دارد و حتی در صورت موفقیت سال ها طول خواهد کشید تا شاید به یک مهاجر قانونی مبدل شوید.

خیر، با اتمام دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ساخت دیوار نیز متوقف شده و مقداری از ساخت آن ناتمام مانده است.

اغلب ایالت های مرزی با این موضوع جدی برخورد می کنند، فقط کالیفرنیا به تازگی این امر را چندان سخت گیرانه دنبال نمی کند، اما تگزاس بسیار شدید با این موضوع برخورد می نماید.

این مرز یکی از بزرگ ترین مرزهای بین دو کشور در جهان است و 3145 کیلومتر طول دارد.

خیر، بازهم مهاجران غیر قانونی به نحوی سعی به عبور از این دیوار می کنند.

مرز مکزیک و آمریکا یکی از مشهورترین و پر آوازه ترین مرزهای زمینی میان دو کشور در جهان است که همواره اتفاقاتی در حوالی آن در حال رخ دادن است و به دلیل مهاجرت های غیر قانونی که از کشور مکزیک به آمریکا می شود، از سوی دولت ایالات متحده با حساسیت بسیاری مورد نظارت و محافظت قرار داده شده است.

همواره مهاجران زیادی در حال تلاش برای عبور از مرز مکزیک و آمریکا هستند که کم و بیش موفق هم می شوند، اما همواره خطرات بسیاری در حین انجام این کار، آنان را تهدید می کند. البته به صورت قانونی نیز با داشتن ویزا و شرایط لازم نیز به راحتی می توان به داخل آمریکا رفت. در ادامه شما را با برخی نکات، اطلاعات و رازهای عبور از مرز مکزیک و آمریکا آشنا خواهیم نمود.

دعوت می کنیم مقاله مهاجرت به آمریکا را نیز بخوانید تا بدانید چه شیوه هایی برای مهاجرت قانونی به این کشور وجود دارد.

اطلاعات کلی درباره مرکز مکزیک و آمریکا

مرز مکزیک و آمریکا، طولانی‌ترین مرز بین‌المللی جهان با 3145 مایل (5061 کیلومتر) طول است. این مرز از ایالت های کالیفرنیا، آریزونا، نیومکزیکو و تگزاس در ایالات متحده و ایالت های شمالی مکزیک عبور می‌کند. میلیون ها نفر هر ساله به طور قانونی و غیرقانونی از این مرز عبور می کنند، البته این مرز همچنین مسیر اصلی قاچاق مواد مخدر، اسلحه و انسان نیز هست.

تاریخچه مرز آمریکا و مکزیک

مرز مکزیک و آمریکا سابقه ای پیچیده و اغلب پرتنش دارد. در سال 1848، پس از جنگ مکزیک و آمریکا، مکزیک مجبور شد، حدود 1.3 میلیون مایل مربع از قلمرو خود را به ایالات متحده واگذار کند. که این امر منجر به ایجاد مرز فعلی شد. از آن زمان، این مرز شاهد مناقشات و درگیری های متعددی بوده است و در سال های اخیر، نگرانی های زیادی در مورد مهاجرت غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و خشونت مرتبط با کارتل های مواد مخدر وجود داشته است.

رازهای عبور از مرز مکزیک و آمریکا

چالش های اصلی در مرز آمریکا و مکزیک

امروزه، مرز مکزیک و آمریکا با چالش‌های متعددی روبرو است که اصلی ترین آن ها شامل موارد زیر می گردد:

  • مهاجرت غیرقانونی: میلیون ها نفر هر ساله به طور غیرقانونی از مرز عبور می کنند تا به دنبال فرصت های بهتر در ایالات متحده باشند. این امر فشار زیادی بر منابع ایالات متحده وارد می کند و منجر به بحث های سیاسی زیادی شده است.
  • قاچاق مواد مخدر: کارتل های مواد مخدر مکزیکی از مرز برای قاچاق مواد مخدر به ایالات متحده استفاده می کنند و این امر منجر به خشونت، فساد و اعتیاد به مواد مخدر شده است.
  • خشونت: کارتل های مواد مخدر مکزیکی مسئول خشونت قابل توجهی در امتداد مرز هستند و این امر ساکنان هر دو کشور را در معرض خطر قرار می دهد.
  • امنیت مرزی: ایمن سازی 3145 مایل مرز کار آسانی نیست و مقامات آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی از منابع مختلفی از جمله دیوارها، حصارها، فناوری و پرسنل استفاده می کنند که با این حال، چالش ها همچنان پا برجاست.

همکاری های مرزی میان آمریکا و مکزیک

آمریکا و مکزیک برای رسیدگی به این چالش ها با یکدیگر همکاری های بسیاری می کنند و تعدادی ابتکار عمل مشترک را برای افزایش امنیت مرزی، کاهش قاچاق مواد مخدر و ترویج مهاجرت قانونی اجرا کرده اند. 

با این حال، این یک موضوع پیچیده با راه حل های آسان نیست و همکاری و تعهد مستمر هر دو کشور برای رسیدگی موثر به این چالش ها ضروری است.

دیواری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امتداد مرز ، آن را ساخت، یکی از این همکاری ها بود. اما مهم نیست که یک دیوار چقدر بلند و ضخیم باشد، جریان های غیر قانونی همواره از آن عبور می کنند. به خصوص که این دیوار در مدت زمان ریاست جمهوری وی پایان نیافت و جو بایدن رئیس جمهور بعدی، ساخت آن را متوقف کرد.

کارگران غیرقانونی و مواد مخدر همچنان از هر مانعی که دولت بسازد راه خود را پیدا خواهند کرد و چنین دیواری برای آن دسته از افرادی که با ماندن بیش از حد ویزای خود به مهاجران غیرقانونی تبدیل می شوند بی ربط خواهد بود. همچنین این دیوار فیزیکی امنیت ایالات متحده را تقویت نخواهد کرد.

رازهای عبور از مرز مکزیک و آمریکا

آمار مهاجرین غیرقانونی از مرز مکزیک و آمریکا

تعیین تعداد دقیق مهاجران غیرقانونی که از مکزیک به آمریکا می روند دشوار است، زیرا این کار به طور پنهانی انجام می شود. با این حال، اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) آمار مربوط به دستگیری های غیرقانونی در مرز را ردیابی می کند. این آمار می تواند به عنوان شاخصی از روند کلی مهاجرت غیرقانونی استفاده شود.

طبق آمار CBP، در سال مالی 2023، بیش از 2.38 میلیون بار برخورد غیرقانونی با مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا رخ داده است. این رقم نشان دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به سال های گذشته است. به عنوان مثال، در سال مالی 2019، تعداد برخوردها حدود 1.73 میلیون بود.

افزایش اخیر مهاجرت غیرقانونی به عوامل متعددی از جمله خشونت و ناامنی در کشورهای مکزیک و آمریکای مرکزی، فقر و فرصت های اقتصادی محدود در این کشورها و سیاست های مهاجرتی دولت ایالات متحده نسبت داده شده است. 

مهم است که توجه داشته باشید که آمار CBP، فقط شامل مهاجرانی است که توسط مقامات مرزی ایالات متحده دستگیر شده اند و تعداد زیادی از مهاجران ممکن است بتوانند بدون شناسایی از مرز عبور کنند.

آمار مهاجرین غیرقانونی از مرز مکزیک و آمریکا

خطرات عبور از مرز مکزیک به آمریکا

عبور غیرقانونی از مرز مکزیک و آمریکا بسیار خطرناک است و خطرات زیادی برای مهاجرانی که این کار را انجام می‌دهند وجود دارد. به همین خاطر توصیه می کنیم که همواره روش های قانونی را مورد بررسی و استفاده قرار دهید و شرکت مهاجرتی رجبی نیز در این باره و مهاجرت غیر قانونی هیچ مشاوره و اقدامی انجام نمی دهد. اما خطراتی که غیر قانونی عبور کردن از مرز مکزیک و آمریکا به دنبال دارد بدین شرح هستند:

  • خطرات محیطی و طبیعی: بیابان می تواند مکان بسیار خطرناکی باشد و گرمای شدید، کمبود آب و حیوانات وحشی می توانند برای کسانی که سعی در عبور از مرز دارند کشنده باشند. هر ساله
    بسیاری از مهاجران در اثر گرمازدگی، کم آبی بدن یا جراحات ناشی از حیوانات وحشی جان خود را از دست می دهند.
  • خشونت: قاچاقچیان انسان و کارتل های مواد مخدر اغلب بر مرز مکزیک و آمریکا کنترل دارند. این افراد می توانند خشن و بی رحم باشند و از خشونت برای ارعاب یا سوء استفاده از مهاجران استفاده می کنند.
  • بازداشت و اخراج: اگر توسط گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) دستگیر شوید، به احتمال زیاد به مکزیک بازگردانده می شوید و یا حتی ممکن است دستگیر و زندانی شوید. این امر می تواند پیامدهای جدی برای شما داشته باشد، به خصوص اگر از خشونت یا آزار و اذیت در کشور خود فرار می کنید.
  • استثمار: بسیاری از مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز عبور می کنند مورد سوء استفاده و استثمار قرار می گیرند. آن ها ممکن است مجبور به کار در شرایط خطرناک یا غیرانسانی با دستمزد کم یا بدون دستمزد شوند.
  • جدا شدن خانواده: خانواده ها اغلب در حین عبور از مرز از هم جدا می شوند که این امر می تواند بسیار ناراحت کننده و حتی خطرناک باشد، به خصوص برای کودکان.

همواره توجه داشته باشید، در حالی که برخی از مردم ممکن است برای فرار از خشونت یا یافتن فرصت های بهتر، مجبور به عبور غیر قانونی از مرز شوند، به همین خاطر مهم است که از خطرات عبور غیر قانونی از مرز، آگاه باشند. راه های امن تر و قانونی تری همواره برای مهاجرت به ایالات متحده وجود دارد.

خطرات عبور از مرز مکزیک به آمریکا

شرایط مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا

شرایط مهاجران غیر قانونی در مرز مکزیک و آمریکا بسیار دشوار و در گاها بحران انسانی در حال وقوع است. هزاران نفر از جمله خانواده ها و کودکان در شرایط غیرانسانی در انتظار عبور به ایالات متحده هستند. این افراد با کمبود شدید غذا، آب، سرپناه و مراقبت های بهداشتی و در معرض بیماری ها، خشونت و سوء استفاده قرار دارند.

مقامات ایالات متحده و مکزیک برای رسیدگی به این افزایش ناگهانی مهاجران با مشکل مواجه هستند و منابع و تاسیسات به سرعت تحت فشار قرار گرفته اند. در این جا برخی از چالش های کلیدی که مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا با آن مواجه هستند، آورده شده است:

  • تعداد مهاجران که به دنبال پناهندگی یا عبور به ایالات متحده هستند، بسیار فراتر از ظرفیت تاسیسات موجود است. این امر منجر به شرایط زندگی غیرانسانی در مراکز بازداشت و کمبود غذا، آب و مراقبت های بهداشتی شده است.
  • مهاجران، به ویژه زنان و کودکان، در معرض خطر خشونت و سوء استفاده توسط قاچاقچیان انسان، باندهای جنایتکار و حتی مقامات هستند.
  • کمبود غذا، آب و امکانات بهداشتی مناسب منجر به شیوع بیماری ها در بین جمعیت مهاجران شده است.
  • بسیاری از مهاجران به مشاوره حقوقی و وکالت دسترسی ندارند که این امر ناوبری در سیستم پیچیده مهاجرت ایالات متحده را برای آن ها دشوار می کند.
  • بسیاری از مهاجران با عدم اطمینان قابل توجهی در مورد آینده خود روبرو هستند و منتظر تصمیم گیری در مورد پرونده های پناهندگی یا درخواست های خود برای ورود به ایالات متحده هستند، که معمولا بسیار به طول می انجامد.

دولت های ایالات متحده و مکزیک برای رسیدگی به این بحران انسانی و اطمینان از برخورد انسانی و باکرامت با مهاجران، تصمیم به انجام اقدامات فوری دارند. این شامل افزایش منابع برای ارائه کمک های اساسی، گسترش دسترسی به خدمات حقوقی و یافتن راه حل های بادوام برای رسیدگی به علل اصلی مهاجرت است.

رازهای عبور از مرز مکزیک و آمریکا

ناگفته ها و رازهای عبور از مرز مکزیک و آمریکا

در این بین برخی اتفاقات و جریان هایی وجود دارد که افرادی که این موضوع را تجربه کرده اند و یا محل زندگی آنان در نزدیکی مرز و محل عبور مهاجران است، از آن ها مطلع هستند. این موارد ناگفته هایی از مرز آمریکا و مکزیک هستند که در ادامه برخی از جذاب ترین و مهم ترین آن ها را برای شما جمع آوری کرده و به شما ارائه خواهیم کرد:

  • از زمان ریاست جمهوری جو بایدن شرایط مرزی آمریکا و مکزیک بسیار ساده تر و آسان گیرانه تر شده است و حتی ادامه ساخت دیوار مرزی متوقف شده است. به نوعی جو بایدن سیاست های ورود مهاجرن غیر قانونی را بسیار راحت تر کرده که ناراحتی و نارضایتی مردم آمریکا را در پی داشته است.
  • در این میان، ایالت تگزاس کاملا مخالف با این سیاست بوده و حتی برخورد با مهاجران غیر قانونی را شدیدتر نیز کرده است و حتی تهدید کرده اگر دولت به آنان برای ساده کردن این شرایط فشار آورد، از آمریکا جدا می شود.
  • در مقابل ایالت کالیفرنیا بسیار شرایط را ساده در نظر گرفته و حتی برخورد جدی نیز با آنان نمی کند و مهاجران غیر قانونی به راحتی وارد اداره مهاجرت این ایالت شده و از خدمات دولتی نیز استفاده می کنند. حتی فرماندار این ایالت در سال 2023 مبلغ هنگفتی را برای کمک مالی به مهاجران غیر قانونی در نظر گرفت.
رازهای عبور از مرز مکزیک و آمریکا
  • در میان مهاجران غیر قانونی، بیش ترین تعداد را چینی ها به خود اختصاص داده اند. آن ها در گروه های اجتماعی حتی به یکدیگر کمک کرده و مشورت می دهند تا سایرین نیز بتوانند به صورت غیر قانونی خود را راحت تر به آمریکا برسانند. بعد از چینی ها بیش ترین مهاجر غیر قانونی از این مرز را شهروندان ترکیه و کردها تشکیل می دهند.
  • ورود مهاجران غیر قانونی باعث آزار و اذیت بسیاری برای شهروندان آمریکایی شده که در نزدیکی مرز و یا در مسیر عبور آنان قرار گرفته اند. بسیاری از شهروندان گزارش داده اند که همواره در میان مهاجران غیر قانونی، افراد خلافکار بسیاری وارد این کشور می شوند.
  • یکی از شهرهایی که بسیار نا امن شده و ساکنین آن شکایت بسیاری دارند، نیویورک است.
  • طبق آمار و شواهدی که وجود دارد، در حال حاضر و در سال 2024 بیش ترین مقدار ورود غیر قانونی از مرز مکزیک و آمریکا، از سمت ناتمام دیوار مرزی است. البته حتی دیوار هم گاها جلودار آنان نیست و در مکزیک برای برخی شغل به وجود آورده است. بدین صورت که قاچاقچیان با دریافت 5 هزار دلار فورا نردبانی بر روی دیوار سوار می کنند و مهاجران را از دیوار عبور می دهند.

در انتها باید بگوییم که عبور به صورت غیر قانونی از مرز مکزیک و آمریکا به هیچ عنوان توصیه نمی شود و مشاورین موسسه رجبی، هیچ خدمات یا مشاوره ای در این باره ارائه نمی کنند. اما اگر درباره مهاجرت قانونی به آمریکا نیاز به مشورت دارید، متخصصین ما در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *