ورود قانونی از مرز مکزیک با CBP One ، قاچاقچیان را دور بزنید

ورود قانونی از مرز مکزیک

 برنامه CBP One یک برنامه موبایل رایگان است که توسط اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) ارائه شده و به مسافرانی که قصد عبور از مرز مکزیک به ایالات متحده را دارند، خدمات مختلفی را ارائه می دهد تا عبور آن ها را آسان تر و کارآمدتر کند.

خیر، این برنامه کاملا رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ وجهی ندارد.

 این برنامه معمولا در ثبت چهره و عکس افراد به دلیل تفاوت در دوربین های مختلف گوشی ها به خصوص درباره کاربران رنگین پوست و کاربران آسیای شرقی مشکل داشته که این عیب در حال رفع شدن است.

بزرگ ترین مزیت استفاده از این برنامه تسریع بخشیدن به امور مهاجرتی افراد در مرز کشور آمریکا است.

بله این برنامه برای تمامی ملیت ها و افراد در سراسر جهان در دسترس است.

ورود قانونی از مرز مکزیک به آمریکا، سالانه مهاجران بسیاری را به این کشور می رساند که از طریق روش های مختلفی توانسته اند ویزای قانونی خود در آمریکا را به دست آورده و به این کشور وارد شوند. اما عبور از مرز این دو کشور نیازمند شرایط و فراهم آوردن برخی خدمات است که از سوی سازمان ها و برخی از مراکز مربوطه به مهاجرین ارائه می شود.

برنامه CBP One یک برنامه موبایل رایگان است که توسط اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP)  ارائه شده و این برنامه به مسافرانی که قصد عبور از مرز مکزیک به ایالات متحده را دارند، خدمات مختلفی را ارائه می دهد تا عبور آن ها را آسان تر و کارآمدتر کند. باید دقت داشته باشید که این برنامه نیاز شما به برخی مراجعه های حضوری را رفع نموده و امور مهاجرتی شما را تسریع می بخشد.

در ادامه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همراه شوید تا این برنامه را به شما معرفی کرده و جزئیات دقیق تری از آن را بشناسید.

معرفی برنامه CBP آمریکا

در تاریخ 28 اکتبر 2020، اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) یک برنامه دستگاه تلفن همراه به نام CBP One راه اندازی کرد تا مسافران بتوانند به عملکردهای آژانس در دستگاه های تلفن همراه دسترسی داشته باشند. طی 3 سال گذشته، آژانس کاربردهای برنامه CBP One را گسترش داده است و این برنامه نسبت به زمان عرضه تغییرات بسیاری را تجربه کرده است.

این اپلیکیشن تنها راهی است که مهاجرانی که به مرز ایالات متحده و مکزیک می رسند و به دنبال پناهندگی در بندر ورودی هستند، می توانند از طریق آن قرار ملاقات هایی را برای پردازش و حفظ واجد شرایط بودن تضمین شده پناهندگی داشته باشند.

 CBP one همچنین تنها راهی است که کوبایی ها، هائیتی ها، نیکاراگوئه‌ها و ونزوئلایی هایی که به دنبال تضمین مجوز سفر برای دریافت آزادی مشروط از طریق برنامه های ویژه برای آن ملیت ها هستند، می توانند اطلاعات بیومتریک خود را به CBP ارسال کنند.

CBP One بیش از 170 هزار قرار ملاقات را در شش ماه تسهیل کرد و همچنان ابزاری امن، منظم و انسانی برای مدیریت مرزی است. هنگامی که افراد به بنادر ورودی ایالات متحده (POE) می رسند، قانون مهاجرت و ملیت ایجاب می کند که توسط گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) پردازش شوند.

همه افرادی که در POE پردازش می شوند به طور کامل غربالگری و بررسی می شوند و افرادی که نگرانی امنیت ملی یا امنیت عمومی را ایجاد می کنند بازداشت می شوند. بر اساس مورد به مورد، کسانی که قرار ملاقات CBP One دارند ممکن است در روند مهاجرت ثبت نام شوند که مشخص می کند آیا مبنای قانونی برای ماندن در ایالات متحده دارند یا خیر.

از آن جایی که این برنامه راهی مستقیم برای افراد فراهم می کند تا بتوانند قرار ملاقات خود را درخواست کنند، پتانسیل قاچاقچیان یا دیگران را برای سوء استفاده از مهاجران کاهش می دهد. CBP One به مهاجران این امکان را می‌دهد تا در زمانی که دور از مرز منتظر هستند، قرار ملاقاتی داشته باشند و فقط برای ارائه در بنادر ورودی ایالات متحده برای تاریخ برنامه ریزی شده خود سفر کنند.

ورود قانونی از مرز مکزیک با CBP One ، قاچاقچیان را دور بزنید

کاربردهای برنامه CBP One

کاربردهای اولیه CBP One شامل چند مورد از خدمات اصلی مورد نیاز مهاجرین می شود که بدین شرح است:

  1. فراهم کردن دسترسی مسافران به اطلاعات فرم I-9
  2. برنامه ریزی قرارهای بازرسی برای محموله های فاسد شدنی
  3. کمک به سازمان های بین المللی که به دنبال کمک به افراد برای ورود به ایالات متحده هستند.

البته آخرین عملکردهای این برنامه، مانند استفاده از CBP One برای پیش پردازش پناهجویان، نگرانی هایی را هم در مورد دسترسی به یک حق قانونی از طریق یک برنامه تلفن هوشمند و هم در مورد پیامدهای حریم خصوصی برنامه ایجاد کرده است.

در گذشته، CBP بیان کرده است که با اجازه دادن به افراد برای پیش ثبت نام، آژانس می تواند پردازش حضوری را ساده کند و زمانی را که ماموران مرزی صرف وارد کردن اطلاعات بیوگرافی افراد می کنند، کاهش دهد، بنابراین زمان بازداشت افراد برای بازجویی در طول پردازش را کاهش می دهد.

با این حال، انتشار عملکردهای CBP One توسط CBP در ژانویه 2023 که به افراد اجازه می داد تا قرارهای بازرسی را درخواست کنند، با اشکالات فنی مواجه شد که کاربران را ناامید کرد. علی‌رغم تلاش های CBP برای بهبود CBP One، این برنامه همچنان به نگرانی های خود ادامه می دهد، به‌ویژه زمانی که CBP کاربر های خود را گسترش می دهد.

وب سایت برنامه CBP One

CBP یک صفحه وب عمومی برای این برنامه ایجاد کرد که اکنون عملکردهای CBP One را فهرست می کند و اطلاعاتی را برای پناهجویانی که از این برنامه برای برنامه ریزی قرار ملاقات در درگاه های ورودی استفاده می کنند، ارائه می دهد. 

این صفحه وب همچنین شامل پیوندی به ارزیابی تأثیر حریم خصوصی (PIA) وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) در مورد برنامه است.

اما در این میان برخی از ابزارهای مورد استفاده توسط  CBP One، مانند توانایی مکان یابی کاربران از طریق قابلیت های GPS تلفن هایشان و الزام آژانس مبنی بر ارسال عکس ها از طریق برنامه توسط طرفداران، محققان و حتی دولت ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته است.

ورود قانونی از مرز مکزیک با CBP One ، قاچاقچیان را دور بزنید

CBP One  چگونه کار می کند؟

CBP One  را می توان از فروشگاه های آنلاین مختلف که برنامه های تلفن همراه را ارائه می دهند، بارگیری کرد. پس از دانلود برنامه، کاربران یک حساب کاربری در Login.gov (وب سایتی که به کاربران امکان دسترسی به سازمان های دولتی شرکت‌کننده را می دهد) ایجاد می کنند.

کاربران CBP One باید آدرس های ایمیل را ارائه دهند، رمز عبور ایجاد کنند و در برخی موارد، شماره تلفن را برای ایجاد حساب های Login.gov خود وارد کنند. هنگامی که کاربران نمایه های Login.gov خود را ایجاد کردند، می توانند اطلاعات را در برنامه وارد کنند و بر اساس نیازهای خاص هر کاربر به عملکردهای مختلف آن دسترسی داشته باشند.

در ماه مه 2023، CBP One  به راه اصلی تبدیل شد که پناهجویان می توانند از طریق آن به دنبال قرار ملاقات در بنادر ورودی و حفظ واجد شرایط بودن تضمین شده پناهندگی باشند. با پایان یافتن محدودیت‌های تحت عنوان 42 – قانونی که توسط دولت برای اخراج پناهجویان بر اساس همه گیری کووید-19 استفاده می شود، DHS  مقرراتی را منتشر کرد که پروتکل های جدیدی را برای رسیدگی به پناهجویان در بنادر ورودی مرزی جنوب غربی ایجاد می کند.

این مقررات جدید باعث می شود افرادی که از طریق کشورهای ثالث سفر کرده اند اما موفق به درخواست پناهندگی یا سایر حمایت ها در آن کشورها نشده اند، واجد شرایط پناهندگی در ایالات متحده نباشند. با این حال، این محدودیت برای افرادی که می‌توانند به مرکز مکزیک برسند و از طریق «سیستم زمان‌بندی DSH» برای پردازش در بنادر ورودی وقت بگیرند، اعمال نمی شود.

برنامه CBP One در حال حاضر به عنوان این سیستم برنامه ریزی عمل می کند، بنابراین اساساً نیاز به استفاده از برنامه برای درخواست پناهندگی در مرز جنوب غربی دارد. اکنون، کاربران می توانند با ورود به CBP One بین ساعت 11 صبح تا 10 صبح روز بعد، یک قرار ملاقات درخواست کنند.

کسانی که در این بازه زمانی درخواست قرار ملاقات می دهند در مجموعه ای از ثبت نام قرار می گیرند و CBP از یک فرآیند انتخاب نیمه تصادفی برای انتخاب ثبت نام کنندگانی استفاده می کند که تعداد محدودی قرار ملاقات روزانه را دریافت می کنند. درصدی از قرارهای ملاقات موجود برای افرادی با اولین پروفایل ثبت نام شده CBP One رزرو شده است تا افرادی را که مدت طولانی‌تری منتظر قرار ملاقات بوده‌اند، در اولویت قرار دهند.

برخی از نگرانی ها در مورد استفاده از CBP One

برخی از نگرانی ها در مورد استفاده از CBP One

CBP One از افرادی که به دنبال قرار ملاقات در مبادی ورودی هستند و متقاضیان برنامه CHNV که به دنبال درخواست مجوز سفر هستند می‌خواهد عکس یا «سلفی» ارسال کنند. مشکلات ارسال عکس که منجر به نتایج متفاوت می شود، یکی از نگرانی های افراد است.

افرادی که سعی در گرفتن قرار ملاقات در مبادی ورودی مرزی جنوب غربی دارند، باید یک عکس سلفی ارسال کنند تا مطمئن شوند که ارسال توسط یک “فرد زنده” انجام شده است. این عکس‌ها در یک «گالری» در سیستم خدمات تأیید مسافر (TVS) ذخیره می‌شوند، که سرویس تطبیق CBP برای «همه عملیات ورود و خروج بیومتریک که از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کنند» می باشد.

CBP در می 2023 یک بررسی زنده بودن دیگر را به این فرآیند اضافه کرد، زیرا کاربرانی که به آن ها یک قرار ملاقات پیشنهاد شده است باید هنگام ورود به CBP One برای تأیید قرار، یک سلفی ارسال کنند. در طول قرارهای بازرسی در بنادر ورودی، افسران CBP عکس جدیدی از متقاضیان می گیرند تا عکس جدید را با متقاضیان سلفی ارسال شده از طریق CBP One مطابقت دهند.

CBP از تصویر سلفی برای پنج هدف متمایز استفاده می کند:

  1. برای انجام مقایسه یک به یک (1:1) چهره با عکس پاسپورتی که قبلاً در برنامه تلفن همراه ATA آپلود شده بود.
  2. بررسی یک به چند (1:n) در برابر موارد توهین آمیز عکاسی برای نگرانی های اجرای قانون و امنیت ملی به عنوان بخشی از فرآیند بررسی ATA
  3. برای ایجاد یک گالری جدید از شرکت کنندگان ATA برای مقایسه چهره زمانی که شرکت کنندگان ATA به یک بندر ورودی می رسند.
  4. انجام تأیید هویت 1:n پس از رسیدن شرکت کنندگان به بندر ورودی.
  5. بررسی 1:n علیه عکس های تحقیرآمیز شناخته شده برای کمک در تعیین قابلیت پذیرش CBP.

عملکرد ثبت عکس CBP One مشکل ساز شده است. حامیانی که به پناهجویان آفریقایی و هائیتی در مرز ایالات متحده و مکزیک کمک می‌کنند گزارش می‌دهند که CBP One عکس های بسیاری از افراد با رنگ پوست تیره تر را زمانی که برنامه در حال انجام بررسی «زندگی» است، تشخیص نمی دهد. این مسئله در کنار نبود اینترنت پایدار و تلفن های همراه مدرن که از CBP One پشتیبانی می کنند، هزاران مهاجر را از دسترسی مناسب به این برنامه باز داشته است.

علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که سلفی های ارسال شده توسط متقاضیان به اشتباه با عکس های موجود در گالری های CBP مطابقت داشته باشند و این نوع خطاها به طور نامتناسبی بر اقلیت های نژادی تأثیر می گذارد که منجر به افزایش غربالگری و نتایج بالقوه منفی در صورت عدم تصحیح خطای فنی می شود.

گزارشی توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) نشان داد که نرخ های مثبت کاذب – مطابقت اشتباه الگوریتم ها از دو عکس افراد مختلف، هنگام تطبیق عکس های مردم غرب و شرق آفریقا و شرق آسیا بالاترین و کم ترین هنگام تطبیق افراد اروپای شرقی بوده است.

کیفیت دوربین و محیطی که در آن عکس گرفته می شود بر دقت تشخیص چهره تأثیر می گذارد. بنابراین، در دسترس بودن افسران CBP برای بررسی صحت سیستم های انجام دهنده مقایسه عکس ها حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که اقلیت های نژادی به طور نامتناسبی تحت تأثیر کاستی های فناوری قرار نمی گیرند.

مزایای استفاده از CBP One

اما برای این که بدانید برنامه CBP One چه مزایایی برای پناهندگانی که قصد ورود از مرز مکزیک به آمریکا را دارند، به ارمغان خواهد آورد، در ادامه چند مورد از اصلی ترین مزایای استفاده از CBP One را خواهیم گفت:

  • کاهش زمان انتظار: با استفاده از CBP One می توانید قبل از رسیدن به مرز، اطلاعات خود را به صورت الکترونیکی در اختیار اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده قرار دهید. این کار می تواند به شما در صرفه جویی در زمان هنگام عبور از خطوط سنتی بازرسی کمک کند.
  • انتخاب خطوط بازرسی CBP One: به شما امکان می دهد تا خطوط بازرسی را در برخی از گذرگاه های مرزی شلوغ انتخاب کنید. این امر می تواند به شما در یافتن سریع تر خط بازرسی با ترافیک کمتر کمک کند.
  • اعلان های زمان انتظار CBP One: می تواند به شما در مورد زمان انتظار تخمینی در گذرگاه های مرزی منتخب اطلاع دهد. این امر به شما کمک می کند تا زمان خود را بهتر برنامه ریزی کنید و از تاخیر جلوگیری کنید.
  • گزارش دهی مسافرت: می توانید از CBP One برای گزارش ورود خود به ایالات متحده استفاده کنید. این امر می تواند برای مسافرانی که برای اهداف تجاری یا اقتصادی سفر می کنند، مفید باشد.

چه کسانی می توانند از CBP One استفاده کنند؟

معمولا این سوال به وجود می آید که چه افرادی قادر به استفاده از برنامه CBP One برای پناهندگی به آمریکا هستند؟! هر مسافر و پناهنده ای که از مکزیک به ایالات متحده سفر می کند می تواند از CBP One استفاده کند. این برنامه به زبان های انگلیسی و اسپانیایی در دسترس است.

اگر درباره مهاجرت به آمریکا از طریق روش های مختلف و به خصوص از طریق مرز مکزیک نیاز به مشاوره یا راهنمایی دارید، تیم مشاورین رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. همچنین تمامی رازهای عبور از مرز مکزیک و آمریکا را نیز در مقاله مربوطه برای شما شرح داده ایم. مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *