ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا یکی از گزینه های موجود برای دریافت اقامت این کشور است.

راه های مختلفی وجود دارد که اتباع خارجی می توانند در ایالات متحده زندگی و کار کنند ، برخی از افراد انتخاب می کنند که از شغل یا سرمایه گذاری قابل توجه در این کشور استفاده کنند ، یک راه ارزشمند برای مهاجرت به آمریکا از طریق پیوستن به نامزد یا همسرتان است که در ادامه با شرایط دریافت این ویزا آشنا می شویم ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله بسیار جذاب ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا را بخوانید و با انواع ویزاها آشنا شوید.

دو گزینه ویزای ازدواج و نامزدی ایالات متحده آمریکا برای اتباع غیر آمریکایی که با شهروندان آمریکایی ازدواج کرده اند وجود دارد که یکی ویزای موقت غیر مهاجرتی K-3 برای همسر خارجی یا شریک مدنی یک شهروند آمریکایی و دیگری ویزای دائمی مهاجرتی به عنوان یکی از بستگان واجد شرایط یک شهروند ایالات متحده می باشد.

به طور اساسی ، ویزای ازدواج K-3 به همسران غیر آمریکایی که در خارج از کشور زندگی می کنند اجازه می دهد تا به ایالات متحده سفر کنند تا به همسر خود به طور موقت بپیوندند در حالی که درخواست ویزای مهاجرتی کارت سبز آنها قانونی شود ، اقامت دائم در انتظار تایید توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) است.

فهرست مطالب
ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

انواع ویزای ازدواج غیر مهاجرتی

ویزاهای غیر مهاجرتی که مربوط به ازدواج است در دسته K قرار دارند ، انواع ویزای ازدواج غیر مهاجرتی زمانی که شما برای گرین کارت خود منتظر می مانید به عنوان متغیرهای موقت عمل می کنند ؛ چهار دسته در طبقه بندی K عبارتند از:

  •  ویزای نامزد K-1 این ویزا فقط برای نامزد شهروندان ایالات متحده طراحی شده است ، طبق قانون مهاجرت ، شخصی فقط در صورتی نامزد محسوب می‌شود که شهروند آمریکایی قصد داشته باشد ظرف 90 روز پس از ورود خود به ایالات متحده با آن تبعه خارجی ازدواج کند.
  • ویزای K-2 این ویزای برای فرزندان نامزد تبعه خارجی است که تحت وضعیت K-1 قرار دارد ، آنها فقط تا زمانی که وضعیت آنها تعدیل شود تحت این وضعیت غیر مهاجر خواهند بود و می توانند گرین کارت دریافت کنند.
  • ویزای K-3 این ویزا برای همسران خارجی متولد شده شهروندان ایالات متحده است ، اگر حامی شهروندی I-130 را برای گرین کارت ازدواج بر اساس ازدواج ثبت کرده باشد ، همسر خارجی می تواند از ویزای K-3 برای اقامت در ایالات متحده در حالی که منتظر تصمیم است استفاده کند.
  • ویزای K-4 اگر همسر K-3 شما فرزندانی دارد که با او می آیند ، آنها می توانند تحت وضعیت K-4 در ایالات متحده بمانند ، تنها اخطار این است که اگر کودک ناتنی حامی شهروند ایالات متحده باشد، ازدواج باید قبل از 18 سالگی انجام شود تا وی واجد شرایط وضعیت K-4 شود.

خوشبختانه ، بیگانگان خارجی می توانند برای اسناد مجوز استخدام (EAD) در حالی که در وضعیت K هستند ، درخواست دهند ، به خاطر داشته باشید که با از دست دادن 90 روزه برای تاریخ عروسی ، وضعیت K-1 یا K-2 خود را نقض خواهید کرد ؛ به همین ترتیب ، اگر طلاق بگیرید یا ازدواج شما باطل شود ، وضعیت K-3 و K-4 باطل می شود ؛ در این موارد ، نامزد ، همسر یا فرزندان خارجی باید ایالات متحده را ترک کنند یا “خارج از وضعیت” در نظر گرفته شوند ، در ادامه با ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید تا مراحل درخواست ویزا را مرور کنیم ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا ، از نکات بسیار مفیدی که تا کنون در این زمینه نمیدانستید ، مطلع شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شرایط ازدواج در آمریکا را دارید؟ مشاوران حرفه ای رجبی تمام قوانین و مسیرهای صحیح را به شما نشان می دهند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراحل درخواست ویزای ازدواج

برای ویزای K-1 و K-2 ، حامی شهروند ایالات متحده باید یک دادخواست I-129F برای نامزد خارجی خود ارسال کند ، نامزد قادر به دادخواست برای خود نیست ، در صورت تایید دادخواست ، نامزد باید به کنسولگری یا سفارت ایالات متحده واقع در کشور خود مراجعه کند ، در آنجا ، آنها باید در یک مصاحبه انفرادی با یک افسر کنسولی شرکت کنند تا اطمینان حاصل شود که رابطه آن ها مشروع است.

در صورت قبولی در مصاحبه ، ویزای K-1 به نامزد همراه با ویزای K-2 لازم برای همراهی کودکان داده می شود ، هنگامی که اسپانسر شهروند ایالات متحده و نامزد خارجی ازدواج کردند ، اسپانسر می تواند فوراً یک I-130 برای گرین کارت ازدواج ارائه کند.

برای ویزای K-3 و K-4 ، دادخواست I-129F فقط پس از ثبت I-130 از طرف همسر مهاجر قابل ارائه است ، علاوه بر این ، شما نیازی به ارائه دادخواست جداگانه برای افراد تحت تکفل K-4 ندارید.

مراحل درخواست ویزای ازدواج

گرین کارت های مبتنی بر ازدواج

برای زندگی و کار دائمی همسران خارج از کشور در ایالات متحده ، گرین کارت مبتنی بر ازدواج الزامی است ، ویزای غیرمهاجرتی که در بالا ذکر شده است ، تنها به‌عنوان گزینه موقت هستند ، زیرا منتظر تأیید گرین کارت هستید ؛ برای تشکیل پرونده ، حامی شهروند ایالات متحده باید یک دادخواست I-130 را به USCIS ارسال کند و منتظر تأیید باشد ؛ خوشبختانه ، حتی اگر انتظار طولانی باشد ، نامزد یا همسر شما می تواند تحت ویزای K-1 یا K-3 در ایالات متحده بماند ؛ علاوه بر این ، او می تواند از طریق کارت EAD کار کند.

نحوه دریافت گرین کارت مبتنی بر ازدواج

نحوه دریافت گرین کارت مبتنی بر ازدواج

در حالی که گرین کارت مبتنی بر ازدواج یکی از رایج‌ ترین راه‌ ها برای اقامت دائم ایالات متحده است ، اما همچنان به فرآیند پیچیده ‌ای نیاز دارد ، نحوه دریافت گرین کارت مبتنی بر ازدواج چگونه است؟ این فرایند دارای چندین مرحله است که هم متقاضی و هم ذینفع را شامل می‌شود ، آنها به شرح زیر است:

فرم I-130 دادخواست

اولین قدم برای دریافت گرین کارت مبتنی بر ازدواج ، پر کردن فرم I-130 ، درخواست برای بستگان بیگانه است ؛ این فرم باید توسط یک شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم از طرف همسر ذینفع ثبت شود و باید به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ارسال شود.

هدف از این فرم درخواست تایید آژانس برای اجازه دادن به همسر شما برای زندگی در ایالات متحده به عنوان یک مقیم دائم است ، همچنین این فرصت را برای شما فراهم می کند تا ثابت کنید که ازدواج معتبری دارید که اساس درخواست گرین کارت ازدواج است.

برای تأیید ازدواج خود با USCIS ، باید موارد مختلفی را ارائه دهید که نشان دهنده رابطه زن و شوهر باشد ، که مهمترین آنها گواهی ازدواج شما است که توسط قانون کشور محل ازدواج به رسمیت شناخته شده است ، اسناد دیگری مانند حساب بانکی مشترک ، تصاویر خانواده و شواهد مرتبط نیز به اثبات ادعای شما کمک می کنند.

پردازش NVC

پس از تأیید دادخواست I-130 شما ، USCIS پرونده را برای پردازش به مرکز ملی ویزا (NVC) ارسال می کند ، NVC یک شماره پرونده به شما اختصاص می دهد و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه تکمیل فرم DS-261 ، فرم انتخاب آدرس و نماینده ارائه می دهد ؛ همچنین هزینه های مناسب برای درخواست به شما اطلاع داده خواهد شد ، پس از پرداخت ، NVC از شما می‌خواهد که مدارک لازم برای حمایت از ویزای مهاجرت ، از جمله سوگندنامه پشتیبانی ، اسناد مدنی و فرم ‌های درخواست را ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای پردازش NVC

به طور کلی ، مدارک مورد نیاز برای پردازش NVC شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه (های) حداقل شش ماه قبل از تاریخ مورد نظر شما برای ورود به ایالات متحده معتبر است.
  • سوگند نامه حمایتی تکمیل شده توسط همسر متقاضی مستقر در ایالات متحده
  • فرم DS-260 ، ویزای مهاجرت و درخواست ثبت نام بیگانگان
  • دو عکس 2×2 ، مطابق با این شرایط عکس
  • فرم های تکمیل شده معاینه پزشکی
  • اسناد مدنی : این شامل اسناد قابل اجرا مانند شناسنامه ، اسناد فرزندخواندگی ، گواهی ازدواج ، سوابق دادگاه و زندان ، اسناد ختم ازدواج ، سوابق نظامی ، گواهی پلیس می باشد ؛ بسته به سفارت یا کنسولگری که مسئول پرونده شماست ممکن است مدارک بیشتری برای کشور مورد نیاز باشد.
مصاحبه ویزای ازدواج ایالات متحده​

US marriage visa interview

مصاحبه ویزای ازدواج ایالات متحده

پس از ارائه تمام مدارک مورد نیاز ، NVC زمانی را برای مصاحبه شما تعیین می کند ، آنها همچنین پرونده ای حاوی دادخواست و مدارک شما را به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده که در آنجا مصاحبه شما انجام می شود ارسال می کنند ؛ سپس از تاریخ و زمان مصاحبه ویزای ازدواج ایالات متحده و همچنین نحوه برنامه ریزی معاینه پزشکی مطلع خواهید شد ؛ در تاریخ مصاحبه باید 15 تا 30 دقیقه قبل از زمان مقرر در سفارت حضور داشته باشید ، همچنین باید پاسپورت و سایر مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید ، در طول فرآیند مصاحبه قبل از ملاقات با افسر کنسولی که با شما مصاحبه می کند ، یک اسکن اثر انگشت دیجیتالی و بدون جوهر انجام خواهید داد ؛ بعد از مصاحبه متوجه می شوید که آیا تایید یا رد شده اید.

هزینه گرین کارت مبتنی بر ازدواج

هزینه گرین کارت مبتنی بر ازدواج به شرح زیر است:

  • فرم I-130 ، دادخواست برای خویشاوندان بیگانه: 535 دلار
  • هزینه پردازش وزارت امور خارجه : 325 دلار
  • هزینه مهاجرت : USCIS 220 دلار
  • هزینه بیومتریک (در صورت وجود): 85 دلار
  • هزینه پشتیبانی سوگندنامه: 120 دلار
  • هزینه تنظیم وضعیت فرم I-485 : 1.140 دلار
  • هزینه معاینه پزشکی مهاجرت (هزینه ها در بین پزشکان مجاز متفاوت است)

سوالات پر تکرار ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا ​

دو گزینه ویزای ازدواج و نامزدی ایالات متحده آمریکا برای اتباع غیر آمریکایی که با شهروندان آمریکایی ازدواج کرده اند وجود دارد که یکی ویزای موقت غیر مهاجرتی K-3 برای همسر خارجی یا شریک مدنی یک شهروند آمریکایی و دیگری ویزای دائمی مهاجرتی به عنوان یکی از بستگان واجد شرایط یک شهروند ایالات متحده.

ویزای ازدواج K-3 به همسران غیر آمریکایی که در خارج از کشور زندگی می کنند اجازه می دهد تا به ایالات متحده سفر کنند تا به همسر خود به طور موقت بپیوندند در حالی که درخواست ویزای مهاجرتی کارت سبز آنها قانونی شود ، اقامت دائم در انتظار تایید توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) است.

خوشبختانه، حتی اگر انتظار طولانی باشد، نامزد یا همسر شما می تواند تحت ویزای K-1 یا K-3 در ایالات متحده بماند ؛ علاوه بر این، او می تواند از طریق کارت EAD کار کند.

فرم I-130، دادخواست برای خویشاوندان بیگانه: 535 دلار
هزینه پردازش وزارت امور خارجه : 325 دلار
هزینه مهاجرت : USCIS 220 دلار
هزینه بیومتریک (در صورت وجود): 85 دلار
هزینه پشتیبانی سوگندنامه: 120 دلار
هزینه تنظیم وضعیت فرم I-485 : 1.140 دلار

 ویزای K-4 اگر همسر K-3 شما فرزندانی دارد که با او می آیند، آنها می توانند تحت وضعیت K-4 در ایالات متحده بمانند ، تنها اخطار این است که اگر کودک ناتنی حامی شهروند ایالات متحده باشد، ازدواج باید قبل از 18 سالگی انجام شود تا وی واجد شرایط وضعیت K-4 شود.

 در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی شرایط دریافت ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا را بررسی و بیان کردند ؛ برای آشنایی با جزئیات این روش قانونی مهاجرت با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید مقاله موسسه مهاجرتی در شیراز را مطالعه کرده و با شرحی دقیق از نوع خدمات ارائه شده توسط مشاوران و وکلای ما آشنا شوید.

 

9 دیدگاه در “ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

  1. ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

    با سلام

    و عرض پوزش خدمات مد نظر شما در حیطه فعالیت مجموعه نمی باشد.

  2. ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا Poryaisapor گفت:

    سلام، من ۳۰ سالمه و از طریق لاتاری گرین کارت امریکا رو گرفتم، الان از طریق ازدواج دنبال یه دختر مجرد زیر ۳۰ سال هستم که وضعیت مالیش خوب باشه ازدواج کنیم هم اقامت امریکارو هم براشون بگیرم هم زندگی کنیم

    1. ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در این زمینه خدماتی نداریم.

  3. ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا امید گفت:

    با سلام
    من یکسال است که با خانمی که شهروند آمریکا هستند آشنا شده ام و قرار است در ارمنستان یکدیگر را ملاقات کنیم و ازدواج خود را ثبت کنیم چه راهی را پیشنهاد میکنید که زودتر بتونیم با یکدیگر زندگی کنیم؟
    آیا از طریق نامزدی اقدام کنیم یا از طریق ازدواج؟

    1. ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در حال حاضر مدت زمان انجام پروسه ویزای نامزدی (k1) نسبت به ویزای ازدواج (k3) کوتاه تر است. بنابراین برای سرعت بخشیدن به کارتان بهتر است بعد از ورود به امریکا ازدواج کنید.

      با تشکر از سوال شما

  4. ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا Alikheil گفت:

    عرض سلام و لطفاً من معلومات در باره ویزای ازدواج در آمریکا می‌خواهم و با آن دختر که من عروسی کردم تازه افغانستان به آمریکا رفتن قبول شدن و من در افغانستان ام

    1. ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا Hamid گفت:

      با سلام

      ویزای ازدواج امریکا ویزای k3 نام دارد . در صورتی که همسرتان تابعیت کشور امریکا را داشته باشند می توانید تابعیت دریافت نمایید . شما می توانید از طریق NBC یا همان اداره بررسی مدارک ازدواج در امریکا کارهای خود را پیگیری نمایید . مدت زمانی که برای این پروسه باید درنظر بگیرید به صورت تقریبی 3 سال می باشد .

      با تشکر از سوال شما

  5. ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا لیلا بویینی گفت:

    با سلام
    مورد من این هست که آیا الان با قوانین فعلی امریکا برای ایرانیان ،‌به صورت کلی ویزای نامزدی یا ازدواج صادر می شود؟
    تفاوت سنی ام با همسر آینده ام ۲۸ سال است آیا این مانعی است برای گرفتن ویزای نامزدی؟ و مدت زمان زیادی هم نیست که با هم آشنا شده ایم.
    ممنون می شوم راهنمایی کنید
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه