مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا به معنای نقل مکان دائمی با اخذ گرین کارت  است که رسماً به عنوان "ویزای مهاجرت" یا "اقامت دائم قانونی" شناخته می شود.

گرین کارت اجازه اشتغال نامحدود را می دهد و می تواند به طور نامحدود تمدید شود ؛ همچنین مسیری برای شهروندی ایالات متحده فراهم می کند ، البته توجه داشته باشید که همه افراد واجد شرایط دریافت گرین کارت نیستند و درخواست برای آن می تواند گران و زمان بر باشد.

برای آشنایی بیشتر با شرایط دریافت گرین کارت و یا سایر روش های قانونی مهاجرت به این کشور با دفتر شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در آمریکا را در کنار این مقاله مرور کنید ، چراکه با هر شیوه ای به این کشور مهاجرت کنید نیاز است از قوانین کاری و بازارهای شغلی آن آشنای باشید.

علاوه بر گرین کارت ویزاهای موقت برای بازدید ، کار یا تحصیل در آمریکا وجود دارد که بسیاری از علاقمندان مهاجرت به این کشور از آن استفاده می کنند ، چنین ویزاهایی که به طور رسمی « ویزاهای غیر مهاجرتی » نامیده می‌شوند اغلب قابل تمدید هستند و برای چندین بازدید مناسب هستند که ممکن است به شما اجازه دهد چندین سال در آمریکا زندگی کنید و پس از گذشت  5 سال برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کنید.

فهرست مطالب

به طور کلی، شخصی که مایل به مهاجرت به ایالات متحده است باید قبل از درخواست ویزای مهاجرتی دارای درخواستی  تایید شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی ایالات متحده (USCIS) باشد ، این دادخواست توسط یکی از بستگان واجد شرایط یا یک کارفرمای بالقوه در دفتر USCIS در ایالات متحده ثبت می شود.

مهاجرت به آمریکا

اطلاعات خود را در خصوص مهاجرت به آمریکا با دیدن ویدئو و دانلود و شنیدن پادکست ارائه شده در این بخش از مقاله تکمیل کنید ، روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه دهنده این فایل هاست.

پادکست مهاجرت به آمریکا​

نمایش ویدیو درباره روناک

روش های قانونی مهاجرت به آمریکا

روش های قانونی مهاجرت به آمریکا را می شناسید؟ برای مهاجرت به ایالات متحده، باید نوع گرین کارت را که واجد شرایط دریافت آن هستید ، مشخص کنید ، شما احتمالا فقط در صورتی قادر به مهاجرت خواهید بود که واجد شرایط یکی از موارد گرین کارت خانواده محور ، گرین کارت مبتنی بر اشتغال ، گرین کارت های سرمایه گذاری ، گرین کارت ثبت شرکت ، گرین کارت با اقامت طولانی مدت و سایر گرین کارت ها باشید ، هر یک از این گرین کارت ها شرایط و الزامات خاص خود را دارند که در بخش های بعدی با آن ها آشنا می شویم.

بزرگترین گروهی که وارد ایالات متحده می شوند از طریق مهاجرت خانواده محور است ، شهروندان ایالات متحده و مقیم قانونی می توانند همسر یا نامزد خارجی و همچنین فرزندان مجرد را به همراه خود وارد این کشور کنند ، آنها همچنین ممکن است از خواهر و برادرهای 21 ساله یا بزرگتر و والدین حمایت کنند.

اگر چه دریافت ویزا آمریکا کار ساده ای نیست اما افراد علاقمند به مهاجرت به آمریکا بایستی فکر روش های غیر قانونی مانند پناهندگی را از سر خود بیرون کنند چرا که این روش با دشواری ها و گرفتاری های مختلف نتیجه مطلوبی برای آن ها و خانوادشان نخواهد داشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور رویاها با دریافت مشاوره های رایگان و برگزاری جلسات تخصصی در هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

آمریکا با جمعیت دانشجوی بین المللی بیش از 1 میلیون نفر به عنوان برترین مقصد مهاجرت تحصیلی در جهان شناخته می شود ، یکی از دلایل اصلی هجوم دانشجویان و مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل ، شهرت بسیار خوبی است که دانشگاه ها و مدارک تحصیلی ایالات متحده دارند.

تنوع یکی دیگر از عوامل متمایز کننده است که دانشجویان را برای ادامه تحصیلات عالی در ایالات متحده جذب می کند ، این کشور همچنین فرصت های کاری فراوانی را در طول و پس از اتمام دوره های تحصیلی برای دانش آموزان فراهم می کند.

برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا به ویزای تحصیلی نیاز است که از مهم ترین شرایط دریافت این ویزا نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های آمریکا است ، پس از ورود به خاک این کشور دانشجو بایستی به اداره پلیس مراجعه کرده و برای دریافت مجوز اقامت موقت اقدام کند ، دانشجو پس از اتمام دوره تحصیل خود در دانشگاه های آمریکا می تواند به مدت یک سال در این کشور مانده و در جستجوی کار مناسب برای خود باشد و پس از آن برای دریافت ویزای کاری اقدام کند.

مقاله تحصیل در آمریکا را بخوانید و اطلاعات بسیار مفیدی در این باره کسب کنید. 

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

سیستم آموزش با کیفیت و پربازده 

بر اساس رتبه بندی های برجسته بین المللی، 13 تا 15 کالج و دانشگاه آمریکایی در بین 20 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. همچنین طبق آمار از همه آمریکایی های 25 ساله و بالاتر 84.6 درصد از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند.

برای کسانی که به دنبال بهترین آموزش در جهان هستند، آمریکا مقصد عالی می باشد که سیستم آموزش با کیفیت و پربازده ای را در اختیار شهروندانش قرار می دهد. آن ها شاید آکسفورد یا کمبریج نداشته باشند، اما هاروارد، ییل، پرینستون و استنفورد تنها تعدادی از دانشگاه های برتر آن هستند که می توانید در آن ها مدرک دریافت کنید.

دانشگاه های گران و سخت گیر

در ابتدا از مزایای سیستم اموزشی آمریکا گفتیم، اما لازم است به دانشگاه های گران و سخت گیر این کشور نیز اشاره کنیم. 

به طور کلی دانشگاه های آمریکا در صورتی که نتوانید بورسیه تحصیلی به دست آورید، در میان گران ترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند. علاوه بر شرایط و روند پذیرش در آن ها نیز در مقایسه با اروپا بسیار سخت گیرانه تر می باشد.

اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید و در حال تحقیق و بررسی هستید ، اطلاعات مفید و ارزشمند مقالات زیر را مطالعه کنید.

اخذ اقامت آمریکا از طریق کار

بسیاری از مهاجران با استفاده از کارت سبز مبتنی بر کار به آمریکا می آیند و اخذ اقامت آمریکا از طریق کار را انتخاب می کنند که در پنج دسته مختلف بر اساس مهارت ها یا مزایای دیگری که برای کشور به ارمغان می آورد صادر می شود.

چهار دسته اول – به نام های EB-1، EB-2، EB-3 و EB-4 – بر مهارت هایی که شما به عنوان یک کارمند به ارمغان می آورید تمرکز دارند ، در برخی موارد به یک کارفرمای آمریکایی برای حمایت مالی از درخواست شما نیاز دارید ؛ در برخی دیگر ، شما باید توانایی های فوق العاده یا آموزش های تخصصی را نشان دهید.

در صورتی که کارفرمایان نتوانند متقاضی واجد شرایطی در ایالات متحده پیدا کنن د، می توانند از یک کارگر خارجی با مهارت های تخصصی حمایت مالی کنند ، انواع مختلفی از ویزای کار وجود دارد ؛ برخی از آنها برای یک دوره زمانی خاص هستند ، پس از آن کارگر خارجی باید به کشور مبدا خود بازگردد یا برای ویزای طولانی مدت اقدام کند.

برای کار در کشور آمریکا بایستی در میان فرصت های کاری موجود در بازار کار این کشور چند گزینه را انتخاب کرده و رزومه کاری خود را به کارفرماها ارسال کنید ، در صورت تمایل کارفرما از جانب شما برای ویزای کار اقدام خواهد کرد.

فرصت های شغلی متنوع و بسیار در آمریکا

کسب درآمد چیزی است که آمریکایی ها به آن افتخار می کنند و تنها 5.5 درصد از جمعیت این کشور بیکار هستند. ایالات متحده همچنین مرتبا در رتبه پنج کشور برتر جهان از نظر بهره وری نیروی کار قرار دارد. فرصت های شغلی متنوع و بسیار زیادی در دسترس شهروندان قرار دارد و آنان به سخت کوشی و کار سخت مشهور هستند، البته مزد خود را نیز به درستی می گیرند.

کارفرمایان مایلند به دنبال بهترین استعدادها در خارج از کشور باشند تا کسب و کار خود را تقویت کنند. اگر مهارتی دارید که یک شرکت آمریکایی به آن نیاز دارد، آن ها اغلب به هر نحوی که می توانند به شما کمک می کنند، از سازماندهی ویزا گرفته تا کمک به شما برای یافتن خانه و اقامت.

هنگامی که در این کشور هستید، می توانید از امنیت و رضایت شغلی خوبی برخوردار شوید و با ارائه یک اخلاق کاری خوب و وجدان کاری مناسب، زندگی شما می تواند شکوفا شود. همچنین در زمینه های الکترونیک، نفت، امور مالی، داروسازی، وسایل نقلیه موتوری، هوا فضا، مخابرات، مواد شیمیایی، نرم‌افزار و سرگرمی اگر دارای تخصص باشید می توانید درآمدهای بالایی در آمریکا کسب کنید.

اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری به ویژه برای افراد خوداشتغال و افراد تجاری جالب است ، اگر آنها به اندازه کافی پول یا سایر دارایی ها را در اختیار داشته باشند ، گرین کارت سرمایه گذار فرصت خوبی برای رسیدن به ایالات متحده بدون زمان انتظار طولانی است.

گرین کارت EB-5 برای سرمایه گذارانی صادر می شود که بین 900000 تا 1.8 میلیون دلار برای ایجاد شغل در جوامع آمریکایی هزینه می کنند ، جزئیات بسته به کشور شما متفاوت است.

علاوه بر این باید یک طرح کسب و کار ارائه دهید که توضیح می دهد اقتصاد ایالات متحده چگونه از سرمایه گذاری شما سود می برد ؛ حداقل ده شغل تمام وقت برای کارگران آمریکایی ایجاد یا حفظ کند ؛ در یک کسب و کار جدید سرمایه گذاری کنید یا یک کسب و کار را خریداری و بازسازی کنید ؛ نقش فعالی در شرکت خود داشته باشید و ثابت کنید که سرمایه شما از راه های غیرقانونی به دست نیامده است.

در همین راستا مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آمریکا را بخوانید با تمام جزئیات سرمایه گذاری و انواع شرکت های قابل ثبت یا خرید در آمریکا آشنا شوید.

 اخذ اقامت آمریکا  از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از روش های دریافت گرین کارت آمریکا ثبت شرکت در این کشور است ، به طور کلی ، هیچ محدودیتی برای مالکیت خارجی یک شرکت تشکیل شده در ایالات متحده وجود ندارد ، رویه یک شهروند خارجی برای تشکیل شرکت در ایالات متحده مانند یک مقیم ایالات متحده است ، بهترین ساختار تجاری در هنگام تشکیل یک تجارت در ایالات متحده یک شرکت LLC یا با مسئولیت محدود است ، برای داشتن یک شرکت یا LLC ، داشتن شهروندی آمریکا یا داشتن کارت سبز ضروری نیست ؛ هر یک از انواع شرکت های موجود در آمریکا شرایط خاص خود را برای تاسیس و راه اندازی دارند که با تماس با دفاتر موسسه می توانید از جزئیات دقیق آن ها مطلع شود.

توجه داشته باشید به عنوان یک فرد غیر مقیم که به دنبال ثبت شرکت  در آمریکا هستید ، مراحل بیشتری نسبت به یک مقیم ایالات متحده باید طی کنید و اگر اشتباهی مرتکب شوید ، نقاط منفی بیشتری دارید ، به عنوان مثال، مسائل مالیات بر درآمد برای افراد غیر مقیمی که می خواهند درآمد خود را از ایالات متحده خارج کنند ، بیشتر است.

اخذ اقامت آمریکا از طریق خرید ملک

آیا اخذ اقامت آمریکا از طریق خرید ملک ​ ممکن است؟ یکی از روش های ساده سرمایه گذاری در ایالات متحده خرید ملک در این کشور است ، برای خرید ملک در این کشور هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و هر کسی می تواند بدون توجه به اینکه تابعیت آمریکا را داشته باشد، برای اجاره و خرید ملک در آمریکا اقدام کند ،  شما حتی می توانید برای وام مسکن در آمریکا به عنوان یک غیر شهروند در صورت نیاز درخواست دهید ، با این حال ، صاحبان املاک به عنوان یک فرد خارجی بدون شهروندی با قوانین مالیاتی پیچیده تری مواجه خواهند شد ، در ضمن توجه داشته باشید که تنها  با خرید ملک در آمریکا نمی توان مجوز اقامت یا گرین کارت این کشور را دریافت کرد.

اخذ اقامت آمریکا از طریق خرید ملک ​

وکیل مهاجرت به آمریکا

 افراد علاقمند به مهاجرت به آمریکا پس از بررسی روش های موجود برای مهاجرت به دنبال فردی مطمین برای مشاوره هستند ، باید بیان کرد که در میان رشته های تحصیلی ارائه شده در زمینه حقوق در دانشگاه های جهان رشته تحصیلی مهاجرت ارائه نمی شود و عنوان وکیل مهاجرت به آمریکا وجود ندارد ؛ البته تنها در کشور هایی نظیر کاناد یا استرالیا اداره مهاجرت آن ها به افراد واجد الشرایط یک مجوز  به عنوان وکیل مهاجرت اعطا می کنند و برای کشور های دیگر مانند آمریکا کاربردی ندارد.

موسسه های مهاجرتی به آمریکا

پیش از این بیان کردیم که مشاوره با افراد شایسته و دارای تجربه در زمینه  روش های قانونی مهاجرت یکی  از مهم ترین  مراحل مهاجرت به شمار می آید ، شایسته ترین  انتخاب برای امر  مشاوره موسسه های مهاجرتی هستند ، البته باید توجه داشت که  انتخاب در بین موسسه های مهاجرتی موجود  نقش مهمی در چگونگی گذراندن این مراحل دارد

موسسه های مهاجرتی به آمریکا

مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا 

مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا می تواند اطلاعات مناسبی از این امر در اختیار شما بگذارد و دید شما را نسبت به این موضوع وسعت ببخشد تا بهتر و دقیق تر بتوانید تصمیمی در این زمینه اخذ نمایید.

مهاجرت و نقل مکان به آمریکا با هرجای دیگری در دنیا تفاوت دارد، چون این کشور قواعد و قانون خاص خود را برای پذیرش مهاجر دارد که با کشورهای اروپایی متفاوت است. البته در حال حاضر ایرانیان و شهروندان چند کشور دیگر برای مهاجرت به این کشور با محدودیت های شدیدی مواجه هستند؛ اما اگر شرایط خاص آنان را داشته باشید قادر به مهاجرت به آمریکا نیز می باشد. 

آماری از مهاجرت ایرانیان به آمریکا

جالب است بدانید که بین سال های 1980 و 2000، جمعیت مهاجر ایرانی به آمریکا بیش از دو برابر شد و از 122 هزار نفر به 283 هزار نفر رسید. این رشد جمعیت در قرن بیست و یکم ادامه یافت، البته با سرعت کمتر، که به تعداد 385 هزار نفر تا سال 2019 رسید.

در ادامه و در جدول زیر تعداد مهاجرین در چند سال گذشته از کشورمان به آمریکا را مشاهده خواهید کرد:

سال نرخ مهاجرت در 1000 نفر تغییر نسبت به سال قبل
2023 -0.463 8.5% کاهش
2022 -0.506 7.83% کاهش
2021 -0.549 7.11% کاهش
2020 -0.591 6.78% کاهش

همانطور که مشاهده می کنید از زمان شروع بیماری کرونا تاکنون میزان مهاجرت از کشورمان به آمریکا کاهش یافته است. البته این میزان از سال 2017 که محدودیت های شدیدی برای مهاجرت ایرانیان و برخی از شهروندان دیگر کشورها در نظر گرفته شد، با کاهش مواجه شده است.

مزایای مهاجرت به آمریکا

می توانیم به جرات بگوییم که آمریکا از معدود کشورهایی در جهان می باشد که مزایای مهاجرت به آن تمامی ندارد. آن ها توانسته اند با شعر رویای آمریکایی بسیاری از نوابغ و نخبه های جهان را به کشور خود برده و از آن ها استفاده نمایند. البته نباید فراموش کنیم که در قبال آن نیز رفاه و اسایش مناسبی نیز برای شهروندان خود فراهم آورده است.

در ادامه برخی از مطرح ترین و مهم ترین مزایای مهاجرت به این کشور را خواهیم شناخت.

نگرش «می توانم» آمریکایی

نگرش «می توانم» آمریکایی و مثبت اندیشی تقریباً در رگ های هر آمریکایی جریان دارد. این کشور بر این ایده بنا شد که هر کسی می تواند به هر چیزی که در ذهنش دارد دست یابد؛ بنابراین جای تعجب نیست که اکثر آمریکایی ها به طور کامل از شک و تردید و منفی بافی، خالی به نظر می‌رسند.

با وجود تقریبا 200 ملیت مختلف که در حال حاضر ایالات متحده را خانه می نامند، این جا کشوری است که آموخته تنوع را بپذیرد و آن را جشن بگیرد. شما نه تنها دوستان جدید آمریکایی زیادی پیدا خواهید کرد، بلکه با افرادی از سراسر جهان آشنا خواهید شد.

برای مهاجرت به آمریکا به اطلاعات بسیاری نیاز دارید مقالات زیر را هم مرور کرده و آگاهی خود را افزایش دهید.

سیستم بهداشت و درمان مدرن و کامل

مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده یکی از بهترین ها در جهان است. بیمارستان هایی که بودجه خوبی دارند، کارکنان آموزش دیده و نوآوری های پزشکی پیشرو در جهان به این معنی است که می‌توانید مطمئن باشید در صورت نیاز بهترین درمان را دریافت خواهید کرد.

از سال 1975 بیش از 90 درصد از تمام نوآوری های پزشکی را می توان به ایالات متحده اختصاص داد. آمریکا همچنین در زمینه مراقبت از دندان در جهان پیشتاز است و با افتخار به برخی از سفیدترین و صاف ترین لبخندهای جهان می بالد.

به طور طبیعی، سیستم بهداشت و درمان مدرن و کامل هزینه دارد و بسیاری از مهاجران بالقوه نگران هزینه مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده هستند. با این حال، کارفرمایان اغلب سیاست های مراقبت های پزشکی و دندانپزشکی سخاوتمندانه ای را به عنوان بخشی از بسته حقوقی شما ارائه می دهند که حتی ممکن است شرکا و فرزندان وابسته را نیز پوشش دهد.

اقتصادی قوی و بسیار قدرتمند

قدرت اقتصادی آمریکا کمک کرده تا طوفان های رکود جهانی و بحران های مالی را پشت سر بگذارد. دلار آمریکا ارز ذخیره اولیه جهان است که نشانه ای مطمئن از ثبات و احترام می باشد. بررسی همه کشورهای OECD نشان می دهد که آمریکایی ها از بالاترین میانگین درآمد خانوار در جهان برخوردار هستند.

علاوه بر این آمریکا کشوری ارزان قیمت است. ایالات متحده از نظر مقرون به صرفه بودن و امنیت غذا در فهرست جهانی امنیت غذایی در رتبه اول قرار گرفته است به طوری که اکثر مهاجران مطمئناً از کاهش هزینه های مربوط به سوخت و مواد غذایی خود خرسند خواهند شد. ضمن اینکه به دلیل فراوانی نسبی و قیمت پائین زمین، مسکن ارزان تر از بسیاری از کشورهای دیگر است. آمریکا اقتصادی قوی و بسیار قدرتمند در جهان امروز دارد.

حمل و نقل مدرن، منظم و ارزان

حمل و نقل در ایالات متحده بسیار در دسترس است، انواع مختلفی از روش های حمل و نقل مانند اتومبیل، اتوبوس، مترو، قطار، هواپیما و غیره وجود دارد. ایالات متحده شبکه ای به طول 4 میلیون مایل از جاده های عمومی دارد که به همه خودروهای حمل و نقل شخصی اجازه می دهد آزادانه تردد کنند.

هر روز هفته، آمریکایی ها 35 میلیون بار سوار وسایل نقلیه عمومی می شوند. علاوه بر این، حمل و نقل عمومی یک صنعت 58 میلیارد دلاری است که نزدیک به 400 هزار نفر را استخدام می کند. در تمامی شهرهای این کشور شما حمل و نقل مدرن، منظم و ارزان را تجربه خواهید کرد که در کلان شهرها تنوع آن ها نیز بسیار افزایش می یابد.

دسترسی به آخرین و جدیدترین تکنولوژی ها

ایالات متحده از اواخر قرن نوزدهم در تحقیقات علمی و نوآوری های تکنولوژیکی پیشرو بوده است. تا آوریل 2010 بیش از 77 درصد از خانواده های ایالات متحده حداقل یک رایانه داشته اند و 68 درصد از خدمات اینترنت سرعت بالا برخوردار بودند. آمریکا در تحقیقات علمی و عوامل تاثیرگذار در جهان پیشتاز است.

یکی از مزایای بزرگ خرید در ایالات متحده دسترسی به فناوری با قیمت بسیار پایین تر از سایر نقاط جهان است. تلفن های همراه و محصولات کامپیوتری مطمئنا بسیار ارزان تر از اروپا و آسیا هستند. این امر به این دلیل است که بسیاری از محصولات در ایالات متحده تولید می شود و سپس به کشورهای دیگر صادر می شود.

همچنین شهروندان آمریکایی از دیگر کشورهای جهان بسیار سریع تر به آخرین تولیدات الکتریکی و کامپیوتری دست پیدا می کنند. به نوعی شما با زندگی در آمریکا دسترسی به آخرین و جدیدترین تکنولوژی ها را همواره تجربه خواهید نمود.

دسترسی به آخرین و جدیدترین تکنولوژی ها

فضایی دلباز برای نفس کشیدن

قابل انکار نیست که ایالات متحده آمریکا بزرگ است. در واقع آنقدر عظیم است که تگزاس به تنهایی سه برابر بریتانیا است. در نتیجه، آمریکایی ها بیش از دو برابر میانگین فضای زندگی ساکنان اتحادیه اروپا لذت می برند. این همچنین به این معنی است که قیمت زمین، و متعاقبا قیمت ملک، به طور کلی مقرون به صرفه تر است، البته به استثنای شهر نیویورک، لس آنجلس و چند شهر گران دیگر.

البته برای ما ایرانی ها که کشورمان وسعت بسیار و تنوع آب و هوایی زیادی داریم و اکثر نسل هایمان در خانه های بزرگ و دلباز زندگی کرده ایم، شاید این مورد آن چنان هیجان آور نباشد. اما برای سایر کشورها به خصوص اروپایی ها، آمریکا فضایی دلباز برای نفس کشیدن و زندگی کردن است.

در یک مورد فقط بیش از 20 هزار مایل مربع پارک ملی و مناطق حفاظت شده برای پیاده روی و سواری در اطراف وجود دارد. هر زمان که می خواهید از همه چیز دور شوید و به دور از شهر و شلوغی و ماشین ها باشید، در آمریکا با کمی رانندگی فضا برای شما مهیا می شود.

طبیعتی زیبا، بکر و منحصر به فرد

در حالی که ما در مورد فضاهای باز آمریکا صحبت می کنیم، باید گفت آن ها نه تنها فراوانند، بلکه به طرز چشمگیری زیبا و خاص هستند. دریاچه های وسیعی به اندازه یک کشور کوچک، رشته کوه های ناهموار برای اسکی و کوهنوردی و خطوط ساحلی در دو اقیانوس وجود دارد. از گرند کنیون گرفته تا اورگلیدز، شگفتی های طبیعی زیادی برای تفریح و کشف وجود دارد، انتخاب دشوار این است که از کجا شروع کنیم.

58 پارک ملی ایالات متحده و پارک های مدیریت شده و مناطق بیابانی بی شماری توسط یک اکوسیستم فوق العاده متنوع پر شده است. این مکان ها خانه 784 گونه مختلف پرنده، 428 پستاندار مختلف و 606 خزنده و دوزیستان مختلف است. تنوعی که از لحاظ ساختار طبیعی در آمریکا وجود دارد، بسیار خاص و متفاوت است.

وسعت گسترده آمریکا به این معنی است که شما آب و هوای متناسب با نیازهای خود را پیدا خواهید کرد. از تابش خورشید در سراسر سال کالیفرنیا تا زمستان های یخی آلاسکا، آمریکا همه چیز را در کنار هم دارد، طبیعتی زیبا، بکر و منحصر به فرد.

پاسپورت قوی و معتبر

پس از اخذ شهروندی ایالات متحده می توان به راحتی به هر نقطه ای سفر کرد. از آنجایی که شخصی با موفقیت پاسپورت ایالات متحده خود را به دست آورد، برنامه ریزی برای سفر بسیار راحت است. شما نیازی به پشت سر گذاشتن بسیاری از روندهای اداری و دفتری در سفارت های دیگر کشورها ندارید. پاسپورت قوی و معتبر آمریکا یکی از بزرگترین مزایای مهاجرت به این کشور است.

بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت ها، ارزش و اعتبار پاسپورت آمریکا رتبه سوم در جهان را به خود اختصاص داده است. این رتبه بندی با توجه به تعداد کشورهایی که هر دولت با آن ها قرارداد لغو روادید دارد و می توان بدون اخذ ویزا به آن جا سفر کرد، صورت می گیرد. داشتن پاسپورت آمریکا اجازه سفر به 173 کشور در جهان بدون نیاز به اخذ ویزا را به دارندگان پاسپورت آمریکایی می دهد.

پاسپورت قوی و معتبر

پس از اخذ شهروندی ایالات متحده می توان به راحتی به هر نقطه ای سفر کرد. از آنجایی که شخصی با موفقیت پاسپورت ایالات متحده خود را به دست آورد، برنامه ریزی برای سفر بسیار راحت است. شما نیازی به پشت سر گذاشتن بسیاری از روندهای اداری و دفتری در سفارت های دیگر کشورها ندارید. پاسپورت قوی و معتبر آمریکا یکی از بزرگترین مزایای مهاجرت به این کشور است.

بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت ها، ارزش و اعتبار پاسپورت آمریکا رتبه سوم در جهان را به خود اختصاص داده است. این رتبه بندی با توجه به تعداد کشورهایی که هر دولت با آن ها قرارداد لغو روادید دارد و می توان بدون اخذ ویزا به آن جا سفر کرد، صورت می گیرد. داشتن پاسپورت آمریکا اجازه سفر به 173 کشور در جهان بدون نیاز به اخذ ویزا را به دارندگان پاسپورت آمریکایی می دهد.

معایب مهاجرت به آمریکا​

معایب مهاجرت به آمریکا

تا این قسمت از مقاله مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا شما را با برخی از مهم تریم مزیت های مهاجرت به این کشور آشنا کردیم، البته لازم به ذکر است که مزایای این کار بسیار بیشتر می باشد و ویژگی ها و امتیازهای بیش تری با این عمل به مهاجرین می رسد که از حوصله این مطلب خارج است.

در مقابل این مزایا نمی توان گفت که مهاجرت و نقل مکان به آمریکا هیچ گونه عیب و ایرادی ندارد. برخی معایب نیز وجود دارند و باید به آن ها توجه کرد که در ادامه مهم ترین آن ها را به شما خواهیم گفت.

هزینه های دلاری و گران

هزینه بالای زندگی یکی از بزرگترین معایب زندگی در ایالات متحده است. برای بسیاری از مهاجرین، کسب درآمد و شروع به کار مشکل و مدتی زمان لازم است تا بتوانند به زندگی در این کشور خو گرفته و به نوعی گلیم خود را از آب بیرون بکشند. در این صورت با نبود درآمد و خرج از سرمایه، تامین مخارج به دلار سخت و مشکل است.

به خصوص که در شهرهای پرهزینه ای مانند نیویورک یا سانفرانسیسکو زندگی کنید، پس انداز کردن پول در این شهرها تا حدودی غیرممکن خواهد بود. حتی در شهری کم‌ هزینه هم ممکن است هزینه های دلاری و گران برای شما مشکل درست کنند.

شرایط خشونت در برخی از مردم

به گفته بسیاری از تحلیلگران، ایالات متحده یک مشکل گسترده خشونت با اسلحه دارد. به دلیل حداقل مقررات و مخالفت با قوانین سختگیرانه توسط بسیاری از مردم، این کشور هر ساله تعداد زیادی از جنایات مربوط به اسلحه رنج می برد. با اینکه قانون با آن ها به شدت برخورد می کند، اما بازهم شرایط خشونت در برخی از مردم در این زمینه دیده می شود.

معظل زبان

جالب است بدانید اگرچه انگلیسی زبان رسمی در آمریکا است، اما بیش از 350 زبان در ایالات متحده صحبت می شود. بسیاری از مهاجران ممکن است نیاز به شرکت در آزمون مهارت زبان انگلیسی داشته باشند اگر انگلیسی زبان اول آنها نباشد. جدای از این بسیاری از افراد در یادگیری زبان انگلیسی نیز با مشکل مواجه هستند و باید زمان زیادی صرف کنند تا قادر به درک و صحبت با این زبان باشند.

سیستم مالیاتی پیچیده

سیستم مالیاتی پیچیده و پر از تبصره و قانون آمریکا برای اکثر مهاجرین به خصوص مهاجرین ایرانی که چندان با چنین مالیاتی آشنایی ندارد، مشکل ساز و سخت است. ضمن اینکه قوانین مربوط به آن نیز همواره در حال تغییر می باشد که این کار را برای مهاجرین سخت می کند تا بتوانند آن را درک کرده و کاملا به آن مسلط شوند.

محدودیت های ایرانیان برای مهاجرت به آمریکا

شاید مستحضر باشید که پس انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و در تاریخ مارس 2017 وی قوانینی را به تصویب کنگره رساند که در آن ها شهروندان ایرانی و چند کشور دیگر برای مهاجرت و حتی ورود به آمریکا با محدودیت های شدید و بسیاری مواجه هستند و لغو آن ها به نوعی غیر ممکن است. باید بگوییم که شهروندان این کشورها باید حتما دلیل موجه برای ورود به آمریکا داشته باشند و حتما باید توسط مقامات تائید شود.

وزارت امور خارجه آمریکا بر این تأکید کرده است که درخواست اتباع این کشورها برای گرفتن ویزای امریکا، توسط افسر کنسولی بررسی می شود تا واجد شرایط بودن آن تائید شود. با توجه به گفته های مقامات آمریکایی تنها افرادی که دارای ویزا و سند معتبری برای مهاجرت به این کشور باشند، امکان سفر به آمریکا را دارند.

البته افرادی که موفق به دریافت اقامت دائم، گرین کارت و یا تابعیت آمریکا شده اند با محدودیتی رو به رو نیستند. همچنین افرادی که بتوانند پس از این قانون اقامت دائم و تابعیت آمریکا را به دست آورند نیز شامل این قانون نمی شوند.

محدودیت های ایرانیان برای مهاجرت به آمریکا

سوالات پر تکرار مهاجرت به آمریکا

علاوه بر گرین کارت ویزاهای موقت برای بازدید ، کار یا تحصیل در آمریکا وجود دارد که بسیاری از علاقمندان مهاجرت به این کشور از آن استفاده می کنند ، چنین ویزاهایی که به طور رسمی « ویزاهای غیر مهاجرتی » نامیده می‌شوند اغلب قابل تمدید هستند و برای چندین بازدید مناسب هستند که ممکن است به شما اجازه دهد چندین سال در آمریکا زندگی کنید و پس از گذشت  5 سال برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کنید.

بزرگترین گروهی که وارد ایالات متحده می شوند از طریق مهاجرت خانواده محور است ، شهروندان ایالات متحده و مقیم قانونی می توانند همسر یا نامزد خارجی و همچنین فرزندان مجرد را به همراه خود وارد این کشور کنند ، آنها همچنین ممکن است از خواهر و برادرهای 21 ساله یا بزرگتر و والدین حمایت کنند.

دانشجو پس از اتمام دوره تحصیل خود در دانشگاه های آمریکا می تواند به مدت یک سال در این کشور مانده و در جستجوی کار مناسب برای خود باشد و پس از آن برای دریافت ویزای کاری اقدام کند.

گرین کارت EB-5 برای سرمایه گذارانی صادر می شود که بین 900000 تا 1.8 میلیون دلار سرمایه گذاری کنند ،  باید یک طرح کسب و کار ارائه دهید ؛ حداقل ده شغل تمام وقت برای کارگران آمریکایی ایجاد کنید ؛ در یک کسب و کار جدید سرمایه گذاری کنید یا یک کسب و کار را خریداری و بازسازی کنید و نشان دهید که سرمایه شما قانونی است.

خیر ، تنها  با خرید ملک در آمریکا نمی توان مجوز اقامت یا گرین کارت این کشور را دریافت کرد.

بله، اما دسترسی به آن به سادگی دیگر کشورها نیست و تحت شرایط و قوانین خاص و بسیار محدودی این امکان وجود خواهد داشت.

 این قوانین محدود کننده از مارس سال 2017 به بعد آغاز شده است.

طبق آخرین آمار چیزی در حدود 5.5 درصد از جمعیت این کشور بیکار هستند.

 در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی کلیات روش های قانونی مهاجرت به آمریکا را بیان کردند ، با تماس با دفتر غرب و مرکز تهران و همچنین دفتر شیراز می توانید از جزئیات مهاجرت به این کشور مطلع شوید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را نیز بخوانید تا با مقاصدی ارزان و دست یافتنی در جهان آشنا شوید.

مهاجرت به کشورهای مختلف از قاره های متفاوت را با مطالعه مقالات زیر مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (4 امتیاز)
منو
خانه