فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ارمنستان

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ارمنستان در برگیرنده موارد خاصی است که برای مهاجران جذاب است ، فرهنگ ارمنی مظهر طبیعت جاده ابریشم است.

آداب و رسوم متمایز و اشکال هنری منحصر به فرد ارمنستان محصول جانبی آمیختگی تمدن های غربی و شرقی در طول قرن هاست ،  قهرمانان اساطیری که از خدایان یونانی الهام گرفته شده و تحت اعتقادات ارتدکس تغییر شکل داده اند ، از طریق سنت شفاهی و ادبی زنده می شوند  معابد هلنیستی با صومعه هایی رقابت می کنند که بازتابی از همتایان گرجی خود هستند برای کسب اطلاع  از ویژگی های مهاجرت به ارمنستان با  شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید.

امروزه ارمنستان به عنوان یکی از قدیمی ترین ملت های روی زمین شناخته می شود و فرهنگ منحصر به فرد آن گواهی بر انعطاف پذیری روح انسان است ، مسافرانی که به ارمنستان می ‌روند می‌توانند پیش‌ بینی غواصی هیجان‌ انگیزی در هزاران سال تاریخ داشته باشند که اکنون  در زیبایی در معماری توف صورتی ، تئاترهای پرجنب ‌وجوش و نقاشی ‌های مشهور جهانی منعکس می شود.

سنت های فرهنگی ارمنستان فوق العاده غنی و متنوع است ، در واقع این کشور به دلیل داشتن بیش از 4000 بنای تاریخی که دوره‌ های مختلف تاریخ کشور را نشان می ‌دهند ، اغلب « موزه فضای باز » نامیده می‌شود ؛ ارمنی ها اولین مردمی بودند که در سال 301 مسیحیت را به عنوان یک دین دولتی پذیرفتند ، این کشور دارای بنا های معماری شگفت انگیز هست.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ارمنستان

در فیلم و پادکست اطلاعات کلی و بسیار مفید در خصوص فرهنگ مردم ارمنستان ارائه شده است که در واقع مهمترین موضوعات مقاله را پوشش می دهد.

پادکست فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ارمنستان​

فرهنگ ارمنی باستان

 آشنایی با فرهنگ ارمنی باستان برای افراد خواهان زندگی در ارمنستان جذاب است ، چرا که می توانند در  وقت آزاد خود از جاذبه های فرهنگی این کشور لذت ببرند ، در سال ‌های 2010 تا 2011 ، باستان ‌شناسان مجموعه ‌ای از اکتشافات تکان دهنده را در مجموعه غار آرنی-1 در ارمنستان انجام دادند ، این غار که فقط در 100 کیلومتری جنوب شرقی پایتخت کلان شهر ایروان قرار دارد ، حاوی قدیمی ترین کفش چرمی شناخته شده جهان ( حدود 3500 سال قبل از میلاد ) ،  دامن حصیری ( حدود 3900 سال قبل از میلاد ) و کارخانه شراب سازی ( 4000  قبل از میلاد ) است ، این یافته‌ ها رکورد های بین ‌المللی را ثبت کردند و در عین حال آنچه را که مدت ‌ها شناخته شده بود تأیید می ‌کردند ، خاستگاه فرهنگ ارمنی به دوران باستان بازمی‌گردد.

موقعیت رشک برانگیز ارمنستان در مرکز جهان ، آن را به یک هدف طبیعی برای گسترش امپراتوری ها در شرق و غرب تبدیل کرده است  ؛ ماد ها ، آشوری ‌ها ، رومی‌ ها ، عرب ‌ها ، پارس ‌ها ، بیزانسی ‌ها ، ترک‌ ها ، روس ‌ها و حتی مغول ‌ها همگی در برهه ‌ای از زمان ادعای ارمنستان را داشتند ؛ با این حال در ارمنستان ، فرهنگ با پذیرش مسیحیت به عنوان دین دولتی در سال 301 پس از میلاد به نقطه تعیین کننده خود رسید ؛ از آن زمان به بعد ، ایمان به طور قابل توجهی بر تمام جنبه های زندگی ارمنی ، از جمله معماری ، ادبیات ، موسیقی و هنر های تجسمی تأثیر گذاشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

قصد مهاجرت به چه کشوری را دارید؟ مشاوران رجبیکامل ترین اطلاعات را در اختیار شما خواهند گذاشت.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

موسیقی ارمنی

موسیقی ارمنی

موسیقی ارمنی شامل ژانر های سکولار و مذهبی است که به همان اندازه که قدیمی هستند متنوع هستند ، از لحاظ تاریخی حوزه داستان نویسان رمانتیک و بازیگران حرفه ای عامیانه ، موسیقی سنتی با ورود مسیحیت شروع به تغییر از سکولار به مقدس کرد ، بازدیدکنندگان این کشور امروزه می توانند موسیقی ارمنی را در گوشه و کنار کشور بشنوند ، زیرا کلیسا ها ، سالن های کنسرت و رستوران ها هنوز با آواز های باستانی و صدای ساز های ملی از جمله کمانچه ، دودوک و ساز طنین انداز هستند ؛ با وجود غرور عمیق در میراث خود ، ارمنی ها نیز به خوبی با بیان های موسیقی مدرن سازگار شده اند ، موسیقی کلاسیک ، جاز ، راک ، هیپ هاپ یا پاپ ، صحنه موسیقی ارمنستان طیف گسترده ای از ژانر ها را ارائه می دهد.

معماری ارمنی

معماری ارمنی را می‌ توان در نام مستعار این کشور « کشور سنگ ‌ها » خلاصه کرد ، به اعتبار شهرتش ، بیشتر زمین از منظره کوهستانی نا هموار تشکیل شده است که توسط قله های تیز و دامنه های صخره ای مشخص شده است ، معماران محلی در اطراف مناظر خشن در منطقه ای مستعد زلزله مجبور شدند خود را با محیط خود وفق دهند و امروزه ساخت و سازهای دقیقی از سنگ در سرتاسر زمین دیده می شود.

 کلیسا ها و صومعه ها به طور خاص ساخته شده اند تا برای قرن ها دوام داشته باشند و به طور یکپارچه با محیط خود ترکیب شوند ؛ اگرچه ارمنستان بیشتر به خاطر کلیسا ها و کلیسا های مسیحی اش شناخته شده است ، معابد هلنیستی و کاروانسرا های جاده ابریشم نیز در این چشم انداز پراکنده هستند ، با ورود روس ها به قرن نوزدهم ، پیشرفت‌ های جدیدی در معماری ارمنی به وجود آمد که مهمترین آنها ساخت شاهکار های توف سیاه و صورتی است که امروزه ایروان و گیومری به آن شهرت دارند.

هنر های کاربردی ارمنستان

هنر های کاربردی ارمنستان در طول قرن ها توسعه یافت ، زیرا صنعتگران محلی شیوه های تسخیر تمدن ها را جذب کردند و از مهارت های تازه به دست آمده خود برای ایجاد موزاییک های پر جنب و جوش از آثار هنری استفاده کردند.

سفالگران ، جواهرسازان و بافندگان ارمنی مهارت های خود را به فرزندان خود منتقل کردند و امروزه صنایع دستی ارمنی با طرح های استادانه و رنگ های غنی خود خیره می شود.

سفال های مربوط به قرن هفتم قبل از میلاد ، جواهرات عصر برنز و تابلو فرشی از فرش های قرون وسطایی که زمانی توسط مارکوپولو ستایش می شد.

همچنان بازدیدکنندگان این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد ؛ گردشگران می‌توانند نمونه‌ های تاریخی را در موزه ‌ها تحسین کنند ، تجارت ‌های باستانی را که در کارخانه‌ های خاص انجام می‌شود تماشا کنند و محصولات دست ‌ساز را برای خود خریداری کنند.

هنر های کاربردی ارمنستان

تئاتر ارمنی

به گفته پلوتارک ، اولین تئاتر ارمنی شناخته شده در این کشور در زمان تیگران کبیر در سال 69 قبل از میلاد ساخته شد و اگرچه رشد تئاتر محلی به دلیل فتوحات متعددی که تاریخ ارمنستان را مشخص کرده است متوقف شد ، عشق به تئاتر باقی ماند و راه را برای آن هموار کرد ، حماسه ها ، طنز ها و میم های پیچیده که تئاتر ارمنی را تعریف کردند.

 قرون 19-20 شاهد رشد شدیدی در رپرتوار تئاتر ارمنستان بود : گروه های فرهنگ و نمایش تا تفلیس ، قسطنطنیه و باکو سفر کردند ، در حالی که تئاتر های ارمنی در مسکو ، کیف و دیگر شهر ها افتتاح شد ؛ تئاتر هایی که توسط نمایشنامه نویسان برجسته در ایروان تأسیس شده بودند به خاطر نمایشنامه های محلی ، اروپایی و آمریکایی خود شهرت داشتند و امروز پایتخت هنوز بیش از 20 تئاتر دولتی و خصوصی دارد.

شاید بخواهید با فرهنگ و آداب و رسوم برخی دیگر از کشورها هم آشنا شوید، مقالات زیر را مطالعه و بررسی کنید.

فولکلور ارمنی

فولکلور ارمنی از طریق هزاران افسانه ، ترانه های عامیانه ، ضرب المثل ها ، معما ها و حماسه ها حفظ شده است ، بسیاری از قهرمانان و افسانه‌ ها ریشه در فرهنگ ارمنی پیش از مسیحیت دارند و تحت تأثیر ملل دورتر از روم قرار داشتند ؛ با اختراع الفبای ارمنی ، فولکلور از طریق نویسندگان با استعدادی که آثارشان تأثیر عمیقی بر فرهنگ مدرن ارمنی داشته است ، به ادبیات مکتوب راه یافت ؛ چه ارواح اژده ای مرموز ویشاپ ، پدر سالار محبوب هایک یا قهرمان داوود ساسونی که راه خود را در شعر ها ، داستان ها ، فیلم های انیمیشن و فهرست های یونسکو پیدا کرده است ، فولکلور ارمنی به الهام بخشیدن و تکامل خود با زمان ادامه می دهد.

آداب و رسوم ارتباطات در ارمنستان

آداب و رسوم ارتباطات در ارمنستان

همیشه ایده خوبی است که از آداب و رسوم تبریک و خداحافظی در یک مکان جدید آگاه باشید ، فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ارمنستان  برای بسیاری از افراد مهم است ، بازدیدکنندگان ممکن است متوجه بوسیدن گونه‌ های محلی ‌ها در هنگام ملاقات شوند که رایج‌ ترین احوالپرسی در میان دوستان و خانواده است ، علاوه بر این ، دست گرفتن زنان غیر معمول نیست ، این لزوما نشانه ای نیست که آنها در یک رابطه هستند ، این به سادگی یک راه معمول برای دوستان نزدیک برای نشان دادن محبت است.

از نظر فنی ، کلمه ارمنی برای "متشکرم" shnorakalutsyun است ،  بسیاری از ارمنی زبانان به جای استفاده از این کلمه طولانی ، از مرسی فرانسوی ، همراه با اصطلاح دوست داشتن ، جان استفاده می کنند ، دومی قابل ترجمه نیست ، اما بیانگر نگرش لطیف است.

ارمنی ها دل باز هستند و ارتباط را ساده نگه می دارند ، در آداب و رسوم ارتباطات در ارمنستان مردم محلی دوست دارند رو در رو صحبت کنند و در حالی که نوعی تماس فیزیکی برقرار می کنند مستقیما به چشمان کسی نگاه کنند ؛ همچنین مرسوم است که سؤالات شخصی و دقیق بپرسید ، این یک کار کاملا در این کشور عادی است و بی ادبی تلقی نمی شود.

غذا های سنتی ارمنستان

غذا های سنتی ارمنستان بخشی از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ارمنستان است ، غذای به اندازه تاریخ ارمنستان قدیمی است و ترکیبی از طعم ها و عطر های مختلف است ، غذا اغلب بوی کاملا مشخصی دارد ،  ادویه جات ، سبزیجات ، ماهی و میوه های مختلف که از نزدیک با غذا های شرقی و مدیترانه ای مرتبط هستند ، غذا های بی نظیری را ارائه می دهند ؛ ارمنستان همچنین به خاطر شراب و براندی خود مشهور است ؛ به ویژه کنیاک ارمنی در سراسر جهان شهرت دارد ( برنده چندین جایزه ) و توسط نخست وزیر فقید بریتانیا ، سر وینستون چرچیل ، به عنوان مورد علاقه او شناخته می شد.

زندگی خانوادگی  در ارمنستان

در فرهنگ ارمنی شروع خانواده و زندگی خانوادگی را جشن می گیرد ، عروسی ‌ها دیگر چند روز  ادامه ندارند ، اما همچنان اموری پر جنب و جوش هستند که مملو از آیین ‌های شادی ‌بخش هستند ، در زندگی خانوادگی در ارمنستان خانواده های بزرگ عروس و داماد نقش مهمی دارند ، یک زوج پدر و مادر به عنوان شاهد و الگو عمل می کنند ؛ در مراسم عروسی کلیسا ، یک کشیش این زوج را تاج گذاری می کند تا نمادی از ایجاد “پادشاهی کوچک” آنها به عنوان یک خانواده باشد ؛ رقص ، موسیقی  و غذا دنبال می ‌شود و تعداد زیادی از دوستان و خانواده هدایای سخاوتمندانه می‌دهند.

آداب عروسی ابراز امیدواری می کند که ازدواج با برکت فرزندان باشد ، خانواده های سنتی ارمنی پذیرای کودکان زیادی هستند ، جامعه تولد را با موسیقی و با تزئین خانه نوزاد با شاخه های سبز که نماد تداوم خانواده است جشن می گیرد ، حتی یک جشن رسمی زمانی که اولین دندان کودک ظاهر می شود وجود دارد ، این عشق به کودکان بیشتر از دوران کودکی است ، خانواده های بزرگ ممکن است با هم زندگی کنند یا به طور مکرر با یکدیگر ملاقات کنند ،کانون خانواده آنقدر مهم است که نام های ارمنی اغلب یک اجداد یا مکان اجدادی را مشخص می کند که می تواند به کسانی که در حال تحقیق در مورد تاریخچه خانواده ارمنی خود هستند کمک کند .

زندگی خانوادگی در ارمنستان

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ارمنستان

در کلیسا ها ، سالن های کنسرت و رستوران ها می توانید با آواز های باستانی و صدای ساز های ملی از جمله کمانچه ، دودوک و ساز طنین انداز هستند آشنا شوید.

بوسیدن گونه‌ ها در هنگام ملاقات رایج است ، علاوه بر این ، دست گرفتن زنان غیر معمول نیست  ، اینها به سادگی یک راه معمول برای دوستان نزدیک برای نشان دادن محبت است.

بله ، درست مانند هر کشوری در قفقاز ، ارمنی ها مهمان نواز هستند و دوست دارند در خانه های خود مهمان داشته باشند.

ارمنی ها با ادویه جات ، سبزیجات ، ماهی و میوه های مختلف که از نزدیک با غذا های شرقی و مدیترانه ای مرتبط هستند ، غذا های بی نظیری را ارائه می دهند ؛ ارمنستان همچنین به خاطر شراب و براندی خود مشهور است.

در مراسم عروسی کلیسا ، یک کشیش زوج را تاج گذاری می کند تا نمادی از ایجاد “پادشاهی کوچک” آنها به عنوان یک خانواده باشد ؛ رقص ، موسیقی  و غذا دنبال می ‌شود و تعداد زیادی از دوستان و خانواده هدایای سخاوتمندانه می‌دهند.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی  ، فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ارمنستان را بررسی کردند ، برای آشنایی با جزیات زندگی و مهاجرت به این کشور با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله کار در ارمنستان با بازارهای کاری ، قوانین بیمه و بازنشستگی و تخصص های مورد نیاز جامعه ارمنی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه