هزینه های زندگی در ارمنستان

هزینه های زندگی در ارمنستان یکی از موارد کلیدی برای مهاجرت به این کشور می باشد و شما باید برآورد صحیحی از هزینه های اساسی زندگی مانند مسکن ، غذا ، پوشاک ، مالیات و مراقبت های بهداشتی را قبل از قدم گذاشتن به این کشور داشته باشید.

هزینه زندگی اغلب برای مقایسه میزان گرانی زندگی در یک شهر در مقابل شهر دیگر استفاده شده و به میزان دستمزد بستگی دارد ، اگر هزینه ها در شهری بیشتر باشد طبیعتا سطح حقوق نیز باید بالاتر باشد تا مردم بتوانند در آن شهر زندگی کنند ؛ در غیر این صورت سطح رفاه و آسایش در آن جامعه پایین آمده و با مشکل مواجه می شوند. 

هزینه زندگی در ارمنستان در جولای 2022 در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار پایین و مقرون به صرفه اعلام شده است و گرچه تقاضای روز افزون منجر به افزایش قیمت ها شده است اما شما همچنان قادر خواهید بود با مبلغ نهایتا 1500 دلار به راحتی در این کشور زندگی کنید.

البته اطلاعات مورد نیاز برای مهاجرت و زندگی در ارمنستان فقط به این موضوع محدود نمی شود و شما می توانید با تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) و یا مراجعه به مقاله مهاجرت به ارمنستان از اطلاعات و شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور به صورت رایگان و کاملا به روز مطلع شوید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در ارمنستان

در فیلم اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه هزینه های زندگی در ارمنستان را به شما عزیزان ارائه داده ایم ، ویدئوی ارائه شده توسط روناک از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و اگر زمان کافی برای دیدن و شنیدن و حتی مطالعه مقاله ندارید ، کافیست فایل پادکست را دانلود کرده و در زمان بهتری به آن گوشی کنید.

پادکست هزینه های زندگی در ارمنستان

نمایش ویدیو درباره هزینه های زندگی در ارمنستان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاورین باتجربه رجبی بهترین برنامه زندگی در ارمنستان را به دست خواهید آورد.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

درآمد شهروندان در ارمنستان

میانگین دستمزد ماهانه در ارمنستان طبق آمار رسمی 172 هزار درام ( 400 دلار ) است ، یافتن کار در ایروان بر خلاف شهر های دیگر ارمنستان بسیار آسان است ، همه جوانان مشتاق مهاجرت به اینجا هستند ؛ در نتیجه ، ایروان بسیار سریع در حال توسعه است.

حداقل دستمزد در اینجا 55 هزار درام ( 110 دلار ) است ، اما تعداد کمی از مردم برای چنین پولی کار می کنند ؛ متوسط ​​حقوق در بخش خصوصی حدود 200 هزار درام ( 450 دلار ) است ، حقوق کارمندان دولتی در بخش دولتی کمتر است و حدود 150 هزار درام ( 300 دلار ) است ، این برای داشتن یک زندگی عادی کافی است.

درآمد شهروندان در ارمنستان در زمینه IT درامد بسیار خوبی محسوب می شود ، در آنجا افراد بسته به صلاحیت و تجربه از 300 هزار ( 600  دلار ) تا 5-6 میلیون درام ( 10000 – 12000 دلار ) دریافت می کنند ، اگر تجربه خوبی دارید و متخصص خوبی هستید ، به راحتی می توانید برای کار در ارمنستان با درآمد خوب اقدام کنید ، البته این هدف نیاز به کسب اطلاعات بالایی از شرایط و قوانین موجود در این کشور دارد تا بتوانید یک شغل مناسب با درآمد کافی را برای خود فراهم آورید که در مقاله مربوطه به راحتی می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بیابید.

هزینه مسکن در ارمنستان

اجاره یک آپارتمان سه اتاقه در مرکز حدود 150 هزار درام ( 300 دلار ) برای شما هزینه خواهد داشت ، هزینه مسکن در ارمنستان مانند جاهای دیگر به منطقه بستگی دارد ؛ به طور مثال ایروان از لحاظ قیمت به 12 ناحیه تقسیم می شود که گران ترین آپارتمان ها به طور طبیعی در مرکز شهر قرار دارند به طوری که قیمت آپارتمان های بازسازی شده در آنجا از 120 هزار درام ( 230 دلار ) شروع می شود.

نوع آپارتمان قیمت
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 1808 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 935.24 یورو

در واقع در ایروان خرید خانه به اندازه بسیاری از کشورهای اروپایی یا آسیایی گران نیست ، در اینجا حتی می توانید خانه ای با قیمت 20 هزار دلار پیدا کنید ، البته دور از مرکز شهر ؛ توجه داشته باشید که هزینه مسکن از مهم ترین بخش هزینه های زندگی در ارمنستان است.

وسیله نقلیه هزینه
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی 0.54 یورو
سفر با تاکسی 1.19 یورو
1 لیتر گازوئیل 0.63 یورو
سفر یک ساعته با تاکسی 6.07 یورو

 هزینه حمل و نقل در ارمنستان

هزینه حمل و نقل در ارمنستان در بهترین وضعیت است ، زیرا آنها بسیار ارزان هستند و هزینه ثابت 100 درام (0.20 دلار) برای اتوبوس و مترو است ، اما خبر خوب در مورد تاکسی ها ، تاکسی های ایروان ارزان ترین در جهان هستند ، یک سفر کوتاه حدود 500 درام (1 دلار) برای شما هزینه خواهد داشت.

اما وضعیت حمل و نقل در ایروان دشوار است و شهر برای چنین تعداد خودرو طراحی نشده است ، بنابراین ترافیک در اینجا همیشه اتفاق می افتد ؛ حمل و نقل زمینی مانند مینی بوس و اتوبوس خصوصی بوده و همه می خواهند درآمد بیشتری داشته باشند ؛ که این موضوع گاهی اوقات به ضرر آسایش و ایمنی مسافران تمام می شود.

در بین انواع وسایل حمل و نقل عمومی مترو راحت ترین و تمیزترین است ؛ متروی ایروان کوچک می باشد و فقط یک خط دارد ، هزینه سفر با اتوبوس ، مینی بوس یا مترو ، همانطور که قبلا ذکر شد 100 درام است ، اما قطعا ارزشش را دارد.

هزینه غذا در ارمنستان

کارفور در میان شبکه های تجاری بین المللی در ایروان وجود دارد ، علاوه بر این بسیاری از سوپرمارکت های محلی مختلف وجود دارد که قیمت ها در آن جا زیاد نیست ، شما همچنین می‌توانید از سوپرمارکت ایروان سیتی نیز خرید کنید ، جایی که در مقایسه با سایر بازار ها ارزان ‌تر می باشد ، اما سوپرمارکت SAS نیز وجود دارد که محصولات منحصر به فردی دارد که نمی‌توانید به سادگی در سوپرمارکت ‌های دیگر متوجه شوید.

فست فود در ایروان بسیار محبوب است و در آنجا از زنجیره های جهانی برگر کینگ و KFC نیز وجود دارد و مک دونالد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد ، در آنجا می توانید یک میان وعده ارزان میل کنید ، به عنوان مثال : یک همبرگر در برگر کینگ از 600 AMD (1.20 دلار) قیمت شروع می شود ، اما محبوب ترین فست فود زنجیره ای در ایروان پیتزا تاشیر است ، به طور کلی باید بدانید که هزینه غذا بخشی ثابت در هزینه های زندگی در ارمنستان است.

ارمنستان به خاطر غذا های ملی خود مشهور است اینها عبارتند از دلمه ، خوروات (نوعی شیشلیک) ، کیفت (نوعی کوفته) ، باسترما و خاش ؛ این غذا ها در همه رستوران ها یافت می شوند و وجود همین غذاها باعث شده هزینه غذا در ارمنستان ارزان تمام شود.

نوع خوراکی قیمت
عذای یک نفر در رستوران ارزان 2.16 یورو
قهوه با شیر 1.07 یورو
نوشابه 0.55 یورو
1 کیلو برنج 2.15 یورو
1.5 لیتر آب معدنی 0.63 یورو
1 کیلو گوشت قرمز 10.10 یورو

هزینه آموزش و پرورش در ارمنستان

سیستم آموزشی در ارمنستان یک مکانیسم بسیار هماهنگ و با عملکرد خوب است ، آموزش پیش دبستانی ، متوسطه تخصصی و حرفه ای در کشور وجود دارد که آموزش پیش دبستانی در ارمنستان توسط مهدکودک ها ارائه می شود و آن ها کودکان را از سه سالگی می پذیرند ؛ در این موسسات ، کودکان می توانند تا شش سال سن داشته باشند ، اما آموزش تخصصی متوسطه در ارمنستان توسط مدارس ارائه می شود و به طور کلی در این کشور فقط سه نوع مدرسه وجود دارد: مدرسه ابتدایی شامل چهار کلاس  ، متوسطه اول پنج کلاس و متوسطه دوم سه کلاس.

در واقع مهدکودک ها و مدارس رایگان هستند ، اما مدارس خصوصی نیز با دریافت شهریه ای  ما بین صد هزار تا یک میلیون درام ( 200 – 2000 دلار ) فعالیت می کنند ، برای تحصیل در ارمنستان در سطح دانشگاه ها باید هزینه پرداخت شود که میانگین پرداختی حدود 600 هزار درام (1200 دلار) است ؛ البته با کار دانشجویی در امنستان می توان بخشی از این هزینه ها را تامین کرد ، در ارمنستان دانشگاه های دولتی یا دانشگاه های آمریکایی و فرانسوی نیز وجود دارند که سیستم بسیار خوبی داشته و در بین جوانان ارمنی بسیار محبوب هستند.

هزینه سرگرمی در ارمنستان

هزینه سرگرمی در ارمنستان

به طور کلی یکی از هزینه های مهم که بخشی از هزینه زندگی در ارمنستان است هزینه سرگرمی در این کشور است ، مردم محلی دوست دارند وقت خود را صرف غذا و صحبت در رستوران کنند ، یک راه مورد علاقه آنان برنامه ریزی یک جمع دوستانه و نوشیدن آبجو با خرچنگ است ، که تقریبا هزینه ای معادل هر آبجو 500-700 درام (1 دلار) و خرچنگ 800 درام (1.30 دلار) را دربر می گیرد.

رویداد ها و جشنواره های مختلفی در ایروان برگزار می شود ، کنسرت ها به ندرت برگزار می شود و عمدتا توسط نوازندگان ارمنی است ؛ هنرمندان خارجی به ندرت سراغ این کشور می آیند ، در تعطیلات آخر هفته مرسوم است که به خارج از شهر بروند و بسیاری از خانواده ها در طبیعت نزدیک ایروان استراحت می کنند ؛ در زمستان نیز اکثر مردم به سراغ پیست اسکی خارج از شهر می روند که میان مردم از محبوبیت زیادی هم برخوردار است.

اکنون ایروان مانند بسیاری از پایتخت های جمهوری شوروی سابق در بین مسافران محبوبیت پیدا کرده و برخی از افراد برایسرمایه گذاری این کشور را انتخاب می کنند که به اقتصاد کشور ارمنستان کمک می کند ، شما اغلب در خیابان ها می توانید گردشگرانی از ایران ، چین ، روسیه را ببینید و خود ارمنی ها دوست دارند در گرجستان استراحت کنند.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در ارمنستان

بله ، در جواب باید بگوییم که ارمنستان از ارزان ترین کشورهای جهان برای هزینه های حمل و نقل محسوب می شود و شهروندان آن به راحتی قادر به استفاده از انواع وسائل نقلیه به خصوص تاکسی هستند.

باید بگوییم که به طور کلی مدارس در این کشور رایگان هستند و اگر قصد حضور در مدارس خاص و خصوصی را داشته باشید باید شهریه آن را بپردازید ، همچنین برای تحصیل در دانشگاه های ارمنستان نیز نیاز به پرداخت شهریه وجود دار اما دانشگاه های این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند و برای دانشجویان کشورمان مناسب هستند.

خوشبختانه هزینه های اجاره ملک و یا خرید آن در تمامی نقاط ارمنستان از بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی ارزان تر است و این موضوع مشکل بزرگی برای مهاجران تلقی نمی شود ، اما در هر صورت از مهم ترین بخش های هزینه زندگی در این کشور است.

هزینه یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران با کیفیت در ایروان پایتخت این کشور نزدیک به 34 یورو هزینه را در بر می گیرد ، این وعده غذایی با دسر و غذای کامل در نظر کرفته می شود.

قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر در حدود 1808 یورو و در خارج از شهر و حومه آن در حدود 935 یورو می باشد.

تلاش کردیم در این مقاله با هزینه های زندگی در ارمنستان آشنا شوید ، برای ارتباط نزدیک تر با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در تمام زمینه های مهاجرتی همچون سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان ، با شماره های ما در دفاتر تهران و شیراز تماس گرفته و با مشاورین ما صحبت کنید.

برای مقایسه هزینه های زندگی در ارمنستان با سایر کشورها ، سری به مقالات زیر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه