بهداشت و درمان عمومی در استرالیا

بهداشت و درمان عمومی در استرالیا یکی از کامل ترین و جامع ترین سیستم های بهداشتی در دنیا است.

اگر شما دوست دارید با سیستم درمان استرالیا آشنا شوید در ادامه این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید.

همچنین ما تمامی راه های مختلف مهاجرت به این کشور را در مقاله ای جداگانه در سایت رجبی قرار داده ایم همین حالا به مقاله مهاجرت به استرالیا مراجعه کنید.

به صورت کلی سیستم بهداشت درمان در استرالیا دارای دو بخش عمده است که شامل بهداشت و درمان عمومی در استرالیا و سیستم بهداشت خصوصی می شود ، هنگامی که در کشور استرالیا به مراقبت های بهداشتی نیاز دارید ، می توانید از طریق یکی از این دو سیستم به مراقبت های بهداشتی دست پیدا کنید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در استرالیا

سیستم درمانی در استرالیا

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم است سیستم درمانی در استرالیا شامل 2 بخش کلی بهداشت و درمان عمومی در استرالیا و خصوصی می شود که در ادامه هر کدام از این سیستم ها را به اختصار توضیح می دهیم.

بهداشت و درمان عمومی در استرالیا از تعدادی مؤلفه تشکیل شده است که شامل بیمارستان های عمومی ، خدمات مبتنی بر جامعه و سازمان های بهداشتی وابسته که عمدتاً تحت مالکیت و اداره دولت های ایالتی و منطقه ای هستند می شود ؛ عموم مردم استرالیا به مراقبت های داخل بهداشت و درمان عمومی در استرالیا به صورت رایگان یا با هزینه کمتر از طریق مدیکر (با بودجه مالیاتی) دسترسی دارند و می توانند با پرداخت هزینه بسیار کم از خدمات سیستم بهداشت و درمان عمومی در استرالیا بهره ببرند.

سیستم بهداشت و درمان خصوصی شامل ارائه دهندگان خدمات بهداشتی است که به صورت خصوصی تحت مالکیت و مدیریت هستند شامل بیمارستان های خصوصی ، پزشک متخصص و داروخانه ها می شود ؛ خدماتی که از طریق سیستم بهداشت و درمان عمومی در استرالیا به آنها دسترسی دارید توسط دولت های محلی ، ایالتی و فدرال تامین می شود اما خدماتی که از طریق سیستم خصوصی به آنها دسترسی دارید توسط ترکیبی از دولت و نهادهای خصوصی تامین می شود از جمله:

  • حق بیمه خدمات درمانی خصوصی – توسط مشتریان پرداخت می شود
  • سازمان های خصوصی بهداشتی
  • افرادی که مستقیماً برای درمان خصوصی پرداخت می کنند
  • مشوق های دولتی برای بیمه درمانی خصوصی
  • سایر منابع مالی دولتی و خصوصی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای دریافت اطلاعات به روز مهاجرت شماره خود را درج کرده و یا با دفاتر ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایا و معایب سیستم بهداشت و درمان استرالیا

بهداشت و درمان عمومی در استرالیا عالی است،  اما محدودیت هایی دارد این مسئله باعث شده است که حدود نیمی از استرالیایی ها بیمه درمانی خصوصی را انتخاب کنند.

برای کاهش فشار بر مراقبت‌ های بهداشتی عمومی ، دولت هر کسی را که درآمدی بالاتر از حد معینی کسب می‌ کند تشویق می ‌کند تا بیمه درمانی خصوصی دریافت کند ، این آستانه برای هر فرد 90000 دلار یا برای هر خانواده 180000 دلار است ، اگر این افراد پردرآمد تصمیم بگیرند که بیمه نامه خصوصی نگیرند، هزینه اضافی مالیات مدیکر را پرداخت خواهند کرد ، این مبلغ 1% تا 1.5% اضافی از درآمد آنها ، علاوه بر مالیات معمول مدیکر است.

دولت استرالیا حق بیمه خصوصی بیمه درمانی را تا 30 درصد یارانه می دهد و به مردم انگیزه بیشتری برای ثبت نام می دهد.

در استرالیا ، بیمه درمانی خصوصی فقط شامل امکاناتی نیست که مدرن و راحت هستند و زمان انتظار کوتاه تری را ارائه می دهند ، سیستم عمومی عینک ، هزینه های دندانپزشکی یا مراقبت آمبولانس را پوشش نمی دهد اما بیمه خصوصی اغلب این کار را می کند ؛ در نتیجه ، مزایای زیادی برای بیمه درمانی خصوصی در استرالیا وجود دارد.

مزایا و معایب سیستم بهداشت و درمان استرالیا

بیمه سلامت عمومی در استرالیا Medicare

بیمه سلامت عمومی در استرالیا Medicare بخش از بهداشت و درمان عمومی در استرالیا است که به شما این امکان را می دهد که در هنگام بیماری با صرف هزینه پایین به خدمات عمومی بهداشت و درمان دسترسی داشته باشید.

به صورت کلی مدیکر از سال 1984 طرح مراقبت بهداشتی جهانی استرالیا بوده است ، 3 بخش اصلی این برنامه عبارتند از:

  • خدمات درمانی
  • بیمارستان های دولتی
  • داروها

لازم است بدانید سیستم بیمه سلامت مدیکر برای افرادی که تابعیت استرالیا یا نیوزلند را دارند و یا کسانی که با استفاده از تابعیت دائم در این کشور زندگی می کنند در دسترس است ، اگر شما با ویزای موقت در استرالیا زندگی می کنید ، واجد شرایط بیمه مدیکر نیستید ، مگر اینکه از کشوری باشید که دارای یک توافقنامه مراقبت سلامت متقابل با استرالیا باشد ، این کشورها شامل فنلاند ، ایرلند ، ایتالیا ، بلژیک ، اسلوونی ، مالت ، هلند ، نیوزلند ، نروژ ، سوئد و انگلستان می شوند.

Medicare تمام هزینه های خدمات بیمارستانی دولتی را پوشش می دهد ، همچنین برخی یا تمام هزینه های سایر خدمات بهداشتی را پوشش می دهد ، این خدمات می تواند شامل خدمات ارائه شده توسط پزشکان عمومی و متخصصان پزشکی باشد ، آنها همچنین می توانند شامل فیزیوتراپی ، پرستاران و خدمات اولیه دندانپزشکی برای کودکان باشد.

یکی از مهم ترین قسمت های داشتن بیمه مدیکر استفاده از طرح مزایای دارویی یا PBS است ، در ادامه این طرح را بررسی می کنیم.

طرح مزایای دارویی PBS در استرالیا

طرح مزایای دارویی PBS در استرالیا

 جالب است بدانید طرح PBS به ارزان ‌تر شدن داروها در استرالیا کمک می‌ کند ، بدون PBS ، شما مجبور هستید هزینه های دارو را به صورت شخصی پرداخت کنید که این مبلغ ممکن است بسیار گران باشید ؛ PBS نام تجاری ، داروهای ژنریک ، بیولوژیک و داروهای مشابه را فهرست می کند ، بیش از 5200 محصول در طرح PBS وجود دارد ، همه محصولات قبل از فروش در استرالیا ایمن و موثر هستند.

اگر در بیمه مدیکر ثبت نام کرده باشید ، فقط بخشی از هزینه بیشتر داروهای PBS را می پردازید زیرا دولت استرالیا مابقی را پرداخت می کند ، اگر هزینه زیادی برای دارو می کنید ، شبکه ایمنی PBS به کاهش هزینه ها کمک می کند ، هنگامی که به مقدار آستانه خاصی از هزینه برسید ، هزینه نسخه ها برای بقیه سال حتی کمتر خواهد بود.

هنگام زندگی و تحصیل در کشور استرالیا ممکن است دوست داشته باشید برای خود شغلی پیدا کنید و ساعتی از روز را به صورت نیمه وقت یا تمام وقت مشغول به کار شوید ، اگر دوست دارید با شرایط کار در کشور استرالیا را آشنا شوید می توانید از طریق مقاله ای با عنوان کار در استرالیا تمامی اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید و همچنین می توانید پیچ اینستاگرام گروه مشاورین رجبی را همراهی کنید.

Medicare چه چیزی را پوشش می دهد؟

اگر در بهداشت و درمان عمومی در استرالیا واجد شرایط Medicare بشوید ، موارد زیر برای شما رایگان خواهد بود:

  • درمان در بیمارستان های دولتی کشور استرالیا
  • هر چیزی که در فهرست خدمات پزشکی مورد تایید دولت است که به عنوان برنامه مزایای مدیکر شناخته می شود.
  • برخی از هزینه های داروهای تجویزی در فهرست طرح مزایای دارویی (PBS) که بیش از 5000 دارو را نام می برد.
  • برخی از هزینه های فیزیوتراپی ، خدمات پرستار در خانه ، مراقبت های اولیه دندانپزشکی برای کودکان و…

Medicare چه چیزی را پوشش نمی دهد؟

موارد زیر شامل خدمات مدیکر در بهداشت و درمان عمومی در استرالیا نمی شود:

  • خدمات آمبولانس
  • درمان در بیمارستان های خصوصی
  • برخی مراقبت های دندانی
  • برخی فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی و چشم پزشکی ها
  • برخی روانشناسی و کاردرمانی
  • پرستاری در منزل
  • جراحی زیبایی و هر درمانی که از نظر بالینی ضرورت ندارد.

شناخت جنبه های مختلف یک کشور برای مهاجرت امری ضروری است ، اطلاعات خود را درباره استرالیا با مطالعه مقالات زیر بالا می برید.

بیمه سلامت خصوصی در استرالیا

به صورت کلی در بهداشت و درمان عمومی در استرالیا سه نوع بیمه درمانی خصوصی وجود دارد:

  • پوشش بیمارستانی
  • پوشش درمانی
  • پوشش آمبولانس

بیمه سلامت خصوصی در استرالیا اختیاری است ، اما بسیاری از مردم آن را برای پوشش درمانی انتخاب می کنند ، خرید بیمه درمانی خصوصی می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که برخی از بیمه‌ های درمانی خصوصی هزینه کامل خدماتی را که دریافت می‌ کنید پوشش نمی ‌دهند و برای درک سطح پوشش ارائه‌ شده باید بیمارستان های مد نظرتان را بررسی کنید.

پوشش بیمارستان خصوصی

پوشش بیمارستان خصوصی به این معنی است که شما می توانید پزشک ، جراح و بیمارستان خود را انتخاب کنید. دسترسی به بیمارستان های خصوصی می تواند زمان انتظار برای جراحی انتخابی را کاهش دهد.

جالب است بدانید این پوشش بیمارستانی در چهار طبقه مختلف طلایی ، نقره ای ، برنزی و پایه موجود است ، هر ردیف فهرستی از درمان ‌های دستوری دولت را پوشش می ‌دهد ، که مقایسه با دیگر موارد هزینه های متفاوتی را پوشش می دهد.

ما قیمت 165 سیاست بیمارستانی مختلف را برای محاسبه میانگین هزینه هر ردیف پوشش بیمارستانی که در نمودار زیر نمایش داده شده است ، تجزیه و تحلیل کردیم.

این میانگین ‌ها بر اساس قیمت ‌های همه ایالت ‌ها برای بیمه‌ نامه‌ هایی با ۷۵۰ دلار مازاد بر یک دارنده بیمه ‌نامه ، قبل از اعمال هرگونه هزینه اضافی یا تخفیف بیمه درمانی خصوصی است ، قیمت بیمه نامه شما بسته به شرایط شما ممکن است بیشتر یا کمتر از این باشد.

پوشش درمانی

موارد اضافی در بیمه درمانی خصوصی را می توان برای پوشش خدمات درمانی خریداری کرد که به طور کلی شامل مراقبت های بیمارستانی نمی شود و ممکن است شامل خدماتی مانند موارد زیر باشد:

  • دندانی
  • کایروپراکتیک
  • پرستاری در منزل
  • پزشکی پا
  • فیزیوتراپی
  • کار درمانی
  • گفتار و چشم درمانی
  • عینک و لنز تماسی
  • پروتزها

پوشش آمبولانس

هزینه آمبولانس برای یک بار استفاده می تواند از 900 دلار استرالیا تا بیش از 5500 دلار استرالیا در صورت نیاز به آمبولانس هوایی متغیر باشد ، شما می توانید با عضویت در پوشش آمبولانس خصوصی از این هزینه های بالا اجتناب کنید.

اگر بیمه درمانی خصوصی دارید ، ممکن است بخشی یا تمام هزینه های آمبولانس شما را پوشش دهد.

صندوق های بهداشت خصوصی قوانین خود را تعیین می کنند و ممکن است فقط پوشش آمبولانس محدودی مانند یک بار حمل و نقل اضطراری در سال را ارائه دهند یا فقط تا سقف مشخصی هزینه ها را پوشش دهند.

آنچه تحت پوشش قرار می گیرد به نوع بیمه نامه و ارائه دهنده بیمه درمانی خصوصی که انتخاب می کنید بستگی دارد ، شما باید خط مشی خود را به دقت بررسی کنید تا ببینید دقیقاً چه چیزی تحت پوشش شماست و آیا این برای شما و خانواده شما مناسب است یا خیر.

پزشکان در استرالیا

پزشکان در استرالیا و به ویژه پزشکان عمومی (GPs) ، اغلب نقطه شروع شما در مورد سلامت و مراقبت هستند.

هنگامی که برای اولین بار با پزشکان ملاقات می کنید آنها هر مشکلی را که ممکن است با آن مواجه شوید ارزیابی می کنند و سعی می کنند نگرانی های فوری سلامتی شما را درمان کنند.

در صورت نیاز ، آنها همچنین می توانند آزمایش های مربوطه را برای اطلاع از تشخیص سازماندهی کنند و می توانند شما را به متخصص ، بیمارستان یا مراقبت های جایگزین ارجاع دهند.

برای مثال اگر مشکل قلبی دارید ، ممکن است شما را به یک متخصص قلب ارجاع دهند.

پزشک عمومی شما همچنین ممکن است شما را به چیزی که به عنوان یک متخصص بهداشت متحد شناخته می شود ارجاع دهد ، این افراد متخصصان آموزش دیده ای هستند که می توانند به مدیریت سلامت جسمی و روانی کمک کنند ، مانند فیزیوتراپیست ها و روانشناسان.

پزشکان در استرالیا

بیمارستان های دولتی و خصوصی در استرالیا

اگر برای انجام عمل یا درمان نیاز دارید به بیمارستان های دولتی و خصوصی در استرالیا بروید ، هر چند این بیمارستان ها دارای انواع مختلفی هستند.

بیمارستان های دولتی و خصوصی در استرالیا

بیمارستان های دولتی

بیمارستان های دولتی در بهداشت و درمان عمومی در استرالیا مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا را ارائه می دهند و مراقبت هایی را با هزینه کم یا حتی بدون هزینه برای افرادی که به مدیکر دسترسی دارند ارائه می کنند ، آنها معمولاً جایی هستند که در صورت بروز شرایط اضطراری می ‌روید.

اگر به درمان غیر فوری نیاز دارید و انتخاب می‌ کنید که یک بیمار عمومی باشید ، ممکن است لازم باشد بیشتر منتظر بمانید تا فضایی در دسترس باشد ، نمی ‌توانید پزشک خود را انتخاب کنید (در این موقعیت توسط پزشک تحت مراقبت قرار خواهید گرفت ، برای مشکل یا وضعیت سلامتی خود حتما از قبل تماس بگیرید) ، و ممکن است در حین بهبودی در یک اتاق مشترک با افراد دیگر باشید.

بودجه بیمارستان های دولتی و توسط دولت تامین می شود ، اما زمانی که بیماران از پوشش خصوصی خود در یک بیمارستان دولتی استفاده می کنند ، از بیمه درمانی نیز حمایت مالی می شود.

بیمارستان های خصوصی

بیمارستان ‌های خصوصی تحت مالکیت و اداره سازمان ‌های خصوصی هستند ، اما توسط دولت مجوز و تنظیم می ‌شوند ؛ به طور معمول ، شما در این بيمارستان ها موارد زیر را دریافت خواهید کرد:

  • انتخاب به عنوان یک بیمار خصوصی با توجه به جنبه های مراقبت خود ، مانند انتخاب پزشک
  • کاهش زمان انتظار برای جراحی های انتخابی یا برنامه ریزی شده
  • انتخاب یک اتاق خصوصی (در صورت وجود و از نظر پزشکی مناسب)

شما همچنین می توانید به عنوان یک بیمار خصوصی در یک بیمارستان دولتی تحت درمان با انتخاب پزشک خود قرار بگیرید.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در استرالیا

به صورت کلی سیستم بهداشت درمان در استرالیا دارای دو بخش عمده است که شامل بهداشت و درمان عمومی در استرالیا و سیستم بهداشت خصوصی می شود ، هنگامی که در کشور استرالیا به مراقبت های بهداشتی نیاز دارید ، می توانید از طریق یکی از این دو سیستم به مراقبت های بهداشتی دست پیدا کنید.

برای کاهش فشار بر مراقبت‌ های بهداشتی عمومی ، دولت هر کسی را که درآمدی بالاتر از حد معینی کسب می‌ کند تشویق می ‌کند تا بیمه درمانی خصوصی دریافت کند ، این آستانه برای هر فرد 90000 دلار یا برای هر خانواده 180000 دلار است ، اگر این افراد پردرآمد تصمیم بگیرند که بیمه نامه خصوصی نگیرند، هزینه اضافی مالیات مدیکر را پرداخت خواهند کرد ، این مبلغ 1% تا 1.5% اضافی از درآمد آنها ، علاوه بر مالیات معمول مدیکر است.

خیر ، لازم است بدانید سیستم بیمه سلامت مدیکر برای افرادی که تابعیت استرالیا یا نیوزلند را دارند و یا کسانی که با استفاده از تابعیت دائم در این کشور زندگی می کنند در دسترس است ، اگر شما با ویزای موقت در استرالیا زندگی می کنید ، واجد شرایط بیمه مدیکر نیستید ، مگر اینکه از کشوری باشید که دارای یک توافقنامه مراقبت سلامت متقابل با استرالیا باشد ، این کشورها شامل فنلاند ، ایرلند ، ایتالیا ، بلژیک ، اسلوونی ، مالت ، هلند ، نیوزلند ، نروژ ، سوئد و انگلستان می شوند.

طرح PBS به ارزان ‌تر شدن داروها در استرالیا کمک می‌ کند ، بدون PBS ، شما مجبور هستید هزینه های دارو را به صورت شخصی پرداخت کنید که این مبلغ ممکن است بسیار گران باشید.

PBS نام تجاری ، داروهای ژنریک ، بیولوژیک و داروهای مشابه را فهرست می کند ، بیش از 5200 محصول در طرح PBS وجود دارد ، همه محصولات قبل از فروش در استرالیا ایمن و موثر هستند.

اگر در بیمه مدیکر ثبت نام کرده باشید ، فقط بخشی از هزینه بیشتر داروهای PBS را می پردازید زیرا دولت استرالیا مابقی را پرداخت می کند.

در این مقاله موارد بهداشت و درمان عمومی در استرالیا را بررسی کردیم ، اگر از طریق کار و یا تحصیل علاقه به کسب اقامت کشور استرالیا را دارید می توانید از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید‌ ، اگر برای کار و زندگی به استرالیا می روید می توانید مقاله کار در استرالیا را بخوانید و با قوانین کار و مشاغل مورد نیاز این کشور بخوبی آشنا شوید.

مقایسه یکی از بهترین راه های شناخت است ؛ در مقالات زیر بهداشت و درمان کشورهای مهم جهان را مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه