هزینه های زندگی در استرالیا

هزینه های زندگی در استرالیا مانند برخی از کشورهای انگلیسی زبان جهان در دسته کشورهای گران قیمت قرار می گیرد و هزینه های اقامت در آن نسبت به بسیاری از کشورهای اروپا و آسیا گران تر است ، اما همچنان از گزینه های ایده آل زندگی در سراسر جهان می باشد.

 یافتن اطلاعات کامل راجع به هزینه های زندگی پیش از مهاجرت به استرالیا امری مهم و واجب می باشد ، در ادامه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا با هزینه های زندگی در استرالیا دقیق و کامل آشنا شوید.

همانطور که می دانید هزینه های زندگی در استرالیا ارزان نیست که البته در مقابل آن درآمد و مزد شهروندان آن نیز بالاتر از بسیاری از کشورها می باشد ، این کشور در زمره کشورهای با درآمد بالا قرار گرفته است و ساکنین آن به راحتی قادر به پرداخت هزینه های زندگی و بهره مندی از رفاه مورد نظر خود می باشند که توانسته استرالیا را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی و اقامتی در جهان مبدل سازد.

توصیه می کنیم اگر قصد تحصیل و دریافت مدرک در استرالیا را دارید علاوه بر هزینه های زندگی در این کشور از شرایط و قوانین لازم جهت مهاجرت و پذیرش نیز مطلع شوید که اغلب این موارد همواره در حال تغییر هستند اما در مقالات مربوطه در سایت ما جدیدترین و به روزترین اطلاعات مورد نیاز شما به طور کامل قرار داده شده اند.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در استرالیا

هزینه اجاره ملک در شهرهای مهم استرالیا

هزینه اجاره و خرید ملک در استرالیا مانند اکثر کشورهای جهان بیش ترین و مهم ترین بخش از هزینه های زندگی را به خود اختصاص می دهد که اطلاع از آن را در شهرهای مختلف این کشور بسیار ضروری می باشد تا بتوان با توجه به بودجه و سبک زندگی خود یک منزل مناسب را به بهترین قیمت ممکن تهیه نموده و در آن اقامت کرد.

در این بخش از مقاله ما با هزینه اجاره ملک در شهرهای مهم استرالیا آشنا شده و تفاوت قیمت ها در شهرهای مهم این کشور را در خواهید یافت ، البته لازم است بدانید که هزینه اجاره ماهانه منزل در شهرهای مختلف استرالیا با یکدیگر تفاوت دارد و میزان تفاوت آن ها بستگی به شرایط مختلف خدماتی ، کاری و امکانات موجود در شهر دارد ، اما به طور کلی هزینه اجاره در شهر سیدنی گران ترین در استرالیا می باشد و شهرهای ملبورن ، کانبرا و پرت نیز به ترتیب از بیش ترین قیمت ها برخوردار هستند.

پس اگر هزینه های زندگی در استرالیا برایتان مهم بوده و خواهان پرداخت هزینه های کمتری هستید ، در صورتی که فرصت شغلی و یا تحصیلی مناسبی برایتان در شهرهای کوچکتر وجود دارد و با زندگی در شرایط ضعیف تر و امکانات و خدمات کمتر مشکلی ندارید توصیه می کنیم به سمت شهرهای کوچک و غیر مهم استرالیا بروید.

شهر اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
سیدنی 2431 دلار 1766 دلار 4701 دلار 3140 دلار
ملبورن 1811 دلار 1477 دلار 3356 دلار 2244 دلار
کانبرا 1851 دلار 1378 دلار 3350 دلار 2428 دلار
پرت 1777 دلار 1376 دلار 2984 دلار 2050 دلار
آدلاید 1702 دلار 1150 دلار 2800 دلار 1981 دلار
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

از طریق مشاوره با کارشناسان خبره رجبی از روش های کاهش هزینه ها در استرالیا مطلع شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر ( دلار استرالیا ) قیمت هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر ( دلار استرالیا )
سیدنی 17147 دلار 9890 دلار
ملبورن 9272 دلار 7277 دلار
کانبرا 6352 دلار 4437 دلار
پرت 5855 دلار 4337 دلار
آدلاید 5629 دلار 2676 دلار

هزینه خرید مسکن در استرالیا

هزینه خرید مسکن در استرالیا مانند بریتانیا و آمریکا گران است ، اما به طور میانگین بازهم قیمت ها از این دو کشور پایین تر و مقرون به صرفه تر می باشد و با توجه به مهاجرپذیر بودن استرالیا و رشد جمعیت آن همواره نیاز به مسکن در این کشور حس می شود ، تعداد عرضه در مقابل تقاضا پایین تر بوده که باعث به وجود آمدن رونق خوبی در باز املاک این کشور شده است.

چنان چه قصد سرمایه گذاری در استرالیا را دارید ورود به بخش املاک بسیار سود آور است و هرگونه سرمایه گذاری و یا انجام شغلی در این زمینه درآمد خوبی را برای شما به ارمغان آورد . با مراجعه به مطلب اجاره و خرید ملک در استرالیا و سایر مقالات مربوطه می توانید اطلاعات جامعی را در این زمینه ها به دست آورید.

در ادامه اما باید بدانید که قیمت خرید منزل و آپارتمان در شهرهای مهم و پرجمعیت استرالیا بسیار گران تر از شهرهای کوچک و یا روستاها می باشد و همچنین نرخ ملک در بخش های تجاری و مرکز شهر نیز گران تر از املاک حومه و اطراف شهر می باشد که باید با توجه به بودجه خود به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

 

از طریق مطالعه عناوین زیر می توانید اطلاعات کامل تری را در رابطه با هزینه زندگی سایر کشورها بیابید.

نوع قبوض هزینه
مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 113.33 دلار تا 400 دلار
هزینه 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه 0.10 دلار تا 0.78 دلار
هزینه اینترنت خانگی ADSL با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود 60 دلار تا 90 دلار

هزینه قبوض در استرالیا

هزینه قبوض در استرالیا از دیگر موارد مهم در هزینه های زندگی در استرالیا می باشند که شامل مبالغی برای استفاده از خدمات شهری همچون ، آب ، برق ، گاز ، اینترنت ، جمع آوری زباله و غیره می شوند که در کیفیت بالایی نیز به شهروندان و ساکنین این کشور ارائه می گردد.

مبالغ این موارد در قبوضی که به شهروندان ارائه می شود متفاوت است و هرشخص با توجه به میزان استفاده و مصرف خود ملزم به پرداخت است ، همچنین نرخ آن نیز در شهرهای مختلف با توجه به قوانین و شرایط هر ایالت با یکدیگر تفاوت دارد ، به طور کلی میانگین هزینه بهره مندی از خدمات شهری برای یک شخص مجرد که در یک آپارتمان یک خواب اقامت داشته باشد ، طبق برآورد کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ماهانه حداکثر 200 دلار استرالیا هزینه در بر می گیرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

از طریق تماس با مشاورین هلدینگ رجبی از تفاوت هزینه های ایران و استرالیا مطلع شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نوع خوراکی قیمت ( دلار استرالیا )
1 لیتر شیر 1.82 دلار
1 کیلو نان 3.02 دلار
1 کیلو برنج 2.79 دلار
12 عدد تخم مرع 5.06 دلار
1 کیلو پنیر 11.11 دلار
1 کیلو فیله مرغ 11.32 دلار
1کیلو گوشت قرمز 19.49 دلار
1 کیلو سیب 4.42 دلار
1 کیلو سیب زمینی 3.28 دلار
1 کیلو گوجه فرنگی 6.69 دلار
1 کیلو پرتقال 3.92 دلار

هزینه خوراک در استرالیا

می توان گفت که هزینه خوراک در استرالیا پس از هزینه مسکن مهم ترین بخش از هزینه های زندگی در استرالیا را تشکیل می دهد که برای هر شخص با توجه به نحوه زندگی و مصرف مواد غذایی مبلغ متفاوتی را در بر می گیرد ، همچنین نرخ مواد غذایی نیز در شهرهای مختلف استرالیا با یکدیگر متفاوت است که معمولا شهرهای بزرگ از قیمت های بالاتری در مواد خوراکی برخوردار هستند.

به طور مثال قیمت اقلام خوراکی در شهر نیوکاسل استرالیا 3.63% و در شهر کانبرا 3.87% از شهر ملبورن ارزان تر می باشند ، اما به طور کلی هزینه خوراک در استرالیا برای یک فرد مجرد ماهانه 250 تا 400 دلار استرالیا را شامل می شود که یقینا هرشخص باتوجه به نحوه زندگی و خوراک مبلغ متفاوتی را هزینه خواهد کرد.

ولی در مجموع هزینه خوراک نیز مانند هزینه مسکن و سایر هزینه ها در استرالیا در دسته کشورهای گران دنیا قرار می گیرد که البته در مقابل رفاه و امکاناتی که در اختیار شهروندان و ساکنین قرار دارد بسیار قابل قبول و توجیه پذیر است و مردم این کشور نیز در اکثریت آرا از شرایط خود رضایت دارند.

هزینه حمل و نقل در استرالیا

در دنیای امروز و در کشور مدرنی همچون استرالیا یقینا حمل و نقل نقش مهمی را در زندگی افراد ایفا می کند و اکثر افراد ساکن در این کشور در طول روز به روش های مختلفی در حال استفاده از وسائل نقلیه گوناگون در سطح شهر یا بین شهر می باشند که استفاده از این وسائل نیازمند پرداخت هزینه هایی است.

هزینه حمل و نقل در استرالیا مقرون به صرفه و مناسب است و اکثر مردم سعی می کنند که از وسائل نقلی عمومی استفاده کرده و تا حد ممکن از اتومبیل شخصی خود استفاده ننماید که البته مدرن بودن و بالا بودن کیفیت وسائل نقلیه و همچنین در دسترس بودن آن ها در تمامی مناطق تاثیر مهمی در این موضوع داشته است.

حال شهروندان این کشور به هر نحوی که از وسائل نقلیه استفاده کنند باید مبلغی را بابت تهیه بلیت و یا سوخت هزینه نمایند که در مجموع و انتهای ماه قابل توجه می باشد و باید به عنوان یکی از موارد مهم در هزینه های زندگی در استرالیا مورد بررسی قرار گرفته و به آن توجه شود.

حمل و نقل هزینه
بلیط یکطرفه ( حمل و نقل محلی ) 3.50 تا 6.50 دلار
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 86.96 تا 220 دلار
قیمت شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 3.60 تا 7 دلار
قیمت تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 1.80 تا 3.50 دلار
قیمت تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 38.58 تا 65.45 دلار
قیمت 1 لیتر سوخت 1.80 تا 2.20 دلار
پوشاک قیمت ( دلار استرالیا )
1 شلوار جین Levis یا مشابه 60 تا 150 دلار
1 لباس تابستانه در مارک های اچ اند ام ، زارا و غیره 30 تا 100 دلار
1 جفت کفش برند نایک ( کیفیت متوسط ) 85 تا 200 دلار
1 جفت کفش چرم مردانه مجلسی 80 تا 250 دلار

هزینه پوشاک در استرالیا

هزینه پوشاک در استرالیا کاملا بستگی به نحوه زندگی و استفاده افراد از پوشاک خود دارد و هر شخصی با توجه به شرایط ، سلیقه و سبک زندگی خود سالانه مقدار و یا تعداد خاصی از پوشاک را تهیه می کند و به همین خاطر نمی توان قیمت دقیقی را برای آن بیان کرد.

اما از لحاظ قیمت پوشاک در این کشور باید گفت که فروشگاه ها و برندهای بسیار گوناگونی در این کشور فعال هستند که در انواع قیمت و کیفیت پوشاک خود را برای سنین مختلف عرضه نموده . همه گروهی از افراد جامعه قادر به تهیه آنها هستند ،  ولی باید بگوییم که قیمت پوشاک در استرالیا با سایر کشورهای هم درجه خود تفاوت چندانی ندارد و قیمت های بسیار نزدیک به یکدیگر می باشد.

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در استرالیا

استرالیا در حال حاضر یکی از بهترین و مناسب ترین سیستم های بهداشتی و درمان جهان را به شهروندان خود ارائه می دهد که برای استفاده از این خدمات باید بیمه درمانی خود و یا خانواده را دریافت کرده باشید ، بهره مندی از بیمه های درمانی هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در استرالیا را به شدت کاهش می دهد و حتی تا رایگانی نیز آن را پیش می برد.
در این جا لازم است بدانید که بیمه درمانی در استرالیا به صورت عمومی و خصوصی در دسترس مردم قرار دارد که عمومی همان بیمه دولتی تحت حمایت دولت است و برای بهره مندی از خدمات و مزایای آن باید با توجه به شرایط خود و مقرراتی خاص میزانی را به عنوان مالیات پرداخت کنید.
اما استفاده از بیمه خصوصی خدماتی مازاد بر خدمات بیمه عمومی را به شما ارائه می کند که بیمه عمومی به طور کلی آنان را پوشش نمی دهد مانند دندان پزشکی ، فیزیوتراپی و برخی از بیماری های خاص که درمان آنان نیازمند پرداخت هزینه می باشد ، لازم به ذکر است که بیمه های خصوصی نیز در انواع مختلفی و با قیمت های مختلفی به شهروندان ارائه می شود و می توان با انتخاب بهره مندی از هریک از خدمات خاص مبلغی را پرداخت نموده و از آن ها بهره مند شوید.

هزینه تفریحات و سرگرمی در استرالیا

شاید جالب باشد که بدانید بخشی از هزینه های زندگی در استرالیا را در جامعه امروزی هزینه تفریحات سرگرمی در استرالیا به خود اختصاص می دهد که اگر فردی اهل تفریح هستید باید حتما هزینه های مرتبط با آن را برای خود بررسی و مورد دقت قرار دهید که مقدار آن یقینا در مخارج ماهانه شما تاثیر گذار خواهد بود.

این بخش نیز باز با توجه به سلیقه و تفریح مورد علاقه افراد یقینا هزینه های مختلفی را شامل می شود که شما می توانید برای اطلاع از آن ها با کارشناسان موسسه رجبی تماس حاصل کرده و از قیمت تفریحات مد نظر خودتان مطلع شوید ، اما در جدول زیر برخی از عمومی ترین سرگرمی ها و مواردی که در استرالیا در اوقات فراغت مورد توجه قرار می گیرد را مشاهده خواهید کرد:

 

تفریح و سرگرمی هزینه ( دلار استرالیا )
هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال 30 تا 120 دلار
هزینه اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هفته 10 تا 28 دلار
هزینه بلیت سینما برایدیدن اکران فیلم های جهانی 15 تا 25 دلار
متوسط درآمد در استرالیا

متوسط درآمد در استرالیا

از آنجایی که اقتصاد کشور استرالیا یک اقتصاد رو به رشد و از بزرگترین اقتصادهای جهان است میزان رفاه مردم این کشور بالا بوده و شهروندان استرالیایی جز مردم ثروتمند جهان معرفی می شوند ، این آمار نشان دهنده وجود یک بازار کار خوب و مناسب با درآمدهای متوسط به بالا می باشد که به راحتی مردم را قادر به پرداخت هزینه های زندگی در استرالیا و بهره مندی از رفاه مورد درخواستشان می نماید.

طبق آمار در سال 2022 متوسط درآمد در استرالیا کمی کمتر از 100 هزار دلار استرالیا در سال اعلام شده است که این مقدار برای افراد دارای تخصص و سواد و مدرک دانشگاهی با توجه به زمینه تحصیل و تخصص به مراتب بالاتر نیز می باشد ، به نوعی که متخصصان پزشکی و اغلب پزشکان به طور متوسط سالانه از حداقل 80 هزار دلار استرالیا تا 215 هزار دلار استرالیا قادر به کسب درآمد هستند.

همین بالا بودن درآمد در این کشور یکی از دلایل اصلی علاقه مهاجرین خارجی به استرالیا است که نمایانگر یک زندگی ساده تر و با رفاه بیش تر نسبت به کشور خود می باشد که علاوه بر این زمینه بهره مندی از تحصیلات و خدمات بهداشتی و درمانی بسیار بهتری را نیز برای آنان به ارمغان می آورد.

با مطالعه مقاله های زیر نیز می توانید اطلاعات خود را در رابطه با تحصیل در سایر کشورها افزایش دهید.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در استرالیا

  1. سیدنی    2431
  2. ملبورن    1811
  3. کانبرا      1851
  4. پرت       1777
  5. آدلاید     1702

استرالیا به عنوان یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان توانسته سطح درآمد بالایی را برای شهروندان خود فراهم سازد و میانگین درآمد در این کشور کمی کمتر از 100 هزار دلار استرالیا می باشد.

هزینه خوراک در استرالیا به هیچ عنوان برای مردم این کشور دغدغه نبوده و هر فرد در ماه می تواند با 400 تا 450 دلار این کشور تمامی مایحتاج غذایی خود را به خوبی برطرف سازد . با داشتن همراه و یا مهارجت به صورت خانوادگی نیز هزینه ها به نسبت بیشتر می شود.

هزینه حمل و نقل نیز در استرالیا بسیار مناسب است و یک دانشجو به طور میانگین 30 تا 50 دلار این کشور را بابت هزینه حمل و نقل خود پرداخت می کند.

خدمات درمانی با توجه به نوع پوشش بیمه می تواند دولتی و یا خصوصی باشد که هزینه ماهیانه بیمه خصوصی به مراتب بیشتر است.

پس اگر هزینه های زندگی در استرالیا یکی از دغدغه های ذهنی شما بوده است که شاید نسبت به برخی از کشورهای هم سطح و هم تراز در اروپا بالاتر بوده این تضمین هم وجود دارد که به نسبت شما از درآمدهای بالاتری هم در این کشور بهره خواهید برد که کاملا مخارج و درآمد شما را در توازن قرار می دهد ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی قادر به ارائه هرگونه مشاوره و یا اطلاعات مورد نیاز در رابطه با کار در استرالیا و یا سایر موارد مهاجرتی به شما عزیزان هستند . شما می توانید با تماس و با حضور در دفاتر تهران و شیراز و دیدار با مشاورین ما از راهنمایی های آنان بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.2/5 - (4 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه