خط و زبان مردم استرالیا

خط و زبان مردم استرالیا چیست؟ پیش از ورود اروپاییها زبانهای بومی موجود در استرالیا صرفا زبانهای گفتاری بوده‌اند و هیچ سیستم نوشتاری وجود نداشته اما به‌محض ورود اروپاییها خط لاتین به استانداردی برای رونویسی زبانهای بومی استرالیا تبدیل شد.

از آنجا که دانستن خط و زبان مردم استرالیا برای مشتاقان تحصیل در استرالیا ضروری است ؛ لذا در این رابطه می‌توانید از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) راهنمایی بخواهید و یا مقاله لینک شده را بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

کشور مشترک المنافع استرالیا (Commonwealth of Australia) وسیع است و نه تنها سرزمین اصلی قاره استرالیا را در بر می گیرد ، بلکه جزایر تاسمانی و تنگه تورس را نیز شامل می شود و هر چند که استرالیا دارای زبان رسمی نیست ، اما انگلیسی به عنوان زبان رسمی ملی کشور در نظر گرفته می‌شود ؛ با این حال ، استرالیا از نظر زبانی و فرهنگی کشوری است که از بیش از 160 زبان گفتاری تأثیر گرفته است.

در استرالیا ، بیش تر زبانهای بومی با استفاده از املای واجی نوشته می‌شوند ؛ بدان معنا که برخلاف زبان انگلیسی هر حرف تنها یک صدا یا به طور خاص نشان دهنده یک واج است ؛ به عنوان مثال در مورد y ، لازم نیست نگران این باشیم که آیا y به صورت yes ، jury یا why تلفظ می شود ؛ چرا که y همواره به صورت yes تلفظ می شود.

فهرست مطالب
خط و زبان مردم استرالیا

تا چه حد با خط و زبان مردم استرالیا آشنایی دارید ؟ در این بخش از مقاله می توانید با تماشای ویدئو و یا دانلود پادکست ارائه شده اطلاعات مختصر و مفیدی در این زمینه بدست آورید ؛ این فایل ها را روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شما ارائه داده است.

پادکست خط و زبان مردم استرالیا​

زبان های مورد استفاده در استرالیا

خط و زبان مردم استرالیا و زبان های مورد استفاده در استرالیا کدامست؟ تعجبی ندارد که در کشوری با بیش از 25 میلیون جمعیت ، تنوعی از زبان ها وجود داشته باشد ؛ همان گونه که بیان شد انگلیسی زبان رسمی ملی استرالیا محسوب می شود ؛ اما انگلیسی استرالیایی از لهجه و واژگان منحصر به فردی برخوردار است.

به طور کلی ، استرالیایی ها دارای بیش از 200 زبان گفتاری هستند و در سرشماری سال 2011 ، درصد بالایی از استرالیایی ها در خانه به زبان انگلیسی صحبت می کرده اند ؛ همچنین ، ماندارین بزرگ ترین گویش غیر انگلیسی است که در استرالیا صحبت می شود.

الگوهای مهاجرت تأثیر قابل توجهی بر رایج ترین زبان این کشور به جز انگلیسی گذاشته اند و استقرار اولیه اروپایی ها در استرالیا تقریباً زبان های بومی را از بین بردند و تعداد کمی از این زبان های بومی امروزه باقی مانده اند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای شناخت کامل مقصد مهاجرتی خود با ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

گویشوران زبان های موجود در استرالیا

درصد گویشوران زبان های موجود در استرالیا چگونه است؟ بررسی های انجام شده در سال 2011 در مورد زبانی که استرالیایی ها در خانه صحبت می کنند ؛ نشان دهنده آن است که تعداد زیادی از مردم استرالیا در مقایسه با غیر انگلیسی زبانان تنها به زبان انگلیسی صحبت می کنند ؛ به طور کلی ، در حدود 76.8 درصد از استرالیایی ها فقط به زبان انگلیسی صحبت می کنند و 18.2 درصد غیر انگلیسی زبان هستند.

 به غیر از انگلیسی ، ماندارین زبان غالبی است که 1.6 درصد (336178 نفر) از مردم استرالیا در خانه به این زبان صحبت می کنند ؛ سایر زبان های نوظهور شامل پنجابی ، فیلیپینی یا تاگالوگ و عربی می باشند ؛ سیدنی ، چند فرهنگی ترین شهر استرالیا است و در حدود 30 درصد از جمعیتی که در خانه به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند ، را در خود جای داده است.

همین طور ، سیدنی و ملبورن بیش از 65 درصد از مهاجران غیر انگلیسی زبان را که به طور کلی به 240 زبان خارجی صحبت می کنند ، در خود جای داده اند ؛ لذا بسیاری از مهاجران به زبان مادری خود تکلم می کنند و دانش کمی از زبان انگلیسی دارند ؛ به طور کلی ، در حدود 1 میلیون مهاجر به انگلیسی صحبت نمی کنند که این رقم بسیار زیادی است ، به خصوص در کشوری با حدود 20 میلیون نفر که از این تعداد 15 درصد (3 میلیون) از ساکنین در خانه به زبان دوم صحبت می کنند.

گویشوران زبان های موجود در استرالیا

زبان انگلیسی در استرالیا

گویش زبان انگلیسی در استرالیا چگونه است؟ آیا انگلیسی استرالیایی به عنوان خط و زبان مردم استرالیا از انگلیسی بریتانیایی متفاوت است؟ به طور کلی ، انگلیسی استرالیایی و انگلیسی بریتانیایی شبیه به هم هستند ، اما انگلیسی استرالیایی رنگ و بویی بومی دارد و به نام strine شناخته می شود ؛ strine یا Ozspeak  از جمله خلاق ترین زبان های بومی مورد استفاده در استرالیا می باشد.

زبان استرین

زبان استرین یک زبان عامیانه است که از مجرمین کاکنی (Cockney) لندن و ایرلند نشات گرفته و سپس در طی زمان ، زبان بومی استرین به عنوان بخشی از فرهنگ عامیانه ی مردم و زبان استرالیا توسعه یافته است ؛ اما با این وجود ، استفاده از کلمات عامیانه و بومی از یک ایالت به ایالتی دیگر متفاوت می باشد.

همچنین ، انگلیسی استرالیایی شامل اصطلاحات و کلمات بومی زیادی است و از آن جا که استرالیایی ها نمی توانند تصمیم بگیرند که از کدام زبان انگلیسی استفاده کنند ، لذا ممکن است مشکلاتی نظیر غلط های املایی مثل labor/labour و یا Program/programme رخ دهد.

علاوه بر این ، بسیاری از کلماتی که هر روزه در استرالیا مورد استفاده قرار می گیرند ، بر خلاف سایر کشورهای انگلیسی زبان در سراسر جهان ، معانی متفاوتی برای استرالیایی ها دارند ؛ به عنوان مثال ، Crook در استرالیایی به معنای بیمار ،Game  (شجاع) ، Ring  (عمل کننده برتر) ،Shout  (چند بطری نوشیدنی) ،Tube  (بطری آبجو) و Globe  (لامپ) است.

همچنین ، همه چیز در استرالیا به اختصار است و برخی از کلمات دارای واکه e یا o هستند که در واژه هایی چون derro ، reffo و Garbo دیده می شوند.

علاوه بر این ، بعضی از کلمات دارای پسوند (I ، ie و یا y) می باشند ، به عنوان مثال ، Aussie (Australian) ، footy (football) ، Barbie (barbecue) ، mozzie (mosquito) ، Chrissy (Christmas) و cossie (swimming costume).

زبان های بومی استرالیا​

زبان های بومی استرالیا

تعداد زبان های بومی استرالیا بسیار زیاد است و دامنه‌ تخمین‌ این زبان ها از حداقل حدود 250 تا احتمالاً 363 وجود دارد ؛ زبان های بومی استرالیا شامل خانواده‌ها و گروههای زبانی متعددی است که توسط مردم بومی سرزمین اصلی استرالیا و جزایر مجاور صحبت می‌شود ؛زبان های بومی استرالیا شامل چه مواردی هستند و چه ارتباطی با خط و زبان مردم استرالیا دارند؟ جامعه بومیان استرالیا از طولانی ترین تاریخ فرهنگی در جهان برخوردارند و قدمت آن به حدود 60 هزار سال می رسد ؛ زمانی که در سال 1788 نخستین ناوگان اروپایی وارد استرالیا شد ، این کشور در حدود 250 زبان بومی داشته است.

اعتقاد این گونه است که این زبان ها از یک خانواده زبانی که خود شامل 700 گویش بوده ، نشات گرفته و تکامل یافته اند که از تعداد 250 زبان بومی ، تنها 20 مورد آن در حال حاضر باقی مانده که صحبت می شوند و در مدارس تدریس می شوند ؛ رایج ترین زبان بومی در کشور استرالیا زبان کریول (Kriol) است که دارای بسیاری از کلمات انگلیسی با املاها و معانی مختلف در زبان استرالیایی می باشد.

زبان های تاسمانی یا پالاوا استرالیایی

زبان های تاسمانی یا پالاوا استرالیایی چیست؟ زبان های تاسمانی زبان بومی جزیره تاسمانی بوده و بر طبق فهرست کوتاه کلمات این زبان ، زبان تاسمانی پنج تا شش زبان مختلف داشته که برخی از مدارک نشان دهنده این مطلب هستند که هر کدام از این شش زبان برای یکدیگر قابل درک نبودند ؛ لذا ، یک زبان فرانسه مورد نیاز بوده است ؛ اما معلوم نیست که لینگوا فرانکا (lingua franca) کدام یک از زبان های Creole ، Koinem ، Pidgin و یا یک زبان تلفیقی بوده است.

آخرین دوره ای که از زبان تاسمانی به عنوان وسیله ارتباطی استفاده می شده در دهه 1830 بوده و آخرین تاسمانیایی (نژاد تاسمانی) در سال 1888 درگذشته است ؛ آخرین گویشور تاسمانی نیز در سال 1905 درگذشت و در حال حاضر بومیان تاسمانی به انگلیسی صحبت می کنند.

بررسی و شناخت جنبه های مختلف کشور مقصد از الزامات مهاجرت است ، مقالات زیر برای کمک به شما در شناخت استرالیا ارائه شده است.

زبان های جزیره تنگه تورس در استرالیا

زبان های جزیره تنگه تورس در استرالیا

زبان های جزیره تنگه تورس در استرالیا چگونه است؟ آیا این زبان ها به عنوان خط و زبان مردم استرالیا شناخته می شوند؟ جزایر تنگه تورس و Creole پایه انگلیسی دارای دو زبان بومی انتقالی غربی – مرکزی و مریام میر (Meriam Mir) هستند ؛ زبان انتقالی غربی – مرکزی به خاطر گویش هایی که دارد (Kalau Kawau Ya ، Kaiwaligau Ya ، Kalau lagau Ya و Kulkalgau Ya) شناخته می‌شود و این چهار گویش بسیار به هم نزدیک هستند.

گویش غربی - مرکزی از جنسیت مذکر و مؤنث برخوردار است اما جنسیت خنثی ندارد ؛ این زبان متعلق به خانواده زبانهای پاما - نیونگان (Pama-Nyungan) است که در بیشتر مناطق کشور زندگی می‌کرده اند.

مریام میر (Meriam Mir) ، زبان قسمت شرقی تورس استرایت (Torre Strait) ، یک گویش Papuan می باشد که با زبان های پاپوآ گینه نو (Papua New Guinea) مرتبط است ؛ زبان مریام میر دارای دو گویش محلی مریام میر (Meriam Mir) و اروبیم میر (Erubim Mir) می باشد ؛ زبان مریام میر تنها گویش پاپوایی بومی استرالیا است.

زبان Creole که در دهه ی 1880 توسعه یافته ، بعنوان یک زبان بومی تنگه تورس در نظر گرفته می شود و دارای پنج گویش کیپ یورک (Cape York) ، ایسترن (Eastern) ، پاپوآ (Papuan) ،TI  و Western Central می‌باشد ، کریول استرالیایی ترکیبی از انگلیسی ، زبان های بومی و دیگر گویش ها است ؛ زبان مذکور نخست به عنوان یک زبان پیجین (Pidgin زبانی برای ارتباط بین گروه هایی که زبان مشترک ندارند) ایجاد شد.

زبان های اقلیت استرالیا

زبان های اقلیت استرالیا کدام است؟ سایر زبان های اقلیت که در کشور استرالیا صحبت می شوند:

زبان درصد گویشوران
ایتالیایی 1.4 درصد
عربی 1.3 درصد
یونانی 1.3 درصد
کانتونی 1.2 درصد

علاوه بر زبان های ذکر شده ، زبان اشاره Auslan Yolŋu و سایر زبان های اشاره بومی در این کشور وجود دارند ؛ اگر بخواهیم مطالب ذکر شده در خصوص خط و زبان مردم استرالیا را جمع بندی کنیم ، به موارد زیر خواهیم رسید:

رتبه بندی دسته زبان ها
1 زبان های اصلی انگلیسی استرالیایی (80 درصد)
2 زبان های بومی زبان‌های تاسمانی ، زبان‌های بومی استرالیایی ، زبان‌های جزیره تنگه تورس
3 زبان های اقلیت چینی ماندارین (1.6 درصد) ، ایتالیایی (1.4 درصد) ، عربی (1.3 درصد) ، یونانی (1.3 درصد) ، کانتونی (1.2 درصد)
4 زبان های اشاره زبان اشاره Auslan Yolŋu و دیگر زبان های اشاره بومی

زبان تحصیل در کشور استرالیا

زبان تحصیل در کشور استرالیا کدامست؟ در استرالیا تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر است ؛ لذا برای تحصیل در این کشور ، ارائه مدارکی مبنی بر مهارت های زبانی مورد نیاز خواهد بود و از آن جا که زبان انگلیسی به عنوان زبان ملی استرالیا شناخته می شود ؛ حتی آشنایی با خط و زبان مردم استرالیا در زمان فارغ التحصیلی و کار در کشور استرالیا نیز مفید خواهد بود ؛ حتی آشنایی با زبان این کشور می تواند بر هزینه های زندگی هم تاثیر بگذارد.

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم استرالیا

انگلیسی زبان رسمی ملی استرالیا محسوب می شود ؛ اما انگلیسی استرالیایی از لهجه و واژگان منحصر به فردی برخوردار است.

ماندارین بزرگ ترین گویش غیر انگلیسی است که در استرالیا صحبت می شود.

رایج ترین زبان بومی در کشور استرالیا زبان کریول (Kriol) است که دارای بسیاری از کلمات انگلیسی با املاها و معانی مختلف در زبان استرالیایی می باشد.

  • ایتالیایی 1.4 درصد
  • عربی 1.3 درصد
  • یونانی 1.3 درصد
  • کانتونی 1.2 درصد

یکی از موارد مهم در زمان مهاجرت به استرالیا ، آشنایی با خط و زبان مردم استرالیا می باشد که بدین ترتیب بسیاری از مشکلات حل خواهد شد ؛ مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص خط و زبان مردم استرالیا و مسائل مهاجرتی می‌باشد ، همچنین توصیه می کنیم مقاله لینک شده را بخوانید تا در خصوص تمام شیوه های مهاجرت قانونی در این کشور اطلاعات مفید و به روزی را بدست آورید.

خط و زبان مردم برخی کشور ها را در مقالات زیر می شناسید بقیه کشورها را در بخش جستجوی سایت خواهید یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه