اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش

اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش در میان روش های جذاب مهاجرت به این کشور قرار دارد.

برای بهره بردن از این روش بایستی شرایط مالی مورد نظر را داشته و به سفارت و دولت اتریش ثابت کنید که برای حضور و اقامت در این کشور از تمکن مالی برای تامین هزینه های خود برخوردار هستید و نیازی به کار در این کشور را ندارید ، چرا که با اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش شما مجاز به کار در این کشور نیستید ، در این مقاله با میزان درآمد و سایر شرایط  لازم برای دریافت این ویزا آشنا می شویم ، توصیه می کنیم مقاله کار در اتریش را نیز در کنار این محتوا بخوانید و با برترین مشاغل موجود در این کشور آشنا شوید.

مسیر برنامه افراد خواهان دریافت اقامت از طریق تمکن مالی به توانایی آن ها برای حمایت از بودجه نقدی خود بستگی دارد ، این برنامه اقامت اتریش تحت یک سهمیه سالانه عمل می کند ، هر سال مقامات فقط حدود 450 مجوز اقامت از سراسر اتریش  اعطا می کنند  با توجه به محدودیت سهمیه سالیانه، پیشنهاد می کنیم مراحل درخواست را از اواخر تابستان آغاز کنید تا مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) زمان کافی برای تهیه درخواست داشته باشند.

فهرست مطالب
اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش

نحوه دریافت اقامت از طریق بازنشستگی در اتریش

برنامه اقامت اتریش به افراد  دارای تمکن مالی  این فرصت را می دهد که در صورتی که متقاضی بتواند ثابت کند که دارای درآمد و/ یا دارایی کافی هست می تواند اقامت اتریش را دریافت کند ،  این برنامه اقامت بسیار ساده برای افرادی ایده آل است که به دنبال یک راه ساده برای اخذ اقامت در اتریش – یکی از آرام ترین کشورهای اروپا هستند.

نحوه دریافت اقامت از طریق بازنشستگی در اتریش در ابتدا لازم به ذکر است که اتریش ویزای بازنشستگی خاصی ندارد ، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای بازنشستگی به آنها دسترسی داشته باشید.

شهروندان بازنشسته از کشور ثالثی که مایل به بازنشستگی در اتریش هستند ، می توانند یک عنوان اقامت « اجازه اقامت به جز اشتغال سودمند » دریافت کنند ، این مجوز  نوعی اجازه اقامت است که برای افراد مستقل از نظر مالی و برای افراد دارای تمکن مالی  صادر می شود ،  برای دریافت این مجوز باید شرایط عمومی و ویژه را داشته باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آگاهی از انواع سرمایه گذاری های امن در کشورهای اروپایی با راهنمایی مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدت اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش چه مدت است؟

مدت اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش چه مدت است؟​ اجازه اقامت در اتریش به مدت یک سال اعطا می شود و باید سالانه تمدید شود ، برای تمدید اجازه اقامت برای افراد مستقل ، شرایط یکسانی باید رعایت شود ، این سهمیه فقط برای اولین بار اعمال می شود و برای تمدید مجوز اقامت اعمال نمی شود ؛ برای ورود به این کشور ویزای ورودی جداگانه که 3 ماه اعتبار دارد لازم است ؛  پس از ورود به اتریش ، باید مجوز اقامت خود را از مقامات محلی دریافت کنید ، پس از ثبت نام رسمی متقاضی در اتریش ، اجازه اقامت یک ساله در مقامات محلی اتریش صادر می شود ، متقاضی باید مجوز اقامت را به صورت سالیانه به همراه ارائه مدرکی مبنی بر سرمایه مستقل و ملک خریداری شده یا اجاره شده خود تمدید کند.

مدت اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش چه مدت است؟​

کار در اتریش برای افرد دارای مجوز اقامت از طریق تمکن مالی

افردی که  تحت برنامه تمکن مالی اقدام به دریافت مجوز اقامت اتریش را می کنند  نمی توانند مجوز کار دریافت کنند و بنابراین اجازه کار برای هیچ کارفرمای اتریشی را ندارند ، با این وجود ، متقاضی ممکن است برای شرکت های خارج از کشور کار کند مثلا مدیریت شرکت های خود در خارج از کشور را به عهده داشته باشد.

حداقل سرمایه برای اثبات تمکن مالی در اتریش​

حداقل سرمایه برای اثبات تمکن مالی در اتریش

برای واجد شرایط بودن برای مجوز اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش ، متقاضیان باید ثابت کنند که دارای بودجه کافی ، بیمه درمانی جامع و مکانی برای زندگی هستند ، اثبات وجوه کافی به این معنی است که متقاضیان باید درآمد منظم ماهانه از حقوق بازنشستگی ، سود حاصل از شرکت های خارج از کشور ، درآمد حاصل از دارایی ها ، پس انداز یا سهام شرکت داشته باشند ؛ حداقل مبلغ حدود 24000 یورو برای افراد مجرد یا 38000 یورو برای زوج های متاهل ، برای هر فرزند خردسال که در درخواست گنجانده شده مبلغ اضافی حدودا 3700 یورو می باشد و حدود 45000 یورو برای یک خانواده چهار نفره است.

شرایط درخواست اقامت اتریش  از طریق تمکن مالی

شرایط درخواست اقامت اتریش  از طریق تمکن مالی به شرح زیر است:

  • اثبات تمکن مالی : متقاضی اصلی باید مدرکی مبنی بر درآمد سالانه کافی ارائه دهد ، مقامات مهاجرت اتریش میزان مناسب درآمد را به عنوان درآمد سالانه دو برابر حداقل معیار بازنشستگی تعریف می کنند.
  • اثبات مالکیت ملک : متقاضی باید آپارتمان مناسبی را اجاره یا خریداری کند و مدرک آن را ارائه دهد ، « ملک مناسب » به ملکی اشاره دارد که برای خانواده متقاضی تحت برنامه مناسب / بزرگ است.
  • اسناد مسافرتی معتبر
  • بیمه سلامت و بیماری اتریش : بیمه نامه باید متقاضی اصلی و هر یک از افراد تحت تکفل آنها را با توجه به تمام خطرات طبق قوانین اتریش پوشش دهد ، پوشش بیمه درمانی باید توسط یک شرکت بیمه دارای مجوز در اتریش تهیه شود.
  • مهارت های زبان آلمانی در سطح A1

مقالات زیر برای شناخت بیشتر اتریش و شرایط کار و زندگی در آن به شما ارائه شده ؛ مطالعه مقالات را از دست ندهید.

پروسه درخواست برنامه اقامت اتریش برای افراد دارای تمکن مالی

    مرحله 1 – اثبات مهارت های زبانی : در صورتی که متقاضی فاقد مدرک دانشگاهی باشد ، باید در دوره های زبان شرکت کرده و مدرک زبان آلمانی A1 را دریافت کند.

    مرحله 2 – افتتاح حساب بانکی : یک قرار ملاقات در یک بانک در اتریش ترتیب داده می شود ، حضور شخصی مشتری الزامی است در اغلب موارد ، صورتحساب بانکی از یک بانک معتبر خارجی می تواند به جای آن ارائه شود.

    مرحله 3- جدا سازی سرمایه لازم : مشتری باید مبلغ لازم را به حساب بانکی خود در اتریش پرداخت کند یا آن را در حساب بانکی خارجی خود کنار بگذارد.

پروسه درخواست برنامه اقامت اتریش برای افراد دارای تمکن مالی

    مرحله 4 – درخواست برای بیمه درمانی

    مرحله 5 – اجاره یا خرید خانه : باید یک خانه خانوادگی مناسب به دست آورد.

    مرحله 6 – تهیه اسناد درخواست

    مرحله 7 – تعیین وقت سفارت : مشتری باید در یک مصاحبه در سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور محل اقامت خود شرکت کند و درخواست خود را ثبت کند ، هزینه ویزا 150 یورو برای هر نفر ( در اکثر کشورها معادل آن به ارز محلی) باید به صورت نقدی پرداخت شود ، اجازه اقامت معمولا در عرض 3-5 ماه صادر می شود.

    مرحله 8 – درخواست ویزای ورود

وبینار ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی

در این وبینار از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، سارا جم نژاد ، کارشناس ارشد مهاجرتی با شما در خصوص روش اخذ اقامت دائم از طریق تمکن مالی یا ویزای بازنشستگی صحبت می کند ، هزینه های زندگی در برخی از محبوب ترین کشورهای اروپایی را نیز در این وبینار بررسی می شود.

شما نیز می توانید با درج نام و شماره تماستان در باکس مشاوره رایگان در لیست تماس مشاوران ما قرار بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اقامت دائم اتریش از طریق ویزای تمکن مالی با راهنمایی گام به گام مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای دریافت اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

  • اجازه خرید ملک و سرمایه گذاری در اتریش
  • امکان همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در دانشگاه ها و موسسات آموزشی اتریش
  • امکان دریافت اجازه اقامت دائم پس از 5 سال زندگی در اتریش
  • فرصت دریافت خدمات درمانی
  • امکان سفر بدون نیاز به ویزا به کشور های شینگن
  • برای دریافت این نوع ویزا محدودیت سنی وجود ندارد.

سوالات پر تکرار اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش

اجازه اقامت در اتریش به مدت یک سال اعطا می شود و باید سالانه تمدید شود ، برای تمدید اجازه اقامت برای افراد مستقل ، شرایط یکسانی باید رعایت شود ، این سهمیه فقط برای اولین بار اعمال می شود و برای تمدید مجوز اقامت اعمال نمی شود.

خیر ، افردی که  تحت برنامه تمکن مالی اقدام به دریافت مجوز اقامت اتریش را می کنند  نمی توانند مجوز کار دریافت کنند و بنابراین اجازه کار برای هیچ کارفرمای اتریشی را ندارند.

حداقل مبلغ حدود 24000 یورو برای افراد مجرد یا 38000 یورو برای زوج های متاهل ، برای هر فرزند خردسال که در درخواست گنجانده شده مبلغ اضافی حدودا 3700 یورو می باشد و حدود 45000 یورو برای یک خانواده چهار نفره است.

خیر ، برای دریافت این نوع ویزا محدودیت سنی وجود ندارد.

بله امکان تحصیل رایگان فرزندان در دانشگاه ها و موسسات آموزشی اتریش وجود دارد.

در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش را بررسی کرده و شرایط دریافت این ویزا را بیان کردند ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اتریش با تمامی شیوه های قانونی و امن مهاحرت به این کشور آشنا شوید.

برای مقایسه روش های سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه