اقامت خود حمایتی یا خود اشتغالی اتریش 2024

اقامت خود حمایتی یا خود اشتغالی اتریش 2024

بله، ایرانیان نیز می توانند در صورت فراهم آوردن شرایط لازم و مورد نیاز برای دریافت ویزای خود حمایتی یا ویزای خود اشتغالی اتریش اقدام نمایند.

 هزینه صدور و دریافت ویزای خود حمایتی اتریش برای کودکان زیر 6 سال 100 یورو و برای افراد بالای 6 سال 200 یورو می باشد.

خیر، افرادی که از طریق اقامت خود حمایتی به اتریش سفر می کنند، قادر به اشتغال در این کشور نیستند.

 برای دریافت این ویزا متقاضی باید درآمدی از 2500 تا 3 هزار یورو در ماه را از خارج از اتریش کسب نماید.

 بله، در صورتی که 5 سال در این کشور حضور داشته و زندگی کنید و شرایط لازم را فراهم آورید، امکان دریافت اقامت دائم را نیز خواهید داشت.

اقامت خود اشتغالی اتریش به طور خاص برای افرادی که قصد دارند در این کشور کسب و کاری راه اندازی کنند و از طریق آن امرار معاش کنند، در نظر گرفته شده است. در این نوع اقامت، متقاضی باید علاوه بر اثبات تمکن مالی، برنامه تجاری قابل قبولی ارائه کند و نشان دهد که توانایی اداره و راه اندازی موفق یک کسب و کار در اتریش را دارد.

برنامه اقامت خود حمایتی اتریش، که به عنوان اقامت تمکن مالی نیز شناخته می شود، به اتباع خارجی واجد شرایط اجازه می دهد تا با اثبات تمکن مالی کافی، بدون نیاز به کار یا سرمایه‌گذاری خاص، اقامت بلند مدت در این کشور را بدست آورند.

باید توجه داشته باشید که درست است که اصطلاحات «اقامت خود حمایتی» و «اقامت خود اشتغالی» در برخی موارد به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما همانطور که متوجه شدید، در واقع تفاوتی ظریف بین آن ها وجود دارد و این دو روش متفاوت از هستند. به طور خلاصه:

  • اقامت خود حمایتی: برای افرادی که صرف نظر از کار، تمکن مالی کافی برای زندگی در اتریش را دارند.
  • اقامت خود اشتغالی: برای کارآفرینان و صاحبان کسب وکار که قصد راه اندازی و اداره یک بیزنس در اتریش را دارند.

شرایط اخذ اقامت خود حمایتی یا خود اشتغالی اتریش

جهت اخذ اقامت خود حمایتی یا خود اشتغالی اتریش نیاز به فراهم آوردن یا ارائه شرایطی مشخص و لازم است که برخی از این شرایط به صورت عمومی برای هر دوی این برنامه نیاز است و برخی شرایط نیز به صورت خاص برای هریک از این برنامه ها به صورت جداگانه از متقاضیان درخواست می شود. شرایط عمومی که برای هر دوی این برنامه ها نیاز خواهد بود به شرح زیر می باشند:

  • متقاضی باید از سلامت کامل برخوردار باشد و گواهی عدم سوءپیشینه ارائه کند.
  • متقاضی و اعضای خانواده اش باید تحت معاینات پزشکی قرار بگیرند و گواهی سلامت معتبر از پزشک مورد تایید سفارت یا کنسولگری اتریش ارائه کنند.
  • متقاضی باید محل اقامت مناسبی در اتریش داشته باشد و باید اجاره نامه یا سند ملکی معتبر ارائه کند و نشان دهد که محل اقامت وی برای سکونت خود و اعضای خانواده اش مناسب است.
  • متقاضی باید به زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح پایه مسلط باشد. اثبات دانش زبان می تواند از طریق ارائه مدرک معتبر زبانی مانند ÖSD، Goethe-Zertifikat  یا سایر مدارک مورد تایید سفارت یا کنسولگری اتریش انجام شود.
  • متقاضی نباید سابقه کیفری داشته باشد و باید از نظر سیاسی قابل اعتماد باشد.
  • متقاضی باید کلیه قوانین و مقررات مربوط به مهاجرت به اتریش را رعایت نماید.

شرایط اختصاصی اخذ اقامت خود حمایتی

همانطور که گفتیم شما برای دریافت اقامت خود حمایتی باید شرایطی خاص را نیز دارا باشید و یا آن ها را ارائه کنید. متقاضی باید ثابت کند که از توانایی مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده اش در اتریش برخوردار است. این تمکن مالی می تواند از طریق ارائه مدارک مربوط به درآمد، دارایی، سرمایه گذاری و غیره اثبات شود.

باید توجه داشته باشید که حداقل تمکن مالی مورد نیاز برای اقامت خود حمایتی اتریش در سال 2024 به شرح زیر است:

  • به ازای هر فرد از اعضای خانواده باید مبلغ 22 هزار یورو در حساب بانکی موجود باشد.
  • درآمد ماهانه 2500 تا 3 هزار یورو از منبع درآمدی خارج از اتریش

متقاضی باید علاوه بر تمکن مالی اولیه، اثبات کند که می تواند به طور مستمر این میزان درآمد را در طول مدت اقامت خود در اتریش تامین کند. افرادی که از طریق اخذ اقامت خود حمایتی اتریش اقدام می نمایند و اقامت اتریش را کسب می نمایند، نیازی نیست که حتما و همیشه در اتریش زندگی کنند اما باید در هر سال حداقل 6 ماه را در اتریش حضور داشته باشند.

همچنین کشور اتریش هر ساله به 400 تا 500 نفر از متقاضیان اخذ اقامت خود حمایتی، این ویزا را اعطا می کنند، پس هرچه سریع تر بتوانید درخواست خود را ثبت کنید، شانس بالاتری برای دستیابی به آن خواهید داشت. ضمنا مدت اعتبار این ویزا در ابتدا یک ساله می باشد که با وجود ادامه شرایط لازم، قابل تمدید است. در نهایت پس از 5 سال زندگی و حضور در اتریش قادر به اخذ اقامت دائم و 1 سال پس از دریافت آن قادر به اخذ تابعیت این کشور خواهید بود.

اقامت خود حمایتی یا خود اشتغالی اتریش 2024

شرایط اختصاصی اخذ اقامت خود اشتغالی

همانطور که گفتیم ویزای خود اشتغالی اتریش به کارآفرینان و صاحبان کسب وکار که قصد راه اندازی و اداره یک بیزنس در اتریش را دارند، تعلق می گیرد. این نوع ویزا به متقاضیان اجازه می دهد تا با اثبات تمکن مالی و ارائه برنامه تجاری قابل قبول، اقامت بلند مدت در اتریش را بدست آورند.

در این برنامه متقاضی باید برنامه تجاری قابل قبولی ارائه کند که نشان دهد قصد راه اندازی چه نوع کسب وکاری را در اتریش دارد و چگونه می خواهد این کسب وکار را اداره کند. برنامه تجاری یا همان بیزنس پلن متقاضی باید شامل موارد زیر باشد:

  • شرح فعالیت کسب وکار
  • تحلیل بازار
  • استراتژی بازاریابی
  • برنامه مالی
  • برنامه عملیاتی

مدارک لازم اخذ ویزای خود حمایتی اتریش

جهت دریافت ویزای خود حمایتی اتریش یا همان تمکن مالی این کشور، باید مدارکی را تهیه و جمع آوری کرده و به سفارت یا کنسولگری این کشور در محل اقامت خود ارائه نمایید. دقت کنید که سفارت اتریش مدارک متقاضیان را بسیار با دقت و حساسیت بالایی مورد بررسی قرار می دهد.

به همین خاطر حتما در جمع آوری و ارائه مدارک مربوطه نهایت دقت را به عمل آورید. اما از مهم ترین مدارکی که تمامی متقاضیان دریافت این ویزا باید تهیه نموده و ارائه کنند، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر به همراه سوابق سفرهای پیشین به خارج از کشور
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی (گواهی درآمد، صورت حساب بانکی، سند دارایی و غیره)
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت و معاینات پزشکی
  • مدارک مربوط به محل اقامت (اجاره نامه، سند ملکی)
  • مدرک معتبر زبان آلمانی یا انگلیسی
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • مدارک مربوط به اعضای خانواده (شناسنامه، گواهی تولد، سند ازدواج و غیره)
مدارک لازم اخذ ویزای خود حمایتی اتریش

مراحل درخواست و صدور ویزای خودحمایتی یا خود اشتغالی اتریش

همانطور که گفتیم برنامه اقامت خود حمایتی اتریش، به اتباع خارجی واجد شرایط اجازه می دهد تا با اثبات تمکن مالی کافی، بدون نیاز به کار یا سرمایه گذاری خاص، اقامت بلند مدت در این کشور را بدست آورند. اما برای دریافت این ویزا شما باید مراحلی را پشت سر بگذارید که برای تمامی متقاضیان دارای روند و کلیتی یکسان هستند.

مراحل کلی اخذ ویزای اقامت خود حمایتی اتریش در سال 2024 به شرح زیر است:

  1. جمع آوری مدارک: متقاضیان باید به طور کامل دقیق و با اطلاعات کامل و قبلی نسبت به جمع آوری و تهیه مدارک لازمی که در بخش پیشین به آن ها اشاره کردیم، اقدام نمایند.
  2. تکمیل فرم درخواست ویزا: فرم درخواست ویزا را به طور کامل و دقیق به زبان آلمانی یا انگلیسی پر کنید و در صورت نیاز به ترجمه، ترجمه رسمی مدارک به زبان آلمانی یا انگلیسی را به همراه فرم درخواست ارائه کنید.
  3. مراجعه به سفارت یا کنسولگری اتریش: با توجه به محل اقامت خود، به نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری اتریش مراجعه کنید و برای تعیین وقت قبلی برای مصاحبه اقدام نمایید. در زمان تعیین شده به سفارت یا کنسولگری مراجعه فرمایید و مدارک خود را به همراه فرم درخواست تکمیل شده ارائه دهید.
  4. پرداخت هزینه ویزا: هزینه ویزای اقامت خود حمایتی اتریش در سال 2024 را پرداخت نموده و رسید آن را دریافت نمایید. هزینه ویزا را در زمان ارائه مدارک به صورت نقدی یا با کارت اعتباری پرداخت کنید.
  5. شرکت در مصاحبه (در صورت نیاز): در برخی موارد، ممکن است سفارت یا کنسولگری اتریش از شما برای مصاحبه دعوت کند. در مصاحبه، باید در مورد برنامه های خود برای زندگی در اتریش و تمکن مالی خود توضیح دهید.
  6. دریافت ویزا: در صورت تایید درخواست شما، ویزای اقامت خود حمایتی اتریش در پاسپورت شما درج خواهد شد. با دریافت ویزا، می توانید به اتریش سفر کنید و برای اقامت بلند مدت در این کشور اقدام کنید.
  7. درخواست اقامت: پس از ورود به اتریش، باید ظرف 4 ماه به اداره اتباع بیگانه محل سکونت خود مراجعه کنید و برای دریافت کارت اقامت خود حمایتی اقدام کنید.

هزینه درخواست ویزای خود حمایتی اتریش

برای صدور ویزای خود حمایتی یا ویزای تمکن مالی اتریش، باید مبلغی را به عنوان هزینه درخواست و صدور آن در سفارت این کشور پرداخت نمایید. البته این هزینه تنها هزینه مربوط به دریافت ویزا نیست، بلکه هزینه های دیگری نظیر هزینه بیمه درمانی، هزینه بیمه مسافرتی، هزینه بلیت هواپیما و مواردی دیگر نیز وجود خواهند داشت.

دقت کنید که میزان هزینه ها با توجه به شرایط افراد می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد، اما هزینه صدور ویزا با توجه به بازه های سنی مشخص شده برای همه یکسان بوده و دیگر شرایط افراد تاثیری بر آن ندارند. هزینه صدور ویزای خود حمایتی اتریش را می توان به صورت زیر در نظر گرفت:

سن متقاضیان

هزینه صدور ویزا

متقاضیان کمتر از 6 سال سن

100 یورو

متقاضیان با سن بالای 6 سال

200 یورو

مزایای دریافت ویزای خود حمایتی یا ویزای خود اشتغالی اتریش

دریافت ویزای خود حمایتی اتریش مزایای متعددی برای متقاضیان و اعضای خانواده آن ها به همراه دارد که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را به شما عزیزان خواهیم گفت:

  • زندگی در کشوری امن و باثبات: اتریش به عنوان یکی از امن ترین و باثبات ترین کشورهای جهان شناخته می شود و نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین و کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است.
  • دسترسی به سیستم آموزشی و بهداشتی عالی: اتریش از سیستم آموزشی و بهداشتی بسیار پیشرفته ای برخوردار است و تحصیل در مدارس دولتی آن رایگان است و خدمات بهداشتی با کیفیت بالا برای همه ساکنین این کشور در دسترس است.
  • آزادی رفت و آمد در کشورهای حوزه شینگن: با دریافت ویزای اقامت خود حمایتی اتریش، شما می توانید بدون نیاز به ویزا به سایر کشورهای حوزه شینگن سفر کنید و تا 90 روز در هر 180 روز در این کشورها اقامت داشته باشید.
  • امکان کار و تحصیل در اتریش: دارندگان ویزای اقامت خود حمایتی اتریش مجاز به کار و تحصیل در این کشور هستند.
اقامت خود حمایتی یا خود اشتغالی اتریش 2024
  • امکان سرمایه گذاری و راه اندازی کسب وکار: شما می توانید با دریافت ویزای اقامت خود حمایتی اتریش در این کشور سرمایه گذاری کنید و یا کسب وکار خود را راه اندازی کنید.
  • برخورداری از حقوق و مزایای اجتماعی: دارندگان ویزای اقامت خود حمایتی اتریش از حقوق و مزایای اجتماعی مانند بیمه بیکاری، بیمه درمانی و حقوق بازنشستگی برخوردار خواهند بود.
  • امکان اخذ تابعیت اتریش: پس از 5 سال زندگی در اتریش با ویزای اقامت خود حمایتی، شما می توانید برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنید.
  • محیطی مناسب برای خانواده ها: اتریش کشوری ایده آل برای زندگی خانواده ها است که نرخ رضایت از زندگی و اهمیت به خانواده و حریم آن همواره بالا بوده و هست.
  • آب و هوای مطلوب: اتریش از آب و هوای معتدل و مطلوبی برخوردار است و مناظر بسیار زیبایی را در خود دارد که می تواند بر روی کیفیت زندگی شما تاثیر بسیاری بگذارد.
  • دسترسی به جاذبه های گردشگری: اتریش از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی متعددی برخوردار است که باعث رونق صنعت گردشگری در این کشور شده و برای ساکنین نیز بسیار اوغات فراقت جذابی را به وجود آورده است.

در مجموع، دریافت ویزای خود حمایتی اتریش می تواند فرصتی عالی برای زندگی در کشوری امن، باثبات و با کیفیت بالا باشد. این ویزا به شما و خانواده تان امکان می دهد تا از مزایای متعددی مانند دسترسی به سیستم آموزشی و بهداشتی عالی، آزادی رفت و آمد در اروپا، امکان کار و تحصیل و غیره بهره مند شوید.

برای شناخت سایر ویزاها و یا بررسی تخصصی شرایط و مدارکتان جهت مهاجرت به اتریش، ابتدای مشاقه مشخصه در اینباره را در سایت ما مطالعه نمایید و در صورت بروز سوال یا ابهام، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *