شرایط دریافت ویزای استارتاپ اتریش 2024

شرایط دریافت ویزای استارتاپ اتریش 2024

 برای درخواست و صدور ویزای استارتاپ کشور اتریش باید  مبلغ 140 یورو را پرداخت کنید.

 این ویزا در ابتدا با یک اعتبار دو ساله صادر می شود و قابل تمدید می باشد.

بله، برای دریافت ویزای استارتاپ اتریش باید حتما یک بیزنس پلن نوین، قوی و جامع ارائه نمایید تا امکان دریافت این ویزا برای شما فراهم آید.

 برای دریافت این ویزا باید حداقل 50 امتیاز از سیستم امتیاز بندی کشور اتریش کسب نمایید.

بله، افرادی که موفق به دریافت ویزای استارتاپ اتریش می شوند، می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت نموده و آنان را هم به این کشور ببرند.

ویزای استارتاپ اتریش مناسب افرادی است که دارای یک طرح و ایده نوآورانه و خلاقانه هستند و می توانند محصول یا خدماتی جدید و نوین را به بازار این کشور و حتی اروپا یا جهان ارائه دهند. کشور اتریش برای این دسته از افراد خارجی ویزایی را تحت عنوان ویزای استارتاپ در نظر گرفته که دستیابی به آن نیازمند فراهم آوردن شرایط و مدارک خاص آن دارد.

ویزای استارتاپ اتریش به افراد اجازه می دهد تا برای مدتی مشخص و معلوم در این کشور اقامت داشته باشند و بیزنس خود را مدیریت و اداره نمایند. البته باید توجه داشته باشید که دریافت ویزای استارتاپ کشور اتریش نیازمند کسب حداقل امتیاز لازم یعنی 50 امتیاز از سیستم امتیازبندی اتریش دارد که در ادامه با جزئیات و شرایط آن کاملا آشنا خواهیم شد.

متقاضیان از طریق دریافت این ویزا و فراهم آوردن شرایط لازم، می توانند در نهایت به اقامت دائم اتریش نیز دست پیدا کنند. در ادامه با مشاورین شرکت رجبی همراه شوید تا شرایط و مراحل اخذ ویزای استارتاپ اتریش را در سال 2024 بشناسید. دعوت می کنیم مقاله کار در  اتریش را مطالعه کنید و با بازارهای کاری و شرایط کار در این کشور کاملاً آشنا شوید.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ اتریش

ویزای استارتاپ اتریش به کارآفرینان و ایده های نوآورانه این امکان را می دهد که در این کشور اقامت و کار کنند. این ویزا مزایای زیادی از جمله امکان دریافت مجوز کار برای اعضای خانواده و دسترسی به بازار اتحادیه اروپا را نیز به افراد ارائه می دهد.

اما برای دستیابی به این مجوز لازمه، شما باید شرایطی کلی را دارا باشید و یا آن ها را تهیه و فراهم آورید. شرایط دریافت ویزای استارتاپ اتریش را می توان شامل موارد زیر دانست:

  • شخص متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد
  • عدم وجود سوء سابقه کیفری
  • داشتن ایده نوآورانه برای یک محصول، خدمات، فرآیند یا فناوری جدید
  • تامین حداقل سرمایه 30 هزار یورویی برای تاسیس شرکت و صاحب 50 درصد از سهام شرکت بودن
  • توانایی ارائه طرح تجاری جامع و متقاعد کننده
  • داشتن سابقه کار و تحصیلات مرتبط با حوزه فعالیت مورد نظر
  • اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه ‌های زندگی و راه اندازی کسب و کار مربوطه
  • تسلط به زبان انگلیسی یا ترجیحا آلمانی
  • کسب حداقل 50 امتیاز از سیستم امتیازبندی اتریش

البته ممکن است باتوجه به شرایط خاص فردی و یا زمینه و حوزه فعالیت مورد نظر افراد، نیاز به شرایط خاص دیگری نیز باشد که از طریق بررسی های متخصصانه و یا ارتباط با مراجع مربوطه در اتریش، می توان از آن ها مطلع شد.

هزینه درخواست صدور ویزای استارتاپ اتریش

برای درخواست ویزای استارتاپ اتریش، باید مبلغی را برای صدور آن و همچنین امور اداری و انگشت نگاری پرداخت نمایید. دقت داشته باشید که این هزینه در صورت انصراف و یا رد درخواست شما بازپرداخت نخواهد شد و به هیچ عنوان دیگر به متقاضی برگردانده نمی شود. در جدول زیر هزینه های لازم را مشاهده خواهید کرد:

هزینه مربوطه

مبلغ

هزینه درخواست صدور ویزا

120 یورو

هزینه انگشت نگاری، اسکن امضا و عکس

20 یورو

سیستم امتیاز بندی مربوط به ویزای استارتاپ اتریش

متقاضیان ویزای استارتاپ اتریش بر اساس معیارها و ویژگی های شخصی خود، امتیازاتی را کسب خواهند نمود که حداکثر امتیاز قابل کسب 85 امتیاز می باشد. اما برای دریافت ویزا، کسب حداقل 50 امتیاز الزامی است، حال هرچه امتیاز بیش تری کسب کنید، شانس صدور ویزای شما افزایش قابل توجهی پیدا می کند. معیارهای امتیازبندی را باید شامل موارد زیر دانست:

پارامتر مربوطه

جزئیات

صلاحیت تحصیلی (حداکثر 30 امتیاز)

تحصیلات – آموزش حرفه ای کامل یا دانش و مهارت‌ خاص برای شغل آینده 20 امتیاز

گذراندن دوره تحصیلی به مدت حداقل 3 سال در یک موسسه آموزش عالی     20 امتیاز

دوره دیپلم یا دوره لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا یا آموزش حرفه ای در اتریش 30 امتیاز

سابقه کار بر اساس صلاحیت (حداکثر 10 امتیاز)

سابقه کار (به ازای هر سال سابقه)      2 امتیاز

توانایی‌های زبانی (حداکثر 15 امتیاز)

سطح مبتدی زبان آلمانی (سطح A2) 5 امتیاز

سطح متوسط زبان آلمانی (سطح B1-B2 ) 10 امتیاز

سطح زبان انگلیسی (سطح B2 ) 10 امتیاز

سطح پیشرفته زبان آلمانی (سطح C1-C2 ) 15 امتیاز

امتیازات مازاد (حداکثر 30 امتیاز)

شواهد سرمایه‌گذاری اضافی حداقل 50 هزار یورو 10 امتیاز

پذیرش در انکوباتور کسب‌وکار یا تأمین مالی توسط یک آژانس تأمین مالی استارت آپ در اتریش 10 امتیاز

سن تا 35 سال 10 امتیاز

مدارک لازم جهت درخواست ویزای استارتاپ اتریش

برای درخواست ویزای استارتاپ اتریش، باید مدارکی را جمع آوری کنید و به سفارت این کشور ارائه دهید، دقت داشته باشید که همواره ممکن است طبق شرایط متفاوت فردی متقاضیان و یا زمینه و حوزه های مختلف فعالیت افراد، نیاز به ارائه مدارکی اضافه و یا متفاوت با سایر افراد از شما درخواست شود، به همین خاطر همواره در این باره با متخصصین و فعالین این حوزه مشورت به عمل آورید.

اما ارائه مدارک زیر برای تمامی متقاضیان مورد نیاز می باشد:

  • پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه از تاریخ انقضای ویزا معتبر باشد و حداقل دو صفحه خالی برای ویزا داشته باشد.
  • دو قطعه عکس پرسنلی: عکس ها باید در 6 ماه گذشته گرفته شده باشند و با زمینه سفید و مطابق با الزامات گذرنامه باشند.
  • فرم درخواست تکمیل شده: فرم درخواست را می توانید از وب سایت سفارت اتریش دانلود کنید.
  • اثبات تمکن مالی: شما باید بتوانید ثابت کنید که پول کافی برای تأمین هزینه های زندگی و راه اندازی کسب وکار خود در اتریش را دارید. این مدرک می تواند شامل صورت های بانکی، نامه از کارفرما یا حامی مالی و غیره باشد.
  • بیمه درمانی: شما باید بیمه درمانی داشته باشید که کل دوره اقامت شما در اتریش را پوشش دهد.
  • گواهی عدم سوءپیشینه: شما باید گواهی عدم سوءپیشینه از کشور محل اقامت خود را ارائه دهید.
  • مدرک تحصیلی: شما باید مدرک تحصیلی مرتبط با ایده استارتاپ خود را ارائه دهید.
  • سابقه کار: شما باید سابقه کار مرتبط با ایده استارتاپ خود را ارائه دهید و این مدرک می تواند شامل رزومه، گواهی کار و غیره باشد.
  • طرح تجاری: شما باید یک طرح تجاری مفصل ارائه دهید که ایده، بازار هدف، استراتژی بازاریابی، برنامه مالی و غیره را شرح دهد.
  • اثبات نوآوری: شما باید ثابت کنید که ایده شما نوآورانه و دارای پتانسیل تجاری است و مدرک مربوطه می تواند شامل گواهی نامه ها، جوایز یا سایر تأییدیه ها باشد.
  • مدرک زبان: شما باید مدرکی دال بر تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح B2 یا بالاتر ارائه دهید.
  • نامه دعوت: در صورت وجود، می توانید نامه دعوت از یک مرکز رشد کسب وکار یا شتاب دهنده استارتاپ در اتریش ارائه دهید.
مدارک لازم جهت درخواست ویزای استارتاپ اتریش

قبل از ارسال مدارک خود، حتماً با سفارت اتریش در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید تا از آخرین لیست الزامات مطلع شوید. همچنین مدارک مربوطه باید به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شوند و ترجمه ها باید توسط یک مترجم رسمی تأیید شده باشند.

مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ اتریش

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ اتریش می‌تواند مزایای زیادی برای کارآفرینان و صاحبان ایده های نوآورانه داشته باشد که نه تنها بر حال و آینده آنان، بلکه بر آینده خانواده آنان نیز تاثیرات مثبت و بسیار خوبی برای جای می گذارد. برخی از مهم ترین مزایای دریافت ویزای استارتاپ اتریش بدین شرح است:

  • دسترسی به بازارهای جدید و بزرگ در سطح اتحادیه اروپا
  • امکان جذب سرمایه و استعداد از سراسر جهان
  • قرار گرفتن در معرض اکوسیستم های نوآورانه و پویا
  • دریافت مجوز کار برای خود و اعضای خانواده
  • امکان دریافت وام و کمک های مالی دولتی
  • معافیت های مالیاتی برای شرکت های نوپا
  • دسترسی به خدمات حمایتی و مشاوره ای از سوی سازمان های دولتی و غیردولتی
  • برخورداری از سطح بالای زندگی در اتریش
  • دسترسی به آموزش و بهداشت و درمان با کیفیت
  • امکان زندگی در یک جامعه امن و باثبات
  • ارتقای سطح زندگی خود و خانواده
  • فرآیند نسبتاً سریع در مقایسه با سایر روش های مهاجرت
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری کلان برخلاف برخی از برنامه های ویزای سرمایه‌گذاری
شرایط دریافت ویزای استارتاپ اتریش 2024

در مجموع، مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ اتریش می تواند فرصت های بسیار خوبی را برای کارآفرینان و صاحبان ایده های نوآورانه فراهم کند. با این حال، قبل از اقدام برای این ویزا، باید شرایط و الزامات را به دقت بررسی کنید و از آمادگی خود برای این مسیر اطمینان حاصل نمایید.

اخذ اقامت دائم اتریش از طریق ویزای استارتاپ

یکی از مزیت های مهم در برنامه ویزای استارتاپ اتریش، امکان دستیابی به اقامت دائم این کشور برای خود و اعضای خانواده تان است. در این جا باید خاطر نشان کنیم که افرادی که موفق به دریافت ویزای استارتاپ این کشور می شوند، قادر خواهند بود تا برای خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 18) نیز ویزای همراه دریافت کرده و آن ها را نیز به اتریش ببرند.

در صورت موافقت با دریافت ویزای مربوطه، به شما اجازه اقامت 2 ساله از طریق اعطای کارت قرمز-سفید-قرمز داده خواهد شد که در صورت تداوم فعالیت بیزنس شما و گردش مالی، پرداخت مالیات و دیگر شرایط لازم، قابل تمدید می باشد. در نهایت پس از 5 سال اقامت، کار و زندگی در اتریش امکان دریافت اقامت دائم برایتان فراهم خواهد آمد.

همچنین 2 سال پس از دریافت اقامت دائم کشور اتریش، با فراهم شرایط لازم دیگر، قادر خواهید بود تا برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام کنید. لازم است یادآوری کنیم که رقابت برای دریافت ویزای استارتاپ اتریش بالا است و متقاضیان باید از ایده و طرح تجاری قوی برخوردار باشند. به همین خاطر برای انجام این برنامه باید حساب شده و دقیق عمل نمایید.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ اتریش 2024

پیشنهاد می کنیم که از دیگر روش های مهاجرت به اتریش و شرایط آنان نیز، از طریق مطالعه مقاله مربوطه اطلاعات کامل و دقیق را به عمل آورید و در صورت وجود ابهام ، با مشاورین شرکت رجبی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نموده و زمان مشاوره تخصصی خود را تعیین کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *