نرخ مالیات در اتریش

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
نرخ مالیات در اتریش
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

یکی از مهم ترین فاکتور های برای مهاجرت کاری و زندگی در یک کشور نرخ مالیات بر درآمد و سرمایه در آن کشور است . اتریش یکی از کشور های ثروتمند جهان است که میزان درآمد در آن نسبتا بالا است ، البته باید توجه داشت که هزینه زندگی در این کشور به همان اندازه بالا است . علاوه بر هزینه زندگی در این کشور نرخ و نحوه پرداخت مالیات است که باید قبل از اقدام به مهاجرت به اتریش در مورد آن آگاهی کسب نمود . به همین دلیل مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در این مقاله به بررسی نرخ مالیات در اتریش خواهند پرداخت و مزیت بهترین شهرهای اتریش برای پیدا کار را برایتان بازگو می کنند .

میزان نرخ مالیات در اتریش

اتریش یکی از کشور های اروپای مرکزی است که با کشور های آلمان و جمهوری چک از سمت شمال ، اسلواکی و مجارستان از سمت شرق ، ایتالیا و اسلوونی از سمت جنوب و سوئیس و لیختنشتاین از سمت غرب هم مرز است .

جمعیت ساکنین این کشور بیش از هشت میلیون نفر است که اکثر آن های مسیحی کاتولیک هستند . پایتخت و بزرگترین شهر این کشور وین نام دارد ، دیگر شهر های مهم این کشور وین ، گراتس ، اینسبروک ، زالتسبورگ ، کلاگن فورت ، لینتس ، لئوبن ، ایزن اشتات و فیلاخ نام دارد .

زبان رسمی مردم این کشور زبان آلمانی و واحد پول آن یورو نام دارد . اتریش یکی از کشور های ثروتمند جهان است که آلمان مهمترین شریک تجاری آن محسوب می شود .

گردشگری از منابع اقتصادی این کشور به شمار می آید . در اتریش ، مالیات توسط دولت تعیین می شود و مالیات بر درآمد در اتریش ، حدود 42.7 درصد از تولید ناخالص داخلی است که بر اساس گزارش بانک جهانی تعیین می شود .

مهمترین منبع درآمد برای دولت ، مالیات بر درآمد ، مالیات بر شرکت ها ، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر کالاها و خدمات می باشد .

یکی دیگر از مالیات های مهم مالیات شهری ، مالیات بر املاک و مستغلات ، مالیات بر بیمه خودرو ، مالیات بر دارایی است که بالاترین آمار نرخ مالیات در اتریش را به خود اختصاص داده است .

افرادی که شهروند اتریش هستند و یا در این کشور اقامت از طریق مهاجرت کاری به اتریش دارند ، ملزم به پرداخت مالیات می باشد .

مالیات این کشور نامحدود است ، زیرا مالیات به تمام درآمد ( داخل یا خارج از اتریش ) تعلق می گیرد . علاوه بر این ، به برخی از در آمد ها مالیات تعلق می گیرد حتی اگر فرد شهروند این کشور نباشد .

نرخ مالیات شرکت ها در اتریش

نرخ مالیات در اتریش بر شرکت به عنوان یک نرخ ثابت 25 درصد تعیین شده است . این 25 درصد بر سود یک شرکت اعمال می شود . برای محاسبه سود ، هزینه های تجاری کسر می شوند .

هزینه های تجاری به عنوان مثال شامل دستمزد و حقوق ، استهلاک ، هزینه های اداری ، نگهداری و تعمیرات ، سود بدهی های تجاری ، انواع جریمه ها می باشد .

در اتریش تنها مالیات بر شرکت وجود دارد . هیچ مالیات دیگری بر سود وجود ندارد ( مثلا مالیات تجارتی ) . علاوه بر این ، اتریش دارای یک سیستم مالیاتی مدرن است که اجازه می دهد سود و زیان درون گروه را جبران کند . حتی نهاد های خارجی می توانند بخشی از این سیستم باشند و نرخ مالیات در اتریش را مشمول شوند .

نرخ مالیات شرکت ها در اتریش

زمان پرداخت مالیات در اتریش

به طور کلی ، مالیات بر درآمد سالانه بر مبنای اعلام مالیات فردی ارزیابی می شود که باید تا تاریخ 30 آوریل ( اگر نسخه کاغذی پر شود ) یا 30 ژوئن ( در صورتی که به صورت الکترونیکی ارسال شود ) ، به ترتیب 30 سپتامبر ، در مورد حقوق و دستمزد ( در موارد خاص ) سال بعد پرداخت شود . تمدید های اضافی در شرایط خاص در صورت درخواست فرد برای پرداخت نرخ مالیات در اتریش در دسترس هستند .

مالیات گروهی در اتریش

ایده مالیات گروهی در تریش مجموع جمع آوری سود و زیان شرکت های مرتبط با یکدیگر است . جمع آوری سود و زیان توسط شرکت مادر در بالای گروه انجام می شود . سرمایه گذاری آنها در شرکت های مرتبط باید بیش از 50 درصد از سهام و حق رای را داشته باشند .

مالیات گروهی در اتریش نیز برای شرکت های وابسته خارجی اعمال می شود . بنابراین شرکت مادر اتریش در بالای گروه می تواند از تلفات اعضای گروه خارجی ( اما نه سود آن ها ) استفاده کند .

نرخ مالیات بر درآمد در اتریش

افرادی که شهروند اتریش هستند و یا افرادی که در این کشور اقامت دارند ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد می باشند . آن ها ملزم به پرداخت مالیات نامحدود هستند و باید مالیات تمام درآمد داخلی و خارجی خود ( یعنی درآمد سرتاسر جهان ) را اعلام کنند .

در غیر این صورت ، افراد مسئول مالیات های محدود برای درآمد اتریش هستند . مالیات بر درآمد مربوط به درآمد یک سال یک فرد است و قوانین کلی نرخ مالیات در اتریش را شامل می شود . درآمد سالانه ، درآمد فردی است که طی یک سال تقویمی از هفت نوع درآمد بدست می آید ، همانطور که در قانون مالیات بر درآمد ذکر شده است . برای کارکنان قانون مالیات بر درآمد اتریش دارای تمدید مالیات ویژه است .

درآمد سالانه یک کارمند به 14 قسمت تقسیم می شود و در 12 پرداخت منظم به اضافه یک جایزه تعطیلات ( ماه مه ) و یک پاداش کریسمس ( نوامبر ) ، پاداش تعطیلات و پاداش کریسمس تنها 6 درصد مالیات به آن تعلق می گیرد .

نرخ مالیات در اتریش به میزان درآمد در این کشور بستگی دارد . مثلا با درامد 0 تا 11000 یورو برای یک سال نرخ مالیات صفر درصد می باشد و برای درآمد بالاتر از 11000 یورو 25 درصد به بالا می باشد ، یعنی به درآمد فردی با یک میلیون یورو ، 55 درصد مالیات تعلق می گیرد .

مالیات بر درآمد افراد خارجی در اتریش

به افراد خارجی که شهروند اتریش نیستند و حتی مالک خونه محل سکونت خود نیستند تنها مالیات بر درآمد حاصل از کار در اتریش تعلق می گیرد . شرکت های که مالک مکان تجاری خود نیستند و یا مدیریتی در اتریش ندارند تنها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد حاصل از فعالیت تجاری در اتریش هستند . ” سایر هزینه های تجاری عملیاتی ” و ” هزینه های مجاز ” که از لحاظ اقتصادی با درآمد اتریشی ارتباط دارند ، ممکن است کسر شوند . نرخ مالیات در اتریش برای افراد خارجی همانند نرخ مالیات بر درآمد شهروندان اتریش است .

مالیات بر ارزش افزوده در اتریش

مالیات بر ارزش افزوده در اتریش

یک مشتری اتریشی باید درآمد خالص را به اضافه 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند ، که به طور جداگانه در فاکتور فروشنده ذکر شده است . مشتری ، در واقع ، بار مالیات عرضه کننده را پرداخت می کند . پس از آن مقدار از مالیات بر ارزش افزوده مشتری محاسبه می شود .

پس از انتقال این کالاهای خریداری شده به مشتری بعدی ، مشتری ( در حال حاضر فروشنده ) 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای این معامله را در صورتحساب به مشتری جدید ارائه می کند و این روند تکرار می شود .

مصرف کننده خرده فروشی نهایی آخرین بار مالیاتی را جذب می کند . در میان دیگران ، صادرات و خدمات معینی برای مشتریان خارجی از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند . معاملات وارداتی از کشورهای غیر اروپایی مستلزم یک مالیات بر واردات با همان نرخ مالیات فروش هستند . 

در مقاله ای که مورد مطالعه قرار گرفت ، مشاورین ارشد  دفاتر شیراز و تهران موسسه مهر آفرین رجبی نرخ مالیات در اتریش را مورد بررسی قرار داده و انواع مالیات در این کشور را بیان کردند . در صورتی که سوالاتی ذهن شما را درگیر کرده است ، می توانید با مشاورین و کارشناسان موسسه مهاجرتی به اتریش گفت و گو کنید .

Rate this post

18 دیدگاه در “نرخ مالیات در اتریش

  1. baran گفت:

    سلام من دانشجوی دکترا میخوام پذیرش بگیرم از یکی از موسسات تحقیقاتی با ماهی 2237.60 حقوق…..چقدر مالیات باید بدم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      به درآمد 18 تا 31 هزار یورو در سال 35 درصد مالیات تعلق میگیرد.

      با تشکر از سوال شما

  2. علی گفت:

    سلام. اگر منبع درامد من کشوری غیر از اتریش باشد مثلا امریکا. و تابعیت اتریش را هم نداشته باشم. و فقط اقامت داشته باشم باز هم باید به دولت اتریش مالیات بپردازم.

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      به درآمدی که خارج از اتریش دارید در کشور اتریش مالیات تعلق نمیگیرد.

      با تشکر از سوال شما

  3. آرمینا گفت:

    سلام
    در صورتیکه از طریق تمکن مالی، اقامت اتریش دریافت شود، آیا سرمایه ای که در ایران است و بعنوان تمکن مالی به اتریش اعلام شده، شامل مالیات میشود؟
    اگر در اتریش ملکی خریداری شود و به اجاره داده شود، مالیات شامل ملک و اجاره دریافت شده میشود؟ اگر میشود چه درصدی مالیات تعلق می گیرد؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      طبق میزان درآمدی که دارید، ( منبع درآمدی که در ایران است) می بایست مالیات بپردازید.
      مالیات بر ملک در اتریش بین .1 تا .2 درصد ارزش ملک می باشد.
      به مبلغ اجاره ملک نیز بین 25 تا 50 درصد مالیات تعلق میگیرید. ( با توجه به مبلغ اجاره)
      در نظر داشته باشید که به درآمد حاصل از اجاره ملک زیر 11000 یورو در سال، مالیات تعلق نمیگیرد.

      با تشکر از سوال شما

  4. روزیار گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    یک سوال > ما 4400 دلار برای مهاجرت به شرکت مهاجرتی که دفترشون اتریش هست دادیم البته این 4400 تا را به عنوان پیش پرداخت و برای استارت کار دادیم
    اما بعد صحبت از پول های زیاد تری برای ادامه کار شد و ما از مهاجرت از آن طریق منصرف شدیم و خواستیم که 4400 تا را پس بگیریم
    اون شرکت به ما گفت که دولت اتریش 45درصد این پول را از ما گرفته است و نمیتوانیم کل پول را به شما بدهیم
    آیا این مسئله درست است و دولت اتریش برای کاری که ناتمام است از شرکت ها مالیات میگیرد و آن هم 45 درصد ؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      نحوه پرداخت مالیات در اتریش و کشورهای دیگر با توجه به میزان درآمد سالانه ی کارفرماست. بنابراین پرداخت مالیات در هر بیزنسی به صورت مستقیم از طریق پرداختی های مشتری وجود ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  5. فرهاد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    برای مبلغ حدود صدهزار€ سود حاصل از طریق فارکس،چه درصد سود تعلق میگیره؟شهرونداتریش.
    سپاس

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      کاملا بستگی به میزان دانش، مهارت، تجربه و میزان ریسک پذیری یا ریسک گریزی شما و همچنین استراتژی ها، سیستم های معاملاتی وسیستم های مدیریت سرمایه ای که هنگام معامله از آن استفاده می‌کنید دارد و بدون این اطلاعات قابل پیش بینی نیست.

      با تشکر از سوال شما

  6. Shahingr گفت:

    سلام وقتتون بخیر

    کار من در فارکسه و فارکس یکی از بازارهای مالی هستش که میگن درآمدش شامل مالیات نمیشه … من میخوام از طریق خودحمایتی اقدام کنم خواستم بدونم آیا کار و درآمد من هم شامل همین مالیات بردرآمد میشه؟!

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      بله شامل ماليات ميشود

      با تشکر از سوال شما

    2. حسین گفت:

      سلام وقت بخیر. کسی که توی اتریش درامدش 100یا200هزاریورو در ماه است. چقدر باید مالیات به دولت بپردازد؟؟؟

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        برای درآمد های بالای 90000 یورو در سال، میزان مالیات 50 درصد می باشد.

        با تشکر از سوال شما

  7. آرش گفت:

    سلام. برای شخصی که از طریق تمکن مالی، اقامت اتریش را گرفته اند و کار و درآمد آنها اینترنتی است، میزان مالیات چقدر است؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      میزان مالیات بر حسب درامد مشخص می شود و از ۲۵ تا ۵۰ درصد می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  8. عمران گفت:

    سلام من پسر عموم در اتریش معماری میخونه و من الان از طریق یوتوب به در امد زایی رسیدم اگر من شماره حساب و ادرس پسر عموم رو بدم که از اول هم با اسم او در یوتوب فعالیت میکردم حالا اگر امریکا پول رو به حساب او بریزد چون اون ساکن اتریش حساب نمیشه و کارش (در واقعا کار یوتوب من )خارج از اتریش هست باید درامد بر مالیات رو بده (مالیات بر درآمد افراد خارجی در اتریش)؟ و میشه شخصی در اتریش دو تا حساب بانکی داشته باشه و مالیت هاشو جدا جدا بده؟یا به جای هر حساب مالیات فقط برای هر فرد حساب میشود؟ ممنون

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      بله امکان پذیر است که یک نفر دو حساب بانکی داشته باشد و هر درآمد مالیات خاص خود را دارد.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه