ورزش در بلژیک

ورزش در بلژیک نقش برجسته ای را در جامع این کشور ایفا می کند که با سرمایه گذاری های قابل توجه توانسته به رقیب اصلی برخی از کشورهای مطرح در زمینه ورزش تبدیل شود.

بلژیک را می توان یکی از ورزش گراترین کشورهای جهان دانست که بیش از 15% از مردم آن مستقیم با ورزش در ارتباط هستند.

ورزش در بلژیک کشوری که میزبانی رویدادهای ورزشی مختلف همچون فرمول یک را بر عهده داشته ، به عنوان بخش جدایی ناپذیر از زندگی شهروندان تلقی شده و قشر قابل توجهی تلاش می کنند تا حتما ساعاتی در روز را در باشگاه های سپری کنند.

اما در این میان برخی از ورزش ها نسبت به سایرین محبوبیت بیشتری داشته و می توان آنها را در رده های نخست ورزش در بلژیک دانست.

در این عنوان با ما همراه باشید تا با راهنمایی کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  به زاویای مختلف ورزش در بلژیک آشنا شویم و چنانچه از افراد علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستید با دفاتر تهران و شیراز ما تماس حاصل نمایید و یا مقاله مهاجرت به بلژیک را بخوانید.

فهرست مطالب
ورزش در بلژیک

فوتبال محبوب ترین ورزش بلژیک

تعداد قابل توجهی از باشگاه های حرفه ای و متوسط موجب شده تا فوتبال محبوب ترین ورزش بلژیک شناخته شود ، بیش از 2000 باشگاه فوتبال در اتحادیه سلطنتی فوتبال بلژیک ( RBFA ) ثبت شده و بیش از 300000 بازی انفرادی هر ساله از جمله لیگ های محلی سازماندهی یا نظارت می شوند ، مسابقات لیگ حرفه ای بلژیک تا 25000 هوادار را جذب می کند و بهترین باشگاه های لیگ ( از جمله اندرلخت ، کلوب بروژ و استاندارد لیژ ) یک یا چند فینال جام اروپا را برده اند.

تیم شیاطین سرخ یکی از بسیار معدود موسساتی است که سه منطقه مختلف این کشور را گردهم آورده و انگیزه ملی به مردم می بخشند ، در همین حال تیم زنان شعله ‌های سرخ نامیده می‌شود که توانسته با راه یابی به مسابقات قهرمانی اروپا توجه همگان را به خود جلب کند.

فوتسال و مینی فوتبال نیز در بلژیک محبوب هستند که هر دو در سالن های ورزشی سرپوشیده بازی می شوند ، اما در واقع فوتبال را می توان ورزش ملی بلژیک دانست که از زمانی که این کشور یکی از اعضای موسس فیفا در سال 1904 بود ، همیشه بخش مهمی از تاریخ ورزش در بلژیک بوده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با تکمیل این فرم و قرار گرفتن در لیست تماس مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوچرخه سواری دومین ورزش بلژیک

با بررسی ورزش در بلژیک قطعا نام دوچرخه سواری را در رده های نخست خواهید یافت که که سالانه شرکت کننده های زیادی در مسابقات مربوط به آن شرکت می کنند ، پیست و مسیرهای مختلفی در شهرهای این کشور برای دوچرخه سواران وجود دارد که مناظر بی نظیری هستند.

نکته بسیار قابل توجه در رابطه با بلژیک این است که دوچرخه سواران بر رانندگان اولویت دارند و مزایای قابل توجهی در جاده به آنها ارائه می شود ، دوچرخه سواری از کودکان تا بزرگسالان طرفدار داشته و چنانچه علاقه مند به دنبال کردن این ورزش به عنوان یک حرفه جدی هستید می توانید از مسیرهای خاصی که برای آن فراهم شده به خوبی استفاده کنید.

دوچرخه سواری دومین ورزش بلژیک

تنیس ورزش پرطرفدار بلژیک

سومین ورزش محبوب در بلژیک تنیس است که دلیل اصلی محبوبیت آن عمدتاً به دلیل موفقیت گسترده دو قهرمان بین المللی به نام های جاستین هنین و کیم کلاسترز است که از سال 2003 بر صحنه زنان حرفه ای تسلط داشتند و محبوبیت تنیس را در میان جمعیت بلژیک افزایش دادند.

هر شهری در بلژیک دارای باشگاه و زمین های تنیس است که همه شهروندان می توانند به آن بپیوندند ، همچنین بلژیکی ها واقعا از تماشای تنیس به طور کلی لذت می برند ، به خصوص در طول مسابقات رولان گاروس یا مسابقات ویمبلدون ، از جمله تنیس بازان معروف بلژیکی نیز می توان به جاستین هنین ، کیم کلاسترز ، دیوید گوفین ، آلیسون ون اویتوانک ، کرستن فلیپکنز و دومینیک مونامی  اشاره کرد.

ورزش های زمستانی در بلژیک

ورزش های زمستانی در بلژیک

یکی از جاذبه های این کشور برای گردشگران ورزش های زمستانی در بلژیک است که به شکل های مختلف برگزار می شود و از اصلی ترین آنها می توان به اسکی اشاره کرد ، گرچه فصل اسکی در این کشور نهایتا 20 روز طول می کشد اما بیش از 10 پیست به صورت حرفه ای تمامی امکانات را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

با اینکه کشورهای دیگری در اروپا همچون سوئد ، فرانسه و ایتالیا برای ورزش های زمستانی مناسب تر هستند اما به خاطر زیبایی که بلندی های بلژیک در زمستان به خود می گیرند و در کنار ورزش می توانند باعث ایجاد لحظات تفریحی و لذت بخش بسیاری شوند ، دلیلی شده تا ورزش های زمستانی در بلژیک بسیار محبوب شوند و در صدر تفریحات قرار بگیرند.

علاوه بر همه این ها مسیرهای اسکی آلپاین در بلژیک برای مبتدیان عالی می باشد و افراد بسیاری برای یادگیری آن و یا استفاده از اسنوبورد به این کشور می آیند ، با اینکه همه جا برای استفاده از آن مناسب نیست و به طور دقیق برای افراد در کوهستان ها مکان های مناسب علامت گذاری و مشخص شده اند.

سایر ورزش های محبوب در بلژیک

ورزش های آبی از جمله شنا در کشور بلژیک بسیار محبوب هستند و به عنوان یک ورزش ارزان برای تمامی عموم به راحتی در دسترس هستند ، اکثر استخرها در این کشور نهایتا 3 یورو بلیط دارند و اگر شنا در بروکسل را انتخاب می کنید ، می توانید با شنا در Nemo 33 عمیق ترین استخر سرپوشیده جهان کمی از تاریخ را بچشید.

علاوه بر این سایر ورزش های آبی همچون قایقرانی و کایاک سواری نیز در رودخانه های مختلف برگزار می شود و شما می توانید ضمن شرکت در آنها از مناظر بی نظیر بلژیک نیز بهره مند شوید.

همچنین این کشور مسیرهای پیاده‌ روی فراوانی در مناظر زیبای خود دارد که دولت های منطقه در سال های اخیر برای توسعه آنها سرمایه گذاری کرده اند ، پیاده‌ روی ‌های نفس‌گیر به ‌ویژه در منطقه آردن وجود دارد که استقامت بیشتر افراد را آزمایش می‌کند ، همچنین بیش از 50 مرکز کوهنوردی هم در فضای داخلی و هم در فضای باز برای ورزش در بلژیک وجود دارد.

یکی از راه های شناخت ، مقایسه است ، شرایط ورزش در بلژیک را با برخی از برترین کشورهای اروپایی قیاس کنید.

ورزشگاه های مشهور بلژیک

محبوب بودن ورزش در بلژیک موجب شده تا دولت این کشور هزینه های قابل توجهی را جهت فراهم نمودن امکانات موردنیاز در هر ورزش نموده و در تلاش برای رسیدن به بهترین اروپا باشد ، یکی از اصلی ترین این سرمایه گذاری ها در زمینه ساخت ورزشگاه و استادیوم های مختلف بوده است که برخی از مهم ترین ورزشگاه های مشهور بلژیک عبارتند از:

  • استادیوم شاه بودوئن
  • ورزشگاه یان بریدل
  • استادیوم استاد واندر پوتن
  • مرکز ورزشی پتی کمین ورت
  • مجتمع ورزشی لاکن
  • مرکز پل نورد
ورزشگاه های مشهور بلژیک

افراد مشهور ورزشی در بلژیک

بلژیک از معدود کشورهای جهان است که توانسته با توجه به وسعت کوچک خود ورزشکاران زیادی را به دنیای حرفه ای ورزش معرفی کند ، افراد مشهور ورزشی در بلژیک اعم از مرد و زن توانسته اند با ظاهر شدن در سطح بین المللی افتخارت مختلفی را برای این کشور به ارمغان آورند در حدی که زندگینامه آنها به چند زبان دنیا ترجمه شده است.

جالب است بدانید که برخی از این افراد نیز دارای تحصیلات عالیه در زمینه ورزش بوده و پس از اتمام دوره ورزشی خود به عنوان مربی در حوزه ورزش در بلژیک باقی مانده اند.

ادن هازارد

ادن هازارد فوتبالیست مشهور تیم ملی بلژیک در سال 1991 میلادی در شهر لا لوویر این کشور متولد شد که از او به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های بلژیکی تمام دوران یاد می شود ، هازارد را به دلیل توانایی او در حفظ مالکیت در میان سایر مهارت های فوتبالی اغلب با بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، دیگو مارادونا و پله افسانه ای مقایسه می کنند.

این بازیکن هم اکنون در باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا در حال بازی می باشد و تاکنون موفق به کسب افتخارات بسیاری در سطح باشگا های اسپانیا و اروپا شده است که او را به یکی از پر افتخارترین بازیکنان فوتبال این کشور مبدل کرده است.

نفیساتو تیام

نفیساتو تیام دختر ورزشکار بلژیکی است که در روستایی در کمون در منطقه نامور بلژیک به دنیا آمده و در همان جا زندگی می کند و علاوه بر ورزش در رشته جغرافیا نیز در دانشگاه تحصیل کرده و دارای تحصیلات عالی می باشد ، نفیساتو یکی از پر افتخاران ورزش بلژیک است که موفق به کسب مدال های بسیاری در سن جوانی شده است.

او در بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو و 2020 توکیو در رشته هفت‌گانه عنوان المپیک را به دست آورد و دومین ورزشکار هفت‌گانه ای شد که عنوان المپیک خود را حفظ کرد و اولین ورزشکار بلژیکی بود که دو مدال طلای متوالی المپیک را کسب کرد ، او همچنین دو بار در سال 2017 در لندن و در سال 2022 در یوجین قهرمان جهان در این رشته شد.

روملو لوکاکو

روملو لوکاکو یکی دیگر از بازیکنان فوتبال سرشناس بلژیک است که به دلیل توانایی های گلزنی خود شهرت بسیاری دارد و در حال حاضر دارای 29 سال سن می باشد و یکی از بازیکنان تیم منچستر یونایتد انگلستان است ، او تاکنون موفق به ثبت بیش از 50 گل ملی برای تیم ملی کشورش در بازیه های رسمی شده است و سوابق بازی در باشگاه های اینترمیلان ، چلسی ، وست برومویچ ، اورتون و منچستریونایتد را در کارنامه خود دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پاسخ پرسش های مهاجرتی خود را با درج شماره تماس در همین باکس ، رایگان دریافت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دیوید گوفین

دیوید گوفین با نام مستعار لا گاف ، تنیسور حرفه ای بلژیکی است که بر اساس نظر انجمن تنیس بازان حرفه ای ( ATP ) به عنوان یازدهمین بازیکن برتر جهان در این رشته انتخاب شده است ، او از سال 2017 مرد شماره یک تنیس بلژیک محسوب می شود و همچنین اولین بازیکن مرد بلژیکی است که به میان 10 بازیکن برتر ATP رسیده است.

همچنین او در تورنمنت های مختلفی موفق به شکست چندین بازیکن رتبه اول تنیس جهان همچون نواک جوکوویچ ، میلوش رائونیچ ، دومینیک تیم و توماش بردیچ شده است که به نوبه خود افتخار بزرگی در دنیای تنیس محسوب می شوند.

فیلیپ گیلبرت

فیلیپ گیلبرت دوچرخه سوار محبوب و مشهور بلژیکی است که دومین دوچرخه سوار در تاریخ محسوب می شود که موفق به کسب سه گانه آردن در سال 2011 شده است ، گیلبرت یکی از محدود دوچرخه سواران بلژیکی در طول تاریخ این کشور می باشد که موفق به کسب عناوین مهمی در سطح جهان و کشور شده است.

همچنین او تاکنون قهرمانی های قابل توجهی را به دست آوره که مهم ترین آنان عناوینی همچون قهرمانی جاده جهان ، دو بار برنده مسابقه لومباردی ژیرو ، چهار بار مسابقه طلایی آمستل و دو بار پاریس تور می باشند ، علاوه بر تمامی این ها گیلبرت یکی از معدود دوچرخه سوارانی است که توانسته در ژیرو ایتالیا ، تور دو فرانس و تور اسپانیا برنده شود.

از دیگر ورزشکاران مطرح بلژیک می توانیم به نام های زیر اشاره کنیم که هرکدام در رشته های ورزشی خود یک فرد مشهور و محبوب هستند :

  • گاستون ریف
  • هوبرت ون اینیس
  • گاستون رولنتس
  • ایوو ون دام
  • اتین گیلی
  • امیل پوتمنز
  • پل ون آسبروک

هزینه ورزش های مختلف در بلژیک

با کمی مطالعه فرهنگ مردم بلژیک قطعا درخواهید یافت که زندگی تمام اقشار جامعه این کشور از کودک تا بزرگسال به نوعی با ورزش های مختلف گره خورده است و از همان سنین کم در مدرسه دانش آموزان به طور جدی یادگیری یک ورزش را آغا می کنند.

هزینه ورزش های مختلف در بلژیک به هیچ عنوان بالا نبوده و شاید بتوان گرانترین ورزش در این کشور را اسکی دانست که البته به صورت متداول در تمامی اقشار محبوب نیست ، اما برای سایر ورزش ها همچون شنا و یا دوچرخه سواری شما به راحتی می توانید با حداقل هزینه وسایل موردنیاز خود را فراهم سازید.

ورزش را می توان یکی از عوامل کار در این کشور نیز تلقی کرد که سالانه مربیان و ورزشکاران زیادی را به حوزه های ورزشی این کشور وارد نموده است ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی می توانند تمامی اطلاعات موردنیاز در این زمینه را در اختیارتان قرار دهند.

سوالات پر تکرار ورزش در بلژیک

بیش از 2000 باشگاه فوتبال در اتحادیه سلطنتی فوتبال بلژیک ( RBFA ) ثبت شده و بیش از 300000 بازی انفرادی هر ساله از جمله لیگ های محلی سازماندهی یا نظارت می شوند ، مسابقات لیگ حرفه ای بلژیک تا 25000 هوادار را جذب می کند.

سومین ورزش محبوب در بلژیک تنیس است که دلیل اصلی محبوبیت آن عمدتاً به دلیل موفقیت گسترده دو قهرمان بین المللی به نام های جاستین هنین و کیم کلاسترز است که از سال 2003 بر صحنه زنان حرفه ای تسلط داشتند و محبوبیت تنیس را در میان جمعیت بلژیک افزایش دادند.

گرچه فصل اسکی در این کشور نهایتا 20 روز طول می کشد اما بیش از 10 پیست به صورت حرفه ای تمامی امکانات را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد و مردم بشدت این ورزش را دوست دارند.

  • استادیوم شاه بودوئن
  • ورزشگاه یان بریدل
  • مجتمع ورزشی لاکن
  • استادیوم استاد واندر پوتن
  • مرکز ورزشی پتی کمین ورت
  • مرکز پل نورد

هزینه ورزش های مختلف در بلژیک به هیچ عنوان بالا نبوده و شاید بتوان گرانترین ورزش در این کشور را اسکی دانست  اما برای سایر ورزش ها همچون شنا و یا دوچرخه سواری شما به راحتی می توانید با حداقل هزینه وسایل موردنیاز خود را فراهم سازید.

در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش در بلژیک دارید با دفاتر شرکت مهاجرتی رجبی در تهران و شیراز تماس بگیرید و در کوتاه ترین زمان ممکن به ویزای این کشور برسید  ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در بلژیک با شرایط تخصیل رایگان رشته های مختلف از جمله تربیت بدنی در این کشور آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه