اجاره و خرید ملک در بلژیک

اجاره و خرید ملک در بلژیک ، موضوع این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) است ؛ اگر دوست داریدکه در بلژیک زندگی کنید و با بازار املاک این کشور آشنایی زیادی ندارید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اگر دوست دارید بهترین راه های مهاجرت به بلژیک را به صورت رایگان بدانید همین حالا به مقاله مربط با این موضوع با عنوان مهاجرت به بلژیک مراجعه کنید.

خوشبختانه بلژیک نسبت به همسایه های خود مانند آلمان و هلند ، از هزینه های مسکن پایین تری برخوردار است ، همین موضوع نیز باعث می شود که مهاجران در این کشور دغدغه مسکن نداشته باشند. به صورت متوسط هر بلژیکی یا هر فردی که در این کشور زندگی می کند در هر ماه باید حدود 18 درصد از درآمد خود را صرف مسکن کند و به صورت کلی 27 درصد از جمعیت کشور بلژیک اجاره‌ نشین هستند.

هر چند در سال های اخیر به و به دلیل وضعیت اقتصادی جهان قیمت ملک در این کشور کمی بالا رفته است اما هنوز این قیمت نسبت به دیگر کشور های اروپایی پایین تر است و بیشتر شبیه به قیمت ملک در پرتغال و اسپانیا می باشد. معمولا شهر بروکسل گران ترین خانه ها را داراست.

اجاره مسکن در کشور بلژیک معمولا طولانی مدت است و شما می توانید یک خانه را برای 3 سال یا بیشتر اجاره کنید ، یافتن خانه اجاره ای در این کشور آسان است و می توانید به راحتی خانه مورد علاقه خود را در این کشور پیدا کنید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در بلژیک

در فیلم اطلاعات کلی و بسیار مفید در خصوص اجاره و خرید ملک در بلژیک را در اختیار شما قرار دادیم ، دو دقیقه و نیم مدت زمانی است که همکار ما از هلدینک حقوقی مهاجرتی رجبی مهم ترین مطالب این مقاله را به طور خلاصه  برای شما بیان کرده است ؛ فایل پادکست قابل دانلود است تا شما بتوانید در زمان بهتری دوباره به آن گوش دهید.

پادکست اجاره و خرید ملک در بلژیک​

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در بلژیک

بهترین مکان ها برای اجاره ملک در بلژیک

بدون شک بروکسل جزو بهترین مکان ها برای اجاره ملک در بلژیک است ، با این حال قیمت های اجاره و خرید ملک در بلژیک در پایتخت ممکن است برای بسیاری از مردم سخت باشد و آنها را به نقاط دور تر این این شهر سوق دهد. ما در ادامه به برخی از بهترین شهر ها برای اجاره خانه در این کشور می پردازیم.

شهر بروکسل

چندین دلیل اصلی برای محبوبیت زیاد این شهر در بین مهاجرین برای اجاره و خرید ملک در بلژیک وجود دارد ، اولین گزینه این است که به عنوان پایتخت افراد زیادی از سراسر جهان شهر بروکسل را بای زندگی در بلژیک انتخاب می کنند به همین خاطر این شهر بین المللی است و شما می توانید افراد از سراسر دنیا را در این شهر پیدا کنید ، در واقع 18 درصد از افراد این شهر مهاجر هستند.

مورد بعدی این است که در این شهر به راحتی می توانید یک آپارتمان اجاره ای پیدا کنید ، قیمت اجاره در این شهر حدود 1000 تا 15000 یورو می باشد ، معمولا برای اجاره شما باید یک قرار داد 3 امضا کنید ، اما اگر علاقه دارید که زمان کم تری در یک مکان بمانید می توانید آپارتمان های خدماتی یا هم خانه شدن با یک نفر دیگر را در نظر بگیرید.

شهر آنتورپ

آنتورپ که به عنوان خانه مد بلژیک شناخته می شود خانه برخی از بزرگ ترین برند های مد است ، این شهر پر جنب و جوش یکی از بهترین مکان ها برای زندگی و اجاره و خرید ملک در بلژیک می باشد. زبان رسمی این شهر هلندی و فلاندی است اما مردم می توانند انگلیسی و فرانسوی را به خوبی صحبت کنند.

این شهر دارای سیتم حمل و نقل بسیار پیشرفته و خوبی است و شما می توانید به راحتی به شهر هایی مانند بروکسل ، روتردام و آمستردام سفر کنید ؛ قیمت اجاره در این شهر تقریبا 25 درصد از بروکسل کمتر است و می توانید آپارتمان های بسیار خوبی را با قیمت مناسب اجاره کنید.

حاشیه شهر بروکسل

اگر بیشتر به طبیعت و فضاهای سربز علاقه دارید پیشنهاد ما به شما تروون و گنوال است که در قسمت شرقی بروکسل قرار گرفته اند ، این مکان ها دارای فضایی بسیار آرام و دوستانه هستند و شما می توانید با حمل و نقل عمومی در کم ترین زمان به پایتخت برسید.

شهر لوون

گزینه بعدی شهر لوون است که یک شهر دانشجویی ارزان قیمت می باشد ، لوون نیز دارای سیستم حمل و نقل مناسبی است و با قطار تنها 20 دقیقه از بروکسل فاصله دارد ، لوون شهری به شدت بین المللی می باشد ، ساکنان این شهر از بیش از 171 ملت تشکیل شده اند.

انواع ملک برای اجاره در بلژیک

جالب است بدانید در بلژیک می توانید آپارتمان خانه های مختلف را به صورت مبله و یا بدون مبله اجاره کنید ، اگر دوست دارید با مدل های مختلف اجاره آپارتمان در این کشور آشنا شوید در ادامه مطلب با راهنمای انواع ملک برای اجاره در بلژیک همراه ما باشید.

انواع ملک برای اجاره در بلژیک

آپارتمان های مسکونی غیر مبله

شما می توانید به راحتی آپارتمان های یک یا دو خوابه را در تمام شهر های بلژیک پیدا کنید ، مراکز شهرها معمولا دارای خانه های قدیمی تر است که دارای آپارتمان های جداگانه با ورودی و راه چله مشترک می شود.

در بلژیک آپارتمان ها معمولا به صورت خام و غیر مبله ، فرش و پرده اجاره داده می شود ، هر چند برخی آپارتمان ها که بازسازی شده اند و به روز تر هستند ممکن است دارای وسایل آشپزخانه ، یخچال و فر باشند ،  اگر دوست دارید خانه ای به روز و مدرن را اجاره کنید حتما از محله های Nieuw Zuid و Het Eilandje در آنتورپ و محله های Ixelles و Auderghem در بروکسل دیدن کنید.

آپارتمان های کوتاه مدت با خدمات

اگر برای اجاره خانه عجله دارید و یا قصد دارید مدت زمان کوتاهی در این کشور زندگی کنید می توانید اجاره آپارتنان های مباه را در نظر بگیرید.

این آپارتمان ها به جای قرار داد سه ساله استاندارد دارای اجاراه های انعطاف پذیری هستند و دارای امکانات رفاهی خوبی می باشند.

اگر برای یافتن مکانی عجله دارید یا فقط برای چند ماه به بلژیک نقل مکان می کنید، می توانید به اجاره آپارتمان مبله و سرویس دهی شده نگاه کنید. اینها به جای قرارداد اجاره سه ساله استاندارد، اجاره های انعطاف پذیری را ارائه می دهند و امکانات رفاهی زیادی را فراهم می کنند.

خانه های خانوادگی

اغلب در حومه شهر خانه های شهری دو طبقه و یا یک طبقه دارای باغ برای اجاره وجود دارد ، این خانه ها برای زندگی خانوادگی مورد بسیار مناسبی است ف اجاره این خانه ها با توجه به مکان ، اندازه و نوع خانه می تواند بین 800 تا 3000 یورو باشد.

آپارتمان های مشترک

اگر به دنبال یک آپارتمان در زمان دانشجویی ، یا مکانی با هزینه پایین هستید هم خانه شدن می تواند گزینه بسیار خوب باشد ، این مورد راهی خوب برای صرفه جویی پول و آشنایی با افراد جدید است. مکان هایی در بوروسکل وجود دارد که اتاق خواب های مجزا را با آشپزخانه مشترک دارند.

نحوه یافتن ملک برای اجاره در بلژیک

به صورت کلی نحوه یافتن ملک برای اجاره در بلژیک به دو گزینه اصلی تقسیم می شود ، اولین مورد شامل مشاوره املاک و دومین مورد پورتال آنلاین املاک است.

آژانس های مشاوره املاک

امروزه آژانس های مشاوره املاک زیادی در بروکسل و دیگر نقاط کشور بلژیک شروع به کار کرده اند ، معمولا این افراد به زبان انگلیسی تسلط دارند و بهترین گزینه برای مهاجرین تازه وارد به بلژیک می باشند. همانطور که می دانید مشاورین املاک از صاحبان املاک برای یافتن مستاجران مناسب کمیسیون دریافت می کنند.

این افراد لیستی را در اختیار شما قرار می دهند و اگر شما به هر یک از املاک موجود در لیست علاقه مند هستید ، می توانید به نماینده املاک اطلاع دهید. این افراد با صاحیان خانه تماس می گیرند و برای شما قرار ملاقات را تنظیم می کنند ، در بلژیک معمولا صاحبخانه کمسیون های مشاورین املاک را می پردازید بنابر این مراقب باشید که هزینه اضافی از شما گرفته نشود.

در این کشور آژانس‌ های اجاره تخصصی نیز وجود دارند که ممکن است از شما بخواهند در آنها ثبت نام کنید ، شما می توانید موارد مورد نیاز و مورد علاقه خود از خانه را خود را به اطلاع این افراد برسانید و آنها شکار خانه را برای شما انجام می دهند و لیست هایی را در اختیار شما قرار می دهند که مطابق با ترجیحات شما باشد. با این حال ، ممکن است مجبور شوید خودتان قرار ملاقات ها را انجام دهید و از خانه بازدید کنید و در مورد اجاره مذاکره کنید یا برای خدمات اضافی بپردازید.

آژانس های مشاوره املاک

برخی از محبوب ترین آژانس های اجاره ای برای اجاره و خرید ملک در بلژیک عبارتند از:

  • آپارتمان BBF
  • خانه نشین
  • ایممووب

پورتال املاک آنلاین

یکی از رایج ترین روش ها برای اجاره و خرید ملک در بلژیک استفاده از روش های آنلاین ااست ، در این روش مالکین مستقیما ملک خود را برای اجاره می گذارند و آن را تبلیغ می کنند. جتسجوی آنلاین خانه به شما کمک می کند که به دید وسیع تری از گزینه های مختلف و قیمت های موجود در بازار دست پیدا کنید. اکثر آگهی ها شامل تخمین فضای نشیمن به متر مربع و تعداد اتاق خواب ها و سایر امکاناتی است که ملک ارائه می دهد ، همچنین در آگهی ها قیکت خانه نیز به اطلاع مستاجران می رسد.

برخی از محبوب ترین پورتالها برای اجاره و خرید ملک در بلژیک عبارتند از:

  • ایمولان
  • Zimmo
  • ایممووب
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

چگونه در بلژیک ملکی برای اجاره و خرید پیدا کنید؟ مشاوران ما شما را یاری می کنند!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نحوه اجاره ملک در بلژیک

همانطور که گفتیم راه های مختلفی برای پیدا کردن خانه در بلژیک وجود دارد از این رو نحوه اجاره ملک در بلژیک نیز به دو گزینه اصلی تقسیم می شود که شامل اجاره از طریق آژانس املا و اجاره به صورت مستقیم می شود ؛ ما در ادامه هر کدام از این روش ها برای اجاره و خرید ملک در بلژیک را به اختصار توضیح می دهیم پس حتما تا پایان مقاله با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید.

اجاره از طریق آژانس املاک

برای مشاهده ملکی که توسط آژانس آنها آگهی شده است ، می توانید مستقیماً با مشاورین املاک تماس بگیرید ، صاحبان املاک معمولاً نمایندگان املاک را برای اجاره ملک خالی خود و انجام برخی وظایف مدیریت املاک استخدام می کنند. به عنوان مثال ، آنها ترتیب مشاهده و بررسی پیشینه و قراردادهای اجاره را خواهند داد.

کمیسیون های مشاور املاک توسط صاحبان املاک پرداخت می شود. با این حال ، اگر از یک آژانس اجاره کمک بگیرید تا به شما در یافتن ملک کمک کند ، احتمالاً مجبور خواهید بود برای خدمات آنها هزینه ای بپردازید.

در بیشتر موارد ، شما باید ظرف چند روز پس از مشاهده ، در صورت تمایل به ملک ، به نماینده اطلاع دهید. علاوه بر این ، شما باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • کپی پاسپورت
  • اثبات درآمد ، مانند صورت‌حساب بانکی یا پس‌انداز
  • برای ساکنان غیر اتحادیه اروپا / EEA ، مدرک اقامت بلژیک ، مانند مجوز اقامت بلژیک یا ویزای اقامت طولانی مدت رده D

اجاره مستقیم از طریق صاحبخانه

همچنین راه دیگری برای اجاره ملک وجود دارد ، در این روش می توانید ملک را از صاحبخانه به صورت مستقیم اجراه کنید. اگر در پورتال آنلاین خانه ای پیدا کرده اید و یا از طریق اطرافیان خود ملیک را برای اجاره پیدا کرده اید می توانید از این روش استفاده کنید.

روند مشاهده و مذاکره برای اجاره مانند زمانی است که از یک مشاور املاک استفاده می کنید ، اگر ملک را مستقیماً از صاحبخانه اجاره می‌کنید ، مطمئن شوید که یک قرارداد کتبی مطابق با کد مسکن منطقه‌ای برای بروکسل ، فلاندر و والونیا دارید.

هزینه های اجاره ملک در بلژیک

همانطور که پیش از این نیز گفتیم هزینه های اجاره ملک در بروکسل در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و به طور متوسط بیش از 1000 یورو در ماه است ، با این حال اگر می خواهید یک خانه سه خوابه یا بیشتر در مناطق لوکس یا مرکز شهر باشید این هزینه ممکن است تا 1600 یورو در ماه افزایش پیدا کند ؛ شما می توانید همین خانه ها را در شهر آنتورپ با قیمت پایین تر و در حدود 750 یورو تا 1250 یورو پیدا کنید ، همچنین شما می توانید آپارتمان های مشابه را با هزینه های کمتر در شهر های دیگر بلژیک مانند بروژ گنت پیدا کنید.

همچنین علاوه بر هزینه های اجاره ملک در بلژیک ، هزینه های اضافی دیگری نیز وجود خواهد داشت که باید هنگام برنامه ریزی بودجه این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

هزینه های اجاره ملک در بلژیک​

اجاره مستقیم از طریق صاحبخانه

همچنین راه دیگری برای اجاره ملک وجود دارد ، در این روش می توانید ملک را از صاحبخانه به صورت مستقیم اجراه کنید. اگر در پورتال آنلاین خانه ای پیدا کرده اید و یا از طریق اطرافیان خود ملک را برای اجاره پیدا کرده اید می توانید از این روش استفاده کنید ؛ روند مشاهده و مذاکره برای اجاره مانند زمانی است که از یک مشاور املاک استفاده می کنید ، اگر ملک را مستقیماً از صاحبخانه اجاره می‌کنید ، مطمئن شوید که یک قرارداد کتبی مطابق با کد مسکن منطقه‌ای برای بروکسل ، فلاندر و والونیا دارید.

سپرده اجاره

ودیعه تضمین اجاره در بلژیک معمولاً دو یا سه ماه اجاره است ، تنظیم حواله بانکی برای این امر مهم است زیرا مالکان مجاز به دریافت این پول به صورت نقدی نیستند ؛ این سپرده معمولا توسط صاحبخانه در حسابی مسدود شده به نام مستاجر نگهداری می شود ، در واقع ، مؤسسات مالی مانند Korfine در بلژیک عمدتاً در مدیریت سپرده ‌های اجاره شرکت می‌ کنند ، قابل ذکر است ، مستاجران مقدار کمی سود در سپرده های خود دریافت می کنند و سود و سپرده پس از پایان اجاره بازپرداخت می شود.

بیمه

طبق قانون مستاجران در بلژیک باید برای خانه بیمه آتش سوزی بگیریند ، این بیمه در بیشت موارد آسیب های درگیری را نیز پوشش می دهد این موارد شامل خسارت سیل یا طوفان می شود ؛ هزینه های ماهانه بیمه بسته به ملک اجاره ای تقریبا بین 8 تا 10 یورو است ، همچنین می توانید پوشش اضافی بیمه برای آسیب یا مفقود شدن وسایل شخصی در صورت سرقت دریافت کنید.

دریافت کمک هزینه

در بلژیک مستاجرانی که برای سپرده اجاره به حمایت مالی نیاز دارند ، می توانند برای وام سپرده تضمینی بدون بهره از صندوق مسکن منطقه خود درخواست دهند:

  1. فلاندرز: Vlaams Woningfonds
  2. بروکسل: Fonds du Logement/Woningfonds Brussels
  3. والون: Wallonie logement SWCS
خرید یا اجاره ملک در بلژیک

خرید یا اجاره ملک در بلژیک

اگر بین خرید یا اجاره ملک در بلژیک دچار تردید هستید در ادامه با ما همراه باشید ، هر چند قرارداد های اجاره ملک در بلژیک معمولاً بلندمدت هستند و با سه سال شروع می شوند ، مقررات روشن و انتخاب گسترده املاک اغلب باعث شده که مهاجران به سمت اجاره املاک بروند ، مستاجرین در بلژیک آزادی بیشتری برای تغییر دکوراسیون و بهبود ملک دارند ، این به این معنی است که بسیاری از مستاجران دارای سطح رضایتی مشابه با داشتن یک خانه یا آپارتمان ، منهای وام مسکن هستند.

در مقابل ، هزینه های معامله هنگام خرید خانه در بلژیک بالا است و معمولا بین 15 تا 25 درصد قیمت خرید است ، بنابراین اگرچه میانگین قیمت مسکن در کشور نسبتاً پایین است ، اما بازیابی هزینه‌ های معامله خرید ملک می ‌تواند زمان زیادی طول بکشد ، به همین دلیل ، معمولاً خانه در بلژیک ارزش خرید ندارد مگر اینکه قصد داشته باشید برای مدت طولانی تری ، معمولاً پنج سال یا بیشتر ، در این کشور بمانید.

جالب است بدانید تنها با خرید ملک در کشور بلژیک نمی توانید اقامت این کشور را به دست آورید اما راه های دیگری برای کسب اقامت بلژیک وجود دارد ، یکی از بهترین این موارد سرمایه گذاری است ، ما در دو مقاله به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته ایم ، برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالابه مقاله های سرمایه گذاری در بلژیک و ثبت شرکت در بلژیک مراجعه کنید.

خرید ملک در بلژیک

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم با وجود قیمت های پایین ملک در این کشور ، ممکن است خرید ملک در بلژیک همیشه به نفع شما نباشد ، عامل اصلی تصمیم گیری این است که شما برای چه مدت قصد اقامت در بلژیک را دارید.

اگر قصد دارید کمتر از 5 سال در کشور بلژیک اقامت داشته باشید ، با در نظر گرفتن مالیات خرید و این واقعیت که 16.5٪ مالیات بر عایدی سرمایه اضافی برای فروش ملک در طی 5 سال پس از خرید وجود دارد ، ممکن است اجاره خانه و آپارتمان گزینه ارزان تری باشد ، با این حال ، داشتن خانه شخصی مزایای زیادی دارد.

توصیه می شود هنگام اجاره و خرید ملک در بلژیک ، یک مشاور املاک استخدام کنید ، این افراد نه تنها می توانند به شما کمک کنند خانه مناسب را پیدا کنید و اطمینان حاصل کنند که بهترین معامله را انجام می دهید ، بلکه می توانند شما را در مورد تشریفات اداری در بلژیک راهنمایی کنند.

هزینه استخدام مشاوره املاک حدود 250-1000 یورو خواهد بود اما این هزینه ارزشش را دارد ، مشاورین املاک در بلژیک برای حداکثر حفاظت از مشتری به عنوان افراد ثبت و تنظیم می شوند و همیشه داشتن یک متخصص در کنار شما مفید است.

وضعیت و هزینه های اجاره و خرید ملک در بلژیک را با سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

روند خرید خانه در بلژیک

به طور کلی ، نحوه روند خرید خانه در بلژیک به شرح زیر است:

  • هنگامی که ملکی را پیدا کردید ، باید یک “پیشنهاد خرید” رسمی برای فروشنده ارسال کنید شما معمولاً می توانید مذاکره کنید و 5٪ – 15٪ زیر قیمت درخواستی را ارائه دهید.
  • اگر فروشنده بپذیرد ، طرفین قرارداد «تعهد به خرید» را منعقد می ‌کنند که از نظر قانونی خریدار را ملزم به خرید می‌ کند.
  • سپس باید یک سردفتر برای تنظیم سند محضری ملک استخدام شود ، سردفتر ممکن است در صورت لزوم وکالت قانونی ارائه دهد ، اگرچه شما می توانید یک وکیل نیز استخدام کنید.
  • بررسی ارزشیابی معمولاً توصیه می شود اما معمولاً برای تأییدیه های وام مسکن اجباری است ، این یک فرآیند بسیار مهم است که هر گونه نقص را مشخص می کند و در عین حال اطمینان می دهد که ساختمان به درستی قیمت گذاری شده است.
  • اکثر قراردادهای خرید به زبان فرانسوی یا هلندی هستند ، بنابراین استخدام یک متخصص املاک یا مترجم چند زبانه اغلب ضروری است.
  • سپس خریدار به طور معمول 10% سپرده را در امان قرار می دهد که در صورت انصراف خریدار از بین می رود.
  • پس از امضای سند محضری ، کلید ملک را دریافت خواهید کرد.
  • اسناد محضری ملک باید ظرف مدت چهار ماه پس از انعقاد در اداره ثبت محلی شما ثبت شود (همراه با پرداخت مالیات ثبت) به طور متوسط ​​حدود 62 روز طول می کشد تا معامله انجام شود.

هزینه خرید ملک در بلژیک

در هنگام اجاره و خرید ملک در بلژیک هزینه های مختلفی وجود دارد ، رایج ترین این هزینه ها «هزینه ثبت نام» است که 4 ماه پس از خرید در دفتر ثبت محلی باید پرداخت شود ، این هزینه 12.5٪ از قیمت فروش تعیین شده است ، به جز در فلاندر که 10٪ است.

هر چند اگر ملک جدیدی خریداری کرده اید (ملکی که کمتر از 2 سال است) نیازی به پرداخت این هزینه ندارید ، در عوض شما ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به میزان 21 درصد از قیمت فروش هستید.

ثانیاً ، به هر ملک در بلژیک «درآمد کاداستری » داده می شود ، اگر ملک خریداری شده شما درآمد کاداستری کمتر از 745 یورو داشته باشد ، هزینه ثبت نام در منطقه فلاندری به 5 درصد و در منطقه والون به 6 درصد کاهش می یابد.

هزینه خرید ملک در بلژیک در شهر های مختلف معمولا به شرح زیر می باشد:

والون

والون ارزان ترین منطقه برای اجاره و خرید ملک در بلژیک است ، جایی که خرید یک خانه نیمه مستقل یا متصل 170000 یورو هزینه دارد ، قیمت متوسط یک خانه مستقل 280000 یورو است ، قیمت مسکن و آپارتمان در سه ماهه اول سال 2021 (به ترتیب 0.2٪ و 0.8٪) نسبت به سال قبل اندکی کاهش یافت ، هاینو ارزان ‌ترین استان و برابانت والون گران ‌ترین استان هستند.

فلاندرز

منطقه فلاندرز دومین ارزان ترین منطقه برای اجاره و خرید ملک در بلژیک است ، خانه های نیمه مستقل یا ضمیمه به طور متوسط 274000 یورو قیمت دارند در حالی که خانه های مستقل 380000 یورو هزینه دارند ، سه ماهه اول سال 2021 شاهد افزایش قیمت مسکن و آپارتمان به ترتیب 2.5 و 3.1 درصد نسبت به سال 2020 بودیم.

بروکسل-پایتخت

این منطقه گران ‌ترین منطقه برای اجاره و خرید ملک در بلژیک است ، با این حال این منطقه 3.0 درصد کاهش قیمت مسکن و 1.9 درصد افزایش قیمت آپارتمان را تجربه کرد ؛ یک خانه نیمه مستقل یا پیوست 481000 یورو هزینه دارد ، این در حالی است که میانگین قیمت یک خانه مستقل 1.1 میلیون یورو است ؛ اگر دوست دارید در مورد هزینه های زندگی در کشور بلژیک اطالاعات کسب کنید ما مقاله ای تخصصی در مورد این موضوع در سایت مهاجرتی رجبی قرار داده ایم ، همین حالا برا روی هزینه های زندگی در بلژیک کلیک کنید و این مقاله را مطالعه کنید.

مالیات ها و معافیت ها هنگام خرید ملک در بلژیک

مالیات ها و معافیت ها هنگام خرید ملک در بلژیک برای صاحبان املاک با وام مسکن در دسترس است. مقدار دقیق آن توسط عوامل مختلفی تعیین می شود ، از جمله میزان سود پرداختی ، زمانی که وام اولیه شما تایید شد و حتی تعداد فرزندان شما ، ما در ادامه به برخی از انواع مالیات ها و معافیت ها اشاره می کنیم.

مالیات ها و معافیت ها هنگام خرید ملک در بلژیک

معافیت های مالیاتی بر اساس منطقه

در اینجا خلاصه ای از معافیت های مالیاتی قابل اعمال هنگام خرید خانه یا آپارتمان در سه منطقه اصلی بلژیک آورده شده است:

  1. بروکسل: معافیت (یا کاهش) برای 175000 یورو اول اعمال می شود.
  2. فلاندر: معافیت برای اولین 80000 یورو برای خرید ملک زیر یک مقدار مشخص اعمال می شود.
  3. والونیا: یک معافیت برای اولین 20000 یورو برای خرید ملک زیر یک مقدار مشخص اعمال می شود.

مالیات سالانه

مالیات سالانه بر ارزش تخمینی اجاره ملک بلژیکی شما قابل پرداخت است ، این مبلغ معمولاً معادل 1-2 ماه اجاره است.

مالیات بر عایدی سرمایه

اقامتگاه های خصوصی 100٪ از مالیات بر عایدی سرمایه CGT در بلژیک معاف هستند هر چند تا زمانی که ملک برای حداقل 12 ماه اشغال شده باشد ، با این حال ، CGT همچنان در مورد سایر املاک و مستغلات در محدوده “مدیریت عادی” دارایی های خصوصی شما اعمال می شود ؛ نرخ قابل اجرا با توجه به دوره نگهداری دارایی و ساختمان یا زمین بودن آن تعیین می شود.

نرخ ثابت 33 درصدی به اضافه مالیات های محلی برای زمین های ساخته نشده ای اعمال می شود که ظرف پنج سال پس از کسب فروخته می شود ، اگر ملک در مدت هشت سال فروخته شود اما پس از پنج سال ، این نرخ به 16.5٪ کاهش می یابد و پس از آن معاف از مالیات می شود ؛ نرخ مالیات CGT 16.5٪ به اضافه مالیات های محلی برای ساختمان هایی اعمال می شود که ظرف هشت سال پس از کسب فروخته می شوند.

وام مسکن

موسسات مالی مانند بانک ها و شرکت های بیمه هر دو وام مسکن با نرخ ثابت و متغیر را در یک دوره حداقل ده ساله ارائه می دهند ، ممکن است لازم باشد شرایط خاصی را برای تأیید وام مسکن (مانند بیمه یا ارزیابی ملک) برآورده کنید ، هزینه های مربوط به طور کلی شامل هزینه های اجرایی و بهره است ، اما در نهایت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

وبینار ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی

در این وبینار از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در خصوص دریافت ویزای بازنشستگی و یا تمکن مالی با شما صحبت کرده ایم.

سارا جم نژاد ، کارشناس ارشد مهاجرتی موسسه رجبی در این وبینار در خصوص هزینه های زندگی و سطح کیفی آن در کشورهای محتلف اروپایی مانند اتریش ، آلمان ، فرانسه ، اسپانیا ، یونان و سایر کشورها با شما سخن میگوید و مدارک لازم برای اخذ اقامت تمکن مالی و نحوه تمدید اقامت تا رسیدن به اقامت دائم این کشور ها را بررسی می کند.

یک ساعت و نیم اطلاعات بسیار مفید این وبینار را دریافت کنید و سپس با درج نام و شماره تماستان در باکس مشاوره رایگان در لیست تماس های رایگان مشاوران ما قرار بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید خانه در بهترین کشورهای اروپا با دریافت مشاوره از کارشناسان و متخصصان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در بلژیک

هزینه های اجاره ملک در بروکسل به طور متوسط بیش از 1000 یورو در ماه است ، با این حال اگر می خواهید یک خانه سه خوابه یا بیشتر در مناطق لوکس یا مرکز شهر باشید این هزینه ممکن است تا 1600 یورو در ماه افزایش پیدا کند.

 برای تمیز کاری و تعمیر فضاهای مشترک مانند راه پله و ورودی ها هزینه خدمات ماهانه حدود 50 تا 100 یورو ، هزینه آب و برق توسط مستاجر برای یک آپارتمان 85 متری حدود 200 یورو در ماه است.

والون ارزان ترین منطقه برای اجاره و خرید ملک در بلژیک است ، جایی که خرید یک خانه نیمه مستقل یا متصل 170000 یورو هزینه دارد .

بروکسل ، پایتخت بلژیک ؛ یک خانه نیمه مستقل یا پیوست 481000 یورو هزینه دارد ، این در حالی است که میانگین قیمت یک خانه مستقل 1.1 میلیون یورو است.

اگر به طبیعت و فضاهای سربز علاقه دارید پیشنهاد ما به شما تروون و گنوال است که در قسمت شرقی بروکسل قرار گرفته اند ، این مکان ها دارای فضایی بسیار آرام و دوستانه هستند و شما می توانید با حمل و نقل عمومی در کم ترین زمان به پایتخت برسید.

در این مقاله در مورد اجاره و خرید ملک در بلژیک اطلاعات کسب کردیم ، سپاس که تا انتهای این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه بودید ، شما می توانید برای اطلاع از نحوه مهاجرت به این کشور از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاوران شرکت مهارجتی رجبی همراه باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلژیک را بخوانید و با حداقل های سرمایه گذاری در این کشور و همچنین مراحل ثبت انواع شرکت ها در بلژیک آشنا شوید.

قیمت خانه در کشورهای اروپایی چقدر است؟ با مطالعه مقالات زیر حدود قیمت ها را درک خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه