قیمت خانه برای زندگی در بلژیک

قیمت خانه برای زندگی در بلژیک می تواند به فاکتورهای متعددی وابسته باشد ، اما با توجه به اینکه مسئله سکونت در مهاجرت امری حیاتی و ضروری است ، از این رو منطقی است که در همان ابتدای امر به عنوان یکی از مهم ترین مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

چنانچه خرید ملک را یکی از روش های مهاجرت به این کشور و رسیدن به اقامت دائم می دانید ، باید بگوییم که برای ایرانیان این امکان وجود نداشته و نمی توانید با خرید یک خانه به اقامت بلژیک برسید ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به شما کمک می کنند تا بتوانید به بهترین روش ممکن به این کشور مهاجرت کنید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به بلژیک را نیز بخوانید و با روش های مهاجرت امن به این کشور آشنا شوید.

بلژیک یکی از ایده آل ترین کشورهای اروپا برای زندگی می باشد و شما می توانید سطح زندگی بالایی را در این کشور تجربه کنید ، اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که در عین حال یکی از گران ترین کشورهای جهان به شمار می رود و باید بروکسل را باید در میان گران ترین پایتخت ها جای داد.

البته سیستم مالی بلژیک به شما این اطمینان را می دهد که می توانید با داشتن درآمدی خوب زندگی ایده آلی را برای خود و خانواده تان فراهم سازید ،  قیمت خانه برای زندگی در بلژیک هم در زمینه اجاره و هم خرید هیچ گونه محدودیتی نداشته و می توانید با توجه به بودجه تان اقدام کنید.

فهرست مطالب
قيمت خانه براي زندگي در بلژیک

خرید یا اجاره خانه در بلژیک

زندگی در بلژیک برای مهاجرینی که از کشورمان ایران اقدام می کنند می تواند با خرید یا اجاره خانه در بلژیک همراه باشد که به هدف و البته بودجه تان بستگی دارد ، اغلب ایرانیان در سال های اولیه ورود به این کشور به اجاره یک آپارتمان اکتفا کرده و در صورت اقامت بلند مدت و دریافت شهروندی زمینه خرید خانه را برای خود فراهم می سازند.

قیمت خانه برای زندگی در بلژیک را در کم ترین حد ممکن می توان برای دانشجویان درنظر گرفت که یا در خوابگاه های دانشگاه با حداقل هزینه ساکن می شوند و یا نسبت به اجاره یک آپارتمان به صورت گروهی اقدام می کنند ، در موارد دیگر باید با توجه به عوامل تاثیر گذار قیمت خانه برای زندگی در بلژیک را درنظر گرفت.

خرید یا اجاره خانه در بلژیک باید با توجه به فاکتورهای زیر دسته بندی شود:

  • مدت زمان اقامت
  • شهر موردنظر
  • منطقه
  • متراژ منزل
  • امکانات تعبیه شده
  • مالیات بر دارایی

 

طیف گسترده ای از منازل با قیمت های مختلف وجود دارد که شما می توانید آنها را برای طولانی مدت ( بیش از هشت سال ) اجاره کنید ، بنابراین تمامی فاکتورهای مشخص را بررسی نموده و با توجه به اولویت های خود اقدام نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره های تخصصی برای خرید ملک در اروپا از کارشناسان دپارتمان های تخصصی هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

قیمت اجاره خانه در بلژیک

از آنجایی که اجاره خانه در کشور بلژیک در اولویت نسبت به خرید برای مهاجرین قرار دارد ، خوب است که شرایط لازم در این زمینه را به دقت بررسی کنیم ، در میان کلیه شهرهای این کشور باید بروکسل را گران ترین شهر این کشور و لیژ را مناسب ترین در زمینه قیمت اجاره خانه در بلژیک بدانیم.

البته این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که در تمامی شهرها اجاره و یا خرید در مناطق مرکزی گران تر بوده و هرچه به اطراف نزدیک می شوید ، از هزینه ها کاسته می شود ، هزینه اجاره در هر شهر این کشور متفاوت است ، اما برای اطلاع شما از حدود قیمت خانه برای زندگی در بلژیک در برخی از شهرها ، میزان آخرین اجاره بها را برای شما جمع آوری نموده ایم.

دقت داشته باشید که مبله بودن منزل نیز بر میزان قیمت تاثیر گذار است و در منازلی که شما اسباب و اثاثیه را همراه با خانه دریافت می کنید باید اجاره بهای بیشتری نیز پرداخت کنید و یا در صورت اجاره یک منزل مسکونی خالی مبلغ کمتری را پرداخت خواهید نمود.

شهر اتاق دانشجویی آپارتمان یک خوابه آپارتمان دو خوابه
گنت 340 تا 520 یورو 600 تا 800 یورو 800 تا 1000 یورو
آنتورپ 280 تا 430 یورو 630 تا 850 یورو 700 تا 950 یورو
لیژ 190 تا 320 یورو 500 تا 900 یورو 600 تا 950 یورو
واترلو 240 تا 380 یورو 550 تا 950 یورو 750 تا 1100 یورو

پرداخت سپرده اجاره در بلژیک

یکی از نکات مهم در رابطه با قیمت خانه برای زندگی در بلژیک پرداخت سپرده به میزان حدودا سه ما اجاره بها است ، شما باید جهت تضمین پرداخت اجاره و ایجاد هرگونه خسارت در مدت زمان سکونت در منزل موردنظر ، مبلغی را به صاحبخانه بپردازید که در پایان قرارداد به شما بازگردانده خواهد شد.

شهر قیمت خرید خانه
بروکسل حداقل 425000 یورو
والونیا حداقل از 175000 یورو
آنتورپ حداقل از 285000 یورو
لیژ حداقل از 350000 یورو

قیمت خرید خانه در بلژیک

یکی از گزینه های پیش روی شما برای سکونت در کشور بلژیک خرید خانه در هر یک از شهرهای این کشور می باشد که معمولا متقاضیان بسیار کمتری داشته و اغلب مهاجرین روش های دیگری را برای سرمایه گذاری در این کشور انتخاب می کنند.

اما چنانچه به دلایل مختلف به دنبال قیمت خرید خانه در بلژیک هستید ، حدود نرخ های زیر را مدنظر داشته باشید:

البته قیمت خانه برای زندگی در بلژیک تنها محدود به مبلغ مشخص شده برای خانه موردنظر نیست و باید هزینه املاک و انتقال سند را نیز درنظر گرفت که می تواند برای برخی املاک مبلغ قابل توجهی باشد ، خریدار و فروشنده هزینه های خرید ملک در بلژیک را معمولا تقسیم می کنند ، اما با این حا خریدار اکثر هزینه ها حدود 11-15٪ از قیمت خرید را پرداخت می کند.

فروشنده نیز در حدود 3-5٪ پرداخت می کند ، این حقیقت هم وجود دارد که خرید ملک جدید برای خریدار گران ‌تر است ، به عنوان مثال شما باید مبلغی را برای ارزیابی ملک پرداخت کنید تا مطمئن شوید که بیش از قیمت درخواستی پرداخت نمی کنید ، در صورت دریافت وام نیز باید هزینه های اداری و همچنین بهره را بپردازید و هزینه های دقیق به وام دهنده و نوع وامی که می گیرید بستگی دارد.

پرداخت مالیات خانه در بلژیک

پرداخت مالیات خانه در بلژیک از جمله مواردی است که حتما در هنگام خرید و یا اجاره خانه درنظر گرفته شود ، البته مستاجرین موظف به پرداخت مالیات نیستند و تنها صاحب خانه ها باید مالیات بر دارایی خود را که همان ملک می باشد ، پرداخت کنند.

صاحبان املاک باید مالیات سالانه را بر اساس ارزش اجاره سالانه که توسط مقامات محلی تعیین می شود ، پرداخت کنند ، مالیات پرداختی بسته به منطقه متفاوت است و اگر در منطقه فلاندری زندگی می کنید ، باید 2.5٪ ، در منطقه بروکسل پایتخت 2.25٪ و در منطقه والون تقریباً 1.25٪ از درآمد سالانه اجاره را بپردازید ، هنگام خرید ملک نیز باید برای انتقال عنوان ملک به نام خود مالیات نقل و انتقال را نیز بپردازید.

میزان مالیات بسته به اینکه در کجای بلژیک ملک را خریداری می کنید ، از حدود 6٪ تا 10٪ قیمت خانه برای زندگی در بلژیک متفاوت است ، در بروکسل می توانید از معافیت معاف از مالیات تا 175000 یورو اول قیمت ملک بهره مند شوید ، در حالی که تخفیف کوچکتر 20000 یورو در والونیا موجود است ، املاک کمتر از دو سال به جای مالیات نقل و انتقال مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند.

پرداخت مالیات خانه در بلژیک

قوانین خرید خانه در بلژیک

طبق آخرین آمار بیش از 70% درصد از ساکنان بلژیک به جای اجاره خانه ، خانه خود را دارند که این مقدار کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا می باشد که در حدود 64.3٪ است ، اینکه در بلژیک بخرید یا اجاره کنید تا حد زیادی به شرایط فردی شما بستگی دارد و مانند بسیاری از کشورهای دیگر قیمت خانه برای زندگی در بلژیک در هر دوی این مسیرها متفاوت است.

اگر در حال بازنشستگی به بلژیک هستید ، خرید ممکن است مقرون به صرفه تر باشد ، با این حال اگر نقل مکان شما کوتاه مدت است یا مطمئن نیستید که چه مدت در آنجا خواهید ماند ، اجاره دادن ممکن است معقول تر باشد.

اما چنانچه به دنبال خرید خانه در این کشور هستید باید برخی از قوانین خرید خانه در بلژیک را حتما رعایت کنید ، اگر می خواهید ملکی را که در بلژیک دارید ، بازسازی و یا گسترش دهید ، باید برای مجوز برنامه ریزی از شهرداری محل ملک خود درخواست دهید ، اگر در حال برنامه ریزی ساخت و ساز جدید یا هر تغییر عمده ای هستید ، باید با یک معمار کار کنید و مسئولیت آن ها برای درخواست مجوز برنامه ریزی است.

مقررات برنامه ریزی پیچیده هستند و اغلب تغییر می کنند ، علاوه بر این هر منطقه کدها و مقررات خاص خود را دارد و هر شهرداری دارای اداره برنامه ریزی است که می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

قوانین اجاره در بلژیک​

Lease rules in Belgium

قوانین اجاره در بلژیک

در رابطه با قوانین اجاره در زمینه قیمت خانه برای زندگی در بلژیک باید بگوییم که این کشور از حقوق مستاجر قوی برخوردار است و برای صاحبخانه دشوار است که مستاجر را بدون دلیل موجه بیرون کند و مالکان باید حداقل شش ماه قبل از اینکه مستاجران را ترک کنند ، اخطار دهند ، همه مستاجران حق دارند درخواست تمدید اجاره نامه خود را داشته باشند و در صورت امتناع صاحبخانه آنها می توانند آنها را به دادگاه ببرند. علاوه بر این، اگر صاحبخانه ملک خود را بفروشد، مالک جدید باید به هر قرارداد اجاره ای که قبلاً وجود دارد احترام بگذارد ؛ از طرف دیگر مستاجران نیز وظایف زیادی دارند که باید در قرارداد اجاره مشخص شود

ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی

در این وبینار از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به بررسی روش های اخذ اقامت دائم و همچنین هزینه های زندگی در برخی کشورهای محبوب اروپایی پرداحته ایم.

وبینار را ببینید و بشنوید و سپس با درج شماره تماس در بخش مشاوره رایگان منتظر تماس کارشناسان ما باشید ، این فرصت را از دست ندهید!

سوالات پر تکرار قیمت خانه برای زندگی در بلژیک

خیر برای ایرانیان این امکان وجود نداشته و نمی توانید با خرید یک خانه به اقامت بلژیک برسید.

  • گنت 600 تا 800 یورو
  • آنتورپ  630 تا 850 یورو
  • لیژ  500 تا 900 یورو
  • واترلو 550 تا 950 یورو
  • بروکسل حداقل 425000 یورو
  • والونیا حداقل از 175000 یورو
  • آنتورپ حداقل از 285000 یورو
  • لیژ حداقل از 350000 یورو

میزان مالیات بسته به اینکه در کجای بلژیک ملک را خریداری می کنید ، از حدود 6٪ تا 10٪ قیمت خانه برای زندگی در بلژیک متفاوت است.

طبق آخرین آمار بیش از 70% درصد از ساکنان بلژیک به جای اجاره خانه ، خانه خود را دارند که این مقدار کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا می باشد که در حدود 64.3٪ است.

در این عنوان تلاش نمودیم تا قیمت خانه برای زندگی در بلژیک را برای شما علاقه مندان شرح دهیم ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما در حوزه مهاجرت و اخذ ویزا هستند و می توانید از طریق تماس تلفنی مشاوره رایگان دریافت نمایید ، همچنین توصیه می کنیم با مطالعه مقاله کار در بلژیک با تخصص های مورد نیاز این کشور و قوانین حاکم بر بازار کار آن آشنا شوید.

برای مقایسه شرایط اجاره و خرید ملک به جهت سرمایه گذاری و یا زندگی در کشورهای مختلف اروپایی مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.2/5 - (6 امتیاز)
منو
خانه