معرفی شهرهای کشور بلژیک

معرفی شهرهای کشور بلژیک برای افرادی که قصد دارند به این کشور اروپایی مهاجرت کنند بسیار مفید است ، بنابراین شرکت مهاجرتی رجبی  به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱  ) قصد دارد با تدوین این مقاله مهمترین و اصلی ترین شهرهای این کشور را به شما عزیزان معرفی کند.

قبل از پرداختن به معرفی شهرهای کشور بلژیک در ابتدا نگاه بسیار کوتاهی به این کشور پرجمعیت اروپایی خواهیم داشت و سپس مهمترین و اصلی ترین شهرهای بلژیک را معرفی خواهیم کرد.

کشور بلژیک به دلیل شهرهای قرون وسطایی و معماری سبک‌ رنسانس یکی از زیباترین کشورهای اروپایی به حساب می آید ،  این کشور دارای مناطق متمایزی از جمله فلاندر هلندی زبان در شمال ، والونیای فرانسوی زبان در جنوب و جامعه آلمانی زبان در شرق است ، پایتخت دوزبانه‌ این کشور بروکسل نام دارد که در ادامه مقاله که به معرفی شهرهای کشور بلژیک خواهیم پرداخت به طور کامل این شهر زیبا و افسانه ای را شرح خواهیم داد.

به طور کلی بلژیک دارای ۱۰ ایالت می باشد که هر کدام از این ایالت ها یک پایتخت دارد ، این کشور دارای ۵۸۱ شهر است که مهمترین شهرهای آن عبارتند از آنتورپ ، بروکسل ، گنت ، شارلوا ، لیژ ، آستن ، اندرلخت  ، نامور ، لوون ، مانس ، مخلن.

پیشنهاد می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله مهاجرت به بلژیک را هم بخوانید تا با انواع روش های امن و ارزان برای مهاجرت به این کشور بخوبی آشنا شوید.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور بلژیک

بروکسل شهر تجاری بلژیک

برای معرفی شهرهای کشور بلژیک از بروکسل شهر تجاری و پایتخت این کشور آغاز می کنیم ، این شهر تاریخی با طبیعت زیبای خود بیش از یازده و نیم میلیون بلژیکی خونگرم را در خود جای داده است ، اغلب شهروندان بروکسل شهر تجاری بلژیک از خلاق ترین و مبتکرترین شهروندان اروپایی هستند.

بلژیک در گذشته قلمرو بورگوندی ، اسپانیا ، اتریش ، فرانسه و هلند بوده ، امروزه این شهر یک ایالت فدرال می باشد که سه منطقه متفاوت دارد این مناطق عبارتند از : فلاندر در شمال ، والونیا در جنوب و منطقه پایتخت بروکسل کم و بیش در مرکز ، به علاوه این شهر سه جامعه دارد :  جامعه فلاندری ، جامعه فرانسوی و جامعه آلمانی.

آبجو ، شکلات و کتاب های مصور هرگز در این شهر دور از دسترس نیستند و در اغلب مکان های این شهر با آنها روبرو خواهید شد ، اما فراموش نکنید که کلیه سنت‌ های دیگر بلژیک‌ را نیز کشف کنید زیرا این سنت ها زندگی را برای شهروندان خود منحصر به فرد می‌کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کارشناسان رجبی پاسخ گویی مطمئن برای تمامی سوالات مهاجرتی شما هستند!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سطح رفاه و هزینه های زندگی در بروکسل

اغلب شهروندان بلژیکی در بروکسل از سطح رفاه بسیار خوبی برخوردارند ، زندگی در این شهر زیبا و آرام برای مهاجران نیز بسیار آرام و دلپذیر است ، هزینه تخمینی ماهیانه یک خانواده چهار نفری در بروکسل ۳۰۳۵ یورو خواهد بود که این مبلغ بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن می باشد ، با توجه به اینکه بروکسل یک‌‌ شهر تجاری محسوب می شود فرصت های شغلی بسیاری برای متخصصان و‌ کارگران ماهر وجود دارد ، چنانچه برای کار در بلژیک به این کشور سفر می کنید ، جزئیات لازم را در همین عنوان در سایت ما مطالعه کنید.

شهر آنتورپ الماس بلژیک

شهر آنتورپ الماس بلژیک یک شهر بندری در رودخانه شلدت در بلژیک است که تاریخ آن به قرون وسطی باز می گردد‌ ، در مرکز این شهر منطقه الماس با قدمت چند صد ساله خود هزاران تاجر جواهر و صیقل دهنده الماس را در خود جای داده است ، معماری رنسانس فلاندری آنتورپ با گروت مارکت یک میدان مرکزی در این شهر قدیمی را به خود اختصاص داده است ، در خانه روبنس قرن هفدهمی آثاری از پیتر پل روبنس، نقاش باروک فلاندری را به نمایش گذاشته اند.‌

این شهر زیبا و قدیمی که در دومین جایگاه معرفی شهرهای کشور بلژیک‌ هلدینگ رجبی قرار دارد ، میزبان حدود ۱.۰۵۳.۰۰۰ شهروند بلژیکی است ، بندر آنتورپ یکی از بزرگترین بندرهای جهان به حساب می آید که در رتبه دوم اروپا و در میان ۲۰ بندر برتر جهان قرار دارد ، این شهر همچنین به عنوان قطب صنعت و تجارت الماس در جهان شهرت بسیاری دارد.

آنتورپ که یکی دیگر از شهرهای مهم بلژیک محسوب می‌ شود مانند دیگر شهرهای این کشور از سطح رفاه بسیار مطلوبی برخورداراست ، کیفیت زندگی در این شهر نیز مانند بروکسل بسیار مطلوب است و شهروندان این شهر بندری زیبا از یک زندگی ایده‌آل برخوردارند ، هزینه تخمینی ماهانه خانواده چهار نفره در این شهر ۳۰۲۲ یورو در ماه بدون احتساب اجاره مسکن می باشد.

شهر آنتورپ الماس بلژیک

گنت شهر علوم و فرهنگ بلژیک

در فهرست معرفی شهرهای کشور بلژیک ، شهر بندری گنت در جایگاه سوم قرار دارد ، این شهر  بندری زیبا در شمال غربی بلژیک در محل تلاقی رودخانه‌ های لی و شلدت واقع شده است ، در قرون وسطی گنت شهر علوم و فرهنگ بلژیک زمامداری خود را به یک دولت مقتدر سپرده بود اما امروزه گنت یک شهر دانشگاهی و مرکز فرهنگی در بلژیک به حساب می آید ، از آنجا که این شهر مرکز علوم و فرهنگ بلژیک محسوب می شود و دارای دانشگاه هایی با رتبه جهانی است و می توانید با مراجعه به عنوان تحصیل در بلژیک  جزئیات سکونت دانشجویی در این شهر را بیابید.

گنت به‌ دلیل معماری قرون وسطایی خود و همچنین مجموعه ای از تالارهای صنفی در کنار بندر رودخانه لی شهرت بسیار زیادی را به دست آورده است.

مزایای زندگی در گنت شهر علوم و فنون بلژیک

از مزایای بزرگ زندگی در شهر زیبای گنت زندگی در کنار مردم خونگرم و محلی این شهر است ، شهروندان گنت از پذیرش بازدید کنندگان و شهروندان جدید بسیار شاد و مسرور می شوند و مایلند داستان های تجربی خود را برای کمک به تازه واردان با آنها به اشتراک بگذارند.

نگرش چنین مردمانی باعث می شود که به راحتی و به سرعت با جامعه آنها ادغام شوید ، زندگی در این شهر بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود ، هزینه‌های ماهانه تخمینی خانواده چهار نفره شما در گنت ۲۹۱۵ یورو بدون اجاره مسکن خواهد بود.

شارلوا شهر نواهای گوش نواز بلژیک

شارلوا شهر نواهای گوش نواز بلژیک

در ادامه معرفی شهرهای کشور بلژیک این بار به سراغ شارلوا می رویم ، شارلوا شهر نواهای گوش نواز بلژیک در استان هاینو در والون واقع شده است در میدان مرکزی این شهر به نام « چارلز دوم » در تالار شهرداری آرت دکو ناقوسی قرار دارد که قطعه‌هایی از آهنگ‌های محلی بلژیکی را با صدای کاریلون پخش می‌کند ، همچنین در این میدان کلیسای سنت کریستوفر به‌ دلیل موزاییک بزرگ طلایی خود در گروه کر شهرت بسیاری زیادی دارد ، در همان اطراف موزه هنرهای زیبای نقاشان بلژیکی قرن ۱۹ و ۲۰ چشم بازدیدکنندگان را خیره می کند ، همچنین مجموعه قابل ملاحظه‌ای از آثار رنه ماگریت در این موزه نگهداری می شود.

هزینه های زندگی در شهر شارلوا بلژیک

در مقایسه با بروکسل و سایر شهرهای بلژیک قیمت‌ها در شارلوا بسیار مقرون به صرفه‌ تر به نظر می‌رسند و با حقوق معمولی شهروندان همخوانی بیشتری دارد قیمت رستوران ها به طور قابل توجهی ارزان تر از بسیاری از شهرهای های بلژیک است اما قیمت مواد غذایی چندان تفاوتی با شهرهای دیگر این کشور  ندارد.

با شناخت بیشتر بلژیک می توانید تصمیم نهایی خود را برای مهاجرت به این کشور زیبا بگیرید.

 لیژ شهر تجاری بلژیک

اکنون که قصد داریم به معرفی شهرهای کشور بلژیک بپردازیم شهر زیبای لیژ را نباید فراموش کنیم ، این شهر در امتداد رودخانه میز در منطقه فرانسوی زبان والونیا بلژیک قرار دارد ،  لیژ شهر تجاری بلژیک مملو از بناهای دیدنی مربوط به دوران قرون وسطی است از جمله کلیسای رومی سنت بارتولومئو ، موزه گراند کورتیوس و گنجینه‌های باستان‌ شناسی.

این شهر فرانسوی زبان برای سالیان بسیار یک مرکز تجاری و فرهنگی در اروپا به حساب می آمده ،  بنابراین با توجه به اینکه لیژ یک‌ شهر تجاری در بلژیک محسوب می شود شرکت های بسیاری دفاتر مرکزی خود را در این شهر تأسیس کردند ، ثبت شرکت در بلژیک یکی از بهترین راه های مهاجرت به لیژ برای افرادی است که مایلند در این شهر زندگی کنند‌ ، عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلژیک را بخوانید و با حداقل سرمایه برای مهاجرت از این طریق آشنا شوید.

هزینه های زندگی در شهر تجاری لیژ بلژیک

لیژ شهری است که در آن  انجام هر کاری  غیر ممکن نیست ، این شهر که در نزدیکی شهرهای بزرگ دیگر مانند آخن ، ماستریخت ، لیل و بروکسل‌ قرار دارد ، برای یک زندگی ایده‌آل بسیار مناسب می باشد ، هزینه تخمینی ماهانه خانواده چهار نفره در لیژ ۲۸۹۱ یورو‌ بدون در نظر گرفتن اجاره است.

اندرلخت شهر باستانی بلژیک

اندرلخت شهر باستانی بلژیک

ششمین جایگاه در فهرست معرفی شهرهای کشور بلژیک هلدینگ رجبی شهر اندرلخت قرار دارد ، اندرلخت شهر باستانی بلژیک یکی دیگر از شهرهای اصلی و مهم بلژیک است که در استان بروکسل  پایتخت کشور بلژیک قرار دارد ، این شهر با وسعت ۱۷.۷ کیلومترمربع جمعیتی معادل با ۹۹۰۰۰ نفر را درخود جای داده است.‌

اندرلخت که یک شهر تاریخی محسوب می شود به خوبی می داند چگونه میراث قرون وسطایی خود را حفظ کند ، وجود خانه اومانیست مشهور که در سال ۱۵۲۱ در این شهر می‌زیسته و صومعه بگیناژ در کنار خانه‌های قرن شانزدهم باعث شده این شهر به طرز شگفت انگیزی زندگی در اندرلخت را زنده نگه دارد.

سطح رفاه در شهر اندرلخت بلژیک

اغلب جمعیت این شهر را کارمندان و کارگران تشکیل می دهند ، زندگی در اندرلخت بسیار آرام و دلپذیر است شهروندان این شهر تاریخی از زندگی و سطح رفاه خود راضی و خشنود هستند ، میانگین هزینه زندگی در اندرلخت ۱۳۱۰ دلار است که رتبه ۲۷ از ۹۱ را در میان شهرهای بلژیک‌ به خود اختصاص داده است.‌

نامور‌ شهر طلایی بلژیک

نامور شهر طلایی بلژیک نیز در فهرست معرفی شهرهای کشور بلژیک که یکی دیگر از شهرهای اصلی و مهم این کشور به حساب می آید قرار دارد ، شهر زیبای نامور پایتخت منطقه والونیا در بلژیک است ، در محل تلاقی رودخانه های میوس و سامبر قلعه قرون وسطایی با ۷ کیلومتر گذرگاه های زیرزمینی باغ ها مناظر و مجسمه طلایی یک لاک پشت غول پیکر قرار دارد.

موزه این شهر آثار هنرمندی به نام اروتیک که در قرن نوزدهم در این شهر می زیسته را به تصویر می کشد ، کلیسای سنت لوپ به سبک باروک دارای ستون‌های مرمری و یک‌ سقف باشکوه با حکاکی های بسیار خیره کننده است.

کیفیت زندگی در این شهر بسیار زیبا و تاریخی بسیار خوب و ایده‌آل می باشد ، زندگی در کنار مردمانی خونگرم و مهربان بسیار آرام و لذت بخش به نظر می رسد ، میانگین هزینه زندگی در نامور ۱۲۴۹ دلار تخمین زده می شود که در بلژیک در رتبه ۷۹ از ۹۱ قرار دارد.

لوون شهر آبجو سازی بلژیک

لوون شهر آبجو سازی بلژیک

هنگامی که صحبت از معرفی شهرهای کشور بلژیک به میان می آید ، شهر لوون را نمی توان نادیده گرفت ، لوون شهر آبجوسازی بلژیک یکی دیگر از شهرهای مهم بلژیک است که در شرق بروکسل قرار دارد و به دلیل آبجوسازی هایش بسیار معروف می باشد‌ ، در میدان مرکزی لوون تالار شهر با مناره های بلندش به چشم می خورد که ساخت آن به قرن پانزدهم باز می گردد.

این ساختمان صدها مجسمه از شخصیت های محلی شخصیت های کتاب مقدس و قدیسین را در خود جای داده است ، در مقابل آن کلیسای سنت پیتر نقاشی « شام آخر » به سبک گوتیک اثر نقاش فلاندری دیریک بوتس را به تماشا نشسته است ، در اطراف آن مجموعه های بی نظیری از بارها و کافه‌ ها قرار گرفته اند.

سطح رفاه شهروندان شهر لوون بلژیک

زندگی در این شهر با جمعیت ۱۰۰۲۴۴ نفری مانند شهرهای مذکور بلژیک بسیار آرام و دلپذیر است ، اغلب شهروندان لوون از سطح رفاه بسیار مطلوبی برخوردارند ، مردمان این شهر نیز بسیار خونگرم و مهربان هستند ، هزینه ‌های ماهانه تخمینی خانواده چهار نفره  در این شهر تقریبا ۲۹۵۳ یورو‌ بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن است.

مخلن شهر بی همتای بلژیک

مخلن شهر بی همتای بلژیک یکی دیگر از شهرهای مهم این کشور‌ است که بین شهر بروکسل و آنتورپ در شمال بلژیک‌ قرار دارد ، این بخش از مقاله معرفی شهرهای کشور بلژیک را به معرفی شهر مخلن اختصاص داده ایم.

در شهر تاریخی و زیبای مخلن مانند دیگر شهرهای باستانی و مهم این کشور بناهای تاریخی متعددی قرار دارد که بر اهمیت و شهرت این شهر می افزاید ،  داخل کلیسای جامع سنت رامبولد قرن سیزدهم یک محراب باشکوه و شاهکاری زیبایی از هنرمند فلاندری آنتونی ون دایک به نمایش گذاشته شده است ، برج سنت رامبولد نیز یکی دیگر از آثار ارزشمند این شهر می باشد که منظره ۳۶۰ درجه ای از شهر را به شهروندان خود ارائه می دهد.

در صورتی که از طرفداران آثار تاریخی هستید سفر به بلژیک برای شما بسیار جذاب و‌ آموزنده خواهد بود ، زیرا همانطور که پیشتر نیز گفتیم‌ بلژیک یک کشور تاریخی محسوب می شود و اهمیت بسیار شهرهای نامبرده آن به دلیل همین آثار باستانی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر نمیدانید مسیر مهاجرت را از کجا شروع کنید ، همین الان شماره خود را درج کرده و با مشاوران ما رایگان صحبت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آستند شهر خاطره انگیز بلژیک

آخرین شهری که در فهرست معرفی شهرهای کشور بلژیک این موسسه قرار دارد شهر آستند است ، آستند شهر خاطره انگیز بلژیک به دلیل ساحل طولانی و تفرجگاهش شهرت بسیاری در میان جهانیان دارد ، یکی از آثار به جامانده از دوران معاصر مرکاتور می باشد که یک کشتی متعلق به دهه ۱۹۳۰ است که ۳ دکل دارد و سالیان طولانی در بندرگاه این شهر لنگر انداخته و اکنون به عنوان موزه شناور شناخته می شود.

کلیسای سنت پیتر و سنت پل به سبک نئوگوتیک با مناره ‌های سر به فلک کشیده و پنجره ‌های رنگی متمایز نیز از سنبل های این شهر زیبا و تاریخی به حساب می آیند ، در نزدیکی بندر این شهر قلعه ناپلئون قرار دارد  این قلعه که در سال ۱۸۱۱ احداث شده یک قلعه ۵ طرفه می باشد.

میانگین هزینه زندگی در آستند ۱۲۰۲ دلار می باشد که بسیار نزدیک به میانگین هزینه زندگی در سایر نقاط جهان است‌ ، این شهر به لحاظ هزینه های زندگی در بلژیک در رتبه ۸۷ از ۹۱ قرار دارد.

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور بلژیک

به طور کلی بلژیک دارای ۱۰ ایالت می باشد که هر کدام از این ایالت ها یک پایتخت دارد ، این کشور دارای ۵۸۱ شهر است که مهمترین شهرهای آن عبارتند از آنتورپ ، بروکسل ، گنت ، شارلوا ، لیژ ، آستن ، اندرلخت ، نامور ، لوون ، مانس ، مخلن

این شهر تاریخی با طبیعت زیبای خود بیش از یازده و نیم میلیون بلژیکی خونگرم را در خود جای داده است ، اغلب شهروندان بروکسل شهر تجاری بلژیک از خلاق ترین و مبتکرترین شهروندان اروپایی هستند.
بلژیک در گذشته قلمرو بورگوندی ، اسپانیا ، اتریش ، فرانسه و هلند بوده

سه منطقه متفاوت دارد این مناطق عبارتند از : فلاندر در شمال ، والونیا در جنوب و منطقه پایتخت بروکسل کم و بیش در مرکز ، به علاوه این شهر سه جامعه دارد : جامعه فلاندری ، جامعه فرانسوی و جامعه آلمانی.

در مرکز این شهر منطقه الماس با قدمت چند صد ساله خود هزاران تاجر جواهر و صیقل دهنده الماس را در خود جای داده ، معماری رنسانس فلاندری آنتورپ با گروت مارکت یک میدان مرکزی در این شهر قدیمی را به خود اختصاص داده است ، در خانه روبنس قرن هفدهمی آثاری از پیتر پل روبنس، نقاش باروک فلاندری را به نمایش گذاشته اند.‌

از مزایای بزرگ زندگی در شهر زیبای گنت زندگی در کنار مردم خونگرم و محلی این شهر است ، شهروندان گنت از پذیرش بازدید کنندگان و شهروندان جدید بسیار شاد و مسرور می شوند و مایلند داستان های تجربی خود را برای کمک به تازه واردان با آنها به اشتراک بگذارند ، نگرش چنین مردمانی باعث می شود که به راحتی و به سرعت با جامعه آنها ادغام شوید ، زندگی در این شهر بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود ، هزینه‌های ماهانه تخمینی خانواده چهار نفره شما در گنت ۲۹۱۵ یورو بدون اجاره مسکن خواهد بود.

در این مقاله به معرفی شهرهای کشور بلژیک پرداختیم ، چنانچه قصد دارید به بلژیک مهاجرت کنید و به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت را هم با مطالعه مقاله لینک شده بشناسید.

شاید بخواهید با برخی از شهر های مهم اروپا آشنا شوید مقالات زیر را مرور کنید و بقیه کشورها را در بخش جستجو بیابید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه