معرفی شهرهای کشور برزیل

معرفی شهرهای کشور برزیل موضوع این مقاله ما است که در ادامه مهم ترین شهرهای این کشور را از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و هنری به شما عزیزان معرفی خواهد کرد تا در صورت سفر و بازدید یا مهاجرت به این کشور بتوانید با شناخت کافی تر و بهتری به دید و بازدید و یا فعالیت در آن بپردازید.

در ادامه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا معرفی شهرهای کشور برزیل را در ادامه بررسی نماییم.

جالب است بدانید که برزیل از نظر جمعیت و جغرافیا پنجمین کشور بزرگ جهان است و تقریبا نیمی از آمریکای جنوبی را اشغال می کند. برزیل 26 ایالت و 5564 شهرداری دارد و در حال حاضر جمهوری فدرال در نظر گرفته می شود. ضمن اینکه معمولا پایتخت هر ایالت در این کشور بزرگترین شهر آن ایات می باشد . برزیل شهرنشینی بسیار زیادی دارد و تقریباً از هر 10 برزیلی 8 نفر در یک شهر زندگی می کنند.

معرفی شهرهای کشور برزیل و شناخت آن ها می تواند شما را به یک شناخت مناسب از این کشور برساند؛ اما اگر قصد مهاجرت و نقل مکان به برزیل را دارید حتما مقاله مهاجرت به برزیل را در سایت هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از دست ندهید که این امر مهم را از زوایای مختلف بررسی نموده و تمامی اطلاعات لازم را به شما ارائه می نماید.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور برزیل

برازیلیا پایتخت برزیل

برازیلیا پایتخت برزیل از سال 1960 پایتخت این کشور بوده است. این شهر و ناحیه آن در منطقه مرکزی – غربی برزیل و در کنار فلاتی به نام پنالاتو سنترال واقع شده است و معماری آن الهام بخش بسیاری از مناطق شهری است که در قرن بیستم توسعه یافتند. برازیلیا وقتی از بالا دیده می شود، شکل قسمت برنامه ریزی شده این شهر شبیه یک پروانه یا یک هواپیما است.

برازیلیا تقریباً 2557000 نفر جمعیت دارد و چندین شرکت برزیلی مانند Banco do Brasil، Caixa Econômica Federal، Correios و Brasil Telecom دفتر مرکزی خود را در این شهر برپا کرده اند. این شهر برزیل در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است که در حال حاضر میزبان 123 سفارت خارجی می باشد.

برازیلیا در سال 1956 طراحی و توسعه یافت و لوسیو کاستا شهرساز اصلی و اسکار نیمایر معمار اصلی بودند. در 22 آوریل 1960، برازیلیا به طور رسمی پایتخت ملی برزیل شد واز آن زمان این شهر معمولاً به عنوان پایتخت فدرال (BSB) شناخته می شود. در اصطلاح برزیلی به ساکنان برازیلیا برازیلینس یا کاندانگو می گویند؛ کاندانگو Candangos به ساکنانی اطلاق می شود که در شهر متولد نشده اند، اما در زمان ایجاد شهر به آن جا مهاجرت کرده اند.

شهر آخرین جمعیت
برازیلیا 4,873,000 نفر
ریودوژانیرو 6,748,000 نفر
سائوپائولو 12,330,000 نفر
سالوادور 2,886,698 نفر
فورتالزا 2,571,000 نفر
بلو هوریزونته 2,722,000 نفر
مانائوس 2,020,000 نفر
کوریتیبا 1,948,626 نفر
ریسیف 4,264,000 نفر
پورتو آلگره 4,212,000 نفر

ریودوژانیرو یا شهر فوق العاده

ریودوژانیرو یا شهر فوق العاده ( Cidade Maravilhosa )، دومین شهر بزرگ برزیل و آمریکای جنوبی، به معنای «رود ژانویه» است که در سال 1565 توسط پرتغالی ها تأسیس شد، در ابتدا مقر کاپیتانی ریودوژانیرو، قلمرو امپراتوری پرتغال بود. این شهر در سال 1763، پایتخت ایالت برزیل، یکی از ایالت امپراتوری پرتغال شد و تا سال 1822 زمانی که جنگ استقلال برزیل آغاز شد، به عنوان پایتخت سلطنت چند قاره ای لوزیتانی باقی ماند. در نهیات ریودوژانیرو تا سال 1960 پایتخت یک برزیل جمهوری خواه بود و بعد از آن پایتخت به برازیلیا منتقل شد.

ریو خانه مسیح نجات دهنده، مجسمه غول پیکر عیسی است و این مجسمه اکنون یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان است. سایر نقاط دیدنی کلیدی عبارتند از استادیوم مارکانا، بزرگترین استادیوم فوتبال در جهان و سامبودرومو، یک رژه غول پیکر. ریودوژانریو در تمام طول سال کارناوال ها و سواحل محبوبی دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند؛ اما با این وجود، این شهر یکی از خشن ترین شهرهای جهان شناخته می شود.

ریودوژانیرو میزبان بازی های المپیک تابستانی 2016 و پارالمپیک تابستانی 2016 بود که این شهر را به اولین شهر آمریکای جنوبی و پرتغالی زبان تبدیل کرد که میزبان این رویدادها بود و سومین بار المپیک را در یکی از شهرهای نیمکره جنوبی برگزار می کرد. همچنین ورزشگاه ماراکانا فینال جام های جهانی فوتبال 1950 و 2014، جام کنفدراسیون های فیفا 2013 و بازی های پان آمریکن پانزدهم را نیز برگزار کرد.

ریودوژانیرو یا شهر فوق العاده

سائوپائولو سرزمین نم نم باران

سائوپائولو سرزمین نم نم باران پرجمعیت ترین شهر برزیل است و پایتخت ایالت سائوپائولو، پرجمعیت ترین و ثروتمندترین ایالت واقع در منطقه جنوب شرقی کشور است. سائوپائولو که توسط GaWC به عنوان یک شهر جهانی آلفا فهرست شده است، پرجمعیت ترین شهر در قاره آمریکا، نیمکره غربی و نیمکره جنوبی، و همچنین چهارمین شهر بزرگ جهان از نظر جمعیت می باشد.علاوه بر این، سائوپائولو بزرگترین شهر پرتغالی زبان در جهان نیز شناخته می شود.

این شهر یک  نفوذ بین المللی قوی در تجارت، امور مالی، هنر و سرگرمی را در جهان اعمال می کند. نام این شهر به احترام رسول سنت پل تارسوس به این نام انتخاب شده است. باید بدانید که روند همشهری شدن بین مناطق شهری اطراف سائوپائولو بزرگ (Campinas، Santos، Jundiaí، Sorocaba و São José dos Campos) این کلان شهر سائوپائولو را ایجاد کرد؛ که یک کلان شهر با بیش از 30 میلیون نفر، یکی از پرجمعیت ترین تجمعات شهری در جهان را به وجود آورد.

این شهر با داشتن بزرگترین اقتصاد از نظر تولید ناخالص داخلی در آمریکای لاتین و نیمکره جنوبی، محل بازار بورس سائوپائولو نیز می باشد. خیابان پائولیستا هسته اقتصادی سائوپائولو است و این شهر بیست و سومین تولید ناخالص داخلی بزرگ جهان را دارد که به تنهایی 10.7 درصد از کل تولید ناخالص داخلی برزیل و 36 درصد از تولید کالاها و خدمات در ایالت سائوپائولو را تشکیل می دهد. توصیه می کنیم مقاله تحصیل در برزیل را نیز در سایت ما مطالعه نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با مشاوره های شرکت رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سالوادور شهری آفریقایی

سالوادور یک شهرداری برزیل و مرکز ایالت باهیا است. سالوادور که در منطقه زونا دا ماتا در منطقه شمال شرقی برزیل قرار دارد، در سراسر کشور و در سطح بین‌المللی به دلیل آشپزی، موسیقی و معماری خود شناخته شده است. سالوادور شهری آفریقایی گفته می شود که به دلیل نفوذ آفریقا در بسیاری از جنبه های فرهنگی شهر، آن را به مرکز فرهنگ آفریقایی- برزیلی تبدیل کرده است.

این شهر به عنوان اولین پایتخت برزیل مستعمره، یکی از قدیمی ترین شهرها در قاره آمریکا و یکی از اولین شهرهای برنامه ریزی شده در جهان است که در دوره رنسانس تأسیس شده است. تأسیس آن در سال 1549 توسط تومه دو سوزا به دلیل اجرای دولت عمومی برزیل توسط امپراتوری پرتغال صورت گرفت.

مرکز تاریخی سالوادور، که در حومه پلورینیو نمادین است، به دلیل معماری استعماری خود با بناهای تاریخی مربوط به قرن هفدهم تا آغاز قرن بیستم، شناخته شده است و در سال 1985 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شد. این شهر صحنه یکی از بزرگ ترین کارناوال های جهان (بزرگ ترین مهمانی خیابانی جهان، طبق رکوردهای جهانی گینس)می باشد و در شبکه شهرهای خلاق یونسکو به عنوان «شهر موسیقی» شناخته می شود.

سالوادور شهری آفریقایی

فورتالزا شهر عاشقان ساحل

فورتالزا شهر عاشقان ساحل است که در شمال شرقی برزیل واقع شده و پایتخت ایالت سئارا برزیل و پنجمین شهر بزرگ برزیل است. شهر فورتالزا به خاطر سواحل بکر، درختان نخل، تپه های شنی، تالاب ها، خرید و فرهنگ پر جنب و جوش  خود بسیارمعروف است.

فورتالزا به زبان پرتغالی به معنای قلعه است و به منطقه متروپولیتن فورتالزا و ریز منطقه فورتالزا تعلق دارد. این شهر علاوه بر پنجمین شهر بزرگ برزیل؛ دوازدهمین شهر ثروتمند کشور در تولید ناخالص داخلی نیز شناخته می شود. فورتالزا همچنین دارای سومین منطقه شهری غنی در مناطق شمال و شمال شرق است.

این مرکز صنعتی و تجاری مهم برزیل، هشتمین شهرداری بزرگ کشور در قدرت خرید است که به گفته وزارت گردشگری، به رتبه دوم محبوب ترین مقصد برزیل و چهارمین شهر در بین شهرهای برزیل از نظر گردشگران رسیده است. همچنین  BR-116، مهم ترین بزرگراه کشور، از فورتالزا شروع می شود.

در شمال شهر، اقیانوس اطلس قرار دارد و در غرب آن شهرداری قفقاز واقع شده است. ساکنان این شهر به نام Fortalezenses شناخته می شوند و فورتالزا یکی از سه شهر پیشرو در منطقه شمال شرقی به همراه رسیف و سالوادور است.

با برزیل بیشتر آشنا شوید. ، وضعیت بهداشت ، اقتصاد و فرهنگ برزیل را در مقالات زیر بررسی کنید.

بلو هوریزونته مشهور به افق زیبا

بلو هوریزونته مشهور به افق زیبا  ششمین شهر بزرگ برزیل با جمعیتی در حدود 2.7 میلیون نفر و با مساحت کلان شهری 6 میلیون نفر است. این سیزدهمین شهر بزرگ آمریکای جنوبی و هجدهمین شهر بزرگ در قاره آمریکا لقب گرفته است. این کلان شهر به عنوان سومین منطقه شهری پرجمعیت در برزیل و هفدهمین منطقه پرجمعیت در قاره آمریکا شناخته می شود.

این شهر اولین شهر مدرن برنامه ریزی شده در برزیل است. این منطقه برای اولین بار در اوایل قرن 18 مستقر شد، اما شهری که امروزه شناخته می شود در دهه 1890 برنامه ریزی و ساخته شد تا جایگزین اورو پرتو به عنوان پایتخت میناس گرایس شود. این شهر ترکیبی از ساختمان‌های معاصر و کلاسیک را به نمایش می‌گذارد و چندین نماد معماری مدرن برزیلی را در خود جای داده است که مهم‌ترین آن مجموعه پامپولا است ، انی تدریس می شود ، دانشجویان باید با در ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی در کالج های معروف بوداپست ثبت نام کرده و دوره پریمدیکال را بگذرانند.

در برنامه ریزی شهر، آرائو ریس و فرانسیسکو بیکالو در برنامه ریزی شهری واشنگتن دی سی الهام گرفتند. این شهر برنامه های قابل توجهی را در زمینه احیای شهری و امنیت غذایی به کار گرفته است که برای آن جوایز بین المللی دریافت کرده است. 

بلو هوریزونته مشهور به افق زیبا

بلو هوریزونته بر روی تپه‌های متعددی بنا شده است و اطراف آن را کوه‌ها احاطه کرده است ، چندین پارک بزرگ در اطراف بلو هوریزونته وجود دارد که توسط جنگل بومی پوشیده شده است و ذخیره‌گاه طبیعی بیش از 2250 هکتار پوشش گیاهی معمول جنگل اقیانوس اطلس است. بیش از 100 گونه پرنده و همچنین 10 گونه پستاندار در این ذخیره گاه زندگی می کنند.

مانائوس قلب آمازون

مانائوس پایتخت و بزرگترین شهر ایالت آمازوناس برزیل است. این شهر هفتمین شهر بزرگ برزیل بوده که با جمعیت تخمینی 2219580 نفر؛ در زمینی به مساحت حدود 11401 کیلومتر مربع (4402 مایل مربع) پراکنده شده است. این شهر در نزدیکی محل تلاقی رودخانه های Negro و Solimões قرار دارد و تنها شهر در جنگل های بارانی آمازون است که بیش از 1 میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر در سال 1669 به عنوان قلعه سائو خوزه دو ریو نگرو تأسیس شد که در مرکز بزرگ ترین جنگل بارانی جهان واقع شده است و مؤسسه ملی تحقیقات آمازون را در خود جای داده است که مهم ترین مرکز مطالعات علمی در منطقه آمازون و مسائل بین المللی پایداری است. مانائوس قلب آمازون است و با لقب شهر جنگل نیز شناخته می شود.

در حال حاضر، موتور اصلی اقتصادی این شهر؛ پارک صنعتی مانائوس، یک منطقه آزاد اقتصادی است. این شهر دارای یک بندر رایگان و یک فرودگاه بین المللی نیز می باشد و تولیداتی همچون محصولات الکترونیک، محصولات شیمیایی و صابون نیز در این شهر تولید می گردد؛ البته صنایع تقطیر و کشتی سازی نیز نقش پررنگی در اقتصاد این شهر دارند. مانائوس همچنین آجیل برزیلی، لاستیک، جوت و روغن گل سرخ را صادر می کند. ضمنا کلیسای جامع، خانه اپرا، باغ های جانورشناسی و گیاه شناسی، بوم پارک، و موزه های محلی و بومی نیز از جاذبه های دیدنی ایه شهر هستند.

کوریتیبا شهری امن

کوریتیبا پایتخت و بزرگترین شهر ایالت پارانا در برزیل است؛ جمعیت این شهر 1,948,626 نفر بوده که آن را به هشتمین شهر پرجمعیت برزیل و بزرگترین در منطقه جنوبی این کشور تبدیل کرده است. منطقه شهری کوریتیبا شامل 26 شهرداری با جمعیت کل بیش از 3.2 میلیون نفر است که آن را به هفتمین منطقه شهری پرجمعیت کشور تبدیل می کند.

کوریتیبا یک مرکز مهم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در آمریکای لاتین و میزبان دانشگاه فدرال پارانا است که در سال 1912 تأسیس شد. در دهه 1700، موقعیت مطلوب کوریتیبا بین حومه‌های دامپروری و بازارها منجر به تجارت موفق گاو شد. اولین توسعه بزرگ شهر بین سالهای 1850 و 1950، به دلیل قطع درختان و گسترش کشاورزی در ایالت پارانا بود.

اقتصاد کوریتیبا مبتنی بر صنعت و خدمات است و چهارمین اقتصاد بزرگ در برزیل است. ضمن اینکه با توجه به مجله آمریکایی ریدرز دایجست، کوریتیبا بهترین شهر بزرگ برزیلی است که در آن می‌توان زندگی کرد. نرخ جرم و جنایت این شهر بر اساس استانداردهای برزیل پایین در نظر گرفته می شود و کوریتیبا شهری امن برای جوانان در نظر گرفته می شود. این شهر همچنین به عنوان بهترین شهر برای سرمایه گذاری در برزیل در نظر گرفته می شود.

ریسیف ونیز برزیل

ریسیف ونیز برزیل

ریسیف چهارمین منطقه شهری بزرگ برزیل با 4,054,866 نفر جمعیت، بزرگترین منطقه شهری شمال/شمال شرق و پایتخت و بزرگترین شهر ایالت پرنامبوکو است. جمعیت این شهر 1,653,461 نفر می باشد. ریسیف در سال 1537، در طول استعمار اولیه پرتغالی ها در برزیل، به عنوان بندر اصلی کاپیتانی پرنامبوکو، که به دلیل تولید نیشکر در مقیاس وسیع شناخته شده بود، تأسیس شد.

این شهر در محل تلاقی رودخانه های Beberibe و Capibaribe قبل از جاری شدن آن ها به اقیانوس اطلس جنوبی قرار دارد. این بندر بزرگ در اقیانوس اطلس است و نام آن کنایه از صخره های سنگی است که در کنار سواحل شهر وجود دارند. رودخانه‌های فراوان، جزایر کوچک و بیش از 50 پل که در مرکز شهر رسیف یافت شده‌اند، جغرافیای آن را مشخص می‌کنند و باعث شده تا این شهر به رسیف ونیز برزیل مشهور شود.

رسیف دارای سنت مهم ترین مرکز تجاری منطقه شمال/شمال شرقی برزیل است، که با بیش از 52500 شرکت تجاری در رسیف به علاوه 32500 شرکت در منطقه مترو، در مجموع بیش از 85000 شرکت را درون خود دارد. ترکیبی از نیروی کار و سرمایه‌گذاری های خصوصی قابل توجه، رسیف را به دومین مرکز بزرگ پزشکی برزیل تبدیل کرد (اولین مرکز پزشکی سائوپائولو)

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در چشم برهم زدنی رویای مهاجرت خود را با ما ممکن سازید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پورتو آلگره شهر لبخند

در ادامه معرفی شهرهای کشور برزیل به سراغ پورتو آلگره شهر لبخند، پایتخت و بزرگترین شهر ایالت ریو گرانده دو سول برزیل می رویم. جمعیت این شهر آن را دهمین شهر پرجمعیت کشور و مرکز پنجمین منطقه بزرگ کلانشهر برزیل با 4,405,760 نفر (2010) کرده است. این شهر جنوبی ترین شهر پایتخت یک ایالت برزیل است

این شهر در کرانه شرقی دریاچه گوایبا واقع شده است، جایی که پنج رودخانه به هم می رسند تا لاگوآ دوس پاتوس، یک تالاب غول پیکر آب شیرین را تشکیل دهند که حتی با بزرگترین کشتی ها قابل تردد است. این محل اتصال پنج رودخانه به یک بندر آبرفتی مهم و همچنین مرکز اصلی صنعتی و تجاری برزیل تبدیل شده است.

در سال‌های اخیر، پورتو آلگره میزبان مجمع جهانی اجتماعی بود که ابتکار چندین سازمان غیردولتی است. این شهر به دلیل اینکه اولین شهری بود که بودجه مشارکتی را اجرا کرد، مشهور شد. از سال 2000، پورتو آلگره همچنین میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای نرم افزار رایگان جهان به نام FISL است.

از اینکه همراه ما بودید سپاس گذاریم، امیدواریم به بهترین شکل توانسته باشیم به معرفی شهرهای کشور برزیل به شما پرداخته باشیم؛ برای کسب اطلاعات جزئی و بیشتر و یا در رابطه با سایر شهرها؛ با دفاتر تهران و شیراز شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید و از مشاورین ما راهنمایی بخواهید. ضمن اینکه مقاله بهترین کشورها برای زندگی نیز می تواند اطلاعاتی بسیار به روز و عالی را در اختیار شما قرار دهد.

شهرهای برخی کشورهای نامی جهان را بیشتر بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه