اجاره و خرید ملک در کانادا

اجاره و خرید ملک در کانادا

جولای 2022 ، میانگین قیمت خانه در کانادا 629971 دلار بود که 5 درصد نسبت به سال گذشته و 5 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشت.

میزان تقاضا ، محدودیت های دولت ، نرخ بهره وام مسکن و در دسترس بودن از عوامل تاثیر گذار بر بازار ملک در کانادا هستند.

میانگین قیمت یک خانه در اتاوا اکنون 633,444 دلار است که نسبت به آگوست 2021 ، 0.8 درصد افزایش داشته است ، این عدد شامل همه خانه های مسکونی و کاندو ها می شود.

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز 1205 دلار کانادا ، یک خوابه خارج از مرکز 980 دلار کانادا ؛ سه خوابه در مرکز 1,958 دلار کانادا و سه خوابه خارج از مرکز 1,593 دلار کانادا است.

  1. یک دلال معاملات ملکی پیدا کنید.
  2. یک وام مسکن از پیش تعیین شده دریافت کنید.
  3. پیدا کردن ملک
  4. وکیل املاک خود را در جریان قرار دهید و قرارداد را ببندید.

بازار مسکن در کانادا

بازار مسکن در کشور کانادا با توجه به رشدی که در سال گذشته داشته است ، صعود خوبی را به مالکین مژده می دهد . رشد مسکن در این کشور نسبت به سال گذشته در حدود 20% بوده و برای اجاره نیز می توان افزایش حدودا 50% را درنظر گرفت . البته با توجه به مسکن های مختلفی که در کانادا وجود دارد ، فاکتورهای مختلفی را می توان در این افزایش درنظر گرفت و برخی از مناطق رشد چندانی نداشته و یا با افزایش قیمت می همراه بوده اند.

توصیه ما به شما عزیزان این است که در ابتدای ورود به این کشور ، نسبت به اجاره خانه اقدام نموده و سپس با بررسی دقیق شرایط برای خرید ملک در کانادا اقدام نمایید . کانادا کشور محبوب مهاجرین در سال های اخیر بوده است و با درخواست های زیادی که از تمامی نقاط جهان جهت مهاجرت به کانادا وجود دارد ، دولت این کشور امتیازات را با دقت ویژه در اختیار مهاجرین قرار می دهد.

 

پادکست اجاره و خرید ملک در کانادا

روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ویدئو و پادکست ارائه شده با شما در خصوص نحوه اجاره و خرید ملک در کانادا صحبت می کند . خلاصه مهم ترین موضوعات این مقاله ، در این فایل ها ارائه شده تا شما بتوانید در مدت زمان کمتری با مهمترین موضوعات این مقاله آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در کانادا
عوامل موثر بر قیمت خانه در کانادا

عوامل موثر بر قیمت خانه در کانادا

در چند سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای خانه و املاک ، سرعت بالا و تغییرات زیادی در حوزه املاک و مستغلات در کانادا وجود داشته است ، با این حال ، عوامل بسیاری بر این بازار تأثیر می گذارد.

مهم ترین عوامل در این حوزه را می توان میزان تقاضا ، محدودیت های دولت ، نرخ بهره وام مسکن و در دسترس بودن دانست که بر بازار املاک و مستغلات تأثیر می گذارند . در ادامه جزئیات هر یک را خواهید خواند.

 

 

مالیات نقل و انتقال زمین

مالیات نقل و انتقال زمین یکی از مهم ترین موضوعاتی است که بسیاری از خریداران را تحت تاثیر قرار می دهد . این بازار برای برخی از سرمایه گذاران تنبیهی و خودسرانه تلقی شده و انتظار می رود مستاجرین هزینه های نگهداری ، خدمات آب و برق و مالیات بر دارایی را بپردازند که حدود دو درصد از کل هزینه یک خانه باشد . مالیات انتقال زمین و کمیسیون برخی از هزینه های اضافی هستند که هنگام خرید ملک در کانادا تحمیل می شوند ، آلبرتا تنها استانی در کانادا است که مالیات نقل و انتقال زمین ندارد.

افرادی که در انتاریو زندگی می کنند ، برای ملکی که ارزش خالص آن بیش از یک میلیون دلار است ، باید تا 15745 دلار مالیات بپردازند . علاوه بر این ، آنها همچنان باید 15725 دلار اضافی به شهرداری بپردازند که به باور بسیاری عادلانه نبوده و باید تغییر یابد.

ارزش دلار کانادا

تضعیف دلار کانادا می تواند تأثیر مثبت یا منفی زیادی بر بازار املاک این کشور داشته باشد و هرگونه نوسان در آن می تواند قیمت املاک را بالا یا پایین کند.

نرخ بهره

بهره از جمله مواردی است که بسیار مهم بوده و همواره در حال افزایش است . افزایش نرخ بهره چند دهه گذشته تاثیر زیادی بر گرانی خانه داشته و حتی سرمایه گذاران برای افزایش چند درصدی آن در سال های آینده ـماده می شوند . این نرخ‌ ها عمدتا توسط سیاست‌ های بهره ایالات متحده و فدرال رزرو آن ‌ها تعیین می‌شوند که همگی به شدت به نرخ ‌های کانادا مرتبط هستند.

تفاوت قیمت خانه در کانادا بر اساس منطقه شهری

قیمت خانه در مناطق مرکزی شهر های بزرگ بیشتر است و با دورتر شدن از مرکز شهر به تدریج کاهش می یابد ، این نظریه به عنوان نظریه اجاره پیشنهادی شناخته می شود که اولین بار توسط اقتصاددان آمریکایی ویلیام آلونسو (1964) ارائه شد و ریشه در این واقعیت دارد که:

زمین در مناطق مرکزی شهر کمیاب است و پتانسیل برای ترافیک زیاد ، نشان می‌دهد که خرده ‌فروشان مایل به پیشنهاد پول کلان برای تضمین اجاره هستند ، بنابراین زمین نزدیک به مرکز شهر گران تر است ، اما علاوه بر این ، زندگی در مرکز شهر اغلب با موارد زیر رفت و آمد های کوتاه تر و دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی و خدمات مشخص می شود.

تمایل به فضای زندگی بیشتر ، بسیاری از کانادایی ها را تشویق کرد که در حومه شهرها به دنبال ملک باشند ، جایی که زمین ها و خانه ها معمولا بزرگتر و مقرون به صرفه تر هستند.

 
تفاوت قیمت خانه در کانادا بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در اتاوا با سایر شهر های کانادا

طبق داده های انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) ، میانگین قیمت خانه در کانادا از سپتامبر 2021 ؛ 686650 دلار بوده است که نسبت به سال گذشته بیش از 13 درصد افزایش داشته و این آمار برای خریداران خانه چندان مفید نیست.

میانگین قیمت یک خانه در اتاوا اکنون 633,444 دلار است که این عدد شامل همه خانه های مسکونی و کاندو ها می شود و حدود برخی از شهرهای این کشور عبارتند از:

بریتیش کلمبیا : میانگین قیمت خانه 913,471 دلار و متوسط ​​درآمد در حدود 53400 دلار می باشد ، یعنی قیمت یک خانه حدود 17 برابر متوسط ​​درآمد است.

آلبرتا : میانگین قیمت خانه 401,705 دلار بود ، متوسط ​​درآمد در آلبرتا حدود 61800 دلار است ، به این معنی که میانگین قیمت خانه حدود 6.5 برابر درآمد متوسط ​​است ؛ آلبرتا به عنوان یک نیروگاه کشاورزی و صنعتی شناخته شده است که برخی از بالاترین درآمد های خانوار در کانادا را دارد.

ونکوور : گران ترین منطقه در بریتیش کلمبیا ونکوور با میانگین قیمت خانه 1,174,000 دلار بر اساس BCREA بود ، ونکوور یکی از داغ ترین و گران ترین بازار های مسکن در کانادا است ، این شهر مرکز اصلی سواحل غربی کانادا است و در نتیجه از تجارت زیادی سود می برد ، مردم همچنین به دلیل آب و هوای مطلوب و نزدیکی به کوه و دریا جذب این شهر می شوند.

تورنتو : همراه با ونکوور یکی از بزرگترین بازار های املاک و مستغلات در کانادا است ، میانگین قیمت یک خانه در تورنتو 1,136,280 دلار بوده است که آن را دومین شهر گران این کشور می کند ، تورنتو بزرگترین شهر کانادا است و توجه داخلی و بین المللی زیادی را به خود جلب می کند ، بنابراین قیمت های بالایی را برای املاک و مستغلات ایجاد می کند.

کلگری : گران ترین قیمت مسکن در آلبرتا در شهر کلگری با میانگین قیمت 460100 دلار  است و  این شهر از لحاظ تاریخی قیمت ‌های پایین ‌تری نسبت به سایر شهر های بزرگ کانادا داشته است که آن را به انتخابی محبوب و مقرون به صرفه بودن تبدیل کرده است . دیگر شهر بزرگ آلبرتا ، ادمونتون نیز با میانگین قیمت‌ های 377554 دلار شهر ارزان ‌تری نسبت به کلگری برای املاک و مستغلات است.

انتاریو : میانگین قیمت خانه 887290 دلار و متوسط ​​درآمد در حدود 55500 دلار می باشد ، به این معنی که میانگین قیمت خانه حدود 16 برابر درآمد متوسط ​​است . البته انتاریو پر جمعیت ترین استان کانادا است و قسمت جنوبی آن بسیار پرجمعیت است و ارزان ترین خانه ها در انتاریو در “شمال” مانند خلیج تاندر و سادبری قرار دارند.

ساسکاچوان : قیمت معیار خانه 286600 دلار با متوسط درآمد در ساسکاچوان حدود 54300 دلار است که قیمت یک خانه حدود 5 برابر درآمد متوسط می باشد . ارزان ترین خانه ها در ساسکاچوان در مناطق شمالی بتلفورد و ملویل با قیمت های بسیار کمتر از 200000 دلار هستند.

رجینا : گران ترین شهر در ساسکاچوان است و اگرچه املاک در این شهر مقرون به صرفه تر از سایر مناطق در کانادا است و قیمت یک خانه در رجینا را می توان به طور متوسط ​​335656 دلار دانست.

مونترال : گران ‌ترین شهر کبک و دومین شهر پرجمعیت کانادا است و یک خانواده در مونترال با قیمت متوسط ​​500,250 دلار فروخته می شود.

مانیتوبا : میانگین قیمت خانه 321,504 دلار و متوسط ​​درآمد در حدود 49600 دلار می باشد.

وینیپگ : بزرگترین و گران ترین شهر منیتوبا است و میانگین قیمت یک خانه مستقل در حدود 364,817 دلار است.

کبک : میانگین قیمت خانه 459,955 دلار با متوسط ​​درآمد در حدود 51700 دلار می باشد.

 

اجاره ماهانه در کانادا چقدر است؟

قیمت اجاره ماهانه آپارتمان در کانادا بسته به تعد اتاق خواب و منطقه شهری متفادوت است ، هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز 1205 دلار کانادا ، یک خوابه خارج از مرکز 980 دلار کانادا ؛ سه خوابه در مرکز 1,958 دلار کانادا و سه خوابه خارج از مرکز 1,593 دلار کانادا است.

روند خرید املاک و مستغلات در کانادا

خرید ملک در کانادا مانند هر گونه سرمایه گذاری در کانادا مستلزم طی کردن مراحل خاص خود است ، روند خرید املاک و مستغلات در کانادا را در ادامه بررسی می کنیم :

  1. معاملات املاک : بیشتر فروش خانه از طریق یک مشاور املاک انجام می شود و خبر خوب این است که اگر فروشنده از یک مشاور املاک استفاده می کند ، هم هزینه دلال و هم هزینه شما را پرداخت می کند و اگر فروشنده از مشاور املاک استفاده نمی کند ، حتما توافق کنید که چه کسی هزینه های دلال را پرداخت نماید زیرا اگر این کار را نکنید ، هزینه ها ممکن است به صورت فاکتور برای شما تمام شود.
  1. دریافت وام مسکن : برخی از بانک های کشور اتریش با توجه به میزان درآمد شما مبلغی را به عنوان وام پرداخت می کنند که البته برای مهاجرین شرایط خاصی داشته و از طریق تماس با مشاورین ما می توانید از جزویات آن مطلع شوید.
  1. یافتن ملک : خیلی خوب است قبل از صحبت با یک مشاور املاک بدانید که به دنبال چه نوع ملکی هستید.
  1. عقد قرارداد از طریق همراهی یک وکیل
 

نحوه یافتن ملک در کانادا

راه های زیادی برای یافتن خانه یا آپارتمان برای اجاره و خرید ملک در کانادا وجود دارد:

  • می توانید از دوستان خود بپرسید.
  • از آگهی های طبقه بندی شده در روزنامه ها ، مراکز اجتماعی ، تابلو اعلانات در مغازه ها دیدن نمایید.
  • آگهی های طبقه بندی شده آنلاین را بررسی کنید.
  • از وب سایت های آژانس اجاره بازدید کنید.
  • از یک سازمان که در خدمت مهاجران است کمک بخواهید.
  • به آژانس های املاک حق کمسیون پرداخت کنید تا به شما کمک کند خانه اجاره ای پیدا کنید.
  • از محله ها دیدن کنید و به دنبال تابلو های “برای اجاره یا برای فروش ” در خانه ها یا ساختمان ها بگردید.
نحوه یافتن ملک در کانادا

قرارداد های اجاره در کانادا

قرارداد های اجاره در کانادا معمولا انتظارات شما به عنوان مستأجر و قوانینی را که باید از آنها پیروی کنید، مشخص می کند و قرارداد اجاره معمولی نیز شامل موارد زیر خواهد بود:

  • نام مستاجر و صاحبخانه ، آدرس و اطلاعات تماس
  • مدت زمان اجاره
  • مبلغ اجاره ماهانه و تاریخ سررسید ( معمولا اول ماه )
  • پرداخت قبوض آب و برق ( به عنوان مثال ، گرما ، آب ، برق ) ، اگر در اجاره گنجانده نشده باشد.
  • شرایط فسخ قرارداد اجاره
  • اطلاعات افزایش اجاره (چه زمانی صاحبخانه می تواند افزایش یابد و چقدر)
  • مبلغ و شرایط سپرده گذاری

قرارداد اجاره شما یک سند قانونی است ، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز را به طور کامل بخوانید و قبل از امضا آن را درک و با خیال راحت از طریق یک وکیل آن را بررسی کنید.

هنگامی که قرارداد اجاره را امضا می کنید ، باید یک سپرده اجاره را به عنوان پیش پرداخت تحویل دهید . این مبلغ در صورتی که در زمان تخلیه مکان آسیبی به آن وارد نکرده باشید ، به شما بازگردانده می شود . اجاره ملک یکی از گزینه های اصلی دانشجویانی است که برای تحصیل در کانادا به این کشور قدم گذاشته اند.

صورتحساب خدمات در کانادا

برخی یا تمام خدمات منزل مسکونی از جمله برق ، گرما ، آب ، تلویزیون کابلی یا تلفن بر عهده شما بوده و شامل اجاره نمی شوند . اگر هزینه صورتحساب خدمات در کانادا ​را پرداخت می کنید ، همیشه در سررسید پرداخت کنید وگرنه از شما بهره دریافت می شود ، اگر چندین پرداخت را از دست بدهید ، ممکن است شرکت خدمات شما را قطع کند و این موضوع را به دفاتر اعتباری گزارش دهد.

مالیات بر خانه در کانادا

مالیات بر دارایی ، مالیاتی است که بر اموال متعلق به یک شخص حقیقی یا حقوقی دیگر ، مانند یک شرکت ، پرداخت می شود و به طور معمول توسط دولت کانادا محاسبه شده و توسط صاحب ملک پرداخت می شود . مالیات بر خانه در کانادا معمولا بر اساس ارزش اموال متعلقه از جمله زمین است ، با این حال ، بسیاری از حوزه های قضایی نیز دارایی های شخصی ملموس ، مانند اتومبیل ها و قایق ها را مالیات می دهند.

هر شهرداری در سراسر کانادا نرخ مالیات بر دارایی سالانه خود را تعیین می کند و عموما این عدد بین محدوده 0.5٪ تا 2.5٪ قرار می گیرد . توجه داشته باشید که اندازه و ارزش ملک و درآمد شما هیچ نقشی در میزان مالیات بر دارایی تان ندارد.

 

اخذ اقامت با خرید ملک در کانادا

بدیهی است که چند کشور وجود دارند که به خارجی ها اجازه می دهند در صورت داشتن املاک در کشور مذکور ، وضعیت شهروندی را در این کشور دریافت کنند ، اما متاسفانه ، کانادا یکی از این کشور ها نیست و اخذ اقامت با خرید ملک در کانادا ممکن نیست.

این یک واقعیت ثابت شده است که خرید ملک در کانادا هیچ فرد غیر مقیمی را واجد شرایط شهروندی خودکار کانادا نمی کند ، هر غیر شهروندی در کانادا ابتدا باید پروسه مهاجرت را طی کند تا بتواند شهروند کامل شود.

با این حال ، مردم از سراسر جهان مجاز به خرید ملک در کانادا بدون محدودیت در نوع یا ارزش املاک هستند اما مهم است توجه داشته باشید که داشتن ملک به هیچ وجه وضعیت مهاجرت شما را تسهیل نمی کند.

بسیاری از اتباع خارجی دارای یک ملک برای کار در کانادا یا ثبت شرکت در این کشور هستند و خوب است توجه داشته باشید که اگر سرمایه گذاری املاک و مستغلات را صرفا به دلایل مهاجرت انجام می دهید ، خرید یک کسب و کار در کانادا می تواند روند سریع تری را برایتان رقم بزند.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از جزئیات دقیق دریافت اقامت و خرید ملک در کانادا با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز تماس حاصل نموده و به روزترین اطلاعات را دریافت کنید.

اخذ اقامت با خرید ملک در کانادا
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *