ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی

ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی کدام است و دانشجویان برای تحصیل در کانادا بهتر است در کدام شهرها اقامت گزینند؟

از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر ونکوور و تورنتو با این که می توانند گران باشند اما مکان هایی عالی برای زندگی در کانادا هستند .

همچنین در کانادا گزینه های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد که در این رابطه می توانید علاوه بر مطالعه مقاله پیش رو از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی کسب اطلاعات نمایید.

برای کسب اطلاعات به روز در زمینه زندگی و کار در کانادا می توانید به مقاله کار در کانادا مراجعه کرده و با مشاغل مورد نیاز این کشور و نرخ بیکاری و تورم آشنا شوید و یا با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید.

فهرست مطالب
ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی

کانادا اغلب در فهرست ده کشور برتر جهان برای زندگی قرار می گیرد و این کشور از استان ها و مناطقی تشکیل شده که هر کدام مالیات و هزینه های متفاوتی را شامل می شوند ؛ هزینه های زندگی در کانادا به نسبت سایر نقاط جهان بسیار بالا است ؛ اما با این حال ، برخی از استان های این کشور هزینه های بسیار کم تری را شامل می شوند.

لذا می‌توان گفت که همانگونه که کانادا ارزانترین مکان برای زندگی نیست ، مطمئناً گرانترین مکان نیز نمی‌باشد و یک شاخص داده‌های جهانی بر اساس میانگین هزینه‌های زندگی ، کانادا را در بین 109 کشور در رتبه 21 قرار داده است.

کانادا یک کشور آینده‌نگر با فرصتهای شغلی فراوان برای مهاجرانی است که به دنبال کیفیت زندگی بهتر هستند ؛ اقتصاد کانادا متنوع و بسرعت در حال رشد است که بسته به آنچه که به دنبال آن هستید ، هزینه‌های زندگی در استانهای مختلف را بهبود می‌بخشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب ارزان ترین ها ، معتبر ترین ها و امن ترین ها برای مهاجرت با اعتماد به موسسه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقایسه هزینه ها در کانادا و آمریکا

به طور کلی ، زندگی در شهرهای بزرگ کانادا گران است ؛ اما شهرهای کوچک تر انتخاب مقرون به صرفه تری خواهند بود ، اما دقت داشته باشید که هزینه های زندگی ممکن است با متوسط درآمد در یک استان تناسب داشته باشد ؛ لذا ممکن است هزینه های زندگی در آلبرتا بیش تر باشد ، اما این در حالی است که میزان حقوق نیز به همان نسبت در این شهر بیش تر از سایر استان ها برای همان شغل خواهد بود.

به عنوان مثال ، با این که حداقل دستمزد ساسکاچوان 11.81 دلار است ، اما حداقل دستمزد در آلبرتا 15.00 دلار می باشد.

بر طبق آمار  Numbeo، کانادا 26 اُمین کشور گران است و در مقایسه هزینه ها در کانادا و آمریکا به موارد موجود در جدول خواهیم رسید.

به طور متوسط در کانادا می توان انتظار هزینه 1131.39 دلار در ماه برای یک فرد مجرد و در حدود 4055.19 دلار برای یک خانواده چهار نفره را داشت که این هزینه ها شامل اجاره نمی شود.

موضوع مقایسه کانادا و ایالات متحده
قیمت مصرف کننده (بدون اجاره) در ایالات متحده 0.20 درصد بیش تر از کانادا است.
قیمت مصرف کننده (شامل اجاره) در ایالات متحده 23.09 درصد بیش تر از کانادا است.
قیمت اجاره در ایالات متحده 23.09٪ بیشتر از کانادا است.
قیمت رستوران ها در ایالات متحده 3.56 درصد بیشتر از کانادا است.
قیمت مواد غذایی در ایالات متحده 0.84٪ بیشتر از کانادا است
قدرت خرید محلی در ایالات متحده 22.12 درصد بیشتر از کانادا است
ویژگی های ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی

ویژگی های ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی

ویژگی های ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی چه مواردی هستند؟ 

برای یافتن ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی در ابتدا می بایست در مورد هزینه های زندگی در کانادا بر اساس هر استان اطلاعاتی به دست آورد که در این صورت می توان به راحتی ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی را پیدا کرد.

دقت کنید که در حالی که برخی استان های کانادا می توانند ارزان ترین مکان ها برای خرید خانه باشند ، اما این مکان ها ممکن است برای خریدهای روزانه و یا سایر هزینه های روزمره ارزان نباشد.

همچنین ، برای یافتن ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی ، می بایست مالیات های استانی را ، به خصوص در صورتی که به دنبال ارزان ترین مکان برای دوران بازنشستگی هستید ، مورد توجه قرار دهید.

در ادامه به بررسی ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی می پردازیم.

ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی کدامست؟

ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی کدامست؟ در ادامه ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی را بر اساس داده های هزینه های زندگی Numbeo مورد بررسی قرار خواهیم داد و دقت داشته باشید که ارزان ترین شهرها صرفابرای افراد می توانند گزینه های مختلفی باشند ، چرا که برای برخی صرف هزینه زندگی مهم بوده و برخی دیگر تمایل دارند که هزینه تحصیل در مدارس فرزندان خود را با حداقل شهریه تجربه کنند . بنابراین هدف شما از برآورد هزینه ها باید مشخص باشد . عنوان تحصیل در مدارس کانادا راهنمای خوبی برای شما عزیزان خواهد بود.

شربوک کبک

شربوک کبک بخشی از جنوب کبک است و ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی است ؛ بر طبق آمار  Numbeo، زندگی در شربوک کبک 20.81 درصد ارزان تر از تورنتو است ؛ همچنین ، به طور متوسط اجاره بها در شربوک 68.36 درصد پایین تر از تورنتو می باشد.

هزینه های زندگی در این شهر 13 درصد پایین تر از مونترال است که باعث شده تا شربوک به عنوان ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی شناخته شود.

شربروک دارای هشت مؤسسه دانشگاهی است که تقریباً 40000 دانشجو را شامل می شود ؛ در حدود 11000 نفر در شربروک به عنوان استاد ، معلم و محقق مشغول به فعالیت هستند و شهریه های دانشگاه جزو کم ترین هزینه ها در آمریکای شمالی می باشد ؛ لذا شربوک مکانی عالی برای تحصیل دانشجویان است.

این منطقه پر از کوه ، دریاچه و رودخانه است و اگر عاشق فضای باز باشید ، در شربوک کارهای زیادی برای انجام خواهید یافت ؛ ؛ 108 پارک و فضای سبز در این نقطه از کانادا وجود دارد و شما می توانید در کم تر از 30 دقیقه به صدها مسیر کوهستانی دسترسی داشته باشید و همچنین اگر از ورزش های دریایی لذت می برید در این منطقه به آب نزدیک خواهید بود.

موضوع توضیحات
جمعیت شربوک 167762 نفر
زمینه های اصلی اشتغال قطعات الکترونیکی ، پوشاک ، نساجی ، آموزش
هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 924.89 دلار بدون احتساب اجاره بها
هزینه متوسط خانه 249000 دلار
درآمد متوسط سالانه 78120 دلار
موضوع توضیحات
جمعیت شهر کبک 832110 نفر
زمینه های اصلی اشتغال خدمات ، مدیریت دولتی و گردشگری
هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 1071.66 دلار بدون احتساب اجاره بها
هزینه متوسط خانه 459955 دلار
درآمد متوسط سالانه 40229 دلار
هزینه تخمینی ماهانه یک خانواده چهار نفره 4091.37 دلار
قیمت اجاره آپارتمان 845 دلار

شهر کبک

این شهر امن و عجیب مملو از مکانهای جالبی است که قدمت آنها به صدها سال پیش باز می گردد و این شهر شامل برخی از ارزانترین مکان ها جهت اجاره در مرکز شهر می باشد ؛ زندگی در شهر کبک بسیار ارزان است و هزینه های زندگی در این شهر 7.26 درصد کم تر از تورنتو می باشد و نیز هزینه اجاره 58.40 درصد ارزان تر است.

شهر کبک بعنوان مقرون بصرفه ‌ترین شهر در بین 15 شهر بزرگ کانادا قرار دارد و مکانی بسیار زیبا برای زندگی با تعداد زیادی از جذابیتهای فرهنگی است ؛ این شهر بعنوان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاههای اروپایی در آمریکای شمالی ، شهری با داستانی طولانی برای گفتن است و احساس تاریخی واقعی را دارد که بسیاری از همتایان کانادایی و آمریکایی آن فاقد آن هستند ؛ تقویم اجتماعی شهر کبک پر از جشنواره ها ، به خصوص در ماههای تابستان و زمستان است.

عیب اصلی زندگی در این شهر ، حداقل برای انگلیسی زبانان ، بسیار فرانسوی زبان بودن این مکان است ؛ همچنین ، اقتصاد شهر کبک در بخش خدمات ، منابع طبیعی و زیرساخت های به خوبی ساختارمند رشد کرده است و بیشتر اقتصاد شهر به تولید ، تولید برق ، معدن ، خمیر کاغذ و کاغذ متکی است ؛ کبک شامل فرصت های شغلی زیادی است که در انتظار تکمیل شدن هستند ؛ برخی از فرصت های شغلی مورد تقاضا در این شهر شامل مهندسی ، فروش و بازاریابی ، خدمات مالی ، بازرسان ساختمانی و پرستاری می باشند.

در ادامه با برخی از ارزان ترین شهر ها در کشور های اروپایی هم آشنا می شوید ، کشور مقصد شما کجاست؟

سنت جان نیوبرانزویک

هزینه های زندگی در سنت جان نیوبرانزویک 2.24 درصد بیش تر از تورنتو است ، اما اجاره بها 60.32 درصد کم تر از تورنتو می باشد.

این منطقه یکی از ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی و همچنین یکی از هیجان انگیزترین مکان ها است ؛ شهر سنت جان در خلیج فاندی که سریع ترین تغییر جزر و مد را در جهان دارد ، واقع شده است.

اطلاعاتتان را در خصوص ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی می توانید از طریق تماس با متخصصین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی کامل کنید.

موضوع توضیحات
جمعیت 784156 نفر
زمینه های اصلی اشتغال صنایع کشتی سازی ، فناوری اطلاعات ، آموزش
هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 1237.64 دلار بدون احتساب اجاره بها
هزینه متوسط خانه 252871 دلار
درآمد متوسط سالانه 79,586 دلار
موضوع توضیحات
جمعیت 48988 نفر
زمینه های اصلی اشتغال خرده فروشی ، صنعتی ، دارویی و فناوری
هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 965.94 دلار بدون احتساب اجاره بها
هزینه متوسط خانه 367990 دلار
درآمد متوسط سالانه 66070 دلار

لاوال

لاوال بخشی از منطقه مونترال بزرگ است و سیزدهمین شهر پرجمعیت این کشور می باشد ؛ این منطقه تاریخی دارای ساختمان ها و کافه های نئوکلاسیک بوده و به عنوان یکی از ارزان ترین مکان ها برای زندگی در کانادا شناخته می شود که از لحاظ هزینه های زندگی 17.39 در صد ارزان تر از تورنتو و میزان اجاره 52.19 درصد کمتر است.

اقتصاد در این شهر به وسیله بخش های خرده فروشی ، صنعتی ، دارویی و فناوری هدایت می شوند و این شهر دارای چهار پارک صنعتی بزرگ است که هر کدام مجموعه ای از صنایع و مشاغل خاص خود را دارا می باشند ؛ کارفرمایان برجسته در این شهر شامل  SAP،Intact  و دانشگاه مونترال می باشند ؛ همچنین این شهر نسبتاً بسیار امن برای زندگی است.

مونترال

مونترال پرجمعیت ترین شهر کبک است و بسیاری از مردمی که در این منطقه زندگی می کنند دارای ریشه اروپایی ، عمدتا فرانسوی و ایتالیایی دارند ؛ همچنین در شهر مونترال ، دانشگاه مونترال (پنجمین دانشگاه برتر کشور کانادا) واقع شده و دفتر مرکزی پنج بانک بزرگ از جمله بانک مونترال و رویال بانک کانادا در این شهر است.

مونترال مکان های تفریحی ، هنری و فرهنگی فراوانی دارد و برای جوانان ، این شهر یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا است.

هزینه های زندگی در مونترال 5.14 درصد ارزان تر از تورنتو بوده و هزینه های اجاره نیز 39.43 درصد پایین تر از تورنتو می باشد.

موضوع توضیحات
جمعیت 1.8 میلیون نفر
زمینه های اصلی اشتغال کالاهای الکترونیکی ، هوافضا ، داروسازی و مخابرات
هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 1108.28 دلار بدون احتساب اجاره بها
هزینه متوسط خانه 565,421 دلار
درآمد متوسط سالانه 41729 دلار
موضوع توضیحات
جمعیت 414777 نفر
زمینه های اصلی اشتغال بندر ، کشاورزی ، ماهیگیری و جنگلداری
هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 1209.69 دلار بدون احتساب اجاره بها
هزینه متوسط خانه 406000 دلار
درآمد متوسط سالانه 69,553 دلار

هالیفاکس

هالیفاکس به عنوان پایتخت نوا اسکوشیا و یک شهر دانشگاهی یک مرکز اقتصادی بزرگ در شرق کانادا می باشد ؛ خدمات دولتی و مشاغل خصوصی بزرگی در این شهر وجود دارد که به کسانی که در این شهر زندگی می کنند ، خدمات ارائه می دهند.

بیرون غذا خوردن در هالیفاکس ارزان تر از تورنتو است اما مواد غذایی و خواربار گران تر می باشد ؛ مراقبت از کودک و حمل و نقل نیز در این شهر ارزان تر است.

به طور کلی ، هالیفاکس از لحاظ هزینه های زندگی 0.83 درصد گران تر از تورنتو است اما در مورد مسکن 34.62 درصد پایین تر از تورنتو می باشد.

آیا هزینه های دقیق زندگی در کشور های محبوب ایرانیان برای مهاجرت را میدانید؟ مقالات زیر این اطلاعات را به شما خواهند داد.

آدمونتون

آلبرتا ارزان ترین استان کانادا برای زندگی است و با وجود فرصت های فراوان در ادمونتون در نفت و گاز ، دانشگاه و مرکز مالی منطقه ای آن ، درآمد زیادی به دست خواهید آورد ؛ آدمونتون پایتخت آلبرتا جایی است که بسیاری از برجسته ترین کارفرمایان در صنعت پتروشیمی مستقر هستند.

به طبق گفته  Numbeo، هزینه های زندگی در آدمونتون 2.09 ارزان تر از تورنتو است و قیمت اجاره در این منطقه 43.59 درصد کم تر از تورنتو می باشد.

در این شهر ششمین دانشگاه برتر کانادا یعنی دانشگاه آلبرتا (رتبه 136 در جهان) ، که یکی از بزرگترین کارفرمایان در منطقه نیز هست ، قرار دارد و به لطف میراث غنی و جشنواره های فرهنگی ، شهر ادمونتون شهر فستیوال کانادا لقب گرفته است.

موضوع توضیحات
جمعیت 1.8 میلیون نفر
زمینه های اصلی اشتغال کالاهای الکترونیکی ، هوافضا ، داروسازی و مخابرات
هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 1108.28 دلار بدون احتساب اجاره بها
هزینه متوسط خانه 565,421 دلار
درآمد متوسط سالانه 41729 دلار
موضوع توضیحات
جمعیت 83540 نفر
زمینه های اصلی اشتغال جنگلداری و راه آهن مرکزی BC
هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 1211.39 دلار بدون احتساب اجاره بها
متوسط هزینه خانه 693393 دلار
درآمد متوسط سالانه 75690 دلار

پرنس جورج

در پرنس جورج موزه های زیادی وجود دارد و جاذبه های طبیعی زیادی از جمله پارک Fort George Canyon Provincial با گرداب های چشمگیرش در این منطقه وجود دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی در این منطقه واقع شده و پرنس جورج یکی دیگر از ارزان ترین شهرها برای دانشجویان بین المللی در کانادا است.

همچنین پرنس جورج یکی از ارزان ترین مکان ها برای اجاره در کانادا است ؛ بر طبق گفته  Numbeo، هزینه های زندگی در این مکان 3.98 درصد کم تر از تورنتو است و از لحاظ اجاره 46.63 درصد ارزان تر از تورنتو می باشد.

آبشار نیاگارا

شهرداری منطقه نیاگارا در سمت غربی رودخانه نیاگارا قرار دارد و دریاچه ایری و انتاریو هر دو در نزدیکی این منطقه هستند ؛ همچنین ، تاکستان های زیادی در نزدیکی منطقه آبشار نیاگارا وجود دارد.

این منطقه یکی از توریستی ترین نقاط و بسیار ارزان تر از تورنتو است ؛ آبشار نیاگارا از لحاظ هزینه های زندگی در مقایسه با تورنتو در حدود 2.19 درصد ارزان تر و همچنین 40.79 درصد از لحاظ اجاره ارزان تر می باشد ؛ جدا از خدمات آب و برق ، این شهر در مقایسه با تورنتو بسیار ارزان تر است.

بیش تر جمعیت این منطقه با صنعت خدمات مرتبط هستند و این شهر قبلاً محل بسیاری از تولیدکنندگان برق آبی بوده که در دهه 70 و 80 از بین رفته اند ؛ لذا این شهر برای ایجاد اشتغال برای جمعیت شهر مجبور شده به سمت گردشگری رو بیاورد.

موضوع توضیحات
جمعیت 418189 نفر
زمینه های اصلی اشتغال گردشگری و برق آبی
هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 1211.39 دلار بدون احتساب اجاره بها
متوسط هزینه خانه 693393 دلار
درآمد متوسط سالانه 36346 دلار

سوالات پر تکرار ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی

میانگین هزینه‌های زندگی ، کانادا را در بین 109 کشور در رتبه 21 قرار داده است.

قیمت اجاره در ایالات متحده 23.09٪ بیشتر از کانادا است.
قیمت رستوران ها در ایالات متحده 3.56 درصد بیشتر از کانادا است.
قیمت مواد غذایی در ایالات متحده 0.84٪ بیشتر از کانادا است
قدرت خرید محلی در ایالات متحده 22.12 درصد بیشتر از کانادا است

زندگی در شربوک کبک 20.81 درصد ارزان تر از تورنتو است.

شربوک به عنوان ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی شناخته می شود.

بله ، شهر کبک بعنوان مقرون بصرفه ‌ترین شهر در بین 15 شهر بزرگ کانادا قرار دارد.

از لحاظ هزینه های زندگی 17.39 در صد ارزان تر از تورنتو و میزان اجاره 52.19 درصد کمتر است.

هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 1211.39 دلار بدون احتساب اجاره بها

برای تعیین ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی می‌بایست مواردی چون هزینه‌های زندگی ، اجاره بها ، درآمد ، زمینه‌های اشتغال و … را در شهرهای مختلف با هم مقایسه کرد ؛ چرا که در ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی نسبت خوبی بین درآمدها و مخارج و هزینه‌ها وجود دارد و باوجود اینکه کانادا می‌تواند کشوری گران باشد اما شهرهایی در آن وجود دارد که مهاجرت به کانادا و زندگی در آن را معقولانه خواهند کرد ؛ سوالاتتان را درخصوص ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی مطرح کنید ، با ما از طریق شماره تماس دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به کانادا را نیز حتما بخوانید ، در آن مقاله با تمام راه های امن و قانونی برای ورود و اقامت در کانادا بخوبی آشنا خواهید شد.

2 دیدگاه در “ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی

  1. ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی بهروز چاوش زادع گفت:

    سلام خیلی عالیه ولی هزینه اجاره هاش چقدره بعدهم من شغلم آزاده حقوقش رو میشه بگین

    1. ارزان ترین شهر کانادا برای کار و زندگی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اجاره خانه یک خواب در شهرهای ارزان کانادا از ماهی 800 دلار کانادا به بالا در نظر بگیرید. در رابطه با میزان درآمد بسته به شغل و ساعت کاری شما می‌تواند متفاوت باشد اما مینیمم مبلغ دستمزد در کانادا برای هر ساعت کار 10 دلار کانادا می باشد.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (13 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه